• Erdogan: Nederland is nazi-overblijfsel en fascist


    De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft in een reactie hard uitgehaald naar Nederland. Hij sprak over 'nazi-overblijfselen en fascisten' omdat Nederland de landingsrechten voor het toestel van de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Mevlüt Çavusoglu heeft ingetrokken. Dat betekent dat het bezoek dat Çavusoglu wilde brengen aan Rotterdam, niet doorgaat.


    Het kabinet neemt de maatregel naar eigen zeggen omdat de openbare orde en veiligheid in het geding zijn gekomen, na een oproep aan Turkse Nederlanders om massaal deel te nemen aan een publieke manifestatie met Çavusoglu.


    De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft in een reactie hard uitgehaald naar Nederland. Hij sprak over 'nazi-overblijfselen en fascisten. Ook moet Nederland zich afvragen hoe hun vliegtuigen nu in Turkije gaan landen, aldus de president. Correspondent Marc Guillet meldt dat de plaatsvervanger van de Nederlandse ambassadeur in Ankara inmiddels bij de Turken op het matje is geroepen.


    Acceptabele oplossing

    De verklaring van het kabinet luidt: ,,Nederland was met de Turkse autoriteiten in gesprek over het bezoek, waarbij gezocht werd naar een acceptabele oplossing. Er was overleg gaande of de Turkse autoriteiten de bijeenkomst konden verplaatsen en een besloten, kleinschaliger karakter konden geven in een Turks consulaat of ambassade. Nog voordat deze gesprekken waren afgerond, dreigden de Turkse autoriteiten publiekelijk met sancties. Dat maakt de zoektocht naar een redelijke oplossing onmogelijk", luidt de verklaring van het kabinet.

    ,,We wilden tot een oplossing komen. We hebben een lang en moeilijk gesprek gevoerd met de Turken om tot een acceptabele oplossing te komen. We staan voor de openbare orde en willen niet dat de veiligheid in het geding komt'', aldus een woordvoerder van minister Koenders.

    Çavusoglu dreigde vanochtend met zware politieke en economische sancties tegen Nederland als Den Haag zijn komst zou verhinderen. De Turkse minister was van plan om 18.00 uur genodigden toe te spreken in de ambtswoning van de Turkse consul in Rotterdam. Hij wilde daar pleiten voor een 'ja' voor meer macht voor president Recep Tayyip Erdogan in het Turkse referendum van 16 april.

    Bron: ad.nl


    Samenvatting gebeurtenissen R'dam:

    - Betogingen aan Turks Consulaat en op andere plekken in de stad.
    - Turkse minister van Familiezaken aangekomen bij Consulaat.
    - Hoge paraatheid politie en ME.
    - Voorlopig relatief vredig, maar kans op geweld. ME dreigt demonstraties te ontmantelen.

    [ bericht aangepast op 11 maart 2017 - 22:46 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 11 maart 2017 - 22:44 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Turkije wacht van Nederland een sorry


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden

    Oké, om het dan van mijn standpunt ook maar duidelijk te maken.

    Ik kom uit een rechtse familie. Mijn hele leven hoor ik al gemopper op immigranten, dat de immigratie in Nederland mislukt is, enz. Ik deel die mening niet. Sterker nog, ik ben altijd ontzettend bezig met het zoeken naar de middenweg, omdat ik nu eenmaal niets liever wil dan een samenleving waarin verschillende culturen naast (en met) elkaar in vrede kunnen leven. Daar kan ik inhoudelijk op in gaan, maar het is niet relevant voor dit onderwerp.
    Ik heb misschien een comment neer gezet met felle kritiek, maar ik dacht ook dat ik daarbij duidelijk aangaf dat alleen geldt voor iedereen die anti-Nederland is. Wat er al eerder is geschreven: ik geloof ook niet dat iemand die bij z'n volle verstand is wil dat iemand met een andere achtergrond meteen het land uit wordt gezet. Ik schaam me net zo goed voor Nederlanders die zeggen dat moslims maar moeten worden afgeschoten, of hen die zwaar discrimineren en fysiek en verbaal geweld uiten.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    ik hoop dat Erdogan een tijdje stil kan blijven.


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden

    bff_bestfriend schreef:
    Turkije wacht van Nederland een sorry

    En Nederland van Turkije (:

    Woar schreef:
    (...)
    En Nederland van Turkije (:


    Wist ik niet


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden

    VaIeska schreef:


    Ik sprak Mehri even omdat ik me afvroeg waarom zo van Quizlet was. Dat bleek vanwege de opmerkingen naar de demonstranten toe. Toch had ik even sarah haar bericht doorgestuurd om te laten weten dat niet iedereen zo denkt ^^


    Awh dit is wel heel mooi om te lezen :]


    i put the fun in funeral

    Persoonlijk denk ik dat het heel onverstandig was van de Turkse regering om Nederland hier vlak voor de verkiezingen mee lastig te vallen. Ze hadden beter een verzoek kunnen sturen na 15 maart, dan was er waarschijnlijk minder een probleem geweest. Ook is het onacceptabel en contra-productief dat Turkije Nederland fascistisch noemt, en dat doet ook af aan de geloofwaardigheid van Erdogan. De kans dat de door hen gehate PVV aan populariteit wint door hun acties is groot, en daar ben ik zelf ook niet blij mee. Dus ik ben een beetje boos op de Turkse regering, (maar tegelijk begrijp ik de houding van de Nederlandse Turken wel). Het is stom, want ik kan me van voor 2016 geen problemen herinneren tussen Turkije/Turkse Nederlanders en Nederland. Het is doodzonde dat dit zo is gegaan.

    [ bericht aangepast op 13 maart 2017 - 20:18 ]


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Eledhel schreef:
    T ergste is dat dit alle Turken in heel Nederland een slechte naam bezorgd. Zeker weten dat niet alle Turkse Nederlanders het eens zijn met de taferelen van gisteren, maar dat er nu wel meer discriminatie/racisme komt.

    Dit dus


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Fennec schreef:
    Persoonlijk denk ik dat het heel onverstandig was van de Turkse regering om Nederland hier vlak voor de verkiezingen mee lastig te vallen. Ze hadden beter een verzoek kunnen sturen na 15 maart, dan was er waarschijnlijk minder een probleem geweest. Ook is het onacceptabel en contra-productief dat Turkije Nederland fascistisch noemt, en dat doet ook af aan de geloofwaardigheid van Erdogan. De kans dat de door hen gehate PVV aan populariteit wint door hun acties is groot, en daar ben ik zelf ook niet blij mee. Dus ik ben een beetje boos op de Turkse regering, (maar tegelijk begrijp ik de houding van de Nederlandse Turken wel). Het is stom, want ik kan me van voor 2016 geen problemen herinneren tussen Turkije/Turkse Nederlanders en Nederland. Het is doodzonde dat dit zo is gegaan.


    Ja, dit vind ik ook wel. Echt jammer dat het zo moest.


    26 - 02 - '16

    Het wordt erger en erger. Turkije lijkt Nederland niet te snappen en Nederland Turkije niet. Hopelijk komt er een oplossing :/


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    VaIeska schreef:
    Het wordt erger en erger. Turkije lijkt Nederland niet te snappen en Nederland Turkije niet. Hopelijk komt er een oplossing :/


    Mag ik dan vragen wat er te snappen valt aan een excuus verwachten? Aan ons land bedreigen? Aan het neersteken van sinasappels? Aan het verbranden van de Nederlandse vlag?


    We've lived in the shadows for far too long.

    Granian schreef:
    (...)

    Mag ik dan vragen wat er te snappen valt aan een excuus verwachten? Aan ons land bedreigen? Aan het neersteken van sinasappels? Aan het verbranden van de Nederlandse vlag?


    Ze hebben ook een Franse vlag verbrand, denkend dat het de Nederlandse was. :')
    Sorry, dat moest ik gewoon even vermelden. x)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Granian schreef:
    (...)

    Mag ik dan vragen wat er te snappen valt aan een excuus verwachten? Aan ons land bedreigen? Aan het neersteken van sinasappels? Aan het verbranden van de Nederlandse vlag?

    Ze zijn echt ontzettend boos, en ik vraag me af waarom. Ik denk zelf "what's the big deal en wat hysterisch zeg" maar idk er moet voor hun wel een reden zijn om zó boos te zijn. Want andersom vinden hun dat wij te fel reageren.

    [ bericht aangepast op 14 maart 2017 - 16:58 ]


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Wat vinden jullie er trouwens van dat Erdogan stemadviezen geeft aan Nederland Turken? Ik vind het een beetje raar, want zoals Rutte zei, je moet gewoon in het belang van Nederland stemmen en niet in het belang van Turkije. Maar natuurlijk als je daarvoor al op partijen wilde stemmen met die punten, oke.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Granian schreef:
    (...)

    Mag ik dan vragen wat er te snappen valt aan een excuus verwachten? Aan ons land bedreigen? Aan het neersteken van sinasappels? Aan het verbranden van de Nederlandse vlag?


    Oké, stel je voor dat jij een Turk was en alle nieuwsmedia in je land en taal vertellen je dat Nederlanders Turkse demonstranten het ziekenhuis in geklopt hebben (wat ook gebeurd is, maar daar spreek je natuurlijk weer over die vijf man die dat doet), als je in een tijd leeft waarin de algemene tijdsgeest nogal anti jij als persoon is, als al andere bronnen gaat opzoeken en het enige wat je vindt is haat tegen je volk en nationaliteit (houd in gedachten dat Turken over het algemeen heel erg gehecht zijn aan hun nationaliteit en dat temperament in hun cultuur zit).

    Media en politiek beïnvloedt enorm en we zouden naïef zijn om te denken dat dat alleen daar gebeurd, want god, wat worden wij hier ook beïnvloedt door de media.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried