• Erdogan: Nederland is nazi-overblijfsel en fascist


    De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft in een reactie hard uitgehaald naar Nederland. Hij sprak over 'nazi-overblijfselen en fascisten' omdat Nederland de landingsrechten voor het toestel van de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Mevlüt Çavusoglu heeft ingetrokken. Dat betekent dat het bezoek dat Çavusoglu wilde brengen aan Rotterdam, niet doorgaat.


    Het kabinet neemt de maatregel naar eigen zeggen omdat de openbare orde en veiligheid in het geding zijn gekomen, na een oproep aan Turkse Nederlanders om massaal deel te nemen aan een publieke manifestatie met Çavusoglu.


    De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft in een reactie hard uitgehaald naar Nederland. Hij sprak over 'nazi-overblijfselen en fascisten. Ook moet Nederland zich afvragen hoe hun vliegtuigen nu in Turkije gaan landen, aldus de president. Correspondent Marc Guillet meldt dat de plaatsvervanger van de Nederlandse ambassadeur in Ankara inmiddels bij de Turken op het matje is geroepen.


    Acceptabele oplossing

    De verklaring van het kabinet luidt: ,,Nederland was met de Turkse autoriteiten in gesprek over het bezoek, waarbij gezocht werd naar een acceptabele oplossing. Er was overleg gaande of de Turkse autoriteiten de bijeenkomst konden verplaatsen en een besloten, kleinschaliger karakter konden geven in een Turks consulaat of ambassade. Nog voordat deze gesprekken waren afgerond, dreigden de Turkse autoriteiten publiekelijk met sancties. Dat maakt de zoektocht naar een redelijke oplossing onmogelijk", luidt de verklaring van het kabinet.

    ,,We wilden tot een oplossing komen. We hebben een lang en moeilijk gesprek gevoerd met de Turken om tot een acceptabele oplossing te komen. We staan voor de openbare orde en willen niet dat de veiligheid in het geding komt'', aldus een woordvoerder van minister Koenders.

    Çavusoglu dreigde vanochtend met zware politieke en economische sancties tegen Nederland als Den Haag zijn komst zou verhinderen. De Turkse minister was van plan om 18.00 uur genodigden toe te spreken in de ambtswoning van de Turkse consul in Rotterdam. Hij wilde daar pleiten voor een 'ja' voor meer macht voor president Recep Tayyip Erdogan in het Turkse referendum van 16 april.

    Bron: ad.nl


    Samenvatting gebeurtenissen R'dam:

    - Betogingen aan Turks Consulaat en op andere plekken in de stad.
    - Turkse minister van Familiezaken aangekomen bij Consulaat.
    - Hoge paraatheid politie en ME.
    - Voorlopig relatief vredig, maar kans op geweld. ME dreigt demonstraties te ontmantelen.

    [ bericht aangepast op 11 maart 2017 - 22:46 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 11 maart 2017 - 22:44 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Eraser schreef:
    (...)

    Oké, stel je voor dat jij een Turk was en alle nieuwsmedia in je land en taal vertellen je dat Nederlanders Turkse demonstranten het ziekenhuis in geklopt hebben (wat ook gebeurd is, maar daar spreek je natuurlijk weer over die vijf man die dat doet), als je in een tijd leeft waarin de algemene tijdsgeest nogal anti jij als persoon is, als al andere bronnen gaat opzoeken en het enige wat je vindt is haat tegen je volk en nationaliteit (houd in gedachten dat Turken over het algemeen heel erg gehecht zijn aan hun nationaliteit en dat temperament in hun cultuur zit).

    Media en politiek beïnvloedt enorm en we zouden naïef zijn om te denken dat dat alleen daar gebeurd, want god, wat worden wij hier ook beïnvloedt door de media.

    haha ja dit bedoelde ik... Ik ben niet zo goed in dingen verwoorden. Thankkss
    Maar veel nieuws in Nederland is ook niet waar hoor haha


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    VaIeska schreef:
    (...)
    haha ja dit bedoelde ik... Ik ben niet zo goed in dingen verwoorden. Thankkss
    Maar veel nieuws in Nederland is ook niet waar hoor haha


    Dat was exact een deel van m'n punt, daar draaide m'n laatste zin rond, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Eraser schreef:
    (...)

    Dat was exact een deel van m'n punt, daar draaide m'n laatste zin rond, haha.

    I know ^^
    Maar het lijkt me niet zo tactisch van de media, zo krijg je meer conflicten neem ik aan.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    HAHAHAHA verbaasd me niks


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    VaIeska schreef:
    Wat vinden jullie er trouwens van dat Erdogan stemadviezen geeft aan Nederland Turken? Ik vind het een beetje raar, want zoals Rutte zei, je moet gewoon in het belang van Nederland stemmen en niet in het belang van Turkije. Maar natuurlijk als je daarvoor al op partijen wilde stemmen met die punten, oke.

    wat
    Rutte zegt ook dat je op hem moet stemmen als je de PVV niet als grootste wilt. Wat wil die man nu van ons, zeg?

    Ik vind persoonlijk dat Erdogan nu een beetje doorslaat, tbh.


    Deep inside, I've never felt alive

    Gibbs schreef:
    (...)

    Ze hebben ook een Franse vlag verbrand, denkend dat het de Nederlandse was. :')
    Sorry, dat moest ik gewoon even vermelden. x)

    Dit verdient meer aandacht!


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Gibbs schreef:
    (...)

    Ze hebben ook een Franse vlag verbrand, denkend dat het de Nederlandse was. :')
    Sorry, dat moest ik gewoon even vermelden. x)


    Dat is geen Franse vlag ze hebben lappen genaaid zegt me vader


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden

    We gaan hier echt nog oorlog mee krijgen. Leuk dit -.-


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Kepler schreef:
    We gaan hier echt nog oorlog mee krijgen. Leuk dit -.-

    Blaffende honden bijten niet.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Fennec schreef:
    (...)
    Blaffende honden bijten niet.

    Ach u know what. I don't even care anymore ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Hij noemt Nederland nu ook nog "massamoordenaars"


    26 - 02 - '16

    Turkije is ook begonnen met het uitzetten van Nederlandse koeien. Daar kon ik dan wel weer een beetje om lachen :')
    hoewel het heel sneu is voor die beesten


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Aloy schreef:
    Turkije is ook begonnen met het uitzetten van Nederlandse koeien. Daar kon ik dan wel weer een beetje om lachen :')
    hoewel het heel sneu is voor die beesten


    Het is gewoon triest eigenlijk. Een beetje kleuterklasgedrag; ik krijg mijn zin niet en nu is de ander stom, ik ga de ander net zolang uitschelden tot ik mijn zin krijg.


    26 - 02 - '16

    Wordt misschien toch eens tijd dat Duitsland en Nederland gezamenlijk een negatief reisadvies geven voor Turkije.


    Queer zijn is gewoon alles