• Erdogan: Nederland is nazi-overblijfsel en fascist


    De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft in een reactie hard uitgehaald naar Nederland. Hij sprak over 'nazi-overblijfselen en fascisten' omdat Nederland de landingsrechten voor het toestel van de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Mevlüt Çavusoglu heeft ingetrokken. Dat betekent dat het bezoek dat Çavusoglu wilde brengen aan Rotterdam, niet doorgaat.


    Het kabinet neemt de maatregel naar eigen zeggen omdat de openbare orde en veiligheid in het geding zijn gekomen, na een oproep aan Turkse Nederlanders om massaal deel te nemen aan een publieke manifestatie met Çavusoglu.


    De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft in een reactie hard uitgehaald naar Nederland. Hij sprak over 'nazi-overblijfselen en fascisten. Ook moet Nederland zich afvragen hoe hun vliegtuigen nu in Turkije gaan landen, aldus de president. Correspondent Marc Guillet meldt dat de plaatsvervanger van de Nederlandse ambassadeur in Ankara inmiddels bij de Turken op het matje is geroepen.


    Acceptabele oplossing

    De verklaring van het kabinet luidt: ,,Nederland was met de Turkse autoriteiten in gesprek over het bezoek, waarbij gezocht werd naar een acceptabele oplossing. Er was overleg gaande of de Turkse autoriteiten de bijeenkomst konden verplaatsen en een besloten, kleinschaliger karakter konden geven in een Turks consulaat of ambassade. Nog voordat deze gesprekken waren afgerond, dreigden de Turkse autoriteiten publiekelijk met sancties. Dat maakt de zoektocht naar een redelijke oplossing onmogelijk", luidt de verklaring van het kabinet.

    ,,We wilden tot een oplossing komen. We hebben een lang en moeilijk gesprek gevoerd met de Turken om tot een acceptabele oplossing te komen. We staan voor de openbare orde en willen niet dat de veiligheid in het geding komt'', aldus een woordvoerder van minister Koenders.

    Çavusoglu dreigde vanochtend met zware politieke en economische sancties tegen Nederland als Den Haag zijn komst zou verhinderen. De Turkse minister was van plan om 18.00 uur genodigden toe te spreken in de ambtswoning van de Turkse consul in Rotterdam. Hij wilde daar pleiten voor een 'ja' voor meer macht voor president Recep Tayyip Erdogan in het Turkse referendum van 16 april.

    Bron: ad.nl


    Samenvatting gebeurtenissen R'dam:

    - Betogingen aan Turks Consulaat en op andere plekken in de stad.
    - Turkse minister van Familiezaken aangekomen bij Consulaat.
    - Hoge paraatheid politie en ME.
    - Voorlopig relatief vredig, maar kans op geweld. ME dreigt demonstraties te ontmantelen.

    [ bericht aangepast op 11 maart 2017 - 22:46 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 11 maart 2017 - 22:44 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Aloy schreef
    (...)
    Moet je eens in de gaten houden wat er op twitter en facebook wordt gezegd, daar word je gewoon misselijk van. Deze quote had ik in elk geval gekopieerd, meer heb ik er niet, maar er gingen heel veel soortgelijke berichten in omloop:
    "Al die schijnheilige Nederlanders die wel op vakantie gaan naar Turkije, genieten met volle teugen van ons eten drinken en land en dan willen vertellen dat Nederland van hun is. My ass"

    Jeez, dat kan echt niet. En hypocriet, hun genieten ook van ons land -my ass-
    //
    Daarbij is het ook maar een klein percentage die deze demonstraties doen, en ik vind dat iedereen, recht heeft om hier te blijven wonen. Dat bepaal ik ook niet, en anderen ook niet maar ik vind uitspraken als 'het land is van ons' van beide partijen misselijkmakend.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    T ergste is dat dit alle Turken in heel Nederland een slechte naam bezorgd. Zeker weten dat niet alle Turkse Nederlanders het eens zijn met de taferelen van gisteren, maar dat er nu wel meer discriminatie/racisme komt.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Aloy schreef:
    (...)

    Iedereen heeft het recht om ontevreden te zijn. Maar als je zodanig ontevreden bent over het land waar je woont, waarom blijf je er dan? Mijn bericht had niets met discriminatie te maken, maar alles met een grens die gewoon een keer getrokken moet worden. En moet ik dan dankbaar zijn omdat er zo over Nederlanders gepraat wordt? Ik scheer niet alle Turken over één kam, weet dondersgoed dat er meer "goede" dan "foute" zijn, maar de dingen die ik gisteren gelezen heb, konden gewoon niet.


    Je snapt toch ook wel dat het voor heel veel mensen financieel niet mogelijk is om gewoon maar terug naar Turkije te gaan? Waarom denk je dat ze überhaupt hun vaderland verlieten? Niet omdat ze zo van molens en stroopwafels houden. In een land als Nederland heb je veel meer kans op een beter bestaan, economisch gezien. Dat kan je geluk zoeken noemen, maar kan je dat iemand kwalijk nemen? Gelukkig willen zijn?
    Helaas zijn veel Turken in een land terecht gekomen waar ze geen eerlijke arbeidskansen krijgen, niet serieus genomen worden omdat ze de taal niet zuiver spreken en op straat uitgescholden worden. Als ik een buitenlander hoor klagen over ons land, dan is mijn eerste reactie ook altijd: waarom ben je dan hier? Maar dan probeer ik me eens in hen te verplaatsen. Als ik naar een land zou emigreren waar iedereen constant mijn Hollandse cultuur en tradities in de zeik neemt, dan zou ik me ook niet welkom voelen. Iedereen is trots op zijn vaderland, hoe rot moet het zijn om constant beledigen aan te horen over iets waar jij trots op bent?
    Het lastigst is het als je twee nationaliteiten hebt: iemand die in Nederland geboren is, maar Turkse ouders heeft. Je groeit op met de Nederlandse cultuur van buitenaf en de Turkse vanuit het gezinsleven. Je hele leven heb je hier doorgebracht, maar op straat kijken ze op je neer omdat je geen échte Nederlander bent.

    Ja, je hebt een paar onbeschofte reacties op facebook gelezen, shocker. Ik lees ook zo vaak reacties van rechts nationalisten over het neerschieten van moslims et cetera, dat ik denk, ga jij mijn land maar uit. Maar dat is de grap: dit is net zozeer míjn land als dat van de rechts nationalist als dat van de Turkse Nederlander. Niemand 'rot maar lekker op'.


    i put the fun in funeral

    Aloy schreef:
    (...)

    Moet je eens in de gaten houden wat er op twitter en facebook wordt gezegd, daar word je gewoon misselijk van. Deze quote had ik in elk geval gekopieerd, meer heb ik er niet, maar er gingen heel veel soortgelijke berichten in omloop:
    "Al die schijnheilige Nederlanders die wel op vakantie gaan naar Turkije, genieten met volle teugen van ons eten drinken en land en dan willen vertellen dat Nederland van hun is. My ass"


    Even hierover: 'Nederland weer van ons' is de campagneslogan van de PVV. De quote die jij hier neerzet heeft betrekking op de PVV'ers die Nederland weer 'van hun' willen maken.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Je snapt toch ook wel dat het voor heel veel mensen financieel niet mogelijk is om gewoon maar terug naar Turkije te gaan? Waarom denk je dat ze überhaupt hun vaderland verlieten? Niet omdat ze zo van molens en stroopwafels houden. In een land als Nederland heb je veel meer kans op een beter bestaan, economisch gezien. Dat kan je geluk zoeken noemen, maar kan je dat iemand kwalijk nemen? Gelukkig willen zijn?
    Helaas zijn veel Turken in een land terecht gekomen waar ze geen eerlijke arbeidskansen krijgen, niet serieus genomen worden omdat ze de taal niet zuiver spreken en op straat uitgescholden worden. Als ik een buitenlander hoor klagen over ons land, dan is mijn eerste reactie ook altijd: waarom ben je dan hier? Maar dan probeer ik me eens in hen te verplaatsen. Als ik naar een land zou emigreren waar iedereen constant mijn Hollandse cultuur en tradities in de zeik neemt, dan zou ik me ook niet welkom voelen. Iedereen is trots op zijn vaderland, hoe rot moet het zijn om constant beledigen aan te horen over iets waar jij trots op bent?
    Het lastigst is het als je twee nationaliteiten hebt: iemand die in Nederland geboren is, maar Turkse ouders heeft. Je groeit op met de Nederlandse cultuur van buitenaf en de Turkse vanuit het gezinsleven. Je hele leven heb je hier doorgebracht, maar op straat kijken ze op je neer omdat je geen échte Nederlander bent.

    Ja, je hebt een paar onbeschofte reacties op facebook gelezen, shocker. Ik lees ook zo vaak reacties van rechts nationalisten over het neerschieten van moslims et cetera, dat ik denk, ga jij mijn land maar uit. Maar dat is de grap: dit is net zozeer míjn land als dat van de rechts nationalist als dat van de Turkse Nederlander. Niemand 'rot maar lekker op'.


    Ik zou je graag even een staande ovatie geven voor je slotzin alleen al, maar dat ziet er nogal lullig uit alleen in m'n kamer, dus in m'n hoofd geef ik je een staande ovatie.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Overkill schreef:
    (...)

    Je snapt toch ook wel dat het voor heel veel mensen financieel niet mogelijk is om gewoon maar terug naar Turkije te gaan? Waarom denk je dat ze überhaupt hun vaderland verlieten? Niet omdat ze zo van molens en stroopwafels houden. In een land als Nederland heb je veel meer kans op een beter bestaan, economisch gezien. Dat kan je geluk zoeken noemen, maar kan je dat iemand kwalijk nemen? Gelukkig willen zijn?
    Helaas zijn veel Turken in een land terecht gekomen waar ze geen eerlijke arbeidskansen krijgen, niet serieus genomen worden omdat ze de taal niet zuiver spreken en op straat uitgescholden worden. Als ik een buitenlander hoor klagen over ons land, dan is mijn eerste reactie ook altijd: waarom ben je dan hier? Maar dan probeer ik me eens in hen te verplaatsen. Als ik naar een land zou emigreren waar iedereen constant mijn Hollandse cultuur en tradities in de zeik neemt, dan zou ik me ook niet welkom voelen. Iedereen is trots op zijn vaderland, hoe rot moet het zijn om constant beledigen aan te horen over iets waar jij trots op bent?
    Het lastigst is het als je twee nationaliteiten hebt: iemand die in Nederland geboren is, maar Turkse ouders heeft. Je groeit op met de Nederlandse cultuur van buitenaf en de Turkse vanuit het gezinsleven. Je hele leven heb je hier doorgebracht, maar op straat kijken ze op je neer omdat je geen échte Nederlander bent.

    Ja, je hebt een paar onbeschofte reacties op facebook gelezen, shocker. Ik lees ook zo vaak reacties van rechts nationalisten over het neerschieten van moslims et cetera, dat ik denk, ga jij mijn land maar uit. Maar dat is de grap: dit is net zozeer míjn land als dat van de rechts nationalist als dat van de Turkse Nederlander. Niemand 'rot maar lekker op'.

    Zo heb ik het eigenlijk nog nooit bekeken. 15-jarige snotaap haha
    Ik zal dit eens onthouden want wat ik net allemaal zat te roepen slaat eigenlijk nergens op als ik het zo bekijk. Maar het is wel zo dat veel hun best doen om de taal te leren. Dat zie ik ook als ik in de bieb werk, want daar krijgen buitenlanders les in Nederlands leren en het is erg lastig voor hun. Well weer wat geleerd (krul)

    [ bericht aangepast op 12 maart 2017 - 17:06 ]


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Aloy schreef:
    Sorry hoor, maar iedereen die gisteren in Rotterdam met de Turkse vlag stond te zwaaien, iedereen die gisteren zei dat Nederland niet van de Nederlanders is (want ja, die heb ik vaak genoeg voorbij zien komen), iedereen die Turkije loopt te prijzen en het land waar ze wonen, werken en naar school zijn gegaan, de grond proberen in te stampen: ga dan lekker terug.
    Dubbele nationaliteit is prima, maar niet op deze manier. En het spijt me voor de Turken die hier wonen zonder problemen te veroorzaken, maar dit kan niet meer.



    Helemaal mee eens.
    En maar lopen beweren dat het in Turkije zo veel beter is dan hier. Ga dan lekker naar Turkije als het daar beter is.

    Dit komt misschien wel bot over, maar dit is mijn mening

    doggo schreef:
    (...)
    Zo heb ik het eigenlijk nog nooit bekeken. 15-jarige snotaap haha
    Ik zal dit eens onthouden want wat ik net allemaal zat te roepen slaat eigenlijk nergens op als ik het zo bekijk. Maar het is wel zo dat veel hun best doen om de taal te leren. Dat zie ik ook als ik in de bieb werk, want daar krijgen buitenlanders les in Nederlands leren en het is erg lastig voor hun. Well weer wat geleerd (krul)


    Kijk, dat zijn mensen die willen en daar kan ik alleen maar trots op zijn (:

    Overkill schreef:
    (...)

    Je snapt toch ook wel dat het voor heel veel mensen financieel niet mogelijk is om gewoon maar terug naar Turkije te gaan? Waarom denk je dat ze überhaupt hun vaderland verlieten? Niet omdat ze zo van molens en stroopwafels houden. In een land als Nederland heb je veel meer kans op een beter bestaan, economisch gezien. Dat kan je geluk zoeken noemen, maar kan je dat iemand kwalijk nemen? Gelukkig willen zijn?
    Helaas zijn veel Turken in een land terecht gekomen waar ze geen eerlijke arbeidskansen krijgen, niet serieus genomen worden omdat ze de taal niet zuiver spreken en op straat uitgescholden worden. Als ik een buitenlander hoor klagen over ons land, dan is mijn eerste reactie ook altijd: waarom ben je dan hier? Maar dan probeer ik me eens in hen te verplaatsen. Als ik naar een land zou emigreren waar iedereen constant mijn Hollandse cultuur en tradities in de zeik neemt, dan zou ik me ook niet welkom voelen. Iedereen is trots op zijn vaderland, hoe rot moet het zijn om constant beledigen aan te horen over iets waar jij trots op bent?
    Het lastigst is het als je twee nationaliteiten hebt: iemand die in Nederland geboren is, maar Turkse ouders heeft. Je groeit op met de Nederlandse cultuur van buitenaf en de Turkse vanuit het gezinsleven. Je hele leven heb je hier doorgebracht, maar op straat kijken ze op je neer omdat je geen échte Nederlander bent.

    Ja, je hebt een paar onbeschofte reacties op facebook gelezen, shocker. Ik lees ook zo vaak reacties van rechts nationalisten over het neerschieten van moslims et cetera, dat ik denk, ga jij mijn land maar uit. Maar dat is de grap: dit is net zozeer míjn land als dat van de rechts nationalist als dat van de Turkse Nederlander. Niemand 'rot maar lekker op'.


    Je hebt overduidelijk het hele punt gemist. Daarbuiten, ik verplaats me genoeg in hun situatie. Sterker nog, ik heb als vrijwilligerswerk les gegeven aan Turkse vrouwen die al op leeftijd waren en alsnog de Nederlandse taal wilden leren. Hoor je me over hun klagen? Ik heb er respect voor als je hier bent gekomen om te werken, iets op te bouwen. Maar zo is niet iedereen. En ik zie die mensen liever gaan dan komen. Dat maakt me geen racist, geen "rechts-nationalist" maar wel iemand die een beetje klaar is met dit gedoe.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Doofenshmirtz schreef:
    (...)

    Kijk, dat zijn mensen die willen en daar kan ik alleen maar trots op zijn (:

    Aaah dat is altijd ontzettend schattig hahaha.
    leraar: 'doe de groeten thuis aan je vrouw'
    'mei vrouw haus'
    - neeee de groeten
    'ooooh dankjewel jei ook!


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    volgens Erdogan handelt Nederland als een bananenrepubliek. Aight.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    doggo schreef:
    volgens Erdogan handelt Nederland als een bananenrepubliek. Aight.


    Hij is zelf een banaan (krul)

    Aloy schreef:
    (...)

    Je hebt overduidelijk het hele punt gemist. Daarbuiten, ik verplaats me genoeg in hun situatie. Sterker nog, ik heb als vrijwilligerswerk les gegeven aan Turkse vrouwen die al op leeftijd waren en alsnog de Nederlandse taal wilden leren. Hoor je me over hun klagen? Ik heb er respect voor als je hier bent gekomen om te werken, iets op te bouwen. Maar zo is niet iedereen. En ik zie die mensen liever gaan dan komen. Dat maakt me geen racist, geen "rechts-nationalist" maar wel iemand die een beetje klaar is met dit gedoe.


    Haar punt was niet dat je een rechts-nationalist of racist bent, ze probeert gewoon uit te leggen hoe het vanuit migranten voelt, waarom ze reageren zoals ze reageren. Ze verweet jou helemaal niets, hoor (denk ik).


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    ^^ Ik verwijt haar ook niets, maar het is niet zo dat ik blind ben die dingen. Discussies als deze zijn gewoon moeilijk om een middenweg in te vinden.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik ben het eens met Overkill, maar dat is niet de discussie die hier gevoerd word, dus het is een heel mooi argument voor een andere discussie.

    Het gaat hier namelijk over Turkse Nederlanders die onze normen en waarden afkeuren. En dan heb ik het eigenlijk over alle mensen met een tweede/ander paspoort of nationaliteit. Zodra er in Nederland petities getekend worden om het uithuwelijken van minder jarige met meerderjarige te verbinden (en dan hebben we het over acht jarige en mensen van boven de veertig) vind ik dat een belediging tegenover de Nederlandse normen en waarden. En als je dan vindt dat we je cultuur beledigen doordat we dat in Nederland als pedofilie ervaren, dan vind ik dat allws behalve Okay. En over dat soort mensen hebben we het nu.
    Mensen die de Nederlandse normen en waarden afkeuren en verwerpen voor die van hun vaderland en dat recent ook hebben geuit tijdens de rel of kort daarna op social media. En ja dit is een hele kleine groep, maar het gaat hier wel over die groep, en niet over de mensen die wel hun best doen, die wel bereid zijn om te integreren, die wel bereid zijn om onze normen en waarden te respecteren zelfs al zijn ze het er niet mee eens. Die mensen wil niemand van ons hier afkraken hoop ik.


    We've lived in the shadows for far too long.