• Erdogan: Nederland is nazi-overblijfsel en fascist


    De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft in een reactie hard uitgehaald naar Nederland. Hij sprak over 'nazi-overblijfselen en fascisten' omdat Nederland de landingsrechten voor het toestel van de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Mevlüt Çavusoglu heeft ingetrokken. Dat betekent dat het bezoek dat Çavusoglu wilde brengen aan Rotterdam, niet doorgaat.


    Het kabinet neemt de maatregel naar eigen zeggen omdat de openbare orde en veiligheid in het geding zijn gekomen, na een oproep aan Turkse Nederlanders om massaal deel te nemen aan een publieke manifestatie met Çavusoglu.


    De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft in een reactie hard uitgehaald naar Nederland. Hij sprak over 'nazi-overblijfselen en fascisten. Ook moet Nederland zich afvragen hoe hun vliegtuigen nu in Turkije gaan landen, aldus de president. Correspondent Marc Guillet meldt dat de plaatsvervanger van de Nederlandse ambassadeur in Ankara inmiddels bij de Turken op het matje is geroepen.


    Acceptabele oplossing

    De verklaring van het kabinet luidt: ,,Nederland was met de Turkse autoriteiten in gesprek over het bezoek, waarbij gezocht werd naar een acceptabele oplossing. Er was overleg gaande of de Turkse autoriteiten de bijeenkomst konden verplaatsen en een besloten, kleinschaliger karakter konden geven in een Turks consulaat of ambassade. Nog voordat deze gesprekken waren afgerond, dreigden de Turkse autoriteiten publiekelijk met sancties. Dat maakt de zoektocht naar een redelijke oplossing onmogelijk", luidt de verklaring van het kabinet.

    ,,We wilden tot een oplossing komen. We hebben een lang en moeilijk gesprek gevoerd met de Turken om tot een acceptabele oplossing te komen. We staan voor de openbare orde en willen niet dat de veiligheid in het geding komt'', aldus een woordvoerder van minister Koenders.

    Çavusoglu dreigde vanochtend met zware politieke en economische sancties tegen Nederland als Den Haag zijn komst zou verhinderen. De Turkse minister was van plan om 18.00 uur genodigden toe te spreken in de ambtswoning van de Turkse consul in Rotterdam. Hij wilde daar pleiten voor een 'ja' voor meer macht voor president Recep Tayyip Erdogan in het Turkse referendum van 16 april.

    Bron: ad.nl


    Samenvatting gebeurtenissen R'dam:

    - Betogingen aan Turks Consulaat en op andere plekken in de stad.
    - Turkse minister van Familiezaken aangekomen bij Consulaat.
    - Hoge paraatheid politie en ME.
    - Voorlopig relatief vredig, maar kans op geweld. ME dreigt demonstraties te ontmantelen.

    [ bericht aangepast op 11 maart 2017 - 22:46 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 11 maart 2017 - 22:44 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    ^ Ja, dat is het in principe ook. En het geeft alleen maar aan dat hij niet geschikt is als leider, maar dat is hetzelfde met Trump die kinderachtig weigert om Merkel een hand te geven en dan nog niet eens zo flink is om het te zeggen, maar gewoon de andere kant op kijkt.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Zelf ben ik ook bang dat Erdogan nooit zal toegeven dat dit gewoon onzin is en dat het van kwaad naar erger zal gaan.


    26 - 02 - '16

    Die kans is er natuurlijk altijd, maar de enige hoop die ik heb is dat wij nog altijd in de EU zitten en Turkije er op deze manier niet in gaat komen. Plus dat we sowieso de steun van andere landen nog hebben.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Aloy schreef:
    Turkije is ook begonnen met het uitzetten van Nederlandse koeien. Daar kon ik dan wel weer een beetje om lachen :')
    hoewel het heel sneu is voor die beesten


    Ben ik de enige die zich afvraagt hoe je in godsnaam koeien je land uitzet? :')


    That is a perfect copy of reality.

    Marlow schreef:
    (...)

    Ben ik de enige die zich afvraagt hoe je in godsnaam koeien je land uitzet? :')


    Brief in de voederbak met de mededeling dat je binnen de 48 uur het grondgebied moet verlaten.


    Queer zijn is gewoon alles

    Dan moeten wij geiten het land uit zetten 🙃


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    VaIeska schreef:
    Dan moeten wij geiten het land uit zetten 🙃


    Ah nee, laten we alle dieren er even buiten houden. Die kunnen er niks aan doen dat sommige mensen kinderachtig zijn 🙊


    26 - 02 - '16

    Monochopsis schreef:
    (...)

    Ah nee, laten we alle dieren er even buiten houden. Die kunnen er niks aan doen dat sommige mensen kinderachtig zijn 🙊

    was ook maar een grap haha


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    VaIeska schreef:
    (...)
    was ook maar een grap haha


    Ik bedoel eigenlijk dat Erdogan de dieren erbuiten moest laten. Sneu eigenlijk dat dieren uitgezet worden.


    26 - 02 - '16

    Monochopsis schreef:
    (...)

    Ik bedoel eigenlijk dat Erdogan de dieren erbuiten moest laten. Sneu eigenlijk dat dieren uitgezet worden.

    Ja klopt, maar misschien krijgen ze in een ander land dan een andere plek om te leven 🤷


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    VaIeska schreef:
    (...)
    Ja klopt, maar misschien krijgen ze in een ander land dan een andere plek om te leven 🤷


    Dat is zo ja (:


    26 - 02 - '16



    [ bericht aangepast door een moderator op 20 maart 2017 - 14:52 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.




    Everything is illuminated by the light of our past.

    Ben ik eigenlijk de enige die zoiets heeft: Wel nonkel Erdo, jij wilt de vluchtelingendeal herzien? Ik heb voor jou de perfecte oplossing: Boek voor al jouw aanhangers die zich niet aan de EU-waarden willen houden een ticket op kosten van de Turkse staat naar Turkije, stel uw grenzen open en overal waar jouw aanhangers verdwenen zijn, is plaats voor vluchtelingen. Zij kunnen onze steun, warmte en tijd meer gebruiken dan jouw hielenlikkers die het hier allemaal eens willen veranderen.

    Of ben ik nu te radicaal?:W

    Let wel goed:
    Boek voor al jouw aanhangers die zich niet aan de EU-waarden willen houden

    Elke Turk blijft met andere woorden welkom, behalve degenen die hier alles naar Erdogan zijn waarden willen veranderen.


    Queer zijn is gewoon alles