• Addams Academy
    Is there truly a way to know —
    whether it’s a curse, or a gift?


    Story
    Reeds jarenlang is Addams Academy, gelegen in Seattle, een haven voor mensen met gaven – in de volksmond ‘mutanten’ genoemd. Opgericht door Archie Addams en nu reeds gesteund door de overheid, is het instituut er om die personen die met hun Talent – steevast zo genoemd binnen de academie – problemen veroorzaakt hebben te helpen hun plaats binnen de maatschappij te vinden. Zo krijgen de weglopers, criminelen en verloren zielen er niet alleen basis middelbare school & universitaire lessen en hulp in het krijgen van controle, maar ook alle kennis die ze benodigd hebben om bij het bereiken van 25-jarige leeftijd zelfstandig de wereld in kunnen gaan.
          Voor deze personen is Addams Academy dan ook een veilige thuishaven geworden, waar ze zich geaccepteerd weten te voelen. Want ondanks de wereld ze langzaamaan begint te accepteren, zijn er ook zij die ze compleet verachten – en streven naar hun dood. Zij staan gekend als ‘de Oppositie’ en zo sluw en genadeloos als ze klinken, is Addams Academy reeds lange tijd hun doelwit..




    Regels
    • Algemene huisregels van Quizlet
    • Algemene huisregels van Quizlet
    • Afwezigheid langer dan drie dagen van te voren melden
    • Maximaal twee personages per persoon.
          (Wil je toch een derde personage, moet je daarvoor eerst toestemming vragen aan Horvath of Busker.)
    • Wees realistisch in het creëren van je personage(s)
    • Minimaal 200 woorden per post
    • 16+ is toegestaan, mits duidelijk aangegeven
    • Ruzies enkel en alleen IC
    • Alleen Marie / Busker en Mirte / Traynor maken nieuwe topics aan




    Academie Regels
    (Let op; Dit zijn dus niet onze regels, maar degene welke 'zogenaamd' gelden binnen de academie.)

    • De algemene ruimten zijn gesloten tussen 0:00 en 6:00.
    • Het is toegestaan de school te verlaten en naar de stad te gaan, doch enkel tussen 13:00 en 18:00.
    • Het is verboden gaven (met opzet) op medestudenten of personeel te gebruiken.
    • Jongeren onder de leeftijd van 21 jaar, mogen geen alcohol drinken of roken.
    • Roken is enkel en alleen buiten toegestaan.
    • Ieders kamer dient ten alle tijden net te zijn, anders krijgt men corvee.
    • Men dient zelf zijn eigen maaltijd te bereiden/dit te regelen met medestudenten adhv het voorziene eten in de keuken. Nadien ook alles opruimen.




    Ruimten
    • Grote keuken
    • Eetkamer/Kantine
    • Recreatieruimte [met biljarttafel, televisie, spellen, etc.]
    • Ziekenzaal
    • Bureau Archie Addams [directie]
    • Leslokalen [1e verdieping]
    • Bibliotheek/Studieruimte [1e verdieping]
    • Slaapkamers [2e verdieping]
    • Badkamer jongens/badkamer meisjes [2e verdieping]
    • Ziekenzaal
    • Bureau psycholoog
    • Grote tuin [ommuurd]
    • Bunker waarin gaven geoefend kunnen worden.

    Rollen

    Arthur Addams — Healing — Busker, 1.7
    Zephaniah Cohen — Touch of Death — Traynor; 1.4
    Fergus Ciar Whelan — Nemesis Form — Prongsie; 1.6
    Asseri Mikkonen — Sense Enhancement — David Balheim — Garrett; 1.12
    Nicholas Miller — Kepler; 1.7
    Aelan Dev Roche — Potenticinesis — Connor Hill — Marlow; 1.12
    Neo Silas Crawford — Puppeteer — Mabel; 1.8
    Talon Woods — Telepathy — Mabel; 1.8
    Leander Nerve Conall — Enhanced Strength — Necessity; 1.7

    Asra Lovett — Aerokinesis — Busker; 1.8
    Ameleigh Addams — Pain Inducement — Traynor; 1.7
    Zara Caldwell — Elektrokinesis/Technokinesis — Brinvi; 1.8
    Zea Silver Storm — Mediumship — Prongsie; 1.6
    Veronica Blanche Graham — Hydrokinesis — Pennyworth; 1.7
    Yara Maria Thompson — Visions — Perffect; 1.3
    Adreana Ebony Reve — Umbrakinesis — Paddiecakes; 1.2
    Ava Fontaine — Sonokinesis — Sasannach; 1.12
    Faolan — Cyrokinesis
    Apfelstrudel — Shapeshifter
    Granian



    Kamerindeling
    Arthur Addams — Neo Silas Crawford
    Zephaniah Cohen — Talon Woods
    Leander Nerve Conall — Nicholas Miller
    Fergus Ciar Whelan — Asseri Mikkonen
    Aelan Dev Roche — Arne Abraham McCain

    Asra Lovett — Zea Silver Storm
    Ameleigh Addams — Ava Fontaine
    Zara Caldwell — Yara Maria Thompson
    Adreana Ebony Reve.



    Beginsituatie
    Vrijdagvoormiddag — 11:30, Wat begon als een doodnormale dag binnen Addams Academy, veranderde al snel wanneer merendeel van de docenten weggeroepen werden wegens een probleem met de Oppositie, niet meer dan 15 minuten geleden. De lessen zijn voor de rest van de dag afgelast en de studenten zijn vrij om hun tijd naar eigen verlangen te vullen.






    As children we always loved superheroes — desiring to become just as brave as they are;
    yet when given the opportunity, it would seem. . .
    it's simply so much easier to become the villain.




    [ bericht aangepast op 20 maart 2017 - 17:38 ]


    A girl who wonders.

    Ameleigh Addams

    Mutant • Pain Inducement • 22 • Arthur @ Recreative room

          ‘Huilen? Nooit. Maar we zullen zien, aangezien ik weet dat je me sowieso weer verslaat, Ame.’
          Ameleigh kan niet anders dan met haar kijkers rollen. Natuurlijk zou Arthur haar alsnog laten winnen, het zat niet in hem om haar een verlies te laten lijden. Gelukkig voor haar had zij daar minder moeite mee, ze had het altijd in zich gehad om Arthur te willen verslaan op het gebied van spellejes.
          Uiteindelijk zijn ze samen naar de recreatieve ruimte gewandeld, waar Ameleigh kort haar kijkers rond laat glijden. Niemand die haar daadwerkelijk interesseerde — op Arthur na — zodat ze zichzelf direct weer op hem focust.
          ‘Wat wil je doen, Ame? Waarom kies jij niet even een spel uit waar je me mee kan inmaken?’
          Ameleigh loopt op een dansende manier naar de kast waar de spelletjes staan, en tikt vervolgens met twee vingers tegen haar lippen. Waarom kon ze niet gemakkelijk een spel vinden waar ze beter in was dan Arthur? Wellicht door het simpele gegeven dat Arthur gewoonweg overal beter in was dan haar.
          ‘Yes. We gaan Yenga spelen. Daar ben jij veel te ongeduldig voor.’
          Ameleigh zet de ronde koker van het spel met een klap op de tafel voor Arthur, een triomfantelijke uitdrukking op haar gezicht. ‘Ik ga je inmaken, sufferd.’


    Ava Fontaine

    Sonokinesis ♦ New ♦ Keuken ♦ Asra, Leander, Talon ♦ 1.12

    Na een vlucht van twee uur ging Ava er bijna onderdoor. Water had gelekt in haar rugzak waardoor haar kussen volledig doorweekt was, en ze had bijgevolg moeizaam tot niet haar nachtrust kunnen inhalen op het vliegtuig. Nu stond ze al een kwartier aan de band waar haar bagage op zou moeten verschijnen. Geen succes. Na nog vijf minuten kwam haar rode reistas eindelijk in zicht. Haastig sprintte ze naar haar zak toe en zwierde hem gretig in haar armen. Vol opluchting verliet ze de luchthaven. Even verderop stonden enkele taxi’s en ze zwaaide opvallend met haar armen om iemands aandacht te trekken. Al snel stond er een wagen voor haar neus, waar ze ongeduldig instapte. De chauffeur gaf ze het adres, en ze vertrokken op stel en sprong.

    Duwend en trekkend trachtte Ava de voordeur van Addams Academy te openen. Een man van rond de veertig verscheen naast haar. “Ik zou de andere proberen”, sprak hij terwijl hij vlotjes de deur links van haar opentrok en haar binnenliet. “Mijn naam is Tristen Fisher, voor jou simpelweg meneer Fisher”, verkondigde hij terwijl hij rustig voor zich uitkeek en vervolgde: “Je bent laat. Kom, dan geef ik je een rondleiding.” Ava volgde hem van de gelijkvloers tot de tweede verdieping en weer terug. Ondertussen keek ze geïnteresseerd om zich heen. “Excuses voor de drukte. De lessen zijn voorlopig stopgezet vanwege een noodgeval. Maak je vooral geen zorgen, maar blijf wel binnen het schooldomein”, opperde mr. Fisher toen ze de trap afliepen. Ava knikte even en zei op haar beurt: “Geen probleem. Wat een mooi gebouw is dit trouwens. Zeer klassiek, maar toch levend.”
    “Klopt”, antwoordde Fisher joviaal en hervatte: “Jouw kamer is mitsgaders op de tweede verdieping. Die heb ik je niet getoond, maar ik dacht wel dat je liever eerst iets at voordat je zou gaan uitpakken.” “Wees maar zeker”, beaamde ze. Voorlopig sliep ze blijkbaar alleen. Spijtig, dacht ze even. Ze had wel graag een kamer gedeeld zodat ze tenminste íémand kende. Wat als ze geen vrienden kon maken hier? Ze schudde de gedachte snel van zich af en liep ijlings verder.
    Onderaan de trap bedankte ze Fisher beleefd voor de toer en begaf zich naar de keuken, want ze had daadwerkelijk extreem veel honger gekregen van haar reis.



    "Listen to the sound of the earth turning"

    [ bericht aangepast op 18 maart 2017 - 20:05 ]


    Geloof niet alles wat je denkt

    Arthur Addams

    22 Healing Ameleigh Recreationroom



          Om en om tikt hij zijn vingers op de tafel als hij zijn blik nog eens de rondte werpt. Als hij alleen was geweest, had hij gehoopt dat er een vlammende ruzie zou uitbreken – misschien zelfs een gevecht. Maar als zijn zusje in de buurt is, moet en zal alles rustig blijven. Zo heeft zij het namelijk het liefst, en hij ook als het haar veiligheid betreft.
          Met een subtiele glimlach kijkt hij toe hoe ze zorgvuldig een spel kiest en zich al dansend weer naar hem toe beweegt, om het spel met een knal op de tafel neer te zetten. ‘Yes, we gaan Yenga spelen. Daar ben jij veel te ongeduldig voor. Ik ga je inmaken, suffered,’ voegt zijn zusje er met een triomfantelijke glimlach aan toe.
          Geamuseerd trekt hij zijn wenkbrauwen subtiel op en plaatst zichzelf wat meer rechtop, als hij de jenga-blokken vlot uit de doos schuift en in een perfecte toren laat staan. “Kom maar op,” zegt hij rustig glimlachend en leunt wat naar achter, als teken dat zijn zusje – zoals altijd – eerst mag.
          Voor ze dit echter kan doen, valt zijn blik op haar hand en de schrammen die zich op haar de muis van haar hand bevinden – en grijpt haar haar pols in een automatisme zachtjes vast. ‘Wat heb je nu weer gedaan, zusjelief?’ vroeg hij als hij fronsend een mondhoek wegtrok en zijn handen om de hare vouwde. Als een warme gloed zich om zijn vingers vormt, verdwijnen de schrammen voelbaar onder zijn huis – waarna ze, als hij haar weer loslaat, helemaal weg zijn.
          ’Waarom heb je me niet gevraagd te helpen? Heb je nog ergens pijn?’ vroeg hij meteen, zowel bezorgd als gefrustreerd.


    A girl who wonders.

    Neo Silas Crawford
          Puppeteer • 19 • Zara • Hallway     



    Zara vloekte al even luid als ik zelf had gedaan en ik rolde met mijn ogen. Ze moest niet zeuren, ik liep er bijna elke dag zo bij. Ik kon er zelfs best mee lachen.
          “Als je een sigaret wilt, misschien moet je dat dan vragen voordat je besluit mijn kleding met bloed te besmeuren.” Ik trok een wenkbrauw op en besloot de uitdaging aan te gaan. Dat het met Zara altijd twee kanten kon uitgaan, maakte ruzie maken met haar altijd nog net iets leuker.
          "Wel, excuseer me, prinses, maar ..." Ze liet me niet uitspreken, al was ik dat wel gewoon van haar.
          “Weer eens een bloedneus gehad, hmm? Weet je, je kan ook gewoon permanent met tampons in je neus rondlopen. Dat schijnt goed te werken en dan klieder je er zelf ook niet onder.” Ik rolde weeral met mijn ogen, maar kon nog niet antwoorden. “Alleen niet erg charmant. Gelukkig was je dat toch al niet, dus dat scheelt. Anyway, om je vraag je beantwoorden, ik heb wel een sigaret voor je ja.” Ze draaide zich al om en begon naar buiten te lopen. Geïrriteerd volgde ik haar, maar ik was te lui om haar in te halen. Toch wilde ik niet als een schoothondje achter haar aanlopen, dus hield ik haar wat tegen. Het was niets groot, slechts een hapering, als een stap die een tel te lang duurde, en een ander zou het misschien niet eens gemerkt hebben. Zara daarentegen, kende me tamelijk goed, en ik was blij dat ik mijn gsm op dat moment niet bij had. Eén ontploffing was genoeg voor mij.
          "Zo kattig, vandaag. Heb je zelf soms behoefte aan een tampon?" vroeg ik haar toen ik weer naast haar liep. "En ik ben heel charmant, schatje. Alleen niet bij jou." Ik gaf haar een knipoog, maar dat was niet helemaal merkbaar door de zon. Ik kneep mijn ogen dicht tegen het felle licht.


    Mhm?

    DE DOCENTEN KEREN TERUG NAAR DE ACADEMIE. ECHTER, VELEN VERDWIJNEN METEEN IN EEN VERGADERING WAARDOOR DE LESSEN GESCHORST BLIJVEN. ENKELEN TREKKEN ZICH TERUG IN HUN BUREAU, OF HOUDEN EEN OOGJE IN HET ZEIL.


    A girl who wonders.


    LEANDER      NERVE      CONALL
    “Do you know how it feels to be a monster? To be afraid of who you are?”
    20 years - Enhanced Strength - Kitchen - Asra


    Het feit dat Asra zacht moest gniffelen, had misschien een groter effect op Leander dan het zou moeten. De knoop die zich ongemerkt toch in zijn maag had bevonden leek wat losser te worden. Ze vond het niet erg dat hij weer eens niet op zijn woorden kon letten. Of tenminste, ze deed alsof ze het niet erg vond en dat vond hij op dit moment genoeg.
    “Zal ik doen, Leander,” was haar antwoord terwijl ze de kommen opraapte. Hijzelf ging door met het oprapen van de scherven, gezien die nog wel scherp konden zijn als je er plotseling in greep. “Bedankt. Dit is erg aardig van je,” mompelde ze vervolgens. Hoewel hij niet telekinetisch of iets was, voelde hij de frustratie haast in haar woorden.
    Daarom haalde hij zijn schouders op – al zou ze het niet zien – en gaf iets zelfverzekerder dan hij zich voelde antwoord. “Tja, des te eerder kan ik ook bij de koelkast.” Asra had hem altijd laten realiseren hoe gelukkig hij eigenlijk kon zijn dat hij al zijn zintuigen kon gebruiken en dat hij eigenlijk niet mocht klagen. Misschien was dat wel de reden dat hij zich nooit volledig op zijn gemak voelde, al kwam dat ook door het feit dat hij haar niet goed kende en sowieso niet zo van mensen hield. Hij wilde niet gelukkig om zoiets kunnen zijn. Hij wilde gewoon kunnen klagen over alles als hij daar zin in had zonder zich schuldig hoeven te voelen. Asra was ook altijd aardig voor hem, dus zelfs wat ongemak was niet eerlijk tegenover haar – wat dan weer schuld meebracht dat hij dat toch voelde.
    “Wat ga jij doen nu, met al die vrije tijd?” vroeg ze hem, waarna ze hem een druif aanbood.
    “Bedankt,” antwoordde hij terwijl hij een druif wilde pakken. “Ik wilde kijken of er nog wat te eten was en daarna even gaan trainen,” vervolgde hij. “En jij?”
    Voor hij echter daadwerkelijk een druif had gepakt en Asra antwoord had gegeven, wurmde iemand zich tussen ze door met een half gemompelde ‘pardon ‘ waarbij hij Leander nog net niet aanstootte. Een vlaag van irritatie trok door Leander heen. Hoe moeilijk was het om gewoon even te vragen of je erbij mocht? “Natuurlijk mag je erbij, bedankt voor vragen,” kaatste hij terug voor hij er erg in had. Hij had het ook niet willen zeggen, al dacht hij het wel. Hij kneep zijn vuist dicht om zich van eigenlijk alles te behoeden en zich eraan te herinneren dat hij ook op zijn woorden moest letten, al kon hij niet te hard knijpen. Hij zou dan zelfs zijn eigen hand kunnen breken, zoals hij helaas uit ervaring had geleerd.



    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    ✽ Arne Abraham McCain ✽


    Flying is like jumping really long! It's great fun!


    Just smile, everything will be better that way.

    Flight ✽ 17 ✽ Kitchen ✽ Leander, Asra, Talon and Ava

    Verbaasd keek Arne op van zijn schrift toen iemand haast over zijn voeten struikelde. Pas op dat moment zag hij dat de klas aan het leegstromen was. Wat had hij nu weer gemist? Zelfs de docent was al weg, vreemd. Hij keek op de klok die in het lokaal hing en kwam al snel tot de conclusie dat er veel meer aan de hand was dan het einde van de les. Nu kon hij nog steeds zijn nieuwe lied niet afmaken. Ergens irriteerde dat de jongen, maar die irritaties verdwenen als sneeuw voor de zon toen hij zijn maag hoorde rommelen. Ontbijt! Sinds hij op Addams aangekomen was, vermeed hij het ontbijt en was zijn eerste maaltijd vaak pas tijdens de lunch. Normaal werkte dat prima, maar vandaag was zijn maag wat van streek. Gelukkig waren de lessen afgelast, nu kon hij mooi wat gaan eten.

    Snel pakte Arne zijn spullen om met vlotte pas het lokaal als laatste te verlaten, om op weg naar de keukens te gaan. Onderweg viel zijn oog op iemand die hij nog niet kende, wat vreemd was aangezien hij zijn uiterste best had gedaan om in de afgelopen twee maanden ieders naam te weten en te plaatsen bij het goede gezicht. Het was best aardig gelukt, hij kende in ieder geval ieder gezicht dat dagelijks rondliep, behalve deze. Hij wilde het meisje aanspreken, maar ze was te ver weg. De achtervolging werd ingezet en hij had geluk! Ze ging net als hij naar de keukens, wat een bijkomstigheid!

    Vol enthousiasme vervolgde Arne zijn weg naar de keukens. Hij had een dik zwart boek in zijn handen en zijn tas hing los over één schouder. Waarom moest dat meisje nu weer een voorsprong hebben? Zo kon hij haar toch nooit welkom heten? Arne was volledig gefocust op haar dat hij de deurpost verkeerd inschatte. Al struikelend kwam hij achter haar de keuken binnen, zijn tas schoot van zijn schouder en het boek belandde open op de grond. Echter was Arne’s reactie misschien wat onverwacht. Hij begon te lachen om zijn eigen onhandigheid om vervolgens zijn spullen weer bijeen te rapen.
    “Jou ken ik nog niet!” sprak hij uiterst vrolijk, “Ben je nieuw?” Pas op dat moment keek hij de keukens rond en zag dat hij niet alleen was. Er was een heel theekransje bezig, wat een gezelligheid!

    “Hoi!” zei hij vrolijk tegen de rest in de keuken. “Ik zal ons voorstellen. Ik ben Arne, en dat is Leander, en Asra, en Talon?” Dat laatste kwam er een beetje voorzichtig uit gezien hij het niet zeker wist.
    “Je bent hier nog niet lang, ofwel? Ik zag je al in de gang lopen, was je reis een beetje okè? Ohja ik kwam ontbijt halen. Zal ik je straks rondleiden? Of ik kan helpen uitpakken, of misschien kunnen we wat anders gaan doen?” Oke, misschien teveel goedbedoeld enthousiasme.
    “Ik kan ook mijn mond houden hoor, maar nieuwe mensen zijn zo interessant!” Zijn tas belandde in de hoek en met zijn boek nog steeds in zijn hand, liep hij naar de koelkast.
    “Wil je ook wat? Fruit, muesli, tosti’s?” Zelf pakte Arne een appel uit de koelkast en een banaan uit de fruitschaal. Dat was wel prima ontbijt

    [ bericht aangepast op 20 maart 2017 - 0:13 ]

    Asseri "Ace" Mikkonen


    24 - sense enhancement - outside - Aelan


    “Ah de sarcasme kwam niet over, goed om te weten,” zei hij met een kleine glimlach. “Yale is prima, maar na bijna een jaar op dezelfde campus in dezelfde kamer, wil je wel wat anders. En daarbij Addams is best wel prima hoor, al lijkt het soms wat dramatisch.” Ace maakte het zich gemakkelijk in het gras. Echt vroeg opgestaan was hij niet vanochtend, maar toch was hij wel moe. Gisteren had hij lang doorgereden tot Ellensburg en was hij iets te laat naar bed gegaan.

    “Maar ja, soms mis ik het hier wel. Beetje aanwezig zijn, andere mensen die alles voor je fixen en ervoor zorgen dat alles goed gaat. Afstuderen is een stuk minder relaxed.” Veel zin om te vertellen waarom hij gekomen was, had Ace niet, ergens probeerde hij het zo lang mogelijk uit te stellen. Al wist hij dat het alleen maar erger werd als hij dat deed.
    “Yale was wel prima, heb ondertussen mijn Major binnen. Uni was blij dat ik nominaal afgestudeerd was.” Ace hoopte dat het duidelijk werd waar hij naartoe wilde met het gesprek.
    “Je weet dat je maar tot 25 op Addams mag blijven, hè? Nou, volgens de regels is dat al bijna voor mij.” Ace was even stil en staarde naar de bladeren. Zijn beetje vrolijkheid was langzaam verdwenen, hij wilde Aelan niet teleur stellen, maar er waren niet echt opties.

    “Nu ga ik straks, na mijn vakantie, promoveren en dan denk ik niet dat ik nog terug kom.” Zo, dat was eruit. Hij durfde Aelan niet aan te kijken. De jongen was dierbaar voor Ace, hij had hem opgevangen toen hij pas op Addams was en hem geholpen. Stiekem had Aelan hem ook geholpen, al was dat niet iets waar Ace zomaar open vooruit kwam.
    “Misschien dat ik ook terug ga naar Finland.” Nu waren alle vervelende dingen eruit en was het hopen dat Aelan het goed op zou vatten. Uit zijn tas pakte Ace een pakje sigaretten en stak er eentje op.



    If one day speed kills me. Don't cry, because I was smiling.

    [ bericht aangepast op 19 maart 2017 - 21:49 ]

    FERGUS CIAR WHELAN
    "Fears are absolutely real."


    23 • NEMESIS FORM • OUTSIDE • DEE

    Ze rent al richting de toiletten als we binnen zijn en ze reageert ook niet op mijn emotionele bekentenis van zonet. Misschien is dat maar beter ook. Ik wil die zachte kant van mijzelf ook zo snel mogelijk vergeten. Ik wil niet dat de rest hoort dat ik Dee zo erg nodig heb. Ik wil zelfstandig zijn, maar met deze gave is dat nogal een lastige opdracht.
          'De volgende keer als je boos bent, mag je me ook gewoon niet in mijn gezicht slaan,' mompelt Dee als ze met haar neus bezig is en ik sta wat onhandig achter haar in de damestoiletten. Ben ik daar ook een keer geweest. Kan ik dat van mijn bucketlist afstrepen...
          'Je meent het,' brom ik kort en ik kijk naar haar via de spiegel. Haar neus ziet er echt slecht uit en ik hoop niet dat het gebroken is door mijn arm. Ik had mezelf niet onder controle en dan krijg je dit soort taferelen, waarin iemand iemand anders pijn doet en waardoor er weer ruzie ontstaat. Zo blijf je bezig. Mijn leven is een grote ruzie, als je het mij vraagt. Dan zucht ik een keer en ik leun over de wastafels heen zodat ik van voren naar Dee's neus kan kijken. 'Waarom heb ik nou niet zo'n coole kracht als healing, dat ik met een knip van mijn vinger je neus weer kan helen,' snuif ik. 'Of hoe het ook werkt,' voeg ik er dan aan toe en ik haal mijn schouders op. Ik loop dan een wc-hokje in en ik trek maar meteen de hele rol met wc-papier eraf, zodat Dee dat kan gebruiken om het bloed wat op te vegen van haar gezicht. Ik geef haar een hele homp en begin zelf met de wastafel boenen. Ik zorg dat alle bloedvlekken weg zijn en ik hoop maar echt dat de docenten hier niet achter komen. Wie weet wat ze denken van me als ze Dee zo zien.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    AELAN DEV ROCHE
    20 – Potentiscinesis – Outside – Ace

    “Yale was wel prima, heb ondertussen mijn Major binnen. Uni was blij dat ik nominaal afgestudeerd was,” begon Ace een ander gesprek. “Je weet dat je maar tot 25 op Addams mag blijven, hè? Nou, volgens de regels is dat al bijna voor mij.” Aelan knikte even. Ja, hij wist dat 25 het maximum was om hier te mogen zijn en ja, hij wist ook dat Ace die leeftijd naderde. Wat wilde hij hiermee zeggen? Aelan keek de jongen naast hem aan. Ace was even stil en staarde naar de bladeren.
          “Nu ga ik straks, na mijn vakantie, promoveren en dan denk ik niet dat ik nog terug kom.” Ace durfde hem niet aan te kijken, maar bij Aelan was het kwartje nog niet helemaal gevallen. Hij werd toch 25? Dan moest hij weg. “Misschien dat ik ook terug ga naar Finland.”
          Wacht, wat? Dit was het moment dat Aelan verbaasd opkeek. “Naar Finland? Wat, waarom, wat?” vroeg de jongen verbaasd aan hem. “Je kan toch op z’n minst hier in de buurt blijven wonen? Dan zie ik je helemaal nooit meer! De komende vijf jaar blijf ik hier namelijk, weet je nog?” vervolgde hij toen.
          Ergens voelde Aelan zich nu beledigd, al wist hij niet goed waarom, want Ace had het volste recht om te doen wat hij wilde. Hij werd nu eenmaal bijna 25 en hij moest nu eenmaal bijna weg, maar het idee dat Ace hem ging verlaten stond hem niet aan, totaal niet zelfs.

    Aelan stond daarom ook op. “Dus je gaat voor jezelf kiezen en mij verlaten, net zoals Dee deed? En dan wel over haar zeiken? Beetje hypocriet gast,” zei hij, waarna hij aanstalten maakte om weg te lopen.

    [ bericht aangepast op 20 maart 2017 - 0:36 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Asseri "Ace" Mikkonen


    24 - sense enhancement - outside - Aelan


    Precies zoals verwacht, Ace kende de jongen goed genoeg om deze reactie aan te zien komen. Dat maakte het alleen niet veel makkelijker. Van te voren had hij geweten wat hij Aelan aandeed door het te zeggen, maar toch bleef Ace erbij dat het beter was om het nu te zeggen.
    “Joh, ik heet Asseri Mikkonen, niet echt uit de buurt ofwel?” Het klonk behoorlijk buitenlands toen Ace het op z’n Fins uitsprak.
    “Ik kom er vandaan, ben er geboren en opgegroeid en die shit. Mijn ouders en mijn familie wonen er. Het is ergens best wel logisch dat ik terug zou gaan,” zei Ace kalm.

    “Relax gast, het is niet alsof ik voorgoed naar de middle of nowhere verhuis.” Hij keek hoe Aelan opstond en weg wilde lopen. In alle rust pakte Ace zijn spullen en volgde de jongen.
    “En nu moet je niet Fergus na gaan doen en dramatisch weglopen, dat lost helemaal niks op.” Even was Ace stil en liet de woorden van Aelan rustig op zich inwerken. Hij was niet het type om boos te worden of dramatisch te gaan doen, dus Ace bleef kalm en dacht na.
    “Er zijn een aantal dingen die verschillen tussen Dee en ik, zo vertel ik het je ruim van te voren en ga ik niet zonder wat te zeggen weg. Daarbij er bestaan zulke dingen als vakanties, vliegtuigen en het internet. Finland is misschien koud, maar het heeft gewoon technologie.”

    Pas nu viel het hem op dat Aelan wat gezegd had over dat hij wel bleef.
    “Jij kunt ook gewoon weg. Je kunt gaan studeren of gaan werken. Addams is geen gevangenis, je hoeft niet tot je 25e te blijven als je dat niet wilt. Daarbij het is nog niet zeker, Yale wil graag dat ik blijf, ik heb tot het eind van de vakantie om te beslissen.” Na die woorden was hij stil, als Aelan niet wilde luisteren, moest hij dat helemaal zelf weten.



    If one day speed kills me. Don't cry, because I was smiling.

    [ bericht aangepast op 20 maart 2017 - 11:23 ]

    Asra Lovett

    20 Blind Aerokinesis Leander, Ava, Talon, & Arne Kitchen



          ‘Tsja, des te eerder kan ik ook bij de koelkast,’ antwoordde hij haar uiteindelijk, waardoor ze zachtjes fronste. Misschien deed hij het helemaal niet uit vriendelijkheid, simpelweg om zijn doel sneller te bereiken – in plaats van te moeten wachten tot het blinde meisje alles heeft opgeruimd.
          ’Ik wilde kijken of er nog wat te eten was en daarna even gaan trainen. En jij?’
          Zachtjes haalde Asra haar schouders op bij de vraag wat ze ging doen met haar vrije tijd nu. Ze had werkelijk geen idee. Wat ze wel wist, was dat ze het niet alleen wilde doen. Voor ze kon reageren, hoorde ze echter een zachte ‘Pardon’ en merkte dat een tweede en derde persoon – waarvan één vermoedelijk Talon – zich nu in de keuken bevond.
          ’Natuurlijk mag je erbij, bedankt voor vragen,’ kaatste Leander dan plots terug, waaruit ze afleidde dat wat Talon ook deed, Leander er enigszins door op de tenen getrapt was. Zelf hield ze zich stilletjes op de achtergrond. Naar wat ze met haar de zachte windverschuivingen kon onderscheiden, had ze merendeel van de kommen opgeraapt – dus plaatste ze zich op het aanrecht met het bakje druiven op haar benen.
          ’Jou ken ik nog niet!’ De enthousiaste – en ietwat luidere – stem van Arne liet haar voor een moment iedere van haar spieren opspannen, waarbij ze gelijk voelde dat er nu nog een vierde persoon, Arne zelf, zich bij ze in de keuken had gevoegd – en zich nu afvroeg wie de zogenaamde ‘nieuwe’ derde was. Ietwat gedoken at Asra verder van de druiven, als ze probeerde te verbergen dat ze de plotse drukte enigszins overweldigend vond.
          ’Ben je nieuw? Hoi! Ik zal ons voorstellen. Ik ben Arne, en dat is Leander, en Asra, en Talon?’ Wanneer hij haar naam noemde, probeerde ze een vriendelijke glimlach op te zetten – naar wie er ook bij ze in de keuken stond. ‘Je bent hier nog niet lang, ofwel? Ik zag je in de gang lopen, was je reis een beetje oké? Ohja ik kwam ontbijt halen. Zal ik je straks rondleiden? Of ik kan helpen uitpakken, of misschien kunnen we wat anders gaan doen? Ik kan ook mijn mond houden hoor, maar nieuwe mensen zijn zo interessant! Wil je ook wat? Fruit, muesli, tosti’s?’
          Ondanks ze zich duidelijk onwennig voelde bij de drukte en het idee dat er een nieuweling was – van wie ze geen idee had wie het was of zelfs of het een jongen of meisje was – moest ze zachtjes gniffelen om Arne’s enthousiasme. Ze mocht de jongen graag, al simpelweg om het feit dat er volgens haar geen vezel kwade in zijn lichaam zat.
          ’Ehm hai, welkom?’ zei ze uiteindelijk twijfelend richting de nieuweling, ondanks ze haar gelaat naar voren gericht hield. ‘En ik heb geen idee, Leander. . ‘ Ietwat gespannen vouwt ze een van haar handen om de rand van het aanrecht, als ze zich probeert te focussen in het bepalen waar iedereen zich bevindt en heengaat – of er nog meer onverwachte verrassingen komen. ‘Ik ga zo denk ik even wat wandelen, ofzo,’ probeerde ze er met een zekere nonchalance achter te laten volgen.

    [ bericht aangepast op 20 maart 2017 - 18:47 ]


    A girl who wonders.

    Talon Woods
          Telepathy • 19 • Asra, Leander, Ava, Arne • Kitchen     



    Plots leek de keuken te klein te zijn. Het was ook niet meteen een fantastisch grote ruimte, maar op zich kon me dat niet schelen. Dat iedereen zo nodig rond de koelkast moest komen staan, stoorde me meer. Ze stonden zo dichtbij - al had ik me zelf ergens tussengewrongen - dat hun gedachten als een kluwen van woorden door mijn hoofd traasden. Ik verstond maar enkele woorden en kon er geen touw aan vast knopen. Ik wist niet eens welke stem bij wie hoorde, aangezien ik sowieso niet echt naar mensen luisterde.
          Ik zag Leanders lippen dan ook wel bewegen, en zijn blik zei ook veel, maar wat hij precies wilde zeggen? Geen idee. Ik wilde de muziek nog wat luider zetten, maar blijkbaar had ik het maximum al bereikt. Geïrriteerd haalde ik wat yoghurt uit de koelkast en zette me net zoals Asra wat verderop het aanrecht. De afstand was nog te klein en verslagen zette ik mijn koptelefoon even af. Zo luid als dat ze in mijn hoofd over elkaar heen tuimelden, zo zacht klonken ze in het echt. Behalve de nieuwe kerel.
          Ik herkende Arnes stem in mijn hoofd en merkte dat hij zelfs daar van het één naar het ander ging. Veel kon ik er niet uit halen. Zowel Ava als Asra leken wat onzeker te zijn, maar ik wist dat de donkere beelden - alsof iemand de stekker uit een tv had getrokken - van de tweede afkwamen. Dan bleef Leander nog over, maar van zijn gedachten kon ik niet veel maken. Het was te druk; in de keuken, in mijn hoofd. De koptelefoon ging weer op en ik zakte weer weg in mijn eigen, oorverdovende wereld, terwijl ik het potje yoghurt leeg lepelde.


    Mhm?

    Zara Caldwell
    OUTSIDE || WITH NEO || ELECTROKINESIS/TECHNOPATHY

    she craved the type of passion that even brought the devil down to his knees..

    Grote irritatie vlamde op in haar toen ze een onderbreking in haar tred op merkte. Hij wist hoe erg het haar frustreerde wanneer hij dat deed (vooral op bepaalde plekken…), al was dat waarschijnlijk precies waarom die wanker heet deed. Toen hij weer naast haar stond, gaf ze hem dan ook een giftige blik en ze kon het niet laten om zijn arm schouder vast te grijpen en hem een schok te geven. Express natuurlijk, en een flinke ook. Misschien niet het beste idee nu ze al zo moe was, maar fuck it.
          ’Zo kattig, vandaag. Heb je zelf soms behoefte aan een tampon?’ Seksist. Nee, ze had behoefte aan slaap. ‘En ik ben heel charmant, schatje. Alleen niet bij jou.’
          ’Good for you, ze zouden toch niet bij mij werken, dus je hoeft het ook niet te proberen. Het kost je namelijk vast veel moeite om charmant te zijn, dus dan hoef je in elk geval je weinige trucjes niet aan mij te verspillen.’ Ze schonk hem een onschuldige glimlach. Fake onschuldig, obvs. ‘En nope, ik heb geen tampon nodig, maar lief dat je het vraag. Als ik wel nodig heb, dan zal ik bij je aankloppen. Ik weet zeker dat je er wel hebt liggen.’
          Ze rommelde in haar tas, die, zoals altijd, behoorlijk chaotisch was. Onder andere zaten er vele lege snoeppapiertjes in en lege pennen. Zonder het te vragen, begon ze verschillende dingen in Neo’s hand te duwen. Als hij sigaretten wilde, moest hij niet klagen. Natuurlijk, het kon ook niet anders, lag hetgeen wat ze nodig had onderin haar tas. Ze klemde de aansteker tussen haar tanden (de kant waar het vuur niet uit komt), pakje in haar hand, en dumpte zonder enige zorg de dingen die Neo vasthield weer in haar tas. ‘Weet je, eigenlijk zou ik je eens om geld gaan moeten vragen voor sigaretten, schooier dat je bent.’ Zara stak haar eigen sigaret aan en overhandigde het pakje toen aan Neo, samen met de aansteker. Zeuren dat ze die laatste in haar mond had gehad kon hij ook lastig te doen, ze wist inmiddels prima dat hij niet vies was van haar speeksel.
          ’Ik verveel me,’ verklaarde ze, terwijl ze haar ogen sloot om te genieten van het zonnetje. ‘Ik vind dat jij mij wel kan entertainen, bij wijze van betaling voor de sigaret.’



    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    AMELEIGH ADDAMS

    Mutant • Pain Inducement • 22 • Arthur @ Recreation

          ‘Kom maar op.’
          Ameleigh heeft met een geamuseerde glimlach toegekeken hoe Arthur de blokken langzaam maar standvastig opstapelde en uiteindelijk haar de kans gaf om te beginnen. Natuurlijk mocht zij beginnen, Arthur zou haar bij alles voor laten gaan — vanaf hun geboorte was dat al gaande en Ameleigh zou er nooit ofte nimmer tegenin gaan. Helemaal niet nu ze haar tweelingbroer eens wil laten zien wat ze in huis had.
    Echter, voordat de jongedame ook maar één blokje van de stapel kan peuteren, wordt haar pols van het ene op het andere moment vastgegrepen door Arthur. Natuurlijk schrikt ze niet van zijn aanraking — die was hem immers al even bekend als haar eigen aanraking — maar de intensiteit in zijn kijkers laat Ameleigh kortstondig slikken.
          ‘Wat heb je nu weer gedaan, zusjelief?’
          Zuchtend kijkt Ameleigh toe hoe Arthur zijn krachten direct hun gang laten gaan. Alhoewel de bekende, warme gloed prettig is op haar huid, glijden haar wenkbrauwen enigszins omlaag in een gefrustreerde frons.
          ‘Waarom heb je me niet gevraagd te helpen? Heb je nog ergens pijn?’
          ‘Hierom, Arthur.’
          Ameleigh sjort haar hand los uit die van Arthur en glijdt puffend op haar stoel, de stapel van bokjes volledig vergeten — evenals haar sterke gevoelens om hem eens te willen verslaan. Arthur is beschermend over haar, daar kan ze niet omheen. Echter, op sommige momenten zou ze willen dat ze ook eens ‘gewoon’ kon zijn zonder continue bewaking van haar geliefde tweelingbroer.
          ‘Ik heb gewoon wat geklommen in de zaal en daarbij wat schaafwonden opgelopen — je hoefde het niet te helpen, oké? Ik ben de enige persoon op aarde die nooit ofte nimmer langer heeft rondgelopen met een schaafwond die langer dan één uur duurde. Vraag het even, mocht het nog eens gebeuren.’
          Ameleigh slaat haar armen gefrustreerd over elkaar en kijkt hem voor een totaal van drie seconden kwaad aan, waarna haar kijkers al gauw zacht komen te staan. Ameleigh kan nooit ofte nimmer lang boos blijven op Arthur, daarvoor was hij veel te belangrijk voor haar.
          ‘Begin jij nou maar, oké?’puft ze zachtjes, terwijl ze haar wangen bol weet te blazen met lucht.