• Addams Academy
    Is there truly a way to know —
    whether it’s a curse, or a gift?


    Story
    Reeds jarenlang is Addams Academy, gelegen in Seattle, een haven voor mensen met gaven – in de volksmond ‘mutanten’ genoemd. Opgericht door Archie Addams en nu reeds gesteund door de overheid, is het instituut er om die personen die met hun Talent – steevast zo genoemd binnen de academie – problemen veroorzaakt hebben te helpen hun plaats binnen de maatschappij te vinden. Zo krijgen de weglopers, criminelen en verloren zielen er niet alleen basis middelbare school & universitaire lessen en hulp in het krijgen van controle, maar ook alle kennis die ze benodigd hebben om bij het bereiken van 25-jarige leeftijd zelfstandig de wereld in kunnen gaan.
          Voor deze personen is Addams Academy dan ook een veilige thuishaven geworden, waar ze zich geaccepteerd weten te voelen. Want ondanks de wereld ze langzaamaan begint te accepteren, zijn er ook zij die ze compleet verachten – en streven naar hun dood. Zij staan gekend als ‘de Oppositie’ en zo sluw en genadeloos als ze klinken, is Addams Academy reeds lange tijd hun doelwit..




    Regels
    • Algemene huisregels van Quizlet
    • Algemene huisregels van Quizlet
    • Afwezigheid langer dan drie dagen van te voren melden
    • Maximaal twee personages per persoon.
          (Wil je toch een derde personage, moet je daarvoor eerst toestemming vragen aan Horvath of Busker.)
    • Wees realistisch in het creëren van je personage(s)
    • Minimaal 200 woorden per post
    • 16+ is toegestaan, mits duidelijk aangegeven
    • Ruzies enkel en alleen IC
    • Alleen Marie / Busker en Mirte / Traynor maken nieuwe topics aan




    Academie Regels
    (Let op; Dit zijn dus niet onze regels, maar degene welke 'zogenaamd' gelden binnen de academie.)

    • De algemene ruimten zijn gesloten tussen 0:00 en 6:00.
    • Het is toegestaan de school te verlaten en naar de stad te gaan, doch enkel tussen 13:00 en 18:00.
    • Het is verboden gaven (met opzet) op medestudenten of personeel te gebruiken.
    • Jongeren onder de leeftijd van 21 jaar, mogen geen alcohol drinken of roken.
    • Roken is enkel en alleen buiten toegestaan.
    • Ieders kamer dient ten alle tijden net te zijn, anders krijgt men corvee.
    • Men dient zelf zijn eigen maaltijd te bereiden/dit te regelen met medestudenten adhv het voorziene eten in de keuken. Nadien ook alles opruimen.




    Ruimten
    • Grote keuken
    • Eetkamer/Kantine
    • Recreatieruimte [met biljarttafel, televisie, spellen, etc.]
    • Ziekenzaal
    • Bureau Archie Addams [directie]
    • Leslokalen [1e verdieping]
    • Bibliotheek/Studieruimte [1e verdieping]
    • Slaapkamers [2e verdieping]
    • Badkamer jongens/badkamer meisjes [2e verdieping]
    • Ziekenzaal
    • Bureau psycholoog
    • Grote tuin [ommuurd]
    • Bunker waarin gaven geoefend kunnen worden.

    Rollen

    Arthur Addams — Healing — Busker, 1.7
    Zephaniah Cohen — Touch of Death — Traynor; 1.4
    Fergus Ciar Whelan — Nemesis Form — Prongsie; 1.6
    Asseri Mikkonen — Sense Enhancement — David Balheim — Garrett; 1.12
    Nicholas Miller — Kepler; 1.7
    Aelan Dev Roche — Potenticinesis — Connor Hill — Marlow; 1.12
    Neo Silas Crawford — Puppeteer — Mabel; 1.8
    Talon Woods — Telepathy — Mabel; 1.8
    Leander Nerve Conall — Enhanced Strength — Necessity; 1.7

    Asra Lovett — Aerokinesis — Busker; 1.8
    Ameleigh Addams — Pain Inducement — Traynor; 1.7
    Zara Caldwell — Elektrokinesis/Technokinesis — Brinvi; 1.8
    Zea Silver Storm — Mediumship — Prongsie; 1.6
    Veronica Blanche Graham — Hydrokinesis — Pennyworth; 1.7
    Yara Maria Thompson — Visions — Perffect; 1.3
    Adreana Ebony Reve — Umbrakinesis — Paddiecakes; 1.2
    Ava Fontaine — Sonokinesis — Sasannach; 1.12
    Faolan — Cyrokinesis
    Apfelstrudel — Shapeshifter
    Granian



    Kamerindeling
    Arthur Addams — Neo Silas Crawford
    Zephaniah Cohen — Talon Woods
    Leander Nerve Conall — Nicholas Miller
    Fergus Ciar Whelan — Asseri Mikkonen
    Aelan Dev Roche — Arne Abraham McCain

    Asra Lovett — Zea Silver Storm
    Ameleigh Addams — Ava Fontaine
    Zara Caldwell — Yara Maria Thompson
    Adreana Ebony Reve.



    Beginsituatie
    Vrijdagvoormiddag — 11:30, Wat begon als een doodnormale dag binnen Addams Academy, veranderde al snel wanneer merendeel van de docenten weggeroepen werden wegens een probleem met de Oppositie, niet meer dan 15 minuten geleden. De lessen zijn voor de rest van de dag afgelast en de studenten zijn vrij om hun tijd naar eigen verlangen te vullen.






    As children we always loved superheroes — desiring to become just as brave as they are;
    yet when given the opportunity, it would seem. . .
    it's simply so much easier to become the villain.




    [ bericht aangepast op 20 maart 2017 - 17:38 ]


    A girl who wonders.

    Adreana "Dee" Ebony Reve


    18 • Umbrakinesis • Toiletten • Fergus

    'Je meent het. Waarom heb ik nou niet zo'n coole kracht als healing, dat ik met een knip van mijn vinger je neus weer kan helen,' zegt hij, hij haal mijn schouders op. 'Of hoe het ook werkt.' Hij loopt weg naar het wc hokje.
          'Ik kan altijd nog naar mijn ex gaan, misschien wil hij wel zo lief zijn om het te genezen,' mompel ik zachtjes. Ergens ben ik benieuwd hoe het op dit moment met Arthur is. Ik vraag me af of hij mij überhaupt wel gemist heeft. Misschien heeft hij niet eens doorgehad dat ik weg ben geweest. Fergus geeft mij een hele homp met wc papier gegeven en ik druk deze tegen mijn neus aan. Ik haal een hand door mijn haar en zak op de grond. Ik leun tegen de koude muur aan met mijn hoofd en sluit mijn ogen voor een moment. Mijn lichaam kan op dit moment vrij weinig verdragen door mijn oververmoeidheid en ik weet niet hoe lang ik dit nog vol ga houden voordat ik letterlijk instort.
          'Ben ik vergeven?' vraag ik zachtjes. Ik schenk hem een zwakke glimlach en haal mijn hand door mijn pikzwarte haar. Mijn neus is ondertussen vrijwel gestopt met bloeden, maar ik blijf nog even met de prop tegen mijn neus zitten voor de zekerheid. Ik zucht. 'Je hoeft me niet gelijk weer te vertrouwen, maar... ik hoop dat ik daaraan kan werken.' Ik kijk naar de grond. 'Ik heb een grote fout gemaakt, maar dat betekent niet dat ik niet om je geef of dat ik niet mijn best wil doen om alles te fixen,' mompel ik. 'Mag ik het proberen op te lossen?'


    “How do you wake up from a nightmare if you aren't asleep?”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    AELAN DEV ROCHE
    20 – Potentiscinesis – Outside – Ace

    “Nu moet je niet Fergus na gaan doen en dramatisch weglopen, dat lost helemaal niks op. Er zijn een aantal dingen die verschillen tussen Dee en ik, zo vertel ik het je ruim van te voren en ga ik niet zonder wat te zeggen weg. Daarbij er bestaan zulke dingen als vakanties, vliegtuigen en het internet. Finland is misschien koud, maar het heeft gewoon technologie.” Aelan draaide zich om en zuchtte diep. Hij was niet zozeer een sarcastisch type, maar hij had geen zin om serieus op die jongen te reageren. Zijn humeur was plotseling omgeslagen en eigenlijk wilde hij niemand daarmee lastigvallen. Mensen die hem in de toekomst gingen verlaten was een onderwerp waar hij niet graag over babbelde.
          ”Finland heeft technologie? Goh, dat wist ik nog niet,” antwoordde Aelan, terwijl hij zachtjes verder liep, om meer afstand te creeëren tussen hem en Asseri. Hij wist diep van binnen dat de jongen niks verkeerd had gedaan en dat hij dus compleet out of line reageerde, maar daar zou hij als hij wat meer gekalmeerd was zijn excuses wel voor aanbieden.

    “Jij kunt ook gewoon weg. Je kunt gaan studeren of gaan werken. Addams is geen gevangenis, je hoeft niet tot je 25e te blijven als je dat niet wilt. Daarbij het is nog niet zeker, Yale wil graag dat ik blijf, ik heb tot het eind van de vakantie om te beslissen.” Aelan beet zijn lip even. Was deze jongen vergeten waarom hij hier in de eerste plaats terechtgekomen was? Hij had naast deze school geen plek om naartoe te gaan en al helemaal het geld niet om een school als Yale te betalen, of welke universiteit dan ook eigenlijk.
          ”Ben je vergeten dat ik mijn eigen huis in vuur en vlam heb gezet omdat ik mijn kracht niet onder controle had? Dat ik mijn eigen familie in onnodig gevaar heb gebracht en ze nu niks meer met mij te maken willen hebben? Waar in godsnaam haal ik het geld vandaan om een school als Yale te betalen? Of welke universiteit dan ook. Om nog maar niet te spreken over het feit dat ik waarschijnlijk niet eens het brein heb,” ratelde Aelan aan een stuk door.
          ”Ik heb nergens om heen te gaan, Asseri. Weet je nog?”

    [ bericht aangepast op 23 maart 2017 - 12:31 ]


    That is a perfect copy of reality.

    FERGUS CIAR WHELAN
    "Fears are absolutely real."


    23 • NEMESIS FORM • TOILETS • DEE

    'Ik kan altijd naar mijn ex gaan, misschien wil hij wel zo lief zijn om het te genezen.' Ik kijk haar aan en bedenk me dan dat die opmerking misschien niet zo heel slim was. Maar wat moet ik dan zeggen... Ze zakt dan tegen de muur naar beneden en als de wastafel weer vrij is van bloedvlekken, ga ik maar naast haar zitten. Ik in de dameswc's, dat is ook weer iets nieuws.
          'Ben ik vergeven?' vraagt ze me dan en ik kijk haar aan. 'Je hoeft me niet gelijk weer te vertrouwen, maar... ik hoop dat ik daaraan kan werken. Ik heb een grote fout gemaakt, maar dat betekent niet dat ik niet om je geef of dat ik niet mijn best wil doen om alles te fiksen. Mag ik het proberen op te lossen?'
          Ik haal mijn hand ook door mijn haar en kijk naar aan, waarna ik haar ook een zwakke glimlach schenk, maar uiteindelijk weer wegkijk. 'Natuurlijk,' zeg ik op een zachtere toon en ik kijk naar mijn armen. Alles zit onder de tatoeages, dat was vroeger de enige manier om mezelf te uiten en om me af te leiden van de dingen die ik deed. Van de dingen die me overkwamen. Verder vond ik dat het me misschien afleidde van alles, maar ook al zit mijn hele lichaam onder de tatoeages, tot nu toe heeft het me weinig afgeleid van de drama die zich in mijn leven afspeelt. 'Maar beloof me... beloof me dat je niet meer weggaat zonder het me te laten weten, oké? Ik weet niet wat ik heb gedaan de afgelopen weken en ik denk niet dat ik het wil weten.' Ik haal mijn schouders op. Niemand ziet me zo kwetsbaar, Dee is de enige aan wie ik me compleet openstel. Ze weet wat ik meemaak en ze is de enige die het een klein beetje lijkt te begrijpen. Ik wrijf in mijn ogen en ik trek mijn benen op. Wat een kutzooi allemaal. Godverdomme.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Arthur Addams

    22 Healing Ameleigh Recreationroom



          ’Hierom, Arthur.’
          Arthur voelt hoe zijn tweelingzusje haar pols vlotjes uit zijn handen bevrijdt en ziet de gefrustreerde frons tussen haar wenkbrauwen verschijnen, om daarna plaats te nemen aan de tafel. Hij weet meteen wat ze gaat zeggen — het zal immers niet de eerste keer zijn dat hij het hoort.
          ’Ik heb gewoon wat geklommen in de zaal en daarbij wat schaafwonden opgelopen — je hoefde het niet te meteen te helpen, oké? Ik ben de enige persoon op aarde die nooit ofte nimmer langer heeft rondgelopen met een schaafwond die langer dan één uur duurde. Vraag het even, mocht het nog eens gebeuren.’
          Doch haar kijkers meteen verzachten en haar woede zichtbaar weer verdwijnt, kan Arfthur niet anders dan fronsen. Hij weet heel goed dat zijn zusje nooit lang gefrustreerde gevoelens koestert, maar zelf één minuut waarin zijn zusje kwaad op hem is, voelt voor hem als té veel. Dat terwijl hij heel goed weet dat het nog zal gebeuren. Er zal geen dag komen dat hij toelaat dat ze enige pijn meedraagt, die hij eventueel kan laten verdwijnen.
          ’Begin jij nou maar, oké?’
          Kort ademt hij diep in en haalt dan gewoon een van de blokjes weg — zonder veel moeite — om het daarna bovenop de rest te leggen. ‘Het spijt me,’ mompelt hij alsnog. Voor hem zeldzame woorden, daar zijn zusje een van de weinige personen is die ze mag horen. ‘En jij bent. . .’
          Bedachtzaam leunt hij naar achteren. ‘Waren je lessen verder wel leuk. . ? Geen problemen gehad?’ Subtiel probeert hij de woorden uit te brengen. Zelf kon hij zich geen personen voorstellen die zijn zusje niet zouden mogen, maar hij weet heel goed dat Ameleigh een minder ‘sterk’ karakter heeft dan hijzelf. ‘Ik heb weer een onvoldoende voor Statistiek. . ,’ laat hij er mompelend achteraan volgen. Alles met cijfers bezorgt hem steeds enige problematiek, al vindt hij het nooit erg het met zijn zusje te delen.

    [ bericht aangepast op 24 maart 2017 - 17:12 ]


    A girl who wonders.

    Ava Fontaine

    Sonokinesis ♦ New ♦ Keuken ♦ Asra, Leander, Talon, Arne ♦ 1.12

    Het duurde niet lang voordat iemand haar aansprak – nadat hij zijn tas liet vallen en zijn boek uit zijn handen glipte weliswaar. Gelukkig kon hij er mee lachen en begon al gauw vragen te stellen. "Jou ken ik nog niet!" zei hij joviaal. "Ben je nieuw?" Ava wou net antwoorden wanneer hij zich omdraaide naar de rest van het gezelschap. Kort stelde hij hen voor. Arne, dat was zijn naam dus. Verder was er Leander, Asra en Talon. Dat kon ze wel onthouden. Weerom was Arne haar te snel af en zette zijn ondervraging voort: “Je bent hier nog niet lang, ofwel? Ik zag je al in de gang lopen, was je reis een beetje okè? Ohja ik kwam ontbijt halen. Zal ik je straks rondleiden? Of ik kan helpen uitpakken, of misschien kunnen we wat anders gaan doen?” “Ik kan ook mijn mond houden hoor, maar nieuwe mensen zijn zo interessant!”. Hij liep naar de koelkast en nam een appel. “Wil je ook wat? Fruit, muesli, tosti’s?” Een beetje overdonderd door zijn enthousiasme reageerde ze aarzelend: “Mijn naam is Ava. Hey iedereen.” Ze keek even rond en merkte dat haar onzekerheid wegebde en plaatsmaakte voor een glimlach. “Bedankt, maar ik heb al een rondleiding gekregen van ene meneer Fisher. Ken je hem? In ieder geval zie ik het zeker zitten om iets te gaan doen! Eeenn een kiwi als dat kan.” Ze draaide zich lichtjes naar de anderen toe en bekeek hen aandachtig. Haar keel schraapte ze even voordat ze opgewekt op Asra reageerde. “Bedankt”, bracht ze opgetogen uit en zette een stap naar voren, trachtend een gesprek te beginnen met Leander en Asra. Links van haar schetterde muziek uit de koptelefoon van Talon. Er waren enkele dingen die niet klopte. Talon was nogal afwezig en zette zijn muziek ongewoon luid en Asra keek leeg voor zich uit – haar woorden en lichaamstaal stemde niet overeen met haar ogen. Vermoedelijk was ze blind, maar waarom Talon zijn oren zo martelde, daar had ze geen flauw benul van. “Dus, jullie twee”, ze gebaarde even naar Asra en Leander, “als jullie geen toekomstig koppel zijn, dan weet ik het ook niet meer”, opperde ze speels.



    "Listen to the sound of the earth turning"

    [ bericht aangepast op 24 maart 2017 - 18:39 ]


    Geloof niet alles wat je denkt

    Ameleigh Addams

    Mutant • Pain Inducement • 22 • Arthur @ Recreative room

    Ameleigh kijkt zwijgzaam toe hoe Arthur een begin maakt aan het spelletje door één van de blokjes uit de toren te halen en deze er vervolgens bovenop te plaatsen. Ameleigh weet dondersgoed dat Arthur het verschrikkelijk vindt als zij boos is op hem, maar het zou onderhand afgelopen moeten zijn dat hij ieder krasje direct wilde genezen. Arthur denkt hoogstwaarschijnlijk nog steeds dat ze het kleine meisje was dat constante bescherming verdiende en dat was niet waar — in ieder geval niet altijd.
          ‘Het spijt me — en jij bent. . . Waren je lessen verder wel leuk? Geen problemen gehad? Ik heb weer een onvoldoende voor statistiek.’
          Ameleigh bekijkt de toren langzaam en zorgvuldig voordat ze er een van de blokjes uit weet te friemelen, om deze vervolgens op het blokje van Arthur te plaatsen. Zuchtend glijdt ze tegen de leuning van haar stoel en geeft een subtiele knik met haar hoofd richting haar tweelingbroer om aan te geven dat hij aan de beurt is.
          ‘De lessen waren prima.’ Ameleigh vertelt er niet bij dat ze verschillende malen is gevraagd om haar krachten op iemand anders te gebruiken — ze haat haar krachten, meer dan wat dan ook in de wereld. ‘En je zou meer moeten leren voor statistiek, de laatste tijd focus je— je helemaal niet meer op je schoolwerk.’ Ameleigh haalt een hand door haar lokken. ‘Misschien komt dat wel omdat je zo vaak met Zara bent,’ zegt ze er dan fluisterend en grommend achteraan, waarbij ze haar armen over elkaar slaat.
    Ameleigh mocht de jongedame niet, ze deed Arthur te veel pijn door haar acties — dusdanig dat hij af en toe geen idee had van wat te denken wat hij met haar moest doen. Ameleigh had al meerdere malen de neiging gehad om haar krachten op Zara te gebruiken om haar te laten voelen wat ze Arthur liet voelen, maar zo zat ze simpelweg niet in elkaar — wat nog iets was wat ze haat. Als Ameleigh meer was zoals Arthur, zou ze Zara niet over hem heen laten lopen alsof hij niets is.


    Neo Silas Crawford
          Puppeteer • 19 • Zara • Outside     


    "Auw," mompelde ik, terwijl ik over mijn arm wreef. In feite deed het verrekte pijn en ik wilde haar weer laten struikelen, maar bedacht me net op tijd. Niet omdat ik wist dat ze me dan gewoon opnieuw zou elektrocuteren en dat het zo wel een tijdje zou kunnen doorgaan, maar omdat ik de leerkrachten zag terugkeren. Ik hing al onder het bloed en dat was meer dan verdacht genoeg.
          "Good for you, ze zouden toch niet bij mij werken, dus je hoeft het ook niet te proberen. Het kost je namelijk vast veel moeite om charmant te zijn, dus dan hoef je in elk geval je weinige trucjes niet aan mij te verspillen." Ze schonk me een quasi-onschuldige glimlach. "En nope, ik heb geen tampon nodig, maar lief dat je het vraag. Als ik wel nodig heb, dan zal ik bij je aankloppen. Ik weet zeker dat je er wel hebt liggen." Ik rolde met mijn ogen.
          Natuurlijk had ik mijn antwoord klaar, maar Zara besloot er niet op te wachten. Ze begon in haar tas te zoeken en duwde van alles in mijn handen. Ondertussen was ik me toch aan het afvragen of er inderdaad geen tampons op mijn kamer lagen. Condooms sowieso, maar met Arthur als kamergenoot kon het best zijn dat er ergens een hele voorraad 'meisjesspullen' verstopt lag. Voor zijn zus zou hij zelfs een krultang uittesten. Ik besloot mijn conclusie niet met Zara te delen, om mezelf te sparen.
          "Weet je, eigenlijk zou ik je eens om geld gaan moeten vragen voor sigaretten, schooier dat je bent," zei ze, nadat ze alles weer in haar tas had gestopt, een sigaret had aangestoken en mij het pakje en de aansteker had gegeven. Ik grijnsde en haalde er ook eentje uit. Toen de sigaret aan was en ik alles had teruggegeven - lees: in haar tas had gedropt - wiebelde ik overtuigend met mijn wenkbrauwen.
          "Ik betaal liever in natura," zei ik, nog steeds met een grijns op mijn gezicht.
          "Ik verveel me,’ verklaarde ze, terwijl ze haar ogen sloot om te genieten van het zonnetje. ‘Ik vind dat jij mij wel kan entertainen, bij wijze van betaling voor de sigaret." Ik blies de rook uit en ging met mijn rug tegen een boom zitten. Het was een appelboom en er lagen enkele kleine, niet zo eetbare exemplaren op de grond. Ik greep er drie.
          "Wat wil je dat ik doe? Jongleren?" antwoordde ik sarcastisch, al voegde ik wel de daad bij het woord.


    What doesn't kill you, disappoints me.

    [ bericht aangepast op 25 maart 2017 - 13:34 ]


    Mhm?

    Arthur Addams

    22 Healing Ameleigh Recreationroom



    Zorgvuldig weet zijn tweelingzusje een van de blokjes uit de toren te krijgen, waarna ze hem netjes naast die van Arthur plaatst — en hem met een kort knikje laat weten dat hij weer aan de beurt is.
          ’De lessen waren prima.’
          Nauwlettend bestudeert hij zijn zusje. Op de een of andere manier krijgt hij het gevoel dat er meer verborgen zit achter haar woorden. Dat ze het hem echter niet zou vertellen, is een gedachte die hij zelf niet wilt toelaten. Ze kan alles bij hem kwijt, toch? Met één simpele blik probeert het haar woordeloos te vragen, hopend dat ze hem een antwoord zal geven.
          ’En je zou meer moeten leren voor statistiek, de laatste tijd focus je — je helemaal niet meer op je schoolwerk. Misschien komt dat wel omdat je zo vaak met Zara bent.’ Uit de simpele toon waarop ze de woorden uitspreekt, kan Arthur meteen afleiden dat het haar dwars zit.
          Voor even laat hij de stilte er gewoon zijn, als hij zijn zet doet in het spel. Pas dan vouwt hij zijn armen over elkaar en laat zijn kin erop rusten, om zijn zusje zo bestuderend aan te kijken.
          ’Vind je Zara niet leuk, Ame?’ vraagt hij haar uiteindelijk rustig. ‘Ben je daarom zo boos op me?’ Doch hij inderdaad enige tijd met Zara gespendeerd had de laatste tijd, was die immers nog beperkt — daar Ameleigh altijd zijn absolute nr. 1 zou zijn. En wat hij voor haar voelde, wist hij al helemaal niet met zekerheid te benoemen.
          Subtiel fronst hij zijn wenkbrauwen, duidelijk laten ziend dat het hem dwars zit als zijn zusje zich zo gedraagt tegenover hem. Het zijn de zeldzame momenten waarop hij oprechte onzekerheid voelt. Het liefst van al zou hij immers hebben dat ze altijd met een stralende glimlach naar hem toe komt, dat hij haar kan opvrolijken wanneer nodig. Maar nu lijkt het alsof haar frustraties met hem eindeloos groot zijn.
          ’Je vertelt de waarheid niet over je lessen. . .’ laat hij erachter aan volgen. De vraag wat er gebeurd is, laat hij in stilte naar haar toe vliegen — Ame zou hem wel horen.

    [ bericht aangepast op 26 maart 2017 - 1:12 ]


    A girl who wonders.

    Adreana "Dee" Ebony Reve


    18 • Umbrakinesis • Toiletten • Fergus

    'Natuurlijk,' zegt hij en ik heb het gevoel alsof er een enorme last van mijn schouders af valt. Pas nu realiseer ik me hoeveel het op me woog. Ik hoop maar dat Aelan mij ook wil vergeven. Dan heb ik in ieder geval twee van de belangrijkste mensen terug in mijn leven. Vanaf daar kan ik mijn normale leven weer gaan opbouwen en eraan werken om een betere vriendin te zijn dan dit. 'Maar beloof me... beloof me dat je niet meer weggaat zonder het me te laten weten, oké? Ik weet niet wat ik heb gedaan de afgelopen weken en ik denk niet dat ik het wil weten.' Ik kijk naar de jongen en bijt mijn lip. Hij ziet er breekbaar uit. Fergus is absoluut niet iemand die je als breekbaar kan beschrijven, maar nu? Ik twijfel even, maar weerhoud mijzelf ervan om hem een knuffel te geven.
          'Dat beloof ik je,' fluister ik zachtjes, 'ik ga mijn best doen om een betere vriendin te zijn dan dat ik nu ben.' Ik sluit mijn ogen en haal diep adem. 'We zijn wel echt een stelletje zeg,' mompel ik. Ik besluit gewoon te negeren dat we normaal vrijwel geen fysiek contact hebben en leg mijn hoofd op zijn schouder. Ik ben namelijk bang dat ik hier in slaap ga vallen en op zich ligt zijn schouder iets prettiger dan de grond. Ik dwing mijzelf om wakker te blijven, want ik heb het gevoel dat Fergus het niet heel erg gaat appreciëren als ik nu in slaap val. Ik heb wel het idee dat mijn nachtmerries zullen verminderen zodra ik het weer goed gemaakt heb met beide jongens. Dat was zeker een van de dingen waar ik me het meeste zorgen om maakte en zorgen versterken de krachten en de nachtmerries. Na een tijdje kom ik langzaam overeind. Ik pak zijn hand vast en trek hem omhoog. 'Zullen we weer naar buiten gaan? Ik weet niet of je zin hebt om gewoon buiten te zitten, maar ik moet slapen en als ik in de zon ga zitten zijn mijn krachten minder sterk.' Ik haal een hand door mijn zwarte haar en haal mijn schouders op. 'Misschien kan ik dan eventjes slapen of zo.'


    “How do you wake up from a nightmare if you aren't asleep?”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    FERGUS CIAR WHELAN
    "Fears are absolutely real."


    23 • NEMESIS FORM • TOILETS » OUTSIDE • DEE

    'Dat beloof ik je, ik ga mijn best doen om een betere vriendin te zijn dan dat ik nu ben. We zijn wel echt een stelletje zeg.' Ik snuif slechts lachend en dan zitten we in stilte tegen elkaar aan. Haar hoofd ligt op mijn schouder en ik kijk kort opzij naar het meisje. Ze ziet er minder verdrietig en fragiel uit, maar natuurlijk is vrijwel de hele school een klein opdondertje vergeleken met mij. Na een tijdje staat ze op en ze vraagt me of ik mee naar buiten ga, ze wil slapen en de zon verdrijft haar krachten een beetje. Ik kom ook omhoog en sjok achter haar aan, met mijn handen in mijn zakken en mijn hoofd gebogen zodat ik slechts de grond en Dee's voeten zie. Dan weet ik waar ik loop, maar dan hoef ik de rest van de mensen hier niet aan te kijken.
          Als we eenmaal terug op het grasveld aankomen, zakken we wederom tegen het muurtje neer en steek ik mijn benen naar voren uit. Ik klop op mijn schoot als teken dat Dee erop mag gaan liggen, mocht ze dat willen. Ik zet mijn zonnebril weer over mijn ogen heen en leg mijn hoofd rustig tegen het muurtje achter ons. 'Ik ben zachter dan het gras, kom,' merk ik op en ik geef Dee een klein, plagend zetje tegen haar schouder aan als ze nog niet gaat liggen. Ze is gewoon mijn beste vriendin en verder kan ik de mensen hier niet per se als vrienden beschouwen. Ik kan tegen haar zeggen als ik me kut voel — mits ze niet weg is, maar daar hebben we het al over gehad — en op haar beurt weet zij weer hoe het is om een gave te hebben waar je werkelijk niets zinnigs mee kan. Ik kan af en toe mensen stangen door ze hun grootste angsten te laten zien, maar daar worden ze alleen maar bang van en dan willen ze dus niets meer met me te maken hebben. Ergens is dat een opluchting, maar aan de andere kant zou ik willen dat mensen niet met een boog om me heen lopen omdat ze bang zijn dat als ze me per ongeluk aanraken, ik uitbarst of zo.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.


    LEANDER      NERVE      CONALL
    “Do you know how it feels to be a monster? To be afraid of who you are?”
    20 years - Enhanced Strength - Kitchen - Asra


    Asra’s frons vertelde Leander dat zijn woorden er compleet verkeerd uit gekomen waren. Hij had het niet zo haastig bedoeld, maar meer om haar niet slecht te laten voelen dat ze hulp nodig had. Het moest frustrerend zijn om zo hulpbehoevend te zijn. Reageren deed hij echter niet meer. Waarschijnlijk zou hij de situatie er in elk geval niet beter van maken.
    Hij was niet de enige die niet reageerde. Talon reageerde namelijk ook niet op Leanders provocatie. Misschien was dat ook het beste om de boel niet te laten escaleren, maar ergens irriteerde Leander zich aan het gebrek van reactie. Iets, al was het maar een halve sarcastische niet-gemeende verontschuldiging, zou op zich op zijn plaats zijn. Zelfs opzettelijk negeren zou kunnen, maar aan de muziek te horen die Leander zelfs kon horen, had Talon waarschijnlijk niet eens door dat Leander iets gezegd had.
    Toen een harde plof Leander liet weten dat Asra, Talon en hij niet meer alleen in de keuken waren, probeerde hij het van zich af te zetten en zich te richten op de nieuwe mensen in de keuken. Arne was binnen gekomen – of naar binnen gestruikeld om wat specifieker te zijn – maar hij was niet de enige. Er was ook een meisje de keuken binnen gekomen, maar Leander kon zich echt niet bedenken waar hij haar van zou moeten kennen. Gelukkig voor hem besloot Arne een einde aan zijn verwarring te maken door een heel verhaal op het meisje af te vuren.
    “Jou ken ik nog niet! Ben je nieuw? Hoi! Ik zal ons voorstellen. Ik ben Arne, en dat is Leander, en Asra, en Talon? Je bent hier nog niet lang, ofwel? Ik zag je al in de gang lopen, was je reis een beetje okè? Ohja ik kwam ontbijt halen. Zal ik je straks rondleiden? Of ik kan helpen uitpakken, of misschien kunnen we wat anders gaan doen? Ik kan ook mijn mond houden hoor, maar nieuwe mensen zijn zo interessant! Wil je ook wat? Fruit, muesli, tosti’s?”
    Onwillekeurig begon Leander te lachen. “Arne, laat haar ook eens antwoorden eerst,” zei hij, vlak voor het meisje zelf antwoordde. Ze leek ietwat overdonderd. Leander kon haar geen ongelijk geven na Arne’s ondervraging.
    “Mijn naam is Ava. Hey iedereen. Bedankt, maar ik heb al een rondleiding gekregen van ene meneer Fisher. Ken je hem? In ieder gecal zie ik het zeker zitten om iets te gaan doen. Eeenn een kiwi als dat kan,” antwoordde ze.
    Terwijl Asra het meisje – Ava – welkom heette en Leander antwoordde dat ze niet wist wat ze ging doen, waarschijnlijk iets van wandelen ofzo, opende Leander een van de koelkasten en trok er een bakje uit. Er was nog wat pastasalade van de dag ervoor over waar hij wel zin in had.
    “Oh welkom,” zei hij ook. “Nou ja, zoals Arne hier al aankondigde,” – hij knikte even naar Arne – “ben ik dus Leander.” Toen richtte hij zich op Asra. “Ik kan je geen ongelijk geven. Het is veel te mooi weer om niet naar buiten te gaan.”
    Hij plukte een vork uit een lade en wilde net een hap nemen toen Ava verder praatte. “Dus, jullie twee, als jullie geen toekomstig koppel zijn, dan weet ik het ook niet meer.” De vork brak met een luide krak in twee stukken toen Leander onverwacht zijn greep even verstrakte. Ineens was hij blij dat hij nog geen hap had genomen, want anders had hij zich vast verslikt. Zijn korte moment van ontspannen zelfvertrouwen was spontaan weer voorbij, al wilde hij dat niet laten merken.
    Ietwat te nonchalant legde hij de gesloopte vork op het aanrecht en haalde zijn hand die daardoor vrij was door zijn haren. “Dat zeg je met je toekomstvoorspellende gaven?” was zijn antwoord, heel iets meer gemaakt plagender dan Ava het had gezegd. Hij had zich zelf nooit echt bezig gehouden met relaties en alles wat daarmee te maken had. Hij was voornamelijk druk met de dag doorkomen zonder iemand te verwonden. Daadwerkelijk dichtbij iemand zijn zou waarschijnlijk een te groot risico zijn voor de ander zijn.




    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Zara Caldwell
    OUTSIDE || WITH NEO || ELECTROKINESIS/TECHNOPATHY

    she craved the type of passion that even brought the devil down to his knees..

    Neo grijnsde en wiebelde met zijn wenkbrauwen, wat Zara met haar ogen deed rollen. Wat voor soort reactie hij ging geven, was niet lastig te raden. ‘Ik betaal liever in natura.’ Natuurlijk, lekker makkelijk.
          ’Nah,’ antwoordde ze terwijl ze haar schouders ophaalde. ‘Dat kan ik ook wel van je krijgen zonder dat ik je sigaretten hoef te geven, dus dat gaat niet werken, sloeber. Bovendien heb jij daar ook voordeel van, wat niet echt eerlijk is gezien ik je ook al de sigaretten geef. Tenzij…’ Zara trok haar wenkbrauwen op,’ tenzij het voor namelijk gaat om mij plezieren.’ Ze wierp hem een suggestieve blik toe, al zou hij zonder die waarschijnlijk ook wel kunnen raden. ‘Maar goed, misschien dat ik je ook wel totdat kan krijgen zonder je er sigaretten voor krijgt. ‘Het is hoe dan ook handig om te weten dat jij je aanbiedt als… dame van plezier voor een stel sigaretten,’ grijnsde ze. Hierna sloot ze haar ogen en meldde ze dat ze zich verveelde, en dat Neo daar best iets aan mocht doen.
          ’Wat wil je dat ik doe? Jongleren?’
          Zara opende haar ogen en zag dat hij inderdaad aan het jongleren was. ‘Jongleren met slechts 3 appels is wel saai, no? Ze staan niet eens in de fik,’ meldde ze hem op een quasi-teleurgestelde toon, terwijl ze de appels volgde met haar ogen. ‘Hoe dringend denk je dat het was waarvoor de leraren weg moesten? Ze waren wel erg snel weer terug, dus tenzij ze ineens kunnen Verdwijnselen zoals in Harry Potter…’


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Adreana "Dee" Ebony Reve


    18 • Umbrakinesis • Buiten • Fergus

    De zon schijnt nog steeds fel als we naar buiten stappen en Fergus zakt tegen een muurtje aan. Ik plof naast hem neer en kijk hem met een zwakke glimlach als hij op zijn schoot klopt. Hij zet zijn zonnebril op en mompelt: 'ik ben zachter dan het gras, kom.' Ik lach en geef hem een duwtje terug als hij mij plagend duwt. Zonder twijfel laat ik mijzelf zakken en ik leg ik mijn hoofd op zijn schoot. Ik trek mijn benen op en laat mijn ogen langzaam dichtzakken. Een zucht rolt over mijn lippen.
          'Niet in slaap vallen,' mompel ik tegen Fergus, 'ik kan niet beloven dat ik je dromen nachtmerrie vrij houdt en dat wil ik je niet aandoen,' zeg ik met een zucht. 'Ik wou dat we gewoon onze gave konden negeren. Wat in godsnaam heb je er nou aan om jezelf nachtmerries te kunnen geven? Ik bedoel, ja voor eventjes is het cool dat je alles kan verhullen in donker en soms is het handig omdat ik perfect kan zien in het donker en mijzelf kan verstoppen, maar,' ik haal mijn schouders op. 'Met deze stomme kracht ben ik constant te moe om überhaupt iets voor elkaar te krijgen.' Ik zucht opnieuw en trek een pol gras eruit. 'Ik wil normaal zijn, Gus. Ik wil gewoon naar een school kunnen voor normale mensen. Ik heb het geprobeerd..., maar iedereen haalde mij er al gelijk uit als een freak of zo.' Ik haal een hand door mijn zwarte haren. 'Het is alsof het op mijn voorhoofd geschreven staat.' Ik heb het even geprobeerd: een normaal leven opbouwen. Ik heb geprobeerd gewoon te doen alsof ik normaal was, maar het leek wel alsof iedereen wist dat ik anders was. Misschien straal ik gewoon duister uit, misschien staat er stiekem wel gewoon "freak" op mijn hoofd.


    “How do you wake up from a nightmare if you aren't asleep?”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    FERGUS CIAR WHELAN
    "Fears are absolutely real."


    23 • NEMESIS FORM • OUTSIDE • DEE

    Dee legt haar hoofd op mijn schoot neer en vrijwel automatisch glijden mijn vingers door haar haren heen. Ik denk er niet eens aan dat eigenlijk alleen maar koppeltjes dit doen, maar ik denk niet dat ik ooit met iemand samen kan zijn op díe manier en ik weet dat Dee me begrijpt in dit opzicht, dus het mag vast wel. Zij is überhaupt de enige die me begrijpt...
          Ze praat tegen me over onze gaven, dat het helemaal niet zinnig is en dat we er eigenlijk niets aan hebben. Ik knik instemmend maar zeg even niets. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, behalve dat ik het roerend met haar eens ben. Ik weet het ook niet. Ik kan mensen hun grootste angst laten zien, maar wat ze zien weet ik niet. Soms onthoud ik het, maar meestal kost het me zoveel moeite dat ik uitgeput ben en alles vergeet, net zoals bij Dee gebeurde. Ik wist het niet meer, tot ze het me vertelde.
          'Ik wil normaal zijn, Gus. Ik wil gewoon naar een school kunnen voor normale mensen. Ik heb het geprobeerd..., maar iedereen haalde mij er al gelijk uit als een freak of zo.'
          Een korte zucht verlaat mijn mond en ik sluit mijn ogen dan. Zelfs met mijn zonnebril over mijn ogen is de zon nog fel. Soms is Dee's gave handig omdat ze wat meer schaduw kan creëren, maar op dit moment vind ik het zonnetje juist lekker. Het laat me een klein beetje vergeten dat mensen ons eng vinden en dat we eigenlijk geen flauw benul hebben wat we in godsnaam me onze gaven kunnen. 'Je bent geen freak,' brom ik, 'en zelfs als je dat wel bent, vind ik het nog niet erg. Jij snapt me tenminste.' Een vreugdeloze lach verlaat mijn mond en wederom schud ik mijn hoofd. Nee, Dee is geen freak, dat zijn de mensen van de Oppositie die niet inzien dat wij het ook niet leuk hebben hier, dat onze kracht ons zoveel moeite kost dat we permanent uitgeput zijn, of in ieder geval uitgeput raken als iets ons triggert.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Adreana "Dee" Ebony Reve


    18 • Umbrakinesis • Buiten • Fergus

    Het kalmeert me een beetje terwijl hij zachtjes door mijn haar begint te strelen. Ik zucht en sluit mijn ogen terwijl ik langzaam ontspan. Normal ben ik niet zo erg van het fysiek contact, in ieder geval niet met mensen die ik niet goed ken. Fergus is een uitzondering en ik weet dat ik dat ook voor hem ben. Waarschijnlijk zal bijna iedereen denken dat we een koppeltje zijn, maar goed. Wat maakt het uit? Ik heb er nooit echt veel om gegeven wat anderen denken of in ieder geval, dat probeer ik mijzelf wijs te maken. 'Je bent geen freak en zelfs als je dat wel bent, vind ik het nog niet erg. Jij snapt me tenminste.' Ik glimlach zwakjes.
          'Dank je,' mompel ik zachtjes. 'Het is fijn om dat eens te horen denk ik.' Ik speel wat met de onderkant van zijn shirt en open mijn ogen om naar de lucht boven ons te kunnen kijken. 'Ik ben blij dat jij me in ieder geval vergeven hebt,' zeg ik zachtjes. 'Ik hoop dat ik Aelan ook zover kan krijgen... dan heb ik al mijn vrienden weer zo'n beetje bij elkaar. De anderen...' Ik haal mijn schouders op. 'Het zal hen waarschijnlijk weinig uitmaken. Ik draai de stof van zijn shirt om mijn vinger en zucht. 'Misschien moet ik ook maar eens met Arthur gaan praten...' Arthur is mijn ex vriend... of nou ja, ik heb geen idee wat we op dit moment zijn. Onze relatie of wat het dan ook is is eerder vergelijkbaar met een knipperlicht. We hebben ondertussen zo vaak ruzie met elkaar gehad dat ik het niet meer bij kan houden, maar toch kom ik elke keer terug. Het is niet perse omdat ik zo dom en naïef ben... of nou ja, misschien ben ik dat wel, maar ik denk graag dat ik dat niet ben omdat ik bewust ben van mijn stomme gedrag. Hoewel dat me misschien juist extra stom maakt. Arthur is gewoon makkelijk ben bekend terrein. Het is een soort van gemak om terug naar hem te gaan als ik aandacht nodig heb, hoe fout dat ook klinkt. Het is dan ook meer dan eens geweest dat een van onze ruzies geëxplodeerd is tot agressieve uitingen vanuit Arthur, maar ik denk dat het ook een soort van adrenaline met zich mee brengt.


    “How do you wake up from a nightmare if you aren't asleep?”

    [ bericht aangepast op 8 april 2017 - 13:04 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.