• Hey! Het leek mij handig dat er eens een slaap topic zou komen! Veel mensen hebben last van slaapproblemen (waaronder ik zelf). Het leek mij handig om elkaar tips te geven met als doel om 's nachts de stress en paniek te verminderen en dus sneller in slaap te vallen! Ik heb wat tips vanuit mezelf maar het zou fijn zijn als anderen nog meer tips weten (deze vul ik dan aan in de beginpost)! Ook is dit bedoeld als een gezellig praattopic waarin je over je dromen kan praten of wanneer je 's nachts (en overdag natuurlijk) iemand zoekt om mee te praten. Daarnaast kan je ook je gevoelens/ervaringen van je afschrijven. Het kan allemaal hier in dit topic! Een ander pluspunt: je kan hierdoor misschien nog meer quizletters leren kennen! ;D Lijkt je het leuk om hierin te zitten? Dan zet ik je op het lijstje! Graag aangeven wat je (schuil)naam is en eventueel hoe oud je bent. Je mag ook aangeven of je een goede of slechte slaper bent, dan zet ik dat erbij, maar dat hoeft niet. (:

    Mocht dit topic ooit volraken, dan ben ik degene die een nieuw topic start!

    De lijst:

    1. Werecoyote // Precious // 19 jaar // Slechte slaper
    2. cobblepot // Shania // 16 // Slechte slaper
    3. Livsnjutare // Sanne // 17 jaar // Slechte slaper
    4. Monochopsis // Erieka // 21 jaar // Slechte slaper
    5. VaIeska // Famke // 15 jaar // Goede slaper
    6. Aloy // Elise // 22 jaar // Slechte slaper
    7. Patholoog // Manon // 21 jaar // Lange slaper
    8. Nonpluvius // Mare // 13 jaar // Redelijke slaper
    9. Archie // Megan // 18 jaar // Goede slaper
    10. Appleby // Lonne // 14 jaar // Redelijke slaper
    11. Stormfly // Lilly // 13 jaar // Slechte slaper
    12. Adornanble // Wolfram // 16 jaar // Slechte slaper
    13. Noiz // Romi // 17 jaar // Meestal goede slaper
    14. Llywelyn // Delphine // 13 jaar // Redelijke slaper
    15. Dalgliesh // Sofie // 21 jaar // Goede slaper
    16. Dysphoria // Glenn // 22 jaar // Slechte slaper
    17. Paddiecakes // Lizor // 19 jaar // Slechte slaper
    18. Prediker // Evi // 16 jaar // Wisselend goede/slechte slaper
    19. Apfelstrudel // Vera // 15 jaar // Best goede slaper
    20. Perffect // ? // 18 jaar // Goede slaper
    21. Scandal // Erica // 24 jaar // Slechte slaper
    22. Nefyd // Ad // 14 jaar // Slechte slaper
    23. Krullie // Emma // 22 jaar // Goede slaper
    24. Richonne // Laura // 22 jaar // Slechte slaper
    25. Traynor // Mirte // 23 Jaar // Wisselende slaper
    26. Valtersen // Dore // 18 jaar // Relatief goede slaper
    27. Vesania // Ava // 13 jaar // Slechte slaper
    28. MacGyver // Kim // 22 jaar // Best goede slaper
    29. Karlsson // Nikki // 21 jaar // Meestal goede slaper
    30. Kogane // Eva // 16 jaar // Slechte slaper
    31. Brinvi // Cheryl // 21 jaar // Slechte slaper
    32. Bff_bestfriend // Sila // 10 jaar // Redelijke slaper
    33. Hannibal_Lecter // Hannibal // 18 jaar // Goede slaper
    34. Jammer // Sophie // 19 jaar // Slechte slaper
    35. Hooverphonic // Sarah // 20 jaar // Slechte slaper


    Tips:
    - Thee (zoals Slaapthee) / warme melk drinken voor het slapen gaan
    - Proberen om zo min mogelijk te stressen dus ontspan!
    - Niet steeds naar de wekker kijken
    - Het accepteren dat je niet kan slapen (en hierdoor val je juist sneller in slaap!)
    - Alle gebeurtenissen van de dag proberen los te laten
    - Oordoppen
    - Slaapmasker
    - Zo min mogelijk licht aan
    - Kamer moet niet te warm zijn
    - Melatonine
    - Geen caffeine zes uur voor het slapen gaan
    - Niet op schermen kijken voor het slapen gaan (7 minuten lezen maakt dit wel ongedaan!)




    [ bericht aangepast op 11 april 2017 - 20:49 ]

    Hoeveel slaap jij per dag?

    15.5% (11 stemmen)
     
    9+ uur

    38.0% (27 stemmen)
     
    Tussen de 7 en 9 uur

    19.7% (14 stemmen)
     
    5 tot 6 uur

    7.0% (5 stemmen)
     
    Minder dan 5 uur

    12.7% (9 stemmen)
     
    Verschilt per dag

    7.0% (5 stemmen)
     
    Wat is slaap?


    The sun will rise and we will try again.

    @ Hooverphonic — ik heb zelf op het moment slaapmedicatie en ik ben er zo intens blij mee. Voordat ik hiermee begon sliep ik maar twee tot drie uur per nacht, wat ook doorwerking had in zo'n beetje alles van m'n leven. Nu ben ik het langzaamaan weer aan het afbouwen, maar de slaap die ik ervoor terug kreeg was voldoende om volmondig 'ja' te zeggen tegen de optie.

    [ bericht aangepast op 23 maart 2017 - 7:51 ]


    examens fucken me altijd uhg


    Heaven is a place that we all have

    Wat ik me afvraag:
    Wat is jullie raarste/grappigste/leukste/engste droom?
    Welke droom is jullie het best bijgebleven?

    Altijd leuk om zoiets te horen. (:

    Voor mij is dit mijn droom vanuit het standpunt van Adolf Hitler.
    Ik heb twee keer gedroomd vanuit zijn standpunt, waarbij ik dus Hitler himself was.
    Heel vreemd, maar ook wel interessant was dat... Misschien moet ik me zorgen gaan maken. :')

    Hannibal_Lecter schreef:
    Wat ik me afvraag:
    Wat is jullie raarste/grappigste/leukste/engste droom?
    Welke droom is jullie het best bijgebleven?

    Altijd leuk om zoiets te horen. (:

    Voor mij is dit mijn droom vanuit het standpunt van Adolf Hitler.
    Ik heb twee keer gedroomd vanuit zijn standpunt, waarbij ik dus Hitler himself was.
    Heel vreemd, maar ook wel interessant was dat... Misschien moet ik me zorgen gaan maken. :')


    Wow. En wat deed je toen?


    Tijd voor koffie.

    Hahaha, wat grappig.

    In mijn raarste dromen.... kwam mijn docent in voor hahaha. Beetje raar om aan je vriendinnen te vertellen dat je droomt over een docent (maar het was niets romantisch hoor). En één keer gedroomd over dat ik samen met die docent op een uitgestorven plek was waar een atoombom ooit was gevallen en ik moest beschermende kleding aan en hij niet en ik was echt super beledigd ... hahahaha


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Jammer schreef:
    (...)

    Wow. En wat deed je toen?


    In de eerste droom was ik bezig met het leveren van een speech voor een enorme menigte in een soort kasteel. Overal was het versierd met NSDAP-vlaggen.
    In het echt heb ik zoiets nog nooit gedaan, dus ik ben er niet bepaald professioneel in. Maar om de één of andere reden ging het publiek wild. :')

    In de tweede droom was ik ergens in een mooie, grote tuin aan het spelen met de kinderen van Joseph Goebbels (Rijksminister van Propaganda en Volksvoorlichting van Nazi-Duitsland). Goebbels en zijn vrouw zelf zaten achter in de tuin op zo'n ouderwetse tuinset van wit krullerig staal (als je begrijpt wat ik bedoel).

    Het was allemaal heel echt en vreemd.
    Waarschijnlijk komt het doordat ik geïnteresseerd ben in de oorlog. Die verklaring klinkt een stuk minder verontrustend. :')


    Perffect schreef:
    Hahaha, wat grappig.

    In mijn raarste dromen.... kwam mijn docent in voor hahaha. Beetje raar om aan je vriendinnen te vertellen dat je droomt over een docent (maar het was niets romantisch hoor). En één keer gedroomd over dat ik samen met die docent op een uitgestorven plek was waar een atoombom ooit was gevallen en ik moest beschermende kleding aan en hij niet en ik was echt super beledigd ... hahahaha


    Een klasgenoot van mij heeft hier ook vaak last van. :')

    [ bericht aangepast op 10 april 2017 - 23:06 ]

    Iemand tips hoe je er door heen kan slapen als iemand heel luidruchtig haar keelschraapt en neus ophaalt? Mijn kamergenote heeft nu inmiddels al bijna een week lang daarmee 's avonds wakker gehouden of 's ochtends eerder wakker gemaakt. Oordoppen helpen niet, want met luidruchtig bedoel ik echt luidruchtig met de hoofdletter L en dikgedrukt.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Hannibal_Lecter schreef:
    Wat ik me afvraag:
    Wat is jullie raarste/grappigste/leukste/engste droom?
    Welke droom is jullie het best bijgebleven?

    Altijd leuk om zoiets te horen. (:

    Voor mij is dit mijn droom vanuit het standpunt van Adolf Hitler.
    Ik heb twee keer gedroomd vanuit zijn standpunt, waarbij ik dus Hitler himself was.
    Heel vreemd, maar ook wel interessant was dat... Misschien moet ik me zorgen gaan maken. :')


    Ik heb zoveel rare dromen gehad.. De engste was toch wel dat ik achtervolgt werd door levend speelgoed. Mensen die het levende speelgoed aanraakten werden zombies en gingen achter normale mensen aan. Ik was uiteindelijk als laatste over en toen ging ik met een soort zweefschoenen de lucht in. Maar toen ik hoog in de lucht zat deden de schoen het niet meer en viel ik dood op de grond.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Hannibal_Lecter schreef:
    Wat ik me afvraag:
    Wat is jullie raarste/grappigste/leukste/engste droom?
    Welke droom is jullie het best bijgebleven?

    Altijd leuk om zoiets te horen. (:

    Voor mij is dit mijn droom vanuit het standpunt van Adolf Hitler.
    Ik heb twee keer gedroomd vanuit zijn standpunt, waarbij ik dus Hitler himself was.
    Heel vreemd, maar ook wel interessant was dat... Misschien moet ik me zorgen gaan maken. :')


    Ik droomde een keer dat we een schoolfeest hadden in 3 lokalen. Maar het was een heel erg chique schoolfeest. In de derde kamer was niemand op één man na die de viool speelde. Ik vroeg hem waarom hij dat in een lege kamer deed en hij vertelde dat hij het moest doen omdat hij anders vermoord werd.

    Ja vraag mij niet waarom.

    Perffect schreef:
    Hahaha, wat grappig.

    In mijn raarste dromen.... kwam mijn docent in voor hahaha. Beetje raar om aan je vriendinnen te vertellen dat je droomt over een docent (maar het was niets romantisch hoor). En één keer gedroomd over dat ik samen met die docent op een uitgestorven plek was waar een atoombom ooit was gevallen en ik moest beschermende kleding aan en hij niet en ik was echt super beledigd ... hahahaha


    Ik heb wel eens keer gedroomd dat de docent van de basisschool met kanker in het ziekenhuis lag. Ze had niet veel meer te leven en ik ging nog naar haar toe om gedag te zeggen. Toen ik daar was, liet ze me nog allemaal foto's en knutselwerkjes zien van groep 8.

    Ter verduidelijking: Ik had een goede band met mijn groep 8 juf. Zij was ook een van de weinigen die het wel leuk vond dat ik zo slordig en ja.. anders was. Deze droom had ik in de eerste klas denk ik en ik miste de basisschool erg.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik heb vannacht gedroomd dat ik werd achternagezeten en opgegeten door een heel kwaadaardige krokodil.

    Olsson went Karlsson.

    [ bericht aangepast op 11 april 2017 - 13:36 ]


    oi, suzy

    Apfelstrudel schreef:
    (...)

    Ik heb wel eens keer gedroomd dat de docent van de basisschool met kanker in het ziekenhuis lag. Ze had niet veel meer te leven en ik ging nog naar haar toe om gedag te zeggen. Toen ik daar was, liet ze me nog allemaal foto's en knutselwerkjes zien van groep 8.

    Ter verduidelijking: Ik had een goede band met mijn groep 8 juf. Zij was ook een van de weinigen die het wel leuk vond dat ik zo slordig en ja.. anders was. Deze droom had ik in de eerste klas denk ik en ik miste de basisschool erg.


    Dat is wel een heftige droom maar heeft ook iets heel liefs en begrijpelijk. Ik ging ook nog regelmatig naar mijn meester van de basisschool, maar over hem heb ik nog nooit gedroomd haha.
    Met de docent over wie ik droom heb ik ook wle een goede band, dus het is niets raars ofzo. Maar toch ook weer wel want het is een docent haha.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    Dat is wel een heftige droom maar heeft ook iets heel liefs en begrijpelijk. Ik ging ook nog regelmatig naar mijn meester van de basisschool, maar over hem heb ik nog nooit gedroomd haha.
    Met de docent over wie ik droom heb ik ook wle een goede band, dus het is niets raars ofzo. Maar toch ook weer wel want het is een docent haha.


    Als je met iemand een goede band hebt (of juiste een hele slechte) dan is niet raar dat je over die gene droomt. Maar het blijft raar als ik over een docent droom. Maar docenten zijn ook mensen..


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Hannibal_Lecter schreef:
    Wat ik me afvraag:
    Wat is jullie raarste/grappigste/leukste/engste droom?
    Welke droom is jullie het best bijgebleven?

    Altijd leuk om zoiets te horen. (:

    Voor mij is dit mijn droom vanuit het standpunt van Adolf Hitler.
    Ik heb twee keer gedroomd vanuit zijn standpunt, waarbij ik dus Hitler himself was.
    Heel vreemd, maar ook wel interessant was dat... Misschien moet ik me zorgen gaan maken. :')

    Mijn engste droom was dat ik werd achtervolgd door iets maar ik weet niet meer wat maar gisteren had ik een hele rare droom vind ik want die heb ik nooit gedroomd de droom was dat ik op.me fiets zat dat weet ik er nog van


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden

    Oh oh mag ik er ook bij? c: Sinds mijn operatie slaap ik gemiddeld zo'n 4 uur in de nacht. (Slechte slaper dus). Ik word echt gek van mezelf en lig nachtenlang wakker me een waar ongeluk te vervelen. Iemand nog tips? Ik overweeg weer melatonine te nemen maar aan de andere kant ik lijk goed te kunnen leven op 4 uur slaap momenteel.


    The truth is out there.