• Hey! Het leek mij handig dat er eens een slaap topic zou komen! Veel mensen hebben last van slaapproblemen (waaronder ik zelf). Het leek mij handig om elkaar tips te geven met als doel om 's nachts de stress en paniek te verminderen en dus sneller in slaap te vallen! Ik heb wat tips vanuit mezelf maar het zou fijn zijn als anderen nog meer tips weten (deze vul ik dan aan in de beginpost)! Ook is dit bedoeld als een gezellig praattopic waarin je over je dromen kan praten of wanneer je 's nachts (en overdag natuurlijk) iemand zoekt om mee te praten. Daarnaast kan je ook je gevoelens/ervaringen van je afschrijven. Het kan allemaal hier in dit topic! Een ander pluspunt: je kan hierdoor misschien nog meer quizletters leren kennen! ;D Lijkt je het leuk om hierin te zitten? Dan zet ik je op het lijstje! Graag aangeven wat je (schuil)naam is en eventueel hoe oud je bent. Je mag ook aangeven of je een goede of slechte slaper bent, dan zet ik dat erbij, maar dat hoeft niet. (:

    Mocht dit topic ooit volraken, dan ben ik degene die een nieuw topic start!

    De lijst:

    1. Werecoyote // Precious // 19 jaar // Slechte slaper
    2. cobblepot // Shania // 16 // Slechte slaper
    3. Livsnjutare // Sanne // 17 jaar // Slechte slaper
    4. Monochopsis // Erieka // 21 jaar // Slechte slaper
    5. VaIeska // Famke // 15 jaar // Goede slaper
    6. Aloy // Elise // 22 jaar // Slechte slaper
    7. Patholoog // Manon // 21 jaar // Lange slaper
    8. Nonpluvius // Mare // 13 jaar // Redelijke slaper
    9. Archie // Megan // 18 jaar // Goede slaper
    10. Appleby // Lonne // 14 jaar // Redelijke slaper
    11. Stormfly // Lilly // 13 jaar // Slechte slaper
    12. Adornanble // Wolfram // 16 jaar // Slechte slaper
    13. Noiz // Romi // 17 jaar // Meestal goede slaper
    14. Llywelyn // Delphine // 13 jaar // Redelijke slaper
    15. Dalgliesh // Sofie // 21 jaar // Goede slaper
    16. Dysphoria // Glenn // 22 jaar // Slechte slaper
    17. Paddiecakes // Lizor // 19 jaar // Slechte slaper
    18. Prediker // Evi // 16 jaar // Wisselend goede/slechte slaper
    19. Apfelstrudel // Vera // 15 jaar // Best goede slaper
    20. Perffect // ? // 18 jaar // Goede slaper
    21. Scandal // Erica // 24 jaar // Slechte slaper
    22. Nefyd // Ad // 14 jaar // Slechte slaper
    23. Krullie // Emma // 22 jaar // Goede slaper
    24. Richonne // Laura // 22 jaar // Slechte slaper
    25. Traynor // Mirte // 23 Jaar // Wisselende slaper
    26. Valtersen // Dore // 18 jaar // Relatief goede slaper
    27. Vesania // Ava // 13 jaar // Slechte slaper
    28. MacGyver // Kim // 22 jaar // Best goede slaper
    29. Karlsson // Nikki // 21 jaar // Meestal goede slaper
    30. Kogane // Eva // 16 jaar // Slechte slaper
    31. Brinvi // Cheryl // 21 jaar // Slechte slaper
    32. Bff_bestfriend // Sila // 10 jaar // Redelijke slaper
    33. Hannibal_Lecter // Hannibal // 18 jaar // Goede slaper
    34. Jammer // Sophie // 19 jaar // Slechte slaper
    35. Hooverphonic // Sarah // 20 jaar // Slechte slaper


    Tips:
    - Thee (zoals Slaapthee) / warme melk drinken voor het slapen gaan
    - Proberen om zo min mogelijk te stressen dus ontspan!
    - Niet steeds naar de wekker kijken
    - Het accepteren dat je niet kan slapen (en hierdoor val je juist sneller in slaap!)
    - Alle gebeurtenissen van de dag proberen los te laten
    - Oordoppen
    - Slaapmasker
    - Zo min mogelijk licht aan
    - Kamer moet niet te warm zijn
    - Melatonine
    - Geen caffeine zes uur voor het slapen gaan
    - Niet op schermen kijken voor het slapen gaan (7 minuten lezen maakt dit wel ongedaan!)




    [ bericht aangepast op 11 april 2017 - 20:49 ]

    Hoeveel slaap jij per dag?

    15.5% (11 stemmen)
     
    9+ uur

    38.0% (27 stemmen)
     
    Tussen de 7 en 9 uur

    19.7% (14 stemmen)
     
    5 tot 6 uur

    7.0% (5 stemmen)
     
    Minder dan 5 uur

    12.7% (9 stemmen)
     
    Verschilt per dag

    7.0% (5 stemmen)
     
    Wat is slaap?


    The sun will rise and we will try again.

    Ik droom heel vaak lucide. Echt nachtmerries zijn het niet, maar het is heel vreemd en realistisch. En ook wel grappig/leuk.

    Nou, ik heb weer een waardeloze nacht gehad. En dat allemaal vanwege die kutblaasontsteking. Thanks, E. coli. Ik weet dat we onafscheidelijk zijn, maar je hoeft niet elke drie maanden op bezoek te komen. Mijn verzameling plaspotjes loopt een beetje uit de hand.


    oi, suzy

    Lucide dromen zijn de shit honestly.


    Heaven is a place that we all have

    Hannibal_Lecter schreef:
    Wat ik me afvraag: zijn er hier mensen die nog nooit een nachtmerrie gehad hebben?


    Ik heb veel spannend dromen de op sommige momenten grenzen aan een nachtmerrie. Ik heb wel nachtmerries gehad, maar ik heb altijd een gevoel van controle en hoop gehad in mijn droom. Meestal lopen ze goed af, bij een nachtmerrie na dan. Toen ik zweefde met schoenen, maar ze tussen het vliegen niet meer werkten en ik naar beneden viel. Het is hoe je een nachtmerrie ziet: als een spannende droom? Dan zijn al mijn dromen nachtmerries. Als een droom met een slechte afloop en een gevoel dat je geen controle en hoop meer hebt? Dan zijn het er twee die ik kan herrinderen.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Hannibal_Lecter schreef:
    Wat ik me afvraag: zijn er hier mensen die nog nooit een nachtmerrie gehad hebben?
    Ikzelf heb namelijk nog nooit een nachtmerrie gehad. Kinda weird, maar je hoort mij niet klagen :')
    ik weet niet of ik het een nachtmerrie kan noemen


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden

    Nefyd schreef:
    Lucide dromen zijn de shit honestly.


    Ik droom meestal half-lucide. Ik ben een soort film aan het kijken, waar ik heel erg in meegezogen wordt. Er is altijd een persoon die mezelf voorstelt en ik zelf ben een soort tv aan het kijken naar mezelf...


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Bij lucide dromen heb ik altijd dat ik gwn denk: Ik droom! Dus nu ga ik vliegen! En dan kan iedereen om mij heen vliegen en ik niet :(
    Hebben jullie ook van die nachtmerries waarbij er bijvoorbeeld iemand achter je aan zit of je moet vluchten voor brand en dat je dan opeens (in de droom) heel duizelig word en je soort van verlamd raakt (in de droom natuurlijk) en dat je als een zombie wegvlucht


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Heeft er iemand tips voor mij? Ik moet morgen om 6 uur 's ochtends weg om naar het ziekenhuis te gaan, maar ik sta normaal pas rond die tijd op.. hoe gaat me dit lukken??
    Dus ik moet basically 5 uur opstaan.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Op tijd gaan slapen en niet vlak voordat je je bed induikt, nog aan school bezig zijn :') En tv schermen zo gedimd mogelijk en weinig blauw licht.


    oi, suzy

    cobblepot schreef:
    Heeft er iemand tips voor mij? Ik moet morgen om 6 uur 's ochtends weg om naar het ziekenhuis te gaan, maar ik sta normaal pas rond die tijd op.. hoe gaat me dit lukken??
    Dus ik moet basically 5 uur opstaan.


    Rond een uur of negen je lichaam moe maken (sporten), dan warm douchen en in bed gaan liggen. Niet op je telefoon, maar een paar pagina's uit een boek lezen.

    En 10 keer sluimeren


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Appleby schreef:
    Bij lucide dromen heb ik altijd dat ik gwn denk: Ik droom! Dus nu ga ik vliegen! En dan kan iedereen om mij heen vliegen en ik niet :(
    Hebben jullie ook van die nachtmerries waarbij er bijvoorbeeld iemand achter je aan zit of je moet vluchten voor brand en dat je dan opeens (in de droom) heel duizelig word en je soort van verlamd raakt (in de droom natuurlijk) en dat je als een zombie wegvlucht


    Dat eerste wel. (Eigenlijk zijn bijna al mijn dromen vluchtdromen, of er zit een vlucht in) Ik heb wel een droom gehad, waarbij ik tijdens mijn vlucht opgesloten zat in een kerk en ik niks anders kon doen dan naar beneden springen. Ik sprong naar beneden en viel daardoor bijna om. Ik werd duizelig en had pijn in mijn knieën. Maar ik rende door.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    cobblepot schreef:
    Heeft er iemand tips voor mij? Ik moet morgen om 6 uur 's ochtends weg om naar het ziekenhuis te gaan, maar ik sta normaal pas rond die tijd op.. hoe gaat me dit lukken??
    Dus ik moet basically 5 uur opstaan.


    Probeer niet te sluimeren. Als je gaat sluimeren dan voel jeje alleen nog slaperiger en meestal val je weer in een diepe slaap dus word je veel te laat wakker. En je gaat je de hele dag shit voelen. Althans, dat is hoe ik het ervaar als ik de hele ochtend lig te sluimeren.

    Perffect schreef:
    (...)

    Rond een uur of negen je lichaam moe maken (sporten), ...

    Uhm no

    De adrenaline die dan 's avonds nog door je lijf giert houdt je juist wakker. Op de lange termijn is sporten wel goed voor je nachtrust, maar niet om negen uur 's avonds.


    oi, suzy

    Perffect schreef:
    (...)

    Rond een uur of negen je lichaam moe maken (sporten), dan warm douchen en in bed gaan liggen. Niet op je telefoon, maar een paar pagina's uit een boek lezen.

    En 10 keer sluimeren


    Sport is idd fijn, maar liever vroeger voor het avondeten. Rond 5/6 uur. Dan heb je geen last van je maag en ben je niet hyper voor het slapen.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Wie heeft er vannacht gedroomd? En zo ja; wat? :Y)


    Tijd voor koffie.

    Jammer schreef:
    Wie heeft er vannacht gedroomd? En zo ja; wat? :Y)

    Nu gaat het komen hoor!
    Mijn droom begon dat ik een geschiedenis toets had gemaakt en dat ik daar een 3 voor had gekregen. De docent was boos op mij omdat ik normaal gesproken negens en tienen haal. (Alleen in de droom) Toen kwam ik erachter dat ik het als proeftoets zou maken en dat ik geen cijfer hoorde te krijgen dus ik was weer blij(in het 'echt' had ik idd een proeftoets voor geschiedenis)
    Deel 2 van de droom
    Opeens zat ik in een klaslokaal met klasgenoten en maakte ik mijn etui open. Ik haalde al mijn gummen eruit omdat ik die niet meer nodig had. Naast het raam was een minimeertje (wtf?) Dus ik gooide mijn gummen in het water en 5 seconden later had ik er spijt van en wilde ik ze terug. Dus ik ging naar buiten en sprong het meertje in om mijn gummen te zoeken...
    I know it, my dreams are very interesting...


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)