• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    • Sirius Orion Black • Ben Barnes || Dumblydore [1.1]
    • Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    • Peter Pettigrew • Evan Peters || Dumblydore
    • James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Voldymort [1.9]
    • William Theodore Weasley • Tijn Elbers || PeterMaximoff [1.10]
    • Lily Evans • Karen Gillan || Sluggyhorn [1.5]
    • Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Dumblydore [1.10]
    • Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || McGonygall [1.10]
    • Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    • Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    • Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    • Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Voldymort [1.9]
    • Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Dumblydore [1.1]
    • Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || McGonygall [1.2]
    • Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Dumblydore [1.12]
    • Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    • Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    • Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || PeterMaximoff [1.2]
    • Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Bellytrix [1.3]
    • Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    • Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    • Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Retrogade [1.9]
    • Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Sluggyhorn [1.11]
    • Frank Longbottom • Matthew Hitt || Retrogade [1.12]
    • Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    • Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    • Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || PeterMaximoff [1.2]
    • Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Grindywald [1.11]]
    • Alice Fortescue • Carey Mulligan || McGonygall [1.12]
    • Dorcas Meadows • Ines Garcia || Ravenpuff [1.12]

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || PeterMaximoff [1.2]
    • Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || McGonygall [1.11]
    • Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    • Alexander Blackbourne • RJ king || Ravenpuff [1.12]
    • Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Retrogade [1.2]
    • Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Voldymort [1.9]
    • Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Dumblydore [1.10]
    • Isla Ashworth • Alissa Violet || Ravenpuff [1.11]
    • Raven Seymour • Karrueche Tran || Voldymort [1.12]
    Leraren
    • Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    • Horace Slughorn - Potions
    • Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    • William Xavier Herberry - Herbology
    • Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    • Sybill Patricia Trelawney - Divination
    • Alix Rose Thomas - Charms
    • Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    • Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    • Remus John Lupin • WillNotLearn
    • Lily Evans • Sluggyhorn

    SLYTHERIN
    • Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    • Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW
    •
    • Alice Fortescue • McGonygall

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • PeterMaximoff
    • Nova Tamzin Archer • Voldymort
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    • Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    • James Potter • Voldymort || Captain
    • Kathelaine Avierella Savore • Dumblydore
    • Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    • Sirius Orion Black • Dumblydore
    • William Theodore Weasley • PeterMaximoff
    Seeker
    • Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    • Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    Chasers
    • Scarlett Rose River • Bughead
    • Caleb Brody Hughes • McGonygall
    • Adalae Cresenta Romanova • Bellytrix
    Beaters
    • Celebran Serpen von Leirko • Dumblydore
    • Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    • Regulus Arcturus Black • Voldymort || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    • Frank Longbottom • Retrogade
    Chasers
    • Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    • Castor Eichenauer • Sluggyhorn
    • Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    • Faelia Christina Brown • Solomita
    • Primrose Matilda York • PeterMaximoff
    Seeker
    • Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    • Jason Axel O'Donnell • McGonygall || Captain
    Chasers
    •
    • Rozalua Maut Liluye • Dumblydore
    • Unknown
    Beaters
    • Alexander Blackbourne • Ravenpuff
    • Unknown
    Seeker
    • Chloe Maliette Porter • Retrogade



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Dumblydore met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 14:50 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Mary Elizabeth MacDonald
    ‘Do something instead of killing time – 'cause time is killing you.’



    ‘Geen zorgen. Dit heb ik in de zomervakantie meegemaakt,’ vertelde Roy en ik kon het niet laten enigszins opgelucht adem te halen. Het zou wat zijn, als zulke dingen onder schooltijd zouden gebeuren. Wel knap dat hij zulke dingen meemaakte – mijn leven was volgens mij nogal saai vergeleken de zijne. ‘Je bent mooi,’ zei hij plotseling en ik schrok perplex op uit mijn gedachten. Verwonderd keek ik om me heen, om te zien tegen wie hij het had – maar er was niemand. Sterker nog, hij zat mij aan te staren met een enorme glimlach op zijn gezicht. Wacht... ik? Er verscheen een blos op mijn gezicht. ‘Het maakt niet uit wat voor spreuk er over jou wordt uitgesproken, je blijft ook mooi. Echt heel mooi.’ En mensen beweerden dat hij een narcist was? ‘Je verdient eigenlijk een veel betere eerste date, Mary. Ik weet niet of je dat wil, maar ik zou het heel leuk vinden om je een keer mee uit eten te mogen nemen. Dat dat dan wel romantisch is.’ Ik kreeg spontaan een enorme hoestbui, gezien ik me verslikt had in... ik had werkelijk waar geen idee in wat ik me had verslikt. Waarschijnlijk in mijn eigen spuug, of zo. Best wel heel erg terecht dat ik voor die categorie genomineerd was. Pas na een volle vijf minuten en heel wat gekuch later, kreeg ik de kans om over zijn vraag na te denken. Ik keek hem aan en ik zou zweren dat hij er zenuwachtig uitzag. Ik glimlachte en nam zijn hand voorzichtig vast.
          ‘Roy?’ zei ik en keek kort om mij heen. Hij was echt precies het soort jongen dat ik leuk zou kunnen vinden: attent en romantisch. Hij had zelfs eraan gedacht de gordijnen dicht te doen en een kaars aan te steken. Ik keek wel even benauwd naar de kaars. Als één van ons een verkeerde beweging maakte, zouden we in vuur en vlam komen te staan – en niet van verliefdheid. Ik besefte me toen pas dat ik op mezelf liet wachten. Er verscheen opnieuw een blos op mijn wangen. ‘Sorry,’ zei ik snel en keek Roy aan. ‘Dat zou mij heel leuk lijken, dus graag.’



    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Seeker • Hospital wing • Roy

    [ bericht aangepast op 11 april 2017 - 22:14 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Caleb Brody Hughes
    “I always have this fear that one day you are going to discover that I'm not as great as you once thought I was.”



    ‘Ehm… ‘ Ze trok haar benen op en liet haar armen op haar knieën rusten, waarna ze de binnenplaats rondkeek en haar schouders ophaalde. ‘Je speelde geweldig zoals gewoonlijk, maar om eerlijk te zijn ben iek niet echt bezig geweest met de wedstrijd. Sorry, maar ehm… je leek in je element.’ Ik glimlachte zwakjes en knikte.
          ‘Ik kan me voorstellen dat je niet met je hoofd bij de wedstrijd was,’
          ‘'Ad je mijn roos wel ontvangen of…’ Ze keek mij aan en er verscheen automatisch een glimlach op mijn gezicht waarna ik langzaam knikte. ‘Iek ‘eb de jouwe nog,’ vertelde ze en de glimlach op mijn gezicht werd wat breder. Ik zag hoe ze met haar hand in haar broekzak graaide. Het viel me nu pas op dat er een roos uitstak. Ze haalde hem eruit. ‘Merci.’
          ‘Je vous en prie,’ antwoordde ik met mijn kneuzige Brits-Frans. Ik drukte een kus op haar wang en opende toen mijn sporttas. Ik viste er een papiertje uit – het Valentijnsbriefje dat Lana mij had gestuurd en keek er even naar.
          ‘Zelfs nadat iemand jou uit mijn geheugen had gewist, wilde ik deze beslist houden,’ zei ik en ik voelde dat er blos verscheen op mijn wangen. Ik opende het briefje en hij veranderde in een rode roos. Ik keek vanuit mijn ooghoeken naar Lana en glimlachte. ‘En nu ga ik 'm beslist bewaren.’ Ik legde 'm in mijn sporttas en ritste deze weer dicht. ‘Heb jij nog speciale Valentijnsplannen? Oh wacht– slaapover toch? En ik mocht langskomen om als teddybear te dienen.’ Ik grinnikte en wikkelde mijn armen om Lana's middel heen.




    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Outside • Lana

    [ bericht aangepast op 11 april 2017 - 22:26 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Alice Fortescue
    “She was chaos and beauty intertwined – a tornado of roses from divine.”



    Wat een sukkel was die Longbottom toch ook. Als hij die Quaffle nou niet had doorgelaten dan hadden we misschien nog kunnen winnen... Oké nee Fortescue, dat was onzin, maar alsnog. Hij had die Quaffle mákkelijk kunnen stoppen, misschien moest ik volgend jaar maar meedoen aan de try-outs en Longbottom laten zien hoe je moest keepen. Ik was hoe dan ook nu op weg naar de kleedkamers van Ravenclaw om een hartig woordje met hem te spreken – en hem er verbaal wellicht van langs te geven.
          ‘Alice! Hey!’ Ik hield mijn pas wat in en keek op naar Fae, die mijn naam had geroepen. Saved by the bell, Longbottom. Ze kwam op mij afrennen, dus doen alsof ik haar niet had gehoord was ook geen optie mee. ‘Ook geen plannen voor Valentijnsdag?’
          ‘Hey Fae,’ zei ik vriendelijk en haalde mijn schouders op. ‘Ik was op weg naar Longbottom,’ begon ik en bedacht me dat-dat in deze context heel verkeerd geinterpreteerd zou kunnen worden, ‘aar niet om romantisch te doen hoor – moe er niet aan denken,’ voegde ik er gehaast aan toe. Ik trok een vies gezicht en ik meende het hoor. Ik en Longbottom iets romantisch doen? Yikes. ‘Tenzij je iemand uitfoeteren, romantisch vindt, uiteraard–’ men vergeleek ruzie makende jongens en meiden wel eens met getrouwde stellen, niet dat ik en Longbottom een getoruwd stel waren, yikes ‘–en hoezo "ook", heb je geen plannen met Dorian dan?’ Ik keek haar verwonderd aan. ‘Goed gespeeld trouwens.’



    17 • Year 6 • Pureblood • Ravenclaw • Prefect • Outside • Alone > Fae

    [ bericht aangepast op 11 april 2017 - 22:50 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Gilderoy Lockhart
    Fame is a fickle friend.



    Gilderoy Lockhart - Ravenclaw - Halfblood - 17 year old - in the hospital wing - Mary






    Hoewel ze eerst enorm rode wangen had en even om haar heen had gekeken, begint ze enorm te hoesten na mijn woorden. Even weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Moet ik op haar rug kloppen? Maar ze ligt... Haar omhoog helpen? Straks doe ik haar pijn of hoest ze over me heen. Nee laat ik haar maar gewoon uit hoesten in de hoop dat Pomfrey niet komt en me weg jaagt. Ik wil namelijk wel een positief antwoord horen. Ik verwacht ook totaal niet dat ze negatief zou reageren, maar al dit gehoest is best wel irritant. Heb ik op haar gestemd bij die poll? Ik weet het niet meer zo goed. Als ik mijn stem kon aanpassen, zou ik het doen.
    Dan stopt ze eindelijk met hoesten en ik kijk haar met een glimlach aan. Ze glimlacht terug en pakt mijn hand. Dat is lief. Zij is lief.
    'Roy,' zegt ze dan en ik grijns breed naar haar. Weer kijkt ze om zich heen, wat mij even doet fronsen. Hoort ze iets? Is er iets? Vervolgens staart ze even naar de kaars. Lily zei dat dat romantisch was. Beseft ze dat we echt perfect bij elkaar passen? Het maakt me ergens toch een beetje nerveus. Misschien realiseert ze zich wel dat ik echt ontzettend perfect en mooi ben.
    ‘Sorry, dat zou mij heel leuk lijken, dus graag,' zegt ze dan uiteindelijk met rode wangen en ik glimlach breed naar haar. Ik wist het wel. Niemand kan het afwijzen als ze mee uit gevraagd worden door Gilderoy Lockhart. Ik til haar hand op en druk er een zachte kus op. Zeer romantisch allemaal. Zie je, ik ben helemaal geen narcist. Ik kan best aan anderen denken.
    'Dat klinkt als een plan,' glimlach ik en ik druk mijn lippen nogmaals zachtjes op de rug van haar hand, 'wist je trouwens dat je de meest prachtige glimlach hebt die ik ooit heb gezien?' Voorzichtig laat ik mijn duim langs haar hand glijden en zelfs ik kan even niet aan mijzelf denken. Ze ziet er zo kwetsbaar uit en ik hoop echt dat ze niet al te veel pijn heeft.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    CHLOE MALIETTE PORTER

    Ollie stemt in met mijn idee om wat netflix te kijken. Hij gaat op het bed zitten, terwijl ik wat naar achter schuif met mijn laptop om met mijn rug tegen de muur aan te komen en hiertegen te kunnen leunen.
    'Valentines Day?' Ik scroll behoed door de films en series om iets te kunnen vinden wat leuk zou zijn voor ons beiden - wat vinden jongens leuk om te kijken? Horror was in ieder geval niets voor mij, ik zou nachten niet normaal kunnen slapen - als Ollie een film oppert die me wel geschikt lijkt. Nou ja, als hij hem leuk vindt. Ik denk dat ik me toch niet op de film zou kunnen concentreren met hem zo dichtbij naast me. Ik laat de muis naar de zoekfunctie gaan om de titel in te typen, maar dit moet natuurlijk weer niet helemaal soepel gaan. Ik laat een soort verontschuldigend lachje uit als ik voor de derde keer een typfout maak, verdorie. Ollie lijkt het echter niet op te merken - of het maakt hem niets uit. Het kan natuurlijk ook altijd dat hij dit negeert om dit gênante moment iets minder gênant te maken.
    Ik voel het bed een beetje bewegen als hij lijkt te gaan verzitten. Ik probeer me er niets van uit te trekken, me op de film te concentreren die ik eigenlijk ook al veel te vaak gezien heb, maar wanneer zijn arm zich om mijn middel sluit, had ik deze al lang aan zien komen.
    Eveneens de hand die over mijn hoofd strijkt was niet onverwacht en misschien was dat wel een heel goed ding. Anders was mijn reactie op wat volgde misschien wel heel erg stom geweest. Ollie plaatste een kusje in mijn nek, waarbij ik het plots heel erg warm kreeg.
    'Oké?' vroeg hij en ik wilde me naar hem toe keren om het voort te zetten en - De deur van de kamer werd ruw opengedaan.
    ’Oh shit, sorry!’ verontschuldigde Isla zich. Ik sloeg mijn ogen neer, ik hoefde me toch niet te schamen? Ik hoorde het gestommel van Isla, terwijl ik mijn ogen weer opende en zag dat ze me enigszins verontschuldigend aankeek. Nou zeg, ik zou toch juist degene moeten zijn die die blik zou moeten verzenden. Even verontschuldigend keek ik dus terug naar mijn vriendin.
    ‘Ik eh, wist niet dat er iemand binnen was, sorry. Ik moet even iets pakken en dan kunnen jullie verder gaan met… met waar jullie mee bezig waren.’ Ik kon wel door de grond zakken - of nou ja, mijn bed. Ik hoopte vurig dat Ollie dit niet als zo gênant zou ervaren als ik dat deed. Als Isla nou even snel weg zou gaan…
    ‘Veel plezier nog!’ deed ze gelukkig wat ik van haar gehoopt had. Ze verliet de kamer na gepakt te hebben wat ze nodig had, iets wat op een stapel cadeautjes leek - ik hoopte stiekem dat er ook iets voor mij bij zou zitten, maar dat was iets voor een ander moment.
    Langzaam draaide ik me weer terug naar de jongen naast me, hopend te kunnen doen alsof er niet net iemand de kamer ingelopen was en ons verstoord had in - nou ja - wat Ollie ook van plan geweest was. Ik glimlachte naar hem en schoof nog iets dichterbij dan dat ik al bij hem zat. Plots leek alles veel soepeler en minder zenuwachtig te gaan dan tevoren. Mijn hand ging naar de zijkant van zijn hoofd en mijn lippen naar de zijne. Ik zoende hem, ik zoende Ollie. De gedachte leek pas een aantal seconden nadat het gebeurde echt binnen te komen, de gedachte zorgde ervoor dat ik een halve seconde twijfelde - was dit wel wat hij wilde - en ik maakte onze lippen weer los van elkaar om hem voorzichtig vragend aan te kijken. Het zou nu zo dom zijn als dit totaal was wat hij niet gewild had.


    hufflepuff | year 6 | muggleborn | Ollie


    [ bericht aangepast op 13 april 2017 - 13:09 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Celebranae "Celeb" Serpen von Leirko


    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Beater • His Dorm • Fran

    'Ik heb creme, die moet helpen tegen het branden,' zegt ze en ik moet moeite doen om haar te verstaan. Ik heb de neiging om tegen haar te schreeuwen dat ze op moet schieten. Het doet pijn. Ik houd me echter in. 'Ik heb zonne allergie, gevoelige huid, daar heb ik creme voor. Zou moeten helpen.' Ik knik en terwijl ze het mengsel klaarmaak, probeer ik mijzelf bezig te houden met mijn mobiel. Ze spelen least/most en zoals verwacht kom ik vaak voor in lijstjes en overduidelijk niet als "most favorite". Mijn gezicht betrekt en het helpt absoluut niet om mijn woede onder controle te houden. Uiteindelijk gooi ik mijn mobiel maar gewoon weg, als ze mij ook nog eens belachelijk beginnen te maken over hoe het zou zijn als ik zou trouwen en een kind zou krijgen. Ja ja. We weten het nu wel. Ik ben afschuwelijk. 'Okay, ik ben geen dwerg, maar jij bent lang, dus als je zou willen gaan zitten,' zegt ze. Ik ga stilletjes op een stoel zitten en sluit mijn ogen terwijl ik met mijn vingers speel en de pijn zoveel mogelijk probeer te negeren. 'Ik weet dat je het waarschijnlijk onprettig vindt dat ik je haar aanraak, maar ik kan zien of ik je huid aanraak of niet,' zegt ze. 'Dit spul wil je niet op je huid hebben. Gewoon een klein beetje magie, om het process te versnellen en dan uitspoelen.'
          'Het is... prima,' mompel ik. Ik vind het inderdaad niet fijn als mensen me aanraken, maar dit is een uitzondering. Ik wil dat dit spul er zo snel mogelijk uit is. De allergische reactie heb ik toch wel, maar dan kan het in ieder geval niet erger worden. Ik blijf zitten en wacht tot ze het eruit haalt. Ik kijk op naar haar. 'Uhm... en nu?'
          'Ik wacht hier anders? Tot je het hebt uitgespoeld bedoel ik? Ik zou het voor je doen, maar dan moet ik de badkamer met je in en je kan niet met een pak je haar uitspoelen weet je, tenminste denk ik, ik bedoel...' Oh uitspoelen dus. Ik luister niet echt naar wat ze zegt en kom overeind. Is het dan zo probleem als ze mee gaat naar de badkamer? 'Ik houd al op, ik wacht hier.'
          'Waarom is het zo raar als je mee zou gaan?' mompel ik. Ik loop naar de badkamer en spoel dan voorzichtig het spul uit mijn haren. Als ik op kijk is tot mijn opluchting alle kleur eruit, op lichte sporen van het roze na. De volgende keer dat ik Luke en Maia zie, vervloek ik ze. Ik haal diep adem en droog mijn haar. Mijn hele hoofdhuid is rood geworden en het ziet er niet uit. Even twijfel ik of ik Fran nu gewoon maar weg moet sturen voordat ze dit ziet, maar ze heeft me toch al gezien met regenboog haar. Ik stap uit de badkamer en kijk haar aan.
          'Mag ik wat vragen?' zegt ze meteen. Ik trek een wenkbrauw op en knik dan. 'Welk van de vier denk jij dat je was? Diegene die ik mee wil naar prom, niet mee wil naar prom, waarschijnlijk mee naar prom ga of nooit mee naar prom zou gaan?' vraagt ze. Ik ben een beetje verrast door de vraag, want waarom zit ze daar mee? Het is voor iedereen toch duidelijk wat het is.
          'Degene waarmee je nooit naar prom zou willen gaan,' zeg ik koeletjes. Ik ga op mijn bed zitten en grijp een kam uit mijn tas. Langzaam begin ik mijn haar te borstelen, zonder de geïrriteerde huid aan te raken. 'Als je hier bent om er nog meer in te wrijven wat voor een afschuwelijk persoon ik ben, kun je beter gaan.' Ik trek het jasje van mijn pak weer aan. 'Tenzij je graag vervloekt wil worden en naast Mary wil eindigen.' Op dat moment word er een foto van mij zogenaamd in een bruidsjurk gepost en flits van woede schiet over mijn gezicht. 'En dan vragen mensen zich af waarom ik mijn best niet doe om aardig te zijn?' mompel ik haast onverstaanbaar.


    "I had fun in hell, can I come home now?"

    [ bericht aangepast op 13 april 2017 - 19:14 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.



    Gwendolyn "Gwen" Caroline Martch


    Gryffindor • Keeper • Muggleborn • In front of the dressing rooms • Dorian • Outfit • Slightly awkward, excited, confused

    "The sad truth is that most evil is done by people who never make up their minds to be good or evil."

    Terwijl ik wacht bij de kleedkamers, wordt er aangekondigd dat de compliment bags gevuld zijn. Twee ervan komen door het gestotter overduidelijk van Theo. Als ik ze lees, breekt mijn hart een klein beetje over hoe stom ik dit heb aangepakt. De andere zijn aan aantal simpele woorden, die wel lief, maar anoniem zijn.
    De laatste is degene die me verwart. I wish thing would have worked out as I had hoped. I care a lot about you, but I am afraid I will hurt multiple people if I say that out loud.’
    Van wie kon deze überhaupt zijn? Het is niet dat ik met zoveel mensen (bijna) iets gehad heb en dat het toen misging. Theo is het niet, want het is zonder gestotter geschreven. Verder kan ik me niet voorstellen dat Sirius dit zou schrijven. Dus Dorian blijft over. Maar dat zou niet logisch zijn. Wat betekent ‘I care a lot about you’ en waarom zou dat iemand kwetsen?
    Door al die vragen kan ik het me niet voorstellen dat het serieus is. Al helemaal als ik hoor dat anderen beledigingen en grappige dingen krijgen. Natuurlijk wordt het ook niet serieus gebruikt. Dus dan kan ik dit berichtje ook niet serieus nemen. Toch.
    Even later zie ik Dorian uit de kleedkamers komen. Wanneer hij de deur openduwt, lijkt hij pijn te hebben. Ik herinner me ook dat hij een Bludger tijdens de wedstrijd tegen zich aan had gekregen.
    ‘Hey, Gwen.’ Ik glimlach lichtjes en mompel ook een hallo. Vervolgens geven we elkaar een half ongemakkelijke knuffel. Hij heeft zijn goede hand vol met spullen. ‘Uhm. Sorry… ja… Hoe gaat het met je?’ Ik lach even om zijn klunzigheid.
    ‘Ik heb tot nu toe nog geen drama gehad, dus redelijk goed.’ Nerveus strijk ik een pluk haar achter mijn oor. Het blijf raar om zo met elkaar om te gaan. Op de achtergrond blijft het in mijn hoofd spelen. Wat als het anders gegaan was, wat is er nu aan de hand?
    ‘Beter dan met jou zo te zien. En met jou?’ Ik bijt op mijn lip en steek de rozen in mijn achterzak. ‘Zal ik je spullen dragen? Jij kan zo te zien wel wat rust gebruiken.’

    [ bericht aangepast op 13 april 2017 - 19:40 ]


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    16 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Tribunes • Caleb • Outfit

    ‘Je vous en prie,’ antwoord hij en ik lach zachtjes. Ik leun tegen hem aan en kijk toe hoe hij het valentijns kaartje tevoorschijn haalt dat ik hem gestuurd heb. ‘Zelfs nadat iemand jou uit mijn geheugen had gewist, wilde ik deze beslist houden.' Ik kan zien dat zijn wangen rood worden en een zachte lach rolt over mijn lippen. 'En nu ga ik 'm beslist bewaren. ‘Heb jij nog speciale Valentijnsplannen? Oh wacht– slaapover toch? En ik mocht langskomen om als teddybear te dienen.’ Hij wikkelt zijn armen om me heen en ik kruip wat dichter tegen hem aan. Mijn hoofd laat ik tegen zijn arm aanrusten.
          'Iek weet 'et niet,' mompel ik, 'eigenlijk 'eb ik niet echt iets meer te doen. Iedereen van de vriendinnen groep 'eeft zijn eigen plannen getrokken. Lily ies met Djames. Nova ies met Roza. Isla gaat naar Jason. Mary ies met Gilderoy. Marlene met Castor. Chloe met Ollie... Iek weet niet waar Gwen, Pixie, Dorcas en Alice zijn, maar in ieder geval niet hier.' Ik lach zachtjes en haal mijn schouders op. 'Iek denk dat iek gewoon series ga kijken of zo, totdat jouw feestje is afgelopen.' Ik pluk een beetje aan zijn shirt. 'Iek 'eb namelijk ook niet echt heel veel zin om te gaan feesten vanavond. Sorry. Iek ben moe.' Ik sla mijn armen om zijn middel heen en verberg mijn gezicht in zijn borst. Ik heb ook vrij weinig zin om op een feestje te zijn, gezien dat de vorige keer zo afschuwelijk mis ging. Ik heb eigenlijk vrij weinig zin om überhaupt nog op plekken te zijn waar veel mensen zijn, omdat er enkel drama geschopt wordt. 'Beloof me dat je wel voorzichtig bent, oké? Iek vind het prima als iek je dronken in bed moet stoppen, maar dan liever wel omdat je een geweldige avond gehad hebt en niet omdat je je zo vreselijk voelt dat je je gevoelens wegdrinkt.' Ik laat mijn vingers langzaam door zijn haren glijden en kijk hem aan. 'Beloof je me dat?' vraag ik dan, voordat ik mijn lippen op de zijne druk.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dorian "Dora" Arcelin Kasai


    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Keeper • Prefect • Outside • Gwen

    ‘Ik heb tot nu toe nog geen drama gehad, dus redelijk goed.’ Ook Gwen lijkt zich een beetje ongemakkelijk te voelen. Ik haat het dat het zo gegaan is. Ik wil dat het gewoon leuk is tussen ons, maar elke keer als ik ook maar "hi" tegen haar zeg, heb ik het gevoel alsof ik Fae pijn doe. Ik heb geen idee of dat echt zo is, maar na alle drama die er tussen ons gebeurt is, wil ik gewoon niet nog meer drama aanwakkeren. Daarnaast wil ik Fae gewoon geen pijn doen. Het helpt dan ook niet dat ze er vanuit gaat dat we niks samen gaan doen. Ik heb haar via whatsapp snel verzekerd dat we zeker wel iets gaan doen. Ik heb een tafel gereserveerd in The Three Broomsticks en het leek me een goed idee om voor een avondje alle drama te ontsnappen. Hopelijk kan ze dat waarderen en misschien geeft het ons ook een kans om goed te praten. ‘Beter dan met jou zo te zien. En met jou?’ Ik richt mijn aandacht weer op Gwen. Ze stopt een aantal rozen in haar zak. ‘Zal ik je spullen dragen? Jij kan zo te zien wel wat rust gebruiken.’
          'Ja... nou ja, Bludgers en zo,' mompel ik en ik haal mijn schouders op, wat ervoor zorgt dat ik ineen krimp. Ik grimas. 'Ehm... het zou op zich wel helpen als je mijn sporttas kon tillen,' mompel ik. 'Ik zie trouwens dat je rozen hebt gekregen... zitten er nog wat leuke berichtjes bij?' vraag ik ongemakkelijk. Ik heb Gwen een roos gestuurd. Ik weet niet waarom eigenlijk. In eerste instantie omdat ik gewoon graag mijn vrienden een roos wilde sturen, maar ik heb Caleb geen roos gestuurd. Lily ook niet. Waarom dan haar wel? 'Sorry... trouwens nog... voor die roos... ik uhm... ik wilde je gewoon... ik wilde gewoon dat je je gewaardeerd voelde en zo...
    vandaag.'


    "We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on. That's who we really are."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    16 • YEAR 6 • PUREBLOOD • GRYFFINDOR • CHASER • GRYFFINDOR GIRL'S DORM • LILY

    'Heel erg. En ja, James Potter, ik vind je echt, echt, echt zo verschrikkelijk als ik continu beweer. Ik vind je een verschrikkelijke kwal, je hebt een verschrikkelijk ego, bent verschrikkelijk kinderachtig en je bent verschrikkelijk arrogant als je denkt dat je me gewoon zomaar uit het niets kunt...' Ze staakt haar zin en ik kijk haar aan. Ik verwacht dat ze zich van me wegdraait en me vraagt weg te gaan uit haar kamer, om haar met rust te laten zoals ik beloofd had. Maar ze doet nog niets. Ze zegt niets, maar ze beweegt ook geen spier. Ik zit nu zelf te twijfelen of ik er goed aan gedaan heb haar te kussen, maar zolang ze me niet wegduwt of van het bed schopt, ga ik ervan uit dat ze me niet zo erg haat. Hoop ik dan. Ik wil niet dat ze me haat. Ik wil dat ze me op z'n minst tolereert en me ziet als iemand die oprecht om haar geeft.
          Haar warme adem daalt neer op mijn lippen en kort bijt ik op mijn onderlip. Moet ik haar nog een keer kussen? Moet ik het weer vragen? Of moet ik gewoon afstand bewaren en de film uitkijken, waarna ik naar mijn eigen dorm ga en Lily de komende anderhalf jaar alleen laat? Ik heb immers beloofd haar met rust te laten, maar ik weet niet of ik dat kan. Dat beloofde ik vorige keer ook al en we weten hoe dat afliep.
          Maar dit keer ben niet ik degene die de afstand overbrugt, maar buigt juist Lily meer naar me toe. Voor ik het weet, kust ze me en mijn ogen sluiten vrijwel automatisch weer, alsof dit dagelijks gebeurt. Mocht ik willen. Ik vind het echt niet erg om haar zo dichtbij me te hebben en om haar te kussen, maar het feit dat zij ditmaal degene is die de eerste stap zet richting een soort van intimiteit maakt me gek. Ik til mijn hand op en leg deze zacht tegen haar wang aan. Ik streel enkele plukjes rood haar weg uit haar gezicht en ik haal een keer diep adem als ik nu diep op de kus in ga en mezelf er bijna helemaal in verlies. En fuck, wat voelt het goed. Het is pas de vierde kus die Lily en ik delen en ik hoop grondig dat het er meer worden, maar ik durf er niet op te hopen. Wie weet doet ze dit alleen om van me af te zijn. Het voelt heerlijk, die kus met haar. Het is gewoon geweldig en ik geniet er op en top van.
          'Je haat me niet...' fluister ik zachtjes. Ik wil niet dat ze me haat.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    NOVA TAMZIN ARCHER
    "Let me talk!"


    16 • YEAR 6 • MUGGLEBORN • HUFFLEPUFF • HUFFLEPUFF COMMON ROOM • ROZA

    Vrijwel meteen na mijn bekentenis dat ik verliefd op haar ben, kust Roza me weer en ik glimlach breed. Ik ben echt verliefd, tot over mijn oren. Het zou me niks verbazen als mijn wangen dezelfde kleur als mijn haren zouden hebben nu. Normaal ben ik bleek, maar als ik me opgelaten voel, of als ik me schaam of als er iets anders gebeurt, kleuren mijn wangen fel- en felrood.
          'Ik ook van jou,' zegt ze en dat warme gevoel verspreidt zich wederom door mijn gehele lichaam heen. Wederom drukt ze haar lippen op die van mij en dit keer kussen we elkaar heel lang, zonder adempauze en zonder onze lippen van elkaar af te halen. Het is heerlijk om haar te kussen en ik weet zeker, zeker dat ik deze zoenen zal onthouden. Ik wil het niet vergeten, niet alweer. Het deed Roza zeer dat ik het me niet kon herinneren en toen ik erop werd geattendeerd door anderen, voelde ik me automatisch schuldig. Het was niet mijn schuld, maar die van Maia. 'Nooit gedacht dat ik valentijn nog eens zou bedanken. En misschien ook Castor en Luke een beetje.' Ik grinnik zachtjes.
          'En Lily...' voeg ik er zacht aan toe. Ik leg mijn armen om haar heen en nu ze mijn gezicht niet meer kan zien, merk ik dat er een brede grijns rond mijn mond ontstaat.
          'Nov? Is het nu raar om te vragen of je... Wil je nu mijn... vriendin zijn? Of... of wil je het rustig aan doen. Als het daar niet allang te laat voor is.'
          Ik lach weer naar haar en ik schud mijn hoofd. 'Ik wil graag je vriendin zijn, Taia.' Blozend bijt ik op mijn onderlip en ik glimlach. Het is nu officieel... 'Heel graag, zelfs.' Ik buig me naar haar toe en ik druk wederom een kusje op haar lippen. Nu ik weer weet hoe het voelt, wil ik er niet mee stoppen. Ik verstrengel mijn vingers in haar grote bos met krullen en ik glimlach breed. Ik ben gek op haar... echt waar. 'En fuck iedereen die zegt dat het nep is, want de vlinders in mijn buik zijn het daar niet mee eens.'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Lily Evans

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Her dorm • James
    James gaat mee in de kus en hoewel me dit niet mag verbazen, kan ik niet geloven dat ik mezelf in deze situatie heb gebracht. Mijn lichaam reageert op het zijne en mijn huid gloeit en ik heb kriebels in mijn buik. Merlin, waarom voelt iets wat overduidelijk zo fout is, zo goed? Ik ben haast teleurgesteld wanneer we allebei adem moeten halen en wanneer ik naar de realiteit terug moet keren. Ik staar in zijn ogen, terwijl ik mijn haren — waar zojuist zijn vingers nog waren — probeer te fatsoeneren. Het is uiteindelijk James die de stilte tussen ons verbreekt.
          "Ik haat je niet," beaam ik, nog lichtjes buiten adem. Ik dwing mezelf om achterover te leunen en zet mezelf weer tegen de hoofdsteun van het bed, zodat ik hem niet langer in zijn ogen aan hoef te kijken. Nog langer staren in zijn ogen zou ongetwijfeld zorgen voor meer stomme acties en dat is iets wat ik hoe dan ook moet zien te vermijden. De schade van deze impulsieve actie is al niet meer te overzien. Ik staar kort naar mijn handen, niet goed wetend hoe ik moet antwoorden. Normaal heb ik mijn mondje wel bij, maar voor één keer heeft James me behoorlijk sprakeloos gekregen.
          "Ik haat de dingen die je doet," besluit ik uiteindelijk toch, waarbij ik kort opzij blik. "Ik haat het hoe je door de gangen paradeert alsof het kasteel van jou is, ik haat het hoe je alles naar je hand weet te zetten met die stomme, arrogante grijns van je en ik haat het hoe je denkt dat je mij gewoon doodleuk kunt strikken voor een date op Valentijnsdag, mijn dorm binnen kunt walsen en me vervolgens omver denkt te kunnen blazen met een of andere stomme kus." Ik haal diep adem; probeer mezelf tot rust te manen, maar als ik dan toch bezig ben om mijn mening over dit alles te ventileren, dan kan ik het maar net zo goed volledig doen.
          "En weet je wat ik nog het meeste haat?" Ik snuif kort en schud mijn hoofd ongelovig. "Dat het je verdomme nog allemaal lijkt te lukken ook." Het is waar dat ik de laatste tijd milder tegenover de jongen ben geworden. Niet in de laatste plaats omdat ik überhaupt heb toegezegd om met hem op een date te gaan. Of een tweede. En dat ik hem mij laat zoenen. En... dat ik hem zelf terugkus en... Voor iemand die alles onder controle heeft, ben je op het moment wel behoorlijk stuurloos, Evans, bijt ik mezelf toe.
          "Je bent een arrogante klootzak, James Potter, neem dat maar van me aan. Dus haal je maar niet te veel in je hoofd met die kus, want dat gebeurde enkel en alleen omdat ik me afvroeg of je daadwerkelijk zo leuk en goed bent als je beweert en eerlijk? Ik hoop dat je ervan genoten hebt, want het is een behoorlijke anticlimax en je gaat het niet nog een keer meemaken." Ik sla mijn armen over elkaar heen en probeer me weer op te film te concentreren, maar zowel mijn hoofd als mijn hart zijn bezig met de jongen naast me. Is het dan daadwerkelijk zo moeilijk om toe te geven dat de jongen naast me best wel een heel klein beetje aantrekkelijk is?





    She's imperfect but she tries

    REGULUS ARCTURUS BLACK
    "I'm your favourite worst nightmare."


    16 • YEAR 5 • PUREBLOOD • SEEKER/CAPTAIN • SLYTHERIN • DRESSING ROOM • FRANKIE

    'Nee, ik heb zelf hard gewerkt, maar ik dacht dat je bij winst wel een klein feestje verdient. Heb ik nog iets bijzonders gemist van de wedstrijd? Of was het een simpele overwinning?'
          Ik zak op het bankje neer en ik leg mijn bezem naast me, waarna ik ook aan mijn schoenen begin te frunniken. Ik zou willen dat ik kon zeggen dat de overwinning makkelijk was, maar ik ben totaal niet tevreden, behalve met het einde toen Slytherin er eindelijk wat in leek te komen en leek te beseffen dat het op die manier niet goed ging komen. 'Het ging,' reageer ik daarom wat ontwijkend. Ik ben trots op ons team dat we uiteindelijk wel hebben gewonnen, en met nog redelijk wat punten meer waardoor onze voorsprong in het totale klassement redelijk gegrond is, maar het liefst had ik iets meer power gezien. 'Niet van harte, maar het ging.' Ik haal mijn schouders dan op en trap de schoenen uit. Mijn been doet nog zeer, maar ik verbijt het. Ik wil geen medelijden, het komt wel weer goed. Ik ben nog niet dood. 'We hebben gewonnen en daar gaat het om, toch?' Ik pak de fles nog een keer en neem wederom een slok, waarna ik naar Frankie kijk en haar een korte glimlach toewerp.
          Dan sta ik op als ik in mijn andere schoenen stap. Andere kleding aantrekken heeft geen zin omdat ik straks ga douchen want ik voel me nogal vies, maar andere schoenen zijn wel prettig. Ik til mijn bezem weer op en kijk naar de ginger voor me. 'Wat zijn je plannen?'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    16 • YEAR 6 • PUREBLOOD • GRYFFINDOR • CHASER • GRYFFINDOR GIRL'S DORM • LILY

    'Ik haat je niet. Ik haat de dingen de je doet.' Ze zit weer rechtop, weg van mijn lichaam, met haar ogen op de film gericht. Ik zou niet meer weten waar het over gaat of wat de verhaallijn is, want ik moet toegeven dat ik meer bezig ben met het meisje naast me dan met de hertjes, stinkdieren en konijnen. 'Ik haat het hoe je door de gangen paradeert alsof het kasteel van jou is, ik haat het hoe je alles naar je hand weet te zetten met die stomme, arrogante grijns van je en ik haat het hoe je denkt dat je mij gewoon doodleuk kunt strikken voor een date op Valentijnsdag, mijn dorm binnen kunt walsen en me vervolgens omver denkt te kunnen blazen met een of andere stomme kus. En weet je wat ik nog het meeste haat? Dat het je verdomme nog allemaal lijkt te lukken ook. Je bent een arrogante klootzak, James Potter, neem dat maar van me aan. Dus haal je maar niet te veel in je hoofd met die kus, want dat gebeurde enkel en alleen omdat ik me afvroeg of je daadwerkelijk zo leuk en goed bent als je beweert en eerlijk? Ik hoop dat je ervan genoten hebt, want het is een behoorlijke anticlimax en je gaat het niet nog een keer meemaken.' Na die hele monoloog van Lily's kant ben ik even stil. Ze wendt haar blik van me af en ze richt zich tot de film. Ik snap er werkelijk waar niks van en gebruik de tijd om de woorden tot me in te laten werken. Wel, ik had gedacht dat Lily me op z'n minst een klein beetje credit zou geven voor mijn zoenen, maar blijkbaar kan zelfs dat er niet af. Zij was degene die mij zonet kuste en dat zou ze niet doen als ze het zelfs niet een klein beetje fijn zou vinden.
          'Is het zo moeilijk om wat toe te geven, Evans?' vraag ik Lily dan en ik grijns plagend. 'Is het echt zo lastig om gewoon te zeggen dat je stiekem smoorverliefd op me bent?' Ik lach kort en schud mijn hoofd dan. Ik geef bijna alle hoop op, maar toen kuste ze me uit zichzelf en dat is gewoon een teken dat ze het niet zo erg vindt, dat ze me misschien wel leuk zou kunnen vinden. 'Wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat je me niet haat, dat je me misschien zelfs leuk vindt?'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Lily Evans

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Her dorm • James
    Voor even is James stil en ergens ben ik hem hier dankbaar voor. Ik weet niet wat ik zojuist allemaal naar buiten heb gegooid, maar ik weet wel dat het stuk voor stuk leugens waren. Hoogstens halve waarheden die ik mezelf te graag wil doen geloven. Ik voel me opgelaten en ik weet niet sinds wanneer James het nodig vindt om allemaal moeilijke vragen te stellen, maar hij is overduidelijk nog niet klaar, want zijn geamuseerde stemgeluid laat me weer op kijken. Zijn plagende grijns zorgt ervoor dat ik het liefst een kussen in zijn gezicht wil smijten en de woorden die volgen versterken deze neiging enkel en alleen nog maar.
          "Ik ben niet smoorverliefd op je, Potter," snuif ik een tikkeltje op mijn tenen getrapt. "En als je niet zo selectief doof zou zijn, dan had je misschien gehoord dat ik zojuist al heb gezegd dat ik je helemaal niet haat." Ik staar koppig naar mijn handen en veeg een denkbeeldig pluisje op mijn trui weg, alsof dat de oplossing is voor deze plots zo moeilijke situatie.
          "Integendeel," mompel ik dan zo binnensmonds dat ik hoop dat hij het niet heeft gehoord. Brilliant, Evans, bijt ik mezelf toe. Als een van mijn lieftallige dormgenotes al besluiten iets nodig te hebben van hun kamer, dan is nu het moment bij uitstek om binnen te vallen. De deur blijft echter dicht en ik betrap mezelf erop dat ik op dit moment maar al te graag in the Forbidden Forest had rondgelopen. Maar dan denk ik aan het gesprek dat ik met Gwen heb gehad en hoe zij mij aan heeft gespoord om de arme jongen vooral een kans te geven en misschien wil ik dit heel, heel diep van binnen ook wel aan hem geven, maar ergens heeft James zojuist precies de spijker op de kop geslagen: het is lastig om toe te geven dat ik hem leuker vind dan ik toe wil geven, juist omdat heel de wereld me aan zou kijken met een blik van 'zie je wel' en ik weet nog niet zo goed of ik daar klaar voor ben.
          "Zou je eigenlijk liever stoppen met Quidditch of zou je liever als enige voedselbron nog maar ranzige Flavour Beans eten?" vraag ik hem met een uitgestreken gezicht, alsof dit een vraag van levensbelang is, waarbij ik niet heel subtiel het onderwerp in een andere richting probeer te sturen. Ik rol op mijn zij, zodat ik hem weer aan kan kijken en mijn vingers spelen zonder dat ik het zelf echt door heb met Karls manen, terwijl ikzelf vurig hoop dat de aanwezige blosjes op mijn wangen snel zullen verdwijnen.





    [ bericht aangepast op 16 april 2017 - 22:56 ]


    She's imperfect but she tries