• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    • Sirius Orion Black • Ben Barnes || Dumblydore [1.1]
    • Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    • Peter Pettigrew • Evan Peters || Dumblydore
    • James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Voldymort [1.9]
    • William Theodore Weasley • Tijn Elbers || PeterMaximoff [1.10]
    • Lily Evans • Karen Gillan || Sluggyhorn [1.5]
    • Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Dumblydore [1.10]
    • Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || McGonygall [1.10]
    • Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    • Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    • Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    • Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Voldymort [1.9]
    • Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Dumblydore [1.1]
    • Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || McGonygall [1.2]
    • Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Dumblydore [1.12]
    • Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    • Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    • Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || PeterMaximoff [1.2]
    • Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Bellytrix [1.3]
    • Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    • Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    • Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Retrogade [1.9]
    • Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Sluggyhorn [1.11]
    • Frank Longbottom • Matthew Hitt || Retrogade [1.12]
    • Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    • Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    • Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || PeterMaximoff [1.2]
    • Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Grindywald [1.11]]
    • Alice Fortescue • Carey Mulligan || McGonygall [1.12]
    • Dorcas Meadows • Ines Garcia || Ravenpuff [1.12]

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || PeterMaximoff [1.2]
    • Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || McGonygall [1.11]
    • Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    • Alexander Blackbourne • RJ king || Ravenpuff [1.12]
    • Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Retrogade [1.2]
    • Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Voldymort [1.9]
    • Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Dumblydore [1.10]
    • Isla Ashworth • Alissa Violet || Ravenpuff [1.11]
    • Raven Seymour • Karrueche Tran || Voldymort [1.12]
    Leraren
    • Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    • Horace Slughorn - Potions
    • Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    • William Xavier Herberry - Herbology
    • Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    • Sybill Patricia Trelawney - Divination
    • Alix Rose Thomas - Charms
    • Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    • Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    • Remus John Lupin • WillNotLearn
    • Lily Evans • Sluggyhorn

    SLYTHERIN
    • Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    • Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW
    •
    • Alice Fortescue • McGonygall

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • PeterMaximoff
    • Nova Tamzin Archer • Voldymort
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    • Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    • James Potter • Voldymort || Captain
    • Kathelaine Avierella Savore • Dumblydore
    • Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    • Sirius Orion Black • Dumblydore
    • William Theodore Weasley • PeterMaximoff
    Seeker
    • Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    • Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    Chasers
    • Scarlett Rose River • Bughead
    • Caleb Brody Hughes • McGonygall
    • Adalae Cresenta Romanova • Bellytrix
    Beaters
    • Celebran Serpen von Leirko • Dumblydore
    • Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    • Regulus Arcturus Black • Voldymort || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    • Frank Longbottom • Retrogade
    Chasers
    • Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    • Castor Eichenauer • Sluggyhorn
    • Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    • Faelia Christina Brown • Solomita
    • Primrose Matilda York • PeterMaximoff
    Seeker
    • Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    • Jason Axel O'Donnell • McGonygall || Captain
    Chasers
    •
    • Rozalua Maut Liluye • Dumblydore
    • Unknown
    Beaters
    • Alexander Blackbourne • Ravenpuff
    • Unknown
    Seeker
    • Chloe Maliette Porter • Retrogade



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Dumblydore met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 14:50 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    ADALAE CRESCENTA ROMANOVA




    17 • Pureblood • Year 6 • Slytherin • Chaser • Outside • Alone • Outfit •

    Om eerlijk te zijn gaat de zoen beter dan ik had verwacht. Ik kus hem zachtjes en wanneer hij me dichterbij naar zich toe trekt, begin ik me toch wat ongemakkelijk te voelen. Het is mijn beste vriend, for God's sake. De jongen waarmee ik al jarenlang bevriend mee ben en het voelt gewoon buitengewoon gênant. Uiteindelijk trekt hij zich toch terug en gaat een eindje verder van me vandaan zitten, en net wanneer ik iets wil zeggen, racet hij naar de badkamer om zich daarna op te sluiten.
          Ik kijk om me heen terwijl de stemmen van Serena en Blair nu de stilte vullen. De taart staat nog steeds op het bed. Voorzichtig pak ik de vork van het bord en bijt mijn lip hard. Ik heb weer alles verpest, waarschijnlijk. Zoals ik altijd alles verpest. Ik zucht zachtjes en doe mijn ogen dicht om mezelf te kalmeren, maar dat lukt niet. Alles lukt niet meer. Mijn vrolijke bui is weg. Mijn muur is weg. De vork in mijn handen gaat het plafond in en blijft daar ook steken. De laptop – die nog steeds Gossip Girl aan het afspelen is – smijt ik de andere kant van de kamer op en de taart gaat ook tegen de muur. Ik kijk de muur aan nadat ik de ramp heb aangericht en blijf daar staan voor een paar minuten, maar het dringt niet echt tot me door. Het enige wat ik weet is dat ik Celebs laptop heb vernield en de taart verspild is. De chocolade druipt van de muren af naar de grond en het ziet er uit als een Valentijnsramp, alsof iemand is afgewezen door zijn of haar geliefde. Het is meer een woedeaanval van Adalae.
          Ik haal mijn toverstok uit mijn zak en begin langzaam de taart op de ruimen terwijl mijn gedachtes compleet ergens anders zijn. Een paar momenten later komt Celeb de badkamer uit en ik verstijf. Ik kijk hem niet aan en stop met het fixen van de taart. Ik doe mijn best om alle zachte gevoelens naar hem toe te negeren en draai me naar hem toe. ''Ik denk dat we allebei weten dat die kus een vergissing was.'' concludeer ik en haal mijn schouders op. ''Het is prima, maar we weten beide dat het beter is als ik je gewoon niet meer spreek.'' Ik geef teveel om mensen. Ik geef teveel om hem. ''Want ja, je zult me toch niet missen. Je geeft toch niet om me.'' Mijn stem breekt aan het einde van de zin, maar ik probeer het te maskeren met een koude lach. Ik ben hier niet goed in. ''Tot.. Nooit meer.'' mompel ik en draai me om. Voor een milliseconde twijfel ik en blijf ik daar even staan, maar daarna loop ik de slaapzaal uit en het gebouw uit. Ik adem de frisse buitenlucht in en ga dan op een bankje zitten. Goed gedaan.


    'You can't raise hell with a saint.''

    [ bericht aangepast op 28 maart 2017 - 18:29 ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Naam: Tallulah Fran Moriarty.


    "They tell me to listen to my mind, for I'm a Horned Serpent. But my heart screamed for me to follow it."
    | Horned Serpent | Year 6 | Uitwisseling student from Ilvermorny | With Roza, Isla and James

    Luke trok me tegen zich aan en gooide de deur dicht. "Ik ken het gevoel, maar ik weet zeker dat er genoeg mensen van je houden. En anders hou ik wel van je en kunnen we gezellig samen ons kut voelen." Ik haalde mijn schouders op en leunde weg van Luke. Ik wist dat hij het goed bedoelde, maar niemand kon ontkennen dat een gevoel nou eenmaal een gevoel was en dat vaak niet echt ergens op gebaseerd hoefde te zijn. Gevoelens deden wat ze wilde..
    "Dat weet ik ook wel," zei ik zuchtend, terwijl ik de tranen van mijn wangen veegde, "maar dat betekend niet dat ik me gewoon een beetje alleen voel hier op Hogwarts." Natuurlijk was Luke verschrikkelijk aardig, en Roza en Sirius. Zelfs Celeb was niet zo erg als iedereen zei dat hij was, maar dat betekende niet dat ik het gevoel had dat ik altijd op de laatste plaats zou komen bij iedereen hier. Normaal was dat eigenlijk ook wel, aangezien ik maar een uitwisselingsstudent was, maar toch. Soms most ik gewoon even vreselijk melodramatisch zijn. Ik haatte mezelf daarvoor. Ik kon ook nooit een keer normaal doen en vrolijk blijven.
    "Ach, ik ben op ze minst niet zo hopeloos als al die damsels in distress in de films right?" vroeg ik aan Luke. Ik lachte zacht en liet mezelf op het bed ploffen.
    "Heb je al een film uitgezocht? ik ben vreselijk slecht in keuzes." Het is waar, ik kon nooit eens proper een keuze maken. Ik liet altijd andere het voor me doen, of ik verwisselende twintig keer van uiteindelijke keuze. Ik wist dat het een slechte eigenschap was, maar het was zeker niet mijn ergste.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Lily Evans

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Tribunes • Gwen, Nova, Lana & Caleb -> James, Fran & Roza
    Glazig staar ik naar mijn mobiel. In de korte tijd na de wedstrijd is zo ontzettend veel gebeurd dat er een storm aan emoties in me raast. Voor heel even dacht ik dat ik Mary kwijt was, maar godzijdank heeft Marly me weten te vertellen dat mijn vriendin — naar omstandigheden — oké is en dat de dader, Mulciber, is gepakt. Ik hoop vurig dat dit het einde van alle aanvallen is en bijt op mijn lip wanneer Maia ineens voor onze neus staat. Ik vertrouw haar nog steeds niet na alles wat ze heeft gezegd, maar misschien zit ik toch mis met mijn beschuldigingen. Dat betekent echter niet dat ik haar vergeven heb, maar overduidelijk is Nova degene die het meest door Maia is geraakt. Net zoals Lana lijk ik er niet heel blij mee te zijn dat Nova met haar meegaat, maar ik houd wijselijk mijn mond. "Ik eh... Ik moet ook gaan," zeg ik tegen Gwen wanneer Caleb zich bij ons voegt en al Lana's aandacht opslokt, zonder dat ik al te veel in detail treed. Ik wijd liever niet al te veel uit over mijn rendez-vous — date? — met James. Deels omdat ik zelf niet zo goed weet wat ik ervan moet vinden, anderzijds omdat ik misschien zelf wel uit wil vinden wat ik ervan moet vinden, zonder dat al mijn vriendinnen me met hun weinig genuanceerde mening bestoken. James is op dit moment één groot vraagteken in mijn leven. De ene keer maakt hij me aan het lachen, is hij charmant en lief en de andere keer, nou ja, is hij de James die ik al die jaren gekend heb. James Potter; arrogant en mensen beheksend wanneer hij daar vreugde uit haalt. James Potter, die wanneer je één ding leuk aan hem vindt, meteen tien dingen ter compensatie aanbiedt waarvoor je hem kunt haten.
          Ik schud mijn hoofd terwijl ik de tribune afloop. Ik weet niet waarom, maar zijn naam komt vaker en vaker naar voren in mijn gedachten en het is vermoeiend. Het ene moment probeer ik een excuus te vinden om maar niet alleen met hem te hoeven zijn; het andere moment lijk ik het allemaal nog niet zo erg te vinden. Ik snuif, schud het gevoel van me af en sla mijn geel rode sjaal wat beter om me heen, terwijl ik in zijn richting loop.
          Het feit dat ik met hem over heb kunnen halen om niet naar The Forbidden Forest te gaan, maar om gewoon maar een film te kijken, heeft twee grote voordelen: allereerst overtreden we de regels niet. Ten tweede hoeven we niet te praten tijdens een film. Merlin mag weten waar ik over zou moeten praten wanneer ik daadwerkelijk met hem alleen ben.
          Ik steek mijn mobiel weg, haal diep adem en probeer een fatsoenlijke begroeting te verzinnen, maar wanneer ik James nader, zie ik dat hij niet alleen is. Mijn wenkbrauwen bewegen zich omhoog wanneer hij iemand knuffelt — wacht, wat? — om er vervolgens achter te komen dat die iemand Fran is, waarna ze weggaat. Met mijn blik op Roza gericht, houd ik mijn pas in, aarzelend om weer om te draaien. Ik ben echter al te dichtbij om onopvallend om te draaien, dus schraap ik mijn moed en trots maar bijeen en overbrug ik de afstand. "Hoi," hoor ik mezelf zeggen. Innovatief, Lily, heel innovatief. Dit zou rampzalig worden. Absoluut rampzalig.



    [ bericht aangepast op 29 maart 2017 - 22:39 ]


    She's imperfect but she tries


    Luke MacNamara
    Hufflepuff || I miss my boo || Hufflepuff Dormatory || Fran
    Fran wilde duidelijk niet aangeraakt worden, en ik liet mijn armen langs mijn lijf zakken. Niet iedereen reageerde gelijk op aanrakingen. Ik keek luisterde naar haar woorden en zuchtte zacht. Ondanks dat ze het misschien niet dacht, wist ik goed hoe ze zich voelde. Dit jaar meer dan enig ander voelde ik me een vreemde in een vreemd land. "Hogwarts kan een heel eenzame plek zijn." mompelde ik, voor ik terug naar mijn bed liep, om twee glazen vol whiskey. Ik plofte daarna op het matras en stak een van de glazen naar haar uit. "Zeker niet. Hogwarts is echt niet de fijnste plek om te zijn, en zeker niet de meest gezellige of huiselijkste. Dit is een heel normaal gevoel." Ik knikte bij haar volgende vraag en nam een slok van mijn drankje. "The Breakfast Club?" Het was een leuke flim, niet te moeilijk, en goed te kijken met drank en ijs. Ik kroop onder mijn dekens, zodat het misschien wat minder vreemd was dat ik geen broek aan had. Broekloos rondlopen was nu eenmaal fijn en ik voelde me al kut genoeg. Ik droeg Benji's trui, die veel te groot voor me was. Ik was wel wat mollig, maar hij was langer dan ik en een stuk gespierder. Ik kroop zo ver mogelijk onder mijn deken om nog te kunnen drinken en ijs te kunnen eten, maar mijn rug zou hieronder lijden. Ik nam nog een slok drank en zette toen een grote bak chocolade ijs tussen ons neer met twee lepels, die ik uit de keuken had gestolen. Of eigenlijk had ik het gewoon gevraagd en het geruild voor baby kleren, die ik meenam voor de House Elves in ruil voor dit soort dingen. Het was wel zo netjes om voor een product een ander product met dezelfde waarde terug te geven. Ik mompelde wat en knikte twee keer naar mijn telefoon, waardoor de film op de witte muur tegenover mijn bed begon te spelen. Zelf begon ik rustig ijs naar binnen te schuiven en mijn glas rustig leeg te maken. Ik zou snel hyper zijn door de suiker en aangeschoten door de drank, maar het kon me weinig schelen. Als het Fran zich beter deed voelen, en mij mijn eenzaamheid iets deed vergeten, vond ik alles goed.


    Bowties were never Cooler

    Caleb Brody Hughes
    “I always have this fear that one day you are going to discover that I'm not as great as you once thought I was.”



    Lana bleef verdacht lang stil en dat was voor mij al genoeg om te kunnen concluderen dat mijn vader iets bij haar had geflikt.
          ‘Iek... je suis désolé. Iek... iek kan wel voor mijzelf opkomen. Ja, 'ij trok mij naar hem toe, maar dat betekent niet dat iek dat toe liet. Iek ben 'ier toch. Er is niks gebeurd en als 'ij meer geprobeerd 'ad, dan 'ad ik 'em zelf wel tegen kunnen houden.' Een vermoeide zucht verliet zowel mijn lippen als die van haar en ik wreef gefrustreerd met mijn handen in mijn gezicht.
          ‘La–’ en verder kwam ik niet want ik viel compleet stil toen ik zag wie er achter Lana was komen staan. Ongewild werden mijn ogen waarschijnlijk een stuk groter en leek ik spontaan volledig verlamd te zijn. Hij wikkelde een arm om Lana's middel heen en ik wist mezelf wakker te schudden uit mijn trance. Ik maakte al aanstalten om naar voren te stappen, zodat ik hem van Lana af kon trekken, maar Lana was me voor. Ik stond op een redelijke afstand van mijn vader, maar de enorme walm van alcohol, die er altijd om heen hing, viel niet bepaald te missen.
          ‘Hallo Caleb,’ zei hij en ik keek weg, ‘ik zie dat je je frans hoertje weer terug hebt. Heb jij Castor misschien gezien? Ik wil even met hem praten. Zijn optreden vandaag was... geweldig. Erg jammer van die bludger en de rest van zijn team. Je zou een voorbeeld aan hem kunnen-’ en Lana liet hem niet verder uitpraten. Ze haalde hard naar hem uit met haar flakke hand en mijn mond zakte wat open. Mijn vader leek een moment nodig te hebben om te beseffen wat hem nou zojuist precies was overkomen. Dit duurde even vanwege het gebrek aan hersencellen. Na een kleine halve minuut leek hij zich pas te beseffen dat hij boos moest worden – maar dan ook echt boos. Hij balde zijn handen tot vuisten en ik duwde Lana gelijk achter mij. Normaliter zou ik misschien bang zijn geweest, gezien ik wist dat mijn vader geen genade kende. Hij zou misschien zelfs naar een pasgeborene uithalen als hij dronken genoeg was. Echter voelde ik op dit moment enkel woede – en die woede kwam tot uiting in een flinke uithaal naar zijn gezicht. Ik zou zweren dat ik iets hoorde kraken – maar of dat nou mijn knokkels waren of zijn neus wist ik niet.
          ‘Fuck you,’ siste ik hem toe. ‘En voor de duidelijkheid: dit is Lana, mijn vriendin, die van mij houdt. Gek hè, dat iemand van mij kan houden?’



    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Outside
    Lana & his lovely dad)


    I just caught the wave in your eyes

    Mary Elizabeth MacDonald
    ‘Do something instead of killing time – 'cause time is killing you.’



    Geen lucht – ik kreeg geen lucht meer. Wanhopig probeerde ik naar adem te happen – maar de touwen die mijn keel omsloten, knepen mijn keel steeds strakker dicht, elke keer als ik naar adem snakte. De lucht werd uit mijn longen geperst en tranen liepen als watervallen over mijn wangen. Als mijn grafsteen niet “verstikking” zou vermelden, dan zou 'ie wel “gestorven vanwege uitdroging” aangeven. Iemand praatte tegen mij. Wat er werd gezegd kon ik niet verstaan. Mijn beeld was wazig waardoor ik ook niet kon zien wie het was. Of het degene was die mij dit aandeed, of dat het iemand was die mij kwam redden wist ik evenmin. Het enige wat ik zeker wist, was dat het een jongen was.
    Een helse pijn schoot er door mijn wang en vervolgens door mijn gehele lichaam. Ik wilde wat zeggen, smeken om genade of desnoods enkel heel hard gaan huilen – maar door de touwen om mijn keel kon ik niets behalve hopen dat dit alles snel voorbij zou zijn.
    Ergens, heel ver weg, hoorde ik plots een andere stem – wederom een jongen. Wie? Geen idee. Wie mij dit aandeed wist ik echter plots wel. Het vage beeld dat ik de hele tijd had gehad werd plots glashelder. Mulciber. Vervolgens verloor ik mijn bewustzijn.

    ‘Hallo, Mary... Incarcerous... Weet je... ik ben wel benieuwd of het bloed van mudbloods echt bruine is... Crucio!’ Deze woorden spookten onafgebroken door mijn hoofd. ‘Weet je... ik ben wel benieuwd of het bloed van mudbloods echt bruine is... Weet je... ik ben wel benieuwd of het bloed van mudb–’
          ‘Mulciber!’ gilde ik en schoot overeind. Dat was echt het domste wat ik had kunnen doen. Enorme pijnsteken schoten er door mijn lichaam en ik werd onmiddelijk weer achterover gedrukt. Mijn beeld was eerst wazig maar werd langzaam scherper en ik keek in het gezicht van mevrouw Pomffrey, die me hoofdschuddend stond aan te kijken. Ze leek op het punt te staan iets te zeggen, maar zei uiteindelijk niets. In plaats daarvan bleef ze gewoon stil en deed ze een paar kleine testjes bij mij. Toen deze niets alarmerends aangaven, gaf ze me mijn telefoon aan – opnieuw hoofschuddend – en liep weg.
    Mensen – en dan bedoelde ik eigenlijk Lily – leken daadwerkelijk bang te zijn geweest dat ik nu engel Mary was, of in Lily's geval, duveltje Mary – a.k.a. dat ik dood was. Ik liet zo snel mogelijk weten dat ik er nog was en me prima voelde. Nou ja, 'prima'. Gezien de omstandigheden 'prima'.
    Via WhatsApp liet Gilderoy mij weten dat hij mij had gered... wacht wat? Marlene stuurde me bijna op hetzelfde moment een berichtje om te zeggen dat zij in feite het meeste werk had gedaan – niet Gilderoy. Dat klonk al een stuk aannemelijker. Desalniettemin was ik Gilderoy niet minder dankbaar – hij had me immers wel als eerste gevonden – en vond het daarom ook leuk dat hij mij een bezoekje kwam brengen. Zo erg was eigenlijk helemaal niet, in tegenstelling tot wat iedereen altijd beweerde, sterker nog, hij leek me eigenlijk heel aardig.



    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Seeker
    Hallways > Hospital wing • Celeb Mulciber, Roy, Marly > Alone

    [ bericht aangepast op 30 maart 2017 - 23:11 ]


    I just caught the wave in your eyes

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    16 • YEAR 6 • PUREBLOOD • GRYFFINDOR • CHASER • QUIDDITCH TRIBUNE • ROZA > LILY

    Isla gaat al snel weg en ik hoor via via dat ze een date heeft met Cedric. Ik grinnik zachtjes als Fran zich dan bij ons voegt en Roza geeft meteen uitleg over Quidditch. Helaas wint Slytherin en ik moet zeggen dat ik dat toch niet zo leuk vind, want nu staan we nog verder achter en er zijn niet veel wedstrijden meer om alles te winnen en om de Cup binnen te halen.
          Wanneer Roza mij en Fran vraagt of we Ravenclaw gaan troosten, zegt Fran dat ze naar Luke gaat om een film te kijken. We knuffelen Fran allebei en al snel is zij dus ook weg en ik pak mijn telefoon erbij. Er is weer een enorm gesprek gaande en ook Lily en ik zijn druk bezig.

    LILY
    >> You should go watch Disney. - Lily
    << With you? - James
    >> If you keep in mind it is watching disney and not watching lily. - Lily
    << Maybe? - James
    >> Let me know whether it will be a yes or a no. - Lily
    << It's a yes. - James
    >> Then fine. I'll watch it with you. - Lily
    << Yay. When. c: - James
    >> When you realise the forbidden forest is a bad idea. - Lily
    << Shall we then go watch a Disney movie instead of going into the Forbidden Forest? - James
    >> You tell me. - Lily
    << It's a date. - James
    >> The forest or the movie? - Lily
    <<The movie? - James
    >> This must be the first clever things I've heard come out of your mouth. - Lily
    << Ahw, you're too kind. - James
    >> Just for the record: I'm not scared of the forest. - Lily
    << We'll go there another time. - James
    >> Funny. - Lily


    Ik kijk even op en grinnik zachtjes. Ja, wel, zo gaat het vrijwel altijd. Nog steeds geeft ze mixed messages maar het is al minder dan eerst, denk ik. Hoop ik, vooral. Na een nog langer gesprek tussen ons komen we eropuit dat we Bambi gaan kijken. Ik heb het even gegoogeld en het gaat over herten, dus dat past goed bij me, zeg maar. En omdat zij vanavond een meidenavondje houdt, besluiten we nu de film te gaan kijken. Nerveuze kriebels vliegen meteen door mijn buik heen en ik zucht kort. Fucking hell, James, je lijkt net een nerveuze, verliefde tiener... oké, dat ben je ook. Maar daar gaat het nu niet om. Ze besluit naar mij toe te komen en op dat moment leg ik mijn telefoon weg. Ik kijk opzij naar Roza en ik glimlach eventjes naar haar.
          'En, wat ga jij doen op Valentijnsdag?' vraag ik, maar op dat moment staat Lily al voor ons en ik zie dat ze overduidelijk aarzelt, maar toch naar ons toekomt.
          'Hoi,' begroet ze ons en ik grijns kort naar de roodharige voor me, waarna ik opsta.
          'Hoi,' zeg ik ook en ik kijk naar Roza. 'Ik ga je ook verlaten, sorry,' pruil ik even en ik knipoog dan. 'Maak er een leuke dag van, goed? Go after... her.' Ik steek mijn hand op en loop dan achter Lily aan, richting het kasteel. 'Dus, Disney, hè?' merk ik op als ik naar het meisje naast me kijk en ik grijns.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Lily Evans

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Tribunes -> Her dorm • Roza & James
    Ik blik kort van Roza naar James en trek mijn wenkbrauwen op wanneer ik James hoor zeggen dat het Hufflepuff meisje achter haar aan moet gaan. Ik ken haar niet zo goed, maar Nova wel en ik weet dat de twee op het feestje van Scarlett hebben gekust, dus een erg ingewikkeld raadsel om uit te vinden wie 'haar' is, is het niet. "Veel plezier," wens ik haar nog toe, waarna ik met enige tegenzin James achterna loop.
          Ik heb een raar gevoel in mijn buik en ik besluit dat dit belachelijk is, want ik zou niet degene moeten zijn die zenuwachtig is. Ik kijk een film met hem en daarna laat hij me met rust. Punt. Eén film moet ik wel uit kunnen houden; zo verachtelijk is hij nu ook weer niet. Integendeel. Sinds ik heb toegeven dat ik zijn lach het aantrekkelijkst aan hem vind, lijkt deze overal op te duiken. Ook nu, wanneer hij over Disney begint.
          "Disney," beaam ik, waarbij ik hem kort een zijdelingse blik toewerp. "Ben je er klaar voor om erachter te komen wat je al die tijd gemist hebt, Potter?" Ik betwijfel of ik James warm kan krijgen voor Disney, want er komt toch een tamelijk groot gevoel van nostalgie bij kijken en aangezien hij juist deze nostalgie mist op dit vlak, vermoed ik dat de film voor hem niet snel genoeg afgelopen kan zijn. Niet dat ik dit heel erg vind, want wat mij betreft mag deze date al even snel afgelopen zijn. Of is dit enkel en alleen maar wat ik mezelf voorhoud? Ik weet het niet meer precies, maar ik duw het gevoel snel weg.
          Het duurt niet lang voordat we mijn dorm hebben bereikt en met het moment dat ik de deur open, schiet het besef door mijn hoofd dat ik geen flauw idee heb waar de rest is — of hoe we onze dorm hebben achtergelaten deze ochtend. Dit laatste is misschien iets minder relevant, daar ik niet verwacht dat James' dorm zo netjes is, maar dan nog. Tot mijn opluchting zie ik echter dat geen van mijn lieftallige kamergenotes op dit moment binnen is. Dat scheelt weer een paar betekenisvolle en glurende blikken. Ik kijk niet om naar James wanneer ik rechtstreeks naar mijn bed loop, waarbij ik hem vooral niet wil laten merken hoe... vreemd het voelt om hem hier binnen te laten. Het openliggende exemplaar van het potions handboek dat op mijn bed ligt klap ik dicht en ook de knuffel — een eenhoorn, uiteraard — erop gris ik weg, zodat mijn bed vrij is.
          "Dus," besluit ik aarzelend, waarbij ik met mijn vrije hand een onhandig gebaar naar mijn inmiddels leeggemaakte bed maak. "Bambi?" Ik stop het boek en mijn knuffel snel weg en draai me weer naar James toe, waarbij ik hem met een onschuldig lachje aankijk. "Ik moet je waarschuwen dat het geen feel good film is; niet bepaald voor tere hartjes. Dus ik snap als je een trauma hebt opgelopen van de Quidditch match van zojuist en dat het samen met het vooruitzicht dat je wel naar de cup kunt fluiten allemaal te veel wordt. Ik zal je mannelijkheid niet in twijfel trekken, beloofd."




    She's imperfect but she tries

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    16 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Tribunes • Lily, Nova, Maia, Gwen & Caleb • Outfit

    Alles wat daarna gebeurt, lijkt bijna te gebeuren in slowmotion. Ik zie de uitdrukking van Calebs vader veranderen. Gelijk nadat ik hem geslagen heb, is zijn uitdrukking geschokt, maar deze verandert in woede. Hij lijkt uit te willen halen, maar door de hoeveelheid alcohol die hij in zijn bloed heeft, is hij sloom. Caleb is in ieder geval sneller. Hij raakt zijn vader flink hard in zijn gezicht en ik heb zo'n vermoeden dat de neus van zijn vader breekt. Ik doe echter niet mijn best om Caleb tegen te houden. Zijn vader heeft het verdiend. ‘Fuck you,’ sist Caleb. ‘En voor de duidelijkheid: dit is Lana, mijn vriendin, die van mij houdt. Gek hè, dat iemand van mij kan houden?’ Mijn mondhoeken krullen kort omhoog, voordat ik weer serieus word. Zijn vader wil weer iets roepen en lijkt op het punt te staan om naar Caleb uit te halen, maar voordat hij iets kan doen heb ik mijn toverstok tevoorschijn gehaald.
          'Petrificus totalus!' Als een plank valt de man achterover op de grond. Ik stop mijn toverstok weer weg en bijt mijn lip terwijl ik toekijk hoe het bloed langzaam uit de neus van Calebs vader druipt. Langzaam draai ik me om naar mijn vriend om te controleren of alles goed gaat. Ik kijk hem bezorgd aan en pak zijn hand vast. Ik verstrengel onze vingers en ga wat tegen hem aanstaan. 'We kunnen 'em gewoon hier laten liggen tot iemand de tegen spreuk gebruikt,' mompel ik. 'Dat 'eeft 'ij wat mij betreft wel verdient.' Ik trek zachtjes aan Calebs hand om hem wat van zijn vader vandaan te trekken en ga langzaam op mijn tenen staan. Ik sla mijn armen om zijn nek en trek hem in een stevige knuffel. Na zijn eerdere uitbarsting ben ik bang dat hij weer zal gaan schreeuwen, dus ik hoop dat dit helpt, maar hij kan niet verwachten dat ik constant alleen maar achter hem zal gaan staan om hem mij te laten beschermen. Dat is niet hoe ik in elkaar steek. 'Gaat het?' vraag ik voorzichtig.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    MAIA RAEGAN VON LEIRKO
    17 – Gryffindor – Nova > Alone – Somewhere – Beater – Year 6


    Het moment dat Maia bij het groepje meiden en Caleb aankomt, gaat Lana gelijk voor hem staan, waarna Maia ziet dat ze haar toverstok vasthoudt, gaat Maia’s wenkbrauw lichtjes omhoog. Al snel komt Lana gelukkig tot de conclusie dat Maia vervloeken alleen maar voor extra problemen zorgt en geeft ze Maia een hatelijke blik.
          Maia week snel haar blik af, dat deed haar meer pijn dan ze wilde toegeven. Ze focuste haar aandacht nu dan ook maar volledig op Nova - die nog altijd geen benul had wat er nu allemaal gebeurd was. “Tuurlijk!” Ze stond op en klopte wat zand van haar broek af, waarna ze even naar Lily, Gwen en Lana keek. “Ik zie jullie straks weer, goed?”
          Nova liep al snel met Maia mee toen ze weer weggingen van de tribunes. “Waar wil je over praten?” vroeg Nova tijdens het lopen, maar Maia negeerde bewust die vraag. Als ze daar antwoord op zou geven, had ze eigenlijk het hele verhaal al verteld, maar dan zonder de nodige details die erbij hoorden. Zodat ze tenminste niet volledig van school getrap zou worden. Zodra ze op een plek waren aangekomen waar studenten niet zo snel zouden komen, stopte Maia met lopen en draaide zich om.
          ”Laten we hier gaan zitten,” zei ze en ze pakte Nova’s hand kort vast, waarna ze zelf al op de grond ging zitten. Maia beet zachtjes op haar lip, waarna ze haar mond opende en deze weer sloot. Ze wist totaal niet hoe ze dit gesprek moest beginnen.
          ”I-Ik w-weet dat.. Dat dit het niet kan en mag goedpraten, maar…-” Maia beet nogmaals op haar lip. “-.. Ik was zo dronken e-en.. Zo boos e-en ik kon niet meer h-helder nadenken,” vervolgde Maia stotterend en enkele tranen verschenen in haar ooghoeken.
          “Ik weet niet.. Ik weet echt niet..” Maia stopte weer even met praten. “Ik kan.. Mij niets meer herinneren van die avond.. I-Ik weet alleen nog hoe.. Hoe ik mij voelde.. Ik was boos, heel boos.. En verdrietig, en teleurgesteld.. Onwaardig.. Ik voelde honderden emoties tegelijkertijd,” zei Maia en ze keek Nova haast smekend aan. Smekend om wat? Vergeving? Alsof ze dat verdiende.

          ”Ik weet niet wat mij bezield heeft,” mompelde Maia zachtjes en ze bleef even stil nadat ze dat gezegd had. Toen pakte Maia Nova’s beide handen vast en keek ze haar met betraande ogen aan. “Ik kan mij niks meer van die avond herinneren, behalve.. B-Behalve dat i-ik.. D-Dat ik degene ben geweest die je h-heeft aang.. Aangevallen,” verliet uiteindelijk Maia haar mond, waarna ze Nova losliet, opstond en huilend wegliep.
          Het was eruit, het was voorbij. Ze had zojuist haar laatste vriendin verloren, maar ze wist dat dit de beste keuze was geweest. Net zoals ze Lana vertelde dat het haar schuld was geweest dat Caleb haar tijdelijk vergeten was, wat ze - zoals verwacht - slecht had opgepakt. Maia speelde met de telefoon in haar handen en wachtte af tot de berichtjes - in het groepsgesprek of in privé - binnen kwamen stromen.
          Maia liep door naar The Great Lake, waar ze aan het water ging zitten en voor zich uit staarde. Haar telefoon had ze voor zich neergelegd en ze keek regelmatig naar het scherm die om de seconde oplichtte met een nieuwe melding van een nieuw berichtje.

    ”They call you cry baby.. Cry baby.”

    [ bericht aangepast op 1 april 2017 - 23:04 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Rozalua "Roza" "Taia" Maut Liluye


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Chaser • Huff Common Room • Nova • Outfit

    'Sorry Roza, ik ga film kijken met Luke,' zegt ze en ik moet moeite doen om mijn gezicht in de plooi te houden. Oh. 'Even vergeten dat mijn familie aan de andere kant van de wereld zit en niemand hier van me houdt.' Ze geeft James een knuffel en met de woorden 'en nu ga ik echt,' vertrekt ze. Ik zucht en draai me om naar James.
          'Nou, dan blijven wij over,' zeg ik met een zwakke glimlach. 'Wat zullen we gaan doen?' Op dat moment voegt Lily zich bij ons. 'Oh gezellig, misschien kunnen we wat met zijn drieën gaan doen?' stel ik voor en ik kom overeind. 'Hey Lily.'
          'Hoi,' zegt James. 'Ik ga je ook verlaten, sorry. Maak er een leuke dag van, goed? Go after... her.' En de twee zijn weg. Ik kijk ze na en laat mezelf dan langzaam op het bankje zakken. Ja, gezellig... in mijn eentje. Ik probeer de nare gevoelens weg te drukken die langzaam boven komen borrelen. Mijn hele opgewekte mood staat in één keer om en teleurgesteld en zelfs verdrietig blijf ik achter. Ik weet niet zo goed wat ik aanmoet met die gevoelens. Waarschijnlijk heeft het te maken met wat mijn psycholoog uitlegde wat de grote stemmingswisselingen zijn, maar om eerlijk te zijn, weet ik er het fijne niet van. Ik heb genoeg gegoogled over bipolar, maar om eerlijk te zijn werkt dat totaal niet in mijn voordeel. Het maakt mij enkel paranoia en op dit moment compleet neergeslagen. Het duurt niet lang voordat een nieuwe emotie toegevoegd wordt aan deze hoop van gevoelens, want uit het niets appt Nova mij en klaarblijkelijk heeft Maia zojuist toegegeven dat zij degene was die Nova aangevallen heeft. Woede borrelt in mij op en ik zie nog net hoe Maia wegloopt. Even sta ik op het punt om haar achterna te rennen, maar dan realiseer ik me dat Nova nu degene is die iemand nodig heeft. Maia komt later wel. Behendig spring ik over alle bankjes en ren ik naar beneden. Ik voel mijn hart in stukjes breken als ik zie dat er tranen over Nova's wangen lopen en zonder erover na te denken sla ik mijn armen stevig om haar heen.
          'Nova?' vraag ik voorzichtig terwijl ik zachtjes over haar rug wrijf. 'Niet... je hoeft niet te huilen, het gaat goed komen... ik...' Mijn stem blijf hangen en opnieuw voel ik die woede weer opkomen. Maia is net zoals haar neef. Een smerige verrader. Ik haal deep adem. 'Kom... naar binnen... laten we je naar binnen nemen, weg... van.' Ik gebaar richting waar Maia is heen gelopen en trek Nova het kasteel in. Ik blijf haar stevig vasthouden terwijl ik haar begeleid naar onze Common Room. Gelukkig zijn we helemaal alleen als ik de Common Room binnen stap. Ik sluit de deur achter mij en kijk Nova aan. 'Nov?'


    “There's bravery in being soft

    [ bericht aangepast op 2 april 2017 - 21:36 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ollie Gabriel Reid


    18 • Year 6 • Mudblood • Hufflepuff • Chloe •

    Ik hoopte dat zij een idee zou hebben, maar ook bij haar blijft het redelijk simpel als het gaat om date-ideeen. Natuurlijk weet ik wat ik zou wíllen doen, maar dat is niet meteen het beste idee.
    "Netflix is oké..," antwoord ik dan maar, nonchalant. Oppert ze nou wat ik denk dat ze oppert? Ik bedoel, de meme bestaat niet voor niets.
    Ik laat me op haar bed zakken en scroll, onder toeziend oog, met een hand door de Netflix-suggesties. Wat voor film, of serie, kijk je op een date?
    Een romantische comedy? Of is dat té? Geen horror, dan ziet ze wat voor watje ik ben. Ook een thriller of drama lijkt me niet echt een geweldig idee.
    "Valentines Day?" Lekker toepasselijk, en volgens mij niet té romantisch. Geen idee eigenlijk, volgens mij is het eeuwen geleden dat ik die film voor het laatst heb gezien. "Of te cliché?"
    Ondertussen ben ik meer bezig met het feit dat ze zo dichtbij zit. Nu klinkt het alsof ik nog nooit een meisje aangeraakt heb, wat natuurlijk niet waar is. Ik kan het aantal meisjes dat ik gekust heb niet op twee handen tellen, maar vaak zat er toen nog iets.. niet goed. Het is misschien het tweede of derde meisje dat ik gekust heb sinds ik honderd procent Ollie ben, en de andere twee waren in minder.. persoonlijke situaties. Minder up close, meer aangeschoten op een feestje.
    Ik merk ook dat ik meer bezig ben met hoe ik er uit zie, nu ik hier zo zit. Is deze hoek wel aantrekkelijk?
    Jemig, Ollie, snap out of it. Haal adem. Ik sla een arm om haar middel terwijl ik wat comfortabeler ga zitten. Wat doe ik nu?
    Met een gefakete zelfverzekerde glimlach strijk ik wat haar uit haar gezicht en druk ik heel zachtjes een kusje op de ontblote huid net in haar nek, vlak onder haar kaak. "Oké?"


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Gilderoy Lockhart
    Fame is a fickle friend.



    Gilderoy Lockhart - Ravenclaw - Halfblood - 17 year old - wandering through the corridors. Mary, Marlene, Mulciber > alone > Mary







    Het duurt niet lang of Marlene staat naast me. Fijn, ze komt me helpen. Het was wat geweest als iemand anders die Mary of mij ook pijn wilde doen was gekomen. Dat zou echt heel naar geweest zijn. Dan duwt ze me echter aan de kant en ik kijk haar zeer verontwaardigd aan. Pardon? Gaat zij nu de held uithangen? Maar ik wil die Orde van Merlijn! Die verdien ik! Niet zij. Ik heb die dude weg gejaagd. Ook al staat hij nog steeds versuft naar ons te kijken. Marlene snijdt de touwen los van het half dode meisje en ik pak mijn telefoon. Vrijwel direct word ik afgeleid door de camera en maak een paar heldhaftige selfies. Ik moet wel voldoende foto's hebben als ik over een aantal jaar een autobiografie uitbreng. Mijn fans moeten weten hoe ik eruit zag na het redden van een leven. De reden waarom ik een orde van Merlijn kreeg. Hoop ik.
    'Erg van nut ben jij ook niet hè?' klinkt er dan en ik kijk verbaasd op. Marlene heeft de touwen doorgesneden en tilt het half dode meisje op. Uh, selfies maken is zeer belangrijk hoor. Dat zij er nou niet zo perfect uit ziet kan ik niets aan doen. Ze hoeft niet zo bot te doen, 'blijf jij hier wachten op de leraren?' Ik staar haar na met een venijnige blik in mijn ogen en richt me vervolgens op Mulciber.
    'Je zal wel van school gestuurd worden,' zeg ik tegen hem. Ik sta op en berg mijn telefoon weer op. Professor Dumbledore komt vervolgens de hoek om gelopen met een bezorgde blik. Het schoolhoofd? Wat doet die hier?
    'Gilderoy. Wat is er gebeurd?' vraagt hij kalm aan mij en ik vertel vlug het verhaal. Misschien dat ik het ietsjes aandik om mijzelf wat heldhaftiger te laten lijken, maar dat moet ook. Ik ben zeer heldhaftig maar Marlene gaf me gewoon geen kans. Zeer oneerlijk allemaal. Dumbledore staart mij met een diepe frons aan. Daar krijg je rimpels van. Dat zou ik nooit doen, want dat verpest mijn mooie gezicht. Vervolgens bedankt Dumbledore mij en neemt Mulciber mee.

    Weer alleen. Als zo'n beroemd iemand als ik, zou je verwachten dat er altijd wel fans om mij heen hangen, maar dat valt eigenlijk wel mee. De meeste fans hebben respect voor mijn rust en dat waardeer ik eigenlijk wel. Daarom loop ik een beetje door de school nadat ik mij een beetje heb opgefrist in de wc's. Mijn haar zat echt door de war nadat ik die Mulciber had ontwapend. Mijn haar hoort netjes en geordend te zitten.
    Ik besluit mijn hordes fans weer wat aandacht te geven door via mijn telefoon met ze te praten, maar weer blijken de meesten niet hun jaloezie te kunnen onderdrukken. Dat is eigenlijk best wel erg. Daar gaan ze vast in hun latere leven nog last van krijgen.
    Via een aantal mensen kom ik erachter dat "that half dead girl" Mary heet en dat ze single is. Hmm, misschien is get wel iets. ik heb immers haar leven gered. Dat zou ze moeten waarderen. Daarom besluit ik met haar te gaan praten en Mary blijkt echt heel aardig te zijn. Misschien is ze wel een groot fan en zeer geëerd dat ik met haar wil praten. Maar ze is aardig en zo ver ik kon zien door het bloed heen, was ze ook best wel knap. Ik stel dus voor dat ik bij haar op ziekenbezoek kom en ze stemt meteen in. Ha! Dat zal Frankie leren. Dan wordt ze vast jaloers op me.
    Ik loop dus snel naar de vijfde verdieping toe en vraag via whatsapp aan Mary of ik binnen mag komen. Ik controleer mijn haar en kleding nog even via een spiegel aan de muur en stap vervolgens naar binnen met een joviale glimlach.
    'Hallo Mary,' zeg ik. Ze ziet er echt zeer gewond uit en ik loop naar haar toe. Vervolgens flirt ik een beetje met haar, totdat ik een Dare van Lily krijg om het knapste meisje uit de kamer te zoenen. Maar... Dat is alleen Mary. Ik haal diep adem en druk vervolgens mijn perfecte lippen voorzichtig op die van haar. Ik scrub mijn lippen elke avond voordat ik ze balsem, dus ze zullen wel super goed kussen.
    Ik kom weer omhoog en staar haar een beetje geschokt aan.
    'Het was een dare!' verklaar ik mezelf dan snel. Hopelijk heb ik haar geen pijn gedaan, want ze is zo aardig tegen mij. Dat wil ik niet meteen verpesten.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Mary Elizabeth MacDonald
    ‘Do something instead of killing time – 'cause time is killing you.’



    Ik lag een beetje te dagdromen – of echt te dromen, ik wist niet zo goed of ik nu aan het slapen was of niet – toen iemand mijn naam zei.
          ‘Hallo Mary.’ Ik schrok 'wakker' en keek op in het gezicht van Gilderoy.
          ‘Hey Roy,’ zei ik zachtjes en glimlachte kleintjes. Ik ging, zo goed en zo kwaad als het ging, een beetje rechtop zitten. ‘Bedankt nog hè... dat je me hebt gered.’ Ik wist dat mijn leven eigenlijk had te danken aan Marly, maar Roy was toch ook wel deels my knight in shining armour – hoewel, eerder in aliminiumfolie.
    Het was waar dat Roy graag over zichzelf praatte, maar als je dat een beetje door de vingers zag, was hij best een sympathieke jongen. Na een leuk gesprekje – ik wist nu niet goed of hij met me aan het flirten was – ging hij een beetje met zijn telefoon aan de haal en kreeg ik de kans om kort mijn ogen dicht te doen. Echter opende ik ze weer snel toen het matras waar ik op lag wat indeukte. Roy was wat dichterbij gekomen en ik keek hem vragend aan. Echter, voor ik het wist had Roys zijn – belachelijk zachte – lippen op die van mij gedrukt. SOS? Door de schrik was ik spontaa vergeten wat ik moest doen en hield ik maar gewoon in paniek mijn ogen open. Lang duurde ons eh... moment – een zoen kon je het eigenlijk niet noemen – niet en keek ik toe hoe hij zich terugtrok en mij net zo geschokt ging terug aanstaren. Volgens mij had mijn eerste kus niet minder romantisch kunnen zijn.
          ‘Het was een dare!’ Of toch wel. Ik keek Roy een beetje schaapachtig aan en haalde mijn schouders op – voor zover dat ging.
          ‘Eh...– dankje... denk ik?’ mompelde ik en kon het niet helpen teleurgesteld te klinken. ‘Ik eh– jij– je lippen zijn eh... zacht?’



    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Seeker • Hospital wing
    Alone > Roy


    I just caught the wave in your eyes

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    16 • YEAR 6 • PUREBLOOD • GRYFFINDOR • CHASER • GRYFFINDOR GIRL'S DORM • LILY

    Lily neemt me mee naar haar kamer en ik moet zeggen dat ik het best lief vind dat ze meteen naar haar bed loopt om daar wat dingetjes af te pakken. Is dat een knuffel in de vorm van een eenhoorn? Schattig. Ik moet nog altijd een keer uitvinden wat de afkorting fugs betekent, want ze gebruiken die om de haverklap — ze staan zelfs in de nominaties voor het jaarboek en behalve de meiden die erbij horen, weet niemand wat het betekent — dus misschien lukt dat straks wel. Wie weet. We gaan Bambi kijken en dat gaat over een hert, dus hopelijk denkt Lily niet te veel door dat mijn Patronus een hert is en zo. Al denk ik dat de kans dat ze erachter komt dat ik een Animagus ben, klein is.
          'Dus, Bambi?' Ze gaat door en vertelt over mijn mannelijkheid en de Quidditch Cup en ik grijns breed naar haar. Wel, ik ben niet zó sneu dat ik lig te huilen als het Gryffindor even niet voor de wind gaat. Ik kan me er slechts enorm over opwinden en dan zorg ik ervoor dat mijn team nog harder traint dan normaal en dat we de komende wedstrijden met een enorme voorsprong moeten winnen. We moeten meer punten halen dan Slytherin en de Cup in handen krijgen. Per wedstrijd zouden we zo ongeveer driehonderd of meer punten moeten scoren om nog een kans te maken, maar ik heb nog hoop.
          Ik trap mijn schoenen uit en maak het me gemakkelijk op Lily's bed. Het is onze date en ik vind het oneerlijk en zelfs raar om op een ander bed te gaan zitten. Dus dan ga ik maar bij Lily zitten. Dat vind ik niet erg. 'Ik zal me inhouden,' plaag ik de roodharige eventjes en ik grijns een klein beetje plagend naar haar, 'dan hoef je me niet te troosten.' Ik schud het kussen een beetje op en richt mijn ogen op de televisie die al snel begint met een of ander deuntje en een kasteel dat ontstaat met een boog erover. Is dat nou Disney? De film zelf is nog niet begonnen en ik kijk dus naar het meisje, waarna ik grinnik. 'Dus, een eenhoornknuffel?' merk ik op.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.