• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    • Sirius Orion Black • Ben Barnes || Dumblydore [1.1]
    • Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    • Peter Pettigrew • Evan Peters || Dumblydore
    • James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Voldymort [1.9]
    • William Theodore Weasley • Tijn Elbers || PeterMaximoff [1.10]
    • Lily Evans • Karen Gillan || Sluggyhorn [1.5]
    • Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Dumblydore [1.10]
    • Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || McGonygall [1.10]
    • Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    • Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    • Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    • Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Voldymort [1.9]
    • Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Dumblydore [1.1]
    • Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || McGonygall [1.2]
    • Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Dumblydore [1.12]
    • Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    • Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    • Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || PeterMaximoff [1.2]
    • Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Bellytrix [1.3]
    • Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    • Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    • Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Retrogade [1.9]
    • Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Sluggyhorn [1.11]
    • Frank Longbottom • Matthew Hitt || Retrogade [1.12]
    • Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    • Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    • Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || PeterMaximoff [1.2]
    • Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Grindywald [1.11]]
    • Alice Fortescue • Carey Mulligan || McGonygall [1.12]
    • Dorcas Meadows • Ines Garcia || Ravenpuff [1.12]

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || PeterMaximoff [1.2]
    • Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || McGonygall [1.11]
    • Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    • Alexander Blackbourne • RJ king || Ravenpuff [1.12]
    • Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Retrogade [1.2]
    • Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Voldymort [1.9]
    • Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Dumblydore [1.10]
    • Isla Ashworth • Alissa Violet || Ravenpuff [1.11]
    • Raven Seymour • Karrueche Tran || Voldymort [1.12]
    Leraren
    • Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    • Horace Slughorn - Potions
    • Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    • William Xavier Herberry - Herbology
    • Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    • Sybill Patricia Trelawney - Divination
    • Alix Rose Thomas - Charms
    • Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    • Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    • Remus John Lupin • WillNotLearn
    • Lily Evans • Sluggyhorn

    SLYTHERIN
    • Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    • Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW
    •
    • Alice Fortescue • McGonygall

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • PeterMaximoff
    • Nova Tamzin Archer • Voldymort
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    • Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    • James Potter • Voldymort || Captain
    • Kathelaine Avierella Savore • Dumblydore
    • Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    • Sirius Orion Black • Dumblydore
    • William Theodore Weasley • PeterMaximoff
    Seeker
    • Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    • Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    Chasers
    • Scarlett Rose River • Bughead
    • Caleb Brody Hughes • McGonygall
    • Adalae Cresenta Romanova • Bellytrix
    Beaters
    • Celebran Serpen von Leirko • Dumblydore
    • Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    • Regulus Arcturus Black • Voldymort || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    • Frank Longbottom • Retrogade
    Chasers
    • Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    • Castor Eichenauer • Sluggyhorn
    • Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    • Faelia Christina Brown • Solomita
    • Primrose Matilda York • PeterMaximoff
    Seeker
    • Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    • Jason Axel O'Donnell • McGonygall || Captain
    Chasers
    •
    • Rozalua Maut Liluye • Dumblydore
    • Unknown
    Beaters
    • Alexander Blackbourne • Ravenpuff
    • Unknown
    Seeker
    • Chloe Maliette Porter • Retrogade



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Dumblydore met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 14:50 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    FRANK LONGBOTTOM
    Ik liep naar de kleedkamer na de Quidditch wedstrijd. Mijn humeur was niet bepaald goed, in tegenstelling, verschrikkelijk was het wel te noemen. Hiervan was de match natuurlijk de grote oorzaak.
    In het begin was het heel goed gegaan; we hadden drie keer gescoord en het zag er echt naar uit dat we zouden gaan winnen. Oke, het was misschien nog vroeg, maar we stonden zo ver voor op Slytherin dat dat me alleen positieve voorspellingen had kunnen laten maken. Ik had een aanval van Slytherin tegen kunnen houden. Die vier doorgelaten aanvallen waren gewoon puur pech geweest. Natuurlijk verweet ik mezelf die punten, maar we hadden überhaupt al niet kunnen winnen; zij hadden de snitch. Verdorie, ik had echt verwacht dat Ravenclaw zou gaan winnen. Ik veegde met mijn hand over mijn voorhoofd en pakte de klink van de kleedkamerdeur vast toen ik me toch weer omdraaide. Cas stond namelijk buiten met een of ander meid.
    'Wat doe je hier met die hufflepuff?' Ik wilde niet gemeen zijn, maar dat was zeg maar niet waar mijn hoofd op dit moment naar stond - aardig zijn tegen mensen en daarbij vooral mensen van andere afdelingen. 'Misschien moet je eerst leren goed te spelen voor je met meisjes gaat kleffen.' Ik stak mijn hand uit naar het meisje. Ik geef toe dat het misschien een beetje een vreemde zet van me was, maar een beetje zogenaamde vriendelijkheid is nooit verkeerd toch. Na we handen geschud had, draaide ik me om en liep nu wel de kleedkamer in. Een aantal van mijn teamgenoten waren er ook, wat niet zo gek was na een wedstrijd. Mijn spullen legde ik met een klap neer - ja, ik weet best dat dingen ook stuk kunnen. Laat me gewoon alsjeblieft.
    'Shit,' vloekte ik, waarna ik me omdraaide naar mijn teamgenoten en nogal lomp op het bankje ging zitten. 'Die Slytherins hebben gewoon vals gespeeld ofzo. Het kan echt niet dat zij gewonnen hebben, wij waren veel beter. ' Ik keek rond en liet mijn blik stoppen bij Quinn.
    'Jij,' begon ik met mijn vinger wijzend naar haar. 'Waar was je verdorie met je hoofd?' Ik ging verder en kwam toen aan bij Pixie. Ik wilde iets zeggen over wat niet goed was gegaan, misschien omdat ik mijn ergernis even moest afreageren op iedereen op me heen, maar kom op, het was Pixie.
    'Gaat het Pix?' Ik pakte wat water van naast me. Geen idee of het water was eigenlijk, het was in ieder geval een vloeistof, het stond naast me en ik had dorst, dus dronk ik het. Een seconde later kwam het weer naar buiten in een spuit uit mijn mond. Gatver, wat was dit.
    'Wie heeft verdomme zijn zweet in flessen opgeslagen?' Ik sprong haast op van de bank om tegelijkertijd de fles op de grond te gooien. Deze sprong open en het water spatte over de grond.
    'Shit,' Mijn voeten waren helemaal nat.

    [ bericht aangepast op 26 maart 2017 - 22:05 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    ISLA ASHWORTH
    HUFFLEPUFF || NEAR DRESSING ROOMS || CAS ||

    she doesn't say "I love you" like a normal person.
    instead, she'll laugh, shake her head, give you a little smile and say "you're an idiot".
    if she tells you you're an idiot, you're a lucky man.

    'Weet ik. En als het sokken zijn, dan hoef ik die souvenirs ook niet. Gelukssokken uit Amerika zijn bullshit.' Yap, hij was zeker in zijn "wedstrijd verloren"-humeur. Vluchtig schudde ze haar hoofd.
          'Geen gelukssokken in elk geval.' Wel sokken, maar goed. 'Maar ehm, ik heb het nu niet bij mij, het ligt in mijn dorm. Je zou mee kunnen lopen als je opgefrist bent? Of ik kan het gewoon naar je laten sturen met een postuil, als je wilt. Het is jouw souvenir, dus jij mag kiezen.' Ze hoopte eigenlijk er op dat hij mee ging lopen, maar ze was er zo'n 99,9 procent zeker van dat hij het niet zou doen. Hij moest vast zijn date met Marly voorbereiden...
          'Hoi, trouwens.' Hij gebaarde richting de kleedkamers. 'Daar mag je niet in, weet je, dus als je tegen Cedric aan wil rijden dan zul je nog even moeten wachten.' Na deze woorden liep hij gelijk weg, en een gekwetste blik verscheen in haar ogen. Serieus? Ze hadden elkaar zolang niet gesproken, en dat was hoe hij haar begroette? Het moest echter zijn frustratie van de wedstrijd geweest zijn, want hij draaide zich snel al weer om.
          'Ik eh... sorry.' Cas die sorry zei, dat kwam niet vaak voor. 'Ik zou je best een knuffel willen geven en zo, maar... nou ja. Welkom thuis, Izzy. Je bent gemist.'
          Ze glimlachte naar hem. 'Ik ben een Hufflepuff, sufferd, een beetje modder maakt mij niet uit, en zwetende zwerkballers ben ik gewend.' Isla aarzelend nog even, maar overbrugde toen toch de afstand en sloeg haar armen rondom zijn nek, in een stevig knuffel, maar er wel op lettend dat ze haar rozen niet plette. Natuurlijk moest hij nog hetzelfde ruiken.
          Ze had alles tegen hem gezegd op whatsapp, dus veel meer kwaad kon ze niet echt doen, al bleef er een stemmetje in haar hoofd zeggen dat ze hem niks had moeten zeggen, en dat ze zichzelf voorschut had gezet voor hem, en dat het hem niks uitmaakte. Maar... Hij had zichzelf opengesteld, en dat was lastig bij hem om voor elkaar te krijgen, maar dat waren de moment waarop ze hem het leukst vond. Het maakte alles echter alleen maar ingewikkelder dan het was, voor haar in elk geval. Als Marly haar gat had ingevuld, dan was hij vast een stuk meer over haar heen, dan zij over hem was. Alleen wat hij zei over als ze nooit weg was geweest... Was het wel goed dat ze dat wist? Dat maakte het enkel moeilijker. En ze vond Cedric oprecht leuk, anders zou ze niet met hem op date gaan, ze wilde niet hetzelfde doen als in Amerika... Alleen ze wist dat ze het er erg moeilijk mee zou hebben om die twee samen te zien. Er over horen was al lastig genoeg. Het liet een naar gevoel achter in haar buik.
          'Ik heb je gemist,' murmelde ze. 'En ik zou je nooit kunnen haten.' Daarvoor gaf ze nog te veel om hem. Ze had het niet eens door dat ze hem langer omhelsde dan nodig was, en voor ze hem los liet, drukte ze een kus op zijn wang. Zichzelf erger voorschut zetten kon toch niet. En ja, ze schaamde zich wel, zeker gezien ze het nog veel erger te pakken had dan hem. Dacht ze, ze was er vrij zeker.
          Ze wierp een blik op haar mobiel, en las dat Mary was aangevallen. Wat was er in godsnaam met Hogwarts gebeurd de afgelopen maanden? Ze keek pas weer op van haar mobiel toen ze een andere stem hoorde.
          'Wat doe je hier met die Hufflepuff?' Iemand van zijn team en hun jaarlaag, zijn naam wist ze zo niet. 'Misschien moet je eerst leren goed te spelen voor je met meisjes gaat kleffen.' Haar wangen werden lichtelijk rood.
          'Oh eh, gewoon praten.' Isla wachtte tot hij was weggegaan voor ze haar aandacht weer op Cas richtte. Het was haar niet ontgaan dat hij wat moeilijk liep, ook al had hij maar enkele stappen gezet. 'Ik kan even naar je knie kijken als je wilt? Ik denk dat madam Promfrey momenteel nogal druk is met Mary, en ik vind het niet erg om te doen.'

    [ bericht aangepast op 27 maart 2017 - 20:37 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    MAIA RAEGAN VON LEIRKO
    17 – Gryffindor – Nova & co – Tribunes – Beater – Year 6

    Dat haar team gewonnen had, was te danken aan hun geweldige seeker en captain, Regulus. Hij mocht dan misschien een onuitstaanbaar, klein rotjoch zijn, maar hij wel goed in wat hij deed. De rest daarentegen - de rest van het team dus - leek niet zo hun wedstrijd te hebben. De chasers misten meer dan ze raakten, of kregen de Quaffle helemaal niet te pakken en de beaters, Maia en haar neef, waren ook niet erg succesvol. Of nou ja, Maia was niet erg succesvol deze ronde. Celebran had nog twee Ravenclawers geraakt tenminste.
          Eenmaal in de kleedkamer was haar neef al klaar en vertrokken voordat de rest van het team daar aangekomen was. Maia vroeg zich af wat er hem dwarszat, al kon ze het ergens ook wel raden. De rest van het team leek ook weinig behoefte te hebben aan een uitgebreid gesprek op dit moment, dat was wel te merken toen ook Scarlett de kleedkamers snel ontvluchtte. Maia volgde uiteindelijk haar voorbeeld. Ze kleedde zich snel om, gaf de nog overgebleven teamleden een snel knikje en liep toen ook de kleedkamer uit.
          Nu moest ze opzoek naar Nova. Ze moest met haar praten voordat iemand anders met een bevooroordeeld verhaal over Maia ging komen dat alleen bestond uit feitjes, maar wat eigenlijk geen waarheid was. Alleen Maia wist precies wat er die avond allemaal voorgevallen was en zij zou daarom ook degene zijn die het haar allemaal ging vertellen.
          Maia kwam er al snel achter dat Nova nog op de tribune zat met enkele van haar vriendinnen Vriendinnen die eerst ook Maia’s vrienden waren, tot dat ze gek werd. Ze zuchtte diep. Erg veel zin om hun onder ogen te komen had ze niet, maar als ze met Nova wilde praten moest ze wel.

    Niet veel later begon ze dan ook met haar wandeling naar de tribunes terug, waar het nu een drukte van jewelste was door alle weggaande studenten. De wedstrijd was immers voorbij en vele leerlingen hadden nog meer dingen te doen dan alleen Quidditch kijken.
          Niet veel later was Maia al de trappen op geklommen en keek ze voor zich uit om te zien waar het clubje meiden was. Gelukkig voor Maia hadden drie van de vier meiden rood haar, waardoor ze snel te herkennen waren. Maia stapte op Nova af en negeerde de aanwezigheid van de overige meiden. Ze pakte voorzichtig Nova’s hand vast.
          ”Wil je met me praten Nov, alsjeblieft?” vroeg ze toen zachtjes aan het meisje, alsof Nova boos op haar was en bij het geringste geluidje dat haar niet zinde ze zou ontploffen. Maia keek het roodharige meisje haast smekend aan.

    ”They call you cry baby.. Cry baby.”

    [ bericht aangepast op 27 maart 2017 - 0:24 ]


    That is a perfect copy of reality.

    NOVA TAMZIN ARCHER
    "Let me talk!"


    16 • YEAR 6 • MUDBLOOD • HUFFLEPUFF • QUIDDITCH TRIBUNE » SOMEWHERE ELSE • LILY & LANA & GWEN MAIA

    Ik praat met de meiden en ik lach om de opmerkingen die ook in de groepschat worden gemaakt. Truth or dare zorgt altijd voor de nodige rode oortjes en brede glimlachen. Maar dan word ik afgeleid door een hand die zich om de mijne vouwt en ik kijk op. Maia staat voor me en ik glimlach haar meteen toe. Ik vind het leuk om haar te zien! Het is even geleden dat we echt samen hebben gepraat en ook al praten we af en toe op WhatsApp, het lijkt alsof ze me een klein beetje probeert te ontwijken. Het is net als Roza, eigenlijk, die praat ook niet echt met me. Gelukkig is Maia er nu en gelukkig heb ik vanavond gezellig met Roza afgesproken. Ze wilde me iets vertellen, zei ze me, en om eerlijk te izjn maakt het me wat bezorgd, maar ook nieuwsgierig. Ze wilde het in ieder geval niet door middel van berichtjes vertellen ,dus dan zal het best belangrijk zijn, of niet?
          'Wil je met me praten, Nov, alsjeblieft?' Maia's stem klinkt zacht en wat angstig, lijkt het wel, terwijl ik alleen maar kan glimlachen.
          'Tuurlijk!' Ik sta op en klop wat zand van mijn broek af, waarna ik even naar Lily, Gwen en Lana kijk. 'Ik zie jullie straks weer, goed?' De wedstrijd is toch afgelopen en ook al heeft Slytherin gewonnen, ik vond het een leuke wedstrijd. Ik ben niet per se tegen Slytherin, maar Ravenclaw vind ik toch weer net iets leuker, denk ik. Ik loop met Maia mee als we weggaan van de tribunes. Ergens praten zonder dat er mensen tegen je lopen te schreeuwen en zonder dat mensen continu tegen je aan stoten is toch minder prettig dan wanneer je gewoon alleen bent. Ergens maak ik me best wel zorgen over wat Maia tegen me gaat vertellen, want ze ziet er heel ernstig uit en dat vind ik vaak toch niet zo heel leuk. 'Waar wil je over praten?'

    [ bericht aangepast op 27 maart 2017 - 16:23 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Rozalua "Roza" "Taia" Maut Liluye


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Chaser • Tribunes • Fran & James • Outfit

    Ik heb weinig tijd om Isla nog te verzekeren dat alles goed komt, want Fran voegt zich bij ons. ’Dus, hoe werkt Quidditch en voor wie moet ik juichen?’ vraagt ze ons. Ik spring enthousiast op en geef haar een knuffel en een kus op haar wang.
          'Hey schat,' zeg ik opgewekt. Isla drukt haar op het hart dat ze voor Ravenclaw moet juichen, maar laat het uitleggen van de spelregels over aan mij en James. Begrijpelijk. 'Nou het is makkelijk: je hebt twee teams, zeven spelers. In elk team zitten twee chasers en die gooien de grootste bal, de quaffle door de grote ringen heen om te scoren. Tien punten per doel. De keeper probeert ze tegen te houden. Daarnaast heb je de beaters en die zorgen er met hun knuppels voor dat die kleinere ballen hun teamgenoten niet van de bezem slaan. Die ballen heten bludgers. Dan heb je als laatste nog de seeker en die moet een klein, gouden balletje vangen. Dat is de snitch. De game is enkel afgelopen als de snitch gevangen wordt en de snitch is honderdvijftig punten waard.' Mijn uitleg wordt precies dan beëindigd door het publiek dat uit zijn dak gaat. Ravenclaw heeft gescoord! Helaas gaat het de rest van de wedstrijd niet helemaal de goede kant op en binnen de kortste keren heeft Slytherin de snitch gevangen. Ik vloek ongegeneerd. Arme Castor.
          'Oh en Fran, een ding wat je nog moet weten: Slytherin, mag dit jaar niet winnen,' zeg ik bitter. Op dat moment komt Isla overeind en geeft ze mij een knuffel. Gaat ze nu al weg? Oh ja, ze heeft natuurlijk een date met Cedric. Ik knipoog naar haar, maar houd er verder mijn mond over, omdat ik niet zeker ben hoeveel mensen er nu zo onderhand van weten.
          ‘Bedankt, echt. Het betekend meer dan je denkt,' zegt ze zachtjes en ik knik haar even kort toe. Vervolgens richt ze zich op ons alledrie. ‘Ik ga er alvast vandoor, kijken hoe het Jase gaat. Ik zie jullie later?’ Ze knipoogt naar mij. ‘En veel plezier vanavond, laat je weten hoe het ging?’ Ik lach.
          'Ja ja, komt goed. Veel succes met Jase en ook veel plezier daarna.' Ze verdwijnt en ik richt me op de twee naast me. 'Gaan we naar beneden om de Ravenclaws te steunen met hun verlies?' stel ik voor. 'Of hebben jullie nog iets of iemand anders om te doen of ergens anders om te zijn?'


    “There's bravery in being soft


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    16 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Tribunes • Lily, Nova, Maia, Gwen & Caleb • Outfit

    'Gaat het een beetje?' vraagt Lily en tegelijkertijd zegt Nova: 'Gadverdamme, wat een viezerik! Je gaat daar niet meer alleen heen, Lana, echt niet.' Ik sta op het punt om in huilen uit te barsten, maar niet perse van verdriet, vooral van frustratie. Merdre, kan er niet gewoon één normale dag voorbij gaan?
          'Ja 'et gaat,' fluister ik en ik ga zitten. Gelukkig gaat Nova verder met het gesprek dat ze waarschijnlijk hiervoor hadden en dat geeft mij de kans om gewoon weg te vagen in de achtergrond. Ik staar afwezig naar het Quidditch veld waar Caleb vliegt. Hij is geweldig, zoals verwacht, maar het maakt mij niet blijer. Plotseling krijg ik een bericht van Maia die uitlegt dat dit hele ding blijkbaar een hele prank was om ervoor te zorgen dat Caleb goed zou spelen. Want daar moet hij mij voor vergeten? Ben ik dan zo slecht voor hem? En hoe zit het met de anderen dan? Scarlett en Jonathan? Regulus en Frankie? Nee, natuurlijk moet het altijd weer Caleb zijn. Ik zucht diep en haal mijn handen door mijn lange haren. Wonder boven wonder gelooft Caleb mij, hoewel hij mij zich nog steeds niet herinnert. Het is in ieder geval iets.
          'Het was een stom plan van Slytherin om de winst binnen te slepen,' mompel ik, tegen niemand in het speciaal. Ik krijg amper mee dat Slytherin wint. Ik weet dat Gryffindor nu nog meer moeite zal hebben om de Quidditch-cup te winnen, maar het enige waar ik op dit moment op kan hopen is dat Caleb zich alles weer herinnert.
          ‘Lana!’ roept hij. Meteen siert een glimlach mijn lippen en dan word ik opgetild. Ik lach zachtjes en knuffel hem stevig terug. ‘Het spijt me...’ fluistert hij zachtjes. Ik verberg mijn gezicht in zijn nek en sluit mijn ogen terwijl ik hem stevig tegen me aan houd. Het kan me op dit moment niet schelen dat iedereen ons waarschijnlijk klef vindt. Dan moeten ze maar niet zulke oerstomme fratsen uithalen. Ik druk een kus op zijn lippen.
          'Het is niet jouw fout,' zeg ik en ik laat hem voorzichtig los zodat ik weer op de grond sta, maar blijf tegen hem aanlopen. Op dat moment komt Maia aangelopen en ik schiet meteen in een verdedigende houding. Ik ga voor Caleb staan, ook al weet ik dat dat vrij weinig uit gaat maken. Daarom neem ik de nodige maatregelen en grijp ik mijn toverstok vast. Ik heb bijna de neiging om Maia hier te vervloeken, maar ik weet dat ik daar problemen van ga krijgen. In plaats daarvan geef ik haar een koude, haat-volle blik. 'Nova, wees voorzichtig,' zeg ik snel voordat de twee straks weg zijn. 'Maia ies niet te vertrouwen.' Ik draai me terug naar Caleb en veeg een pluk haar uit mijn gezicht met een woedende uitdrukking op mijn gezicht. Dan bedenk ik me iets en mijn uitdrukking verzacht.
          'Oh... Caleb, ehm... je vader is 'ier,' zeg ik voorzichtig. 'Iek 'eb met hem gesproken, maar... iek 'eb geprobeerd om ervoor te zorgen dat er iets veranderde in 'oe 'ij zich tegenover jou gedraagt...,' ik haal mijn schouders op en blijf dan even stil. moet ik hem de rest ook vertellen. Ik haal diep adem. ''et enige wat 'et opleverde was een aanbod van 'em... over... nou ja 'ij zei dat iek naar 'em toe kon komen als iek genoeg van jou 'ad.' Een rilling gaat opnieuw over mijn rug als ik terugdenk aan zijn blik en ik speel een beetje met Calebs vingers. 'Sorry, iek 'eb 'et geprobeerd.'


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Celebran "Celeb" Serpen von Leirko


    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Beater • His Dorm • Adalae

    Mijn ogen gaan kort naar de vork die uit de muur steekt en ik frons, maar ik besluit er niet op in te gaan. Adalae doet alsof ik niet besta en gaat rustig verder met cake eten terwijl ze naar het scherm kijkt waar de stemmen van Blair en Chuck klinken die op dit moment verwikkeld zijn in een dramatische discussie. Pas na ruim een minuut kijkt ze op van haar - mijn, realiseer ik me dan - scherm. 'Ik blijf graag hier, eigenlijk. Waarom denk je dat ik hier nog ben?' vraagt ze terwijl ze ondertussen het stukje taart vermorzelt. Ik weet eigenlijk niet of ik nog wel hier met haar wil blijven. Niet als ik straks dat stukje taart word. 'Dus nee, ik blijf hier,' zegt ze en ze richt zich weer op de drama tussen Chuck en Blair, maar blijkbaar kan ze het niet laten om mij een glimlach te schenken. Dat verbaasd mij al helemaal. Wat gaat er toch om in haar hoofd? 'Hey, het komt goed. Maak je geen zorgen,' zegt ze en ze klopt op mijn schouder. Ik verstijf door haar aanraking en kijk haar verward aan. 'Dus, geen drama alsjeblieft? Eten en fictieve drama alleen?' Ik blijf even stil en werp een blik op het scherm voor ons. Uiteindelijk knik ik langzaam, maar ik haal mijn mobiel tevoorschijn. Een naar gevoel knaagt nog steeds aan me en ook al heeft het erg veel geholpen om een groot deel van die gevoelens op Mary af te richten, zijn ze er nog steeds daar. Het naarste voel ik me over het hele gebeuren met Caleb. Ik wist dat Caleb zo zou reageren als ik de schuld op mij zou nemen, maar ik heb het alsnog gedaan en waarom? Omdat ik mijn nichtje wilde beschermen. Caleb lijkt er al iets meer oké mee te zijn, maar ik ben er van overtuigd dat hij nog steeds boos is en dat kan ik hem eigenlijk ook niet kwalijk nemen. Ik zucht en scroll door de truth and dares heen. Ik besluit mee te doen, maar al snel neigt het onderwerp naar zoenen. Ah, leuk de ouderwetse "welke seksuele ervaring heeft Celeb" ligt weer op de tafel. Plotseling stelt Adalae het belachelijke idee voor om te zoenen. Ik frons en kijk haar aan.
          'Jouw ideeën zijn belachelijk,' mompel ik en ik ga wat verzitten. Ik probeer mijn aandacht te focussen op mijn scherm. Caleb heeft me ontblockt en praat - tot mijn grote opluchting - weer tegen me. Ik besluit om hem maar gewoon de waarheid te vertellen over Maia. Hopelijk levert dat iets op en dan hoef ik voorlopig nog niet naar Adalae te kijken. Uiteindelijk valt het gesprek toch even stil en ik kan moeilijk naar mijn mobiel blijven staren. Ik kijk voorzichtig naar haar op. 'Ehm... maar... ja oké,' zeg ik. Ik weet zelf niet zo goed waarom ik met haar idee instem. Oké, misschien weet ik het wel. Ik wil iedereen bewijzen dat ik gewoon net zoals iedereen op vrouwen val en niet "aseksueel" ben. Ik kan heus wel gevoelens voor iemand hebben. Ongemakkelijk schuif ik wat dichter naar haar toe en langzaam merk ik dat mijn hart sneller begint te kloppen. Ik heb zo'n gevoel dat het eerder van angst dan van opwinding is. Ik slik en kijk haar aan. 'Wat nu?' vraag ik zachtjes.


    "I had fun in hell, can I come home now?"


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Caleb Brody Hughes
    “I always have this fear that one day you are going to discover that I'm not as great as you once thought I was.”



    Lana weer in mijn armen hebben én weten wie ze was, voelde toch wel heel goed. Toen ze haar lippen op de mijne drukte voelde ik me ook weer even helemaal compleet en gelukkig.
          ‘Het is niet jouw fout,’ zei ze en ik glimlachte zwakjes. Ze liet me los en ging weer op haar eigen benen staan. Maia kwam aanlopen en Lana's gehele houding veranderd meteen. Ik wikkel mijn arm om haar middel en fluister kalmerende woorden in haar oor. Als Lana-Maia nu te lijf zou gaan, hadden we de poppen al helemaal aan het dansen. ‘Nova, wees voorzichtig, Maia ies niet te vertrouwen.’ Ze draaide zich weer naar mij toe en ik liet haar langzaam los. Haar gezicht stond nog steeds op onweer, maar ze leek niet meer van plan te zijn Maia te vervloeken. Ze leek zich iets te bedenken en de boze utirukking verdween van het ene op het andere moment compleet van haar gezicht. Vragend keek ik haar aan en streek een pluk haar uit haar gezicht.
          ‘Hey, rustig maar.’
          ‘Oh... Caleb, ehm... je vader is 'ier.’ Ik verstijfde onmiddelijk en ik trok mijn hand langzaam terug. ‘Iek 'eb met hem gesproken, maar... iek 'eb geprobeerd om ervoor te zorgen dat er iets veranderde in 'oe 'ij zich tegenover jou gedraagt...’ Mijn mond vormde zich tot een rechte streep en ik wist nu niet goed of ik boos moest worden. Hoe had ze zo naïef kunnen zijn om met een man als mijn vader te proberen te praten. Met hem viel niet te praten. ‘'et enige wat 'et opleverde was een aanbod van 'em... over... nou ja 'ij zei dat iek naar 'em toe kon komen als iek genoeg van jou 'ad.’ Al het bloed trok weg uit mijn gezicht en ik wilde niet weten wat hij allemaal wel niet met Lana had kunnen doen. ‘Sorry, iek 'eb 'et geprobeerd.’ Je mocht me onredelijk noemen, maar ik keek Lana nu iet wat boos aan.
          ‘Hoe had je dat kunnen doen, zonder mij of iemand anders?’ zei ik, kwader en harder dan bedoeld en sloot voor een aantal tellen mijn ogen om te kalmeren. ‘Heeft hij je pijn gedaan – of wat anders?’ Ik keek haar nu doordringend aan. ‘Hij kon vast zijn handen niet thuis houden. Verdomme Lana.’ Ik haalde gefrustreerd mijn handen door mijn haar. ‘Je wíst wat voor een type hij is en toch ben je álleen naar hem toe gegaan!?’



    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Quidditch • Lana

    [ bericht aangepast op 27 maart 2017 - 21:33 ]


    I just caught the wave in your eyes

    ADALAE CRESCENTA ROMANOVA




    17 • Pureblood • Year 6 • Slytherin • Chaser • Dorms • Celebran • Outfit •
    Cake <3  •

    De stemmen van Chuck en Blair galmen door de slaapzaal terwijl ik de kleinere stukjes taart aan het opeten ben. Hopelijk merkt hij de vork in de muur niet. Uiteindelijk gaat de verwarde jongen toch zitten, maar in plaats van met mij te praten gaat hij met zijn telefoon spelen. Fair enough. Ik blijf naar het scherm kijken en kan het niet laten om even te glimlachen als het koppel eindelijk zoent. Een zacht 'aw' geluidje verlaat mijn mond en nogal vertederd kijk ik de twee fictieve personen aan. Schattig. Zou ik dit ooit willen? Ooit. Op dit moment helemaal niet. Maar ooit wel. Lang en gelukkig leven. Vrij onrealistisch naar mijn mening, want ik heb zo'n gevoel dat ik toch doodga voor mijn twintigste.
          Op een gegeven moment laadt de volgende aflevering en ik besluit maar op mijn telefoon te gaan zitten. Ik spoel mijn mond af met wat water en leun tegen de muur aan zodat ik mijn luiheid zo veel mogelijk kan benutten. Celeb en ik krijgen – op één of andere vage rede – een gesprek op WhatsApp in plaats van dat we tegen elkaar praten. Want ja, we zitten natuurlijk zo ver van elkaar. Zeeën liggen tussen ons. In feite is het een kleine zee van chocolade. Ik draai mijn hoofd kort naar hem toe, frons even en ga dan weer naar het scherm kijken. Ik ben een idioot. Waarom heb ik dat ooit voorgesteld. Ik kan mezelf wel slaan. Misschien ga ik dat wel doen. Ja, goed plan.
          ''Ehm... maar... ja oké,'' Gênant dit. Zeker met het feit dat hij één van de enige mensen was waarbij ik me totaal niet gênant voelde. Sla me. Hij schuift wat dichter naar me toe en kijkt mij aan. ''Wat nu?'' Goede vraag. Nu is het moment om mijn verleiding moves in te zetten. Ik bijt mijn lip en leun langzaam naar zijn kant toe. Even kijk ik hem in zijn ogen aan en plaats daarna mijn hand bij zijn neuk om hem dichter na me toe te trekken.
          Voordat ik nog iets doe, kijk ik hem weer aan en zucht zachtjes. ''Laat dit alsjeblieft niet onze vriendschap verpesten..'' mompel ik voordat ik mijn blik weer naar zijn lippen verplaats en hem – na enige twijfel – zachtjes kus.


    'You can't raise hell with a saint.''


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    16 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Tribunes • Lily, Nova, Maia, Gwen & Caleb • Outfit

    ‘Hey, rustig maar,' zegt hij, maar zodra ik hem het nieuw vertel, verstijfd hij. Hij trekt zijn hand langzaam terug en zijn gezicht betrekt. Hij lijkt wel boos te worden en ik krimp wat in. Ik had niet verwacht dat hij boos zo reageren. Misschien wel op zijn vader, maar niet op mij. ‘Hoe had je dat kunnen doen, zonder mij of iemand anders?’ zegt hij. Zijn woorden doen mij nog wat verder inkrimpen en ik zet een stapje achteruit. ‘Heeft hij je pijn gedaan – of wat anders? Hij kon vast zijn handen niet thuis houden. Verdomme Lana.’ Hij haalt gefrustreerd een hand door zijn haar en ik sla mijn ogen neer. ‘Je wíst wat voor een type hij is en toch ben je álleen naar hem toe gegaan!?’ Ik pruts een beetje met Calebs sweater, die ik nog steeds draag om hem aan te moedigen en haal mijn schouders op. Ik wil niet tegen hem liegen, maar ik heb zo'n vermoeden dat hij nog bozer gaat zijn als ik hem precies vertel wat er gebeurd is. Ik werp een korte blik over mijn schouder naar mijn vriendinnen en vervolgens schieten mijn ogen even naar zijn vader die verderop zit. Dat was niet slim. Hij heeft ons gezien en komt nu langzaam overeind. Snel kijk ik terug naar Caleb, in de hoop dat zijn vader gewoon besluit te weg te gaan.
          'Iek... je suis désolé,' mompel ik. 'Iek... iek kan wel voor mijzelf opkomen,' zeg ik dan. 'Ja, 'ij trok mij naar hem toe, maar dat betekent niet dat iek dat toe liet. Iek ben 'ier toch. Er is niks gebeurd en als 'ij meer geprobeerd 'ad, dan 'ad ik 'em zelf wel tegen kunnen houden.' Ik kijk weer naar de grond en zucht zachtjes. Ik weet niet helemaal of dat waar is. Ik ben misschien wel goed met mijn toverstok, maar zo sterk ben ik niet en hij is natuurlijk ook een tovenaar. Ik wil alleen niet dat Caleb denkt dat ik enkel een damsel in distress ben, die om de haverklap gered moet worden door haar prins. Ik wil mijn mond weer opentrekken om mijzelf verder uit te leggen, maar op dat moment voel ik een arm om mijn middel. Een walm van alcohol maakt meteen duidelijk wie er achter mij staat. Meteen trek ik me los en draai ik me om zodat ik met mijn rug naar Caleb sta en zijn vader aan kan kijken.
          'Hallo Caleb,' zeg de man, 'ik zie dat je je frans hoertje weer terug hebt. Heb jij Castor misschien gezien? Ik wil even met hem praten. Zijn optreden vandaag was... geweldig. Erg jammer van die bludger en de rest van zijn team. Je zou een voorbeeld aan hem kunnen-,' zijn zin wordt afgebroken omdat ik naar voren ben gestapt en hem met mijn vlakke hand hard in zijn gezicht geslagen heb.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Naam: Tallulah Fran Moriarty.


    "They tell me to listen to my mind, for I'm a Horned Serpent. But my heart screamed for me to follow it."
    | Horned Serpent | Year 6 | Uitwisseling student from Ilvermorny | With Roza, Isla and James

    Roza sprong enthousiast op zodra ik aangekomen was en drukte een kus op mijn wang. "Hey schat."
    Ik glimachte breed. Ik kreeg van Iz niet veel uitleg over het spel, behalve dat ik voor Ravenclaw ben. Dat leek me inderdaad ook wel logisch. Blauw dus.
    'Nou het is makkelijk:' begint Roza, "je hebt twee teams, zeven spelers. In elk team zitten twee chasers en die gooien de grootste bal, de quaffle door de grote ringen heen om te scoren. Tien punten per doel. De keeper probeert ze tegen te houden. Daarnaast heb je de beaters en die zorgen er met hun knuppels voor dat die kleinere ballen hun teamgenoten niet van de bezem slaan. Die ballen heten bludgers. Dan heb je als laatste nog de seeker en die moet een klein, gouden balletje vangen. Dat is de snitch. De game is enkel afgelopen als de snitch gevangen wordt en de snitch is honderdvijftig punten waard.'
    Ik knikte enthousiast, maar ik moest eerlijk toegeven dat ik geen idee had wat ze net allemaal gezegd heeft en ik had nog minder het idee dat ik wist wie in welke positie speelt. Ravenclaw scoorde en het duurde even voordat ik doorhad dat ik moest juichen. Daarna leek vooral slytherin het goed te doen, als ik het spel al snapte.
    'Oh en Fran, een ding wat je nog moet weten: Slytherin, mag dit jaar niet winnen,' zei Roza. Ze had een boze ondertoon, al snapte ik nog steeds niet waarom iedereen zo tegen Slyhterin leek te zijn. Isla stond op en ging weg.
    ‘Ik ga er alvast vandoor, kijken hoe het Jase gaat. Ik zie jullie later?’ Daarna richtte ze zich tot Roza.. ‘En veel plezier vanavond, laat je weten hoe het ging?’
    'Ja ja, komt goed. Veel succes met Jase en ook veel plezier daarna.' Daarna was Iz weg. Ik pakte mijn telefoon erbij die niet op wilde houden met overgaan. Een ruzie in de chat later stapte ik uit de chat.
    Roza draait zich naar mij en James. 'Gaan we naar beneden om de Ravenclaws te steunen met hun verlies?' stel ik voor. 'Of hebben jullie nog iets of iemand anders om te doen of ergens anders om te zijn?' Ik twijfelde. Ergens wilde ik mee met Roza om Ravenclaw te steunen, maar het was zo lief van Luke om voor te stellen dat ik film met hem kon kijken.
    "Sorry Roza, ik ga film kijken met Luke," zei ik zacht. "Even vergeten dat mijn familie aan de andere kant van de wereld zit en niemand hier van me houdt." Het kwam er zieliger uit dan bedoelt, dus ik lachte zacht nadat ik het gezegd had. Ondertussen was er in de chat een potje truth or dare bezig, waardoor ik verplicht werd om James de meest awkward knuffel ooit te geven.
    "En nu ga ik echt," lachte ik. Ik probeerde zo goed mogelijk in één keer goed terug te lopen, maar ik raakte af en toe toch nog verward. Misschien was dat ook omdat ik aan het appen was tijdens het lopen. Zodra ik eindelijk was waar Luke en ik hadden afgesproken, verscheen er ook een gossip girl appje in de groepschat. Wie the fuck was dat? Zelfs op Ilvermorny hadden we niet zoiets. Ik vond het hele concept wel een beetje vreemd, maar ergens was het voor mij ook een extra klap in mijn gezicht. Iedereen voelde zich hier geliefd, iedereen leek dates te hebben en mensen om mee te zijn op valentijns dag en ik stond er midden in. Alleen. Ik appte Luke met de vraag hoe ik de dorms in zou komen. ik moest even nadenken over het antwoord, maar volgens mij wist ik wel wat dat moest zijn. Ik had een vrij uitgebreidde uitleg gehad na mijn vraag 'what the hell is a hufflepuff'. Gelukkig werd mijn geheugen niet op de proef gesteld. Eenmaal bij Luke's kamer klopte ik op de deur. Zodra de deur openging, stond ik halfhuilend in het gangetje.
    "Niemand houdt van me," mompelde ik verdrietig


    We've lived in the shadows for far too long.

    Celebran "Celeb" Serpen von Leirko


    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Beater • His Dorm • Adalae

    Ze draait haar hoofd kort naar mij toe, maar richt zich vervolgens weer op het scherm. Ik kantel mijn hoofd een beetje. 'Ehm... maar... ja oké,' zegt ze. Ze lijkt terug te willen krabbelen en ik wil weer rechtop gaan zitten, maar dan kijkt ze me aan. Haar hand vouwt om mijn nek heen en langzaam trekt ze mij wat dichter naar haar toe. Ze zucht zachtjes en wat ongemakkelijk beweeg ik heen en weer. 'Laat dit alsjeblieft niet onze vriendschap verpesten,' mompelt ze. Ik slik en enkele seconden later voel ik haar zachte lippen op die van mij. Oké, hoe ging dit ook alweer? Ogen dicht. Ik sluit mijn ogen langzaam en ga wat dichter naar haar toe zitten. Een beetje ongemakkelijk plaats ik één van mijn handen op haar heupen. En nu? Hoe doet Chuck dat ook alweer? Ik leg mijn andere hand ook op haar heup en trek haar wat dichter tegen mij aan. Heel langzaam open ik mijn mond en ik doe mijn best om haar zo sensueel - ? - mogelijk te kussen. Het is beter dan ik had verwacht. De kus in de keukens was voornamelijk nat en smaakte naar eten. Nu smaken Adalae's lippen naar chocolade, maar het zorgt ervoor dat de kus wat zoeter wordt? Ik voel echter nog steeds niet waar iedereen het over heeft. Geen vuurwerk. Ik vind het sowieso niet fijn. Uiteindelijk trek ik terug. Ik ga wat van haar vandaan zitten en een rilling gaat over mijn rug. Nee, ik wil dit niet opnieuw. Ik schiet overeind en zonder nog iets te zeggen verdwijn ik in de badkamer. Ik doe de deur achter me op slot en ga op de badrand zitten. Vanaf daar kan ik net mijn bleke reflectie in de spiegel zien. Heel voorzichtig raak ik mijn lippen aan. Waarom kan ik het nou niet gewoon fijn vinden? Natuurlijk weet Gossip Girl er gelijk van en binnen de kortste keren weet iedereen dat ik gezoend heb. Een naar gevoel overspoeld mij en ik stap meteen uit de groep. Fran begint tegen me te praten, evenals Isla. Ik wimpel Isla gelijk af, omdat ik weet dat ze alles gaat vertellen aan Adalae en op dit moment is Adalae juist degene met wie ik niet wil praten. Fran kent me echter amper en ze gaat als het goed is binnenkort weer weg. Ik twijfel even en ga dan langzaam in op het gesprek.
    You ok? - Fran
    Yes. - Celeb
    Than why did you leave? - Fran
    Just too much data. - Celeb
    oh okay, if there's anything you need to get of your chest I'm here tho I guess... - Fran
    I just wanted to try.... - Celeb
    And how was it? Aside from some Bullshit person telling everyone, which is not done - Fran
    Not very special. - Celeb
    Well, I guess kissing doesn't have to be special for and with everyone - Fran
    Ik haal een hand door mijn haar en zak langzaam op de vloer van de badkamer. Een zachte zucht rolt over mijn lippen en ik typ de vraag in die al de hele dag door mijn hoofd spookt. Het duurt even voordat ik het durf, maar uiteindelijk druk ik op verzenden.

    What is asexual? - Celeb
    Why do you ask that? If you don't want to answer I'll just tell you what it is - Fran
    Some people called me that. - Celeb
    Well asexual means that you don't feel physically or mentally attracted to anyone in such away you wish to kiss or have sex with them. But you got different types, and some are Aromatic too, meaning they also don't feel romance or mental attraction in such a way they wish to be in a relationship. I think that's the best way to put it in not too many words. - Fran
    Is it a sickness? - Celeb
    No. It's a shame cause some of the best people I know are asexual, but they will never see me the way I see them, because they are incapable of those feelings. But it's absolutely not a decease. If you are there's nothing wrong with you. And if you aren't people should shut up. - Fran
    I just don't get it, because homosexuality is not natural... so then what you are saying isn't either. - Celeb
    You don't believe heterosexual people are normal? Why not? - Fran
    Because that's what my parents told me. - Celeb
    My parents told me too, so I get it, but I also think feelings are feelings, and we can't control them you know? - Fran
    I don't really understand feelings I think. - Celeb
    Does anyone? Maybe you should just like, go on a date, see if it feels natural maybe, or watch a movie and judge all the bad choices people make in the movie, that's what I do when I feel like I'm not doing so good. - Fran
    Why are you being nice to me? - Celeb
    Cause I think you're not as bad as they say. Even though you said you were a mean person, you're not very mean to me. - Fran
    I can be mean. I hurt people. - Celeb
    As long as you don't purposely and unnecessarily hurt the people you care about I don't think a person is that bad. My mom did a lot of stuff I don't agree with, doesn't mean I won't be nice to her. - Fran
    That is easy because I have not a lot of people I care about. - Celeb
    Well, then why would I be mean to you? I just... I Don't know... I think you're okay. - Fran
    That is... thoughtful. - Celeb
    Thank you, I think haha. If you ever want or need a friend, or a friend-ish thing, I'm here. At least until juli or something. - Fran
    Yes. Thans. You too. - Celeb

    Met die woorden sluit ik het gesprek af. Een beetje overdonderd kijk ik naar de woorden die op mijn scherm staan. Ik zucht en staar voor mij uit. Isla laat mij dan ook weten dat Adalae ervan overtuigd is dat ik niet om haar geef en dat is wanneer het me allemaal even te veel wordt. Één enkele traan rolt over mijn wang die ik weggeveegd heb voordat hij ook maar over mijn wang kan sijpelen. Ik kom overeind en duw alle gevoelens terug in het plekje waar ze al mijn hele leven opgekropt zitten. Vervolgens open ik de deur en loop ik terug naar het bed. Ik plof erop neer en kijk niet op naar Adalae. Ik ga gewoon liggen en sluit mijn ogen, met mijn rug naar haar gekeerd.


    "I had fun in hell, can I come home now?"


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.


    Primrose 'Pixie' Matilda York
    Ravenclaw || Bruised and broken || Beater || Quidditch changing-room with Frank
    De wedstrijd eindigde alleen niet zoals het had gemoeten. Wij speelden een heel stuk beter, maar door de betere bezems wist hun Seeker de Snitch eerder te berijken en verloren wij zo de wedstrijd. Ik liet me naar de grond zakken en liep achter Frank aan naar de kleedkamer, terwijl ik probeerde de pijn die mijn ribben deden niet te laten zien. Elke ademhaling deed pijn en zelfs vloeken, of net als Frank Cas uit te maken voor het een of het ander voor het kleffen met een meid, in plaats van zich mengen met het team en te bespreken wat er mis was gegaan. Quinn had dit wel gedaan, maar die kreeg nu wel degelijk de volle lading over zich heen, die ze ook verdiende, omdat elk van haar pogingen om te scoren mis was geweest. Zelf voelde ik me vooral erg naar, niet alleen om de pijn, maar ook omdat ik de enkele goals van de Slytherins niet had kunnen tegenhouden samen met Frank. Ik legde mijn bezem in het rek, en probeerde mijn schoenen los te maken, maar zodra ik mijn rug probeerde te buigen, sprongen de tranen in mijn ogen. Het deed zoveel pijn. Ik hield me vast aan de kapstok, waar mijn normale kleding hing, maar meer lukte ook eigenlijk niet. Ik staarde in het niets, in de hoop de pijn te verbijten en me om te kunnen gaan kleden. Mijn ogen schoten open en omhoog toen Frank zich opeens tot me richtte. Ik toverde een erg wrange glimlach op mijn gezicht en knikte. "Ze hadden betere bezems en ik had beter mijn best moeten doen." mompelde ik. Niet veel later spuwde hij water uit wat hij net had gedronken. "Getver, Frank. Doe even normaal." Het was eruit voor hij specificeerde dat het leek of iemand een ander doorzichtig goedje in het flesje had gedaan. De vloeistof spatte over de grond van de kleedkamer, door Frank's reactie om het op de grond te gooien, waardoor de ruimte zich vulde met een hele bekende geur. "Het is gewoon Vodka, en nu heb je het verspilt." Boos was ik niet, maar drank verspillen was altijd wel erg jammer. Ik nam zelf een slok water uit een fles met echt water en bood dit toen aan hem aan. Ik had nu een moord gedaan voor een paar slokken drank, gewoon om de pijn te verzachten. Het water deed me goed, maar het maakte de pijn aan mijn ribben zeker niet minder. Ik haalde langzaam de vlecht uit mijn haren, en liet dezen loshangen om te drogen, terwijl ik Frank weer aankeek. "Kan je het pakje asperines uit mijn tas pakken, alsjeblieft? Bukken lukt niet zo goed..." Ik vond het echt heel genant om hulp te vragen, maar anders kwam ik nooit verder dan dit, en gelukkig leek Frank me niet het overbezorgde type in alle tijd die we al samen hadden doorstaan in het team. Nu maar hopen dat het ook gold voor gebroken of gekneusde ribben.


    Bowties were never Cooler


    Luke MacNamara
    Hufflepuff || I miss my boo || Hufflepuff Dormatory || Alone > Fran
    Valentijdsdag: Een dag vol liefde en vrolijkheid, of in elk geval zo hoorde het te zijn. Toch kon ik mezelf amper mijn bed uit slepen, laat staan dat ik echt zin had om me aan te kleden, of ook maar aan de gedachte van een Quidditch Wedstrijd. Vandaag zou ik niet met mijn lief zijn, die was thuis en ik zat hier, met nog altijd drama rond beslissingen van de Prefects, onderling tussen de Prefects, en in het algemeen. Het leek wel of er geen dag voorbij kon gaan zonder dat ik in drama van een of ander soort terecht kwam. Ik werd er zo moe van. Ik was hier duidelijk niet gewenst, in elk geval niet door de meerderheid van de mensen, en om eerlijk te zijn wilde ik hier ook helemaal niet zijn. Ik had mijn verantwoordelijkheden, maar mijn hart lag hier zeker niet, en zelfs mij passies niet. De kans dat ik mijn leven dan ook voort zou zetten in deze wereld was heel erg klein. Ik moest mijn school wel afmaken, of het in elk geval proberen, al was het maar voor mijn moeder. Ik had nog wel gedouched en even met Benji gebelt, maar dat was het dan ook geweest. Eigenlijk hadden we wat willen afspreken, maar dat kon pas vanavond laat, doordat hij een familiedag had, waardoor ik nu dus eenzaam en alleen hier zat. Daarbij waren we er nog niet helemaal uit wat we vanavond zouden doen, want Benji's idee vond ik vrij ongemakkelijk, maar ik wilde er ook iets speciaals van maken, waardoor mijn hersenen erover kraakten, terwijl de gedachte eraan me alleen maar slechter deed voelen, omdat het de fysieke eenzaamheid zo veel duidelijker maakte. Ik had nog wel gedouched, maar meer dan een trui en een boxershort had ik ook niet aangetrokken. Ik had een pet over mijn vervaagde roze haren getrokken, die nu weer bijna compleet wit waren, op de donkere uitgroei na. Ik had nu ook geen zin om het bij te verven, dus ik liet het voor nu maar zo. Onderweg terug van de douches naar mijn kamer kwam ik McGonnagall tegen, en na wat overleg met de Prefects gaf ik haar alle informatie de we hadden over de moord en de twee aanvallen op scholieren, weer iets waar een grote ruzie over ontstond tussen ons. Dit had niet gehoeven als het hier niet normaal was dat leraren en leerlingen dit soort dingen oplosten. Letterlijk op elke andere plek zouden mensen de politie hebben gebelt en was de dader al opgepakt voor Ada of Nova aangevallen had kunnen worden, maar blijkbaar konden docenten, waarvan ik soms betwijfelde of ze wel kwalificaties hadden om les te geven, en een stelletje leerlingen, een moord beter oplossen dan mensen die er daadwerkelijk voor hadden geleerd. In ruil kreeg ik nog enkele rozen, maar die maakte mijn eenzaamheid alleen maar erger. Dit waren misschien wel rozen, maar niet van degene van wie ik ze zo graag had willen ontvangen, en naar wie ik ze even graag had willen versturen. Zo kroop ik met een kutgevoel terug in mijn bed en ging wat lusteloos over het internet, terwijl er vanalles gaande was in de appgroep. Ik probeerde er zo veel mogelijk buiten te blijven, maar toen leek dat Fran even miserabel was als ik, nodigde ik haar uit om samen met mij whiskey te drinken, ijs te eten, en films te kijken. Misschien kon gezelschap het ietsje beter maken, en anders konden we gezellig samen miserabel zijn, wat altijd beter was dan alleen. Na een tijdje klopte ze aan, en stapte ik uit mijn bed, om de deur open te doen. Ik zag haar inderdaad als een klein miserabel katje in de gang staan, met tranen in haar ogen. Ik trok haar in mijn armen dicht tegen me aan en sloeg de deur dicht. "Ik ken het gevoel, maar ik weet zeker dat er genoeg mensen van je houden. En anders hou ik wel van je en kunnen we gezellig samen ons kut voelen." Mijn stem was niet veel opbeurender dan die van haar. Ik aaide zacht over haar haren en hoopte dat het huilen in elk geval zou stoppen. Niemand verdiende het om zich zo te voelen. Ik wist in elk geval dat iemand van me hield, misschien niet hier, maar wel thuis, en zij verdiende in elk geval eenzelfde gevoel, al dan niet beter. Zij verdiende zeker beter, heel veel beter.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2017 - 10:17 ]


    Bowties were never Cooler

    MARLENE MCKINNON
    17 – Gryffindor – Outside – Alone – Year 6



    Dat het vandaag Valentijnsdag was, werd Marlene aan herinnerd toen McGonnagal vijf rozen in haar handen duwde. Twee daarvan waren met een berichtje gekomen, de overige drie niet. De twee rozen met een berichtje waren van Isla, die haar naam erbij had gezet en vermoedelijk Castor, sinds hij de enige persoon was die ze kende die zo over geel zou praten. De rozen zonder kaartje hadden haar interesse echter meer, wie oh wie zouden haar deze rozen gestuurd hebben?
          Marlene was eigenlijk van plan om naar de Quidditch wedstrijd te gaan kijken die deze ochtend zou plaatsvinden, Castor moest immers spelen, maar ze kwam er snel achter dat het al begonnen en waarschijnlijk een veel te groot deel zou missen als ze nu nog die kant op zou gaan, misschien zou ze het zelfs volledig missen. Ze besloot daarom om achter te blijven in het kasteel en hier bezig te gaan met haar dagelijkse activiteiten. Huiswerk, huiswerk en nog meer huiswerk.

    Marlene was nog in alle rust bezig toen haar telefoon weer overspoeld werd met berichtjes. Het was duidelijk dat de wedstrijd afgelopen was. Ze scrolde ongeïnteresseerd door de berichtjes heen. Slytherin had gewonnen en ergens had ze dat ook wel verwacht, met een seeker als Regulus in hun team. Die was de enige die een beetje zijn werk deed.
          Het meisje zuchtte diep en pakte haar spullen bij elkaar. Het was tijd om onder de mensen te komen. Om wat te socializen. Zodra ze haar spullen had gepakt en de boeken weer teruggezet liep ze de bibliotheek uit en door de gangen heen.
          ”HELP!” hoorde ze niet veel later iemand schreeuwen. Het was een mannelijke schreeuw, waar Marlene even fronsend van opkeek. Marlene rende op de schreeuw af en trof al snel een vastgebonden Mary aan, Mulciber die altijd als snugger keek als dat hij was en Gilderoy. Marlene kon niet ontkennen dat haar wenkbrauw fronsend omhoog geeft. Waarom had hij nog niks gedaan om Mary te helpen?
          Marlene rende eropaf, ze kwam erachter dat Gilderoy in ieder geval zo slim was om Mulciber van zijn toverstok te ontdoen. Het leek haar onnodig om nu een spreuk over Mulciber uit te spreken. Ze beval doormiddel van haar telefoon dat enkele andere leerlingen de leraren inlichtte terwijl Marlene naar Mary toeliep, Roy aan de kant duwde en haar hartslag begon te voelen.
          Marlene richtte haar toverstok op Mary. “Diffindo,” zei ze zachtjes en ze keek toe hoe de touwen om haar nek en de rest van haar lichaam verdwenen. Ze veegde wat bloed rondom Mary’s gezicht aan en keek toen Roy aan. “Erg van nut ben jij ook niet hè?” verliet haar mond, iets botter dan bedoeld.

    Marlene stond op en nam Mary in haar armen, waarna ze haar weg begon te dragen. Ze moest zo snel mogelijk naar de Hospital Wing. “Blijf jij hier wachten op de leraren?” vroeg Marlene en zonder te wachten op zijn antwoord ging ze lopen.
          Niet veel later aangekomen bij de Hospital Wing werd Mary direct overgenomen door Miss Pomfrey. Marlene stond toe te kijken hoe ze zich ontfermde over Mary, ze wilde erbij blijven, maar werd zonder pardon weggestuurd.
          Zachtjes beet ze op haar lippen, waarna ze met een gebogen hoofd de ruimte uitliep. Ze besloot maar om weer naar buiten te gaan, wat ze dan ook deed. Ze liep de hallen door, ging de trappen af en haalde even diep adem toen ze de buitenlucht op haar huid voelde. Ze wilde graag huilen nu, maar dat zou zwak staan. Marlene liep naar een vrij plekje en ging er zitten, waarna ze haar mobiel erbij pakte en met Castor ging praten.
          Een glimlacht vormde er op haar gezicht toen Castor zei dat hij haar ging zoeken om haar een knuffel te geven. Ze hoorde enkele andere studenten lachen en ze keek op om te kijken of ze haar uitlachten. Ze kon echter niet achterhalen of dat nu het geval was of niet, al had ze ergens het gevoel dat ze haar aan het uitlachen waren. Arme Marlene die alleen op een bankje zat op Valentijnsdag. Wisten zij veel dat ze eigenlijk aan het wachten was op een speciale jongen.
          Marlene veegde snel een verloren traan weg, die nog afkomstig was van toen ze Mary zo vond. Gelukkig voor Mary was haar aanvaller gepakt. Ze vroeg zich ook af of hij misschien ook achter de andere aanvallen zat, dat zou veel verklaren namelijk. Hij was immers een dooddoener, of hij adoreerde dat in ieder geval en haatte muggleborns. Liet het nu net zo zijn dat alleen muggleborns zijn aangevallen, minus Adalae dan, maar zij zou vast iets verkeerd hebben gedaan.
          Ongeduldig wachtte Marlene op Castor, terwijl ze voor zich uit staarde.

    "Banana."

    [ bericht aangepast op 28 maart 2017 - 18:17 ]


    That is a perfect copy of reality.