• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    Sirius Orion Black • Ben Barnes || Dumblydore [1.1]
    Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    Peter Pettigrew • Evan Peters || Dumblydore
    James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Voldymort [1.9]
    William Theodore Weasley • Tijn Elbers || PeterMaximoff [1.10]
    Lily Evans • Karen Gillan || Sluggyhorn [1.5]
    Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Dumblydore [1.10]
    Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || McGonygall [1.10]
    Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Voldymort [1.9]
    Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Dumblydore [1.1]
    Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || McGonygall [1.2]
    Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Dumblydore [1.12]
    Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || PeterMaximoff [1.2]
    Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Bellytrix [1.3]
    Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Retrogade [1.9]
    Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Sluggyhorn [1.11]
    Frank Longbottom • Matthew Hitt || Retrogade [1.12]
    Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || PeterMaximoff [1.2]
    Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Grindywald [1.11]]
    Alice Fortescue • Carey Mulligan || McGonygall [1.12]
    Dorcas Meadows • Ines Garcia || Ravenpuff [1.12]

    HUFFLEPUFF
    Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || PeterMaximoff [1.2]
    Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || McGonygall [1.11]
    Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    Alexander Blackbourne • RJ king || Ravenpuff [1.12]
    Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Retrogade [1.2]
    Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Voldymort [1.9]
    Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Dumblydore [1.10]
    Isla Ashworth • Alissa Violet || Ravenpuff [1.11]
    Raven Seymour • Karrueche Tran || Voldymort [1.12]
    Leraren
    Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    Horace Slughorn - Potions
    Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    William Xavier Herberry - Herbology
    Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    Sybill Patricia Trelawney - Divination
    Alix Rose Thomas - Charms
    Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    Remus John Lupin • WillNotLearn
    Lily Evans • Sluggyhorn

    SLYTHERIN
    Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW

    Alice Fortescue • McGonygall

    HUFFLEPUFF
    Luke Nathan MacNamara • PeterMaximoff
    Nova Tamzin Archer • Voldymort
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    James Potter • Voldymort || Captain
    Kathelaine Avierella Savore • Dumblydore
    Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    Sirius Orion Black • Dumblydore
    William Theodore Weasley • PeterMaximoff
    Seeker
    Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    Chasers
    Scarlett Rose River • Bughead
    Caleb Brody Hughes • McGonygall
    Adalae Cresenta Romanova • Bellytrix
    Beaters
    Celebran Serpen von Leirko • Dumblydore
    Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    Regulus Arcturus Black • Voldymort || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    Frank Longbottom • Retrogade
    Chasers
    Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    Castor Eichenauer • Sluggyhorn
    Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    Faelia Christina Brown • Solomita
    Primrose Matilda York • PeterMaximoff
    Seeker
    Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    Jason Axel O'Donnell • McGonygall || Captain
    Chasers

    Rozalua Maut Liluye • Dumblydore
    Unknown
    Beaters
    Alexander Blackbourne • Ravenpuff
    Unknown
    Seeker
    Chloe Maliette Porter • Retrogade



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Dumblydore met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 14:50 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    NOVA TAMZIN ARCHER
    "Let me talk!"


    16 • YEAR 6 • MUDBLOOD • HUFFLEPUFF • HUFFLEPUFF COMMON ROOM • MAIA > ROZA

    Ik word heel erg ongerust als Maia lijkt te gaan huilen en ik wil haar al knuffelen, maar haar woorden houden me toch tegen. Wat gaat ze zeggen? Wat heeft haar zo emotioneel gemaakt? Ze stottert en stamelt en afwachtend kijk ik haar aan, terwijl ik mijn hand zacht op haar arm plaats. De woorden die erna komen, zorgen er echter voor dat ik het liefst ver, ver van haar weg wil.
          'Ik kan mij niks meer van die avond herinneren, behalve... b-behalve dat i-ik... d-dat ik degene ben geweest die je h-heeft aang... aangevallen.' Nog voor ik kan reageren en de woorden goed in me op kan namen, staat ze al op en loopt ze weg. Ik hap naar adem en kijk even voor me uit, voor de woorden werkelijk tot me doordringen en op dat moment voel ik een traan over mijn wang naar beneden rollen. Wel. Ik pak meteen mijn telefoon en vertel het tegen Roza, die vrijwel direct antwoordt dat ze naar me toe komt. Ik veeg de traan snel van mijn wang om ervoor te zorgen dat het niet zo opvalt dat ik me daadwerkelijk gebruikt en ontzettend verdrietig en verraden voel, maar ik weet dat Roza door me heen kijkt. Ze kent me beter dan de meesten op deze school. Het besef komt nog niet helemaal door en ik voel nog een traan naar beneden rollen, maar ook deze veeg ik weer weg, alsof het huilen daarmee stopt. Maia heeft een maand lang tegen me gelogen. Ze deed alsof ze mijn vriendin was maar achter mijn rug om lachte ze me uit. Ze heeft me tot tweemaal toe vervloekt en er schijnheilig voor gezorgd dat ik haar geloofde. Al die tijd heb ik haar geloofd en haar beschermd tegenover mijn vriendinnen, die er stuk voor stuk van overtuigd waren dat het Maia was die me had aangevallen. Ik negeerde dat en ik zei ze dat het Maia niet geweest kon zijn, omdat ze het mij beloofd had. Maar nu...
          Zonder dat ik het doorheb, rollen er meer tranen naar beneden en ik sla mijn armen om mijn benen heen. Ik verlaat de verschillende groepsapps omdat ik er op het moment echt even geen zin in heb en voor even app ik ook Maia dat ik kwaad op haar ben en dat haar excuus over drank en verdriet me geen goede reden lijkt om mijn te vervloeken. Ik snik eventjes en dan voel ik ineens twee welbekende armen om me heen. Ik sluit mijn ogen en zak tegen Roza aan.
          'Nova? Niet... je hoeft niet te huilen, het gaat goed komen... ik... Kom, naar binnen... laten we je naar binnen nemen, weg... van.' Een wat onsamenhangend verhaal komt uit haar mond maar ik vind het niet erg. Het is fijn om naar Roza's stem te luisteren en als een mak lammetje loop ik met haar mee. 'Nov?' vraagt ze als we in de dorm zijn en ik zak meteen op de bank bij het vuur neer. Het knappert zachtjes omdat het in februari toch vaak wel koud is en ik staar naar de rode vlammen. Sommige mensen vergelijken ze met mijn haren, maar op het moment voel ik me meer een donderwolk die kan ontploffen.
          'Wat heb ik haar gedaan dat ik dit verdien?' vraag ik dan. Mijn stem is doorspekt met tranen en verdriet en ik doe niet eens meer moeite om het te verbergen. Voor mensen als James en Sirius kan ik het best verborgen houden, dan zet ik namelijk mijn grootste glimlach op, maar voor Roza en zelfs voor de fugs kan ik niets verborgen houden. Ik kijk dan op naar Roza en ik sla mijn armen stevig om haar heen waarna ik uitbarst in een huilbui. Ik kan gewoon niet geloven dat Maia mij dit aan zou doen. Het vervloeken niet, maar ook niet het erover liegen. Een fucking maand! 'Ik h-had je moeten g-geloven,' snik ik als ik mijn beste vriendin vasthoud en mijn gezicht in haar hals en haar bos krullen druk. 'S-sorry...'
          Ik laat haar dan even los en ik veeg de tranen van mijn wangen. Ik wil niet weten hoe ik er nu uit zie. Gelukkig heb ik vanmorgen de make-up achterwege gelaten omdat ik me simpelweg had verslapen en dus geen tijd meer had als ik nog wat had willen eten. Ik kan er dus niet uitzien als een panda met make-upvlekken onder mijn ogen, maar het is sowieso niet heel charmant om te huilen. Roza heeft me vaker zo gezien, en vice versa, maar toch stel ik me vrijwel nooit zo onzeker op als nu en dat doet me toch wel wat. Ik slik en glimlach eventjes naar het meisje, maar dan staar ik weer naar het vuur en ik neem een pluk haar in mijn handen waarna ik daarmee begin te spelen. Ik zucht een keer en ik kauw op de binnenkant van mijn wang. Ik wil me niet zo voelen, ik wil het gewoon echt niet. Ik wil gewoon altijd die vrolijke factor in iedereens leven zijn waardoor mensen weer blij worden zodra ze mij zien, maar op het moment voel ik me meer het meisje uit The Ring. Die film heb ik zelf nooit gezien en ik wil het ook niet zien want ik haat, haat enge films, maar ik hoor dat mensen die uitdrukking altijd gebruiken. Ik vind het niet leuk en het liefst smijt ik nu iets (of iemand) van de Astronomy Tower af.
          Kort richt ik mijn blik weer op Roza en ik kijk ook naar haar mooie, volle lippen. Ik ben er op een of andere manier achter gekomen dat Roza en ik dus blijkbaar hebben gezoend op dezelfde avond dat Maia mij vervloekte. Hoewel ik het eerst heel ongemakkelijk vond om over na te denken, liet het tegelijkertijd ook vlinders in mijn buik vliegen die niet meer wilden stoppen met herrie veroorzaken. De laatste weken vond ik het op een of andere manier gewoon heel anders om met Roza om te gaan. Misschien omdat zij het zich wel herinnerde en omdat ze het niet wilde laten merken, misschien omdat ik het had gehoopt, ook al wist ik niets. Ik vind haar leuk en dat weet ik nu wel, maar ik wil dingen niet awkward maken voor ons. Ze is mijn beste vriendin en op deze manier kan dat allemaal verpest worden. Ik wil dat juist niet, het moet leuk blijven en ik wil lol met haar blijven trappen, ook al voel ik misschien wat meer. Om eerlijk te zijn wist ik niet eens dat ik op meisjes zou kunnen vallen. Het leek zo normaal om op jongens te vallen dat ik er nooit over nagedacht had. Maar het wordt voor mij duidelijker dat ik Roza oprecht leuk vind, op een andere, diepere manier dan een gewone vriendschap zou omschrijven.
          'Je haar ruikt lekker, trouwens,' merk ik zachtjes op en een kleine lach verlaat mijn lippen, maar op dat moment wend ik mijn blik wederom af. Het voelt... anders. Het voelt zelfs wat raar tussen ons. Nu ik ook weet dat we gezoend hebben, en blijkbaar gingen we er voor de volle honderd procent voor, lijkt het alsof het voor mij een extra zetje is om de stap te zetten die ik in de afgelopen weken niet durfde te zetten. Ik wil het, maar ik durf niet. Ik wil haar kussen, maar ze vertelde me dat ze die avond juist dronken was en dat ze zich er ook het fijne niet meer van herinnert. Ik voel me er slecht door dat ik niks meer weet, maar dat ze me erover vertelde, betekent in zekere zin toch dat zij het ook wel fijn gevonden moet hebben?

    [ bericht aangepast op 2 april 2017 - 21:42 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Gilderoy Lockhart
    Fame is a fickle friend.



    Gilderoy Lockhart - Ravenclaw - Halfblood - 17 year old - in the hospital wing - Mary






    Ze kijkt me enorm geschokt aan en ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Eigenlijk best bijzonder, want ik weet vrijwel altijd wel wat ik moet zeggen. Ik voel me eigenlijk best wel ongemakkelijk. Dat is best wel nieuw. Zo'n beroemd iemand als ijk leert al snel hoe je met elke situatie om moet gaan en ik heb best wel eens eerder iemand gekust, maar toch is dit ongemakkelijk.
    Na mijn woorden probeert ze haar schouders op te halen en ik merk hoe ik elke beweging overanalyseer. Ik moet weten of ik haar geen pijn heb gedaan of iets dergelijks en of ze nog wat met mij te maken wil hebben. Al kan ik me niet voorstellen dat dat zo is. Wie wil er nou niet iets met mij te maken hebben. Nee, ik moet niet zo paniekerig zijn. Ze vond het vast fijn, want ik ben nu eenmaal een fantastische kusser.
    ‘Eh...– dankje... denk ik?' mompelt ze. Zie je, ze vond het fijn. Ze bedankt me zelfs, ‘Ik eh– jij– je lippen zijn eh... zacht?’ Ik glimlach om haar woorden. Ze is zo lief. Eigenlijk is ze echt heel erg lief tegen mij. Het verbaast mij bijna.
    'Dankjewel, ik scrub ze iedere dag,' zeg ik zachtjes en ik blijf haar aanstaren, 'en sorry dat dit zo random was. Eh- uhm hoe voel je je?' Eigenlijk ga ik er nog best goed mee om. Ondanks dat dit echt heel erg ongemakkelijk is. Ik moet gewoon dapper blijven en dan komt alles goed. Het is gewoon een beetje ongemakkelijk als je iemand kust die je past net kent. Dat heb ik zelfs nog nooit eerder gedaan en al helemaal niet nuchter. Ik besluit dit alles wat minder ongemakkelijk te maken, door breed naar haar te glimlachen, want iedereen wordt vrolijk van mijn glimlach.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Castor

    17 • Year 6 • Pureblood • Ravenclaw • Chaser • Quidditch field • Isla
    Ik wil reageren op de sokkenopmerking van Isla, wanneer Longbottom ertussendoor komt. Kort sla ik mijn ogen ten hemel, want hij lijkt de fout bij alles en iedereen te leggen, behalve bij zichzelf. "Die hufflepuff," stoot ik dan ook met nadruk uit, "heeft een naam Longbottom. Daarnaast help ik je er graag fijntjes aan herinneren dat Carrow en ik verdomme de enigen zijn geweest die onze taak hebben gedaan. Jij dacht dat je alles maar gewoon door moest laten en Greta had zand in haar ogen. Neem je verantwoordelijkheid en stop met stampvoeten als een klein kind. Dan praten we verder."
          Ik ben er niet rouwig om wanneer hij de kleedkamers binnengaat en ik ben er al evenmin rouwig om — eerder verrast — wanneer Iz me een knuffel geeft. Wegduwen doe ik haar echter niet en ik laat mijn handen als vanzelf over haar rug afglijden naar haar billen. "Een hufflepuff met een ding voor Quidditch-spelers, weliswaar," plaag ik haar, waarbij ik haar kort een onschuldig kneepje in haar kont geef. Dat dit misschien niet het allerslimste is om te doen bij het meisje waarmee je net je relatie hebt beëindigd, daar denk ik niet direct bij na, maar wanneer Isla een kus op mijn wang drukt, dan realiseer ik me dat we ons niet helemaal gedragen als hoe het hoort. Kort blijf ik staan, wat aarzelend wat ik moet doen — aarzelend Eichenauer, daadwerkelijk? — maar dan begint ze over mijn knie. Ik kijk even naar beneden en haal mijn schouders op. "Dat is niets, heus," lieg ik en ik tover een jongensachtig grijnsje op mijn gezicht, waarbij ik met mijn hand door haar haren woel.
          "Ik kan niet wachten om te zien wat je voor me in petto hebt, met Castor kleffende hufflepuff, maar ik zal eerst gaan douchen. Je mag met me mee, maar ik geloof niet dat je in dat hol wil komen nu, want de hel is er niets bij." Na verloren wedstrijden is het overleg nooit heel erg... gemoedelijk. Ik steek mijn hand op, zeg dat ik vijf minuten nodig heb en loop naar binnen, waarbij ik snel onder de douche spring en waarbij ik me expres afzijdig houd van het gekibbel tussen Longbottom en Pixie. Terwijl ik mezelf afdroog, vis ik mijn mobiel uit mijn tas en een frons verschijnt op mijn gezicht wanneer ik berichtjes van Marly zie. Mary is aangevallen. Marly heeft haar gevonden. Ze huilt en fuck. Ik beloof haar dat ik er snel aankom, zodat we er samen belachelijk uit kunnen zien. "Sorry jongens, ik eh, skip dit overleg even," mompel ik, waarbij ik met nog vochtige haren de kleedkamer weer uitloop. Daar bots ik nog net niet tegen Isla op, die inmiddels de souvenirs heeft gehaald, en ik vloek binnensmonds. Timing.


    [ bericht aangepast op 2 april 2017 - 21:09 ]


    She's imperfect but she tries

    Lily Evans

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Tribunes -> Her dorm • Roza & James
    Terwijl ik de film opzet, hoor ik een plof achter me en met een wat behoedzame blik in mijn ogen draai ik me om. Het beeld van een zekere James die op mijn bed ligt alsof het zijn bed is — zo... op zijn gemak — laat mij mijn bewegingen kort staken. Ik staar ernaar, want dit is een beeld dat ik nooit heb verwacht te zien, maar ik probeer me snel te herpakken. "Maak het jezelf vooral gemakkelijk," merk ik luchtig op, terwijl ik naast hem kruip en er hierbij zorgvuldig voor zorg dat ik hem niet aanraak.
          Ik kan het niet laten om kort te gniffelen wanneer James stelt dat hij zijn best zal doen ervoor te zorgen dat ik hem niet hoef te troosten. Shit. "Ik zou je niet troosten, Potter," wijs ik hem fijntjes terecht, waarbij ik mijn lach probeer te verhullen. "Ik zou chantagemateriaal verzamelen." Hierna richt ik mijn blik braaf op het televisiescherm, maar de film is nog niet begonnen of James begint alweer te praten (snapt hij niet dat het hele punt van een film kijken is dat je stil moet zijn?).
          Hij begint over mijn knuffel. Wederom: shit. Als ik van tevoren had geweten dat hij op mijn kamer zou belanden, dan zou ik hem wel eerder hebben weggestopt — die dingen zijn persoonlijk. Gemiste kans. "Oh, ja," antwoord ik dus maar snel, "dat is Karl. Je ligt aan zijn kant, weet je, dus ik zou je maar gedragen. Het is nogal een... jaloers type." Ik probeer er maar een grapje van te maken, terwijl het een feit is dat de lila eenhoorn me elke nacht vergezelt. Eigenlijk slaap ik al vanaf mijn kindertijd met een knuffel en die gewoonte is er nooit meer uitgegaan. Niet dat James dat hoeft te weten, want ik weet dat hij vast niet zal schromen om dat door de hallen van Hogwarts te bazuinen. Het mogelijk te verzamelen chantagemateriaal zou in dat geval meer dan welkom zijn.
          Wanneer de film daadwerkelijk begint, word ik niet afgeleid door James, maar door mijn mobiel. Terwijl ik de berichtjes die op mijn scherm verschijnen doorlees, word ik met de seconde droeviger. Mulciber is degene die Mary heeft aangevallen en hij is gepakt, maar hij blijkt niet degene te zijn die Nova heeft aangevallen. Maia wel. Wanneer ik Nova erover spreek, zegt ze oké te zijn, maar overduidelijk is ze dat niet en ik haat het dat ik er niet voor haar kan zijn. Dat ze mij er niet voor haar laat zijn. Ik zucht misschien net iets te luid, waarbij ik me realiseer dat ik niet alleen ben.
          Ik stop mijn mobiel weg en kijk op, waarbij ik een glimlach forceer en waarbij ik James vooral niet probeer te laten zien dat ik ergens mee zit. "Sorry," murmel ik, terwijl ik een vrolijker gespreksonderwerp probeer te verzinnen. "Ik heb deze film vroeger echt grijsgedraaid met mijn zus." Petunia, niet bepaald een vrolijker gespreksonderwerp. Get yourself together, Lily.
          "Waar vulde jij je tijd eigenlijk mee, als de cultuurbarbaar die je bent?" praat ik er snel overheen.




    She's imperfect but she tries

    Caleb Brody Hughes
    “I always have this fear that one day you are going to discover that I'm not as great as you once thought I was.”



    Opnieuw balde mijn vader zijn handen samen tot vuisten en leek hij van plan te zijn dit keer naar mij uit te halen.
          ‘Petrificus totalus!’ hoorde ik Lana naast mij roepen. Verbluft keek ik toe hoe mijn vader spontaan bevroor en als een soort plank omviel. Ik verplaatste mijn blik naar Lana en keek haar ongelovig en dankbaar aan. Ze had net haar toverstok weer weggestopt en samen keken we naar de man die amper een vader te noemen viel. Uit zijn neus droop wat bloed en gezien de vreemde hoek waarin 'ie stond, kon ik concluderen dat ik 'm waarschijnlijk gebroken had. Ik verstijfde even toen iemand mijn hand vastpakte – maar ontspande gelijk weer toen ik besefte dat het Lana was. Ze keek me bezorgd aan en ik kneep zachtjes in haar hand. ‘We kunnen 'em gewoon hier laten liggen tot iemand de tegen spreuk gebruikt. Dat 'eeft 'ij wat mij betreft wel verdient.’ Ik lachte vreugdeloos en knikte langzaam. Ze me wat van het verstijfde lichaam van mijn vader vandaan en ik liet me gewillig door haar meevoeren. Ze sloeg haar armen om mijn nek en ik knuffelde haar stevig terug, terwijl ik haar dicht tegen mijn borst aandrukte. ‘Gaat het?’ Ik haalde mijn schouders op en knikte langzaam. Ik trok me wat terug en keek Lana onderzoekend aan.
          ‘Wat heeft– ik kan niet... heeft hij je pijn gedaan?’ vroeg ik zachtjes Ik keek over Lana's schouder naar het nog steeds roerloze lichaam van mijn vader en grijnsde iet wat grimmig. ‘Hij is er nog goed vanaf gekomen met enkel een gebroken neus...’ mompelde ik.



    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Outside
    Lana & his lovely dad)


    I just caught the wave in your eyes

    Mary Elizabeth MacDonald
    ‘Do something instead of killing time – 'cause time is killing you.’



    Het bleef even stil aan Gilderoys kant en ik keek hem een tikkeltje verbouwereerd aan – simpelweg omdat ik in de korte tijd dat ik met 'm had gepraat, wel had ondervonden dat hij graag van zichzelf liet horen. Nooit geweten dat ik zo'n groot effect op mensen kon hebben.
          ‘Dankjewel, ik scrub ze iedere dag–’ zei hij zachtjes nadat ik hem had verteld dat hij zachte lippen had. Deze jongen bleef me keer op keer weer verbazen. Ik staarde hem ongelovig aan – en hij staarde mij aan voor een onbekende reden. Dit liet me toch wel een tikkeltje ongemakkelijk voelen, omdat ik het idee kreeg dat er iets vreemds op mijn gezicht zat. Aan de andere kant, mijn gezicht zag er op dit moment niet heel erg geweldig uit, dus eigenlijk zat er inderdaad iets op mijn gezicht. ‘–en sorry dat dit zo random was. Eh- uhm hoe voel je je?’ En opnieuw keek ik Roy verbaasd aan, gezien ik hem behoorlijk nerveus leek te maken. Zo eng was ik echter toch niet? Ik lag immers ook nog op een ziekenzaal, na een bijna dood ervaring, dus op dit moment zou ik al helemaal niet intimiderend op hem over moeten komen, toch? Zijn nervositeit leek echter als sneeuw voor de zon verdwenen te zijn. toen er opeens een enorme glimlach op zijn gezicht verscheen. Zijn tanden waren belachelijk wit.
          ‘Wow– jouw tanden zijn zo wit. Scrub je die ook?’ flapte ik eruit zonder erbij na te denken. Mijn ogen werden groot toen tot me doordring wat ik zojuist had gezegd en ik gaf mezelf een mentale klap voor mijn kop. ‘Ik bedoel– ha, natuurlik doe je dat niet... toch?’ Ik glimlachte ongemakkelijk naar hem. ‘En eh ik voel me gezien de omstandigheden eigenlijk best goed. Dankje dat je me gezelschap houdt.’



    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Seeker • Hospital wing
    Alone > Roy


    I just caught the wave in your eyes

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    16 • YEAR 6 • PUREBLOOD • GRYFFINDOR • CHASER • GRYFFINDOR GIRL'S DORM • LILY

    'Oh, ja, dat is Karl. Je ligt aan zijn kant, weet je, dus ik zou je maar gedragen. Het is nogal een... jaloers type.' Ik kan het niet laten om even te lachen en dan opzij te kijken, maar ik zie de knuffel niet zo snel liggen. Ik vind het alleen maar schattig, moet ik eerlijk zeggen. Ik staar naar het beeldscherm van de televisie en ik zie dat de film begint en ik moet zeggen dat de stijl me best aanspreekt. Ik wist wel dat het getekend zou zijn, maar toch vind ik het knap dat de tekenaars dit allemaal met de hand hebben gedaan. Zonder enige vorm van magie. Het moet echt monnikenwerk zijn geweest want de film duurt vrij lang en elke milliseconde is apart getekend. Hoe dan?!
          'Sorry,' zegt ze. Ze stopt haar telefoon weg en ik volg haar voorbeeld door mijn telefoon op het nachtkastje te leggen. Ik trek mijn benen op en vouw een arm achter mijn hoofd als ik naar Lily kijk en ondertussen met een schuin oog de film probeer te volgen. Ik wil het wel zien, ook al is naar Lily kijken helemaal geen straf. 'Waar vulde jij je tijd eigenlijk mee, als de cultuurbarbaar die je bent?' verandert ze van gespreksonderwerp dat ze eerst richting haar zus leek te willen sturen, maar er uiteindelijk achter kwam dat dat toch niet was waar ze het over wilde hebben. Ik grinnik kort en ik haal mijn schouders op.
          'Weet ik veel. Oefenen met Quidditch spelen...' begin ik maar ik moet toegeven dat ik bij god niet weet wat ik verder in mijn vrije tijd deed. Voordat ik 11 werd, speelde ik vooral met andere kinderen omdat ik geen broers of zussen had. Ik kijk haar aan en ik lach dan eventjes. Ik weet bij god niet wat ik deed.
          Dan buig ik me even opzij en ik zoek naar de eenhoornknuffel die dus naast mij zou moeten liggen en al snel heb ik hem gevonden. Karl, dus. Ik zie dat Lily gefocust is op de film en ik til de knuffel op waarna ik hem vasthoud en naar Lily kijk. Mijn grote ogen komen boven het beestje uit en ik laat zijn armpjes bewegen.
          'Hoi, Lily,' zeg ik met een hogere stem en ik grijns in mezelf, achter de knuffel.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Lily Evans

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Her dorm • James
    James lijkt feilloos aan te voelen dat ik niet over mijn zus wil vertellen en een gevoel van dankbaarheid gaat door me heen wanneer hij hier niet verder op ingaat. Een minieme glimlach verschijnt op mijn gezicht wanneer hij me over zijn jeugd vertelt — die invulling mag me niet verrassen. "Zoveel vlieguren aan ervaring en toch zo slecht presteren tijdens de wedstrijden," plaag ik hem. "Je zou je moeten schamen." Mijn lach verdwijnt echter al snel weer van mijn gezicht wanneer ik aan Nova denk en stilletjes richt ik mijn aandacht weer op de film — in gedachten verzonken, zonder echt veel van de film mee te krijgen. James' blikken merk ik niet op en ik zou misschien zijn hele aanwezigheid zelfs vergeten zijn, wanneer een semi-hoge stem me niet op zou hebben laten schrikken. Met een frons kijk ik op, recht in het pluchen gezicht van Karl, zelfs al komen James' geamuseerde ogen erbovenuit. Mijn lippen bewegen zich van elkaar, maar er komt niet gelijk geluid uit. Waar had hij Karl überhaupt weer vandaan weten te vissen?
          "Doe normaal," snauw ik deze laatste opgelaten toe wanneer ik mijn stem hervonden heb, maar tegen mijn wil in breekt een lach mijn stem. Ik geef hem een duw tegen zijn borstkas en red Karl per direct uit zijn armen. Op slag ben ik de narigheid uit de groepschat vergeten en voor even is een James die mij en mijn knuffel volledig in het belachelijke trekt mijn grootste zorg. "Je bent een idioot, James Potter," snuif ik misnoegd. "Een godvergeten idioot." Ik sla mijn armen beschermend om Karl heen en richt mijn blik weer op het televisiescherm, waarbij ik mijn best doe om mijn gezicht in een plooi te houden. Ik ben me echter akelig goed bewust van de jongen naast me, die dit waarschijnlijk allemaal veel te amusant vindt en ik kan me niet meer concentreren op de ronddartelende hertjes.
          Zonder dat ik het zelf echt doorheb, glijdt mijn blik weer af naar James en wanneer mijn blik de zijne kruist, proest ik het tegen beter weten weer uit. Hoe kan ik ooit nog normaal naar hem kijken wanneer hij enkel en alleen maar met stomme openingszinnen op de proppen komt en knuffels van een stem voorziet? Misschien nog wel belangrijker: hoe kan ik hem ooit nog zien als een jongen die anderen voor de lol behekst, wanneer hij zich verveelt? Waarom doet hij dit nu wanneer ik probeer hem uit mijn hoofd te zetten? Ik haat mezelf om het feit dat ik mijn lach niet in kan houden, want dat voedt zijn ego alleen nog maar meer, en dus probeer ik zijn stomme grijns van zijn gezicht te vegen.
          "Je bent gevoelloos," ik smijt Karl naar zijn hoofd toe, "een volslagen idioot," vervolg ik waarbij ik er een kussen achteraan gooi, "en je hebt de film totaal verpest." Ook het kussen waar hij op ligt moet er nu aan geloven: ik trek het onder hem vandaan en gooi ook dat naar hem toe. "Ben je nu blij?"




    She's imperfect but she tries

    ISLA ASHWORTH
    HUFFLEPUFF || NEAR DRESSING ROOMS || CAS ||

    she doesn't say "I love you" like a normal person.
    instead, she'll laugh, shake her head, give you a little smile and say "you're an idiot".
    if she tells you you're an idiot, you're a lucky man.

    Ze wist niet goed hoe ze moest reageren op zijn hand die afgleed naar haar billen. Het was iets waar graag aan leek te zitten toen ze een relatie hadden, privé en in het openbaar. Bij dat laatste was ze er vrij zeker van dat hij het deed om haar te irriteren en het werd dan ook vaak beantwoord met een por in zijn zij of klapje op zijn hand. Ze gaf hem nu ook maar een klapje op zijn hand, al ging het iets lastiger door hun omhelzing.
          ’Ravenclaw Quidditch-spelers,’ verbeterde Isla terwijl ze Cas los liet. Nouja, misschien wel meer gewoon Quidditch-spelers, gezien Jase haar eerste was, maar dat was meer omdat ze elkaar vertrouwden, en niet om andere… dingen. Alleen ze had ook ooit eens een hook-up gehad met Sirius, die ook aan Quidditch deed, al had hij het met, eh, aardig wat mensen gedaan. Okay ja, Cas had gelijk. Quidditch spelers met donker haar waren schijnbaar haar type. Het ironische was dat zij er zelf niks van bakte.
          Waar hij niet gelijk in had, was dat hetgene met zijn knie “niets” was. Ze kende hem langer dan vandaag en had hem heus wel zien hinken. Zo makkelijk kwam hij er niet vanaf. Desnoods sleepte ze hem aan zijn oor naar Madame Pomfrey. Better safe than sorry.
          ’Ik heb die fout ooit al eens gemaakt, dat ga ik niet weer doen,’ grinnikte ze. ‘Ik ga je souvenirs ondertussen wel halen, en deze dingen,’ ze wapperde met haar rozen, ‘weg leggen.’, vervolgde ze, waarna Cas richting de kleedkamer ging, en zij zich naar de Hufflepuff dorm begaf zodat ze de souvenirs kon halen. Ze dacht er niet bij na dat er misschien mensen in de meisjesdorm waren, en pas toen ze enkele stappen naar binnen had gezet, viel haar oog op Chloe die met Ollie op haar bed zat. Ollie drukte net een kus in Chloe’s nek. Ze zagen er nog al close uit. Goddank dat ik niet vijf minuten later naar binnen liep.
          ’Oh shit, sorry!’ Haar wangen waren rood geworden en ze haastte zicht naar haar bed. ‘Ik eh, wist niet dat er iemand binnen was, sorry.’ Bij deze woorden zond ze Chloe een blik die praktisch zei “had je me niet even kunnen waarschuwen?”. ‘Ik moet even iets pakken en dan kunnen jullie verder gaan met… met waar jullie mee bezig waren.’
          Met een simpele spreuk pakte ze Cas’ souvenirs in, maar in haar haast had ze niet door dat er briefje uit het stapeltje cadeautjes stak. ‘Veel plezier nog!’ was haar boodschap voordat ze de kamer verliet.
          In de Common Room zelf waren Roza en Nova, die begrijpelijk erg overstuur was. Ze twijfelde even, maar liep toen toch op het tweetal af en trok het roodharige meisje in een stevige knuffel. ‘Sorry voor wat er gebeurd is,’ mompelde ze. Isla liet Nova weer los en veegde een traan van haar wang. ‘Als je iets nodig hebt, dan SMS of bel je maar.’ Haar bruine kijkers gleden naar Roza. ‘Maar Roza is een erg goede trooster, dus je bent in goede handen.’ Ze gaf Nova nog een laatste knuffel, waarna ze Cas’ souvenir weer in haar handen nam en richting de deur liep. Op het laatste moment draaide ze zich nog om. ‘Oja, het is waarschijnlijk beter om onze dorm even niet te betreden.’

          Iets later was ze weer bij het Quidditch veld, waar ze bijna onderste boven gelopen werd door Cas. Niet dat het volledig aan hem lag, want zelf was ook niet erg aan het opletten door Gossip Girl’s nominatielijst. Ada had haar verzekerd dat ze zich er niet druk om moest maken, maar het bleef in haar hoofd spelen. Voor Cas toverde ze echter snel een glimlach op haar gezicht. Het was niet iets waar ze het op dat moment over wilde hebben. Het leek alsof hij een beetje haast had, maar als dat echt zo was, dan had hij het wel gelijk gezegd. Toch?
          ’Ik heb je souvenirs,’ meldde Isla een beetje overbodig. Het was nogal een groot pakket. Ze kon niet kiezen wat ze nou wilde kopen, dus uiteindelijk had ze alles maar gekocht. Oops. Haar blik viel op een bankje dat een eindje verderop stond en ze duwde Cas voorzichtig, maar vastberaden die kant op. ‘Als jij nou je souvenirs open maakt, dan kan ik ondertussen naar je knie kijken, en geen “ge-nee”,’ besloot ze, terwijl ze hem neerduwde op het bankje en hem het pakket overhandigde. ‘Ik eh, hoop dat je het leuk vindt,’ vervolgde ze op een zachtere toon. ‘Toen ik had zag moest ik gelijk aan jou denken…’ Ondertussen was ze naast hem gaan zitten en had ze zijn been met zijn pijnlijke knie in haar schoot geplaatst. Voorzichtig en zorgzaam duwde ze zijn broekspijp omhoog. Gelukkig droegen jongens niet zulke strakke broeken als meisjes, anders had ze hem moeten vragen zijn broek uit te trekken. De buitenkant van zijn knie was erg dik en toen ze zijn been voorzichtig probeerde te buigen, ging het moeizaam. ‘Ik denk dat je knie uit de kom is geweest.’ Kwamen die weken intensieve EHBO-cursussen in de zomer ook nog eens in de magie wereld van pas. ‘Ik denk alleen dat hij nog niet volledig terug geschoven is, maar ik kan het terugduwen als je wilt?’ opperde ze. ‘Geen zorgen, ik heb het ooit eerder gedaan en die persoon leeft nog steeds en kan zijn been nog uitstekend gebruiken.’ Isla glimlachte lichtelijk naar Cas. ‘Het is in elk geval niet zo erg als de blessure die je vorig jaar tegen Slytherin op liep.’ Madam Pomfrey had er toen zelfs opgestaan dat hij een nacht in de ziekenzaal zou doorbrengen, voor de zekerheid. Natuurlijk was er net die avond een feest. Isla wilde niet dat hij de hele avond alleen doorbracht, dus had ze een berg eten gehaald uit de keuken, waarna ze Cas had verrast. Die avond was ook de avond dat ze voor het eerst hadden gezoend, en de avond waarop ze hem mee had uitgevraagd. Uiteindelijk was ze de hele avond bij hem gebleven en opgekruld in een stoel naast zijn bed in slaap gevallen.

    [ bericht aangepast op 3 april 2017 - 5:25 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    16 • YEAR 6 • PUREBLOOD • GRYFFINDOR • CHASER • GRYFFINDOR GIRL'S DORM • LILY

    Nog voor ik verder kan gaan met mijn prachtige imitatie van Karl de lila eenhoorn, grist Lily het beestje uit mijn handen en scheldt ze me uit voor idioot, ook al moet ze er hard om lachen. Dat wil ze niet laten zien, denk ik, want meteen richt ze zich weer tot de film en ik volg even haar voorbeeld. Toch word ik al snel weer afgeleid door de rode lokken naast me en ik probeer mijn gezicht in de plooi te houden, maar wanneer ze me aankijkt en ook in lachen uitbarst, houd ik mezelf niet meer in.
          'Je bent gevoelloos, een volslagen idioot, en je hebt de film totaal verpest. Ben je nu blij?' Ik zak wat onderuit omdat Lily zowel Karl als twee kussens naar me toe smijt en ik lach luid als ik de knuffel weer vastpak en hem plagend voor Lily's gezicht laat bungelen.
          'Ik ben niet gevoelloos, ik heb juist heel veel gevoel,' pruil ik dan en ik kom overeind waarna ik recht voor Lily zit. De film gaat gewoon door maar ik denk niet dat we ook maar enig idee hebben waar we nu precies in de film zitten. Lily heeft hem grijsgedraaid, zoals ze net zei, maar het is voor mij de eerste keer dat ik hem zie, dus ik snap er de ballen van. Komt nog wel een keer, nu is dit minstens zo leuk. 'Ik voel heel veel als ik bij jou in de buurt ben, Lily Evans,' grijns ik en ik gooi haar de knuffel toe waarna ik in kleermakerszit tegenover haar ga zitten en haar recht aankijk. 'Ik dacht dat je dat ondertussen wel wist.' Grijnzend smijt ik het kussen terug naar haar hoofd en ik kruip naar haar toe waarna ik weer naast haar ga zitten, met mijn rug tegen het hoofdeinde aan. Lily liet net weinig ruimte vrij tussen ons, nu raken onze armen elkaar bijna aan.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Castor

    17 • Year 6 • Pureblood • Ravenclaw • Chaser • Outside • Isla -> Marly
    Een tikkeltje wanhopig kijk ik naar het meisje voor me, want juist op dit moment besef ik dat ik er een ongelooflijk zootje van maak. Ik open mijn mond om mezelf te verontschuldigen en om haar te vertellen dat ik naar Marlene moet gaan, maar wanneer ik de grootte van het pakket zie dat Isla in haar handen heeft, kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om haar af te wimpelen. God, Eichenauer, je toont jezelf weer een ware casanova. Hoe ben ik ook alweer in de situatie beland waarin op twee plekken tegelijk een ander meisje te woord moet staan? Ik ben zelfs niet mans genoeg om Isla te vertellen dat mijn knie echt wel oké is, want hoewel ik mijn mond open om te protesteren, laat ik me toch braaf op een bankje duwen. Ik steek mijn handen als teken van overgave in de lucht en vouw dan mijn handen rond het pakket dat ze me mij heeft overhandigd.
          "Ik weet niet of dat zo'n geruststellende gedachte is," grijns ik, wanneer ze aangeeft dat ze direct aan mij moest denken. Terwijl ze mijn knie bekijkt, scheur ik het papier van de dingen af en bestudeer ik de inhoud ervan. Mijn grijns verbreedt zich en ik open mijn mond om commentaar te geven op de inhoud, maar wanneer mijn blik op de een stuk papier valt, vouw ik deze eerst open. Een foto; een brief.
          "Geweest," herhaal ik traag, als ik Isla over mijn knie hoor praten. "Dat is een mooi woord. Verleden tijd en zo." Mijn gedachten zijn echter bij het lezen van de brief en ik reageer dan ook enkel met een vaag handgebaar wanneer ze me vraagt of ze het terug moet duwen. De fysieke pijn die het teweeg zou brengen, zou in ieder geval niet op wegen tegen het rare emotionele gevoel in mijn buik dat de woorden op het papier bij me teweegbrengen. Wanneer ik aan het einde van de brief ben, vouw ik het papier dicht — vloek ik binnensmonds wanneer ze mijn knie terugduwt — en kijk ik haar met een vreugdeloos lachje op mijn gezicht aan.
          "Als je het zo bekijkt, ben ik best wel een klootzak, hè?" vraag ik haar, met het papier zwaaiend. Zij stort haar hart uit op papier met tienduizendeneen redenen waarom ik zo leuk ben en ik stuur haar een sms'je met de woorden dat ik het niet meer volhoud. "Ik eh..." Het is duidelijk dat deze brief is geschreven voordat ik het met haar uit heb gemaakt en ergens snap ik niet zo goed waarom deze er nu bij zit. Ongemakkelijk maakt het dit alles wel.
          "Merlin, dit is klote. Het spijt me, oké? Het spijt me en ik ben en zak en..." Ik haal een hand door mijn haren heen. "Marlene. Ik moet naar haar toe. Mary is aangevallen en... dankjewel voor de souvenirs en mijn knie en..." Ik sta op en zucht moeilijk. "Luister, ik weet dat die brief een tijd geleden is geschreven en ik weet bij god niet of je er wel of niet over wil praten, of we dat überhaupt wel moeten doen, want jij hebt Cedric en ik heb Marly en als we gevoelens op gaan rakelen dan eindigt dat alleen maar in een klotesituatie en we weten allebei dat dit nu al aan het gebeuren is, want anders, nou ja, dan stonden we hier nu niet." Ik haal mijn hand door mijn haren heen, geef Isla een wat halfslachtige knuffel met de woorden 'ik kan dit even niet nu' en kijk haar moeilijk aan, alvorens ik me omdraai. Casanova my ass.
          Mijn gedachten zijn niet bij Marly wanneer ik in haar richting loop, maar zodra ik haar zie zitten, besef ik dat ik geesten uit mijn verleden voor nu even opzij zou moeten duwen. Isla zou dat ook doen vandaag, dat heeft ze me wel duidelijk gemaakt, en de confrontatie die hierna zou komen, nou ja... dat zou ik dan wel weer zien. Of niet, want ik ben behoorlijk goed in het ontlopen van mijn verantwoordelijkheden en in het verhullen van mijn emoties door flauwe grappen. Ik zucht en loop op het alleen zittende meisje af.
          "Hé jij," kondig ik mijn bezoek aan, waarbij een waterig glimlachje rond mijn lippen speelt. Ik aarzel niet en plof naast haar neer. Mijn vrije arm sla ik rond haar fragiele schouders om haar zo tegen me aan te trekken. "Je zou niet zo moeten fronsen; je weet maar nooit wie er verliefd wordt op die stralende lach van je." Terwijl ik haar knuffel verlaat een zucht mijn mond. Mijn ogen zijn gericht op een willekeurig punt in de verte, terwijl mijn hand op een regelmatig tempo haar bovenarm streelt.



    She's imperfect but she tries

    Lily Evans

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Her dorm • James
    Ik kan het niet laten om stilletjes te gniffelen wanneer James me ervan probeert te overtuigen dat hij heus wel gevoelens heeft, maar dat hij het feit dat ik hem een idioot noem niet probeert te ontkrachten. Zelfkennis, wie had nog eens gedacht dat hij dat zou hebben? "Oh, maar ik voel ook heel, heel veel als ik bij jou in de buurt ben, James Potter," kaats ik de bal lieflijk terug, waarbij ik zijn achternaam met nadruk mijn mond laat verlaten. Ik duw mezelf net zoals hij recht, zodat we tegenover elkaar zitten en ik kijk hem met een uitdagende blik in mijn ogen aan. "Ik dacht dat je dat ondertussen ook wel wist." Ik trek Karl uit zijn handen wanneer hij deze voor mijn gezicht laat bungelen en klem de arme eenhoorn veilig in mijn armen, waarna ik de jongen tegenover me fijntjes mijn gevoelens voor hem uitleg, terwijl ik me niet van mijn stuk probeer te laten brengen wanneer hij dichter naar me toe verschuift. "Ik voel dingen als... moordneigingen. Wurgneigingen." Ik pauzeer even, waarbij ik mezelf wat onderuit laat zakken, zodat ik op mijn rug lig en naar het plafond kan staren. Dit zorgt er tevens voor dat de minieme afstand tussen James en mij weer iets groter wordt, zodat ik weer ruimte heb om te ademen en rustig mijn lijst kan vervolgen. "Haat, nijd, irritatie, frustratie — zei ik al moordneigingen? Moordneigingen hoort zonder twijfel op de lijst, met een hoofdletter M."
          Ik sla mijn armen om het kussen dat James zojuist naar mijn hoofd heeft geslingerd heen en kijk hem vanuit mijn positie — liggend op mijn bed zodat hij boven me uittorent — aan. "Heeft iemand je ooit al eens gezegd dat je er ondersteboven best grappig uitziet?" vraag ik hem met een bedachtzame blik in mijn ogen. "Want dat is zo. Je bent echt het levende bewijs dat god humor heeft," vervolg ik met een uitgestreken gezicht, alsof ik hem zojuist niet heb beledigd. "PS: We zouden Bambi kijken, weet je nog? De laatste keer dat ik het checkte, was mijn naam nog altijd Lily en geen Bambi, en Lily kijken of Karl bespotten was geen optie toen we gingen bepalen wat we zouden gaan doen. Dat is het nog steeds niet, overigens." En met die woorden gooi ik het kussen omhoog in zijn gezicht. Dat zou hem leren. Hoop ik dan toch.


    [ bericht aangepast op 3 april 2017 - 16:34 ]


    She's imperfect but she tries

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    16 • YEAR 6 • PUREBLOOD • GRYFFINDOR • CHASER • GRYFFINDOR GIRL'S DORM • LILY

    Ze reageert meteen met dezelfde tekst die ik tegen haar gebruikte en ik trek mijn wenkbrauwen op. Wel, ik wist dat ze mondig was, maar om nou mijn eigen woorden tegen me te gebruiken? 'Ik voel dingen als... moordneigingen. Wurgneigingen. Haat, nijd, irritatie, frustratie — zei ik al moordneigingen? Moordneigingen hoort zonder twijfel op de lijst, met een hoofdletter M.'
          Pruilend kijk ik naar het meisje als ze op haar rug voor me ligt en ik krijg enorm de neiging om mijn hand door haar haar te halen. Ze ligt zo mooi voor me en fuck, ze daagt me uit. Heel erg. 'Ik ben hilarisch, dat weet ik,' merk ik vervolgens op. 'En ik ben toch ook Bambi aan het kijken? Ik kan multitasken,' zeg ik en ik ga naast haar op het bed liggen, met mijn arm onder mijn hoofd gevouwen. 'Maar ik moet zeggen dat ik Lily kijken ook heel leuk vind.' Ik richt me dan toch weer een op de televisie en kijk naar de dartelde herten, ik moet zeggen dat ik ze erg schattig vind en ik vraag me oprecht af of ik er ook zo uit had gezien als ik al voor mijn elfde een Animagus was geworden en een hert werd. Ik bedoel, dan moet Lily me wel leuk vinden, toch?
          Het blijft stil tussen ons en we concentreren ons beiden op de film, al moet ik zeggen dat nu Lily zo dicht naast me ligt, ze me nogal afleidt van de film die gewoon verdergaat. Ik kan me gewoon niet helemaal focussen op de herten als ik hier op Lily's bed lig, zeg maar. Ik draai mijn hoofd naar haar toe en proest een beetje als een pluk van haar rode haar in mijn gezicht komt. Ik veeg het aan de kant en ik draai me op mijn zij, waarna ik even glimlach. 'Dit is toch niet zo erg?' merk ik zachtjes, maar licht plagend op.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Lily Evans

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Her dorm • James
    Een geamuseerde blik verschijnt in mijn ogen wanneer James voor even zijn tong verloren lijkt te zijn. Is dat zelfs ook maar mogelijk? Ik kan het echter niet laten om met mijn ogen te rollen wanneer hij me vertelt dat hij hilarisch is, want dat was niet precies hetgeen waar ik op doelde met mijn grap, maar ik houd wijselijk mijn mond dicht. Zijn volgende opmerking daarentegen, daar kan ik onmogelijk niet op reageren.
          "Mannen en multitasken?" stoot ik uit. "Je weet dat het wetenschappelijk is bewezen dat mannen dat niet kunnen, toch?" Ik grinnik, sceptisch mijn wenkbrauwen optrekkend wanneer hij beweert dat hij de film heus wel volgt. Ik betwijfel deze uitspraak ten zeerste en mijn blik schiet dan ook geamuseerd naar het scherm. "Maar, vooruit. Hoe heet... hij dan?" vraag ik, waarbij ik naar het scherm wijs als er een schattig hupsend konijn voorbij komt. Uitdagend trek ik mijn wenkbrauwen op, want dit is het moment waarop ik erachter kom hoe de verhouding tussen Bambi kijken en Lily kijken daadwerkelijk is.
          Wanneer we ons daadwerkelijk op de film concentreren, glijdt mijn aandacht af en toe af naar de groepschat, totdat de sfeer grimmiger wordt; op dat moment is mijn aandacht voor de film volledig verdwenen. Ik kijk pas weer op wanneer ik voel hoe iemand aan mijn haren zit en ik James' stem hoor. Ik kijk op en pers er een glimlachje uit, al lachen mijn ogen niet mee.
          "Nee," mompel ik zacht. "Het is best oké." James is best oké; dat weet ik zelf ook wel, hoewel ik graag zoveel andere dingen beweer. Eerder vandaag zat ik al in de put door de aanvallen op Nova en Mary, en James lijkt over een soort bovennatuurlijke gave te beschikken om ondanks alles weer een lach op mijn gezicht te toveren. Mijn speelse, uitdagende houding die hij teweeg heeft weten te brengen, is echter volledig verdwenen door het gesprek in de groepschat, waar ik inmiddels uit ben. De mudblood opmerkingen kan ik nog wel redelijk negeren, maar wanneer Celebran in de groepschat luid en duidelijk te weten geeft dat hij hoopt dat ik de volgende ben en dat het ditmaal hopelijk wel lukt, breekt er iets en verlaat ik de groepschat. Hoewel Isla me probeert aan te sporen voor mezelf op te komen, kan ik me hier nu niet toe zetten. Gewoon even niet... vandaag.
          Ik leg mijn mobiel op mijn nachtkastje en klauter overeind, zodat ik weer tegen de hoofdsteun van het bed aanzit. Mijn blik richt ik op de televisie en ik probeer James nadrukkelijk te negeren, al weet ik dat hij de berichten natuurlijk ook meekrijgt. Ik wil de sfeer niet verpesten en probeer te doen alsof het me niets uitmaakt, al klinkt mijn geveinsd vrolijke minder echt dan ik graag had gehad gewild wanneer ik een poging doe het gesprek weer luchtig te krijgen.
          "Dus, wat vind je van de film?"



    She's imperfect but she tries

    ISLA ASHWORTH
    HUFFLEPUFF || OUTSIDE || ADA ||

    she doesn't say "I love you" like a normal person.
    instead, she'll laugh, shake her head, give you a little smile and say "you're an idiot".
    if she tells you you're an idiot, you're a lucky man.

    Alle kleur trok weg uit haar gezicht toen ze het papier in Cas' handen zag. Er was maar één ding dat naast de souvenirs voor Cas nog in haar koffer zat... Ze opende haar mond, maar er kwamen geen woorden uit. 'Die moest er n--.' Ze stopte abrupt met praten toen hij over Marly begon.
          Hij stond op, maar ze keek niet op en bleef naar haar schoenen kijken. Ze reageerde niet toen hij zijn armen om haar heen sloeg voor een korte omhelzing. Van alle dingen die tussen zijn souvenirs terecht waren gekomen, was het net die brief. Hij dacht vast dat ze een grote idioot was. Ze kon hem daar geen ongelijk in geven, dat was ze ook. Op de berichtjes die ze hem even later stuurde, reageerde hij niet. Ja, ze had het goed verpest.
          Met over elkaar geslagen armen en haar blik op de grond ging ze opzoek naar Ada. Op Whatsapp had ze er nog luchtig over gedaan, maar in het echt lukte het niet en haar onderlip begon al snel te trillen toen ze haar beste vriendin zag.
          'Dus, ik ben een grote idioot,' mompelde Isla terwijl ze zich naast Ada op het bankje liet zakken. Ze trok haar benen op en sloeg haar armen er om heen. 'Tussen de souvenirs die ik aan Cas gaf zat een brief,' begon ze na enkele seconden stilte. 'Ik wist niet dat die er tussen zat, maar Cas heeft hem dus gelezen en ik had het geschreven voordat hij het uitmaakte.' Twee dagen, om precies te zijn. 'En die brief hoorde er helemaal niet tussen te zitten, maar dat was dus wel zo. En nu weet ik niet wat ik moet doen. Cas, hij,' haar stem happerde even, 'hij antwoordt niet op mijn berichtjes, dus ik weet niet of hij nu boos is en ik ben verward en eerder zei hij enkele dingen waardoor ik enkel verwarder ben en ik weet niet wat er van te weten en ik weet überhaupt niet of hij nu nog wel met mij wilt praten, en ik wil niet dat we ineens van samen zijn naar... naar helemaal niks gaan. Ik geef om hem en ik wil hem niet helemaal kwijt, maar ik weet niet of we überhaupt wel als vrienden met elkaar om kunnen gaan.' Ze beet op haar lip en keek Ada onzeker aan. 'En iedereen lijkt het maar wat graag in mijn gezicht te wrijven dat hij nu Marly leuk vindt.'

    [ bericht aangepast op 4 april 2017 - 14:57 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered