• De stelling van deze week luidt:
    Seks in een relatie is niet per se nodig.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Wheatley schreef:
    ^ Ik bedoel dat het, naar mijn mening, onderdeel uitmaakt van de basis. Houden van uiteraard ook.

    Mja, dat is niet voor iedereen zo. Nouja, kunnen we uren over discussiëren maar heeft niet zoveel zin denk ik hahaha


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Nee je hebt gelijk, het is persoonlijk. Ik probeer het ook gewoon even algemeen te zien (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Nou, ik weet niet of er hier ook aan relaties tussen zestienjarigen en jonger wordt gedacht door iedereen die oneens zegt, want ik weet dat het niet heel vaak voorkomt dat je op die leeftijd echt al een serieuze relatie begint, maar je kan moeilijk van hen verwachten seks met elkaar te hebben lijkt me (': Zoals al vaker gezegd hangt dit heel erg van de persoon af denk ik.


    obsessive rage

    Square schreef:
    Ik bedoel, duh. Natuurlijk niet. (krul)

    Dat wil niet zeggen dat het niet toch heel belangrijk kan zijn voor sommige mensen, en dat is ook prima! Maar als algemeen geldende stelling lijkt het me vrij helder dat het enige mogelijke antwoord is dat nee, het is niet per se nodig.


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Voor mezelf gesproken, zou ik geen relatie zonder seks kunnen hebben, maar ik kan me voorstellen dat er stellen zijn die een goede relatie hebben zonder seks.


    I was an angel living in the garden of evil

    Bouncing schreef:
    Nou, ik weet niet of er hier ook aan relaties tussen zestienjarigen en jonger wordt gedacht door iedereen die oneens zegt, want ik weet dat het niet heel vaak voorkomt dat je op die leeftijd echt al een serieuze relatie begint, maar je kan moeilijk van hen verwachten seks met elkaar te hebben lijkt me (': Zoals al vaker gezegd hangt dit heel erg van de persoon af denk ik.


    Niet aanvallend bedoeld of iets dergelijk Ik weet van heel veel 11-12 jarige dat ze wel al seks hebben. Ik ben wel van mening dat het niet goed is tho, maar helaas gebeurt het wel.

    Ik vind dat in elke relatie wel seks hoort. Het is toch wel een soort 'intimiteit' wat enkel knuffelen en dergelijk niet kan vervullen. Nu heb ik het enkel over basis seks (dus geen SM en dergelijk, daar praat ik nu niet over.)


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    McCrory schreef:
    (...)

    Niet aanvallend bedoeld of iets dergelijk Ik weet van heel veel 11-12 jarige dat ze wel al seks hebben. Ik ben wel van mening dat het niet goed is tho, maar helaas gebeurt het wel.

    Ik vind dat in elke relatie wel seks hoort. Het is toch wel een soort 'intimiteit' wat enkel knuffelen en dergelijk niet kan vervullen. Nu heb ik het enkel over basis seks (dus geen SM en dergelijk, daar praat ik nu niet over.)


    Ik zeg ook niet dat het niet gebeurt, maar ik bedoel dat je voor rond die leeftijd niet kan verwachten dat ze het gaan doen omdat de relatie anders niet goed zou zijn, hehe.


    obsessive rage

    Nee hoor, zoveel stellen houden op met seks hebben als ze een tijd bij elkaar zijn (en kinderen hebben bijvoorbeeld). Ik denk niet dat wij het recht hebben om daar iets van te vinden, seksualiteit is je eigen keuze.


    i put the fun in funeral

    Oneens, het hoort gewoon bij je relatie. Het zorgt voor intimiteit, binding, vertrouwen en nog extra veel liefde. Natuurlijk verschilt het per persoon wanneer iemand toe is aan (de eerste keer) seks, maar uiteindelijk zal het er toch echt een keer van moeten komen, anders kun je nooit echt een intieme band opbouwen, waarbij je alles aan elkaar geeft, dus ook je lichaam. Dit is puur mijn mening hoor!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ligt natuurlijk heel erg aan de mensen, hoe belangrijk zij het vinden
    Ik zou het niet heel belangrijk vinden maar dat heeft meer te maken met mijn angst haha


    --

    Ik zeg ja. Ik denk niet dat seks een absolute benodigdheid is in een relatie. Het zorgt, wat velen al zeggen, voor de intimiteit en je leert elkaar goed kennen, zowel persoonlijk als lichamelijk, maar ik denk niet dat het per se nodig is om een goede relatie te hebben. Ik hecht er zelf bijvoorbeeld wel waarde aan, omdat het voor mij juist betekent dat mijn vriend nog van me houdt, ondanks de ruzies of mijn stommiteiten. Ondanks dat hij het dan ook gewoon zegt, is seks dan juist het bewijs voor mij. Voor anderen kan het best zijn dat de liefde alleen bedreven wordt in het geval van een kinderwens, zoals bij christenen of mensen die er gewoon geen waarde aan hechten of de behoefte niet hebben. Het is niet specifiek iets dat aan de basis van een relatie ligt, aangezien de meesten niet met seks beginnen. Het begint met lieve woordjes, kusjes, cadeautjes en alles, maar seks komt meestal pas later. Daarom is seks niet een must in een relatie. De meeste mensen - ik zeg de meeste, want er zullen er ongetwijfeld zijn - beëindigen de relatie niet, omdat de seks slecht is. Het gaat in een relatie om de combinatie van twee persoonlijkheden. Passen ze bij elkaar, gaat het goed samen als ze totaal verschillen van elkaar, dat soort dingen. Hoe een relatie loopt hangt dus af van de twee mensen en hun wensen, karaktereigenschappen, behoeftes, etc., maar het is niet per se afhankelijk van seks.

    [ bericht aangepast op 24 april 2017 - 9:52 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    nerveus schreef:
    Oneens, het hoort gewoon bij je relatie. Het zorgt voor intimiteit, binding, vertrouwen en nog extra veel liefde. Natuurlijk verschilt het per persoon wanneer iemand toe is aan (de eerste keer) seks, maar uiteindelijk zal het er toch echt een keer van moeten komen, anders kun je nooit echt een intieme band opbouwen, waarbij je alles aan elkaar geeft, dus ook je lichaam. Dit is puur mijn mening hoor!

    En als je nou een relatie hebt waar 1 vd twee in verband met andere omstandigheden geen seks kan/wil hebben? Hebben zij dan geen goede relatie? T is denk ik niet zo zwart op wit allemaal...


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eens, omdat er per se staat. Seks kan belangrijk zijn, maar dat hoeft niet. Intimiteit is belangrijker en meer omvattend. Seks is een vorm daar van.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Iedereens mening verschilt hierbij. Voor mij is het wel nodig in een relatie maar voor de ander maakt het geen kut uit.

    Greyisms schreef:
    Iedereens mening verschilt hierbij. Voor mij is het wel nodig in een relatie maar voor de ander maakt het geen kut uit.


    Hehe. Pun.


    Tijd voor koffie.