• De stelling van deze week luidt:
    Seks in een relatie is niet per se nodig.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Queer zijn is gewoon alles

    nee, dat hoeft niet als je dat niet wil!

    Eledhel schreef:
    (...)
    En als je nou een relatie hebt waar 1 vd twee in verband met andere omstandigheden geen seks kan/wil hebben? Hebben zij dan geen goede relatie? T is denk ik niet zo zwart op wit allemaal...


    Dan nog kan je niet nooit seks hebben. Ik zeg niet dat je na een week van een relatie al seks moet hebben, maar na een tijd (een jaar, misschien langer) moet het er toch een keer van komen. Als je al heel lang samen bent, gaat het ook een keer gebeuren en zo niet, dan zit er iets niet goed denk ik.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Oneens, je verbindt met elkaar op een volledig andere manier die niet te vergelijken is. Je leert elkaar volledig kennen.
    En ik denk stiekem ook dat mensen die nog geen seks hebben gehad, dit niet kunnen begrijpen.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Oneens, je verbindt met elkaar op een volledig andere manier die niet te vergelijken is. Je leert elkaar volledig kennen.
    En ik denk stiekem ook dat mensen die nog geen seks hebben gehad, dit niet kunnen begrijpen.


    Maar dat is toch ook gewoon super persoonlijk per persoon.


    Tijd voor koffie.

    Edgy schreef:
    (...)

    Maar dat is toch ook gewoon super persoonlijk per persoon.


    Als in: dat is voor iedereen anders? Ik heb het er met anderen over gehad en zij zijn het met me eens, dat je met elkaar 'connect' op een hoger niveau. Ik kan het niet goed uitleggen en denk dat het ook veel te maken heeft met hormonen en shizzles, maar na seks lijkt de band die je hebt met een persoon gewoon dieper te gaan dan ervoor

    [ bericht aangepast op 24 april 2017 - 18:04 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Als in: dat is voor iedereen anders? Ik heb het er met anderen over gehad en zij zijn het met me eens, dat je met elkaar 'connect' op een hoger niveau. Ik kan het niet goed uitleggen en denk dat het ook veel te maken heeft met hormonen en shizzles, maar na seks lijkt de band die je hebt met een persoon gewoon dieper te gaan dan ervoor


    Ik heb het er ook genoeg met anderen over gehad en zij zijn het met me eens (tja), maar seks is echt niet de enige manier om intiem met elkaar te zijn (wat Square uitlegt een paar pagina's terug. Zij is veel beter in verwoording).
    Maar goed, wat ik probeer te zeggen, is dat je dit soort dingen nu eenmaal niet voor iedereen kunt zeggen als waarheid. Mensen verschillen daarin. Ik begrijp wat je bedoelt qua hormonen, maar seks is wat dat betreft ook daar niet de enige manier om een 'hoger niveau' te bereiken. En spiritueel gezien al helemaal niet, natuurlijk.

    Ongeacht wat ik hierin ervaar, er zijn gewoon geen waarheden vast te binden aan deze stelling.

    [ bericht aangepast op 24 april 2017 - 18:34 ]


    Tijd voor koffie.

    Eens. Het verschilt per persoon, maar zoals iemand anders al eerder had opgemerkt staat er "per se" en aangezien het voor sommige mensen dus niet nodig is ben ik het er mee eens. Ik vind trouwens ook (en dit is niet aanvallend bedoeld hoor) het een beetje raar dat mensen het er mee oneens zijn, omdat ze daarmee eigenlijk zeggen dat aseksuele mensen niet bestaan/geen goede relaties kunnen hebben en dat is niet waar. Nogmaals, ik wil hier niemand mee beledigen. Het viel me gewoon op.


    We should kiss the girls that we wanna kiss

    Sanvers schreef:
    Ik vind trouwens ook (en dit is niet aanvallend bedoeld hoor) het een beetje raar dat mensen het er mee oneens zijn, omdat ze daarmee eigenlijk zeggen dat aseksuele mensen niet bestaan/geen goede relaties kunnen hebben en dat is niet waar. Nogmaals, ik wil hier niemand mee beledigen. Het viel me gewoon op.

    Niemand heeft gezegd of bedoelt dat aseksualiteit niet bestaat.

    Wraith schreef:
    (...)
    Niemand heeft gezegd of bedoelt dat aseksualiteit niet bestaat.


    Nee, maar er wordt hier wel gezegd dat seks nodig is een relatie. En (de meeste) aseksuele mensen hebben/willen geen seks. Door te zeggen dat je zonder seks geen goede relatie kan hebben, zeg je dus eigenlijk ook dat aseksuelen dat niet kunnen óf negeer je hun bestaan. Dat bedoelde ik.


    We should kiss the girls that we wanna kiss

    nerveus schreef:
    (...)

    Dan nog kan je niet nooit seks hebben. Ik zeg niet dat je na een week van een relatie al seks moet hebben, maar na een tijd (een jaar, misschien langer) moet het er toch een keer van komen. Als je al heel lang samen bent, gaat het ook een keer gebeuren en zo niet, dan zit er iets niet goed denk ik.


    Waarom zou je niet nooit seks kunnen hebben? Als beide mensen er geen behoefte aan hebben, kan het heel goed dat ze geen seks hebben. Of als mensen het gewoon niet prettig vinden. Dat hoeft niet per se te betekenen dat iets niet goed zit. Iedereen heeft andere behoefte, lijkt me. Sowieso moet het er nooit van komen. Het blijft een keuze en als mensen om wat voor reden dan ook ervoor kiezen om geen seks te hebben, hoeft dat niets te zeggen over hoe goed/slecht hun relatie is. Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe je zoiets zo zeker kunt zeggen. Natuurlijk kun jij het zo ervaren, maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden.

    [ bericht aangepast op 24 april 2017 - 19:13 ]


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Sanvers schreef:
    (...)

    Nee, maar er wordt hier wel gezegd dat seks nodig is een relatie. En (de meeste) aseksuele mensen hebben/willen geen seks. Door te zeggen dat je zonder seks geen goede relatie kan hebben, zeg je dus eigenlijk ook dat aseksuelen dat niet kunnen óf negeer je hun bestaan. Dat bedoelde ik.

    Het is meer een mening. Ik kan persoonlijk echt niet zonder seks. Dus een relatie zonder seks is voor mij een slechte relatie. Daarmee zeg ik niet dat een aseksuele een slechte relatie heeft als er geen seks is.

    Wraith schreef:
    (...)
    Het is meer een mening. Ik kan persoonlijk echt niet zonder seks. Dus een relatie zonder seks is voor mij een slechte relatie. Daarmee zeg ik niet dat een aseksuele een slechte relatie heeft als er geen seks is.


    Ik dacht dat de stelling in het algemeen bedoeld was. Als dat niet zo is bied ik bij deze mijn excuses aan.


    We should kiss the girls that we wanna kiss

    Eens, iedereen heeft het recht om zijn romatische en seksuele oriëntatie te beleven zoals hij/zij wil. Daarnaast is seks soms een subjectief voor. Wordt hiermee coïtus, penetratie, seksuele handelingen, ... Bedoeld? Zo zijn sommige mensen van mening dat een lesbisch koppel bijvoorbeeld nooit 'echte' seks zou kunnen hebben omdat er hier geen sprake van coïtus en ook niet altijd van penetratie is, maar toch kunnen twee vrouwen seksuele handelingen uitvoeren en dat zie ik als seks. Maar neen, seks is geen voorwaarde waaraan een romantische relatie (wél een seksuele relatie, uiteraard) moet voldoen.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Sanvers schreef:
    (...)

    Ik dacht dat de stelling in het algemeen bedoeld was. Als dat niet zo is bied ik bij deze mijn excuses aan.

    Ik heb geen idee. Ik vind het niet eens een stelling, maar eerder een mening. Er is niet echt een duidelijk antwoord op.

    Wraith schreef:
    (...)
    Ik heb geen idee. Ik vind het niet eens een stelling, maar eerder een mening. Er is niet echt een duidelijk antwoord op.

    Nou ja, ik denk dat je het een beetje kunt vergelijken met homoseksualiteit. Als de stelling van de week 'Een relatie met een vrouw is geen relatie' zou luiden, zou iedereen natuurlijk oneens zeggen – want mensen kunnen homo-/biseksueel zijn, of hetero-/biseksuele mannen hebben natuurlijk geen man nodig om een goede relatie te hebben en hun relatie is even volwaardig als die met een man. Maar als je aan mij vraagt of ik een relatie met een vrouw als een echte relatie zou zien, dan zou ik nee antwoorden, want ik ben hetero en word niet verliefd op vrouwen. Dus mijn relaties met vrouwen zullen altijd platonisch zijn en niet romantisch of seksueel. Dus nee, een romantische relatie met een vrouw is voor mij niet mogelijk – maar misschien wel voor andere mensen. Net zoals een romantische relatie zonder seks voor mij niet mogelijk is, maar voor anderen misschien wel.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it