• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    Sirius Orion Black • Ben Barnes || Bathsheba [1.1]
    Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    Peter Pettigrew • Evan Peters || Bathsheba
    James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Gareth [1.9]
    William Theodore Weasley • Tijn Elbers || SebastianVerlac [1.10]
    Lily Evans • Karen Gillan || Tad [1.5]
    Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Bathsheba [1.10]
    Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || Sappho [1.10]
    Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Gareth [1.9]
    Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Bathsheba [1.1]
    Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || Sappho [1.2]
    Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Bathsheba [1.12]
    Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || SebastianVerlac [1.2]
    Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Narcisse [1.3]
    Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Heizer [1.9]
    Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Tad [1.11]
    Frank Longbottom • Matthew Hitt || Heizer [1.12]
    Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    Killian Eliot Eichenauer • Johnny Depp || Bathsheba [1.12]
    Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || SebastianVerlac [1.2]
    Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Phorthos [1.11]]
    Alice Fortescue • Carey Mulligan || Sappho [1.12]
    Dorcas Meadows • Ines Garcia || Cranston [1.12]

    HUFFLEPUFF VOL
    Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || SebastianVerlac [1.2]
    Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || Sappho [1.11]
    Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    Alexander Blackbourne • RJ King || Cranston [1.12]
    Gabriel Ulrick Murray • Declan Mckenna || JamesPotter [1.12]
    Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Heizer [1.2]
    Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Gareth [1.9]
    Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Bathsheba [1.10]
    Isla Ashworth • Rosie Tupper || Cranston [1.11]
    Raven Seymour • Karrueche Tran || Gareth [1.12]
    Leraren
    Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    Horace Slughorn - Potions
    Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    William Xavier Herberry - Herbology
    Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    Sybill Patricia Trelawney - Divination
    Alix Rose Thomas - Charms
    Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    Remus John Lupin • WillNotLearn
    Lily Evans • Tad

    SLYTHERIN
    Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW

    Alice Fortescue • Sappho

    HUFFLEPUFF
    Luke Nathan MacNamara • SebastianVerlac
    Nova Tamzin Archer • Gareth
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    James Potter • Gareth || Captain
    Kathelaine Avierella Savore • Bathsheba
    Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    Sirius Orion Black • Bathsheba
    William Theodore Weasley • SebastianVerlac
    Seeker
    Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    Chasers
    Scarlett Rose River • Bughead
    Caleb Brody Hughes • Sappho
    Adalae Cresenta Romanova • Narcisse
    Beaters
    Celebran Serpen von Leirko • Bathsheba
    Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    Regulus Arcturus Black • Gareth || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    Frank Longbottom • Heizer
    Chasers
    Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    Castor Eichenauer • Tad
    Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    Faelia Christina Brown • Solomita
    Primrose Matilda York • SebastianVerlac
    Seeker
    Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    Jason Axel O'Donnell • Sappho || Captain
    Chasers

    Rozalua Maut Liluye • Bathsheba
    Unknown
    Beaters
    Alexander Blackbourne • Cranston
    Unknown
    Seeker
    Chloe Maliette Porter • Heizer



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — End of Year Feast

    Gryffindor heeft de Quidditch Cup gewonnen, maar de andere afdelingen hebben zeker nog een kans om de house cup te winnen! Iedereen mag zich kleden in zijn beste dress robes, want het gigantische feestmaal zal zo van start gaan en dan zal de house cup worden uitgereikt door professor Dumbledore. Na het feestmaal zal het gemaskerde bal beginnen en dan zullen ook de prom king en queen uitgereikt worden door niemand anders dan Minerva McGonagall! Deze uitreiking zal gevolgd worden door een optreden van de Weird Sisters! Geniet van deze laatste avond op Hogwarts en een fijne vakantie.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Bathsheba met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2017 - 16:34 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Professor Albus Percival Wulfric Brian Dumbledore


    96 • Headmaster • Supreme Mugwump • Chief Warlock of the Wizengamot • Halfblood • Gryffindor • The Great Hall • Everyone

    Ik heb de afgelopen maand enorm uitgekeken naar dit moment. Niet alleen naar het uitreiken van de twee kronen voor de koning en koningin of de uitreiking van de Quidditch Cup, maar ook voor het hele feest zelf waar enorm veel moeite in is gestoken. Ik ben gekleed in mijn meest paarse, goudste en chiqueste gewaad.
          Het afgelopen uur heb ik genoten van een overheerlijk feestmaal, helemaal bedolven onder de glitters en heb ik toegekeken met hier en daar wat gelach, hoe de leerlingen ook bedolven werden. Minerva McGonagall lijkt iets minder gediend van de prank. We weten beide natuurlijk wie het gedaan heeft, maar ik kan zweren dat ik af en toe een vlaag van een ingehouden lach op haar gezicht zie verschijnen.
          Zodra de meesten borden in de zaal leeg zijn, kom ik langzaam overeind. Het geluid wat de zaal de afgelopen tijd gevuld heeft, dempt redelijk snel en ik trek de gigantische, roze boa rond mijn nek recht. Op mijn gezicht heb ik een paars masker met glitters, wat perfect bij mijn gewaad past. Ik kijk de zaal rond en knik goedkeurend. Iedereen ziet er fantastisch uit en de glitters doen zeker hun ding.
          'Welkom!' zeg ik met mijn luide stem. De zaal valt compleet stil en ik kan de spanning voelen stijgen. 'Welkom op dit unieke, gemaskerde feest. Ik ben blij om te zien dat iedereen zijn best gedaan heeft om er op zijn paasbest uit te zien en ik hoop dat iedereen een plezierige avond zal hebben.'
          Ik gebaar iedereen op te staan en er klinkt een geschuif van banken. Met een zwaai van mijn toverstok verdwijnen zowel de banken als de tafels en ik dim het licht in de zaal waardoor de zaal omgetoverd wordt in een fantastische feestzaal. De muren zijn bedekt met kleine lampjes. Aan de rechterkant van de zaal staat een groot podium waar de instrumenten voor de Weird Sisters al klaar staan. Hier en daar zijn kleinere tafels verschenen en aan de linker muur staat een lange bar, waar tientallen elfen heen en weer rennen om de meest excentrieke drankjes voor te bereiden.
          'Dit feest is natuurlijk niets zonder een koning en koningin.' Mijn mondhoeken krullen omhoog en ik haal een stuk perkament tevoorschijn. 'Er is enorm veel gestemd en er zijn verschillende kandidaten die dicht bij de troon kwamen.' Ik kijk de zaal rond. 'Fran uit Ravenclaw, stond een hele tijd bovenaan, evenals Scarlett. Bij de jongens waren het bijna Celebran en Jason die ervandoor gingen met de kroon, maar er kan maar één koppel zijn dat vanavond het feest opent met een dans.'
          Ik laat een dramatische stilte vallen en tover twee kronen tevoorschijn. Een kleine, gouden kroon, met fragiele versiersels en zilveren edelstenen die glinsteren in het kaarslicht. De tweede kroon is wat steviger en minder fragiel, maar even mooi, met dezelfde gouden kleur en de zilveren edelstenen.
          'Graag wil ik... Lily Evans.... en James Potter naar voren hebben om hun kronen op te komen te halen en deze fantastische avond te openen met een gezamenlijke dans. Er klinkt een oorverdovend applaus en enthousiast klap ik zelf ook mee terwijl ik wacht tot de twee naar voren komen.


    "It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Jason Axel O'Donnel


    “If you pull then I'll push too deep
    and I'll fall right back to you.”



    Blake had me uiteindelijk haar dorm uitgegooid om zich om te kleden en ik begreep waarom. Ik was een enorme eikel geweest tegen haar, het was dus alleen maar fair dat ze haar afstand een beetje bewaarde. Daarbij waren we niet eens elkaars dates, dus samen omkleden was niet een must. In mijn dorm had ik mijn pak met vlinderdasje en masker aangetrokken. Mijn date voor vanavond was Dorcas, maar dat was meer omdat we beiden niemand hadden en we elkaar graag mochten, het hele 'aan elkaars arm verschijnen op het feest'–gedoe zou vanavond waarschijnlijk niet gebeuren. Vandaar dat ik besloot dat ik wel wat later kon verschijnen op het feest, om een avondwandeling door de school te maken. Ik dwaalde wat rond door de verlaten school, iedereen was immers op het feest, tot ik twee andere studenten zag zitten toen ik een hoek omsloeg – zo verlaten was de school dus toch niet.
    In eerste instantie was ik van plan om gewoon langs de twee te lopen, tot ik Isla's gezicht herkende en Roza's krullen. Gelijk verscheen er een brede glimlach op mijn gezicht, gezien de twee meiden mijn beste vriendinnen warem.
          ‘Hey Izzy, Roza,’ begroette ik ze vrolijk. Echter verdween die glimlach als sneeuw voor de zon toen ik de treurige sfeer bemerkte die er in de gang hing. Ik fronsde en zette een stap terug. ‘Alles oké? Verstoor ik hier... iets?’ vroeg ik zachtjes.



    18 – Year 6 – Halfblood – Hufflepuff – Keeper – Captain
    Hallway – Isla & Roza – Suit


    I just caught the wave in your eyes

    Rozalua "Roza" "Taia" Maut Liluye






    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Chaser • Great Hall • Isla • dress & mask
    Isla schudt haar hoofd. ‘Daar kan jij niks aan doen, Rozie. Ik heb het allemaal aan mijn eigen stomme, domme hoofd met verwarde gevoelens te danken. En je had wel ergens het recht om die dingen tegen mij te zeggen, gezien ik zo dom was het nooit door te hebben en altijd maar naar Cas te vragen. Ik zou daar ook gefrustreerd van raken…’ Ik bijt mijn lip. Hoe vaak ze ook blijft zeggen dat het niet mijn schuld is, dat ze het verdiende, ik ga me er niet minder slecht over voelen. Ik sla mijn ogen neer en staar schuldbewust naar mijn handen. Hoewel sommige dingen die ik tegen haar zei wel degelijk de waarheid waren, waren ze dat zeker niet allemaal en al helemaal niet op die manier. ‘Ik vind het gewoon jammer dat je mij nooit genoeg vertrouwd hebt om aan mij kwijt te kunnen... En ik vind het nu zo lullig van mijzelf dat ik je al die keer gekust hebt, en eh, je weet wel.’ Ik bijt hard op mijn lip. Ik wil haar vertellen dat het niet om vertrouwen ging, maar hoe vaak ik dat ook ga zeggen, ik weet dat Isla dat niet gaat geloven. Het is onmogelijk om uit te leggen hoe ik me voelde en als ik haar vertel hoe ik me voelde toen ze het uitmaakte met Castor, dan zou ze me waarschijnlijk haten. ‘Het spijt me dat ik je eerste keer met een meisje verpest hebt, je hebt waarschijnlijk veel liever dat het gewoon Nova was, maar goed, Nova en jij zijn helemaal goed, right? Ik bedoel eh, niks meer tussen ons behalve ontzettend sterke vriendschap, toch?’ Ik kijk haar op en schud mijn hoofd.
          ‘Isla, hoe kun je dat denken?’ vraag ik verward, ‘je hebt het niet voor me verpest. Echt totaal niet. Het was anders dan wat ik verwacht had, maar… het was met jou en…’ Ik haal mijn schouders op. ‘Dat was wat ik wilde.’ Ik bijt mijn lip en kijk haar aan, langzaam worden mijn wangen warm. ‘Ik… nou ja. Het is gewoon zo dat… het is niet dat je in een keer niet meer verliefd kan zijn op iemand,’ fluister ik zachtjes. Ik kijk van haar vandaan en voel gelijk een vlaag van schuld in de vorm van misselijkheid naar boven komen. Hoe kan ik Nova dat aan doen? Ik walg van mezelf, waarom kan ik niet gewoon de juiste personen helemaal leuk vinden? Moet het dan gelijk allemaal zo ingewikkeld zijn?
          ‘Oh, eh…’ Isla’s wangen worden rood terwijl ze de woorden stamelt. ‘Ik snap wel wat je bedoelt, denk ik, gezien met Cas enzo.’ De onzekerheid is duidelijk in haar ogen af te lezen. ‘Maar ik dacht dat Nova en jij… je weet wel, zo goed als onafscheidelijk waren. Het is eigenlijk iets om wel wat jaloers op te worden.’ Voor even ben ik stil, ik weet eigenlijk niet wat ik moet reageren. Ik blijf naar mijn vingers staren en pluk wat aan de plooien van mijn jurk. Natuurlijk hou ik van Nova, daarin is niks veranderd. Zelf was ik er altijd van overtuigd dat het hele idee van een eerste, echte liefde niet bestond, maar na wat er gebeurd is met Isla… Ik haal mijn schouder op en dwing mezelf om het meisje aan te kijken.
          ‘Je weet wel toch wat er altijd in series en boeken gebeurd? Dat uh…’ Opnieuw haal ik mijn schouders om mezelf wat meer tijd te geven de woorden bij elkaar te sprokkelen. ‘Degene op wie je het eerste verliefd wordt, die is speciaal… en… er zal nooit meer zoiets zijn als die eerste. Ik dacht dat het een opgeblazen film-cliché was, maar ja, zelfs Rozalua Liluye heeft het soms wel eens verkeerd.’
          Isla’s ogen worden groot. ‘Je bedoelt dat…’ Ze knikt even in zichzelf. ‘Opnieuw snap ik wat je bedoelt. En opnieuw met Cas. Sorry.’ Van binnen voel ik iets breken en ik kijk van haar weg. Ik had al verwacht dat ze dat ging zeggen.. Ongemakkelijk keek ze even naar haar handen, waarna ze weer opkeek. ‘Moet je voorstellen als je het wel gezegd had. Wie weet waren wij dan nu wel aan het daten.’ Een wat nerveus lachje komt over haar lippen. Ik bloos, maar kijk niet terug. Tranen prikken achter mijn ogen.
          ‘Je hield van hem,’ fluister ik, ‘niet van mij.’ Ik speel met mijn jurk en probeer de tranen te bedwingen. ‘Je weet niet wat er gebeurd was, maar… je hoeft niet te zeggen dat we hadden kunnen daten. A-Alsjeblieft zeg dat juist niet, want…’ mijn lip trilt en ik kijk haar aan, ‘ik heb er al zoveel spijt van.’ Mijn stem slaat halverwege de zin over en eindigt in een snik. ‘V-Van alles wat er gebeurd is. Ik voel me al zo schuldig e-en ik wil niet nog een verkeerde keuze gemaakt hebben. Vertel m-me gewoon dat het zo beter is en d-dat het niet anders was geweest als ik het je verteld had, dat je van hem hield.’ Ik kijk haar aan terwijl de tranen langzaam over mijn wangen biggelen. ‘A-Alsjeblieft.’
          ‘Ik kan wel zeggen dat we dan niet zouden daten,’ begint ze zacht, ‘maar dan zou ik liegen… Ik kan het niet met honderd procent zekerheid zeggen, maar je weet nooit wat had kunnen gebeuren. I-ik bedoel, ik moet wel een reden gehad hebben om steeds jou te zoenen in plaats van een ander meisje, right?’ Isla’s ogen glanzen ondertussen ook van opkomende tranen en ze steekt haar hand uit om de tranen van mijn wang te vegen. Ik ga wat van haar vandaar zitten, beschaamd om mijn eigen tranen en veeg ze snel weg.
          ‘D-Dat was gewoon omdat ik er was, in de buurt. Ik was constant bij je,’ fluister ik, ‘en je was eenzaam en we dronken altijd samen. Er was niemand anders.’ Ik schud mijn hoofd en kom snel overeind. Mijn tengere lichaam trilt en ik doe mijn best om de tranen te bedwingen. ‘S-Sorry. Ik weet niet wat er vandaag met me aan de hand is.’ Ik sla mijn armen om mezelf heen en haal diep adem. ‘Ik wil er niet over nadenken,’ mompel ik, ‘want ik heb mezelf al jaren gekweld met het idee dat er misschien iets had kunnen gebeuren als ik het wel verteld had.’ Ik snik en draai me om naar haar. ‘Het d-doet gewoon zoveel pijn om te bedenken dat het misschien wel gebeurd was, want dat had me zoveel bespaard.’
          ‘Er waren ook andere meiden in de buurt, Roza. Én andere jongens, dat weet je zelf ook wel.’ Isla’s wangen werden nog een tintje donkerder rood. Ze staat ook op, overbrugt de afstand en slaat haar armen stevig om mij heen. ‘Niet sorry zeggen, het is niet jouw schuld. Ik heb er een hekel aan om je zo te zien, het doen pijn,’ fluistert ze met een gebroken stem. ‘Alleen, ik kan niet liegen, Taia, en zeggen dat het sowieso nooit gebeurd zou zijn, want dat is gewoon niet zo.’ Ik sla mijn armen voorzichtig om haar heen en verberg mijn gezicht in haar nek. Ik snuif haar bekende geur op en laat mijn ogen langzaam dicht zakken. Er valt een lange stilte. Het idee kwelt me nog steeds, maar ze heeft gelijk. We weten niet wat er gebeurd was en ik ben zo dom geweest om nooit iets te doen met mijn gevoelens. Ik was te bang. Dat is waarom ik geen Gryffindor ben. Ik ben een watje. Ik veeg mijn tranen weg en kijk haar aan.
          ‘Het spijt me echt heel erg,’ fluister ik zachtjes. Ik kijk haar aan en pak voorzichtig haar gezicht tussen mijn handen, voordat ik het doe, weet ik al dat ik er spijt van ga krijgen, maar ik moet het doen. Ik overbrug de afstand tussen ons en druk mijn lippen op die van haar. Haar lippen smaken zout van de tranen, maar de enkele seconden dat ze elkaar raken is een moment van perfectie. Ik kan het bijna niet in me opnemen dat ze me daadwerkelijk terug kust. Het is anders dan met Nova, niet perse beter of slechter. Gewoon anders. Ik laat haar los en zet een stap achteruit. De emoties flitsen achter mijn ogen en ik weet dat ze begrijpt dat dit ons geheim is. Ik draai me om en ga voorzichtig op het bankje zitten. Ik sluit mijn ogen en probeer alle gevoelens weg te stoppen en te bedwingen, maar ze razen als een tornado door me heen. Net als ik mijn ogen weer open doe, hoor ik de bekende stem van Jason.
          ‘Uh…,’ ik veeg de restanten van mijn tranen weg. ‘Het is niks. We moesten gewoon iets uitpraten.’ Ik forceer een glimlach. ‘Hey… je bent net op tijd, we wilden net terug naar het feest gaan.’

    “There's bravery in being soft.”

    [ bericht aangepast op 21 juli 2017 - 21:55 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Mary Elizabeth MacDonald


    “I can't remember to forget you.”



    We kennen elkaar trouwens echt al lang. Ik ben niet een creep die van een willekeurige meisje de jurk wat los rits om iets te genezen. Je hebt behoorlijk wat Beukers tegen je aangekregen tijdens de wedstrijd, dus we vermoeden dat het daar door komt,’ zei Alex, nadat hij zich tot mij had gericht. Ik schudde mijn hoofd.
          ‘Ik weet honderd procent zeker dat ik jou nog nooit eerder heb gezien en volgens Pomfrey had de Beuker alleen mijn heup geraakt.’ Verbaasd keek ik hem aan toen hij mij zijn telefoon in mijn handen duwde, was dit een heel lompe manier om-om mijn nummer te vragen?
          ‘Zie maar. Ik had jou trouwens ook puppies beloofd. Acht zelfs, zeven vernoemd naar de zeven dwergen, en de achtste Blanket.’ Mijn ogen gleden naar het scherm van zijn telefoon, waar een WhatsApp gesprek op te zien viel. Althans, een leeg gesprek, tussen hem en... mij. Ik staarde hem aan en gaf hem zijn telefoon weer terug.
          ‘H–hoe kom je aan mijn nummer?’ stamelde ik en maakte al aanstalte om weg te gaan. ‘Ik weet niet wat dit allemaal moet voorstellen, maar als dit een ziek plot is om mij voor de gek te houden, hou er alsjeblieft mee op want ik vind het niet grappig.’ Ik keek iedereen verloren aan en merkte amper dat Gwen zich bij ons had gevoegd. Ik staarde naar mijn scherm, naar het gesprek tussen mij en Roy, dat eerst begon als een sprookje en langzamerhand veranderde in een lelijke droom. Die tussen mij en Lily en Alex maakten alles er niet beter op, het begon te tollen in mijn hoofd. Al het lawaai om mij heen verstomde en als verlamd staarde ik naar het scherm van Alex' telefoon en vervolgens naar dat van mij. Was Roy toch niet wie ik dacht wie hij was? Niet Mr. Perfect? Abrupt stond ik op van de tafel.
          ‘Sorry ik–’ een brok had zich gevormd in mijn keel en het duizelde voor mijn ogen ‘– ik... ik moet gaan.’ Ik beet hard op mijn lip om te voorkomen dat ik in tranen uit zou barsten en vluchtte nog net niet de zaal uit. Ik was pas net de zaal uit voor de dammen braken en ik ergens in een hoekje instortte. Wat was er toch gebeurd?



    17 – Year 6 – Muggleborn – Gryffindor – Seeker – Great Hall > Hallway
    Alex, Lily, Theo & Gwen

    [ bericht aangepast op 21 juli 2017 - 23:28 ]


    I just caught the wave in your eyes

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Chaser • Great Hall • Sirius & Marlene

    Het komt voor mij op zich niet heel erg als een verrassing dat Marlene nog maagd is, maar zelfs Sirius lijkt er op het moment weinig aandacht aan te besteden. Knap van hem, normaal zou hij het kasteel bij elkaar schreeuwen bij een nieuwtje als dit. Nu letten we er allebei niet echt op en laten we Marls uitpraten over wat er gebeurd is. Avery of Alex? Welnee. Die laatste zeker niet. Gilderoy bla bla. Ik moet eerlijk zeggen dat ik met mijn hoofd moment meer bij het hele prom king en queen zit dan bij wat anders, omdat ik Dumbledore al aan zie komen lopen in zijn prachtige gewaad. Het is me ook een figuur, die man.
          'En als dit stiekem toch BDSM met Castor is, dan hoef je dit echt niet te verhullen. James en ik zullen niet judgen.' Ik grijns ook eventjes als ik dat hoor en ik sla ook mijn arm een keer stevig om mijn beste vriendin heen.
          'We zorgen goed voor je, Marly, maak je daar maar geen zorgen over.' Ik grinnik kort. Alle tafels en stoelen worden aan de kant geschoven en onze aandacht wordt meteen getrokken door Dumbledore die zich kenbaar maakt door ons allen welkom te heten. De dansvloer is al vrijgemaakt en iedereen hier weet dat prom king en queen bekend worden gemaakt. Kort staar ik om me heen om Lily's rode lokken te vinden en ik zie haar al snel staan. Damn, ze is echt mooi. Zeker onder die glitters.
          En ja hoor. Ik heb een brede glimlach rond mijn lippen als ik de namen van zowel mij als Lily hoor en ik kijk even naar Sirius. Hij wilde graag prom queen worden, maar voor nu is die titel even van Lily. Ik zal heus wel met hem gaan dansen. Nu sta ik op van mijn stoel en ik loop richting het podium om de kroon in ontvangst te nemen. Dan kijk ik naar Evans en ik knipoog even. Ook al wil ze het nog niet toegeven, ze vindt me wel leuk. Ik zie het gewoon aan haar. Ze kuste me, weet je wel. Ze loopt nog niet naar me toe en ik pak de kroon van Dumbledore aan waarna ik naar de roodharige toe loop en mijn hoofd schuin houd.
          'Er is geen ontkomen aan... de hele school kijkt naar je,' plaag ik haar als ik de kroon voorhoud.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    REGULUS ARCTURUS BLACK
    "I'm your favourite worst nightmare."


    16 • Year 5 • Pureblood • Seeker/captain • Slytherin • Great Hall • Frankie

    Ze pakt mijn vork op en prikt er een stukje vlees aan, waarna ze dit opeet en vertelt dat het lekker is. Ik wist het wel. Toch onderneemt ze verder geen actie en legt ze de vork weer weg, waarna ze met haar jurk speelt. Hm. Kijk, het is niet dat ik tot over mijn oren verliefd ben op haar, ik ben zelfs niet een klein beetje verliefd op haar, maar er wordt van mij verwacht dat ik voor haar zal zorgen en dat zal ik doen, zodat ik niet, net als mijn broer, verstoten word uit de familie. Ik vind mijn broer best leuk, maar ik heb geen zin om zo'n lot als hij heeft te ontvangen.
          'Zal ik voor ons nog wat nieuw drinken halen?' vraagt ze dan maar en ik glimlach kort.
          'Lekker. En neem wat eten mee,' grinnik ik, 'voor jezelf dan,' voeg ik eraan toe. Ik kijk haar na als ze wegloopt en zuchtend eet ik verder van het overvolle bord met eten. Vrouwen, ik zal ze nooit begrijpen. Echt nooit. Nu heb ik ook weinig kans gehad om ze te kunnen gaan begrijpen omdat ik al snel gekoppeld werd aan Frankie, maar toch, ze zijn onbegrijpelijk. Ik word uit mijn gedachten getrokken door Dumbledore's stem en ik zie al snel dat James Fucking Potter naar voren loopt om de kroon in ontvangst te nemen. Hij weer, natuurlijk. Hij en Lily Evans, de twee oh zo goede, lieve en dappere Gryffindors. Lily is nog wel oké, maar James is een arrogante kwal. Misschien denk ik zo omdat hij vandaag de Quidditch Cup heeft gewonnen en wij deze niet meer konden winnen, maar ik moet zeggen dat ik hem altijd redelijk irritant vind.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    RAVEN SEYMOUR
    "You’re allowed to scream, you’re allowed to cry, but do not give up."


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Slytherin Dorm • Blake

    'Oh, hey,' begroet Blake me en ik neem haar even in me op. Ja, oké, daar staat ze halfnaakt voor me, maar ik maal er niet om. Ik heb mijn mede Hufflepuffs zo vaak halfnaakt door de dorm zien huppelen en ik kijk echt niet meer op van een paar borsten die rondvliegen. 'Bedankt dat je me wilt helpen. Ik krijg hem niet verder dan dit... ik was nog dun toen ik deze jurk kocht.' Ik trek mijn wenkbrauwen even op als ik naar Blake kijk en ik zet mijn handen in mijn zij.
          'Dun? Ben je dat nu niet dan?' zeg ik wel enigszins verbaasd. Ik weet dat veel meiden moeite hebben met hun figuur, maar hé, dat hoeft niet. Of je nou dik, dun, ovaal, peervormig, zwart (zoals ik), blank, paars of gestippeld bent, als je aardig doet tegen mij, doe ik ook aardig tegen jou. Simple as that. Ik heb op zich weinig op- en aanmerkingen op anderen, maar ik weet zeker dat Blake niet te dik is. Misschien is de jurk gewoon te klein of gekrompen. 'Kom op,' zeg ik en ik klap even in mijn handen. Na mijn lichtelijk dramatische start van mijn eerste en laatste dag op Hogwarts dit jaar ben ik vastbesloten om het een klein beetje leuk te eindigen. Ik mis waarschijnlijk alweer de eerste nummers van de avond, maar eigenlijk maakt dat me ook weinig uit. Ik loop in de richting van Blake en zie in haar ogen nog wat tranen glinsteren. 'Dit moet lukken, right? En anders ga je net als ik in een spijkerbroek,' zeg ik schouderophalend. Ik was gewoon te lui meer dingen mee te nemen dan in mijn rugzak paste en ik voel me totaal niet aangetrokken tot de meeste jurkjes die ik (per ongeluk) in mijn kast heb hangen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    NOVA TAMZIN ARCHER
    "Let me talk!"


    17 • Year 6 • Muggleborn • Prefect • Hufflepuff • Great Hall • Luke & Benji

    'We zullen ons gedragen. Dat kunnen we best, al weet ik dat Luke het soms laat lijken van niet,' zegt Benji en ik grinnik asl ik een frietje in mijn mond stop. Ik heb Benji nog nooit ontmoet, maar ik vind hem een erg lieve, leuke jongen en hij en Luke passen erg goed bij elkaar, zelfs als ze elkaar vrij weinig zien doordat Luke op Hogwarts is en Benji niet.
          'Wat zijn jouw vakantieplannen, Nova? Lekker naar de familie? Of iets anders?' vraagt Luke me dan en ik haal mijn schouders even op, waarna ik kort glimlach.
          'Nog niet zeker. Ik ga sowieso naar mijn ouders en ik hoop dat Roza mee wil, dat ze tenminste continu bij haar ouders is... en verder zie ik wel wat er komt,' lach ik. Ik kijk even richting de grote entree van de Great Hall waar Roza en Isla zijn verdwenen en ik moet zeggen dat hoewel ik mezelf er echt toe probeer te zetten niet jaloers te zijn, ik het niet echt kan laten. Is het gezond in een relatie? Of ben ik te erg? Ik duw deze gedachte meteen weer weg en laat het zo goed mogelijk van me af glijden. Ik wil geen drama meer vandaag. Ik vertrouw Roza en als ze iets verkeerd doet... dat ze het dan eerlijk tegen me zegt. Dat ze me ook vertrouwt. Ik eet het laatste frietje van mijn bord op en kijk op als ik James ineens richting de dansvloer zie lopen, met de kroon op zijn hoofd. Ik grijns breed als ik ook Lily zie staan met James voor haar. Als fug ship ik Jily natuurlijk en mede dankzij mij zijn zij nu prom king en queen en kan zij er echt niet meer onderuit. Muaha.
          'Wat gaan jullie op vakantie doen?' vraag ik Luke en Benji dan als ik mijn aandacht van het schattige koppel trek.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Blake Sophia Haynes
    “Why don't we just pick up and start again? Because we can't keep holding on to grudges.”
    CW: mentions eating disorder


    Tot mijn verbazing weet ze me in mijn jurk te helpen en het voelt als een flinke opluchting. Ben ik toch niet zo'n disappointment als ik dacht dat ik was.
    Ik sta op het punt een laatste laagje lipstick aan te brengen als ik kort de WhatsApp groep bekijk.
    Maia's woorden, waar ik natuurlijk op inga, hakken op me in en het kleine beetje hoop dat ik net voelde zakt weer volledig in, en verandert in haat. Jegens haar, maar vooral jegens mezelf.
    Dat was er al voordat ik de jurk uiteindelijk aankreeg, natuurlijk maakt dit het alleen maar erger.
    Een beetje overstuur en haastig, zonder enig bedankje, bonjour ik Raven de deur uit. "Ga alvast maar, ik kom zo wel." Ik sla de deur achter haar dicht en leun er tegenaan met mijn rug.
    Ze heeft gelijk. Alle onaardige dingen die ze zegt, de dingen die ze me toewenst.
    Met trillende handen en zweet op mijn rug loop ik met een stevige pas richting de badkamer. Het raampje staat een beetje open, om de geur van zojuist er uit te jagen, en het vleugje wind dat me raakt zorgt voor een koude rilling.
    De mooie, dikke stof van mijn jurk verwarmt mijn knieën als ze de grond raken, mijn rechterhand voelt het koude porselein van het toilet terwijl ik mijn ogen dichtknijp.
    --
    Met de rug van mijn hand veeg ik een combinatie van weet ik veel wat van mijn lippen. De bittere smaak blijft in mijn mond hangen, hoe vaak ik ook mijn tanden poets.
    Heel precies was ik mijn handen met lavendelzeep, de zeep die ik alleen gebruik in deze situaties, en ik staar in de spiegel. Het meisje dat me aankijkt ziet er verdrietig uit, maar ook... sterker. Ik weet dat dat ongezond klinkt, maar dit is een van de weinige manieren waarin ik mezelf onder controle heb en ik voel me nadien altijd weer even 'heel'. Dat duurt vaak maar een minuut, maar voor die ene minuut is het goed genoeg.
          Sirius klinkt ongerust als ik hem berichtjes stuur. Begrijpelijk, en ik haat het, maar goed. Hij dwingt me hem naar me toe te laten komen, ook al is er nu niets meer dat hij kan doen. Ik ben gekalmeerd, voel me rustig. De storm is even gaan liggen.
    Ik borstel mijn haar en breng opnieuw eyeliner aan. Ik kan dit wel. Op een dag heb je dit helemaal onder controle, Blake.


    19 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • with Raven/alone • Dress

    [ bericht aangepast op 22 juli 2017 - 23:26 ]


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    ALEXANDER BLACKBOURNE II
    HUFFLEPUFF || LIBRARY || WITH MARY

    Oh, I may be on the side of the angels...
    but don't think for one second that I am one of them

    da puppy
    Terwijl Alex de berichtjes aan Mary liet zien, voegde Gwen, die er prachtig uitzag in haar donkerblauwe jurk zich bij hen, waarop Theo praktisch gelijk wegrende naar het buffet. Dat was geen grote verrassing.
          "Stiekem is hij wel een freak, Mary," zegt Lily plagerig tegen Mary. "Ik durf te wedden dat hij het type jongen is dat anonieme valentijnskaarten stuurt, meisjes uitkleedt in de Great Hall en hun puppy's cadeau doet. The horror."
          Alex wierp Lily een waarschuwende blik toe. Als hij Mary ging vertellen over die kaart, dan deed hij het wanneer hij wilt. Godsallemachtig, hij had het Lily nooit moeten vertellen. Dit kreeg hij de rest van zijn leven te horen. Never again.
          Vervolgens begon Lily over Mary's smaak, maar aan de brunette's gezicht te zien was er duidelijk iets mis, waardoor hij zijn aandacht daar op focuste en niet echt meekreeg wat Lily allemaal uitkraamde. Er gebeurde op dat moment veel te gelijk. Mary raakte enkel nog meer overstuur en liep snel naar de deuren. Alex dacht verder niet veel na toen hij overeind kwam en zich achter Mary aan haastte.
          Eenmaal uit de Great Hall zag hij Mary nog net een hoekje omgaan, en voordat hij haar kwijt kon raken versnelde hij zijn pas zodat hij haar, voorzichtig, bij haar arm kon pakken. "Hey, Mary?" begon hij op een zachte toon. "Ik weet dat je denkt dat we elkaar pas net kennen, maar ga alsjeblieft niet alleen door het kasteel dwalen in deze toestand." Hij kon zich maar één plek bedenken waar ze op dat moment misschien wat kalmer werd. Om haar te verzekeren dat hij niks zou doen, pakte hij zijn toverstok en drukte hij die in Mary's handen, waarna hij zijn hand op haar onderrug legde en haar richting de bieb leidde.
          Bij de bieb haalde hij even zijn stok weer uit Mary's handen zodat hij de deur kon openen met de alohamora spreuk. Hij leidde Mary verder naar binnen, en toen hij haar op een grote, comfortabele stoel had neergezet en een kleine lamp aan had gedaan, gaf hij haar zijn stok terug. Ondertussen zag Mary eruit alsof ze elk moment een zenuwinzinking kon krijgen.
          "Shh, er is helemaal niks om bang voor te zijn. Ik weet zeker dat je hier door heen komt. Je bent hier compleet veilig en ik blijf bij je totdat je je beter voelt, als dat is wat je wilt tenminste. Je voelt je even in paniek nu, maar het komt echt allemaal goed. Vier seconden inademen, vier seconden uitademen. Vier seconden inademen, vier seconden uitademen." Langzaam, om haar niet af te schrikken, pakte hij haar hand vast en legde die op zijn borstkas zodat ze zijn ademhalingsritme kon voelen. "Probeer tegelijk met mij te ademen. Love, Rosie is je favoriete film toch?" Toen ze knikte praatte hij verder. "Waarom vertel je mij niet waarom je de film zo leuk vindt. Probeer me te overtuigen om de film te gaan kijken."


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Mary Elizabeth MacDonald


    “I remember it now, it takes me back to when it all first started,
    but I only got myself to blame for it and I accept it now.
    It's time to let it all go, go out and start again.”



    Hey, Mary?’ sprak er iemand zachtjes en diegene pakte ook mijn arm vast. Een tikkeltje geschrokken keek ik om, in de ogen van Alex, hoewel hij voor een groot deel een wazige blur was. ‘Ik weet dat je denkt dat we elkaar pas net kennen, maar ga alsjeblieft niet alleen door het kasteel dwalen in deze toestand.’ Ik probeerde mijn arm subtiel los te trekken uit zijn greep, maar hij liet me niet gaan en ik kon niet verhelpen dat ik lichtelijk in paniek begon te raken. Ik kende deze jongen amper, wat wilde hij van mij? Plotseling voelde ik dat iets hards in mijn handen werd gedrukt, een toverstok, maar niet die van mij. Niet begrijpend keek ik Alex aan, maar hij duwde me subtiel in een bepaalde richting. Mijn hart ging als een gek te keer in mijn borst en op een gegeven moment had ik geen idee meer waar we waren, wat de paniek enkel alleen nog maar verergerde.
          ‘W-waar gaan we h-heen,’ piepte ik angstig en drukte de toverstok wat dichter tegen mij aan, alsof het een soort reddingsboei was. We stopten voor een deur en hij pakte zijn toverstok weer uit mijn handen. Ik kromp wat in een en sloeg mijn armen beschermend om mezelf heen. ‘D-doe me a-alsjeblieft niets.’ Onbegrijpend keek ik toe hoe hij echter niets deed, alleen de deur openmaakte en me de ruimte in begeleidde. De geur van oude boeken kwam me tegemoet, had hij me meegenomen naar de bibliotheek?
          ‘Shh, er is helemaal niks om bang voor te zijn. Ik weet zeker dat je hier door heen komt. Je bent hier compleet veilig en ik blijf bij je totdat je je beter voelt, als dat is wat je wilt tenminste–’ sprak hij, nadat hij me had laten zitten en ik staarde hem verbouwereerd aan, maar knikte toen kleintjes ‘–je voelt je even in paniek nu, maar het komt echt allemaal goed. Vier seconden inademen, vier seconden uitademen. Vier seconden inademen, vier seconden uitademen.’ Hij nam mijn hand in de zijne, en plaatste 'm op zijn borst, zodat ik hem kon voelen ademen. Hikkend en snikkend probeerde ik mijn ademhaling onder controle te krijgen, hoewel alles bleef duizelen. ‘Probeer tegelijk met mij te ademen. Love, Rosie is je favoriete film toch?’ Ik knikte meteen, niet beseffend dat ik hem dat nooit had verteld. ‘Waarom vertel je mij niet waarom je de film zo leuk vindt. Probeer me te overtuigen om de film te gaan kijken.’ Ik haalde hikkend en trillend adem.
          ‘O-omdat,’ bracht ik uit en mijn hand tegen zijn borst begon te trillen, ‘h-het is een h–’ ik snakte naar adem, terwijl de tranen over mijn wangen bleven rollen,
    ‘heel lief l-liefdesverhaal o-o-over twee b-b-beste vrienden.’ Ik beet hard op de binnenkant van mijn wang, om te voorkomen dat er nog meer tranen zouden komen,
    maar dat was tevergeefs. ‘Z-ze l-lopen elkaar t-telkens mis, maar u-uiteindelijk vind-den ze elkaar t-t-toch,’ vertelde ik en sloeg mijn ogen beschaamd naar Alex op,
    gezien hij me nu wel meemaakte at my worst. ‘E-en dat w-wat R-rosie en Alex h-h-hebben z-zou i-ik ook o-o-ooit w-willen.’



    17 – Year 6 – Muggleborn – Gryffindor – Seeker – Hallway > Library
    Alex – Dress & Mask


    I just caught the wave in your eyes

    ISLA ASHWORTH
    hufflepuff || in the great hall on a bench || roza&jase|| dress+mask

    she doesn't say "I love you" like a normal person.
    instead, she'll laugh, shake her head, give you a little smile and say "you're an idiot".
    if she tells you you're an idiot, you're a lucky man.

    Isla is nog lichtelijk in shock van Roza’s kus wanneer Jase’s stem door de zonet nog verlaten gang klinkt. “Hey Izzy, Roza. Alles oké? Verstoor ik hier... iets?”
          ”Uh…. Het is niks. We moesten gewoon iets uitpraten. Hey… je bent net op tijd, we wilden net terug naar het feest gaan.”
          Ze is blij dat Roza er wat uit weet te krijgen, want zelf kan ze enkel knikken. Was dat daadwerkelijk gebeurd? Zonder dat ze er zelf bewust van is brengt ze haar hand naar haar lippen. Ze kon het zelf nauwelijks geloven dat ze… Oh god. Dit ging zó zó zó slecht aflopen. Geheimen bleven nooit geheimen op Hogwarts. Het verbaasde haar dat nog niemand wist van wat er bijna gebeurd was tussen Cas en haar. Ze was echter vast besloten om beide dingen tegen niemand te zeggen, want er zouden alleen maar problemen van komen en haar hoofd was nu al een grote chaos. Wanneer je oortjes los in je tas of broekzak laat zitten, dan raken de draadjes compleet in de war. Bij haar was het dat drie paar oortjes compleet in de knoop zaten. Ze voelde zich echter nu al schuldig tegenover Nova, want ze wist hoe dol Nova was op Roza. Haar whatsapp gesprek met Roza maakte haar verwarring er niet beter op en ze kroop alleen maar liever in bed.
          ”Ja, eh. N-net op tijd,” stammelde Iz wat onhandig terwijl ze een zwakke glimlach op haar gezicht plakte. Ze wilde haar armen door die van Jase en Roza haken, maar bedacht zich om het laatste moment en trok haar armen terug. Iets wat ze anders nooit gedaan had. “Laten we maar gaan voor we bekendmaking van promking en queen missen,’ vervolgde ze op een zachte toon, waarna ze Jase vroeg om haar masker vast te maken.
          Terug in de Great Hall bleek dat ze net op tijd waren en snel gingen ze op een bankje aan de van de zaal zitten. Isla liet haar hoofd op Jase’s schouder rusten terwijl Dumbledore bekend maakte dat Lily en James promking en queen waren (niet in die volgorde waren, al zou het haar niet verbazen als Lily meer de “man” in die relatie werd, die hoe dan ook wel ooit tot stand zou komen). Haar hand rustte naast op de bank, slechts enkele centimeters bij die van Roza vandaan, en haar andere bestudeerde ze stilletjes.
          ”Ik ben net een wandelende Gryffindor discobal,” zuchtte ze. Haar blik gleed door de zaal en bleef even hangen op Cas, waarna ze haar blik snel weer op haar schoot richtte. Ze zou eigenlijk iets moeten eten, gezien ze nog niet veel gegeten die dag, maar bepaald veel honger had ze niet na haar gesprek met Ced en de situatie met Roza.
          ”Dus eh, wat zijn jullie plannen voor de zomer?”

    [ bericht aangepast op 23 juli 2017 - 17:56 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Jason Axel O'Donnel


    “If you pull then I'll push too deep
    and I'll fall right back to you.”



    Uh… Het is niks. We moesten gewoon iets uitpraten.’ Roza keek me glimlachend aan, maar ik kon het helpen om mijn ogen even onderzoekend over haar gezicht heen te laten glijden. Ik wist niet of het aan mij lag, maar haar ogen zagen rood, alsof ze zojuist had gehuild. ‘Hey… je bent net op tijd, we wilden net terug naar het feest gaan.’ Ik wist bijna zeker dat-dat een poging was om het gesprek van onderwerp te veranderen – zeker omday Isla verdacht stil was. Deze staarde enkel verdwaasd voor zich uit en haar gedachten leken overal, behalve hier bij ons te zijn.
          ‘Ja, eh. N-net op tijd. Laten we maar gaan voor we bekendmaking van promking en queen missen.’ Ik knikte langzaam en hielp haar met haar masker. Met z'n drieën liepen we naar het feest, waar we net op tijd bleken te zijn voor de bekendmaking van onze promking en queen. Om eerlijk te zijn was ik opgelucht toen we de Grote Zaal hadden bereikt, de gespannen sfeer die er namelijk tussen Isla en Roza hing, was om te snijden en ik zat er letterlijk en figuurlijk tussen in. James en Lily werden gekroond tot king en queen van het feest, dus ik floot en joelde, samen met heel wat andere mensen. Mijn twee beste vriendinnen waren echter een stuk minder levendig en ik durfde bijna te zeggen dat ik blij was dat ze niet mijn date waren. Ze hadden allebei echter eerder al mijn vraag ontweken en waren zelf ook nog niet naar me toegekomen, dus ik besloot om het te laten rusten voor nu – als ze iets kwijt wilden, zouden ze het me wel vertellen... toch?
          ‘Weet ik nog niet... ik ga naar huis en eh– vakantie vieren? Jullie?’ Ik sloeg een arm om Isla heen, die haar hoofd op mijn schouder had gelegd en trok haar wat dichter tegen mij aan.



    18 – Year 6 – Halfblood – Hufflepuff – Keeper – Captain
    Hallway > Great Hall – Isla & Roza – Suit & Mask


    I just caught the wave in your eyes

    DORCAS MEADOWES
    RAVENCLAW || BEATER || LAKE || MAIA & ROY || OUTFIT + MASK

    the most dangerous woman of all
    is the one who refuses to rely on your sword
    because she carries her own

    "rRoy schudde wild met zijn hoofd. Hij leek net een hond die water uitschudde. Voor ze hem echter nog meer duidelijk kon maken hoe fout het was wat hij allemaal gedaan had, ramde hij zijn gebalde hand tegen haar neus. Een pijnscheut trok door haar gezicht en ze vloekte luid. Ze had wel vaker dingen gebroken tijdens Quidditch, maar godsamme, het bleef verdomd veel pijn doen.
          “Ik heb Kath gebeten, Marly gewurgd en Mary's schouders vermorzeld. En ze allemaal geobliviated. Sorry Dorky”
          Dory’s mond viel langzaam openen terwijl de woede in haar weer opborrelde. En iedereen boos worden op haar omdat ze dacht dat er iets was. “Wat ben je toch ook een ongelooflijke klootzak.” Ze balde haar vuist al om Roy een nieuwe klap te geven, en daarna de rest te informeren, maar hij was net sneller dan haar.
          ”OBLIVIATE!”
          Haar ogen versperden zich voor even, maar al snel werden haar gedachten blank en kijkt ze verward om zich heen terwijl ze aan haar neus voelt. Hoe komt ze in godsnaam aan een gebroken neus? In de jongens wc’s nog wel? En waarom is Roy zijn hoofd tegen de muur aan het bonken? Snel loopt ze op hem af en ze trekt hem weg bij de muur. “Wat ben je in godsnaam aan het doen? Gek. Straks krijg je nog een hersenschudding. En hoe hebben we ooit allebei een gebroken neus?”
          Gefrustreerd wreef ze over haar slapen. Ze zou haast denken dat ze aan het dromen was. Een hele vreemde droom. Nog steeds verward, heelde ze haar eigen neus (ze deed het liever snel dan dat ze Roy er mee moest vertrouwen), waarna ze Roy’s neus heelde en hun kleding schoonmaakte.
          ”Laten we naar de Great Hall gaan. Je wilt de uitslag vast niet missen.”
          Onderweg naar de zaal kwamen ze Maia tegen, die zich bij hen voegde.

          Uiteindelijk waren ze niet erg lang in de Great Hall, gezien het niet goed viel bij Roy dat hij geen promking geworden was, en zoals gebruikelijk voor hem was, rende hij weg. Vermoeid kwam Dory overeind waarbij ze Maia verontschuldigend aankeek. “Sorry. Hij was zonet zijn hoofd tegen de badkamermuur aan het gooien dus ik achter hem aan, voordat hij nog meer vreemde dingen uitspookt. Ik ben zo terug.”
          Dory kon Roy niet zo snel vinden, maar kwam er uiteindelijk dat hij het meer was. Yap, hij was officieel gek geworden.
          ”Wat doe je!” siste ze terwijl ze Roy een paar meter naar achteren trok, bij het meer vandaan. “Ben je gek geworden? Je weet dat je niet kan zwemmen. Ik weet dat je er van baalt dat je geen promking bent, maar gaan zwemmen als je nauwelijks kan zwemmen met zwembandjes dan is in het meer gaan zwemmen wel een erg belachelijk slecht idee. Het is maar een schoolprijs, niet eens iets dat nuttig zou staan op je CV. Later in het leven maakt het mensen echt niet uit of je promking geworden bent of niet. En als jij je een promking voelt, dan ben je gewoon een promking, of je de prijs nou hebt gekregen of niet. Je eigen mening over jezelf is belangrijker dan die van anderen.”

    [ bericht aangepast op 23 juli 2017 - 19:51 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lily Evans

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Her dorm -> The Great Hall • James
    Met een mild opspelend schuldgevoel staar ik naar de kleine puppy voor me. Hij ligt prinsheerlijk op bed te slapen, maar desondanks kan ik het niet helpen dat ik het zielig vind om hem hier alleen achter te laten. Het liefst plof ik zelfs naast hem neer, want het feestmaal dat ik zojuist heb genoten was gigantisch groot, gigantisch veel en bovenal gi-gan-tisch lekker. Voor heel even aarzel ik ook of dit sociaal acceptabel zou zijn, want ik durf te wedden dat Theo het wel met Gwen zal redden en dat Alex en Mary een prima avond zullen hebben, maar dan denk ik weer aan de nerveuze Theo en ik vermoed dat het me niet in dank af wordt genomen als ik mijn gezicht in zijn geheel niet meer laat zien. Ik zucht. Een blik in de spiegel leert me dat ik bezaaid ben met de glitters en ik kreun inwendig als ik me bedenk dat ik zo een derde lading over me heen zal krijgen. Het zijn 'mijn' kleuren, weliswaar, maar ik vrees voor de tijd die moet gaan verstrijken eer dat ik weer volledig glittervrij zal zijn.
          Wanneer ik na de derde glitterdouche weer in de Great Hall kom, is de zaal al volledig omgetoverd tot de perfecte feestlocatie en ik hoor net hoe professor Dumbledore het grote feest opent. Mijn ogen speuren de zaal af, op zoek naar mijn dates, maar ik kan hen nergens vinden en op dat moment hoor ik hoe mijn naam wordt uitgesproken — gevolgd door die van James. Een tikje gedesoriënteerd kijk ik op, totdat mijn blik op de twee kronen valt en het kwartje valt: ik ben zojuist tot de queen van dit bal uitgeroepen en James als king. Oh, Merlin. Het is haast alsof het universum me wil vertellen dat ik vooral niet uit zijn buurt moet blijven, al weet ik dat hier eerder een stel lollige vriendinnen achter zitten dan het lot. En bedankt. Zeer, zeer bedankt.
          James heeft mij gevonden voordat ik mezelf ertoe heb kunnen brengen om naar voren te stappen en ik rol mijn ogen als hij naar me knipoogt. Hoewel ik mezelf er vooral van probeer te overtuigen dat ik deze hele situatie uiterst ongemakkelijk en ongewenst vind, verspreid een warm gevoel zich door mijn lichaam als ik zie hoe hij op me afloopt. Iets met mannen in pak, geloof ik. "Haal die grijns van je gezicht af, Potter," snuif ik als hij bij me is als antwoord op zijn woorden, al weet ik een glimlach niet helemaal uit mijn stem te bannen. "We weten allebei donders goed dat ik exact twee seconden nodig heb om mezelf om te draaien en je hier alleen te laten staan, of de hele school nu kijkt of niet." Waarschijnlijk weten we allebei echter al evengoed dat ik dat niet zou doen, zeker na van middag. We hebben nog niet over de kus gepraat, maar ik weet zeker dat hij dit net zomin vergeten is als ik — om de hele situatie nog maar eens makkelijker te maken. Toch laat ik ietwat opgelaten toe dat hij de delicate kroon op mijn hoofd plaatst en ik hoor hoe de eerste zwoele tonen van het lied worden ingezet. "Als je been nog te zeer doet, neemt niemand het je kwalijk als je deze skipt, hoor," werp ik hem liefjes toe. Ik lach zacht. "Of als je bang bent dat je alle verwachtingen die je vanmiddag hebt opgeroepen niet waar kan maken, natuurlijk. No judging."
          Eerlijk? Het liefst zou ik dit bal niet openen, zelfs al is het een grote eer om als queen gekroond te worden, maar als het moet dan misschien, heel misschien, is James wel precies de juiste persoon om het mee te mogen doen.



    She's imperfect but she tries