• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    Sirius Orion Black • Ben Barnes || Bathsheba [1.1]
    Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    Peter Pettigrew • Evan Peters || Bathsheba
    James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Gareth [1.9]
    William Theodore Weasley • Tijn Elbers || SebastianVerlac [1.10]
    Lily Evans • Karen Gillan || Tad [1.5]
    Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Bathsheba [1.10]
    Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || Sappho [1.10]
    Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Gareth [1.9]
    Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Bathsheba [1.1]
    Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || Sappho [1.2]
    Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Bathsheba [1.12]
    Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || SebastianVerlac [1.2]
    Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Narcisse [1.3]
    Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Heizer [1.9]
    Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Tad [1.11]
    Frank Longbottom • Matthew Hitt || Heizer [1.12]
    Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    Killian Eliot Eichenauer • Johnny Depp || Bathsheba [1.12]
    Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || SebastianVerlac [1.2]
    Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Phorthos [1.11]]
    Alice Fortescue • Carey Mulligan || Sappho [1.12]
    Dorcas Meadows • Ines Garcia || Cranston [1.12]

    HUFFLEPUFF VOL
    Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || SebastianVerlac [1.2]
    Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || Sappho [1.11]
    Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    Alexander Blackbourne • RJ King || Cranston [1.12]
    Gabriel Ulrick Murray • Declan Mckenna || JamesPotter [1.12]
    Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Heizer [1.2]
    Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Gareth [1.9]
    Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Bathsheba [1.10]
    Isla Ashworth • Rosie Tupper || Cranston [1.11]
    Raven Seymour • Karrueche Tran || Gareth [1.12]
    Leraren
    Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    Horace Slughorn - Potions
    Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    William Xavier Herberry - Herbology
    Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    Sybill Patricia Trelawney - Divination
    Alix Rose Thomas - Charms
    Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    Remus John Lupin • WillNotLearn
    Lily Evans • Tad

    SLYTHERIN
    Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW

    Alice Fortescue • Sappho

    HUFFLEPUFF
    Luke Nathan MacNamara • SebastianVerlac
    Nova Tamzin Archer • Gareth
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    James Potter • Gareth || Captain
    Kathelaine Avierella Savore • Bathsheba
    Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    Sirius Orion Black • Bathsheba
    William Theodore Weasley • SebastianVerlac
    Seeker
    Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    Chasers
    Scarlett Rose River • Bughead
    Caleb Brody Hughes • Sappho
    Adalae Cresenta Romanova • Narcisse
    Beaters
    Celebran Serpen von Leirko • Bathsheba
    Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    Regulus Arcturus Black • Gareth || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    Frank Longbottom • Heizer
    Chasers
    Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    Castor Eichenauer • Tad
    Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    Faelia Christina Brown • Solomita
    Primrose Matilda York • SebastianVerlac
    Seeker
    Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    Jason Axel O'Donnell • Sappho || Captain
    Chasers

    Rozalua Maut Liluye • Bathsheba
    Unknown
    Beaters
    Alexander Blackbourne • Cranston
    Unknown
    Seeker
    Chloe Maliette Porter • Heizer



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — End of Year Feast

    Gryffindor heeft de Quidditch Cup gewonnen, maar de andere afdelingen hebben zeker nog een kans om de house cup te winnen! Iedereen mag zich kleden in zijn beste dress robes, want het gigantische feestmaal zal zo van start gaan en dan zal de house cup worden uitgereikt door professor Dumbledore. Na het feestmaal zal het gemaskerde bal beginnen en dan zullen ook de prom king en queen uitgereikt worden door niemand anders dan Minerva McGonagall! Deze uitreiking zal gevolgd worden door een optreden van de Weird Sisters! Geniet van deze laatste avond op Hogwarts en een fijne vakantie.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Bathsheba met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2017 - 16:34 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lily Evans 🌼

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Hospital Wing > Gryffindor Common Room • James
    "Voor wat, hoort wat," werp ik tegen, wanneer hij aangeeft dat ik nooit lief genoeg kan zijn. "Maar ik zal overwegen om lief voor je te zijn, als jij dat ook voor mij bent." De avond in de ziekenboeg spenderen hoeven we echter geen van beiden, want Pomfrey geeft aan dat het toegestaan is om te vertrekken. Ik grinnik kort en kijk geamuseerd hoe James opstaat, want dat heb ik hem weleens soepeler zien doen, maar ik moet toegeven dat het er alvast een heel stuk beter uitziet dan zojuist.
          "Ik bewonder je toewijding, James," lach ik, "al moet ik je wel waarschuwen dat mijn dansskills niet zo heel imponerend zullen zijn. Al denk ik dat jij ook nog wel wat soepeler mag worden." Ik rol kort mijn ogen wanneer hij naar me knipoogt, maar ergens kan ik het gevoel van kriebels in mijn buik niet helemaal negeren en kort staar ik hem na, waarna ik hem toch volg nadat ik Pomfrey vriendelijk bedankt heb voor haar goede zorgen.
          "Hmhm," mompel ik enkel nog op zijn opmerking dat hij Ada niet in de steek kan laten. Ik weet dat het behoorlijk stom is om nukkig te zijn over het feit dat hij met haar gaat, want het is in de eerste plaats mijn fout dat de situatie zo in elkaar steekt, maar alsnog betrap ik me erop dat ik niet sta te springen om hen samen te zien. Met een beetje pech zou ze een jurk met decolleté tot aan haar vagina dragen en zelfs al weet ik dat er niets tussen hen speelt; boys would be boys. Ik geef mezelf een mentale klap voor het feit dat ik zelfs nog maar zo denk, want jemig Lily, en ik ben blij dat we de common room bereiken. Ik spreek het wachtwoord uit en stap de ruimte in, al is deze — niet geheel — onverwacht volledig leeg. De plannen om samen met the fugs te preppen voor vanavond zijn op zijn zachtst gezegd in het water gevallen. Nova is het samen met Roza 'rustig aan' aan het doen, Lana is met Caleb, Isla met Fran, Marly heeft geen zin, Pixie komt eraan wanneer Frank klaar is met grappig zijn en Mary zal, hoezeer ik het hier ook niet mee eens ben, druk zijn met Roy.
          "Iedereen heeft me in de steek gelaten, weet je," pruil ik, terwijl ik op een van de sofa's plof. Ik grinnik kort. "Nog even en ik ga jou nog vragen om mijn make-up te doen en om mijn jurk dicht te ritsen, maar ik vrees dat dat een heel slecht plan is."


    She's imperfect but she tries

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    17 • YEAR 6 • PUREBLOOD • GRYFFINDOR • CHASER • GRYFFINDOR COMMON ROOM • LILY

    'Ik ben altijd lief, Evans,' grijns ik naar Lily. We komen aan in de common room van ons huis en Lily zakt meteen op een van de sofa's neer. Ik neem met een klein beetje moeite plaats naast haar en kijk even naar de roodharige naast me.
          'Iedereen heeft me in de steek gelaten, weet je. Nog even en ik ga jou nog vragen om mijn make-up te doen en mijn jurk dicht te ritsen, maar ik vrees dat dat een heel slecht plan is.' Een luide lach verlaat mijn mond en ik schud mijn hoofd als ik haar aankijk.
          'Wel, ik vertrouw mezelf nog wel met jouw jurk, denk ik, maar ik ben opgegroeid zonder zussen en ik denk niet dat ik veel verstand heb van make-up.' Ik wiebel met mijn wenkbrauwen als ik haar aankijk. 'Maar een klein beetje vertrouwen in mij mag wel hoor.' Ik kijk even naar mijn handen en zie dat ze nog onder het zand en zelfs wat bloed zitten. Lekker, ik zit de bank te besmeuren. Hopelijk heb ik Lily niet al te vies gemaakt. Hoewel, als ze daardoor voor mijn neus uit de kleren gaat, zal ik echt niet klagen. Ik zal het maar niet tegen haar zeggen, want ik weet dat ze weet dat mijn been nog altijd zeer doet en dan zal ze er genadeloos op inslaan. Dan draai ik mijn hoofd weer naar Lily toe en ik houd mijn hoofd schuin.
          'Zeg eens, Evans,' begin ik vervolgens, 'ik ben vast belachelijk vroeg maar de vorige keer mislukte het ook al, dus ik vraag het gewoon nu: wil je mijn date zijn voor de karaokeavond bij onze beste vriend Lockhart thuis?' Een lome grijns staat rond mijn lippen en ik grinnik kort. Het komt waarschijnlijk belachelijk over — want wie wil er nou een date voor een karaokeavond — maar dat kan me niet schelen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Lily Evans 🌼

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Gryffindor Common Room • James
    Ik open mijn mond om hem haarfijn duidelijk te maken dat ik het absoluut niet met de opmerking dat hij altijd lief zou zijn eens ben, maar ik weet dit uit mijn eigen hoofd te praten. Allereerst omdat het hoogstwaarschijnlijk toch nutteloos zou zijn, maar ten tweede ook zeker omdat ik zo het vermoeden heb dat hij het alleen maar leuk vindt wanneer ik tegen hem in ga. Ik kan het echter niet laten om een oprechte lach uit mijn mond te laten komen bij zijn volgende opmerking en ik schud mijn hoofd, terwijl ik probeer mijn blik zo serieus mogelijk te houden. "Ik gok dat jij alleen maar ervaring hebt met de manier waarop je een jurk uit moet krijgen," snuif ik, al gniffel ik toch nog wat na. "En ik denk dat ik pas, sorry. Ik wil je best vertrouwen in dingen die minder risico op een blind oog opleveren, maar dit is nog net tien bruggen te ver."
          Mijn blik volgt de zijne wanneer hij afgeleid lijkt te zijn door zijn handen. Nu pas valt het bloed me op — het kan me vrij weinig schelen hoe ik er zelf uitzie — en ik bijt op mijn lip. Zonder erover na te denken beweeg ik mijn hand ernaartoe, om zachtjes wat zand ervan af te vegen, maar ik staak deze bezigheid wanneer ik zijn woorden hoor. In eerste instantie frons ik lichtjes en laat ik een misnoegd geluidje uit mijn keel komen wanneer hij Roy als 'onze beste vriend' omschrijft. Echt alleen James kan je als date vragen voor een karaoke-avond, maar wanneer ik zijn lome grijns zie, kan ik er onmogelijk niet op ingaan.
          "Vanzelfsprekend," zeg ik dan, zo serieus mogelijk, al voel ik mijn lippen lichtjes trillen. "En als we dan toch bezig zijn, dan kan ik net zo goed je date zijn tijdens de treinreis naar huis. Of de treinreis naar Hogwarts van na de zomer. Of de eerstvolgende potions les." Ik schud mijn hoofd lachend. "Maar voor nu ga ik me klaarmaken voor mijn date van vanavond. Je weet wel, die ene die niet met jou is." Plagerig trek ik mijn wenkbrauwen wat op bij deze woorden, want op de een of andere manier is dat wat James zo vaak bij me teweegbrengt. Hij laat alles zo... zorgeloos lijken. Net zoals Nova het zo gemakkelijk laat lijken wanneer ze zegt dat ik met hem moet praten over mijn gevoelens. Ik schuifel wat heen en weer, maar sta nog niet op, en besluit het er gewoon op te wagen, zodat ik Nova kan vermoorden wanneer het misloopt.
          "Ik zie je vanavond wel, James," rolt er over mijn lippen, alvorens ik dichter naar hem toe buig en mijn lippen zachtjes, voor heel even, op de zijne druk. Ik glimlach kort naar hem, opgelaten, alvorens ik mezelf overeind duw om zonder om te kijken in de richting van mijn dorm te lopen. Hoe kalm ik vanbuiten ook mag lijken, van binnen bonst mijn hart in mijn keel, want o god.


    She's imperfect but she tries

    Caleb Brody Hughes
    “Is the only reason you're holding me tonight 'cause we're scared to be lonely?”



    Lana leek min of meer wakker te zijn geworden, gezien ze wat dichter tegen mij aankroop.
          ‘Hey Escargot,’ mompelde ze, ‘iek ben wel oké.’ Ze draaide zich om, en verborg haar gezicht in mijn shirt. Een zwakke glimlach verscheen op mijn gezicht en ik streek zachtjes door haar haren. ‘Vandaag was gewoon een achtbaan aan emoties. Eerst met Maia en de videos, toen een ruzie met jou... quidditch... en Kielderoy. Iek ben vooral uitgeput.’ Ze keek me aan met een pruillipje en een zachte grinnik verliet mijn lippen. ‘Maar jij bent hier.’
          ‘Natuurlijk, Banana.’ Ze streek voorzichtig door mijn haar, en drukte vervolgens haar lippen heel zacht op die van mij.
          ‘Iek ben gewoon een beetje beurs van de bludgers en moe.’ Ik duwde de dekens wat aan de kant en tilde haar, eigenlijk mijn, shirt op, om haar zij te kunnen bekijken. Het zag er behoorlijk pijnlijk uit en ik pruilde.
          ‘Doet het nog veel pijn? Moet ik je anders nog een keertje naar de Hospital Wing dragen?’
          ‘Iek 'eb je shirt gestolen trouwens, sorry–’ ik keek haar quasi-verontwaardigd aan ‘–maar niet echt sorry.’
          ‘Als ik niet oplet, roof je dadelijk mijn hele kast leeg, ik zie steeds meer truien en t-shirts verdwijnen.’ Ik grijnsde en gaf haar een plagend kneepje in haar zij. Lana was ondertussen echter weer langzaam in slaap gedommeld en ik trok haar wat dichter tegen mij aan, terwijl ik langzaam over haar rug streek. Er verscheen een zorgelijke uitdrukking op haar gezicht en ik vroeg me af waar ze zich zorgen over aan het maken was. Vanavond? Ons? De fugs? De vakantie, haar ouders en alle drama die ze er gratis bij leek te krijgen? Op een gegeven moment opende Lana haar ogen weer en ik keek haar bezorgd aan.
          ‘Wil je eigenlijk gelijk met mij mee naar huis of ga je eerst nog terug naar je vader?’ Ik kauwde bedenkelijk op de binnenkant van mijn wang en bleef voor een tijdje stil. Het enige wat ik hoorde waren onze ademhalingen, en ik zou zweren dat ik misschien, als ik goed luisterde, onze hartslagen kon horen bonzen, tegelijk. Uiteindelijk besloot ik de stilte te verbreken door diep te zuchten en haar aan te kijken.
          ‘Weet je zeker dat ik bij je kan blijven tijdens de zomer? Ik wil jouw ouders niet tot last zijn, of ze meer stress geven omdat ze er nog iemand bij komt?’ Ik streek met mijn duim over haar wang en glimlachte zwakjes. ‘Ik kan mijn zomer ook thuis doorbrengen... heus.’ Ik drukte mijn lippen zachtjes op die van haar.




    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Outside • Lana


    I just caught the wave in your eyes

    Mary Elizabeth MacDonald
    ‘Do something instead of killing time – 'cause time is killing you.’



    Chaos. Complete c-h-a-o-s, dat was mijn leven op dit moment. Tot nog toe was mijn leventje altijd redelijk normaal geweest, voor zover je leventje normaal kon zijn wanneer je kon toveren en je op Hogwarts zat, school of drama and gossips. En mijn 'ontmoeting' met Mulciber was ook niet erg normaal geweest en– oké, mijn leventje was eigenlijk helemaal niet zo normaal maar de drama die ik momenteel had met Roy sloeg toch echt wel alle relatiedrama.
    Desalniettemin voelde ik me schuldig, misschien ook deels omdat hij heel goed was in anderen zich schuldig laten voelen. Roy was immers perfect en had nooit de schuld – wanneer er iets fout ging, lag het desnoods aan Dumbledore, of het universum – maar echt niet aan Roy. Zo beweerde hij nu dat ik het met hem had uitgemaakt, niet omdat ik hem misschien minder leuk was gaan vinden – want wie kon Roy nou niet leuk vinden – maar omdat ik met Alex op hem vreemdgegaan zou zijn. Hoe snapte ik nog steeds niet; Alex had honderden kilometers ver weg gezeten, aan de andere kant van Het Kanaal, met een vriendin – maar toch hadden we overspel gepleegd. Via-via-via Tinder zeker.
    Roy had me gevraagd of we nog één keer konden praten, zodat hij me daarna met rust zou kunnen laten en ik had uiteraard 'nee' geantwoord – not. Ik had natuurlijk geen 'nee' durven zeggen, bang om hem nog erger te kwetsen, en had uiteindelijk met hem afgesproken op de vijfde verdieping, waar ik nu op hem stond te wachten, naast het beeld van Sam, de gouden draak.


    17 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Seeker • 5th floor

    [ bericht aangepast op 28 mei 2017 - 16:28 ]


    I just caught the wave in your eyes

    ADALAE CRESCENTA ROMANOVA




    17 • Pureblood • Year 6 • Slytherin • Chaser • Tribunes • Celeb & Cas +PhobeOutfit

    Het lijkt er wederom op dat ik een gevoelige snaar van Alex heb geraakt als hij me een lapdog en een player noemt. Als kers op de taart uit hij zijn frustraties over mij in de groepschat, net nadat ik hem had geblokkeerd. Ik voel me zo gefrustreerd en geërgerd door het fiasco dat ik de fles alcohol van de grond pak en het laatste beetje op drink; net genoeg om mezelf te kalmeren. De ring die Alex me net had gegeven doe ik af en stop die in mijn broekzak. Daar hoef ik niet meer de hele dag naar te staren.
          Ik pruil mijn lip als Celeb mijn blik ontwijkt en ik por hem daarna in zijn zij. Het verbaast me nog steeds dat hij het met me uit kan houden na zeventien jaar, ik moet hem daarvoor echt de waardige credits voor geven. Ik slinger mijn arm om zijn schouder en zucht melodramatisch.
          ''Ja, I guess. Phobe is leuk,'' Ik glimlach trots en knik; ze is zeker leuk. ''De taart doos staat onder mijn stoel, maar ik weet eigenlijk niet of Castor het al opgegeten heeft.'' Ik haal mijn wenkbrauwen op en pak voorzichtig de doos. Het zal me niks verbazen als er niks meer in zit. Tot mijn opluchting zit er nog één stuk in en die deel ik door twee. Ik pak een deel op en geef daarna de doos door aan Castor met een glimlach. ''Waarom krijgt Castor vissen? Wat heeft hij gedaan om dat te verdienen?'' vraagt Celeb terwijl ik geniet van mijn zelfgemaakte taart. Ik eet het laatste stukje op voordat ik mijn mond open trek en daarna weer dicht doe omdat ik na moet denken.
          ''Hij was jaloers op je en hij wilde dus ook een kat.'' verklaar ik en haal mijn schouders op. ''Maar ik wilde dat soort van speciaal houden? Dat klinkt idioot maar ach. Dus hij krijgt nu twee goudvissen.'' zeg ik en aai Phobe weer. Ik nies zachtjes, maar blijf toch de kat aaien. Echter stop ik met aaien als ze haar klauwen in mijn hand plant en een condoom meetrekt. Ik kijk nogal verward naar de zilveren verpakking en pak hem op. ''Wat moet een kat met een condoom?''


    ''This is dedicated to our unsung heroes.''

    [ bericht aangepast op 27 mei 2017 - 12:18 ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.


    Saturday, June 27th — End of Year Feast

    Gryffindor heeft de Quidditch Cup gewonnen, maar de andere afdelingen hebben zeker nog een kans om de house cup te winnen! Iedereen mag zich kleden in zijn beste dress robes, want het gigantische feestmaal zal zo van start gaan en dan zal de house cup worden uitgereikt door professor Dumbledore. Na het feestmaal zal het gemaskerde bal beginnen en dan zullen ook de prom king en queen uitgereikt worden door niemand anders dan Minerva McGonagall! Deze uitreiking zal gevolgd worden door een optreden van de Weird Sisters! Geniet van deze laatste avond op Hogwarts en een fijne vakantie.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Gilderoy Lockhart
    "If there's one thing I pride myself on, it's my Memory Charms."



    Gilderoy Lockhart - Ravenclaw - Halfblood - 17 year old - corridors - Lana & Marlene > Alone





    Ik ben veel te zeker van mijn zaak om nog terug te kunnen. Ik ga dit doen, ook al ben ik echt bloed nerveus. Mijn handen zweten en ik loop te ijsberen om de hoek. Ik ben expres niet bij het standbeeld gaan staan, want ik bedacht me dat ik geen zin heb als ze me tegen gaan werken. Dus dan maar zo. Dan kan ik op haar afsluipen en dan hopelijk, in de tijd dat ze enorm verbaasd is, is het al gebeurd. Mary wordt weer van mij en alleen van mij. Alex kan de pot op met zijn Mary-gestalk. Ik doe niets fout. Zo veel exen doen zoiets. Dan mag ik het ook. Ik kijk even de hoek om, maar zie dat ze er nog niet is. Nog eventjes wachten dus. Oh, ik kan niet wachten om met haar te dansen vanavond. Dat gaat vast fantastisch worden. Ik haal mijn hand door mijn haren en staar naar mijn vingers. Mijn hart klopt als een tierelier, maar ergens heb ik er ook zin in. Ik ga bewijzen dat ik beter ben dan mijn zussen. Ik ga bewijzen dat ik een prima tovenaar ben. Het enige probleem is dat ik er niet over op kan scheppen.
    Voorzichtig kijk ik om het hoekje en ik zie dat ze er al staat. Ik raap al mijn moed bij elkaar en haal diep adem. Daarna krijg ik een grijns op mijn gezicht en sluip zo stil mogelijk naar haar toe. Ze kijkt nu toch de andere kant op. Als ik nog een meter van haar verwijderd ben, spring ik op haar af en grijp haar hard beet bij haar schouders. Die zullen vanavond wel blauw zijn. Ik duw haar krachtig tegen de muur, zodat ze klem zit tussen mij en de muur en met een waanzinnig gestoord, krankzinnige grijns kijk ik haar aan. Vlug laat ik een schouder los om mijn toverstok te pakken en deze op haar te wijzen.
    'Verlaat mij nooit weer,' snauw ik naar haar en vlug focus ik me op wat ze allemaal moet vergeten: Alex, alle dingen die ik deed die ze niet leuk vond, het feit dat ze het uitmaakte, alle dingen die ze tegen haar vriendinnen had gezegd over mij. Dat moet voldoende zijn!
    'Obliviate!,' zeg ik en een groenachtige gloed komt van mijn stok af. Ik staar Mary even onderzoekend aan, maar begin dan te lachen. Het heeft denk ik gewerkt! Nu mag iedereen mij weer. Nu is Mary mijn vriendin! Ik laat haar schouder los en staar haar doordringend aan. Ze moet wat zeggen. Ik moet weten dat het goed is gegaan.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    MARLENE MCKINNON
    17 – Gryffindor – Corridors – Mary & Roy – Year 6

    ”Het zou helpen als ze niet op mij gecheat had,” zei Gilderoy toen en de woede in zijn stem was duidelijk hoorbaar. Lana wilde de jongen een knuffel geve, maar de jongen draaide zich voordat Lana een poging tot kon doen zich al om. De furie van eerder leek totaal verdwenen. De jongen straalde nu een en al kalmte uit. Weeral ging Marlene’s wenkbrauw fronsend omhoog. Ze vertrouwde die plotselinge moodswing niet, vooral niet omdat het Roy was.
          ”Dankjewel Kath, en sorry voor wat ik dan ook onderbroken heb. Ik... ga even naar mijn leerlingenkamer. Ik moet nog wat doen,” zei de jongen toen en voordat Lana of Marlene nog iets kon zeggen, was hij verdwenen. Een beetje verbaasd bleven de twee meiden achter, maar Marlene liet het er niet bij. Ze maakte ook de aanstalten om weg te lopen, achter Roy aan.
          ”Oh, nou ja, dan zie iek je later?” zei Lana en Marlene mompelde iets terug, waarna ze weg was. Ze bleef Roy op de voet volgen, maar wel op zo’n afstand dat het niet meteen duidelijk was dat ze Roy aan het achtervolgen was. Marlene had geen idee waar de jongen naartoe ging, maar dit werd haar steeds duidelijker toen ze op de vijfde verdieping terechtkwamen.
          Marlene verstopte zich tijdelijk ergens achter, toen niet veel later ook Mary de vijfde verdieping op kwam lopen. Marlene’s wenkbrauw ging weeral fronsend omhoog. “Mary..?” mompelde ze. Wat moest Mary met Roy? Ze besloot achter Mary aan te lopen en begon alle mogelijke scenario’s te bedenken waarom Mary zich op deze verdieping zou bevinden op hetzelfde moment als Roy.
          Het moment dat ze bij de Gouden Draak aangekomen was, zag ze iets waar ze nooit op gekomen zou zijn. Mary stond tegen de muur aangedrukt, met een toverstok op haar gericht, door Roy, die net de spreuk uitsprak. Marlene begon te rennen. “Roy! Ben je helemaal gestoord?” riep ze, waarna ze bij het tweetal aankwam en Roy snel wegduwde.
          ”Wat bezielt je? Obliviate? Dit is níét de manier om iemand terug te krijgen!” riep Marlene nu boos. Ze stond tegenover Roy en balde haar hand tot een vuist. Ze stond op het punt om Roy een vuist in zijn gezicht te duwen, maar besefte al snel dat dat haar alleen maar meer gedoe zou geven. ”Ontdoe Mary van die spreuk die je hebt gedaan, geef haar haar geheugen terug!”

    [ bericht aangepast op 27 mei 2017 - 23:06 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Gilderoy Lockhart
    "If there's one thing I pride myself on, it's my Memory Charms."



    Gilderoy Lockhart - Ravenclaw - Halfblood - 17 years old - corridors - Alone > Mary & Marlene





    Ik ben veel te veel gefocust op Mary dat ik niet eens door heb dat we hier niet alleen zijn. Ik schrik me dan ook een ongeluk las ik plotseling word weggeduwd en ik kijk Marlene met grote, geschokte ogen aan.
    'Roy! Ben je helemaal gestoord?' riep Marlene. Ja, eigenlijk wel. Eigelijk ben ik echt out of my mind, maar het is me wel gelukt. Mary is mijn vriendin. Alleen een probleem, 'Wat bezielt je? Obliviate? Dit is níét de manier om iemand terug te krijgen!' Marlene heeft alles gezien. Ik merk hoe ik weer in paniek raak en alle mogelijke oplossingen door mijn hoofd laat spelen. Ze werken op topsnelheid en mijn ene hand ligt nog steeds op Mary's schouder. Nou ja, ligt. Meer fijnknijpen. Als haar schouders straks niet paars zijn, weet ik het ook niet meer. Ik zie hoe Marlenes hand gebald is, alsof ze me een dreun wil verkopen, maar ze doet het niet.
    'Ontdoe Mary van die spreuk die je hebt gedaan, geef haar haar geheugen terug!' vraagt ze dan, net op het moment dat ik een keuze heb gemaakt met wat ik nu ga doen. Ik spring op Marlene af en sluit mijn handen om haar keel. Samen vallen we op de grond en ik staar haar woedend aan. Mijn handen verkrampen haast met hoeveel kracht ik zet op haar keel, maar dan krijg ik een veel beter idee.
    'Nee,' zeg ik met een grijns en laat haar dan in een keer los. In de tijd dat zij naar adem hapt, pak ik mijn, op de grond gevallen, stok weer op en richt die op haar. Ik moet opschieten! Nu! Dit voorgeval, het feit dat zij hielp bij Mulciber, haar vriendinnen, quidditch, haar allergie voor chocolade. Van alles komt in me op, maar ik ben veel te in paniek om te beseffen dat dit veel te veel is. 'Obliviate!' schreeuw ik dan wanhopig en opnieuw verschijnt er een groene gloed. Ik kruip angstig achteruit en staar van mijn ene slachtoffer naar mijn andere slachtoffer. Hopelijk was Mary te verdwaast om dit echt mee te krijgen. Anders heb ik nog een veel groter probleem. Maar, mijn plan heeft gewerkt. Ik ben geweldig en een geweldige tovenaar. Het is me gelukt.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    17 • YEAR 6 • PUREBLOOD • GRYFFINDOR • CHASER • GRYFFINDOR COMMON ROOM > GREAT HALL • LILY > SIRIUS

    'Vanzelfsprekend. En als we dan toch bezig zijn, dan kan ik net zo goed je date zijn tijdens de treinreis naar huis. Of de treinreis naar Hogwarts van na de zomer. Of de eerstvolgende potions les. Maar voor nu ga ik me klaarmaken voor mijn date van vanavond. Je weet wel, die ene die niet met jou is.' Ik kijk haar aan en pruil even. Ze is inderdaad niet mijn date vandaag en nog altijd baal ik daar gruwelijk van, maar ik besluit me eroverheen te zetten. Vanavond strik ik haar voor een dans en dan zal ik haar laten zien dat James Potter geen enorme klootzak is. Alleen tegen mensen die het verdienen.
          'Dat is een deal,' zeg ik en ik grinnik eventjes als ik naar haar kijk.
          'Ik zie je vanavond wel, James.' Dan komt ze ineens dichter naar me toe en voor enkele seconden voel ik haar lippen op die van mij. Ik haal diep adem en wil haar dichter tegen me aan trekken, maar dan al verbreekt ze de kus en loopt ze weg, richting haar eigen dorm. Ik staar haar na en bijt heel kort op mijn onderlip. Ze kuste me. Uit zichzelf. Als ik het meteen naar Sirius app, merk ik dat hij me niet gelooft maar god, het was echt waar. Al snel krijg ik nog een berichtje van hem en ik loop naar mijn dorm om me om te kleden. De jongens kunnen niet in de kamers van de meisjes komen maar andersom wel, anders zou ik zo bij Lily naar binnen zijn gelopen. Ik hijs me in mijn pak en kijk naar mezelf in de spiegel. Ik laat de stropdas achterwege en laat de bovenste paar knoopjes van mijn pak los, zodat ik tenminste nog kan ademen. Dan fatsoeneer ik mijn haar en pak mijn telefoon op waarna ik in de richting van de Great Hall loop. Sirius staat er al, ook helemaal in pak, en ik grijns naar hem. Ik klop op zijn rug en lach.
          'Let's go out with a bang,' zeg ik lachend. Ik weet niet wat er met Raven was, maar dat maakt voor nu ook even niet uit. We moeten onze prank voorbereiden zonder gepakt te worden.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Sirius "Padfoot" Orion Black


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • The Great Hall • James • suit & mask

    Ik voel me meteen schuldig zodra ik weggelopen ben bij Raven, maar ik weet verder ook niet zo goed wat ik met haar aan moet. Ze is oneerlijk bezig en ik probeer haar te helpen, maar ze is enkel iedereen aan het beschuldigen en straks brengt ze mij nog in de problemen met Remus. Met mijn handen diep in mijn zakken gestoken, loop ik richting de Gryffindor Common Room. Ik grijp mijn spullen en verdwijn in de badkamer om te douchen, mijn pak aan te doen en mijn haar en make-up te fixen. Als ik er perfect uit zie, want Blake heeft me opgedragen om er zo uit te zien dat ik de show steel met mijn uiterlijk. We zijn natuurlijk ook het beste couple, want we hebben beide gewonnen in het yearbook van biggest stut en persoon met wie iedereen naar bed wil. Ik zie het als een compliment. Ik haal twee gigantische potten met goud en rood glitter onder mijn bed vandaan en grijns. Tijd voor de prank. Ik stuur James snel een berichtje en loop dan de Common Room uit.
    Put on your suit and meet me in the Great Hall for the prank xo your bae - Sirius
    Will do, ma'am xoxoxo - James
    Ik plof in de hal voor de Great Hall op de trap neer en wacht dan tot James me komt vergezellen. Ik kijk naar de prank en laat mijn vingers over het glitter glijden. Dit gaat echt een geweldige ramp worden. Op dat moment voel ik een hand hard op mijn schouder kloppen en ik kijk op. James.
          'Let's go out with a bang,' zegt hij en ik grijns naar mijn beste vriend. Ik duw hem een emmer met glitter in zijn handen.
          'Ik heb de spreuk uitgezocht waardoor we ze vast kunnen maken en dan zodra er iemand binnen komt, gieten er glitters over hen heen, maar de bakken zijn zo gemaakt dat ze niet leeg kunnen,' zeg ik en ik wiebel met mijn wenkbrauwen. 'Dus we moeten ook even zorgen dat de emmers niet meer weg te halen zijn. Oh en ik heb rode en gouden glitters gepakt. Dat vond ik wel toepasselijk.' Ik loop de zaal in en haal mijn wand tevoorschijn. 'Lets do this! Wingardium Leviosa.' Ik kijk toe hoe de emmer naar boven vliegt. 'Dus... jij en Evans? Hm?'


    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Rozalua "Roza" "Taia" Maut Liluye


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Chaser • Hufflepuff Dorm • Nova • dress & mask

    'Ik beloof het. Ik zal in ieder geval mijn best doen,' lacht ze en ik kijk toe hoe ze handdoeken pakt. 'Wilde je nog douchen?' Ik lach zachtjes en schud mijn hoofd. Ik kijk toe terwijl ze de badkamer inloopt en glimlach zwakjes. Langzaam trek ik mijn lange rode jurk aan. Hij sluit perfect om mijn lichaam aan en ik moet zeggen dat ik er best blij mee ben. Ik haal wat make-up tevoorschijn en kijk op als Nova weer terug gelopen komt. 'Wat zal ik vanavond aantrekken?'
          'Ik vind dit wel leuk,' grinnik ik en draai een rondje. 'Hoe vind je mijn jurk?' Ik loop op haar af en kus haar neus zachtjes. Ik sla mijn armen om haar middel heen en trek haar wat dichter tegen me aan. 'Ik ga sowieso in elkaar storten op de dansvloer, dus alvast sorry daarvoor.' Ik pruil en geef haar een korte kus. 'Helaas past mijn roze pruik niet bij deze jurk.' Ik laat haar los en strompel wat ongemakkelijk de badkamer in waar ik naar mezelf in de spiegel kijk. Ik bijt mijn lip en laat mijn vingers over de grote beurse plek bij mijn schouder glijden. Een zucht rolt over mijn lippen en ik dump de make-up op het plakje boven de wasbak. Langzaam begin ik de beurse plek weg te werken met foundation en als ik zeker weet dat Nova niet kijkt, werk ik wat littekens op mijn onderarmen weg. Het werkt niet heel goed, maar het zorgt er in ieder geval voor dat ze minder aanwezig zijn.
          'Ik wil jouw jurk zien, Nov,' zeg ik, terwijl ik aan de slag ga met mijn make-up. Ik heb een wit masker gekocht, omdat die goed afsteekt bij mijn donkere huid, maar dan wil ik nog steeds mijn ogen opgemaakt hebben en waarschijnlijk ook mijn lippen. Ik spiek om de hoek en kijk naar mijn vriendin met een glimlach.


    “There's bravery in being soft.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    17 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Caleb's bed • Caleb • dress & mask

    Hij duwt voorzichtig mijn shirt omhoog en ik bijt mijn lip. De bludger heeft een grote blauw plek achtergelaten op mijn huid en het doet veel meer pijn dan het zou moeten. Ik beweeg wat ongemakkelijk en ga op mijn rug liggen zodat ik de blauwe plek niet voel. ‘Doet het nog veel pijn? Moet ik je anders nog een keertje naar de Hospital Wing dragen?’ vraagt hij. 'Als ik niet oplet, roof je dadelijk mijn hele kast leeg, ik zie steeds meer truien en t-shirts verdwijnen,' voegt hij eraan toe met een plagend kneepje in mijn zij.
          'Hm nee, ik overleef het wel, maak je geen zorgen,' mompel ik, met mijn ogen dicht, 'en tja, dat krijg je als je zulke fijne shirts hebt die zo lekker ruiken.' Ik haal mijn schouders op. Als ik hem vraag of hij bij mij blijft in de zomer, blijft het een hele tijd stil. Uiteindelijk open ik mijn ogen wat en kijk ik hem aan. Zachtjes strijk ik door zijn donkere haar heen. 'Hm?' Ik maak me zorgen om hem. Ik wil echt niet dat hij weer terug naar zijn vader gaat. Wie weet wat die man hem wel niet aan doet. Ik heb liever dat hij gewoon gelijk naar mij toe komt en bij mij blijft of desnoods naar Castor gaat.
          ‘Weet je zeker dat ik bij je kan blijven tijdens de zomer? Ik wil jouw ouders niet tot last zijn, of ze meer stress geven omdat ze er nog iemand bij komt? Ik kan mijn zomer ook thuis doorbrengen... heus.’ Ik voel zijn zachte lippen op de mijne en leg mijn hand op zijn wang. Zachtjes kus ik hem terug en trek ik hem wat dichter tegen me aan. Mijn mondhoeken krullen omhoog en een warm gevoel kruipt door mijn lichaam heen.
          'Ik weet het zeker, mijn ouders zullen bijna niet thuis zijn. Mijn moeder is alleen in de weekenden thuis, omdat ze door de weeks in een instelling zit en mijn vader meestal ook, vanwege werk.' Ik haal mijn schouders op en kus zijn wang zachtjes. 'Anders ben ik toch maar alleen thuis en...' Ik bijt mijn lip. 'Ik heb Castor ook gevraagd of je bij hem mag blijven voor een tijdje, ik dacht..' Ik haal mijn schouders op. Het voelt nu bijna alsof ik hem onder mijn hoede neem als een klein kindje, maar dat is helemaal niet zo. Ik wil gewoon niet dat iemand hem pijn doet. 'Dan hoef je in ieder geval niet naar huis te gaan of niet verplicht.' Ik kijk neer en speel een beetje met zijn shirt.
    Hey, are you okay if Caleb stays with you for a little while this summer? I don't want him to go home - Lana


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Naam: Tallulah Fran Moriarty.


    "You tell me i'm wreck, you say that I'm a mess, how could you expect anything less?"
    | Horned Serpent | Year 6 | Uitwisseling student from Ilvermorny | Isla

    Natuurlijk, omdat zowel ik als Iz geen besef had van wat normaal gedrag was eindigde de onschuldigde dare over een ei in een voedselgevecht. Aan het einde vond ik mezelf op de vloer, met meerdere eieren verspreid over mijn haar en kleding, suiker dat deels aan het ei was blijven kleven en deels in mijn bh terecht was gekomen, bloem dat mijn wangen broek en armen sierde en om het af te maken butterbeerfrosting over mijn gezicht gesmeerd. Iz zag er niet veel beter uit. Ik keek naast me naar Iz en schudde langzaam mijn hoofd.
    "De cupcakes die we wel gemaakt hebben zal zo wel klaar zijn," lachte ik, terwijl ik nog wat frosting over haar wang smeerde. Ik was niet zozeer kinderachtig, ik noemde het liever enthousiast en spontaan. Ik stond op en klopte mijn broek af, wat totaal geen nut had, maar hea. Daarna schonk ik Iz nog een glimlach.
    "Ik ga me vast wassen en omkleden," zei ik terwijl ik hier en daar wat schoonmaak spreuken probeerde op de troep in de keuken. "Dan is mijn haar hopelijk droog voor het gala, zodat je er nog iets mee kan als je dat nog wil." Met die worden verdween ik uit de keuken.

    Ik wilde eigenlijk nooit meer uit de douche komen terwijl ik erin stond. Nooit meer. Als ik mijn ogen dicht deed kon ik gewoon even doen alsof ik nog ergens in Ilvermorny was. Gewoon heel even. Ik zuchtte gelukkig. Ik zuchtte ongelukkig zodra ik de douche weer uit stapte en langzaam begon te werken aan mijn make-up en mijn haar begon te drogen. Daarna staarde ik verloren naar de jurk van die Cel voor me had gekocht. Ik was bang dat die lang niet zo mooi zou zijn als ik hem eenmaal aan had.




    We've lived in the shadows for far too long.