• Ik nader het einde van de boek "De Chirurg" van Tess Gerritsen. Diegene die daar kennen, weten dat het geen overdrijving is om te zeggen dat de spanning van de eerste pagina tot de laatste pagina te voelen is. Dus omdat ik wist dat dat boek vandaag nog uit ging zijn, en ik mij verplaats naar Leuven voor de komende paar dagen wilde ik het volgende boek uit de Rizzoli & Isles serie pakken "De Leerling". Pas toen kwam ik er achter dat ik dat boek niet heb, net zoals een paar andere van die serie. Dat is echt een ramp, want omg die boeken zijn zo goed geschreven dat ik direct door wil gaan. Laat nu het geval zijn dat je "De Leerling" nergens meer in Paperback kunt krijgen, behalve tweedehands. Dus ik zit even te twijfelen of ik hem in het Engels ga lezen. Ik kan heel goed Engels lezen, maar ik heb dit boek in het Nederlands gelezen. Jep. En om geen verzendkosten te krijgen bij bol.com (waar ze wel de Engelse versie hebben), heb ik direct maar de Engelse versie van het derde boek in de serie klaar staan om besteld te worden. Ik ben echter een beetje aan het twijfelen of ik die beide wel zal kopen. Ik bedoel, ik wéét dat ik ze ga lezen en nog een keer en nog een keer ooit ver in de toekomst. Maar ik bedoel, in het Engels? Dat is inconsistent met de rest, maar ze hebben ze niet meer in het Nederlands, behalve het Ebook (wat ik niet wil). Dus bestellen of niet?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    En tweedehands dan?? Ik vind het fijn als het uiterlijk en de taal van een serie hetzelfde is. Daarnaast vind ik de feel van tweedehandsboeken wel leuk eigenlijk.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    En tweedehands dan?? Ik vind het fijn als het uiterlijk en de taal van een serie hetzelfde is. Daarnaast vind ik de feel van tweedehandsboeken wel leuk eigenlijk.


    Ja, maar bij bol.com ben ik er zeker van dat het aan zal komen. Dat heb ik bij tweedehands dingen niet helemaal.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Via bol kun je een maand gratis Kobo Plus proberen en daar staat ie op, maar ik weet niet of je een e-reader hebt? Anders kun je geloof ik ook de Kobo leesapp downloaden op je telefoon.


    Caution first, always.

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ja, maar bij bol.com ben ik er zeker van dat het aan zal komen. Dat heb ik bij tweedehands dingen niet helemaal.


    Je kunt ook tweedehands via bol.com halen volgens mij? En inderdaad ben je daar niet zeker van, maar ik heb echt al zoveel boeken via bol.com of marktplaats gekocht en dat is altijd verstuurd.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    (...)

    Je kunt ook tweedehands via bol.com halen volgens mij? En inderdaad ben je daar niet zeker van, maar ik heb echt al zoveel boeken via bol.com of marktplaats gekocht en dat is altijd verstuurd.


    Oké. Dan ga ik er nog even over nadenken. Ik vertrouw dat soort dingen niet gauw, haha.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik zou dan voor tweedehands gaan.

    Ik ben ze zelf ook nog eens aan het lezen. Momenteel ben ik bezig in het stille meisje, maar ook niet meer voor lang. *O*


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Bedankt voor jullie hulp. Ik ben toch voor de twee Engelse versies gegaan. Dat leek me wat veiliger, en ik ga waarschijnlijk de rest van de serie ook in die versie kopen, dus ja. Zo raar, haha. Ik koop eigenlijk nooit boeken voor mezelf. Ik krijg ze vooral cadeau met verjaardagen enzo.
    Oooh, maar ik ben dus echt benieuwd naar de boeken omg. :9~ Ik kan niet wachten.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    ^Ik ben wel eens benieuwd hoe ze lezen in het Engels. In de bib hebben ze bij ons enkel de Nederlandstalige boeken.

    Ik vind ze echt zo geweldig!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik heb twee van mijn Harry Potter boeken in het Duits (het eerst en het vijfde deel, dus dat is ook nog eens heel willekeurig), dus ik voel je pijn wat talen switchen betreft, haha. Het tragische bij Harry Potter is dat de namen ook zijn aangepast, dus dat was voor mini-Inge wat verwarrend toen ik ze lang geleden voor het eerst las. Maar uiteindelijk merk je er waarschijnlijk minder van dan je denkt, zeker als het verhaal zo goed is, want dan word je gewoon meegesleept en valt de taal je na de eerste paar hoofdstukken hopelijk helemaal niet meer op. (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik koop mijn boeken meestal tweedehands van bol. Voor mij het verschil van een boek van 20 euro of van 10 euro. Werd altijd in goede staat geleverd. Meestal staan er ook wel opmerkingen bij zoals: redelijk, goed als nieuw


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    O god no. Ik zou echt voor tweedehands gaan. Kan het niet aan als een serie niet compleet hetzelfde is!


    everything, in time

    Als je Engels goed leest zou ik de Engelse nemen, dat is immers ook de taal waarin het origineel is geschreven die vind ik persoonlijk altijd beter dan een vertaalde variant. Ik lees zelf eigenlijk alleen maar in het Engels dus gelukkig heb ik dat probleem niet. Ik vond Gravity van Tess Gerritsen echt fantastisch dus ik denk dat ik die serie ook maar eens moet starten. Ze staan volgens mij ook allemaal op de app storytel, weet niet of je dat hebt?


    The truth is out there.

    Ik heb via Bol.com zelf ook wel eens boeken tweedehands gekocht. Ik verkoop zelf ook tweedehandsboeken via bol.com. Het geld gaat eerst naar bol.com zelf en dan in het begin van de maand krijgt de verkoper het gestort op zijn/haar rekening. Daarbij is het zeg maar dat de verkoper zijn geld niet krijgt als de ontvanger het pakketje niet krijgt. (Gaat via track en trace, dus pakketjes moeten dan bij de deur worden ondertekent.)

    Ik vind het zelf ook veel fijner om allemaal dezelfde boeken te hebben in een serie. Maar ik snap dat je het meteen wilt lezen haha!


    Alleen maar tranen van geluk

    Adele schreef:
    Ik heb via Bol.com zelf ook wel eens boeken tweedehands gekocht. Ik verkoop zelf ook tweedehandsboeken via bol.com. Het geld gaat eerst naar bol.com zelf en dan in het begin van de maand krijgt de verkoper het gestort op zijn/haar rekening. Daarbij is het zeg maar dat de verkoper zijn geld niet krijgt als de ontvanger het pakketje niet krijgt. (Gaat via track en trace, dus pakketjes moeten dan bij de deur worden ondertekent.)

    Ik vind het zelf ook veel fijner om allemaal dezelfde boeken te hebben in een serie. Maar ik snap dat je het meteen wilt lezen haha!


    Aah, oké. Dat wist ik niet! Goed om te weten voor een volgende keer, haha.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Als een ontzettend georganiseerd persoon, krijg ik echt last van OCD met mijn boeken verzameling. Ik had de Hongerspelen net uitgelezen, denk ik deel 2 te pakken. Nee hoor, ik heb met mijn domme kop deel 3 gekocht.

    Mijn Fifty Shades verzameling is ook echt niet voor boekenliefhebbers met perfectionisme. Ik heb deel 1 in het Engels, de film editie. Dan heb ik deel 1 in het Nederlands, de originele versie. Dan heb ik deel 2 in het nederlands, de film editie. Dan heb ik weer deel 3, de originele editie en deel vier (Christians POV) is weer een los boek opzichzelf.
    (no_chears)