• Ik ben op zoek naar meningen / visies. Mochten jullie deze kwijt willen over mijn issues — alvast bedankt.

    Vandaag heb ik op mijn masterstage mijn eindgesprek gehad — prachtig cijfer gekregen, veel complimenten. Alles ging helemaal goed. Nadat het gesprek was afgelopen, kreeg ik te horen dat de directrice van de instelling mij graag wilde spreken. Met knikkende knieën ging ik naar het bureau, om daar te horen te krijgen dat ze me een baan aan wil bieden.
    MAAR — Ik heb enkele weken terug vliegtickets geboekt met mijn beste vriendin om van oktober tot december te gaan reizen in Zuid—Amerika. We zijn daar heel enthousiast over en kunnen eigenlijk niet wachten om te gaan. . .

    Ik heb dit 'probleem' voorgelegd aan de directrice en die zei eigenlijk al meteen dat ze de periode van oktober tot december niet kan overbruggen en dan iemand anders aan moet nemen. Dan zou ik dus na mijn reis terug moeten komen met het risico dat ze geen plekken meer hebben. . .

    Wat denken jullie hierover? Wat zouden jullie doen in deze situatie?
    Ik wil graag meningen / visies horen. Ik weet dat dit een keuze is dit ik zelf moet gaan nemen, maar ik wil graag horen wat anderen ervan denken.

    Liefs,
    Mirte


    Meraki schreef:
    Ik wil even melden dat ik het erg oneerlijk vind van de vrouw die jou de baan aangeboden heeft. In principe moeten zij namelijk rekening houden met dingen die jij hebt gepland vóór je een contract aangeboden krijgt. Dat zij dat niet wil doen, vind ik best wel onredelijk van haar.

    Verder ben ik het met de rest eens: diep van binnen weet je zelf volgens mij heel goed wat je graag wil. Ik denk dat je enorme spijt zult krijgen als je de reis niet maakt. Succes met deze lastige keuze, Mirte! (flower)

    Ik vind het niet oneerlijk. Er zijn waarschijnlijk velen die die baan willen, dus ze kunnen net zo goed iemand anders kiezen.
    Ik zou gaan voor de baan en de reis later maken. But thats me, maak je eigen keuze!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ik vind het niet oneerlijk. Er zijn waarschijnlijk velen die die baan willen, dus ze kunnen net zo goed iemand anders kiezen.
    Ik zou gaan voor de baan en de reis later maken. But thats me, maak je eigen keuze!


    Zeker waar, maar meestal gaat dat zo voorafgaande aan de sollicitatieprocedure. Als ze je al een contract aanbieden (wat aangeeft dat ze jou specifiek er graag bij willen hebben), horen ze daar in principe rekening mee te houden.


    everything, in time

    Hinderlaag schreef:
    Gezien hoe erg je hiermee zit, en hoe je verweert dat je ook kan gaan invallen als werk nadat je bent teruggekomen, zou ik eigenlijk zeggen dat je voor die reis moet gaan. Ik geloof dat je dat heel erg graag wil en denk daarom ook dat je daar het meest gelukkig van kan worden. Zelf zou ik gaan voor de baan, maar dat ligt aan mijn instelling.
    Ik denk dat je voor je vakantie moet gaan, daar lekker van moet genieten en daarna op jacht moet. Misschien dat je van te voren alvast kan kijken hoe je het zoeken naar werk daarna kan gaan aanpakken?
    :3


    I like this. Ontzettend bedankt voor je mening. Het is inderdaad een goed idee om van te voren al te gaan kijken wat mijn mogelijkheden zijn als ik terug kom, dan geeft me dat ook wel rust.


    Suvi & Scribe schreef:
    Als ik in jouw situatie zat zou ik voor de reis gaan. Je moet de rest van je leven nog werken, de kans is vrij klein dat je nog een keer de tijd, gelegenheid en het geld hebt om zo'n reis te maken. Maarja dat is heel persoonlijk. Het is het overwegen wel raad als er vrij veel banen in jouw werkgebied zijn. Maarja hangt er ook van af hoe erg dit jouw droombaan is.

    Rohrer schreef:
    Als ik je zo hoor praten denk ik dat je het liefste die reis wilt maken, maar je het gevoel hebt dat het het verstandigste is om de baan te kiezen.
    Je verdedigd best wel erg die reis, dus als ik jouw was zou ik daar dan voor gaan. Anders ga je er zo veel spijt van hebben. Een andere baan vind je nog wel, alleen kost het misschien meer tijd en moeite (:

    Owlet schreef:
    Ik zou idd ook de reis gaan maken! Een baan vind je heus wel!

    Catan & Evaethas schreef:
    Zoals anderen ook al zeiden, verdedig je heel sterk de reis, waardoor je eigenlijk waarschijnlijk diep in je hart ook wel weet waar jouw voorkeur naar uitgaat. En dat is echt wel belangrijker in deze situatie dan het verstand. Ik raad je wel aan om te proberen geen spijt te gaan hebben van je keuze; als je dus niet direct een goede of vergelijkbare baan krijgt als je terugkomt, moet je je daar niet al te druk om maken. Je geeft zelf aan dat je waarschijnlijk wel inkomsten kunt genereren door op plekken in te vallen, en daarnaast natuurlijk lekker blijven solliciteren (ook bij de plek waar je nu een baan aangeboden hebt gekregen). Je hebt de rest van je leven nog om te werken, en in die tijd kom je uiteindelijk zeker wel op de plek waar je thuishoort!

    Scandal schreef:
    Ik zou precies ook voor de reis gaan! Als werkende is het inderdaad moeilijk om op vakantie te gaan. Ik spreek uit ervaring. =)


    Dank jullie wel allemaal. Eigenlijk zeggen jullie precies wat ik al de hele dag en nacht denk: dat ik diep van binnen die reis heel graag wil maken en dat mijn keuze eigenlijk al genomen is.


    Meraki schreef:
    Ik wil even melden dat ik het erg oneerlijk vind van de vrouw die jou de baan aangeboden heeft. In principe moeten zij namelijk rekening houden met dingen die jij hebt gepland vóór je een contract aangeboden krijgt. Dat zij dat niet wil doen, vind ik best wel onredelijk van haar.

    Verder ben ik het met de rest eens: diep van binnen weet je zelf volgens mij heel goed wat je graag wil. Ik denk dat je enorme spijt zult krijgen als je de reis niet maakt. Succes met deze lastige keuze, Mirte! (flower)


    Dank je wel Marleen. <3 Ik weet het diep van binnen inderdaad wel. Ik denk dat het alleen moeilijk is om weer naar de directrice te stappen en te weigeren.


    Eledhel schreef:
    (...)
    Ik vind het niet oneerlijk. Er zijn waarschijnlijk velen die die baan willen, dus ze kunnen net zo goed iemand anders kiezen.
    Ik zou gaan voor de baan en de reis later maken. But thats me, maak je eigen keuze!


    Het probleem is een beetje dat ik zo’n reis later niet meer zal kunnen gaan maken als ik eenmaal werk, door mijn werkveld. Dan kan ik alleen nog maar korte reisjes maken binnen Europa.


    @Saetre. Blij te zien dat je al je keuze gemaakt hebt, zeker door je laatste opmerking. Zo'n reis is niet niets en de ervaring van je leven. Het zou jammer zijn om dat op te geven voor een baan. Ze zeggen wel eens, als je ouder bent kun je nog werken. Nu is de tijd om herinneringen te maken.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Dat is ook lastig, maar ik denk dat zij het best begrijpt. Gewoon uitleggen dat dit niet zomaar een reis is, maar waarschijnlijk een once in a lifetime kans en dat je, nu je nog jong bent, die kans gewoon niet wil laten schieten en er later spijt van krijgen. Banen komen en gaan vaak toch, wie weet wat voor andere posities nog op je liggen te wachten als je terug komt!


    everything, in time

    Nortia schreef:
    Eerlijke mening?
    Ga voor die baan!

    Je zal in je leven nog genoeg kunnen reizen maar het is deze tijd erg moeilijk om een deftige baan te vinden. Ik spreek uit ervaring aangezien ik een volledig jaar werkloos was. Ik vond nergens een baan en werd overal afgewezen en uiteindelijk ga je bijna opgeven. In deze tijd is een baan veel belangrijker dan reizen.
    Maar dat is mijn mening...Ik zou niet willen dat je spijt krijgt.


    Ik sluit me hierbij aan. Banen liggen niet voor het oprapen en dit aanbod krijg je zo in je schoot geworpen. Zo heb je meer zekerheid en je kunt in de toekomst altijd nog mooie reizen maken. Ga voor die baan en kijk daarna verder! Het blijft je eigen keuze en je moet ook naar je eigen hart luisteren, maar in jouw situatie zou ik de baan kiezen.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    (...)

    Ik sluit me hierbij aan. Banen liggen niet voor het oprapen en dit aanbod krijg je zo in je schoot geworpen. Zo heb je meer zekerheid en je kunt in de toekomst altijd nog mooie reizen maken. Ga voor die baan en kijk daarna verder! Het blijft je eigen keuze en je moet ook naar je eigen hart luisteren, maar in jouw situatie zou ik de baan kiezen.


    Het is in mijn werkveld wel anders – daar zijn ze juist op zoek naar personen met mijn diploma's. Plus: als ik ga werken, krijg ik niet meer de mogelijkheid om zo'n reis te maken vanwege de werktijden. Dan moet ik alsnog stoppen met een baan om een reis te maken.


    Sowieso de reis. Ten eerste al omdat je zo'n kans niet meer krijgt. Bij vast werk (en al helemaal in het onderwijs) kan je zo'n lange reis niet meer maken. Het is echt een unieke kans nu.
    En ja, aan werk geraken is misschien niet altijd even makkelijk, maar als je écht wil werken vind je altijd wel iets tijdelijk. (: En eerlijk gezegd zou ik het ook zonde vinden van je tickets en ik zou me in jouw plaats schuldig voelen ten opzichte van die vriendin. ^^ Misschien bijkomstig, maar ik zou me dat persoonlijk enorm aantrekken. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Sowieso de reis. Ten eerste al omdat je zo'n kans niet meer krijgt. Bij vast werk (en al helemaal in het onderwijs) kan je zo'n lange reis niet meer maken. Het is echt een unieke kans nu.
    En ja, aan werk geraken is misschien niet altijd even makkelijk, maar als je écht wil werken vind je altijd wel iets tijdelijk. (: En eerlijk gezegd zou ik het ook zonde vinden van je tickets en ik zou me in jouw plaats schuldig voelen ten opzichte van die vriendin. ^^ Misschien bijkomstig, maar ik zou me dat persoonlijk enorm aantrekken. :')


    Jaaa vooral dat laatste ook. Damn. Dank je wel om dat even te benadrukken, haha.


    Toch grappig om te zien dat je diep vanbinnen eigenlijk prima weet wat je wilt, maar toch even die bevestiging zoekt en het dan helemáál duidelijk wordt wat je eigenlijk wilt. Blijft een mooi systeem! Eerst vragen wat anderen denken en als ze dan de "verkeerde" keuze geven (de keuze die je eigenlijk niet wilt maken), besef je pas waar je voorkeur naartoe gaat!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Catan schreef:
    Toch grappig om te zien dat je diep vanbinnen eigenlijk prima weet wat je wilt, maar toch even die bevestiging zoekt en het dan helemáál duidelijk wordt wat je eigenlijk wilt. Blijft een mooi systeem! Eerst vragen wat anderen denken en als ze dan de "verkeerde" keuze geven (de keuze die je eigenlijk niet wilt maken), besef je pas waar je voorkeur naartoe gaat!


    Het grappige is nog wel dat ik dit gewoon aan zag komen, haha. Samen met mijn moeder heb ik ook lopen discussiëren waarbij ik álleen maar voordelen van reizen opnoemde en op gegeven moment zei ze ook van "volgens mij weet jij heel goed wat je wil".
    Het is alleen dat ik moeite heb met mensen teleurstellen en weigeren, want zo voelt het als ik nee zeg op die baan.


    Maar je moet toch doen wat jij wilt?? Stel je jezelf teleur als je nee zegt tegen de baan en op reis gaat?? Als het goed is niet en daar hoef je alleen maar aan te denken!!

    Ga lekker op reis, lekker kijkem en ontwikkelen en leren en genieten!! Dat is ook belangrijk, zeker na een studie, voor je werk, heb je echt wel even wat ontspanning verdiend!!

    Heb rust van je keuze want het komt echt wel goed! Zeker in het onderwijs zijn banen genoeg! Lekker hup het vliegtuig in en je niet schuldig of spijtig voelen!!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik ga zometeen naar de directrice toe om mijn keuze aan haar te vertellen. Ik ben nervous as fuck — maar sta wel helemaal achter mijn keuze. I'll keep you updated.


    Oké peeps – ik ben na een half uur van gigantische zenuwen eindelijk naar binnen gestapt om te vertellen welke keuze ik had genomen en ze was echt ontzettend lief. Ze begreep mijn keuze heel goed en maakte zelfs een compliment dat ze het dapper vond dat ik voor mezelf koos – omdat ze weet dat ik daar moeite mee heb. Man, dat lucht op zeg. (':
    Daarbij heeft ze ook nog gezegd dat ze hoopt dat ik in de toekomst terug kom bij het bedrijf, dus eigenlijk kon het niet beter gaan. ^^

    Iedereen hier bedankt voor het geven van haar/zijn mening. You guys are great. <3


    Oooh, wat fijn dat het zo goed is gegaan! En houd ons zeker allemaal op de hoogte van je avonturen!

    [ bericht aangepast op 5 juli 2017 - 10:13 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt