• Unpopular opinions.

    Dit topic is bedoeld om onpopulaire meningen te plaatsen. Heb jij een hekel aan muziek? Vind jij sport stom? Dan is dit topic helemaal voor jou!
    Je mag je mening hieronder droppen of als je zin hebt in een discussie mag je die altijd starten!
    Het zou fijn zijn als we elkaar niet gaan aanvallen omdat iemand anders een andere mening heeft.

    Dit topic is gebaseerd op Unpopular Opinions op Reddit.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2017 - 10:21 ]

    Yellowstone schreef:
    (...)


    het hangt op dat moment echt wel af van welk orgaan. je hebt namelijke vitale organen die een mens niet zomaar kan afgeven en waarop je moet wachten totdat iemand overlijdt en dan zijn vitale organen wil doneren.

    het lijkt me echt niet eerlijk dat donors voorrang zouden krijgen, want wat zijn donors? bloeddonors? orgaandonors? stamceldonors? als het aankomt op vitale organen kan je niet verwachten dat mensen zelf al eens een orgaan gedondeerd moeten hebben aangezien de donaties komen van overleden personen en je dus op een lange wachtlijst komt te staan


    Ik heb het over de vitale organen ja, en ik bedoel niet dat de mensen die een orgaan willen krijgen eerst zelf een orgaan moeten doneren (want dat kan dan natuurlijk niet) maar dat ik het raar vindt dat sommige mensen er voor kiezen om geen donor te zijn (en dan niet vanwege een aandoening of andere geldige reden maar gewoon omdat ze het niet willen) en dat die het dan wel vanzelfsprekend vinden dat zij zelf op de wachtlijst komen om een orgaan te krijgen als ze die ooit nodig hebben.
    Maar dit ligt mij verder ook erg persoonlijk aangezien ik er zelf mee te maken heb gehad dus mijn mening zal wel anders zijn dan die van anderen.


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Klaver schreef:
    (...)
    ooh zo, het ligt allemaal wel een beetje ingewikkeld inderdaad. maar het is dus wel zo dat de mensen in wallonië nederlands kunnen op het niveau dat jullie frans kunnen? het lijkt mij gewoon handig dat een land één taal spreekt, maar het is alsnog geen reden om een land uit elkaar te trekken en dan maar aan te sluiten bij andere landen. want zoals qing zei willen mensen dat natuurlijk ook niet.


    Nope. Mijn papa werkt in Wallonië, maar het bedrijf is tweetalig, en hij vertelt vaak dat Nederlandstaligen zich moeten aanpassen. Er wordt dus altijd Frans gepraat, simpelweg omdat Walen heel vaak gewoon geen Nederlands verstaan/spreken. In Wallonië kunnen ze hun tweede taal kiezen op school geloof ik, wat er dus voor zorgt dat velen Engels kiezen boven Nederlands (wat ik op zich logisch vind, Engels is een wereldtaal en als je toch weet dat Vlamingen zich wel aanpassen :')). Hier heb je gewoon Frans als tweede taal. Je moet maar eens de cijfers opzoeken, dan zie je het verschil wel. ^^
    Maar zoals al gezegd is, de taal is op zich geen drama, maar het draait echt om geld en Brussel inderdaad.
    Wat ik ook vreemd vind is dat we bijvoorbeeld voor Eurovisie onze kandidaat niet samen kiezen, maar dat het ene jaar Vlaanderen de inzending kiest en het jaar nadien Wallonië aan de beurt is.
    Ik voel als Vlaming ook echt geen band met Wallonië om het zo te zeggen, en ik woon gewoon letterlijk op de grens. :'D Ik kom er ook amper en als ik er ben voelt dat echt als buitenland aan. Dus ja, de verbondenheid mis ik persoonlijk wel nogal.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Standal schreef:
    Starbucks heeft een hele slechte prijs/kwaliteit verhouding
    ---
    Ik haat buigbare geodriehoeken

    Both very true.
    en ik kan me in meerdere dingen van de 18 pagina's hier wel vinden. Kuch 13 reasons why, kinderen en verjaardagen vieren

    - Friet en frambozen zijn beiden echt niet lekker. Vooral frambozen..
    - Knipperen als je van baan wisselt op de snelweg kan nuttig zijn. (Zo veel mensen zie ik het niet doen. Niet normaal.)
    - Het idee van scooter/motor rijden voelt veiliger voor mij dan auto rijden.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Livsnjutare schreef:
    (...)

    Ik heb het over de vitale organen ja, en ik bedoel niet dat de mensen die een orgaan willen krijgen eerst zelf een orgaan moeten doneren (want dat kan dan natuurlijk niet) maar dat ik het raar vindt dat sommige mensen er voor kiezen om geen donor te zijn (en dan niet vanwege een aandoening of andere geldige reden maar gewoon omdat ze het niet willen) en dat die het dan wel vanzelfsprekend vinden dat zij zelf op de wachtlijst komen om een orgaan te krijgen als ze die ooit nodig hebben.
    Maar dit ligt mij verder ook erg persoonlijk aangezien ik er zelf mee te maken heb gehad dus mijn mening zal wel anders zijn dan die van anderen.


    maar wat bedoel je met 'er niet voor kiezen donor te zijn'? wat voor soort donor dan? aangezien je vitale organen niet kan doneren


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Yellowstone schreef:
    (...)

    maar wat bedoel je met 'er niet voor kiezen donor te zijn'? wat voor soort donor dan? aangezien je vitale organen niet kan doneren


    Je kan wel aanduiden dat je wel of niet je organen voor donatie opgeeft moest je te sterven komen.


    Mhm?

    Ledecky schreef:
    (...)

    Nope. Mijn papa werkt in Wallonië, maar het bedrijf is tweetalig, en hij vertelt vaak dat Nederlandstaligen zich moeten aanpassen. Er wordt dus altijd Frans gepraat, simpelweg omdat Walen heel vaak gewoon geen Nederlands verstaan/spreken. In Wallonië kunnen ze hun tweede taal kiezen op school geloof ik, wat er dus voor zorgt dat velen Engels kiezen boven Nederlands (wat ik op zich logisch vind, Engels is een wereldtaal en als je toch weet dat Vlamingen zich wel aanpassen :')). Hier heb je gewoon Frans als tweede taal. Je moet maar eens de cijfers opzoeken, dan zie je het verschil wel. ^^
    Maar zoals al gezegd is, de taal is op zich geen drama, maar het draait echt om geld en Brussel inderdaad.
    Wat ik ook vreemd vind is dat we bijvoorbeeld voor Eurovisie onze kandidaat niet samen kiezen, maar dat het ene jaar Vlaanderen de inzending kiest en het jaar nadien Wallonië aan de beurt is.
    Ik voel als Vlaming ook echt geen band met Wallonië om het zo te zeggen, en ik woon gewoon letterlijk op de grens. :'D Ik kom er ook amper en als ik er ben voelt dat echt als buitenland aan. Dus ja, de verbondenheid mis ik persoonlijk wel nogal.



    hahahaha true franstaligen passen zich right zelden aan

    onze school participeert elk jaar aan een mini-uitwisseling met een school in Wallonië en het valt op dat de waalse kinderen opvallend slechter nederlands kunnen dan wij frans (en het is niet een, maar allemaal :')) je kon geen gesprek voeren met hen (terwijl ik dat wel kon in het frans)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ledecky schreef:
    (...)

    Nope. Mijn papa werkt in Wallonië, maar het bedrijf is tweetalig, en hij vertelt vaak dat Nederlandstaligen zich moeten aanpassen. Er wordt dus altijd Frans gepraat, simpelweg omdat Walen heel vaak gewoon geen Nederlands verstaan/spreken. In Wallonië kunnen ze hun tweede taal kiezen op school geloof ik, wat er dus voor zorgt dat velen Engels kiezen boven Nederlands (wat ik op zich logisch vind, Engels is een wereldtaal en als je toch weet dat Vlamingen zich wel aanpassen :')). Hier heb je gewoon Frans als tweede taal. Je moet maar eens de cijfers opzoeken, dan zie je het verschil wel. ^^
    Maar zoals al gezegd is, de taal is op zich geen drama, maar het draait echt om geld en Brussel inderdaad.
    Wat ik ook vreemd vind is dat we bijvoorbeeld voor Eurovisie onze kandidaat niet samen kiezen, maar dat het ene jaar Vlaanderen de inzending kiest en het jaar nadien Wallonië aan de beurt is.
    Ik voel als Vlaming ook echt geen band met Wallonië om het zo te zeggen, en ik woon gewoon letterlijk op de grens. :'D Ik kom er ook amper en als ik er ben voelt dat echt als buitenland aan. Dus ja, de verbondenheid mis ik persoonlijk wel nogal.


    Helemaal mee eens, en mijn punt is dat ik, ondanks de grote verschillen, toch wil dat we samen blijven en dat België toch minstens 200 jaar bestaat, vanaf 2031 mag alles gebeuren :P

    Livsnjutare schreef:
    (...)
    Dit zo erg. Plus, ik heb echt een hekel aan mensen die geen donor willen zijn omdat ze het een eng idee vinden.


    Naja, het is niet alsof je er iets van merkt want je bent toch dood als ze de organen er uithalen :')


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Pennywiise schreef:
    (...)

    Je kan wel aanduiden dat je wel of niet je organen voor donatie opgeeft moest je te sterven komen.

    Dit bedoel ik inderdaad. Ik heb het over mensen die opgeven dat ze geen donor willen zijn.


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Yellowstone schreef:
    (...)


    hahahaha true franstaligen passen zich right zelden aan

    onze school participeert elk jaar aan een mini-uitwisseling met een school in Wallonië en het valt op dat de waalse kinderen opvallend slechter nederlands kunnen dan wij frans (en het is niet een, maar allemaal :')) je kon geen gesprek voeren met hen (terwijl ik dat wel kon in het frans)


    Ik had eens in de supermarkt dat een vrouw een college van mij aansprak in het Frans :'). Nu had die vrouw geluk dat één van mijn andere collega's een moeder uit een Franstalig land heeft waardoor zijzelf vloeiend Frans kan, anders had niemand haar kunnen helpen. Ik vond dat toch behoorlijk absurd. Als je in je eigen land gewoon tegen buitenlanders enkel je eigen taal wilt spreken, daar kan ik nog ergens in komen, maar om dan te verwachten dat iedereen buiten je land ook maar je taal spreekt...


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Over dat donorschap: vroeger liep ik serieus boos en huilend weg (van de keukentafel) als het over orgaandonatie na de dood ging. Ik kon het er niet over hebben, nog steeds amper want ik kan gewoon niet omgaan met het concept 'dood'. Nu is het veel minder gelukkig, maar ik heb er nog steeds geen lekker gevoel bij. Ik heb wel een keuze gemaakt. Voor nu staat deze nog op keuze 3, dus dat de nabestaande mogen kiezen of ze mijn organen willen doneren. Ik ga het denk ik nog een keer aanpassen naar keuze 1, dat ze alles van mij mogen gebruiken, maar hier ben ik nog niet klaar voor. Het idee is voor mij gewoon nog te eng, denk ik. Ik vind wel dat meer mensen moeten gaan doneren, omdat er een serieus tekort is. Ik zou het verschrikkelijk vinden als een geliefde van mij, of ikzelf, moet wachten op een vitaal orgaan dat niet meer beschikbaar is. Ik zou het daarom ook geen probleem vinden als ze de nieuwe wet aannemen, waar iedereen donor is tenzij anders aangegeven. Ik merk al dat sommigen gewoon 'te lui' zijn aan te geven dat ze willen doneren, en dat er daarom niks gebeurt.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Livsnjutare schreef:
    (...)
    Dit bedoel ik inderdaad. Ik heb het over mensen die opgeven dat ze geen donor willen zijn.


    Mhh, ik volg je punt maar zijn er dan zoveel mensen die dat doen? ik bedoel, als je leven net gered is door een donor dan ga je uit respect toch zelf donor willen worden (en je donorschapheid, is dat een woord, veranderen?) omdat je weet hoe slopend het is om op de lijst te staan


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Yellowstone schreef:
    (...)

    Mhh, ik volg je punt maar zijn er dan zoveel mensen die dat doen? ik bedoel, als je leven net gered is door een donor dan ga je uit respect toch zelf donor willen worden (en je donorschapheid, is dat een woord, veranderen?) omdat je weet hoe slopend het is om op de lijst te staan


    Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je juist specifiek moet aanvragen om geen donor te worden. Al kan ik me vergissen, en was er enkel een discussie over om dit in te stellen. Idk.


    Mhm?

    Pennywiise schreef:
    (...)

    Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je juist specifiek moet aanvragen om geen donor te worden. Al kan ik me vergissen, en was er enkel een discussie over om dit in te stellen. Idk.


    In België wel, in Nederland (nog) niet, geloof ik. Hier moet je namelijk aangeven of je wel donor wilt worden en zo ja, wat je zou willen doneren.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Another one:

    Creatieve jobs zijn geen echte beroepen, eerder hobby's..