• WAR ANGELS:
    thank you, for your service.

    September 1945 — De Tweede Wereldoorlog is afgelopen, het is weer vrede in Europa. Vanuit de Verenigde Naties wordt er een soort kamp geopend als vredesproject. Het kamp is een statement voor de rest van de wereld dat vrede bewaakt moet worden. Camp de la Paix is gelegen in het zuiden van Frankrijk, hoewel het een kamp genoemd wordt is het niet echt een kamp, want het zit gevestigd in een grote villa aan de middellandse kust. In het kamp komen tien jongeren bij elkaar vanuit heel Europa — en Japan en Amerika — die gevochten hebben in de wereld. Hun samenkomst staat als symbool voor vrede. Echter, de enige die het einde van de oorlog daadwerkelijk meemaken zijn de gesneuvelden. Deze jongeren hebben de vreselijkste dingen gezien en meegemaakt en hoewel het op papier een mooi idee is, werkt het kamp heel wat anders. De jongeren worden geteisterd door nachtmerries. De geesten van de oorlog zitten ze op de hielen. Voor hen is er geen vrede, in hun hoofd zal het altijd oorlog blijven.

    Disclaimer: in dit RPG kunnen zowel mannen als vrouwen gevochten hebben in het leger.

    "Only the dead have seen the end of war."



    ©Lizor
    Mag niet gekopieerd worden tenzij specifiek gevraagd.

    [ bericht aangepast op 2 juli 2017 - 13:33 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Zo, aangepast.

    Iemand naar wie ik Matteo mag sturen?


    A girl who wonders.

    Micaela schreef:
    Is wel een beetje raar, maar dat kan, als jij dat fijner vind.

    Nou ja, er moet wel wat veranderd worden aan je rol, dus het is voor jou ook makkelijker als je je rol duidelijk hebt en dan pas post. Ik denk namelijk dat je personage anders zou reageren als je de traumas en de oorlog meer in acht neemt.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Prima


    Aan niets denken is ook denken.

    Entropy schreef:
    Zo, aangepast.

    Iemand naar wie ik Matteo mag sturen?

    Hij mag sowieso naar de groep komen die nu al in de woonkamer staat.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Mag mijn personage een Duitse spion zijn geweest (In Nederland, Den Haag)? Heb daar net wat over gelezen namelijk.
    Dan moet ik nog even nadenken over het trauma gebeuren, dat meer gekomen is door beelden en verhalen die hij gezien / gehoord heeft en weet hij vrij veel over de oorlog / Nederland

    Duitse spionnen verzamelden de belangrijkste informatie. Zij brachten de situatie bij de Moerdijk en de bruggen over de IJssel in kaart en zorgden ervoor dat er zeer gedetailleerde kaarten van de Grebbelinie en De Haag en omgeving gemaakt konden worden. Zeer druk werd er gespioneerd vanuit de Duitse ambassade in Den Haag. Onder het mom van werkbezoeken maakte het personeel veldverkenningen. Zo bezocht het bijzondere waterwerken (de Afsluitdijk), veelbelovende vliegroutes (Schiphol) en de Brabantse industrie (de Peel-Raamstelling). Vooral de diplomaten Otzen, Schultze-Bernett en Butting waren actief als spion.

    Otzen, een beroepsmilitair, verzamelde onder meer informatie over de plaatsen waar de Nederlandse troepen zich bevonden en bracht de stellingen in kaart. Veel aandacht besteedde hij aan de route naar het paleis en zaken rond de luchtlandingen bij Den Haag en Rotterdam. Hij bezocht de Moerdijkbruggen onder de dekmantel van een werkbezoek aan Brabant en verdiepte zich in de schietrichting vanuit de daar aanwezige stellingen.


    Aan niets denken is ook denken.

    Bathsheba schreef:
    (...)
    Hij mag sowieso naar de groep komen die nu al in de woonkamer staat.


    Okido!


    A girl who wonders.

    Micaela schreef:
    Mag mijn personage een Duitse spion zijn geweest (In Nederland, Den Haag)? Heb daar net wat over gelezen namelijk.
    Dan moet ik nog even nadenken over het trauma gebeuren, dat meer gekomen is door beelden en verhalen die hij gezien / gehoord heeft en weet hij vrij veel over de oorlog / Nederland

    Duitse spionnen verzamelden de belangrijkste informatie. Zij brachten de situatie bij de Moerdijk en de bruggen over de IJssel in kaart en zorgden ervoor dat er zeer gedetailleerde kaarten van de Grebbelinie en De Haag en omgeving gemaakt konden worden. Zeer druk werd er gespioneerd vanuit de Duitse ambassade in Den Haag. Onder het mom van werkbezoeken maakte het personeel veldverkenningen. Zo bezocht het bijzondere waterwerken (de Afsluitdijk), veelbelovende vliegroutes (Schiphol) en de Brabantse industrie (de Peel-Raamstelling). Vooral de diplomaten Otzen, Schultze-Bernett en Butting waren actief als spion.

    Otzen, een beroepsmilitair, verzamelde onder meer informatie over de plaatsen waar de Nederlandse troepen zich bevonden en bracht de stellingen in kaart. Veel aandacht besteedde hij aan de route naar het paleis en zaken rond de luchtlandingen bij Den Haag en Rotterdam. Hij bezocht de Moerdijkbruggen onder de dekmantel van een werkbezoek aan Brabant en verdiepte zich in de schietrichting vanuit de daar aanwezige stellingen.

    Ja een duitse spion in Nederland is zeker mogelijk! Dan is het misschien wel slim om even te kijken hoe hij dan wel Engels kan, want dat klopt dan niet helemaal meer, maar een spion is redelijk "moeilijk" dus misschien kan je hem dan een goede studie geven. (Let wel op de leeftijd, een 18 jarige spion die redelijk belangrijk is voor het leger lijkt me erg jong, dus misschien kan je hem dan wat ouder maken?)


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    He scheize, het wordt ingewikkeld haha. Ik geef hem wel een goede studie. Kan hij niet gewoon de studie Engels hebben?
    20 dan.


    Aan niets denken is ook denken.

    Micaela schreef:
    He scheize, het wordt ingewikkeld haha. Ik geef hem wel een goede studie. Kan hij niet gewoon de studie Engels hebben?
    20 dan.

    Dat zou kunnen, maar (sorry voor het blijven doorzeiken) als hij 20 is en een studie afgemaakt heeft zou hij voor de oorlog al begonnen moeten zijn (kan nog wel in het eerste jaar, maar na 1943 zeker niet meer), dus dan zou hij zijn studie begonnen zijn op zijn 14e... haha. Zelfs al heeft hij maar een jaar gedaan, dan zou hij nog steeds begonnen zijn op zijn 16/17e.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Wonderkind haha. Kan hij dan wel zijn begonnen maar zijn studie nog niet hebben afgemaakt, is dat iets? Op je 17e beginnen als vroege leerling is toch niet zo vreemd?


    Aan niets denken is ook denken.

    ^ Je moet wel bedenken dat 'Engels' niet echt een logische studie was om te kiezen in Duitsland waar Hitler steeds meer aan de macht kwam.


    Het kan wel hoor.
    Als je een vooruitstrevende geest hebt.

    [ bericht aangepast op 2 juli 2017 - 18:12 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Het klopt inderdaad wat Kaur zegt, je zou hem eventueel wel een spion in Engeland/Amerika kunnen laten zijn, maar ik weet daar zelf te weinig over, dus dat zou je even moeten researchen dan. (Of desnoods een ouder met Engelse afkomst, dat kan interessante dingen in je rol opleveren.)


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Micaela schreef:
    Het kan wel hoor.
    Als je een vooruitstrevende geest hebt.


    Het probleem met vooruitstrevende geesten in die tijd was alleen dat die grotendeels uitgemoord werden door de staat en niet zo maar toegelaten werden in het leger.


    Ik doe dan wel dat hij familie in Engeland had / heeft. Maar vind t wel raar, was het echt zo in die tijd dat ze niet ook dit als studie kozen? En komt voor een spion, die met verschillende mensen moet praten van verschillende landen, wel goed uit.


    Ja maar tbh wordt ik ook een beetje moe van alles aanpassen.

    [ bericht aangepast op 2 juli 2017 - 18:15 ]


    Aan niets denken is ook denken.