• WAR ANGELS:
    thank you, for your service.

    September 1945 — De Tweede Wereldoorlog is afgelopen, het is weer vrede in Europa. Vanuit de Verenigde Naties wordt er een soort kamp geopend als vredesproject. Het kamp is een statement voor de rest van de wereld dat vrede bewaakt moet worden. Camp de la Paix is gelegen in het zuiden van Frankrijk, hoewel het een kamp genoemd wordt is het niet echt een kamp, want het zit gevestigd in een grote villa aan de middellandse kust. In het kamp komen tien jongeren bij elkaar vanuit heel Europa — en Japan en Amerika — die gevochten hebben in de wereld. Hun samenkomst staat als symbool voor vrede. Echter, de enige die het einde van de oorlog daadwerkelijk meemaken zijn de gesneuvelden. Deze jongeren hebben de vreselijkste dingen gezien en meegemaakt en hoewel het op papier een mooi idee is, werkt het kamp heel wat anders. De jongeren worden geteisterd door nachtmerries. De geesten van de oorlog zitten ze op de hielen. Voor hen is er geen vrede, in hun hoofd zal het altijd oorlog blijven.

    Disclaimer: in dit RPG kunnen zowel mannen als vrouwen gevochten hebben in het leger.

    "Only the dead have seen the end of war."



    ©Lizor
    Mag niet gekopieerd worden tenzij specifiek gevraagd.

    [ bericht aangepast op 2 juli 2017 - 13:33 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Het gaat erom dat Hitler een dictator was en zelf bepaalde wat wel en niet gebeurde. Het was lastig als iets niet in zijn straatje paste. 20 zijn en een studie afgerond hebben plus een spion zijn, lijkt mij wat onhaalbaar. Maar ik zeg er niks over.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Micaela schreef:
    Ik doe dan wel dat hij familie in Engeland had / heeft. Maar vind t wel raar, was het echt zo in die tijd dat ze niet ook dit als studie kozen? En komt voor een spion, die met verschillende mensen moet praten van verschillende landen, wel goed uit.


    Ja maar tbh wordt ik ook een beetje moe van alles aanpassen.

    I get that, maar ik moet ook zeggen dat ik het een beetje lastig vind om alles een soort van voor te moeten kauwen. Dit is niet lullig bedoeld, maar het vergt gewoon de nodige research en ik wil je daar best mee helpen, maar ik wil gewoon graag dat de rollen zo realistisch mogelijk worden voor dit RPG.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ja hallo, ik doe wel degelijk research en doe mijn best!
    Heb ook geen zin om een saai persoon te maken, dus er probeer er wat 'verrassends' in te brengen.

    Maar oke.
    20 dus en aan een studie Engels begonnen. Voor de studie Engels gekozen omdat zijn familie (een deel) uit Engels komt. Dit Engels komt ook van pas bij het spionnen werk. Ik zal het nu eerst even beschrijven, dan mogen jullie weer los gaan met commentaar


    Aan niets denken is ook denken.

    Micaela schreef:
    Ik doe dan wel dat hij familie in Engeland had / heeft. Maar vind t wel raar, was het echt zo in die tijd dat ze niet ook dit als studie kozen? En komt voor een spion, die met verschillende mensen moet praten van verschillende landen, wel goed uit.


    Ja maar tbh wordt ik ook een beetje moe van alles aanpassen.


    Dat hij familie heeft in Engeland maakt het alleen erger voor hem in die tijd. Mensen werden vermoord omdat hun familie was gevlucht / voor de Geallieerden was. Je moest volledig van Duitsland houden, meer dan van je familie, meer dan van je eigen leven.


    •

    Ik wil graag enkel commentaar van de topicmaakster, ik wordt hier een beetje moe van.
    Hij kan best van Duitsland houden, en familie hebben (niet een gezin) maar die hij maar amper heeft gezien, maar wat hem toch aantrok. Ik heb ook familie in Australië die ik niet vaak zie maar wel een band mee heb.

    En nu ben ik het beu om me tegen iedereen te moeten verdedigen, dit doe ik enkel nog voor de topicmaakster.


    Aan niets denken is ook denken.

    Zeer gewaardeerde topicleidster, kun je mijn rol checken zodat deze kan worden goedgekeurd en ik me kan uitleven in het speeltopic?


    Aan niets denken is ook denken.

    Micaela schreef:
    Zeer gewaardeerde topicleidster, kun je mijn rol checken zodat deze kan worden goedgekeurd en ik me kan uitleven in het speeltopic?

    Ik kan dit niet anders lezen dan super sarcastisch en ik hoop sterk dat het toch niet zo bedoeld is, want daar heb ik echt geen zin in, maar goed. Een saai karakter is trouwens iets compleet anders dan een realistisch karakter, juist in realisme kunnen hele bijzondere dingen zitten. Ik heb je karakter doorgelezen en ik heb er nog best veel op aan te merken, maar voordat ik feedback ga geven wil ik eerst graag even weten of je dit wil. Ik weet dat ik de lat redelijk hoog leg, maar dat heb ik expres gedaan aan dit RPG zodat er wat meer uitdaging in zit. Als je graag mee wil doen dan mag dat zeker en je bent van harte welkom, maar dan vind ik je rol nog niet goed genoeg en ik wil je helpen om hem wel beter te krijgen. Alleen dan moet jij daar zelf ook zin in hebben.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Bathsheba schreef:
    (...)
    Ik kan dit niet anders lezen dan super sarcastisch en ik hoop sterk dat het toch niet zo bedoeld is, want daar heb ik echt geen zin in, maar goed. Een saai karakter is trouwens iets compleet anders dan een realistisch karakter, juist in realisme kunnen hele bijzondere dingen zitten. Ik heb je karakter doorgelezen en ik heb er nog best veel op aan te merken, maar voordat ik feedback ga geven wil ik eerst graag even weten of je dit wil. Ik weet dat ik de lat redelijk hoog leg, maar dat heb ik expres gedaan aan dit RPG zodat er wat meer uitdaging in zit. Als je graag mee wil doen dan mag dat zeker en je bent van harte welkom, maar dan vind ik je rol nog niet goed genoeg en ik wil je helpen om hem wel beter te krijgen. Alleen dan moet jij daar zelf ook zin in hebben.


    Nee sorry het was niet sarcastisch bedoelt. Al past sarcasme wel bij mij. Ik vind de verhaallijn oprecht heel leuk, gezien ik geïnteresseerd ben in oorlogsdingen
    ~~~~~~~~~
    Ja dat snap ik ook wel. Maar enige verbeelding mag wel, ik snap dat je je aan 'de regels' moet houden.
    Pfft, sorry hoor, maar ik wordt nu een beetje boos, is het niet duidelijk dat ik dit wil? Anders doe ik toch niet zoveel moeite om mijn karakter aan te passen of wel soms?
    Ik vind het wel enigzins vervelend dat ik heel veel opmerkingen krijg, terwijl andere personages naar mijn mening dan ook wel wat strenger mogen aangepakt / aangepast.

    Maar ik sta open voor de feedback, zeg het maar! :')
    Het liefste alle feedback zo precies mogelijk, zodat ik niet wat verkeerd interpreteer en weer moet aanpassen.
    Doe dat anders miss maar via PB, gezien het hele topic hier anders volgespamt wordt met aanpassingen van mijn rol.

    [ bericht aangepast op 2 juli 2017 - 19:16 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Persoonlijk vind ik een vrouw die in het leger zit ook niet heel realistisch, in die tijd???

    Ruim twintig jaar later werkten tijdens de Tweede Wereldoorlog ruim 2,2 miljoen vrouwen in de wapenindustrie en gingen vele duizenden vrouwen als verpleegster mee naar het front. Met name binnen het Russische Rode leger vochten vrouwen echt mee, waren ze infanterist of piloot of vervulden hoge militaire functies. Ook in het Britse leger was er ruimte voor vrouwen, al was er – zoals bij vele andere legers in die tijd – een strenge restrictie: het was verboden voor de vrouw om vuurwapens te gebruiken. Hierdoor dienden vrouwen vaak in regimenten van de technische diensten, zo was er een searchlight operator regiment in het Britse leger dat uitsluitend uit vrouwen bestond.

    Het Duitse leger kende maar liefst 500.000 (ongewapende) vrouwelijke hulpkrachten, ook wel de SS-Helferinnen genoemd. In Nederland werd in april 1944 het Vrouwen Hulp Korps opgericht, niet lang daarna werd dit door sterk lobbywerk van Francien de Zeeuw omgedoopt tot de MARVA, de Marine Vrouwen Afdeling, die officieel deel uitmaakte van het Nederlandse leger. Voor meer informatie over de geschiedenis van vrouwen in het Nederlandse leger, klik hier.

    Na de Tweede Wereldoorlog kwam er in verschillende landen voorzichtig ruimte voor een permanente rol voor de vrouw in het leger. In de Verenigde Staten bijvoorbeeld werd in 1948 de Woman’s Armed Services Integration Act aangenomen, die definitief vrouwen toeliet in marine, infanterie en luchtmacht. In Nederland werden pas vanaf 1978 militaire beroepsopleidingen gedeeltelijk opengesteld voor vrouwen.

    [ bericht aangepast op 2 juli 2017 - 20:03 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Micaela schreef:
    Persoonlijk vind ik een vrouw die in het leger zit ook niet heel realistisch, in die tijd???


    Er staat een disclaimer in het rollentopic dat Lisa hier vanaf wijkt in deze RPG. Dus ja, ze weet dat het niet in het werkelijke leven zo gebeurde, maar in deze RPG dus wel. Sorry, trouwens, dat ik hier weer binnen kom vallen nadat ik eruit ben gestapt, maar ik kon het niet laten om te reageren.

    EDIT: zelfs ook bovenaan in dit topic. :')

    [ bericht aangepast op 2 juli 2017 - 20:05 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Oke. Vind het wel vervelend dat mijn rol dan zoveel kritiek krijgt.


    Aan niets denken is ook denken.

    Micaela schreef:
    Oke. Vind het wel vervelend dat mijn rol dan zoveel kritiek krijgt.


    Omdat het niet realistisch is dat vrouwen in die tijd een belangrijke rol in het leger hadden? Wat wel bij deze RPG het geval is? Desalniettemin kunnen de vrouwelijke rollen wel heel realistisch gemaakt zijn, zover dat mogelijk is. Dit is, zover ik hier heb kunnen lezen, bij jouw rol nog niet het geval. Anyways, ik heb hier niks meer te zoeken, dus ajuus.


    That is a perfect copy of reality.

    Marlow schreef:
    (...)

    Omdat het niet realistisch is dat vrouwen in die tijd een belangrijke rol in het leger hadden? Wat wel bij deze RPG het geval is? Desalniettemin kunnen de vrouwelijke rollen wel heel realistisch gemaakt zijn, zover dat mogelijk is. Dit is, zover ik hier heb kunnen lezen, bij jouw rol nog niet het geval. Anyways, ik heb hier niks meer te zoeken, dus ajuus.


    Ja, ook.
    Omdat dat dus niet realistisch is, en bij mijn rol veel wordt gezegd dat het niet realistisch is (heb geen vrouw)
    Je zou mijn rol eerst moeten lezen om daarover te oordelen.
    Toedeloeee


    Aan niets denken is ook denken.

    Nu wil ik toch even wat zeggen. Door de TS is er expliciet aangegeven dat vrouwelijke rollen dus wel gespeeld mogen worden, ondanks dat-dat dus niet geheel realistisch is voor die periode, maar dat is dus ook aangegeven.

    Bovendien snap ik niet helemaal waarom je er een punt van maakt, gezien jouw rol geen vrouw is en je het wat dat betreft 'makkelijker' hebt. Hoe dan ook, de TS heeft wat tips/kritiek gegeven op je rol en misschien is het handig om je rol eens te herlezen en te kijken of je wat met die tips kunt, in plaats van in de verdediging te schieten, gezien ze je alleen probeert te helpen. Het is duidelijk dat je graag mee wilt doen aan deze RPG, maar het is toch een RPG voor gevorderden, dus het is niet heel gek dat de TS dan wat kritischer kijkt naar rollen, zeker gezien het onderwerp.


    I just caught the wave in your eyes

    Ik zal verder over de rol bespreken met Micaela in pb, dus hierbij is deze... geen idee wat het is... afgesloten. Ik ga er ook niet meer op reageren, want ik heb echt geen zin om de discussie aan te gaan. Ik heb het RPG op een bepaalde manier bedacht en als je het hier niet mee eens bent, mag je gerust een berichtje sturen, maar gebruik zulk soort dingen alsjeblieft niet tegen me als een soort reden dat mijn kritiek niet legit is of zo.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.