• De stelling van deze week luidt:
    Scholen zouden meer inzeg moeten hebben bij de opvoeding van kinderen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Eens, oneens.

    De ouders voeden hun kind natuurlijk wel zelf op. Maar scholen zouden wel meer oplettend kunnen zijn. Of strenger in de zin van, een brutaal of 'onhandelbaar' kind.

    Als je een kind heb dat nooit luisterd heeft dat vaak met de opvoeding van de ouders te maken.

    Ik denk dat het goed is als scholen over zulke situaties meer te zeggen kunnen hebben. Mocht er een probleem zijn in de opvoeding van een kind en de school merkt dat op dan zou het goed kunnen zijn als de school daar iets van kan zeggen zonder problemen te krijgen. En dat het ook daadwerkelijk werkt wat de school zegt. Dat er iets aan word gedaan.


    Treat People With Kindness

    Over het algemeen zou ik nee zeggen. Als een school vermoed dat dingen echt niet goed gaan zijn er instanties die ingeschakeld kunnen worden.
    Maar het is natuurlijk ook zo dat er zeker kinderen zijn wiens ouders om wat voor reden dan ook niet in staat zijn hen alles te leren - buiten de typische leerstof van school uiteraard - wat het kind nodig heeft om mee te kunnen komen, ook al voeden ze het kind verder prima op. Wellicht is het in zulke gevallen nuttig als een school niet zozeer wat te zeggen krijgt over hoe de ouders opvoeden, maar wel de ruimte krijgt om iets van extra lessen te bieden om die kinderen te ondersteunen.
    Hoe haalbaar dat is en in hoeverre scholieren daar zelf eigenlijk behoefte aan hebben is dan uiteraard weer een tweede :')


    http://paradigm-shift.actieforum.com/ Gezellige, actieve slice of life RPG

    Absoluut oneens. Ik vind dat scholen zich daar nu al teveel mee bemoeien.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Lairz schreef:
    Absoluut oneens. Ik vind dat scholen zich daar nu al teveel mee bemoeien.


    Heaven is a place that we all have

    Lairz schreef:
    Absoluut oneens. Ik vind dat scholen zich daar nu al teveel mee bemoeien.


    + Ze zouden zich meer moeten bemoeien met het stoppen van pesten.


    26 - 02 - '16

    Lairz schreef:
    Absoluut oneens. Ik vind dat scholen zich daar nu al teveel mee bemoeien.

    Dit.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Laat scholen maar eerst letten op het overmaat aan pesten, waar nog geen echte oplossing voor is. In mijn beleving werd er heel slecht gekeken en mee omgegaan in verband met de hele situatie (wat betreft de pesters e.d.). Ze kregen geen tot weinig/slechte consequenties.
          Totdat ze daarmee goed omgaan, mogen ze pas een redelijke inzicht hebben tot het advies geven van de opvoeding. Inzeg is een beetje teveel van het goede, behalve als er elke vorm van misbruik in voor komt.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oneens, Ook een van de redenen dat Ik tegen bijzonder onderwijs ben (aangezien je daar als het ware ook blootgesteld wordt aan een religieuze opvoeding). Het is de taak van een school om educatie te bieden, niet om kinderen op te voeden


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Oneens... Ouders zijn voor opvoeding, leraren voor educatie.
    En zo zie ik het met pesten ook. Leraren moeten er toezichtigt op houden, maar dat een kind pest komt vaak mede door de opvoeding!


    The thing you do mean something to people -Ncis

    In een bepaald opzicht eens. Ik zat eerst op een basisschool waar je absoluut niet mocht schelden, anders moest je een pauze binnenzitten of rondjes rennen of whatever. Toen verhuisden we en kwam ik op een basisschool waar iedereen gewoon met kut, klote en tering schold. Daar werd niets aan gedaan. Ik vind dat best wel erg, eigenlijk. Ik ben door doe school wel veel meer gaan schelden, want je kopieert hoe dan ook gedrag van de mensen naast je. Ik vind dat scholen hier meer op mogen letten, maar voorderest de opvoeding aan de ouders over moeten laten.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Lairz schreef:
    Absoluut oneens. Ik vind dat scholen zich daar nu al teveel mee bemoeien.


    16 - 09 - '17

    Uhm, wat. Deze stelling is vrij vaag, haha. Sowieso zou een school zich niet al te veel mogen bemoeien met de thuissituatie van het kind (ik heb er zelf al veeeel problemen mee gehad). Wel kan de school erop toezien dat de leerlingen een veilige thuis hebben. Ik vind wel dat scholen het recht hebben in te grijpen (aan de alarmbel trekken), maar niet zelf de situatie aanpakken en dit dus aan het CLB over moeten laten of aan andere bevoegde personen.

    [ bericht aangepast op 23 juli 2017 - 23:34 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik herinner me nog wel dat een leerkracht me dit jaar nog aansprak of alles wel ok was met me en ik er vermoeid en depressief and shizzle uitzag en hij oprecht bezorgd was om hem en ik met hem mocht praten als ik dat nodig achtte en blablabla. Ik vond het niet helemaal geweldig dat hij me erop aansprak, want hij zei letterlijk TIJDENS de les, letterlijk, les onderbroken en al, 'Yong Qing, zou je na de les even willen blijven, want ik wil even met je spreken.' like lol wat??? Ik heb die leerkracht één uur in de week en he creeps me out.

    Dus ja nee, liever ook niet al te veel bemoeienissen, maar langs de andere kant denk ik wel dat het belangrijk is dat de school wel goed toeziet op het welzijn van de leerlingen. Mijn leerkracht had uiteindelijk wel gelijk, maar ik wilde het er gewoon niet bepaald met hem over hebben :') beter had hij me dan doorverwezen naar het CLB (zoals ze enkele jaren geleden ook hebben gedaan maar ik toen gewoonweg forfait heb gegeven, because je m'en fou). Ach ja, ze kunnen hun best maar doen :')


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Oneens.

    Scholen hoeven vaak niet eens wat te hebben als het gaat om pesterijen of depressies, dus waarom zou dit hun ooit serieus gaan boeien?
    Daarbij, ik leer liever mijn toekomstige kind zelf keuzes te laten maken en niet zwaar egoïstisch te laten denken, maar ja, opvoeding komt van alle kanten.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Ardyn schreef:
    Oneens.

    Scholen hoeven vaak niet eens wat te hebben als het gaat om pesterijen of depressies, dus waarom zou dit hun ooit serieus gaan boeien?
    Daarbij, ik leer liever mijn toekomstige kind zelf keuzes te laten maken en niet zwaar egoïstisch te laten denken, maar ja, opvoeding komt van alle kanten.


    Ongeveer eens met dit.


    Geloof niet alles wat je denkt