• Het autisme topic




    Okay, dit topic is gebaseerd op het topic van LittleOwlet. Alleen is dat topic nogal dood en dus besloot ik een nieuw topic aan te maken vanwege mijn topic over MCDD.
    Praat hier gerust over alles wat met autisme te maken heeft! Je medicijnen, je problemen, whatever.

    Waarom staan er meer dingen achter de namen dan ASS?
    ASS gaat vaak in combinatie met andere beperkingen zoals ADD, ADHD, ODD, CD en noem maar op. Het kan dat je alleen ASS of een van de andere dingen hebt, maar dat betekend niet dat anderen dit niet kunnen hebben.



    Autisten
    Wolfmens // Cheyenne (MCDD en ADD)
    Iversen / /Nikki (ASS)
    Iratus // Mirthe (ASS)
    Stenenlikker // Belle (ASS, Asperger)
    Moggy // Erieka (ASS)
    Bbang // Lucca (ASS)
    Kvelertak // Michelle (ASS, PDD-NOS en ADD)
    Patholoog // Manon (ASS)
    Kroliki // Sterre (Asperger)
    FancyFairy20 // Rody (MCDD)
    Kuroshitsuji_me // (PDD-NOS en ADD)

    [ bericht aangepast op 27 nov 2017 - 19:38 ]

    Krolock schreef:
    Als buitenstaander van dit alles; op welk moment hebben jullie besloten om je te laten testen op iets? Want wanneer besef je dat er misschien iets "anders" aan je is?
    Ik ben gewoon even nieuwsgierig want ik heb verder eigenlijk niemand in mijn omgeving die hiermee in aanraking komt.


    Mijn ouders vonden mij altijd anders dan de rest van de kinderen en ze merken dat er ook iets anders met mij was. Dus we hebben heel veel therapie gedaan maar die domme therapeuten zeiden dat het door opvoeding kwam. Toen was ik een keertje in Hellendoorn toen een vrouw ons aansprak of ik wellicht autisme had. Mijn ouders hadden geen idee wat het was dus vroegen ze om meer info bij die mevrouw. Later hadden we wat tests gedaan en toen kwam ik uit op Autisme.

    Waar staat ASS eigenlijk voor? En wat vinden autisten eigenlijk moeilijk om te doen?

    Ik ben gewoon nieuwsgierig. (:


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    VeniVidiVici schreef:
    Waar staat ASS eigenlijk voor? En wat vinden autisten eigenlijk moeilijk om te doen?

    Ik ben gewoon nieuwsgierig. (:


    Autisme Spectrum Stoornis.


    Krolock schreef:
    Als buitenstaander van dit alles; op welk moment hebben jullie besloten om je te laten testen op iets? Want wanneer besef je dat er misschien iets "anders" aan je is?
    Ik ben gewoon even nieuwsgierig want ik heb verder eigenlijk niemand in mijn omgeving die hiermee in aanraking komt.


    Ik heb helaas niet zelf kunnen besluiten. Een juf op de basisschool bleef herhaaldelijk tegen mijn ouders zeggen dat ik gedrag vertoonde dat buiten de toon viel, in combinatie met een houterige motoriek.
    Hoe ik het zelf merk; ik kan niet tegen drukte en sociale interacties putten me uit. Ook kan ik dingen niet goed aanvoelen / inschatten waardoor ik emoties bij anderen moeilijker herken. Ook vat ik daardoor dingen verkeerd op.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2017 - 20:46 ]


    26 - 02 - '16

    Krolock schreef:
    Als buitenstaander van dit alles; op welk moment hebben jullie besloten om je te laten testen op iets? Want wanneer besef je dat er misschien iets "anders" aan je is?
    Ik ben gewoon even nieuwsgierig want ik heb verder eigenlijk niemand in mijn omgeving die hiermee in aanraking komt.

    Eh, mijn ouders vonden een kind dat op haar achtste jaar 24/7 boeken las nogal vreemd, dus zij hebben me laten testen en toen naar een praatmens of zoiets gestuurd.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    VeniVidiVici schreef:
    Waar staat ASS eigenlijk voor? En wat vinden autisten eigenlijk moeilijk om te doen?

    Ik ben gewoon nieuwsgierig. (:


    Ehh, sociaal contact faalt -- in mijn geval dan. Voor veel mensen is het anders geloof ik.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Mag ik vragen door wat voor persoon jullie zijn onderzocht (psychiater / psycholoog / orthopedagoog)? Hebben jullie testen moeten doen of alleen gesprekken moeten voeren?


    Kvelertak / Michelle / ASS (PDD-NOS) & ADD


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Webster schreef:
    Mag ik vragen door wat voor persoon jullie zijn onderzocht (psychiater / psycholoog / orthopedagoog)? Hebben jullie testen moeten doen of alleen gesprekken moeten voeren?


    Is het niet zo dat je altijd testen moet doen? (Ik heb er niet zo heel veel verstand van)
    In mijn geval heb ik zowel gesprekken als testen moeten doen en ben ik door een psychiater onderzocht.


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Kvelertak schreef:
    (...)

    Is het niet zo dat je altijd testen moet doen? (Ik heb er niet zo heel veel verstand van)
    In mijn geval heb ik zowel gesprekken als testen moeten doen en ben ik door een psychiater onderzocht.


    Ik heb tientallen verslagen gelezen van psychiaters die geen enkele onderzoeksresultaten bevatten en die alleen op basis van kennis van ouders, observaties en een gesprek met het kind een classificatie stellen.


    Webster schreef:
    (...)

    Ik heb tientallen verslagen gelezen van psychiaters die geen enkele onderzoeksresultaten bevatten en die alleen op basis van kennis van ouders, observaties en een gesprek met het kind een classificatie stellen.


    Ah oké, ik wist niet dat ze ook diagnoses stellen zonder testen


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Krolock schreef:
    Als buitenstaander van dit alles; op welk moment hebben jullie besloten om je te laten testen op iets? Want wanneer besef je dat er misschien iets "anders" aan je is?
    Ik ben gewoon even nieuwsgierig want ik heb verder eigenlijk niemand in mijn omgeving die hiermee in aanraking komt.


    Mijn ouders hadden het vrij gauw door en op mijn 7de is dus al de diagnose gesteld. Ik weet dus al heel lang dat ik het heb. Vrij fijn, want dan snap je enigszins waarom je anders bent dan je meeste leeftijdsgenoten.


    Stenenlikker

    Ik vind het heel moeilijk om 'mee te doen' in een grote groep mensen. Ik sluit me dan af en converseer niet meer. Ook putten drukke en krappe ruimtes me uit. Ik heb gewoon ruimte nodig.
    Also, ik kan mijn beperkte energie niet verdelen over de dag. Ik kan 's ochtends heel enthousiast zijn en 's avonds instorten. Geluiden en visuele indrukken kan ik moeilijk verwerken. Het is enorm vermoeiend.
    Er zijn nog meer dingen, maar dit zijn de belangrijkste.


    oi, suzy

    Krolock schreef:
    (...)
    En wat is dan precies datgeen wat je anders laat voelen? Heb je een andere kijk op dingen dan de mensen om je heen bijv?
    Just being nosey sorry haha.

    sorry dubbel

    Ik kon gewoon geen aansluiting vinden met anderen. Ik mocht ook nooit meedoen met balspellen, of touwtjespringen. Ik was gewoon sociaal vreselijk onhandig.


    oi, suzy

    Webster schreef:
    Mag ik vragen door wat voor persoon jullie zijn onderzocht (psychiater / psycholoog / orthopedagoog)? Hebben jullie testen moeten doen of alleen gesprekken moeten voeren?


    Volgens mij ben ik onderzocht in het ziekenhuis. Door wie weet ik niet. Morgen kan ik wel even kijken, want ik heb momenteel al m'n papierwerk/diagnose papieren hier binnen handbereik (:

    [ bericht aangepast op 24 juli 2017 - 22:32 ]


    26 - 02 - '16