• Het autisme topic




    Okay, dit topic is gebaseerd op het topic van LittleOwlet. Alleen is dat topic nogal dood en dus besloot ik een nieuw topic aan te maken vanwege mijn topic over MCDD.
    Praat hier gerust over alles wat met autisme te maken heeft! Je medicijnen, je problemen, whatever.

    Waarom staan er meer dingen achter de namen dan ASS?
    ASS gaat vaak in combinatie met andere beperkingen zoals ADD, ADHD, ODD, CD en noem maar op. Het kan dat je alleen ASS of een van de andere dingen hebt, maar dat betekend niet dat anderen dit niet kunnen hebben.



    Autisten
    Wolfmens // Cheyenne (MCDD en ADD)
    Iversen / /Nikki (ASS)
    Iratus // Mirthe (ASS)
    Stenenlikker // Belle (ASS, Asperger)
    Moggy // Erieka (ASS)
    Bbang // Lucca (ASS)
    Kvelertak // Michelle (ASS, PDD-NOS en ADD)
    Patholoog // Manon (ASS)
    Kroliki // Sterre (Asperger)
    FancyFairy20 // Rody (MCDD)
    Kuroshitsuji_me // (PDD-NOS en ADD)

    [ bericht aangepast op 27 nov 2017 - 19:38 ]

    Ben getest op ADD maar heb t niet, toch vind ik mezelf een halve add'er met veel gedachten.
    Naja ik heb 2x een psychose gehad, telt dit ook??


    Aan niets denken is ook denken.

    Krolock schreef:
    Als buitenstaander van dit alles; op welk moment hebben jullie besloten om je te laten testen op iets? Want wanneer besef je dat er misschien iets "anders" aan je is?
    Ik ben gewoon even nieuwsgierig want ik heb verder eigenlijk niemand in mijn omgeving die hiermee in aanraking komt.

    Mijn moment was eigenlijk dat ik besefte dat ik echt heel diep in de put zat en het licht niet meer zag. Toen heb ik met hulp gezocht en diegene stelde dat voor (wil daar het liefst niet veel over kwijt). Dat was zo'n twee jaar geleden dat het een heel traject werd en vastgesteld was. In mijn familie is het autisme wel bekend en zo af en toe heb ik er weleens aan gedacht, maar dat was meer zo'n snelle gedachte er doorheen omdat ik al zoveel problemen had om aan te denken. Ik heb eigenlijk, net zoals Jure zegt, altijd wel het gevoel gehad dat ik "anders" ben. Het is gewoon een vreemd iets uit te leggen. Ook vooral omdat het moeilijker te 'identificeren' is bij vrouwen.

    [ bericht aangepast op 25 juli 2017 - 10:49 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    VeniVidiVici schreef:
    Waar staat ASS eigenlijk voor? En wat vinden autisten eigenlijk moeilijk om te doen?

    Ik ben gewoon nieuwsgierig. (:

    Autisme Spectrum Stoornis. En dat is voor iedereen anders.
    Bij mij is het sociale verkeer erg storend; zowel staan in een drukke ruimte als een gesprek voeren met iemand/meerdere mensen. Op het begin kan ik misschien erg enthousiast zijn, maar aan het eind is al mijn energie al weg en ben ik klaar om in bed te liggen.
          Geluiden en het licht ben ik èrg gevoelig voor. Het is vervelend really. Vanmorgen weer supervroeg wakker geworden, omdat een hard, snerpend geluid (denk aan iets scherps langs een schoolbord) mijn gehoorgangen binnenkwam (verdomde bouwvakkers) en dat komt dan meteen 4 x harder binnen. Er zijn wel meerdere dingen, maar dit is het vooral waar ik nu op kom.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Over een minuut ben ik weer bij mijn hulppersoon ^^


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Ik heb asperger en vind het echt werkelijk waar verschrikkelijk. Ik haat het label en schaam me er voor


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Kroliki schreef:
    Ik heb asperger en vind het echt werkelijk waar verschrikkelijk. Ik haat het label en schaam me er voor

    Het label kan je echter wel helpen. Je kan (bij studies) toch meer budget krijgen en je hebt echt baat bij begeleiding. In je toekomst zul je dat waarschijnlijk inzien.


    oi, suzy

    Kroliki schreef:
    Ik heb asperger en vind het echt werkelijk waar verschrikkelijk. Ik haat het label en schaam me er voor


    Ik heb dat ook met mijn autisme hoewel ik de diagnose al meer dan 10 jaar heb. Je hebt niet altijd baat bij een labeltje. Mensen plaatsen je sneller in een hokje en proberen op die manier in te schatten hoe je bent zonder dat ze je überhaupt kennen.


    26 - 02 - '16

    Kroliki schreef:
    Ik heb asperger en vind het echt werkelijk waar verschrikkelijk. Ik haat het label en schaam me er voor

    Altijd en eeuwig. Gosh, same, en dat is ook de reden dat niemand in deze klas het weet, want, eh, op de basisschool vond men het grappig.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Ik heb veel moeite met kleine, donkere, muffe ruimtes. En dan al helemaal als er veel andere mensen zijn. Ik word er erg claustrofobisch en paniekerig/gespannen van.
    Zijn er meer die dit hebben?

    [ bericht aangepast op 25 juli 2017 - 18:50 ]


    oi, suzy

    Jure schreef:
    Ik heb veel moeite met kleine, donkere, muffe ruimtes. En dan al helemaal als er veel andere mensen zijn. Ik word er erg claustrofobisch en paniekerig/gespannen van.
    Zijn er meer die dit hebben?


    Ja, ik krijg het letterlijk benauwd ook qua ademhaling en alles. Dan raak ik in paniek en gaan m'n handen trillen.


    26 - 02 - '16

    Moggy schreef:
    (...)

    Ja, ik krijg het letterlijk benauwd ook qua ademhaling en alles. Dan raak ik in paniek en gaan m'n handen trillen.



    Ja ik heb precies hetzelfde.

    Godsamme. Wat baal ik van mezelf. Mijn zusje is hier al vanaf gisterenochtend en ik ben het beu. Vandaag was een vermoeiende dag ondanks dat ik maar weinig heb gedaan en ik ben zo kapot. Mijn vriend ziet het aan me. Ik voel me opgejaagd en ben stikchagrijnig. Ik weet gewoon niet wat ik met mezelf aanmoet. Ik ben zo moe en snel geagiteerd vandaag.


    oi, suzy

    Vinden jullie, als medeautisten, opruimen ook zo vermoeiend?

    Ik kan best opruimen, zolang niemand me in de weg loopt en mijn plannen overhoop gooit. Als ik aan het stofzuigen ben, wil ik geen onnodige dingen op de vloer - en als iemand dan een tas op de grond laat vallen, raak ik gefrustreerd. Hetzelfde met stoffen. Onnodige prullen op tafel moeten gewoon weg.


    oi, suzy

    Ik word moe van een rommelige omgeving. Als ik in een rommelige omgeving zit en m'n vriend bijvoorbeeld zegt dat ik rustig moet gaan zitten ipv opruimen word ik daar best pissed van, want hij ruimt het niet op en ik kan niet tegen rommel.


    26 - 02 - '16

    Quorra schreef:
    Ik word moe van een rommelige omgeving. Als ik in een rommelige omgeving zit en m'n vriend bijvoorbeeld zegt dat ik rustig moet gaan zitten ipv opruimen word ik daar best pissed van, want hij ruimt het niet op en ik kan niet tegen rommel.

    Agree agree agree. Mijn vriend ruimt ook z'n zooi nooit op. Maar hij heeft ook autisme dus daar zie je al dat hij heel anders in elkaar zit dan ik. Hij heeft er kennelijk geen last van, maar ik wel.
    Toen ik net de studeerkamer had opgeruimd, zette hij er ineens een heleboel kartonnen verhuisdozen met rommel neer. Ik werd helemaal gek! Het was net zo netjes opgeruimd, en leeg en overzichtelijk - komt hij weer aan!
    Hij gooit overigens ook nooit iets weg. Hoe nutteloos een prul ook is, hij gooit het niet weg. En ik wil niets liever dan het in de kliko smijten.


    oi, suzy