• Aangezien Q voor het grootste gedeelte bestaat uit menstruerende vrouwen, en menstruatie nu eenmaal geen ritje over de regenboog is, leek het mij wel interessant om een topic te openen waarin we kunnen klagen over onze pijntjes, ongemakken en de oneerlijkheid. Last van PMS en de daarbij behorende stemmingswisselingen en pijnlijke borsten, of hulp nodig met het aanpakken van het wassen van bebloede kleding? Zoek niet verder!
    De reden dat ik dit topic open, is omdat ik merkte dat ik zelf graag wilde klagen over mijn regels, en nog wat vragen had over hoe dingen aan te pakken, of puur om ervaringen uit te wisselen. Dus laat je gaan.




    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Rare vraag, maar ik heb de vraag nu door t onderwerp van dit topic in mn hoofd en wegens de doorlekbroek in de reactie van hierboven. Dus ik stel m lekker toch. :Y)

    Is doorlekken namelijk iets wat daadwerkelijk zo vaak voor komt? Ik ben namelijk de állereerste keer dat ik ongesteld werd doorgelekt (like doh, ik was 10 en wist dus niet dat ik ongesteld was en wat dat überhaupt was, dus ik was niet voorbereid) maar verder nog nooit. En sinds ik aan de pil ben (sinds mn like 14e of zoiets) vloei ik een heel stuk korter en minder heftig dus dat is alleen maar prettig. De pil heeft wonderen voor me gedaan tbh hahah.
    Maar is dat doorlekken dus toch iets wat bij best veel vrouwen (vaak) voorkomt?

    Rare vraag dus misschien. Sorry!
    😅


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    JimmyPalmer schreef:
    Rare vraag, maar ik heb de vraag nu door t onderwerp van dit topic in mn hoofd en wegens de doorlekbroek in de reactie van hierboven. Dus ik stel m lekker toch. :Y)

    Is doorlekken namelijk iets wat daadwerkelijk zo vaak voor komt? Ik ben namelijk de állereerste keer dat ik ongesteld werd doorgelekt (like doh, ik was 10 en wist dus niet dat ik ongesteld was en wat dat überhaupt was, dus ik was niet voorbereid) maar verder nog nooit. En sinds ik aan de pil ben (sinds mn like 14e of zoiets) vloei ik een heel stuk korter en minder heftig dus dat is alleen maar prettig. De pil heeft wonderen voor me gedaan tbh hahah.
    Maar is dat doorlekken dus toch iets wat bij best veel vrouwen (vaak) voorkomt?

    Rare vraag dus misschien. Sorry!
    😅


    Helaas, bij mij wel. Ik ben sowieso altijd bang dat ik doorlek, meestal gebeurd dat natuurlijk niet. Maar toch als het de eerste twee dagen van mn ongesteldheid zijn, dan is het heel heftig. Vooral de eerste dag is het zeer heftig bij mij en soms dan vergeet ik dat het heftig is en dat ik in de grote pauze naar de wc moet om te verwisselen. Ik ga namelijk niet zo vaak uit mezelf naar de wc, meestal gewoon voor school, na school en voordat ik naar bed ga. Maar als je alleen maar dan je maandverband wisselt dan lek je door, helaas. Misschien is het bij tampons en/of andere mensen anders, maar zo heb ik het.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Mwah, normaal heb ik het wel in de hand. Maar als ik lui ben met vervangen van spullen, of het is wat heftiger dan verwacht, dan lek ik door. Dit komt bijna niet voor. Enkel afgelopen periode wel een paar keer. Oeps. :X (niet in mijn broek though).


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Uhh ik ben nog niet heel lang ongesteld maar het is me wel al twee van de vier keer gelukt dus ik weet het niet echt, maar bij mij tot nu toe wel haha.

    Ik heb ook een vraagje, klopt het dat je ongesteldheid nog verergert want dat beweert iedereen in mijn omgeving en ik ben oprecht bang. Ik ben nog maar enkele keren ongesteld geworden en die paar keren waren niet echt normaal. Dus vandaar ^^


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    PhiIophobia schreef:
    Uhh ik ben nog niet heel lang ongesteld maar het is me wel al twee van de vier keer gelukt dus ik weet het niet echt, maar bij mij tot nu toe wel haha.

    Ik heb ook een vraagje, klopt het dat je ongesteldheid nog verergert want dat beweert iedereen in mijn omgeving en ik ben oprecht bang. Ik ben nog maar enkele keren ongesteld geworden en die paar keren waren niet echt normaal. Dus vandaar ^^


    Bij mij is het wel erger geworden, maar niet direct de vierde keer. Volgens mij ging dat ook geleidelijk, dus je "went" er wel aan. Dat was echt pas een paar jaar later. En nog een keer toen ik mijn spiraaltje heb gekregen, maar dat zal bij jou niet van toepassing zijn.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Bij mij is het wel erger geworden, maar niet direct de vierde keer. Volgens mij ging dat ook geleidelijk, dus je "went" er wel aan. Dat was echt pas een paar jaar later. En nog een keer toen ik mijn spiraaltje heb gekregen, maar dat zal bij jou niet van toepassing zijn.


    Ja weet wat het is ik draag maandverband en tampons en ik kom er nog maar net een paar uur meedoor. En als is het vrij snel ik zit er echt gewoon nu al over na te denken om aan de pil te beginnen of iets dergelijks.


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Ik kan me niet herinneren dat ik ooit in mijn broek heb doorgelekt. In m'n bed wel, maar dat was ook maar één keer voor zover ik me kan herinneren. Over het algemeen ga ik ook altijd wel op tijd naar de wc.
    Hebben jullie dan eerder 's nachts last van een bloedbad? Ik heb namelijk twee vriendinnen, tweeling, en die moesten een aantal jaar geleden zelfs 's nachts hun bed uit om naar de wc te gaan, omdat ze anders met rood beddengoed wakker werden.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    PhiIophobia schreef:
    Uhh ik ben nog niet heel lang ongesteld maar het is me wel al twee van de vier keer gelukt dus ik weet het niet echt, maar bij mij tot nu toe wel haha.

    Ik heb ook een vraagje, klopt het dat je ongesteldheid nog verergert want dat beweert iedereen in mijn omgeving en ik ben oprecht bang. Ik ben nog maar enkele keren ongesteld geworden en die paar keren waren niet echt normaal. Dus vandaar ^^


    Ik heb mijn ongesteldheid al sinds ik 11 ben en ik ben met 15 aan de pil moeten gaan, omdat ik zo veel pijn had dat ik sommige keren zelfs moest overgeven. Ook kon ik bijna niet meer opstaan of zelfs naar school gaan. Ik moest toen echt aan de pil en dit heeft veel geholpen. Uiteindelijk moest ik wel naar de zwaarste pil, omdat ik doorbloedingen kreeg, maar pijn is echt niet meer aan de orde (:

    Maar ieder lichaam is anders en het kan zijn dat het bij jou minder wordt of erger. Je moet het maar even aankijken en anders naar de huisarts gaan en vragen voor een oplossing. Gezien je nog maar 16 bent denk ik niet dat je al kinderen wilt of überhaupt seks hebt(al is dat natuurlijk je eigen keuze haha), dus zou je kunnen kijken of de prikpil wat voor je is mocht het erger worden. Deze haal je eens in de zoveel tijd en heeft niet zoveel hormonen als de pil.

    Succes in elk geval (:



    Ik ben trouwens nog maar drie keer doorgelekt en dit een keer in mijn broek op school, welke gelukkig donker was en twee keer in bed.

    [ bericht aangepast op 25 jan 2018 - 22:06 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Disco schreef:
    Ik kan me niet herinneren dat ik ooit in mijn broek heb doorgelekt. In m'n bed wel, maar dat was ook maar één keer voor zover ik me kan herinneren. Over het algemeen ga ik ook altijd wel op tijd naar de wc.
    Hebben jullie dan eerder 's nachts last van een bloedbad? Ik heb namelijk twee vriendinnen, tweeling, en die moesten een aantal jaar geleden zelfs 's nachts hun bed uit om naar de wc te gaan, omdat ze anders met rood beddengoed wakker werden.


    Nee, ‘s nachts is het bij mij juist veel minder erg.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    PhiIophobia schreef:
    Uhh ik ben nog niet heel lang ongesteld maar het is me wel al twee van de vier keer gelukt dus ik weet het niet echt, maar bij mij tot nu toe wel haha.

    Ik heb ook een vraagje, klopt het dat je ongesteldheid nog verergert want dat beweert iedereen in mijn omgeving en ik ben oprecht bang. Ik ben nog maar enkele keren ongesteld geworden en die paar keren waren niet echt normaal. Dus vandaar ^^


    Bij mij is het minder erg geworden (:

    En hier ook speciaal ondergoed als ik ongsteld ben én ik bloed niet (of nauwelijks) als ik slaap. Moet wel rennen zodra ik opsta, want dan is er tsunami-gevaar.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Het lijk een beetje also mijn lichaam 2 opties heeft met ongesteld zijn. Vroeger was ik het heel heftig (moest ik echt een wekker zetten in de nacht) maar had ik geen buikpijn ofzo. Nu ben ik het veel minder heftig, maar heb ik wel heel veel buikpijn.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    JimmyPalmer schreef:
    Rare vraag, maar ik heb de vraag nu door t onderwerp van dit topic in mn hoofd en wegens de doorlekbroek in de reactie van hierboven. Dus ik stel m lekker toch. :Y)

    Is doorlekken namelijk iets wat daadwerkelijk zo vaak voor komt? Ik ben namelijk de állereerste keer dat ik ongesteld werd doorgelekt (like doh, ik was 10 en wist dus niet dat ik ongesteld was en wat dat überhaupt was, dus ik was niet voorbereid) maar verder nog nooit. En sinds ik aan de pil ben (sinds mn like 14e of zoiets) vloei ik een heel stuk korter en minder heftig dus dat is alleen maar prettig. De pil heeft wonderen voor me gedaan tbh hahah.
    Maar is dat doorlekken dus toch iets wat bij best veel vrouwen (vaak) voorkomt?

    Rare vraag dus misschien. Sorry!
    😅


    Toen ik nog alleen maandverband gebruikte, ben ik wel regelmatig door gelekt. Bij mij kan het vrij heftig zijn (voor mijn gevoel) en soms komt er minder en dan ineens weer meer.

    Maar nu ik ben overgestapt op tampons en maandverband gaat het veel beter. Het maandverband draag ik nog voor het geval als de tampon vol is en ik hem er niet op tijd kan uit halen.


    Physics is awesome

    Nou ik ben ech net ongesteld geworden.... Heb er sinds een lange tijd echt 0,0 last van *even afkloppen*


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Welke dagen zijn bij jullie het ergst qua pijn? Bij mij waren dat voor ik de pil gebruikte dagen 2, 3 en 4. Nu eigenlijk alleen nog zeurende pijn op dagen 2 en 3 van de 5.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2018 - 12:45 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Flugzeug schreef:
    Welke dagen zijn bij jullie het ergst qua pijn? Bij mij waren dat voor ik de pil gebruikte dagen 2, 3 en 4. Nu eigenlijk alleen nog zeurende pijn op dagen 2 en 3 van de 5.


    Ik heb nooit bijzonder veel pijn, maar meestal dag 1 & 2 of een paar dagen van tevoren.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO