• Aangezien Q voor het grootste gedeelte bestaat uit menstruerende vrouwen, en menstruatie nu eenmaal geen ritje over de regenboog is, leek het mij wel interessant om een topic te openen waarin we kunnen klagen over onze pijntjes, ongemakken en de oneerlijkheid. Last van PMS en de daarbij behorende stemmingswisselingen en pijnlijke borsten, of hulp nodig met het aanpakken van het wassen van bebloede kleding? Zoek niet verder!
    De reden dat ik dit topic open, is omdat ik merkte dat ik zelf graag wilde klagen over mijn regels, en nog wat vragen had over hoe dingen aan te pakken, of puur om ervaringen uit te wisselen. Dus laat je gaan.




    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Spotgaai schreef:
    (...)

    Het is wel evenveel bloed als gebruikelijk, dag in, dag uit. Tampons vliegen erdoorheen :') De verpleegkundige raadde me dinsdag aan extra ijzerrijke voeding te eten en nog meer dan normaal te drinken. Ik zag spotten altijd als een soort tussentijds, licht bloedverlies

    Oei, dat is wel heel erg heftig... Mijn excuses.
    Welk spiraaltje heb je, als ik vragen mag?


    Deep inside, I've never felt alive

    Hopps schreef:
    Ik was drie weken te laat met ongesteld zijn. :') Ben 21, sinds mijn 14e ongesteld en de keren dat ik regelmatig ben geweest, zijn op één hand te tellen lol.

    Heb je de afgelopen periode veel last gehad van stress of iets anders? Cortisol (langdurig stresshormoon) remt de voorplantingsorganen.


    Deep inside, I've never felt alive

    MacGyver schreef:
    (...)

    Fijn dat je lichaam het soort van aankondigt. Mijn lichaam doet het vaak ook wel, alleen verschilt het soms hoe het zich aankondigt. Soms hoofdpijn, vaak buikpijn. Ik heb ook wel eens gehad dat ik meer wilde drinken of eten.

    Dat heb ik dus ook, dat de klachten kunnen verschillen. Jij krijgt toevallig ook voornamelijk last van je onderrug als je ongesteld bent?


    Het hangt er echt vanaf bij mij. Vaak vooral de eerste dag(en) buik- en rugpijn, maar het kan ook weer anders zijn, zeg maar. Ik merk het ook aan mijn darmen, tbh. Moeilijk naar de wc en zo (tmi lol).

    @Sofie, ja, dat is bij mij ook een trigger. Ik had vooral stress door uni en zo, dingen regelen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    MacGyver schreef:
    (...)

    Dat eerste is zo benauwd moment, want dan kan het ongemakkelijk worden.

    Ja klopt (zip)


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Elohim schreef:
    (...)
    Oei, dat is wel heel erg heftig... Mijn excuses.
    Welk spiraaltje heb je, als ik vragen mag?


    Mirena-spiraal, maar heb daarvoor ook altijd mn pil langere tijd doorgeslikt dus hormonen zijn los aan het gaan geloof ik :')


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ugh sommige reacties zijn zo herkenbaar :/
    Pijn en ongemak :(


    What is a bookshelf other than a treasure chest for a curious mind?

    Liggen er momenteel meer mensen te creperen?



    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    Liggen er momenteel meer mensen te creperen?



    Jup, ik. Ughh


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Ik ben nu 13 en ben (gelukkig) nog niet ongesteld geworden.. Alleen ik heb zo'n wit 'goedje'.. Iemand die me kan helpen? (zip)


    falling doesn't feel this bad when i know you've fallen this way too.

    Ik ben 11 en vandaag voor het eerst ongesteld


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden

    Derks schreef:
    (...)

    Nope, tot nog toe niet.

    Ik ging net bijna out. Heel erg rugpijn, buikpijn, benauwd, moeite met ademhalen maar toch hyperventileren, trok wit weg, heb over de grond liggen rollen en liggen schreeuwen van de pijn, last van misselijkheid en heb zelfs even in m'n hemdje buiten gestaan omdat ik het bloedheet had. Was bij een spelletjesavond met vriendinnen, die schrokken heel erg en wilden zelfs een ambulance bellen, maar ik vond dat onnodig en toen hebben ze m'n moeder gebeld om me te komen halen.

    Heb dit 2x eerder gehad, maar dat was 's nachts. Lig je 's avonds in je eentje het gevoel te hebben dat je dood aan het gaan bent. Toen was ik ook ongesteld en had ik een tampon in. Nu heb ik na een dag organicup ook even een tampon in gehad omdat ik de cup niet inkreeg, maar net die tampon er zsm weer uit gehaald. Maar volgens mij kan het geen tss oid zijn, of wel? Durf niet te googlen en heb geen tamponbijsluiter bij de hand :')


    Misschien kun je kijken op de site van een tamponmerk? Volgens mij gooi ik de bijsluiter weg zodra er een pakje tampons op is.

    Ik wil je niet bang maken, maar dat klinkt niet al te best. Ik kende wel iemand klasgenote toen ik nog op het mbo zat en die vertelde dat ze ook wel eens flauw viel als ze ongesteld was. Geen flauw idee wat de dokter tegen haar heeft gezegd. Maar ik hoop dat de dokter je alsnog kan helpen of kan doorverwijzen naar iemand die er meer verstand van heeft.


    Physics is awesome

    Hopps schreef:
    (...)

    Het hangt er echt vanaf bij mij. Vaak vooral de eerste dag(en) buik- en rugpijn, maar het kan ook weer anders zijn, zeg maar. Ik merk het ook aan mijn darmen, tbh. Moeilijk naar de wc en zo (tmi lol).

    @Sofie, ja, dat is bij mij ook een trigger. Ik had vooral stress door uni en zo, dingen regelen.


    Oké. Ik heb wel eens in de rij gestaan bij de kassa of dat ik ergens anders even moest wachten, maar dat was toen geen pretje. Hoewel het de laatste tijd beter gaat *klopt heel hard af*

    Ik heb juist dat ik meer moet poepen. Las laatst dat het dus echt komt door ongesteld zijn, want een stofje/hormoon die dan vrijkomt, komt dan ook in je darmen terecht die dan blijkbaar actiever worden.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Misschien kun je kijken op de site van een tamponmerk? Volgens mij gooi ik de bijsluiter weg zodra er een pakje tampons op is.

    Ik wil je niet bang maken, maar dat klinkt niet al te best. Ik kende wel iemand klasgenote toen ik nog op het mbo zat en die vertelde dat ze ook wel eens flauw viel als ze ongesteld was. Geen flauw idee wat de dokter tegen haar heeft gezegd. Maar ik hoop dat de dokter je alsnog kan helpen of kan doorverwijzen naar iemand die er meer verstand van heeft.


    Nee, vandaag ook lekker rustig aan gedaan. Ben vannacht 2x wakker geworden van de pijn, rond 3.00 en rond 5.00, maar sindsdien is de pijn gelukkig minder geworden. Maar kon vanochtend amper staan, dus werken vandaag ging 'm niet worden. Nu kan ik gelukkig wel weer staan, lopen, dat soort dingen. Maar echt chill is het niet. Ik heb aan een vriendin die er gisteravond bij was gevraagd of ze kon omschrijven hoe het eruit zag, want dan kan ik dat ook aan de huisarts omschrijven. Ik weet zelf namelijk alleen maar de pijn en vaag wat er gebeurd is, maar voor hen zag het er natuurlijk anders uit dan ikzelf meegemaakt heb...
    Maar voorlopig gebruik ik even geen tampons. En die organische wacht ik ook maar even mee...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Kaerlighed schreef:
    Ik ben nu 13 en ben (gelukkig) nog niet ongesteld geworden.. Alleen ik heb zo'n wit 'goedje'.. Iemand die me kan helpen? (zip)

    Dat heet witte afscheiding en begint ongeveer een jaar voor je ongesteld wordt (kan ook langer of korter zijn). Het is heel normaal. Als je er last van hebt, gewoon een inlegkruisje indoen :)


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Ik ben een tijdje terug voor de eerste keer ongesteld geworden, redelijk laat ik was namelijk al zestien, maar dat tijdje is ondertussen al wel een heel lang tijdje geworden. Om precies te zijn vier maanden terug.

    Ben ik de enige waarbij het in het begin zo lang niet terug kwam of hoef ik me verder echt nergens zorgen over te maken (:?


    "The stars replaced the emptiness of my heart."