• Aangezien Q voor het grootste gedeelte bestaat uit menstruerende vrouwen, en menstruatie nu eenmaal geen ritje over de regenboog is, leek het mij wel interessant om een topic te openen waarin we kunnen klagen over onze pijntjes, ongemakken en de oneerlijkheid. Last van PMS en de daarbij behorende stemmingswisselingen en pijnlijke borsten, of hulp nodig met het aanpakken van het wassen van bebloede kleding? Zoek niet verder!
    De reden dat ik dit topic open, is omdat ik merkte dat ik zelf graag wilde klagen over mijn regels, en nog wat vragen had over hoe dingen aan te pakken, of puur om ervaringen uit te wisselen. Dus laat je gaan.




    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Herfst schreef:
    Ik ben een tijdje terug voor de eerste keer ongesteld geworden, redelijk laat ik was namelijk al zestien, maar dat tijdje is ondertussen al wel een heel lang tijdje geworden. Om precies te zijn vier maanden terug.

    Ben ik de enige waarbij het in het begin zo lang niet terug kwam of hoef ik me verder echt nergens zorgen over te maken (:?


    Ik heb in het begin ook eens vier maanden 'geskipt', al was ik wel 14. Dus het is op zich zeker niet abnormaal, maar ik twijfel gezien je 'hoge' leeftijd.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Bij mij zat er ook zo'n vier maanden tussen mijn eerste menstruatie en de tweede. Ik was 13.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik kan jullie met trots mededelen dat ik niet zwanger ben.


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Jeeej, ik mag weer....
    Goed dat ik nog chocolade koekjes heb thuis (;


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Brendon schreef:
    Bij mij zat er ook zo'n vier maanden tussen mijn eerste menstruatie en de tweede. Ik was 13.


    Bij mij 2 weken ofzo dus was gigantisch hard doorgelekt. ik was 14

    [ bericht aangepast op 4 dec 2017 - 15:01 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Herfst schreef:
    Ik ben een tijdje terug voor de eerste keer ongesteld geworden, redelijk laat ik was namelijk al zestien, maar dat tijdje is ondertussen al wel een heel lang tijdje geworden. Om precies te zijn vier maanden terug.

    Ben ik de enige waarbij het in het begin zo lang niet terug kwam of hoef ik me verder echt nergens zorgen over te maken (:?


    Zo lang zat er bij mij niet tussen, wat ik mij kan herinneren. Ik ben bij de huisarts geweest toen mijn menstruatie voor mijn doen echt lang wegbleef en die zei dat alsje na zes maanden niet ongesteld bent geweest, je zorgen moet gaan maken.

    Ik zou voor de zekerheid toch even langs de huisarts gaan. Het hoeft niks te zijn, maar dan heb je wel zekerheid.


    Physics is awesome

    Herfst schreef:
    Ik ben een tijdje terug voor de eerste keer ongesteld geworden, redelijk laat ik was namelijk al zestien, maar dat tijdje is ondertussen al wel een heel lang tijdje geworden. Om precies te zijn vier maanden terug.

    Ben ik de enige waarbij het in het begin zo lang niet terug kwam of hoef ik me verder echt nergens zorgen over te maken (:?

    Eet/drink je wel goed en regelmatig? Daar kan het ook aan liggen, net als het teveel stressen en andere factoren. Dit is dan wellicht je eerste keer, maar het is wel en tip van tevoren om daar goed op te letten. Voor nu zou ik het even afwachten en dan als het langer dan 6 maanden duurt, toch even naar de huisarts gaan. Ik heb zelf ook een onregelmatige menstruatie, dus zoveel zorgen om te maken hoeft dat ook niet hehe.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Bedankt voor alle reacties, toch ff dubbel checken of ik niet de enige was, wat gelukkig dus mee valt. Ik zal zeker langs de huisarts gaan als het nog langer wegblijft, bedankt voor het gegeven advies.
    Ik ben ook gewoon bang dat ik dadelijk op school gewoon plots keihard door lek, vooral omdat ik de "seintjes" nog niet heel goed herken. Behalve de kei erge buikpijn als het al begonnen is haha.
    Anyway ik eet en drink volgens mij wel gewoon goed, niet extreem veel maar nooit meer of minder gegeten, in verhouding dan, nu ben ik aan de dunne kant maar ik kan me niet echt voorstellen dat het daaraan zou liggen.


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Herfst schreef:
    Bedankt voor alle reacties, toch ff dubbel checken of ik niet de enige was, wat gelukkig dus mee valt. Ik zal zeker langs de huisarts gaan als het nog langer wegblijft, bedankt voor het gegeven advies.
    Ik ben ook gewoon bang dat ik dadelijk op school gewoon plots keihard door lek, vooral omdat ik de "seintjes" nog niet heel goed herken. Behalve de kei erge buikpijn als het al begonnen is haha.
    Anyway ik eet en drink volgens mij wel gewoon goed, niet extreem veel maar nooit meer of minder gegeten, in verhouding dan, nu ben ik aan de dunne kant maar ik kan me niet echt voorstellen dat het daaraan zou liggen.

    Ik zou als ik jou was voor de zekerheid gewoon inlegkruisjes dragen, en dan maandverband/tampons meenemen voor het geval dat :)


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Ik ben sinds eind augustus niet meer ongesteld geweest (gestopt met de pil) en ik moet zeggen dat me dat best bevalt. :"D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Giantsbane schreef:
    Ik ben sinds eind augustus niet meer ongesteld geweest (gestopt met de pil) en ik moet zeggen dat me dat best bevalt. :"D

    Okay, you confuse me, Natas 😅
    Please care to explain? (En als het is wat ik denk dat het is: OHMYGAWD?!)


    Deep inside, I've never felt alive

    Elohim schreef:
    (...)
    Okay, you confuse me, Natas 😅
    Please care to explain? (En als het is wat ik denk dat het is: OHMYGAWD?!)

    Haha nee ik ben nog niet zwanger. Tenzij de test loog. Na het stoppen van de pil ben ik twee keer ongesteld geweest en nu dus al drie maanden niet. Blijkbaar heeft mijn lichaam wat moeite om na tien jaar zelf weer op gang te komen. :'P


    Every villain is a hero in his own mind.

    Giantsbane schreef:
    (...)
    Haha nee ik ben nog niet zwanger. Tenzij de test loog. Na het stoppen van de pil ben ik twee keer ongesteld geweest en nu dus al drie maanden niet. Blijkbaar heeft mijn lichaam wat moeite om na tien jaar zelf weer op gang te komen. :'P

    Achsooo ^^
    Komt goed, bij kwam er vrij snel weer regelmaat in, dacht ik (Ik heb dr vrij snel een spiraal in laten proppen, dus ik heb er niet zo'n helder beeld van 😅), maar ik hoor wel wat geluid vanuit anderen dat het soms een beetje is alsof je voor het eerst ongesteld bent geworden.


    Deep inside, I've never felt alive

    Elohim schreef:
    (...)
    Achsooo ^^
    Komt goed, bij kwam er vrij snel weer regelmaat in, dacht ik (Ik heb dr vrij snel een spiraal in laten proppen, dus ik heb er niet zo'n helder beeld van 😅), maar ik hoor wel wat geluid vanuit anderen dat het soms een beetje is alsof je voor het eerst ongesteld bent geworden.

    Ja, ik had al wat gegoogelt, hehe. Soms kan het wel een jaar duren. Het is alleen lastig met alcohol drinken omdat je nu niet helemaal zeker weet of je niet zwanger bent, maar gelukkig deed ik dat toch al niet zo vaak. :'D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fijn om te lezen dat er hier toch ook meer gestopt zijn met de pil. Hier nu 3 maanden gestopt en eigenlijk ben ik nu redelijk regelmatig ongesteld en zelfs minder dan toen ik nog aan de pil zat.


    10.12.2014 <3