• Liefste users,

    We zijn eruit! We hebben 27 inzendingen gekregen. Schrik niet van het lage aantal, want het zijn allemaal hele goede (kwalitatieve) inschrijvingen. En volgens ons lijken onderstaande 9 kandidaten de beste aanvulling voor het bemiddelaarsteam. Nu is het tijd voor de volgende ronde.

    Hoe gaat deze ronde in zijn gang?
    Tijdens deze ronde kan iedereen kennis maken met onze negen kandidaten. Deze ronde wordt open gesteld naar heel Quizlet, niet enkel naar bemiddelaars en moderators omdat bemiddelaars voornamelijk in contact komen met users. Jij kan nu dus iemand kiezen waarmee je in de toekomst graag wil samenwerken indien je een probleem hebt. Jouw stem is van belang!

    Hieronder stelt elke kandidaat zich voor aan de hand van 100 woorden in de hoop jou te overtuigen een goede bemiddelaar te zijn. Daarnaast is dit topic ook bedoeld om vragen te stellen aan de kandidaten zelf. Dit kunnen vragen zijn gericht naar de hele kandidatenlijst of naar een individu. Op deze manier kan je het vermogen van de kandidaten testen.

    Hoe lang kan ik vragen stellen/ stemmen op de poll?
    Je kan rustig de tijd nemen. Er zijn 2 weken om te stemmen. De deadline is woensdag 23 augustus 2017 om 23.59. Je hebt dus voldoende tijd om kennis te maken met de kandidaten. En onthoud: eenmaal je gestemd hebt, is er geen weg meer terug. Je kan jouw stem niet aanpassen. Neem dus de tijd om jouw voorkeursstem uit te brengen.

    Vooraleer je jouw stem uitbrengt zijn hier enkele opmerkingen omtrent onderstaande lijst:
          * De namen van de kandidaten staan op alfabetische volgorde en hebben niets met onze voorkeur te maken.
          * De 9 kandidaten wisten niet van elkaar dat zij door waren naar de tweede ronde, en hebben hun stukje dus helemaal zelf geschreven en ingestuurd zonder de invloed van een andere kandidaat.
          * De kandidaten mogen zichzelf alleen in dit topic promoten door vragen te beantwoorden. Stel dus vooral veel vragen, in het algemeen of aan een specifieke kandidaat, in dit topic! Stem-op-mij topics zijn dus niet toegestaan, net als elke andere promotie op Quizlet of buiten Quizlet.
          * We controleren de stemmen op fraude. Stemmen met meerdere accounts mag niet en alle stemmen van de accounts worden verwijderd.
          * De 3 kandidaten met de meeste voorkeursstemmen, worden bemiddelaar.


    Aire
    Ik ben Fanny, en ik wil graag helpen om Quizlet een gezelligere plek te maken (oftewel; door bemiddelaar te worden. Yup, die zag je vast niet aankomen).
    Een kant kiezen is iets wat ik slecht kan, net als debatteren. Ik ben vaak iets té flexibel in een discussie, wat bij het bemiddelen dan weer handig is. Ruimdenkend en flexibel te werk gaan ligt mij erg goed, en ik bied ook graag een luisterend oor. Ik kan goed objectief blijven in een conflict en ben oplossingsgericht. Mezelf voorstellen in 100 woorden kan ik dan weer niet, dus vragen zijn zeer welkom!


    Apaixonar
    Hoi allemaal!
    Aangezien de meesten mij waarschijnlijk niet kennen: mijn naam is Myrna en ik ben een 19-jarige studente. Aangenaam.
    Ik heb mij aangemeld voor bemiddelaar, omdat ik graag degene zou willen zijn naar wie leden toe kunnen komen voor hulp en advies als het gaat om problemen betreffende onenigheden tussen gebruikers onderling of achter de schermen. Zelf ben ik vóór objectiviteit als het om dit soort situaties gaat en ik zou er graag aan bij willen dragen dat alles eerlijk verloopt en problemen goed opgelost worden.
    Opdat we Quizlet samen een fijne plek kunnen laten zijn. (:


    Hooverphonic
    Hee mede Q-ers, ik ben Sarah. (: Misschien (her)kennen jullie mij als user of als vertrouwenspersoon hier op Quizlet.

    Ik heb me opgegeven als bemiddelaar omdat ik me erg verbonden voel met deze community en er graag meer voor wil betekenen.

    Ik doe vrijwilligerswerk waarin ik verschillende mensen coach, adviseer en me inzet in het verbeteren van de (geestelijke) gezondheidszorg.

    Ik kan goed luisteren, gerichte vragen stellen, heb een oordeel vrije houding, ben betrokken en neem mensen graag serieus. Ik ben kritisch en direct, maar blijf genuanceerd in wat ik zeg.

    Dit alles wil ik meenemen in een mogelijke bemiddelaars functie.


    Leliana
    Hoihoi lieve Q-ers! Ik ben Veerle. Quizlet is voor mij een fijne, en gezellige plek waar ik mijn creativiteit kwijt kan. Ik vind het belangrijk dat Quizlet voor iedereen een veilige en prettige plek is, en wil daar ook graag mijn steentje aan bij dragen. Ik wil voor jullie allemaal graag een luisterend oor zijn en helpen met het samen zoeken naar oplossingen voor mogelijke problemen. Ik ben geduldig, onpartijdig en doe altijd mijn best om de situatie zo te overzien dat er voor iedereen een oplossing komt. Ik hoop dat ik jullie hier binnenkort mee mag helpen als bemiddelaar!


    Lorem
    Ik wil bemiddelaar zijn, omdat ik graag voor anderen klaar sta.
    Voor mij voelt deze taak als iets wat ik kan, wat ik wil bereiken.
    Ik heb zelf veel dingen meegemaakt: ruzies, persoonlijke issues en dingen waar men ongelukkig van wordt.
    Ik wil die ervaringen gebruiken om anderen te helpen.
    Ik ben ook vriendelijk, open en ik kies geen partij.
    Kortom: ik houd er gewoon van om er voor iedereen te zijn.


    Meraki
    Hallo!
    Allereerst bedankt voor deze kans!
    Mijn naam is Marleen en ik ben 21 jaar. Ik heb verschillende diploma's, waaronder twee voor agressiepreventie, en genoeg ervaring omtrent bemiddelen. Als je hier nieuwsgierig naar bent, mag je er vooral naar vragen (als je bewijzen wil zien, kan dat).
    Gecombineerd met het feit dat ik me oprecht oncomfortabel voel bij confrontaties, zorgt dit ervoor dat ik graag mijn steentje bij wil dragen op Q!
    Tenslotte is het een mooie kans om (na meer dan acht jaar) iets terug te doen voor een site die mij lieve vrienden en mooie herinneringen heeft gegeven.


    Papiliones
    Hey iedereen!

    Het lijkt mij erg leuk om de functie van bemiddelaar te bekleden, omdat ik een voorliefde heb om mensen te helpen en iets te betekenen voor anderen. Wat mij geschikt maakt als bemiddelaar is dat ik een luisterend oor te bieden heb, behulpzaam en geduldig persoon ben, die graag tijd neemt voor iedereen. Ik blijf onpartijdig en probeer het van verschillende kanten te bekijken voor de personen in kwestie. Dat wil ik ook graag gaan toepassen op Quizlet.nl, zodat elk persoon zich veilig en comfortabel voelt bij mij.

    Als er vragen zijn, stel ze gerust.

    Veel liefs, Filiz


    Seaworth
    Aangeboden!

    Rustige, jonge vrouw van 23 met een decennia aan Q-ervaring. Een positieve dame met goed werkende oren en oog voor detail. Ze is oplossingsgericht, eerlijk en altijd duidelijk. Nieuw in de wereld van online jobs, maar zeer gemotiveerd en passievol over Quizlet zelf.
    Zet zich altijd voor de volle 100% in en wil niets liever dan het mooie en fijne Quizlet helpen behouden. Ze is zeker van haar talenten en bewust van haar valkuilen. Geef haar een kans – ze stelt niet teleur. Ze wil het, ze kan het. En ze heet[/c Laura.


    Slughorn
    Hoi allemaal,
    Ik ben Danique, 24 jaar oud en onderhand zes jaar lid van Quizlet. Dit jaar ga ik afstuderen voor juf basisonderwijs, waar ik het liefst lesgeef aan de kleuters.
    De reden om bemiddelaar te worden is dat ik mee wil werken aan een gezellig en veilig Quizlet voor iedereen. Ik ben een geduldig persoon, met een goed luisterend oor. Mocht ik bemiddelaar worden, zal ik tijdens bemiddeling onpartijdig blijven en naar beide partijen duidelijkheid uitspreken. Ik zorg ervoor dat beide partijen zich door mij gehoord voelen en wil op deze manier mijn bijdrage leveren.


    Klik hier voor de poll!

    Veel succes aan de kandidaten toegewenst en hopelijk vindt iedereen een geschikte kandidaat voor deze functie.

    Vele crewgroetjes

    Q&A:
    Link naar de bundeling van alle vragen en antwoorden uit dit topic.

    [ bericht aangepast op 18 aug 2017 - 18:38 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Sempre
    - Is er, op dit moment, een mogelijkheid dat je privé leven je taken als bemiddelaar in de weg gaan zitten? (Denk aan school, je thuis situatie of misschien je gezondheid, je hoeft dit niet toe te lichten.)
    Ik ben momenteel aan het herstellen van een rugoperatie (ben al sinds januari uit de running) het herstel is heel langzaam en gaat niet goed. Momenteel werk/studeer ik dus ook niet. Mijn eerstvolgende plannen voor studeren zijn deze tijd volgend jaar. Mogelijk dat ik wel weer parttime ga werken. Hoe dan ook, genoeg tijd om handen.
    - Hoeveel tijd breng je gemiddeld door op Quizlet?
    Poeh. Verschilt. Ik check Q wel meerdere keren per dag. Voornamelijk het forum, nu gebeurt er momenteel niet super veel op het forum dus mijn (actual) activiteit is vrij laag. Maar, hoe meer er te doen is, hoe meer ik er ben. Vrij veel, voornamelijk forum en om zelf te schrijven.
    - Verwacht je dat je nog lang op Quizlet actief zal blijven?
    Ik zit al 6 jaar op deze site en heb 1x een afwezigheid van ongeveer een jaar gehad, maar ik verveel me nu nog lang niet en het is zo'n 'vast' iets in mijn online bestaan geworden dat ik niet verwacht daar snel klaar mee te zijn. Vind het gewoon nog steeds heel leuk.

    Rubin
    - Jens en Kaat organiseerden samen een wedstrijd. In het begin werd er wel samen besproken, maar steeds meer maakte Jens zelf beslissingen zonder het aan Kaat te vragen. De wedstrijd eindigt alsof Jens de hoofdorganisator was, terwijl het de bedoeling was beiden als evenwaardige organisatoren eraan te werken. Dit zit Kaat dwars, echter vindt ze het moeilijk zelf met Jens erover te praten en schakelt jou in. Jens vindt een bemiddeling prima, maar geeft aan dat hij het druk heeft. Zowel Kaat en jij gaan hier rekening mee houden. Als bemiddelaar zou je ook geduldig moeten zijn, maar je merkt dat Jens eigenlijk wel elke dag nog online komt en redelijk actief op het forum bevindt. Er is ondertussen 1 week voorbij, maar nog steeds heb je geen antwoord van hem. Kaat merkt het ook op en stuurt je daarom de vraag: "Heb je al wat van Jens gehoord?". Wat doe je nu?

    Ik snap heel goed dat Kaat wat sneller progress wil maken in de zaken, dit soort dingen oneindig lang aan laten slepen is gewoon niet zinvol en productief. In eerste instantie zou ik toch een berichtje Jens kant op sturen met de vraag of hij al tijd heeft gehad om er over na te denken en of hij misschien al iets van een antwoord heeft. Ik zou ook (nogmaals) herhalen dat het Kaat heel erg dwars zit en ze hoopt dat er toch bemiddeling tot stand kan komen (met Kaat haar toestemming). Ik zou ook terugspelen aan Kaat dat ik een herinnering heb verzonden maar dat we vanaf hier toch even moeten afwachten, Jens is immers niet verplicht om er wat mee te doen.
    - Ik zet even 3 situaties op een rij:
    1. Er is een conflict tussen een user en een moderator. De user vraagt bij jou bemiddeling aan.
    2. Dezelfde situatie, maar hier is het de moderator die om bemiddeling vraagt.
    3. Er is een conflict tussen 2 moderators.
    Vind jij dat moderators verplicht zijn mee te doen aan een bemiddeling? Maak jij onderscheid tussen deze situaties? Indien je vind dat moderators verplicht eraan zijn: vind je in situatie 2 dat de user eveneens verplicht is mee te doen?

    Bemiddeling is niet verplicht, ik ga zowel user als moderator niet proberen te verplichten om mee te werken. Het werkt ook niet als 1 of meerdere personen het niet willen. Het blijft lastig, in de meeste gevallen is het zinvol om dingen uit te praten maar dit werkt niet als iemand er (nog) niet klaar voor is. Ik zou wel duidelijk maken dat wat in het vat zit niet verzuurd, en er later altijd nog bemiddeling plaats kan vinden. Nu is het wel zo, in de situatie van de 2 moderators, zij moeten nog wel met elkaar samenwerken, dit is iets wat ik nog wel bij beide wil aankaarten voor ik het laat voor wat het is. Dat het belangrijk is om het belang van het samenwerken buiten dit conflict ook nog meespeelt. Verder dan dat kan ik niemand dwingen. c:


    The truth is out there.

    Alle vragen en antwoorden die tot hier gegeven zijn, staan opgelijst! Applausje voor mezelf! *O*

    Ikzelf heb ook nog enkele vragen. Aangezien ik al meer tijd dan voorzien in die oplijsting heb gestoken, heb ik nog geen vragen/antwoorden écht gelezen. Dus mijn excuses indien er toch een dubbele vraag in zit. ;-)
    Ik start met enkele standaardvragen om op te warmen en ga dan over naar ander soort vraagjes. ;-)

    1: Naar wie kijk je op?
    2: Wat maakt je oncomfortabel?
    3: Waar zie je jezelf over 3 jaar? (zowel op Quizlet als in real life)
    4: Vertel eens over toen een collega/vriend/partner zijn werk niet naar behoren deed, bijvoorbeeld bij een groepswerk. Hoe pakte je dat aan?
    5: Wat geeft je energie?
    6: Wat ontneemt je energie?
    7: Wat verwacht je aan te treffen op het bemiddelaars- en moderatorforum?
    8: Bemiddelaars moeten niet enkel met elkaar samenwerken, maar ook met de moderators (en mij haha). Wat verwacht je van deze samenwerkingen? Wat/hoe ga je ondernemen indien het niet zo is als verwacht? (zowel als het beter als slechter is dan verwacht)
    9: Het is algemeen geweten dat het lucht-je-hart vaak een gespreksonderwerp is op het modforum. Er zijn reeds ook al vele ingrepen gedaan over verschillende jaren. Recente ingrepen waren een sluiting voor enkele dagen en een oproep van de bemiddelaars. Wat vind jij van deze recente ingrepen en zou je iets anders gedaan hebben? (Het antwoord kan niet fout zijn want jullie hebben natuurlijk niet dezelfde achtergrondkennis als de crew.)
    10: Geef een voorbeeld van toen je laatst (ik wil een uitleg over waarom je dat moment hebt gekozen):
    - Partijdig was:
    - Onpartijdig was:
    - Trots was op jezelf:
    - Een glimlach op je gezicht had:
    - Iets nieuws leerde:


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    @Erica

    Ik vind je vragen super leuk! Just to be sure: met 'laatst', bedoel je dan 'de laatste keer dat' of 'een tijdje terug - binnen een bepaalde tijdslimiet'?


    everything, in time

    Meraki schreef:
    @Erica

    Ik vind je vragen super leuk! Just to be sure: met 'laatst', bedoel je dan 'de laatste keer dat' of 'een tijdje terug - binnen een bepaalde tijdslimiet'?

    Dat kan beide. Welke je zelf het liefst kiest. Zolang het maar recent is. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Dat kan beide. Welke je zelf het liefst kiest. Zolang het maar recent is. =)


    Ah, nee, recent is geen probleem. Ik dacht alleen: 'als ik de laatste moet kiezen en moet uitleggen waarom ik dat moment kies, dan is de reden dat ik de laatste moet kiezen'. Als je snapt wat ik bedoel. Mijn hersenen schakelen zich na acht uur werk vanzelf uit, dus vandaar dat ik morgen met de vragen aan de slag ga. (nerd)


    everything, in time

    Succes! =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Degene die op vraag zeven "chaos" antwoordt krijgt virtuele koekjes van me. :Y)

    [ bericht aangepast op 19 aug 2017 - 1:16 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Applausje voor Erica! *O*


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik heb weer beschikking tot mijn laptop en fatsoenlijk internet, dus ik ga vanavond beginnen met het beantwoorden van de vragen waarop ik nog niet gereageerd heb. (:


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    @Scandal: De story ziet er goed uit! ^^ En je vragen zijn simpel, maar toch pittig! Ik ben er in ieder geval mee bezig. (:


    One Who Travels A Higher Path.

    Scandal schreef:
    Alle vragen en antwoorden die tot hier gegeven zijn, staan opgelijst! Applausje voor mezelf! *O*

    Ikzelf heb ook nog enkele vragen. Aangezien ik al meer tijd dan voorzien in die oplijsting heb gestoken, heb ik nog geen vragen/antwoorden écht gelezen. Dus mijn excuses indien er toch een dubbele vraag in zit. ;-)
    Ik start met enkele standaardvragen om op te warmen en ga dan over naar ander soort vraagjes. ;-)

    1: Naar wie kijk je op?
    2: Wat maakt je oncomfortabel?
    3: Waar zie je jezelf over 3 jaar? (zowel op Quizlet als in real life)
    4: Vertel eens over toen een collega/vriend/partner zijn werk niet naar behoren deed, bijvoorbeeld bij een groepswerk. Hoe pakte je dat aan?
    5: Wat geeft je energie?
    6: Wat ontneemt je energie?
    7: Wat verwacht je aan te treffen op het bemiddelaars- en moderatorforum?
    8: Bemiddelaars moeten niet enkel met elkaar samenwerken, maar ook met de moderators (en mij haha). Wat verwacht je van deze samenwerkingen? Wat/hoe ga je ondernemen indien het niet zo is als verwacht? (zowel als het beter als slechter is dan verwacht)
    9: Het is algemeen geweten dat het lucht-je-hart vaak een gespreksonderwerp is op het modforum. Er zijn reeds ook al vele ingrepen gedaan over verschillende jaren. Recente ingrepen waren een sluiting voor enkele dagen en een oproep van de bemiddelaars. Wat vind jij van deze recente ingrepen en zou je iets anders gedaan hebben? (Het antwoord kan niet fout zijn want jullie hebben natuurlijk niet dezelfde achtergrondkennis als de crew.)
    10: Geef een voorbeeld van toen je laatst (ik wil een uitleg over waarom je dat moment hebt gekozen):
    - Partijdig was:
    - Onpartijdig was:
    - Trots was op jezelf:
    - Een glimlach op je gezicht had:
    - Iets nieuws leerde:


    Oké, je bent echt heel goed bezig met die vragen en antwoorden. Wat een langdurig taakje moet dat zijn, haha. Inderdaad een applaus verdient!

    1. Dit vind ik een moeilijke vraag.. Ik kijk vooral op tegen mensen die mentaal echt enorm sterk zijn en het positieve uit het negatieve weten te halen. Die uit de diepste bodems van depressie zijn gekomen en het nu gebruiken om anderen te helpen, of mensen die van dichtbij een bepaalde ziekte hebben meegemaakt en zich nu compleet inzetten voor onderzoek naar die ziekte. Dat vind ik altijd ontzettend mooi om te zien en voor die mensen heb ik echt respect, omdat ze niet bij de pakken neer blijven zitten.

    2. Bellen, aaaaaaaaaaaaaaaaah. Moet ik meteen naar mijn vraag? Moet ik eerst social talk maken aan de telefoon? Zo ja, hoe lang dan? Waarover? Crap, iemand wil mijn vriend spreken en ik heb de naam niet goed verstaan. Moet ik het opnieuw vragen? Zoveel dingen die ik fout kan doen en onduidelijk zijn, stuur maar gewoon een appje.

    3. Over drie jaar heb ik eindelijk een diploma binnen en studeer ik óf verder, of heb ik een echte, 'volwassen' baan. Ik hoop vooral op dat laatste. Daarnaast wonen mijn vriend en ik dan nog steeds gelukkig samen en begint hij eindelijk de te accepteren dat er wel degelijk kinderen zullen komen (niet op dat moment, maar dan heeft hij eindelijk vrede met het idee). Daarnaast reis ik scholen af om voorlichting te geven over depressie en daarover in gesprek te gaan met de jeugd. Wat Quizlet betreft: dan schrijf ik hopelijk weer meer dan ik nu doe en zit ik nog in de bemiddelaarsfunctie. :Y)

    4. Ik ben niet bepaald bang om met mensen in gesprek te gaan. In mijn eerste jaar van Sociale Studies kon ik het goed vinden met A. en L. Het was dan ook logisch dat we samen een groepsproject deden. Alleen merkte ik al snel dat ik het meest deed en dat met name A.'s werk, gewoon niet op niveau was. A. en L. stuurde me allebei hun werk door, ik las het dan over op o.a. de grammatica en spelling en voegde het samen. Dat van L. bevatte misschien wat kleine spellingfoutjes, maar dat van A. was gewoon ondermaats. Ik vroeg heer eerst of ze er misschien moeite mee had, maar ze liet merken dat zij het prima vond zo, dat ze geen 8 hoefde, maar een 5,5 al genoeg vond. Ik heb haar toen gewoon verteld dat ze verantwoordelijk is voor een team en dat we evenveel moeten doen. Dat als ze er moeite mee had, ik haar best wilde helpen met plannen en deadlines stellen, maar dat het niet de bedoeling was dat ik haar werk voor haar ging doen. Ze gaf zelf toen aan dat ze inderdaad wat meer structuur nodig had, dat de opdracht te open was voor haar, dus hebben we hem samen in stukjes opgebroken en heb ik haar verteld waar ze welke informatie kon vinden. Toen kreeg ik alles inderdaad op tijd en hebben we uiteindelijk zelfs een 8,7 gescoord!

    5. Werken. Dat klinkt misschien heel raar, maar ik heb ontzettend leuk werk in de bioscoop, alleen maar leuke collega's en zelfs mijn managers zijn leuk om mee te werken. Ik vind het dan ook absoluut niet erg om te gaan werken. Het leukste is om mensen die binnenkomen met vragen en/of klachten, weer vrolijk te krijgen. Of hier en daar even een klein praatje maken met bezoekers. Ja, dat geeft me wel energie.

    6.Grote groepen. Ik wil altijd alles en iedereen in de gaten houden, weten wat iedereen zegt, proberen om de lichaamshouding te lezen, in te schatten wat iedereen denkt, kijken of iedereen het wel naar zijn/haar zin heeft en noem maar op, dus dat kost me veel energie.

    7. COMPLETE CHAOS! Waar is mijn koekje? Nee grapje, ik ben al eens mod geweest, dus ik weet wat ik eraan kan treffen en denk dat ik mijn weg dan ook wel prima weet te vinden daar.

    8. Ik vind dit eigenlijk een beetje een lastige vraag, hoe stom dat ook klinkt. Ik heb nooit problemen gehad met samenwerken en vindt dat fijn om te doen, dus ik verwacht dat dit gewoon soepeltjes loopt, maar ik heb er geen bepaalde verwachtingen van. Gewoon zoals je altijd samenwerkt, ook binnen een groep op school bijvoorbeeld. Mocht het niet zo soepel lopen, dan durf ik daar gerust iets over te zeggen, maar ik verwacht niet veel problemen.

    9. Ik vond het handelen van nu eigenlijk wel heel goed. Het topic is tijdelijk gesloten geweest, wat meteen zorgde voor meer leven op het forum, maar door het toch weer te openen, kunnen de users die het topic echt nodig hadden, er toch weer terecht. Dat vond ik wel een mooie oplossing. Wat betreft de 'steken onder water', zou ik ze wel iets strenger aanpakken. Al helemaal als het vaker gebeurt, of met een hele groep tegen één user, want dat zie ik gewoon als een vorm van pesten.

    10.
    Partijdig: Oeh, hier moest ik even over nadenken. Ik denk dat ik wel partijdig was toen mijn vriend en zijn moeder flinke ruzie hadden. Dat hebben ze vaker en zijn moeder maakt inderdaad een aantal goede punten, maar mijn vriend ook, dus ik was altijd onpartijdig. Het was niet mijn ruzie. Ik merkte echter wel dat mijn vriend er erg mee zat, dus had hen aangemoedigd om eens samen goed in gesprek gehad. Daar ben ik toen bijgebleven om ervoor te zorgen dat het niet uit de hand zou lopen. Mijn vriend had, met veel moeite, aangegeven dat hij wel een beter band wilde met zijn moeder, maar het idee had dat zij zijn zusje gewoon voortrok. Alles wat zij deed was goed, alles was hij deed was fout. Mijn vriend praat niet graag over gevoelens, dus dit was echt lastig voor hem, zelfs ik had hem dit nooit zo horen zeggen. Zijn moeder walste er gewoon zo overheen en ondermijnde zijn gevoelens, ze erkende niets en begon gewoon weer over alles wat mijn vriend fout deed in haar ogen. Ik was tot die tijd onpartijdig, maar toen ben ik voor het eerst tegen haar ingegaan. Haar erop gewezen dat het geen gesprek was om elkaar schuld aan te praten, maar om juist alles open op tafel te gooien en dat ze nu precies deed waar mijn vriend steeds zo bang voor was. Dat dit voor hem een grote stap was en dat zij daar totaal niet op in ging. Ze zei altijd dat hij geen interesse in haar had en kroop altijd in de slachtofferrol en nu mijn vriend letterlijk aangaf dat hij wel een band wilde, maar zich achtergesteld voelde, deed het haar niets. Daar werd ik echt zo boos om. Ik wil altijd opkomen voor de kleine groep, de mensen zonder stem en onrechtvaardigheid is gewoon echt een trigger van me.
    Onpartijdig was: Vrijwel altijd. Als anderen ruzie hebben wil ik best hebben, maar ik hou me er wel net genoeg buiten om er van bovenop mee te kijken. Een voorbeeld hiervan is de relatie tussen mijn ouders. Ze zijn nog gelukkig samen, maar de relatie is niet altijd even soepeltjes geweest en soms komen die gesprekken tussen hen nog terug. Hoewel mijn vader een aantal dingen had gedaan die niet hoorden, heb ik nooit compleet mijn moeders kant gekozen, want ik kon me wel in mijn vaders situatie inleven. Dat is het: een kwestie van inleven en bedenken wáárom iemand iets doet. Ik kijk vaak naar de reden erachter, in plaats van de actie zelf.
    Trots was op jezelf: Vorige week woensdag, om heel specifiek te zijn. Toen ben ik in gesprek gegaan met mijn manager over een moment waarop hij een collega niet helemaal op een eerlijke manier had aangesproken en dat ik het vervelend vond, omdat dit vaker voorkwam. Ik was ontzettend nerveus en dacht dat hij me niet serieus zou nemen. Hij waardeerde echter mijn eerlijkheid en was zich er niet van bewust, dus hij zei dat hij er beter op kan letten. Ik kies voor dit moment, omdat dit voor mij een serieuze stap was om voor mezelf (en anderen) op te komen en om op een eerlijke, toch duidelijke manier te zeggen wanneer iets onrechtvaardig loopt. Het laat zien dat ik een goed gesprek durf aan te gaan.
    Een glimlach op je gezicht had: Dat was laatst met oppassen! Ik ben verhuis van Helmond naar Eindhoven (Noord-Brabant) en heb nu een nieuw oppasgezin, waarvan één kind nog in de luiers zit. Zijn moeder had gezegd dat hij wel lief voor me moest zijn en dat had hij erg leuk opgevat. Toen ik namelijk zijn luier aan het verschonen was, vroeg hij ineens met een heel onschuldig gezicht: 'Lukt het?' Echt heel overdreven gearticuleerd ook. Toen ik zei dat het inderdaad lukte, vroeg hij met een grijns: 'Stinkt het?' Het kwam er zo onschuldig en tegelijkertijd ondeugend uit, dat ik daar om moest lachen. Hij had trouwens flink gepoept, dus het stonk inderdaad. (cat)
    Iets nieuws leerde: Ik heb 9 jaar therapie gehad en nu af en toe en check-up. Een van mijn grootste problemen is dat ik vaak voor anderen wil denken. Als mijn therapeute me vroeg of ik thee wilde drinken, zei ik vaak 'nee', omdat ik wist dat de waterkoker aan de andere kant van het gebouw stond en ik het haar niet aan wilde doen om naar de andere kant van het gebouw te lopen. Ik bedacht me dus al van tevoren dat het voor haar vervelend was, al wilde ik heel graag thee drinken. Toen zei ze: 'maar wat nu als ik eigenlijk ook thee wilde drinken, maar omdat jij niet wil, ga ik niet naar de waterkoker. Ik kan namelijk mijn cliënt natuurlijk niet zo lang alleen laten zitten.' Toen voelde ik me juist heel schuldig omdat ze nu dus geen thee kon drinken door mij. Het punt was echter dat je niet voor een ander kan denken, omdat je nooit de hele situatie kent. Dat wist ik natuurlijk wel al, maar door het zo simpel in de praktijk te benoemen, was het echt een oogopener. Sindsdien heb ik echt geleerd om gewoon te vragen wat een ander wil, maar ook om een beetje meer egoïstisch te zijn. Dat ik het best mag benoemen als ik iets wil en me niet hoef op te offeren voor een ander. Het laat zien dat ik nog steeds stappen maak als persoon en dat ik in staat ben (en gewillig) om mezelf voor een ander op te offeren.


    everything, in time

    Ik heb inmiddels gestemd! Ben erg blij mee met mijn keuze. Ik wens alle kandidaten erg veel succes!


    Deep inside, I've never felt alive

    Sorry dat het allemaal zolang duurt jongens! Ik ben net deze twee weken op vakantie en het komt allemaal ontzettend slecht uit met internet en etc. Maar goed, daar valt helaas niks aan te doen. Hier zijn wat vragen die ik al wel heb beantwoordt, en de rest komt maandag als ik weer thuis ben. :Y)
    Alles is op de mobiel getypt, dus het kan zijn dat ik wat heb overgeslagen. Ik kijk het maandag sowieso nog wel na. Nogmaals sorry dat het allemaal zo laat komt.

    @ poncho
    Waarom denk je dat het bemiddelaarschap wel verdient? Het liefst geen basic antwoord dat je graag op Q zit en anderen helpt. Niet slecht bedoeld, maar dat helpt me niet om te kiezen

    Pfoeh, al gelijk een lastige vraag. Ik verdien het bemiddelaarschap omdat ik in het verleden op Q erg actief was en veel initiatief nam, en ik hoop dat mensen door die paar jaren van, eh, middelmatige activiteit heen kunnen kijken. Ik zou graag weer wat actiever worden, weer een doel hebben en wat terug doen voor Quizlet. Daarnaast wordt mijn bemiddeling niet altijd gewaardeerd door vrienden of familie, en zou ik graag eens een keer bemiddelen zonder een snauw terug te krijgen, en het gevoel hebben dat ik mensen oprecht help.
    Ik denk dat ik geschikt ben voor het bemiddelaarschap omdat ik een goede combinatie heb van rationeel en emotioneel te werk gaan, eerlijk en betrouwbaar ben en daarnaast vaak met een open geest te werk ga. Ik ben niet bepaald spraakzaam in het echte leven, maar ben goed in het observeren van hoe en waarom mensen op een bepaalde manier handelen. Hopelijk krijg ik de kans om deze informatie toe te passen.
    Maar mijn 8 mede kandidaten verdienen het bemiddelaarschap net zoveel, dus lijkt het me handiger om op basis van aanpak en karakter je keus te maken.

    @beauchamp
    Wat zijn je favoriete bezigheden op Q.?
    Ik vind vooral RPG'en en rondsurfen op het forum leuk. Oorspronkelijk deed ik veel aan schrijven en lezen op Q, maar dat is door de jaren erg afgenomen. Erg jammer natuurlijk. Èèn van de redenen voor het opgeven voor de bemiddelaarsverkiezingen is dan ook dat ik een beetje mijn doel op Quizlet ben verloren, en het me erg leuk lijkt om ècht weer actief te worden.

    Denk je dat je uiteindelijk wel een kant kan kiezen binnen bemiddeling? Natuurlijk is dat niet het doel van bemiddeling, maar op gegeven moment dienen er wellicht knopen doorgehakt te worden. Hoe ga jij dat doen — aangezien je aangeeft daar moeite mee te hebben?
    Ah, dat is een goede vraag. Ik ben het met je eens, en denk niet dat deze eigenschap altijd gunstig is. Toch is een kant kiezen niet echt de richting waar ik naartoe wil als ik begin te bemiddelen. Het kan best dat èèn partij beter beargumenteerde punten heeft, en misschien wel beter uit zijn woorden komt dan de andere partij. Het kan ook best zijn dat èèn partij een stuk sterker overkomt, maar dat hoeft niet te betekenen dat de andere partij geen goede punten heeft. Sommige mensen komen beter uit hun woorden dan anderen, en ik denk dat het als bemiddelaar belangrijk is om te zorgen dat beide partijen uiteindelijke goed hun mening kwijt zijn.
    Dan is het belangrijk dat beide partijen elkaar ook begrijpen. Vaak hebben beiden goede punten, maar praten ze vlak langs elkaar heen. Dat is als derde partij natuurlijk enorm frustrerend om te zien. Het is belangrijk dat de partijen van elkaar weten hoe ze zich voelen, en elkaars standpunten begrijpen. Vaak kom je dan uit op een vredige uitkomst, of een compromis.
    Mocht een partij enorm koppig en onredelijk zijn, dan denk ik dat ik wel een kant zou kunnen kiezen. Als we echt vastlopen en er maar èèn partij echt een oplossing wil zoeken, terwijl de ander er niks aan wil veranderen, zou ik die ene partij wel vertellen dat er zo niks aan te doen valt.
    Ik denk dat het altijd belangrijk is dat mensen hun eigen fouten inzien. Als de ene partij iets enorms onredelijks heeft gedaan en de andere partij vrijwel niks, ga ik niet gelijk de richting op van "Ja, je bent een enorme lul en zit volkomen fout." Als diegene zelf zijn of haar fouten inziet en zich schuldig voelt, probeer ik dat zo goed mogelijk bij de ander over te brengen.
    Om je vraag dus even kort te beantwoorden; ja, ik denk dat ik een kant zou kunnen kiezen. Dit is echter niet mijn doel bij het bemiddelen.

    Wat doe je op dit moment buiten Q. qua opleiding / school?
    Ik ga in september beginnen aan mijn laatste jaar op het VWO, en ik heb een N&G profiel.

    @finnbalor
    Hoe zou je er mee omgaan als iemand binnen jouw zaak (dreigt) naar een andere bemiddelaar wil toestappen, omdat hij/zij zich niet geholpen of gehoord voelt door jou?
    Oei, dat zou ik natuurlijk erg jammer vinden. Het hangt er een beetje vanaf hoe ik precies te werk zou gaan.
    Stel dat de persoon om een enorm onredelijke reden wil wisselen, dan laat ik hem dat doen, maar waarschuw mijn mede bemiddelaars wel eerst even.
    Maar aangezien er staat dat de persoon zich niet gehoord/geholpen voelt, neem ik aan dat dit niet zo is. Ik zou de persoon ten eerste niks kwalijk nemen. In eerste instantie zou ik wel even vragen of hij/zij me ook wil vertellen wat er precies fout is gegaan. Het kan natuurlijk zo zijn dat de persoon dit niet zo goed kan uitleggen, maar dat er gewoon is iets met mijn aanpak dat niet zo goed werkt. Ten eerste zou ik dan zelf nagaan wat ik misschien fout heb gedaan, en dit bij deze persoon voorleggen. Is het inderdaad èèn van deze dingen (of vertelt de persoon mijzelf wat er mis is gegaan), dan stel ik toch nog een keer voor om hem/haar te helpen en op deze dingen te letten, zonder echt te pushen. Als de persoon dit niet wil, laat ik hem/haar rustig naar een andere bemiddelaar gaan. Dit overleg ik ook even met mijn mede bemiddelaars.

    @Ahavah
    Kunnen jullie één karaktertrek van jezelf geven die jullie bij het bemiddelaarschap vinden passen en daar een voorbeeld uit het dagelijks leven van uitwerken? (Bijvoorbeeld: ik ben diplomatisch - Gisteren had ik ruzie met Piet en hij riep "hoer" naar me, en ik heb hem verteld dat dat niet lief van hem was en dat er betere manieren zijn om zijn frustraties uit te werken. Maar liefst wat uitgebreider dan dat, natuurlijk. ^^)
    Hm, hier moest ik wel even over nadenken.
    Ik denk dat ik wel goed kalm kan blijven. Laatste hadden twee vrienden van mij ruzie. Nouja, echt ruzie was het niet. De èèn was plotseling erg boos geworden om niks, en was uit de groepschat gestapt. Toen ik haar ging vragen wat er mis was was ze nogal kortaf en zei ze wat, ahum, onbeleefde dingen over mij en de rest. Ik had door dat er meer aan de hand was, dus ik bleef rustig en trok het me niet persoonlijk aan. Uiteindelijk bleek ook dat er iemand in haar familie overleden was en dat ze daarom zo raar deed.
    Sorry, dat is het beste voorbeeld dat ik heb. Ik kan me in dat opzicht dus wel verplaatsen in het bovenstaande voorbeeld.

    @Majime
    Ik heb ook een vraag! Ik geef jullie gelijk een situatie.:Y)
    Stel, persoon A en B hebben ruzie. Jij, als bemiddelaar, moet dit afhandelen. Ze vertellen allebei hun verhaal. Persoon A en B hebben allebei een beetje gelijk, maar je merkt dat persoon B toch meer gelijk heeft dan persoon A. Je bent het dus meer eens met persoon B. Hoe ga je daarmee om? Laat je merken dat persoon B meer gelijk heeft dan persoon A? Ga je er iets van zeggen?


    Ik denk dat deze vraag erg aansluit bij de vraag van Beauchamp. Zoals ik al in mijn (lichtelijk zelf afnemende) promotietekstje zei, is een kant kiezen iets waar ik slecht in ben. Om dat nog even beter te formuleren; een kant kiezen is ook niet iets waar ik geïnteresseerd in ben. Als het om een intellectuele discussie ging, had ik er voor gezorgd dat persoon A en persoon B in ieder geval elkaars punten begrepen, en ook tegenargumenten bedachten die op elkaar aansluiten. Vaak praat men enorm langs elkaar heen, ook al hebben ze goede argumenten. Dit gaat echter om een ruzie, dus lijkt me het belangrijkst dat we een oplossing zoeken.
    Dus nee, ik zou niet laten merken dat ik het meer eens ben met de èèn. Iemand gelijk geven is niet waar ik op uit ben. Het belangrijkst is dat A en B naar elkaar luisteren, en begrijpen hoe de ander zich voelt. Het kan altijd zijn dat de èèn iets beter is met woorden. Het is dan mijn taak om te zorgen dat beide partijen goed hun zegje gedaan hebben. Uiteindelijk is het dan de bedoeling dat ze in ieder geval allebei weer door kunnen met hun leven, zonder dat deze ruzie hen nog dwars zit. Het beste zou natuurlijk zijn dat ze het goed maken, maar dit zit er niet altijd in. Al helemaal niet als de èèn iets erg onredelijks heeft gedaan. Kortom; ik zou het niet laten merken. Mijn doel is om ze naar elkaar te laten luisteren, en begrijpen hoe de ander zich voelt.

    @Wiarda
    wat is jouw communicatiestijl op het forum? (lange, doordachte berichten, veel korte berichten, reageert eens per dag, reageert drie keer per uur, etc)
    Goede vraag! Ik reageer zeker niet op elk topic, maar wel op degene die me aanspreken of waarbij ik het gevoel heb dat ik even mijn mening kwijt moet. Ik lees de meeste topics wel, maar ben dus niet erg actief met reageren.

    zou je je comfortabel voelen bij het concept van een bemiddelaar whatsapp groep?
    Zeker! Ik zou het zelfs aanmoedigen. Een whatsappgroep lijkt me ontzettend handig.


    ben je iemand die graag dingen eerst zelf oplost of die het liever meteen in de groep gooit?
    Ik werk het beste als ik veel verschillende meningen en standpunten heb gehoord, dus ik ben niet te verlegen met dingen in de groep gooien. Ik probeer het echter wel eerst zelf, vooral als de kwestie me al erg duidelijk lijkt. Ook zou ik nooit enorme problemen in de groep gooien, alleen kleine vragen en meningen. Mocht ik echt vastlopen, dan zou ik het de rest wel even vragen.

    Beschrijf je ideale bemiddelaar collega
    Nooit te beroerd om te helpen, en misschien iets meer straight to the point dan ik. Maar eigenlijk ben ik wel blij met iedereen die goed kan samenwerken, en niet te beroerd is om een ander gelijk te geven.

    wat ga je in september doen?
    Ik ga in september aan mijn eindexamenjaar op het VWO beginnen.

    @Jure
    Wat is je allergrootste droom?
    Goede, maar lastige vraag. Ik heb niet een erg duidelijk beeld van mijn ideale toekomst, maar ik weet het wel ongeveer.
    Mijn dromen lagen vaak nogal buiten bereik. Ik wou actrice worden, zangeres (ik kan totaal niet zingen), animal-whisperer (is dat überhaupt een echte baan?), mensenrechten activist, topsporter. En mijn grootste droom was altijd om in een toverwereld te leven waarin ik dan de held kon uithangen. Heel leuk allemaal, maar niet erg realistisch. Ik ben er pas later achter gekomen wat ik nou ècht wou in het leven, en wat deze dingen met elkaar gemeen hadden.
    Ik wil graag mensen inspireren. Ik wil graag zorgen dat mijn werk iets goeds doet voor de mens, en dat ik mensen oprecht help. Toch ben ik niet bepaald spraakzaam in het echte leven, en heb ik ook niet snel een zegje klaar. Realistisch gezien zou in de spotlight staan niet echt iets voor mij zijn. Ik doe het echter niet allemaal voor de credit, dus zou ik het prima vinden om hetzelfde werk een beetje in de schaduw te doen. Het liefste zou ik iets voor het milieu of mensenrechten doen, maar wel een beetje in de achtergrond dus.

    @Craig
    Hoe werken jullie in groepsverband en hebben jullie hier ervaring mee? Zo ja, dan heb ik graag ook een toelichting.
    Ik groepsverband werken kan ik wel. Ik ben nooit beroerd om iemand anders gelijk te geven, of een compromis te sluiten. Het hoeft echt niet allemaal precies op mijn manier.
    Qua ervaring is er eigenlijk alleen school. Ik zit op een montessori school, waarbij de focus ligt op groepswerk en samenwerken. Hoewel het natuurlijk van mijn groepje afhangt, gaat dit meestal wel goed. Ik ben niet zo'n "nee-zegger" dus eindig ik wel vaak met iets meer werk aan mijn handen. Dat kan soms wel vervelend zijn, en is ook èèn van mijn zwakke punten. Ik geloof echter wel dat de Q-staff serieus en eerlijk te werk gaat, dus weet ik vrij zeker dat dat wel goed gaat komen.

    @Adsthetic
    Waarom zou jij de functie niet mogen krijgen?
    Omdat ik slecht ben in harde keuzes maken en mijn eigen mening me niet altijd even duidelijk is. Daarnaast ga ik vaak iets te lang door met een bepaald conflict (om zeker te weten dat beide partijen alles op tafel gelegd hebben) terwijl de knoop al eerder doorgehakt had kunnen worden. Ik ben dus lichtelijk chaotisch en wispelturig.

    Waarin onderscheid jij je van de andere kandidaten?
    Hm, dat is een lastige. Ik denk dat ik me wat meer zou moet verdiepen in de andere kandidaten om tot een antwoord te komen. En zelfs dan is het nog lastig. Ik kan je niet vertellen wat me precies onderscheidt van de rest, maar wel wat de eigenschappen zijn waar ik trots op ben.
    Ik kan goed objectief blijven, en mezelf verplaatsen in beide partijen. Ik zou nooit laten merken dat ik een voorkeur heb voor een partij door bepaalde ervaringen of geloven die we delen. Daarnaast ben ik erg behulpzaam. Vroeger zag ik dit als iets zwaks, en was ik altijd bang dat mensen dachten dat ik naïef was of dat ik niet voor mezelf kon opkomen. Toch is mensen helpen iets waar ik me oprecht beter door voel, dus ik ben wel trots op deze eigenschap.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Vragen van Scandal:

    1: Naar wie kijk je op?
    2: Wat maakt je oncomfortabel?
    3: Waar zie je jezelf over 3 jaar? (zowel op Quizlet als in real life)
    4: Vertel eens over toen een collega/vriend/partner zijn werk niet naar behoren deed, bijvoorbeeld bij een groepswerk. Hoe pakte je dat aan?
    5: Wat geeft je energie?
    6: Wat ontneemt je energie?
    7: Wat verwacht je aan te treffen op het bemiddelaars- en moderatorforum?
    8: Bemiddelaars moeten niet enkel met elkaar samenwerken, maar ook met de moderators (en mij haha). Wat verwacht je van deze samenwerkingen? Wat/hoe ga je ondernemen indien het niet zo is als verwacht? (zowel als het beter als slechter is dan verwacht)
    9: Het is algemeen geweten dat het lucht-je-hart vaak een gespreksonderwerp is op het modforum. Er zijn reeds ook al vele ingrepen gedaan over verschillende jaren. Recente ingrepen waren een sluiting voor enkele dagen en een oproep van de bemiddelaars. Wat vind jij van deze recente ingrepen en zou je iets anders gedaan hebben? (Het antwoord kan niet fout zijn want jullie hebben natuurlijk niet dezelfde achtergrondkennis als de crew.)
    10: Geef een voorbeeld van toen je laatst (ik wil een uitleg over waarom je dat moment hebt gekozen):
    - Partijdig was:
    - Onpartijdig was:
    - Trots was op jezelf:
    - Een glimlach op je gezicht had:
    - Iets nieuws leerde:


    1) Ik kijk naar niemand echt op, denk ik. Er zijn wel momenten waarop ik naar iemand opkijk, maar dat ligt meer aan wat die persoon op dat moment doet, natuurlijk. Dat kan de dag daarna weer heel anders zijn. Nee, ik kan eigenlijk niemand bedenken waar ik nu echt tegenop kijk.
    2) Iets nieuws moeten doen zonder voorbereiding of aankondiging. Ik heb altijd tijd nodig om me ergens op voor te bereiden en afhankelijk van de situatie heb ik veel of weinig tijd nodig. Dit gaat ook om leuke dingen waar ik zin in heb. Heel spontaan ineens iets gaan doen gaat niet altijd goed bij mij en dan voel ik me dus helemaal oncomfortabel omdat het wel leuk is maar ik het ook niet verwacht had en moet ik dan ja of nee zeggen en en en... tsja, best lastig.
    3) In real life ben ik dan klaar met mijn opleiding en ben ik hopelijk bezig met een duale HBO óf werk ik. Het waar en hoe laat ik nog even in het midden, want geen idee. Dan woon ik ook eindelijk op mezelf. Op Quizlet ben ik dan waarschijnlijk nog net zo actief als drie jaar geleden, alleen dan als bemiddelaar én user, in plaats van enkel user.
    4) Ik wil niet teveel informatie hierover geven omdat ik niet zeker weet wie dit natuurlijk meeleest, maar in de laatste situatie hierover heb ik de persoon erop aangesproken toen we later op de dag even tijd hadden. Ik blijf dan zelf heel rustig en weet wat ik wil zeggen, maar ben meestal toch wel nerveus waardoor ik de neiging heb om het uit te stellen. Zo van "oh nu gaan we eten, dan is het niet handig" terwijl dat eigenlijk helemaal niet uitmaakt. Hoewel het gesprek dan dus goed verloopt, is de weg ernaartoe niet helemaal goed.
    5) Drukte en chaos. Een project met tijdsdruk waarbij je op korte termijn veel dingen moet regelen. Rennen en vliegen omdat je ineens heel veel te doen hebt. Zo hebben we met school eens een spooktocht georganiseerd waarbij we een uur voor de start onze route nog moesten omgooien. Dát gaf energie.
    6) Wachten. Daar ben ik vast niet uniek in, maar ik kan slecht tegen moeten wachten en ondertussen niks mogen doen. Een uur wachten is veel vermoeiender dan twee uur hard werken.
    7) Goh, die is wel lastig. Geen idee, eigenlijk. Ik hóóp een team wat goed samenwerkt. Ik denk niet dat het 1 groot feest is en 'we zijn allemaal besties', maar ik verwacht wel een groep mensen te vinden met een passie voor de website die zich daar in hun vrije tijd hard voor inzetten.
    8) Ik verwacht openheid. Dat iedereen eerlijk is naar elkaar en het zegt als de ander hulp nodig heeft met iets. Ik verwacht een goede communicatie onderling, zodat je weet waar je aan toe bent.
    9) Ja, maar ik ben sowieso niet heel blij met het LJH-topic. Ik had hem waarschijnlijk voor langer gesloten. Drie dagen is best kort, vooral omdat je zo mensen hebt die het bijvoorbeeld niet eens meekrijgen. Ik was zelf voor een week gegaan, mede omdat het niet de eerste keer was dat zoiets gebeurde. Het topic van de bemiddelaars was wel heel fijn.
    10)
    - Ik ben altijd partijdig als het gaat om mijn familie. Laatst had mijn zusje ruzie met iemand en het boeide me echt helemaal niet of zij gelijk of ongelijk had (want ze heeft weleens ongelijk, net als iedereen), dan sta ik gewoon aan haar kant. Misschien niet altijd even goed, maar het gaat bijna vanzelf.
    - Een klasgenoot van mij had problemen met haar huisgenoot. Ze was even aan het spuwen, maar ik ken haar en weet dat ze momenteel veel stress heeft. Daardoor is ze heel prikkelbaar en is het mogelijk dat haar verhaal niet helemaal 100% waar is. Of in ieder geval meer gevoel. En inderdaad, na een beetje doorvragen bleek dat ze gewoon heel erg geïrriteerd was en dat het allemaal niet zo dramatisch was als bleek. Natuurlijk verdedig je je vrienden als het nodig is, maar in dit geval voelde ik aan dat er meer achter zat en het niet per se de huisgenoot was die schuld had.
    - Ik heb twee weken geleden voor het eerst in mijn leven gekozen voor mezelf en mijn eigen gezondheid. Daar ben ik stiekem erg trots op, want normaal gesproken zou ik doorgegaan zijn ten koste van mezelf. En nu niet, waardoor ik uiteindelijk veel beter ga presteren.
    - Een uur geleden tijdens het uitlaten van mijn pup. Hij was druk aan het snuffelen, stapte op een blaadje wat knisperde en schoot een halve meter de lucht in. Toen stond ik wel even te grinniken, natuurlijk.
    - Afgelopen zomer heb ik mijn Duits aanzienlijk verbeterd. Dat is overigens nog een trots momentje. Ik vind talen leren heel belangrijk en Duits vooral, in mijn geval.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Wajoow, wat een werk Erica! Super dat je dit hebt gedaan. =)
    Toffe vragen alweer... Ik geloof dat ik ze allemaal heb beantwoord nu. ^^ Vinden jullie het trouwens ook zo leuk om alle antwoorden te lezen? Gewoon om iedereen ook te leren kennen zo? =)

    Rubin

    Jens en Kaat organiseerden samen een wedstrijd. In het begin werd er wel samen besproken, maar steeds meer maakte Jens zelf beslissingen zonder het aan Kaat te vragen. De wedstrijd eindigt alsof Jens de hoofdorganisator was, terwijl het de bedoeling was beiden als evenwaardige organisatoren eraan te werken. Dit zit Kaat dwars, echter vindt ze het moeilijk zelf met Jens erover te praten en schakelt jou in. Jens vindt een bemiddeling prima, maar geeft aan dat hij het druk heeft. Zowel Kaat en jij gaan hier rekening mee houden. Als bemiddelaar zou je ook geduldig moeten zijn, maar je merkt dat Jens eigenlijk wel elke dag nog online komt en redelijk actief op het forum bevindt. Er is ondertussen 1 week voorbij, maar nog steeds heb je geen antwoord van hem. Kaat merkt het ook op en stuurt je daarom de vraag: "Heb je al wat van Jens gehoord?". Wat doe je nu?

    Ik zal Kaat denk ik gewoon even een berichtje sturen met de vraag of hij mijn berichtje in goede orde had ontvangen. En als het telkens weken blijft duren tot er antwoord komt, zal ik Kaat er even op wijzen, maar ik vind ook niet dat ik er bovenop moet zitten. Uiteindelijk moet Kaat ook écht bemiddeling willen met Jens, en als later blijkt dat hij er eigenlijk helemaal geen waarde in ziet, kan ik hem ook niet blijven pushen om te antwoorden.

    Ik zet even 3 situaties op een rij:
    1. Er is een conflict tussen een user en een moderator. De user vraagt bij jou bemiddeling aan.
    2. Dezelfde situatie, maar hier is het de moderator die om bemiddeling vraagt.
    3. Er is een conflict tussen 2 moderators.
    Vind jij dat moderators verplicht zijn mee te doen aan een bemiddeling? Maak jij onderscheid tussen deze situaties? Indien je vind dat moderators verplicht eraan zijn: vind je in situatie 2 dat de user eveneens verplicht is mee te doen?


    Ik denk dat niemand verplicht is tot bemiddeling, dus dat er geen onderscheid is tussen user of moderator. Ik denk dat als je mensen ertoe gaat verplichten je een beetje aan je doel voorbij zal gaan, en bemiddeling ook niet zal gaan werken. Je kan natuurlijk wel uitleggen aan iemand waarom bemiddeling eventueel handig zou kunnen zijn, maar ik ga mensen, of ze nu moderator of ‘gewoon’ user zijn, niet forceren.


    Scandal

    1: Naar wie kijk je op?

    Tegen Arabella Carter-Johnson, zij heeft een biografie over haar kind Iris Grace geschreven. Iris heeft een zware vorm van autisme en in het boek beschrijft haar moeder de zoektocht naar de juiste hulp voor haar kind. Ik vond het zo mooi om te lezen hoe betrokken ze was, niet opgeeft, blijft zoeken naar de juiste hulp. Desnoods in niet gebruikelijke paadjes. In het boek zie je hoe enorm het kind opbloeit en hoeveel talenten Iris eigenlijk heeft, misschien wel mede dankzij haar autisme. Ik denk niet dat ze die zou kunnen ontwikkelen als haar moeder haar geduld zou hebben verloren. Ik ken namelijk helaas ook andere voorbeelden…
    Ik vind het mooi hoe deze moeder zich inzet om autisme in een ander daglicht te zetten, en ook bekendheid probeert te geven aan juist de kwaliteiten die deze mensen kunnen hebben. =)

    2: Wat maakt je oncomfortabel?

    Als dingen onuitgesproken blijven, daar kan ik een beetje wiebelig van worden. Ik heb liever dat iemand even duidelijk is, dan overduidelijk om dingen heen blijft draaien en er maar dingen ‘’in de lucht’’ blijven rondhangen.

    3: Waar zie je jezelf over 3 jaar? (zowel op Quizlet als in real life)

    Ik denk dat ik over drie jaar in mijn laatste of ena laatste jaar zit van het HBO, en ik ga ervan uit dat ik nog steeds op Q rondhang. =)

    4: Vertel eens over toen een collega/vriend/partner zijn werk niet naar behoren deed, bijvoorbeeld bij een groepswerk. Hoe pakte je dat aan?

    Meestal als ik merk dat iemand naar mijn mening zijn werk niet naar behoren doet, bijvoorbeeld als ik met een klasgenoot moet samenwerken aan een project en het maar niet van de grond wilt komen, geef ik in eerste instantie even een hint of check ik hoe diegene erbij zit. Dan ga ik gewoon met diegene in gesprek zonder meteen ‘’jij doet het fout’’ te roepen en vinden we vaak ook wel een goede oplossing. =)
    Op de middelbare school wilde ik nog wel eens naar de docent stappen als het nog steeds maar niet lukte. Maar op m’n studie zijn de meeste wel gemotiveerd.

    Het komt zelden voor eigenlijk dat het dan nog niet wilt lukken. Het is wel een keer gebeurd. Toen ben ik bewust even flink boos geworden, mijn ongenoegen duidelijk uitgesproken en verteld wat ik anders zou willen zien en aan diegene gevraagd hoe ze het zal gaan veranderen. In dit geval hing er nogal veel vanaf, en was het een situatie wat al heel lang zo duurde en had ik het daarvoor ook al meerdere malen aangeven.
    Ik ben niet snel zo, maar als het moet, ben ik wel in staat het aan te geven en laat ik mijn boosheid ook niet opstapelen. Ik dring niet bij het minst of geringste mijn mening op, ik check vaak veel liever even hoe het zit zonder direct te oordelen, maar ik ben zeker niet bang om een keer boos te worden. Ik hou wel controle. =)

    5: Wat geeft je energie?

    Als ik vooruitgang zie in de dingen die ik doe. =) Ik hou veel van gewoon bezig zijn, tekenen, schilderen, samen tijd doorbrengen met mensen. Daar kan ik erg van opladen. Ook mijn vrijwilligerswerk vind ik ontzettend fijn om te doen en ga ik achteraf altijd vol nieuwe ideeën naar huis toe. ^^

    6: Wat ontneemt je energie?

    Niets doen, ergens op wachten. In de rij staan bij de kassa. Wachten op een telefoontje van iemand. Tegen een grote deadline aanhikken. Ugh.

    7: Wat verwacht je aan te treffen op het bemiddelaars- en moderatorforum?

    KOEKJES! :P
    Haha, geen idee om heel eerlijk te zijn. Ik vermoed dat het forum wat kleiner is dan het forum hier gewoon op Q. Nou ja, mocht het misschien dan zover komen, dan zie ik het wel denk ik. =) Ik ga ervan uit dat ik mijn weg wel kan vinden, gezien ik dat ook wel op het gewone forum kan.

    8: Bemiddelaars moeten niet enkel met elkaar samenwerken, maar ook met de moderators (en mij haha). Wat verwacht je van deze samenwerkingen? Wat/hoe ga je ondernemen indien het niet zo is als verwacht? (zowel als het beter als slechter is dan verwacht)

    Nou, als het beter gaat dan verwacht zal ik alleen maar zeggen hoe tof ik het vind om samen met jullie te mogen werken. =)
    En slechter… Nou ja, als ik er net in zit wil ik eerst nog even afwachten hoe alles precies zit omdat ik er nu ook helemaal nieuw inga, en eerst even de dingen goed wil leren kennen voordat ik er een echt oordeel aan geef. Als ik later dan toch merk dat ik zo nu en dan het idee heb dat het niet goed verloopt zal ik dat aangeven. Ik denk dat ik het net zo zal aanpakken zoals ik bij vraag vier heb benoemd. Als ik het idee heb dat de dingen niet goed verlopen, eerst even nachecken hoe alles en iedereen erbij zit, en aangeven waar ik zelf persoonlijk tegenop loop.

    9: Het is algemeen geweten dat het lucht-je-hart vaak een gespreksonderwerp is op het modforum. Er zijn reeds ook al vele ingrepen gedaan over verschillende jaren. Recente ingrepen waren een sluiting voor enkele dagen en een oproep van de bemiddelaars. Wat vind jij van deze recente ingrepen en zou je iets anders gedaan hebben? (Het antwoord kan niet fout zijn want jullie hebben natuurlijk niet dezelfde achtergrondkennis als de crew.)

    Ik heb me bewust een beetje afzijdig gehouden van het LJH topic omdat ik het idee kreeg dat er onderhuids tussen mensen van alles speelde en het niet zoveel zin had om er zelf tussen te springen dan. Ik denk dat de ingreep een goede keus is geweest, ik merkte ook op het gewone forum dat het wat meer opbloeide en het een aantal mensen zelfs ook meer rust gaf dat er een tijdelijke pauze was. Ik ben zelf niet heel actief in het LJH-topic, maar van de verhalen die ik hoor vraag ik me wel af of de nadelen van het topic niet opwegen tegen de voordelen ervan.

    10: Geef een voorbeeld van toen je laatst (ik wil een uitleg over waarom je dat moment hebt gekozen):

    - Partijdig was:
    Een tijdje terug belde een vriendin me op omdat ze ruzie had met een vriendin van haar. Ik kende haar vriendin niet, dus wist daarom ook maar één kant van het verhaal. Dus ik was toen wel duidelijk partijdig. Het had ook helemaal geen zin denk ik om hier onpartijdig bij te zijn omdat ik niet beide kanten van het verhaal wist, en er voornamelijk was om die vriendin te steunen.

    - Onpartijdig was:
    Uhm, in mijn klas was er een tijdje terug tussen een aantal leerlingen gedoe en toen is een keer iemand die daarin betrokken was bij me gekomen om haar hart erover te luchten. Ik ben toen bewust onpartijdig gebleven omdat ik niet in de situatie verder betrokken was en ook niet erin betrokken wilde raken. Ik heb toen naar haar geluisterd en begrip getoond en ook een beetje uitgelegd hoe de andere kant het zou kunnen ervaren.

    - Trots was op jezelf:
    Nou... vandaag denk ik! :P Ik heb soms een beetje moeite met grenzen stellen (als in: teveel op een dag willen doen) en heb daarom een afspraak afgezegd. =)

    - Een glimlach op je gezicht had:
    Het ging van de week even niet zo goed met me, en toen is er een vriendin op de bonnefooi langsgekomen. Daar kreeg ik wel echt een glimlach van op m’n gezicht omdat ik dat echt ontzettend lief van haar vond. =)

    - Iets nieuws leerde:
    Op dit moment ben ik bezig in een boek wat gaat over opvoeding en hechting. Ik heb hem nog niet helemaal uit, maar heb er nu al best veel van geleerd. Bijvoorbeeld dat ook hele kleine, ogenschijnlijke onschuldige, situaties van een kind in relatie tot een ouder heel destructief kunnen zijn en behoorlijke impact kunnen hebben als het zich herhaaldelijk blijft voordoen. En ook tot in de volwassen leeftijd gevolgen kunnen hebben.

    [ bericht aangepast op 20 aug 2017 - 0:59 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso