• Liefste users,

    We zijn eruit! We hebben 27 inzendingen gekregen. Schrik niet van het lage aantal, want het zijn allemaal hele goede (kwalitatieve) inschrijvingen. En volgens ons lijken onderstaande 9 kandidaten de beste aanvulling voor het bemiddelaarsteam. Nu is het tijd voor de volgende ronde.

    Hoe gaat deze ronde in zijn gang?
    Tijdens deze ronde kan iedereen kennis maken met onze negen kandidaten. Deze ronde wordt open gesteld naar heel Quizlet, niet enkel naar bemiddelaars en moderators omdat bemiddelaars voornamelijk in contact komen met users. Jij kan nu dus iemand kiezen waarmee je in de toekomst graag wil samenwerken indien je een probleem hebt. Jouw stem is van belang!

    Hieronder stelt elke kandidaat zich voor aan de hand van 100 woorden in de hoop jou te overtuigen een goede bemiddelaar te zijn. Daarnaast is dit topic ook bedoeld om vragen te stellen aan de kandidaten zelf. Dit kunnen vragen zijn gericht naar de hele kandidatenlijst of naar een individu. Op deze manier kan je het vermogen van de kandidaten testen.

    Hoe lang kan ik vragen stellen/ stemmen op de poll?
    Je kan rustig de tijd nemen. Er zijn 2 weken om te stemmen. De deadline is woensdag 23 augustus 2017 om 23.59. Je hebt dus voldoende tijd om kennis te maken met de kandidaten. En onthoud: eenmaal je gestemd hebt, is er geen weg meer terug. Je kan jouw stem niet aanpassen. Neem dus de tijd om jouw voorkeursstem uit te brengen.

    Vooraleer je jouw stem uitbrengt zijn hier enkele opmerkingen omtrent onderstaande lijst:
          * De namen van de kandidaten staan op alfabetische volgorde en hebben niets met onze voorkeur te maken.
          * De 9 kandidaten wisten niet van elkaar dat zij door waren naar de tweede ronde, en hebben hun stukje dus helemaal zelf geschreven en ingestuurd zonder de invloed van een andere kandidaat.
          * De kandidaten mogen zichzelf alleen in dit topic promoten door vragen te beantwoorden. Stel dus vooral veel vragen, in het algemeen of aan een specifieke kandidaat, in dit topic! Stem-op-mij topics zijn dus niet toegestaan, net als elke andere promotie op Quizlet of buiten Quizlet.
          * We controleren de stemmen op fraude. Stemmen met meerdere accounts mag niet en alle stemmen van de accounts worden verwijderd.
          * De 3 kandidaten met de meeste voorkeursstemmen, worden bemiddelaar.


    Aire
    Ik ben Fanny, en ik wil graag helpen om Quizlet een gezelligere plek te maken (oftewel; door bemiddelaar te worden. Yup, die zag je vast niet aankomen).
    Een kant kiezen is iets wat ik slecht kan, net als debatteren. Ik ben vaak iets té flexibel in een discussie, wat bij het bemiddelen dan weer handig is. Ruimdenkend en flexibel te werk gaan ligt mij erg goed, en ik bied ook graag een luisterend oor. Ik kan goed objectief blijven in een conflict en ben oplossingsgericht. Mezelf voorstellen in 100 woorden kan ik dan weer niet, dus vragen zijn zeer welkom!


    Apaixonar
    Hoi allemaal!
    Aangezien de meesten mij waarschijnlijk niet kennen: mijn naam is Myrna en ik ben een 19-jarige studente. Aangenaam.
    Ik heb mij aangemeld voor bemiddelaar, omdat ik graag degene zou willen zijn naar wie leden toe kunnen komen voor hulp en advies als het gaat om problemen betreffende onenigheden tussen gebruikers onderling of achter de schermen. Zelf ben ik vóór objectiviteit als het om dit soort situaties gaat en ik zou er graag aan bij willen dragen dat alles eerlijk verloopt en problemen goed opgelost worden.
    Opdat we Quizlet samen een fijne plek kunnen laten zijn. (:


    Hooverphonic
    Hee mede Q-ers, ik ben Sarah. (: Misschien (her)kennen jullie mij als user of als vertrouwenspersoon hier op Quizlet.

    Ik heb me opgegeven als bemiddelaar omdat ik me erg verbonden voel met deze community en er graag meer voor wil betekenen.

    Ik doe vrijwilligerswerk waarin ik verschillende mensen coach, adviseer en me inzet in het verbeteren van de (geestelijke) gezondheidszorg.

    Ik kan goed luisteren, gerichte vragen stellen, heb een oordeel vrije houding, ben betrokken en neem mensen graag serieus. Ik ben kritisch en direct, maar blijf genuanceerd in wat ik zeg.

    Dit alles wil ik meenemen in een mogelijke bemiddelaars functie.


    Leliana
    Hoihoi lieve Q-ers! Ik ben Veerle. Quizlet is voor mij een fijne, en gezellige plek waar ik mijn creativiteit kwijt kan. Ik vind het belangrijk dat Quizlet voor iedereen een veilige en prettige plek is, en wil daar ook graag mijn steentje aan bij dragen. Ik wil voor jullie allemaal graag een luisterend oor zijn en helpen met het samen zoeken naar oplossingen voor mogelijke problemen. Ik ben geduldig, onpartijdig en doe altijd mijn best om de situatie zo te overzien dat er voor iedereen een oplossing komt. Ik hoop dat ik jullie hier binnenkort mee mag helpen als bemiddelaar!


    Lorem
    Ik wil bemiddelaar zijn, omdat ik graag voor anderen klaar sta.
    Voor mij voelt deze taak als iets wat ik kan, wat ik wil bereiken.
    Ik heb zelf veel dingen meegemaakt: ruzies, persoonlijke issues en dingen waar men ongelukkig van wordt.
    Ik wil die ervaringen gebruiken om anderen te helpen.
    Ik ben ook vriendelijk, open en ik kies geen partij.
    Kortom: ik houd er gewoon van om er voor iedereen te zijn.


    Meraki
    Hallo!
    Allereerst bedankt voor deze kans!
    Mijn naam is Marleen en ik ben 21 jaar. Ik heb verschillende diploma's, waaronder twee voor agressiepreventie, en genoeg ervaring omtrent bemiddelen. Als je hier nieuwsgierig naar bent, mag je er vooral naar vragen (als je bewijzen wil zien, kan dat).
    Gecombineerd met het feit dat ik me oprecht oncomfortabel voel bij confrontaties, zorgt dit ervoor dat ik graag mijn steentje bij wil dragen op Q!
    Tenslotte is het een mooie kans om (na meer dan acht jaar) iets terug te doen voor een site die mij lieve vrienden en mooie herinneringen heeft gegeven.


    Papiliones
    Hey iedereen!

    Het lijkt mij erg leuk om de functie van bemiddelaar te bekleden, omdat ik een voorliefde heb om mensen te helpen en iets te betekenen voor anderen. Wat mij geschikt maakt als bemiddelaar is dat ik een luisterend oor te bieden heb, behulpzaam en geduldig persoon ben, die graag tijd neemt voor iedereen. Ik blijf onpartijdig en probeer het van verschillende kanten te bekijken voor de personen in kwestie. Dat wil ik ook graag gaan toepassen op Quizlet.nl, zodat elk persoon zich veilig en comfortabel voelt bij mij.

    Als er vragen zijn, stel ze gerust.

    Veel liefs, Filiz


    Seaworth
    Aangeboden!

    Rustige, jonge vrouw van 23 met een decennia aan Q-ervaring. Een positieve dame met goed werkende oren en oog voor detail. Ze is oplossingsgericht, eerlijk en altijd duidelijk. Nieuw in de wereld van online jobs, maar zeer gemotiveerd en passievol over Quizlet zelf.
    Zet zich altijd voor de volle 100% in en wil niets liever dan het mooie en fijne Quizlet helpen behouden. Ze is zeker van haar talenten en bewust van haar valkuilen. Geef haar een kans – ze stelt niet teleur. Ze wil het, ze kan het. En ze heet[/c Laura.


    Slughorn
    Hoi allemaal,
    Ik ben Danique, 24 jaar oud en onderhand zes jaar lid van Quizlet. Dit jaar ga ik afstuderen voor juf basisonderwijs, waar ik het liefst lesgeef aan de kleuters.
    De reden om bemiddelaar te worden is dat ik mee wil werken aan een gezellig en veilig Quizlet voor iedereen. Ik ben een geduldig persoon, met een goed luisterend oor. Mocht ik bemiddelaar worden, zal ik tijdens bemiddeling onpartijdig blijven en naar beide partijen duidelijkheid uitspreken. Ik zorg ervoor dat beide partijen zich door mij gehoord voelen en wil op deze manier mijn bijdrage leveren.


    Klik hier voor de poll!

    Veel succes aan de kandidaten toegewenst en hopelijk vindt iedereen een geschikte kandidaat voor deze functie.

    Vele crewgroetjes

    Q&A:
    Link naar de bundeling van alle vragen en antwoorden uit dit topic.

    [ bericht aangepast op 18 aug 2017 - 18:38 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Het gaat allemaal zo snel! 😕 Veel geluk nog iedereen.

    [ bericht aangepast op 20 aug 2017 - 10:09 ]


    "If you're going through hell, keep going." † Winston Churchill.

    Scandal
    1: Naar wie kijk je op?
    Dit vind ik een hele lastige vraag. Ik ben iemand die altijd heel erg kijkt naar het individu. Er zijn wel eigenschappen van anderen die ik heel bijzonder vind maar ik heb niet specifieke mensen waar ik heel erg naar op kijk. Als ik dan toch iets moest kiezen zouden het de dokters en onderzoekers zijn die zich inzetten voor onzichtbare ziektes.
    2: Wat maakt je oncomfortabel?
    Onrecht maakt mij best wel oncomfortabel. Als de meerderheid van de groep weet dat iets niet goed is maar het toch doet. Ik kies dan ook niet vaak de makkelijke weg van meedoen maar juist de weg waarin ik anderen en mezelf uitdaag om te snappen waarom het fout is (cliche voorbeeld zou pesten kunnen zijn).
    3: Waar zie je jezelf over 3 jaar? (zowel op Quizlet als in real life)
    Ik hoop heel erg dat ik over 3 jaar mijn eigen plekje/apartementje heb, studeer of werk en me qua gezondheid een stuk beter voel. Op Quizlet kan ik niet zo goed voorspellen maar ik ga er van uit dat ik er nog steeds zal zijn. c:
    4: Vertel eens over toen een collega/vriend/partner zijn werk niet naar behoren deed, bijvoorbeeld bij een groepswerk. Hoe pakte je dat aan?
    Dit is altijd lastig. Het lijkt wel een beetje een vloek bij samenwerken dat er altijd 1 iemand is die alles doet en de rest een beetje aanklooit (dit is heel generaliserend maar you get the point). Ik ben daar vrij streng in. Ik wil best wat meer werk opnemen maar je maakt gewoon af wat je moet maken en zal de anderen daar ook tot aansporen. Het blijft hun verantwoordelijkheid. Gebeurt het niet en moet ik het inleveren (school/werk) kan de leidinggevende of docent van mij ook te horen krijgen dat de ander zijn/haar werk niet goed doet. Veel mensen vinden dit snitchen maar ik vind het terecht. Bij mijn partner zou ik aangeven dat alles een two way street is en ik niet alles voor hem/haar ga doen want hij/zij is zelf ook volwassen genoeg om te weten dat je beide inzet moet tonen. Hier ben ik vrij resoluut in.
    5: Wat geeft je energie?
    Kleine dingen. Knuffelen met de hond, tekenen, een goed boek lezen, mijn kamer opruimen/schoonmaken, een gezellige avond met vrienden, een fijn telefoongesprek. Niks groots en meeslepends verder.
    6: Wat ontneemt je energie?
    Heel veel. In de fysieke zin eigenlijk alles (door mijn gezondheid) in mentale zin hangt het er van af hoe het gaat met mijn fysieke gesteldheid. Ben ik al moe en heb ik veel pijn ontnemen meer dingen mij energie dan op een goede dag. Maar daar zijn ook veel manieren voor om daarmee om te gaan.
    7: Wat verwacht je aan te treffen op het bemiddelaars- en moderatorforum?
    Ik ben er al eens geweest dus ik weet wel ongeveer hoe het er aan toe gaat. c:
    8: Bemiddelaars moeten niet enkel met elkaar samenwerken, maar ook met de moderators (en mij haha). Wat verwacht je van deze samenwerkingen? Wat/hoe ga je ondernemen indien het niet zo is als verwacht? (zowel als het beter als slechter is dan verwacht)
    Ik denk dat het met de meeste dingen vrij natuurlijk en soepel zal gaan. Mogelijk dat bij wat meer persoonlijke situaties het soms wat stroever kan gaan maar van wat ik me herinner is er vrij veel vrijheid om dingen te vragen en op een respectvolle manier te uiten wanneer er iets wat minder goed gaat. Gewoon over praten dus als er iets niet goed zit.
    9: Het is algemeen geweten dat het lucht-je-hart vaak een gespreksonderwerp is op het modforum. Er zijn reeds ook al vele ingrepen gedaan over verschillende jaren. Recente ingrepen waren een sluiting voor enkele dagen en een oproep van de bemiddelaars. Wat vind jij van deze recente ingrepen en zou je iets anders gedaan hebben? (Het antwoord kan niet fout zijn want jullie hebben natuurlijk niet dezelfde achtergrondkennis als de crew.)
    Ik denk dat voor veel Q-ers het LJH een vrij belangrijk deel is van Quizlet. Maarja, bij actieve plekken is altijd meer wrijving en mogelijkheid tot steken onder water. Ik vond het wel goed om het een paar dagen te sluiten maar ik denk niet dat permanent sluiten de oplossing is, teveel mensen maken veel gebruik van het LJH. Het blijft een knelpunt en ik hoop dat de sluiting en de oproep van de bemiddelaar iedereen een beetje aan het denken heeft gezet over hoe schadelijk steken onder water kunnen zijn.
    10: Geef een voorbeeld van toen je laatst (ik wil een uitleg over waarom je dat moment hebt gekozen):
    - Partijdig was: Toen een goede vriend mij vertelde over een meisje waar hij verliefd op was maar ook het had over alle red flags. Ik ben daar vrij partijdig in, en probeer bij hem dus ook aan te dragen, ondanks dat ik de dame in kwestie niet ken zo veel red flags zo vroeg in het begin not done is. Uiteindelijk heb ik haar de benefit of the doubt gegeven omdat hij het toch heel graag wilde, maar dat was niet makkelijk. Ik was hier juist partijdig omdat in dit geval mijn vriend wil beschermen van wat vrij obvious heartbreak lijkt voor mij.
    - Onpartijdig was: In een familie is regelmatig gekibbel en laatst was mijn zus boos over iets wat mijn moeder had gezegd en ik hoor dan afzonderlijk beide kanten van het verhaal. En hoewel ik vond dat de ene misschien iets meer gelijk had dan de ander heb ik er voor gekozen om toch onpartijdig te blijven en ze aan te sporen tot het uitpraten en laten gaan. Zodra ik partijdig ben in deze situatie gooi ik alleen meer kolen op het vuur, dus dan is het beter om alleen aan te horen en proberen nieuw inzicht te bieden.
    - Trots was op jezelf: Ik was gisteren heel trots op mezelf. Ik heb een pittige week achter de rug waar ik niet lekker in mijn vel zat, veel pijn had aan mijn rug en me heel erg zorgen maakte om de uitslag van de mri. Gister had ik het hoogtepunt en echt een off-day waar ik het liefste alleen in mijn bed wilde janken, maar ik ben er toch even uit gegaan om een uurtje te wandelen (ik moet elke dag bewegen ivm herstel operatie) en ik ben best wel trots op mezelf dat ik me heb gepusht ondanks dat ik me super shit voelde.
    - Een glimlach op je gezicht had: Toen ik vrijdag mijn hondje ging ophalen van de trimmer. Ze was weer helemaal mooi en zacht en super blij om me weer te zien en helemaal enthousiast. Daar ga ik altijd van lachen.
    - Iets nieuws leerde: Ik ga 3 keer in de week naar de fysiotherapeut en iedere keer leer ik weer nieuwe dingen over mezelf en mijn lichaam en ik merk dat het steeds een beetje makkelijker wordt om de signalen van mijn lichaam weer te leren herkennen. Heel prettig en leerzaam dus, zo leer je jezelf ook weer kennen, niet alleen fysiek maar ook mentaal omdat je leert omgaan met vrede te hebben over alles wat je voelt op dat moment.

    Pittige vragen wel Erica. Ze waren niet allemaal makkelijk te beantwoorden. (nerd)


    The truth is out there.

    - laat maar, ik ben weer eens dom geweest.:')

    [ bericht aangepast op 23 aug 2017 - 13:30 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Scandal
    1: Naar wie kijk je op?

    Mijn moeder. Mijn moeder heeft ontiegelijk veel ervaring in haar leven en ze helpt mij altijd met advies geven op sommige momenten of situatie's, omdat ze al die momenten en situatie's al heeft doorstaan. Ze accepteert mij voor hoe ik ben, ik kan echt mezelf zijn bij haar en ze luistert naar alles wat ik te zeggen heb, zelfs de onbenulligste dingen wat je kan bedenken. Ze is echt mijn steun en toeverlaat. Daarnaast ook voor mij een groot voorbeeld, hoe je als moeder moet zijn. Ze heeft mij ook heel veel dingen geleerd en wat ze vooral mij heeft gezegd is dat je nooit afhankelijk moet zijn van iemand. Ik ga hier niet sentimenteel over doen, maar ze is mijn alles en mijn beste vriendin. (:

    2: Wat maakt je oncomfortabel?

    Wat mij oncomfortabel maakt is, als twee mensen die ik goed ken ruzie maken voor mijn ogen. Ik krijg die gevoel pas als ze echt in het begin ruzie maken en die gevoel verdwijnt dan ook weer. Daarna schakel ik eigenlijk mezelf in om neutraal te blijven tijdens de ruzie en probeer ik hun te sussen en om te bemiddelen. Tijdens de ruzie ben ik niet meer oncomfortabel, maar echt in het begin, want dan zit je er echt bij van: En nu?
    Daarnaast als ik perrongeluk iets eruit flap, wat totaal niet mijn bedoeling is en dat mensen daar de spot meedrijven of erom gaan lachen. Dat is zo oncomfortabel, dat ik die mensen altijd probeer te negeren en het gevoel probeer te onderdrukken.

    3: Waar zie je jezelf over 3 jaar? (zowel op Quizlet als in real life)

    Over drie jaar woon ik sowieso nog thuis, omdat ik het hier heerlijk vindt. Hopelijk krijg ik tegen dan wel een vriend, zodat ik toch een beetje kan settelen en een begin kan maken aan een eigen gezin (Natuurlijk gaan samenwonen en trouwen voorop. :p ). Met mijn bedrijfje dat het toch wel flink is gegroeid met mijn klantenkring. Daarnaast is het wel leuk om nog een opleiding te hebben gedaan, voornamelijk BBL en dat ik nog meer cursussen heb gedaan met betrekking op mijn werk.
    Op Quizlet, wie weet dat ik dan nog steeds bemiddelaar ben of dat ik weer voor een nieuwe bemiddelaar verkiezing moet strijden. Dat ik hier na drie jaar nieuwe mensen heb leren kennen die ik erbij kan betrekken in mijn vriendenkring en dat ik nog steeds wedstrijden organiseer, aan mijn verhalen en gedichten schrijf en met ORPG/RPG bezig ben.

    4: Vertel eens over toen een collega/vriend/partner zijn werk niet naar behoren deed, bijvoorbeeld bij een groepswerk. Hoe pakte je dat aan?

    In mijn opleiding werkte ik altijd graag met een klasgenootje/vriendin, omdat we beiden er ook echt voor werkte en goed konden overleggen met elkaar. Er was toen een keer dat er een meisje die wij ook kenden in ons groepje moest. Op zich vonden we dat niet erg, want ze was aardig, alleen kon ze nogal lui en nonchalant zijn. Er was een moment dat die vriendin en het meisje niet op school waren, maar ik wel en we moesten onze project laten zien aan onze begeleidster. Het was echt zenuwslopend, omdat ik echt nog dingen moest controleren of alles wel goed stond en toen bleek bepaalde stukken te missen dat het meisje gemaakt moest hebben. Op dat moment hadden we geen Whatsapp natuurlijk, dus moesten we via sms aan de slag. Gelukkig reageerde ze wel snel en had ik wel gezegd dat ze het nu moest sturen en had ik de situatie uitgelegd. Gelukkig kreeg ik wel die antwoorden van haar, maar ze waren zo kort en dat kon natuurlijk niet. Dus ik heb daarnaast mijn vriendin gebeld/gesmst en die hielp ook mee, maar die vond het ook niet leuk, hoe het liep. Ze had wel duidelijk gezegd, dat ik echt moest gaan zeggen dat die meisje nog meer moest schrijven. Het was echt lastig, want je wilt niet als een zeur overkomen, maar het moest, want ik moest het de volgende uur inleveren. Ik zat namelijk in een tussenuur. Dus heb ik dat meisje weer gesmst en gezegd dat het kort was, dus moest ze meer gaan schrijven. Gelukkig pakte ze dat goed op en kreeg ik toch op het laatste moment grote stukken tekst die ik in het document kon doen. Paar dagen later kwamen ze beiden weer naar school en had ik toch eerlijk gezegd tegen dat meisje dat ze op tijd haar dingen bij mij moest inleveren, zodat niemand voor verassingen te wachten stond. Hoe ik dat heb aangepakt was, om eerlijk tegen iemand te zijn en het uit te leggen, wat er aan de hand is. Zo kunnen mensen toch weten wat er scheelt en dat ze de volgende keer dat niet moeten doen.

    5: Wat geeft je energie?

    Wat mij energie geeft is, dat ik dan leuke dagen heb gehad. Dus bijvoorbeeld een dagje weg met vriendinnen of een dagje weg met familie. Dat geeft mij toch een boost om de week door te komen. Het kan ook met hele kleine dingen, dus met een vriendin bellen, praten met mijn moeder, een leuke behandeling doen met een opgewekte klant of dat ik een leuke serie aan het kijken ben. En vooral lekker genieten wat je aan het doen bent.

    6: Wat ontneemt je energie?

    Wat mij energie ontneemt is, als ik niets aan het doen ben, dan word ik sneller moe en doe ik ook niets nuttigs. Wat mij ook vooral enegie ontneemt als ik elke dag afspraken heb staan of dat ik overal naar toe moet, maar dat ik geen middagje of een dagje vrij ben. Dan ben ik echt doodmoe en wil ik de hele dag niets doen. Dus ik wil graag dan regelmaat hebben in mijn leven om nog steeds energiek te voelen, tussen wat ik wel en niet leuk vindt. Een belans in mijn energie. ^^

    7: Wat verwacht je aan te treffen op het bemiddelaars- en moderatorforum?

    Chaos! Wat ik wel verwacht is dat alles overzichtelijk is en dat er goed samengewerkt wordt. Dat alles duidelijk wordt vertelt/uitgelegd en dat er een goede sfeer hangt, wat ik zelf erg belangrijk vindt. Verder weet ik niet echt wat ik kan verwachten, omdat ik het bemiddelaars-moderatorforum niet heb gezien. Dus dan gaat het wel spannend zijn, als ik bemiddelaar word, hoe het werkelijk daaraan toe gaat, haha. :p

    8: Bemiddelaars moeten niet enkel met elkaar samenwerken, maar ook met de moderators (en mij haha). Wat verwacht je van deze samenwerkingen? Wat/hoe ga je ondernemen indien het niet zo is als verwacht? (zowel als het beter als slechter is dan verwacht)

    Wat ik verwacht van deze samenwerking is, dat het goed gaat. Natuurlijk kan het soms niet goed gaan of dat het niet zo is als verwacht, maar ik heb geen hoge verwachtingen dat de samenwerking perfect is. Jullie zijn ook mensen en users die gebruik maken van Quizlet. Dus iedereen kan wel fouten maken en dat is menselijk. Hoe en wat ga ik ondernemen als het slechter of beter is als verwacht, dan is praten de beste oplossing. Dan ga ik met de desbetreffende persoon/personen praten en overleggen hoe onze samenwerking beter kan of hoe we het stabiel kunnen houden.

    9: Het is algemeen geweten dat het lucht-je-hart vaak een gespreksonderwerp is op het modforum. Er zijn reeds ook al vele ingrepen gedaan over verschillende jaren. Recente ingrepen waren een sluiting voor enkele dagen en een oproep van de bemiddelaars. Wat vind jij van deze recente ingrepen en zou je iets anders gedaan hebben? (Het antwoord kan niet fout zijn want jullie hebben natuurlijk niet dezelfde achtergrondkennis als de crew.)

    Wat ik van deze recente ingrepen vindt, is dat het goed is opgelost. Het was een goede besluit om het topic een paar dagen gesloten te houden en dat de bemiddelaars een topic lieten zien, waarom ze dat hebben gedaan en de users te laten weten dat ze voor hun zijn. Ik zou niet iets anders hebben gedaan, dat was echt een goede beslissing, omdat de users dan zo meekrijgen dat het even "genoeg" was in het lucht je hart topic. Verder hebben we inderdaad niet dezelfde achtergrondkennis als jullie, dus om iets anders gedaan te hebben zou ik het dan niet weten, wat je nog meer kan doen.

    10: Geef een voorbeeld van toen je laatst (ik wil een uitleg over waarom je dat moment hebt gekozen):
    - Partijdig was:


    Ik heb hier echt heel goed over nagedacht, maar ik kan helaas geen voorbeeld geven. Recent weet ik dat ik altijd onpartijdig ben geweest en heb ik niet een situatie gehad dat ik partijdig was en in het verleden, zou ik best wel partijdig zijn geweest, maar dat kan ik mij niet meer herrinneren. Dus sorry, dat ik niet hier een voorbeeld kan neerzetten. Mocht mij toch nog iets te binnen schieten, dan laat ik het zeker weten!

    - Onpartijdig was:

    Mijn moeder en een familielid hadden wat oneindigheid met elkaar en ik bemiddelde om de ruzie te sussen. Het was namelijk via Whatsapp en als je daarop een ruzie/discussie hebt dan interpreteer je het heel anders, dan dat het werkelijk was. Die familielid heeft via mij ge-appt, omdat ze zei dat ik ten alle tijde rustig was en ze voelde zich vertrouwt dat ik de informatie goed overbracht naar mijn moeder. Uiteindelijk heb ik gezegd dat ze elkaar moesten gaan bellen, naar elkaar luisteren en het goed moesten maken.
    Waarom ik deze moment heb uitgekozen is, dat ik aan jullie wil laten zien dat ik onpartijdig blijf. Maakt niet uit in welke opzichten. Ik blijf altijd neutraal en onpartijdig bij een ruzie of een discussie.

    - Trots was op jezelf:

    Wat ik hierboven bij "onpartijdig" heb geschreven, dat mijn familielid een compliment had geschreven dat ik ten alle tijde rustig was. Dat maakte mij toch even trots op mezelf, omdat iemand zag dat ik dat ben en dat ze zich vertrouwt voelde om die informatie aan mij door te geven aan mijn moeder.
    Waarom ik deze moment heb uitgekozen is, om te laten zien dat ik ten alle tijde rustig blijf bij situatie's.

    - Een glimlach op je gezicht had:

    Ik was laatst in kinderdijk en het was die dag prachtig weer. Het was echt zo leuk op kinderdijk en we waren toen op het laatste moment op een bootje om een tour door kinderdijk te maken en ik zat helemaal vooraan. De wind die langs je heen gleed, het rivier die door de zon glinsterde en het leuke gezelschap om mij heen, waardoor ik glimlachte.
    Waarom ik deze moment heb uitgekozen is, geniet van het leven. Al is het van de kleine momenten of momenten die je met familie of vrienden bent. Het maakt niet uit hoe groot of klein het is. Het is jouw leven, jij bepaalt wat jij wilt doen en waar jij gelukkig van wordt.

    - Iets nieuws leerde:

    Op dit moment heb ik niet iets nieuws geleerd van mezelf of van anderen. Ik ben zelf wel leergierig, dus ik wil zeker nog een cursus doen of een opleiding om weer nieuwe dingen te leren. Daarnaast ben ik wel mijn schrijven aan het verbeteren en oefenen, maar dat is het dan wel.

    Hopelijk is alles een beetje duidelijk. ^^


    One Who Travels A Higher Path.

    Ik had heel wat in te halen, maar hier is alvast een deel van de antwoorden haha. Ik hoor het graag als ik tot nu toe iets heb overgeslagen of iets onduidelijk is. Vanavond ga ik verder met de rest, maar eerst werken. (:

    Jure schreef:
    @Iedereen
    Wat is je allergrootste droom?

    Mijn allergrootste droom is toch wel om zoveel mogelijk van de wereld te zien. Ook wil ik heel graag carrière maken, maar ik ben er nog niet helemaal uit waarin precies. :’)
    Kayn schreef:
    Ik heb ook nog een vraag voor alle kandidaten c:
    Hoe werken jullie in groepsverband en hebben jullie hier ervaring mee? Zo ja, dan heb ik graag een toelichting :Y)

    Mijn ervaring met werken in groepsverband komt toch voornamelijk vanuit mijn opleiding en mijn werk. Op mijn opleiding gaat het dan voornamelijk om groepsopdrachten, zoals onderzoek doen en artikelen schrijven. Op werk, ik werk in de horeca in de bediening, gaat het er vooral om dat iedereen zijn/haar taken zo snel en goed mogelijk uitvoert, omdat anders de gasten natuurlijk ontevreden worden en alles een grote puinhoop wordt. :’)
    Wat betreft groepswerk vind ik het heel belangrijk dat iedereen weet waar hij/zij aan toe is en dit kan natuurlijk alleen als iedereen goed blijft communiceren met elkaar – communicatie is dan ook wel wat groepswerk maakt of breekt. Daarnaast is het naar mijn mening van belang dat iedereen ook om hulp kan vragen en de rest bereid is om hulp te verlenen wanneer nodig. Hoewel ik liever eerst zelf iets probeer te doen, vind ik het wel erg fijn dat ik binnen een team terug kan vallen op anderen. (:
    Adsthetic schreef:
    Alle kandidaten —
    • Waarom zou jij de functie NIET mogen krijgen?
    • Wat onderscheidt jou van de andere kandidaten?
    • Jan is een moderator en Piet's beste vriend. Jan weet alles over Piet en vice versa. Op een dag hebben ze knallende ruzie en Jan opent een topic waarin hij een heel duidelijke steek onder het water geeft aan Piet. Iets in de trant van: "Piet chanteert me om informatie door te geven." Piet reageert er dan op en onthult dat Jan hem soms dingen uit het modforum zegt. Beide partijen komen naar jou voor bemiddeling. Hoe pak je de case aan?

    Stel gerust vragen als je iets niet snapt ─ wie weet kan het de kwaliteit van je antwoord verbeteren.

    - Naar mijn mening is er niemand die deze functie niet zou mógen krijgen, maar de ene kandidaat zal geschikter zijn dan de ander. Iets wat mij wellicht minder geschikt zou maken, kan zijn dat ik soms iets te perfectionistisch ben. De drang om dingen heel goed te doen, of het nu bemiddelen of schoolwerk is, is bij mij heel groot en dat kan weleens voor twijfel of vertraging leiden. Gelukkig leer ik hier steeds beter mee omgaan en dat scheelt een hoop stress.
    - De andere kandidaten ken ik niet goed genoeg om te kunnen zeggen wat mij precies onderscheidt van hen, dus deze vraag vind ik lastig om antwoord op te geven. Toch zullen er uit ieders antwoorden toch wel kleine verschillen blijken. Daarom zou ik voor deze vraag graag verwijzen naar antwoorden die ik al gegeven heb.
    - Zoals Scandal eerder zei, valt dit in eerste instantie niet helemaal onder de taak van bemiddelaar. Wel zullen wij als adviespunt fungeren als de moderators hiero vragen en dat is dan ook wat ik in dit geval zal doen. In eerste instantie zal ik mij dus afzijdig houden totdat er om hulp gevraagd wordt. Ik zal in dit geval dus degene die deze case verder onderzoekt helpen met het zo goed mogelijk afhandelen door wanneer nodig te adviseren over hoe er het beste met Piet en Jan gecommuniceerd kan worden en helpen met het analyseren van achtergrondinformatie om de situatie beter te begrijpen.
    Eledhel schreef:
    Vraagjes aan alle kandidaten:
    1. In hoeverre zullen jouw levenservaringen (bijvoorbeeld je schoolsituatie, werkervaring, sociale ontwikkeling etc.) meespelen in jouw rol als bemiddelaar? Voorbeeldje: stel, je bent vroeger bijvoorbeeld ontzettend gepest geweest, dan kan een ruzie die jij moet oplossen best triggerend werken, of iets in die richting. Idk ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
    2. Stel, je bent heel actief in het LJH-topic en er is daar een grote ruzie, waar een paar van jouw vrienden bij betrokken zijn. Hoe los je dit op?
    En dat was het wel, haha.

    1. Ik denk dat levenservaringen over het algemeen wel een rol spelen bij zo’n beetje alles wat je doet en dan voornamelijk de dingen die je aan bepaalde ervaringen doen herinneren. Echter ben ik wel van mening dat dit in veel gevallen juist positief kan zijn. In mijn geval heb ik geen dingen meegemaakt die echt triggerend zouden kunnen werken; ruzies die ik meegemaakt heb, zou ik bijvoorbeeld los laten staan van bemiddelen. Maar als dat wel het geval was geweest, zou dit ook niet per se hoeven gebeuren mits ik het zelf verwerkt heb en een plaats gegeven heb. Nogmaals: ik denk dat levenservaring voornamelijk in het voordeel zal werken en dat je er in principe beter door zou kunnen helpen.
    2. Het feit dat zij mijn vrienden zijn, maakt dit natuurlijk iets complexer. Allereerst zou ik nagaan of zij behoefte hebben aan bemiddeling. Zo niet, dan houdt het daar op. Zo wel, dan zou ik eerst naar mijn mede-bemiddelaars en de users zelf toe stappen met de vraag of zij het wel oké vinden dat ik als bemiddelaar zou fungeren. Zelf ben ik ervan overtuigd dat ik wel degelijk objectief zou kunnen zijn in zo’n situatie. Als mijn collega-bemiddelaars en de betrokken users er echter niet achter staan, zou ik het aan een andere bemiddelaar overdragen.
    Baudelaire schreef:
    Aan iedereen:
    Wat vind jij dat je kunt toevoegen aan het huidige bemiddelaarsteam. Wat voor kwaliteiten zorgen ervoor dat we ons als team beter kunnen inzetten voor de users?

    Naar mijn mening kan ik heel goed samenwerken en dat is toch wel belangrijk wil je als team goed kunnen functioneren. Nou ken ik de andere bemiddelaar verder niet persoonlijk, dus het is lastig te zeggen wat ik precies toe zou voegen. Wel kan ik nogmaals vermelden dat ik veel online ben, goed kan luisteren en heel geduldig ben. En daarnaast dan dat ik binnen een team voorstander ben van veel communiceren om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. Het opnoemen van kwaliteiten vind ik echter lastig, want het lijkt mij dat het verschilt per persoon welke kwaliteiten hij/zij juist wel en welke niet vindt bijdragen aan een goed functionerend team.
    Sacramental schreef:
    @bemiddelaar kandidaten:
          1. Voor de personen die evenwel een vertrouwenspersoon zijn, mocht je bemiddelaar worden: wat zou je doen met de informatie die je over de betreffende user hebt? Want het lijkt me dat ze sommige dingen in vertrouwen vertellen en persoonlijk zou ik het niet fijn vinden als daarover gesproken zou worden achter de schermen.
          2.1 Stel: je kunt niet omgaan met één (of meerdere) bemiddelaars of crewleden, hoe zou je dat behandelen? Wat zou je aanpak en houding zijn?
          2.2 Wat als je het op een respectvolle manier verteld hebt en het contact verbeterd niet tussen jullie?
          3. Hoe reageren jullie op ruzies in het echte leven? Niet alleen van jezelf, maar tevens van je vrienden / familie / collega’s, noem het maar op.
          4. Hoe zou je het aanpakken wanneer één van de users die ruzie heeft je vriend(in) is?
          5. Als ex – bemiddelaar weet ik dus ook het één en ander van hoe het achter de schermen gaat en wat bemiddelaar – zijn precies inhoudt. Nu vraag ik me af hoezo je een goede vervanger zou zijn en waarom jij de juiste collega zou zijn voor de huidige bemiddelaars. (Dit gaat dus niet per sé om een karaktereigenschappen – vraag, maar over wat jij voor de bemiddelaars zou kunnen betekenen en wat je van het contact verwacht, bijv.)
          6. Stel: een user, crewlid, etc. verwacht van jou een gemeend excuus, hoe sta je daarin? (Het maakt verder niet uit wat er afgespeeld is, eigenlijk vraag ik het me af in verschillende situaties. Dus er is iets voorgevallen waar je er nog wel in kan komen en juist totaal niet.)
          7. Denk je dat je je kan verbeteren als persoon mocht je bemiddelaar zijn geworden? Zo, ja of nee: waarom?
          8. Nog een voorbeeld – vraag: Het loopt niet helemaal lekker in het team en naast het feit dat dit de sfeer aantast, merk je nog iets anders op. Nl. dat er niet eerlijk tegenover (sommige) users wordt gedaan. Jij, als bemiddelaar, kan alles meevolgen. Hoe zou je reageren?
          8.2 Je komt erachter dat een crewlid informatie heeft doorgespeeld aan iemand. Wat zou je reactie zijn? Zou het anders zijn geweest als het crewlid een vriend(in) van je was?
          9. Bonusvraag: ben je bang voor vriendjespolitiek?
    Mocht iemand iets niet begrijpen, vraag het me dan! (: [/font]

    1. Niet van toepassing, aangezien ik geen vertrouwenspersoon ben.
    2.1 Naar mijn weten is dit ook niet van toepassing. Als dit echter wél het geval zou zijn, zou ik persoonlijke onenigheden aan de kant schuiven om een goede uitvoering van onze taken niet te belemmeren.
    2.2 Ik hoef geen beste vrienden te zijn met iedereen in de crew. Als de band tussen ons twee niet zou verbeteren, is dat jammer maar helaas niet anders. Zelf zou ik een neutrale houding aan blijven houden en dan kan ik alleen maar hopen dat de andere persoon dit ook doet. Je kan niemand dwingen om aardig tegen je te zijn, jouw hulp aan te nemen et cetera.
    3. Van ruzies houd ik niet, daar kan ik eerlijk in zijn. Als er een ruzie gaande is in mijn omgeving, is mijn eerste reactie dat ik die zo snel mogelijk zo willen oplossen. Natuurlijk maakt het een verschil of de betreffende personen op hulp zitten te wachten of niet, maar zo ja, dan help ik graag. Als ik zelf in een ruzie zit, ben ik heel erg van het praten zonder de ander aan te vallen als in “Jij dit, jij dat”. Dan leg ik mijn gedachten en gevoelens uit en luister ik naar de ander, zodat we er samen mogelijk uit kunnen komen.
    4. Vriendin of niet, iedere user is gelijk en dient ook gelijk behandeld te worden. Nee, ik zou deze case niet anders aanpakken dan anderen. Een bemiddelaar hoort objectief te zijn en als dit uiteindelijk toch niet werkt vanwege de vriendschap tussen de betreffende user en mij, zowel vanuit zijn/haar kant als die van mij, dan is het beter om de case over te dragen aan een andere bemiddelaar.
    5. Allereerst denk ik dat mijn ambitie om deze functie te leren beoefenen een pluspunt is als nieuwe bemiddelaar; ik heb me natuurlijk niet voor niets aangemeld. Ook zou ik geheel neutraal de functie instappen, omdat ik vrijwel niemand uit de crew en van de ‘normale’ users ken. Daarnaast ben ik vaak online en, zoals ik al eerder zei, heel erg gericht op goede communicatie. Hiermee denk ik dat ik het team goed kan helpen. Oh, en ik verwijs graag naar eerdere vragen waarin naar goede eigenschappen et cetera werd gevraagd. (:
    6. Als ik iets verkeerd heb gedaan, bied ik graag mijn excuses aan. Daar heb ik dan ook totaal geen moeite mee. Het is echter een ander verhaal als iemand om excuses vraagt terwijl ik niets verkeerd heb gedaan, of in ieder geval denk van niet, dan vind ik dat iets lastiger. Ik zou in eerste instantie bekijken of de schuld inderdaad bij mij ligt. Zo ja, dan zal ik altijd mijn excuses aanbieden. Zo nee, dan zou ik het eventueel alsnog kunnen doen, maar dan zou de oprechte waarde verloren gaan en dus zou ik het eerder niet doen.
    7. Ja. De bemiddelaarsfunctie is een nieuwe ervaring voor mij en nieuwe ervaringen kunnen zeker bijdragen aan zelfontwikkeling.
    8.1 Ik zou er sowieso iets van zeggen. Dit zou ik echter niet doen zonder eerst met mijn mede-bemiddelaars over de situatie gesproken te hebben, omdat het toch om de gehele crew zou gaan en ik denk dat het niet verstandig is om hier in mijn eentje in te gaan staan. Daarbij is het wel van belang dat er niet aanvallend gehandeld wordt, dus voornamelijk rustig uitleggen hoe en wat en niet “jij doet dit en jij zit fout en ik heb sowieso gelijk”.
    8.2 Informatie dat achter de schermen hoort doorspelen mag simpelweg niet en dus zou ik diegene daar op aanspreken. Dit zou niet anders zijn als ik bevriend ben met het betreffende crewlid, hoewel dit het mogelijk lastiger kan maken. Ik kan het niet vaak genoeg benadrukken, maar objectiviteit is zeer belangrijk.
    9. Bang? Nee. Er is altijd wel een kans op vriendjespolitiek, aangezien veel users elkaar kennen, maar nee. Het kan gebeuren, maar dat is dan maar zo. Ik hoop en ga er vanuit dat iedereen die stemt, stemt op de persoon die zij het meest geschikt vinden voor de functie en niet op basis van vriendschap.


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    De laatste vragen, door mij ingevuld ˆˆ

    Sempre
    1. Is er, op dit moment, een mogelijkheid dat je privé leven je taken als bemiddelaar in de weg gaan zitten? (Denk aan school, je thuis situatie of misschien je gezondheid, je hoeft dit niet toe te lichten.)
    Nee, dat is er niet.

    2. Hoeveel tijd breng je gemiddeld door op Quizlet?
    Pfoe, Ik denk gemiddeld twee uur per dag. Dat wil niet zeggen dat ik elke dag twee uur achter de laptop of telefoon zit. Maar ik open Quizlet vaak even voor tien minuten op mijn telefoon, en dan ga ik weer verder met wat ik deed. Daarnaast heb ik avonden waar ik de halve avond achter Quizlet zit, maar natuurlijk ook avonden dat ik werk of zoiets.

    3. Verwacht je dat je nog lang op Quizlet actief zal blijven?
    Ja, dat denk ik wel ja

    Rubin
    1) Jens en Kaat organiseerden samen een wedstrijd. In het begin werd er wel samen besproken, maar steeds meer maakte Jens zelf beslissingen zonder het aan Kaat te vragen. De wedstrijd eindigt alsof Jens de hoofdorganisator was, terwijl het de bedoeling was beiden als evenwaardige organisatoren eraan te werken. Dit zit Kaat dwars, echter vindt ze het moeilijk zelf met Jens erover te praten en schakelt jou in. Jens vindt een bemiddeling prima, maar geeft aan dat hij het druk heeft. Zowel Kaat en jij gaan hier rekening mee houden. Als bemiddelaar zou je ook geduldig moeten zijn, maar je merkt dat Jens eigenlijk wel elke dag nog online komt en redelijk actief op het forum bevindt. Er is ondertussen 1 week voorbij, maar nog steeds heb je geen antwoord van hem. Kaat merkt het ook op en stuurt je daarom de vraag: "Heb je al wat van Jens gehoord?". Wat doe je nu?
    Ik denk dat ik sowieso een herinneringsmail - als die niet al gestuurd is - zal sturen naar Jens. Het zou kunnen dat het beantwoorden van deze mail er tussenuit geschoten is doordat deze jongen druk is. Ik denk dat ik in die mail ook zal vragen of Jens nog steeds baat heeft bij bemiddeling, als hij dit niet heeft namelijk heeft het mailen uiteindelijk ook geen zin. - Mocht ik hier echt geen antwoord ook op krijgen, kan ik altijd nog eventueel medebemiddelaars inschakelen, om te zien of zij nog iets weten wat ik kan doen. Maar met iemand mailen, die zelf niet terug pbt, is een lastige zaak om op te lossen.

    2) Ik zet even 3 situaties op een rij:
    1. Er is een conflict tussen een user en een moderator. De user vraagt bij jou bemiddeling aan.
    2. Dezelfde situatie, maar hier is het de moderator die om bemiddeling vraagt.
    3. Er is een conflict tussen 2 moderators.
    Vind jij dat moderators verplicht zijn mee te doen aan een bemiddeling? Maak jij onderscheid tussen deze situaties? Indien je vind dat moderators verplicht eraan zijn: vind je in situatie 2 dat de user eveneens verplicht is mee te doen?

    Om heel eerlijk te zijn, vind ik dat niemand verplicht is mee te doen aan bemiddeling. Bemiddeling werkt namelijk vaak pas als er door beide mensen aan mee gewerkt wordt. Als een moderator (ondanks zijn functie) met tegenzin in deze bemiddeling gaat, en niet openstaat voor oplossingen (bijvoorbeeld) of die User in situatie 2 verplicht aan bemiddeling mee gaat doen, dan kom ik denk ik niet heel ver met de bemiddeling. Beide partijen moeten open kunnen staan voor een compromis of in ieder geval voor een gesprek, voor we bemiddeling echt kunnen starten. Dus nee, in mijn ogen is niemand verplicht.


    Scandal
    1: Naar wie kijk je op?
    Mijn vader. Hij heeft altijd zo'n positieve instelling, erg bewonderenswaardig. Je moet hierbij even de kanttekening weten dat mijn vader al jaren ziek is, en veel ook in ziekenhuizen heeft gelegen. Ik vind het bijzonder voor een man, die zo zijn gezondheid tegen hem heeft al jaren, dat hij nog altijd zo positief in het leven staat. Volgens mij is zijn motto ook echt 'pluk de dag', en dat vind ik echt mooi. (Dat motto heb ik trouwens ook zelf, maar ik heb echt dankzij papa positief leren kijken naar het leven, wat er ook op je pad komt.) Natuurlijk heeft iedereen wel eens een tegenslag, nare dag - ook mijn vader trouwens - maar goed, daar ging dit punt niet om (:

    2: Wat maakt je oncomfortabel?
    Van die akward-tv series. Dat ken je vast wel, dat er van die gênante gebeurtenissen achter elkaar gebeuren? Het moet zogenaamd grappig zijn, maar ik voel me echt plaatsvervangend akward op die momenten. Nee, die series kan ik echt niet kijken.

    3: Waar zie je jezelf over 3 jaar? (zowel op Quizlet als in real life)
    Over drie jaar heb ik eindelijk mijn eigen kleuterklas, met diploma als juf! En ben ik als hobby nog steeds hier op Quizlet te vinden, aan het schrijven. (Wat ik weer op moet pakken nu ik zo'n writersblock heb)

    4: Vertel eens over toen een collega/vriend/partner zijn werk niet naar behoren deed, bijvoorbeeld bij een groepswerk. Hoe pakte je dat aan?
    Meestal probeer ik dat met degene zelf op te lossen. Ik geef het netjes aan, geen kritiek, gewoon feedback, dat het niet goed gaat. Helaas had ik laatst een collega die zelfs daar niet naar wilde luisteren, dus ben ik naar mijn baas gestapt. Met behulp van mijn baas heb ik uiteindelijk wel door kunnen dringen bij mijn collega. Maar goed, bij die collega gaf ik gewoon aan wat ik graag wilde zien. En wat er niet zo heel goed ging.

    5: Wat geeft je energie?
    De kids uit mijn klas - enorm leuk-, vriendinnen. Hobbies als schrijven.

    6: Wat ontneemt je energie?
    De hele dag netflixen, Schoolwerk - en dan eigenlijk vooral de stress rond deadlines.

    7: Wat verwacht je aan te treffen op het bemiddelaars- en moderatorforum?
    Chaos... (Kom maar op met dat koekje :Y))
    Serieus, ik heb eigenlijk werkelijk geen idee. Van wat ik moet aannemen wat ik ervan hoor, is het vooral veel vergaderen en problemen die goed over nagedacht worden.

    8: Bemiddelaars moeten niet enkel met elkaar samenwerken, maar ook met de moderators (en mij haha). Wat verwacht je van deze samenwerkingen? Wat/hoe ga je ondernemen indien het niet zo is als verwacht? (zowel als het beter als slechter is dan verwacht)
    Pfoe. Aan de ene kant hoop ik gewoon op gezelligheid. Maar om heel eerlijk te zijn denk ik dat het modforum best wel serieus is. Ik denk dat er heel zakelijk over dingen wordt gesproken. Wat ik hoop dat het niet zo zakelijk hoeft naar elkaar, maar ik verwacht van samenwerkingen dat dat voor elke geval anders is. Ik denk dat je uiteindelijk misschien wel met degene met wie je meer contact heb, dat het dan wat minder zakelijk gebeurd. Stel, dit zou niet gebeuren, zou ook niet erg zijn. Je bent met elkaar in samenwerking om deze site in de lucht te houden, en hoeft niet perse vrienden te worden of iets.

    9: Het is algemeen geweten dat het lucht-je-hart vaak een gespreksonderwerp is op het modforum. Er zijn reeds ook al vele ingrepen gedaan over verschillende jaren. Recente ingrepen waren een sluiting voor enkele dagen en een oproep van de bemiddelaars. Wat vind jij van deze recente ingrepen en zou je iets anders gedaan hebben? (Het antwoord kan niet fout zijn want jullie hebben natuurlijk niet dezelfde achtergrondkennis als de crew.)
    Ik denk dat dit prima ingrepen zijn geweest, zeker omdat er meerdere waarschuwingen van tevoren (volgens mij) ook al zijn geweest. Ik snap dat mensen gehecht zijn aan het topic, maar ik vind tegelijkertijd dat ondanks dat je alles daar mag plaatsen, je alsnog stiekem rekening moet houden met anderen die hier ook op de site rondzwerven.

    10: Geef een voorbeeld van toen je laatst (ik wil een uitleg over waarom je dat moment hebt gekozen):
    - Partijdig was:
    De wedstrijd Nederland-Denemarken. Ik ben duidelijk voor Nederland, de vrouwen moesten wel gaan winnen :Y)
    Ik denk dat als het gaat om een ruzie ik de laatste tijd partijdig ben geweest voor een collega van mij. Dat kwam denk ik omdat onze verhalen heel erg overeenkwamen, en we beide hetzelfde probleem hadden met dezelfde collega. Ik was op dat moment partijdig in de hoop om die ruzie op het werk op te lossen. Deels was dit natuurlijk ook mijn eigen geschil, waardoor het misschien niet helemaal partijdig zijn is. Maar dit was het beste voorbeeld wat ik erbij kon bedenken.

    - Onpartijdig was:
    Ik denk op stage. Ik kan het me niet heel goed voor de geest roepen, aangezien ik niet een heel goed geheugen heb. Maar op stage ben ik iemand die de hele tijd onpartijdig moet zijn als twee kinderen ruzie hebben met elkaar. En dat kan echt om een kleinigheidje zijn, bijvoorbeeld ruzie wie er op het fietsje mag. Daar probeer ik dan samen met de kinderen een oplossing voor te bedenken.

    - Trots was op jezelf:
    Laatst was ik erg trots op mezelf. Sowieso op het feit dat ik mijn schoolopdracht weer had ingeleverd. Dat heb ik dan toch maar even gedaan, ondanks mijn faalangst en de stress. Het is soms zo moeilijk om aan een opdracht voor school te beginnen, er worden gewoon immens hoge eisen aan die verslagen gesteld, dat ik door de vrees om te zakken lastig kan werken soms.

    - Een glimlach op je gezicht had:
    Vandaag in de klas. Het was eigenlijk heel grappig. Ik had een meisje net een paar keer op de kop gegeven dat ze op haar stoel moest zitten, en met dat een compliment dat het meisje heel goed wist dat dit de regels waren. En tien minuten later kwam ze naar me toe: "Juf, ik vind u lief."

    - Iets nieuws leerde:
    Ik leerde dat de kleur van bemiddelaars blauw zijn in plaats van donkerpaars - wat ik eerst dacht (':
    Lekker toepasselijk dit (':

    [ bericht aangepast op 21 aug 2017 - 18:02 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Hier de overige vragen, waarvan één van Adsthetic die ik vergeten was. Pfoeh, het voelt fijn om weer op een laptop te kunnen typen zeg.

    @Adsthetic
    Jan is een moderator en Piet's beste vriend. Jan weet alles over Piet en vice versa. Op een dag hebben ze knallende ruzie en Jan opent een topic waarin hij een heel duidelijke steek onder het water geeft aan Piet. Iets in de trant van: "Piet chanteert me om informatie door te geven." Piet reageert er dan op en onthult dat Jan hem soms dingen uit het modforum zegt. Beide partijen komen naar jou voor bemiddeling. Hoe pak je de case aan?
    Ik zorg eerst dat ze allebei precies hun problemen op tafel leggen. Wat hen precies stoort aan de ander, hoe ze zich daar allebei bij voelen, maar ook het complete verhaal. Dan hoop ik dat beide partijen in ieder geval begrijpen waarom de ander zo heeft gehandeld. Dit doe ik vooral met vragen in de trant van: ''Piet, snap je waarom Jan dat heeft gedaan?'' of, ''Jan, hoe denk je dat Piet zich daarbij voelde?'' Als alles op tafel ligt kunnen we verder.
    Hopelijk komen we dan tot een oplossing. Het kan best zijn dat de één er niks meer voor voelt om bevriend te blijven met de ander. Dan is het doel dat ze weer samen door een deur kunnen en geen wrok meer koesteren. Als ze allebei eigenlijk wel spijt hebben van hun acties, en het wel goed willen maken dan ga ik richting een oplossing. Hierbij horen dan bepaalde afspraken en beloftes, en dan hoop ik dat ze zich daar aan houden.
    Daarnaast laat ik Jan wel even weten dat hij iets heeft gedaan wat echt niet kan. Jan is een moderator en heeft een voorbeeldfunctie, en moet beter weten dan gelijk een topic in het open te gooien over de streken van Piet. Het lijkt me dat de andere moderators precies besluiten wat er met Jan gedaan moet worden, maar daar bied ik wel even mijn bemiddeling aan.

    @Eledhel
    In hoeverre zullen jouw levenservaringen (bijvoorbeeld je schoolsituatie, werkervaring, sociale ontwikkeling etc.) meespelen in jouw rol als bemiddelaar? Voorbeeldje: stel, je bent vroeger bijvoorbeeld ontzettend gepest geweest, dan kan een ruzie die jij moet oplossen best triggerend werken, of iets in die richting. Idk ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
    Ik ben niet écht gepest, maar wel veel buitengesloten. Ik ben altijd een beetje een buitenbeentje geweest, en daardoor heb ik geleerd om de meningen van anderen mezelf niet te persoonlijk aan te trekken en voor mezelf op te komen. Mocht iemand in de bemiddeling mij persoonlijk aanvallen, dan weet ik vrij zeker dat ik daar kalm op kan reageren, en goed kan handelen. Daarnaast is mijn hele filosofie gebaseerd op hoe ik mensen heb zien handelen, aangezien ik beter ben in het observeren van mensen dan socializen.

    Stel, je bent heel actief in het LJH-topic en er is daar een grote ruzie, waar een paar van jouw vrienden bij betrokken zijn. Hoe los je dit op?
    Ehm, dat vind ik een lastige, aangezien er al wat zaken voor mij worden bepaald. Ik zie mezelf nou niet echt snel actief worden in het LJH-topic, en daarnaast heb ik nauwelijks vrienden op Q. Wel mensen waar ik goed mee overweg kan, maar ik denk niet dat dat me zou tegenhouden van een objectieve aanpak.
    Maar goed, laten we zeggen dat dit wel gebeurd. Ik denk dat ik iets scherper zou zijn met bemiddeling aanbieden, maar verder zou ik geen andere aanpak hebben dan normaal.

    @Baudelaire
    Wat vind jij dat je kunt toevoegen aan het huidige bemiddelaarsteam. Wat voor kwaliteiten zorgen ervoor dat we ons als team beter kunnen inzetten voor de users?
    Ervaring met Quizlet? Niet dat de andere kandidaten dat niet hebben, maar ik denk toch dat dit één van mijn sterkere punten is. In de 6 jaar die ik op Q heb gezeten heb ik flink geobserveerd hoe het er aan toegaat en wat voor soort conflicten er vaak optreden. Daarnaast ga ik graag ruimdenkend te werk en kan ik goed samenwerken. Ik ben altijd wel flexibel in de samenwerking, en ik klamp me nooit erg koppig vast aan mijn eigen mening.

    @Sacramental
    2.1 Stel: je kunt niet omgaan met één (of meerdere) bemiddelaars of crewleden, hoe zou je dat behandelen? Wat zou je aanpak en houding zijn?
    Ik ben niet echt iemand die erg van confrontatie houdt (een eigenschap waar ik nog echt aan moet werken), dus waarschijnlijk zal ik me zoveel aanpassen als ik kan. Mocht het echter echt niet meer kunnen, dan zou ik mijn problemen even netjes bij dit persoon neerleggen en samen tot een oplossing komen. Als het té erg botst (wat ik me niet kan voorstellen, aangezien ik best wel flexibel ben), dan probeer ik er voor te zorgen dat ik zo min mogelijk met deze persoon werk.
    2.2 Wat als je het op een respectvolle manier verteld hebt en het contact verbeterd niet tussen jullie?
    Hm, dat zou jammer zijn. Ik zou ten eerste proberen om precies op tafel te leggen wat, van de ander zijn/haar aanpak, er niet werkt voor mij. En andersom. Dan probeer ik diegene zo min mogelijk te betrekken bij mijn werk, en me zo min mogelijk te bemoeien met dat van haar/hem. Als het op een gegeven moment erg botst, dan zoek ik een derde partij en mening om te bemiddelen.
    3. Hoe reageren jullie op ruzies in het echte leven? Niet alleen van jezelf, maar tevens van je vrienden / familie / collega’s, noem het maar op.
    Om eerlijk te zijn neem ik wel vaak de rol van bemiddelaar aan. Aangezien emoties net iets sneller oplopen in het echte leven dan op het internet, zeggen mensen vaak iets waar ze later spijt van hebben. Ik probeer vaak in ieder geval de ruzie even te sussen, zodat ze normaal verder kunnen praten als ze weer helder kunnen denken. Dan gaat het eigenlijk meer richting een discussie. Daarnaast heb ik wel altijd de neiging om het op te nemen voor een partij die niet zo goed uit de woorden komt, en waarvan ik wel begrijp wat er bedoelt wordt. Ik bemiddel ook vaak als mijn zusjes ruzie hebben, maar daaronder valt vooral het van ze uit elkaar houden als het tot een punt van geweld komt.
    Zelf ben ik altijd redelijk kalm in een ruzie. Ik moet zeggen dat ik me niet kan herinneren wanneer de laatste keer was dat ik ruzie had met iemand buiten mijn familie, maar in mijn familie treden er nog wel eens conflicten op. Als het echt ergens om gaat probeer ik het vaak nog wel uit te praten, maar anders loop ik gewoon weg.

    4. Hoe zou je het aanpakken wanneer één van de users die ruzie heeft je vriend(in) is?
    Ik zou gewoon objectief blijven, en daar beide partijen luisteren (niet dat ik veel vrienden op Q heb). Ik denk wel dat ik net iets enthousiaster te werk zou gaan, omdat ik graag zou willen dat het conflict wordt opgelost.
    5. Als ex – bemiddelaar weet ik dus ook het één en ander van hoe het achter de schermen gaat en wat bemiddelaar – zijn precies inhoudt. Nu vraag ik me af hoezo je een goede vervanger zou zijn en waarom jij de juiste collega zou zijn voor de huidige bemiddelaars. (Dit gaat dus niet per sé om een karaktereigenschappen – vraag, maar over wat jij voor de bemiddelaars zou kunnen betekenen en wat je van het contact verwacht, bijv.)
    Ik denk dat deze vraag goed aansluit bij de vraag van Baudelaire. Het lijkt me erg fijn om samen te werken met een groep mensen die grofweg hetzelfde doel en dezelfde morelen hebben. Hoewel je uit discussieren altijd nieuwe meningen en standpunten kan halen, word ik nog blijer van een samenwerking waarvan we allemaal op één lijn zitten. Ik zou het fantastisch vinden om samen te werken met mensen die zich allemaal willen inzetten om Quizlet een gezelligere plek te maken.
    6. Stel: een user, crewlid, etc. verwacht van jou een gemeend excuus, hoe sta je daarin? (Het maakt verder niet uit wat er afgespeeld is, eigenlijk vraag ik het me af in verschillende situaties. Dus er is iets voorgevallen waar je er nog wel in kan komen en juist totaal niet.)
    Als ik iets heb gedaan wat die persoon op één of andere manier heeft beledigd of wat dan ook; dan bied ik mijn excuses aan. Dat ik mijn excuses aanbied voor het feit dat de persoon zich rot voelt betekend niet dat ik ook mijn excuses aanbied voor mijn daden. Als ik 100% achter mijn keuzes sta, dan ga ik niet liegen en zeggen dat ik, mocht ik het over kunnen doen, het anders aan zou pakken. Dus als iemand zich rot voelt dan bied ik dáár mijn excuses voor aan, niet persé voor de dingen die ik heb gedaan. En als ik spijt heb van mijn daden, dan bied ik, vanzelfsprekend, daar ook mijn excuses voor aan. Ik hoop dat dit stukje een beetje te begrijpen is.
    7. Denk je dat je je kan verbeteren als persoon mocht je bemiddelaar zijn geworden? Zo, ja of nee: waarom?
    Ja, dat denk ik zeker. Door bemiddelaar te zijn krijg je automatisch meer inzicht in hoe verschillende soorten personen in verschillende soorten situaties zich voelen. Dit kan je helpen te groeien als persoon, en leren om sympatischer door het leven te gaan.
    8. Nog een voorbeeld – vraag: Het loopt niet helemaal lekker in het team en naast het feit dat dit de sfeer aantast, merk je nog iets anders op. Nl. dat er niet eerlijk tegenover (sommige) users wordt gedaan. Jij, als bemiddelaar, kan alles meevolgen. Hoe zou je reageren?
    Ik zou zeker ingrijpen, aangezien ik geloof dat een bemiddelaar de brug vormt tussen users en moderators, en dat het belangrijk is dat bemiddelaars het voor de users opnemen.
    Als eerste zou ik mijn mening even openlijk op tafel leggen, en hopen dat er een aantal crewleden zijn die het ook opgemerkt hebben. Ik zou niet gelijk gaan wijzen, maar een beetje algemeen zeggen wat mij is opgevallen. Dan zou ik kijken of we wat gezamelijke afspraken kunnen maken met betrekking tot obectiviteit in bepaalde kwesties, en het gelijk behandelen van alle users. Mochten de crewleden die oneerlijk zijn geweest zich hier niet aan houden, dan ga ik wat specifieker zijn, en mensen persoonlijk aanspreken. Dan weten ze in ieder geval dat ik op hun doelde. Hopelijk komen we dan tot een oplossing.
    8.2 Je komt erachter dat een crewlid informatie heeft doorgespeeld aan iemand. Wat zou je reactie zijn? Zou het anders zijn geweest als het crewlid een vriend(in) van je was?
    Hangt er vanaf wat voor informatie? Als een mede bemiddelaar informatie doorspeelt van een user dat eigenlijk privé was, dan spreek ik die bemiddelaar daar wel even op aan, en zeg dat zoiets echt niet kan. Hopelijk dringt het dan tot diegene door, en anders schakel ik de andere bemiddelaars ook even in.
    Mocht een crewlid informatie door hebben gespeeld over een bepaald event dat geheim had moeten blijven, dan raad ik aan dat zoiets beter niet kan. Ik vind dat toch iets minder erg dan persoonlijke informatie. Ik geef diegene nog een kans, en schakel anders de rest van de crew in.
    En nee, ik denk niet dat het dan heel anders geweest zou zijn.
    9. Bonusvraag: ben je bang voor vriendjespolitiek?
    Als iemand liever stemt op een vriend of vriendin, omdat hij/zij die goed kent, dan is dat toch een prima reden? De bedoeling bij bemiddelaars is dat de users zich daarbij vertrouwt voelen, dus dan vind ik vriendjespolitiek niet zo erg. Ik heb er wel vertrouwen in dat de meeste users wel een wijze keuze maken. Dus nah, echt bang ben ik niet.

    @Tad
    Stel dat een discussie tussen jou en een andere user op het forum uit de hand loopt, waarbij je door de hoogopgelopen emoties net wat dingen eruit hebt gegooid die je beter niet had kunnen zeggen. Hoe zou je hiermee omgaan?

    Dat zou me denk ik niet heel vaak gebeuren, aangezien ik mijn emoties redelijk onder controle heb (zeker op het internet), maar laten we zeggen stel.
    Ik denk als ik zo boos wordt dat er echt dingen uitvliegen waar ik spijt van krijg, dat de ruzie dan ook best wel hevig is. Misschien had ik die dingen dan beter op een andere manier moeten zeggen, maar ze moesten wel gezegd worden. Ten eerste zou ik mijn excuses aanbieden omdat het er allemaal niet zo netjes uitkwam, en even duidelijk maken wat ik wel en niet meende. Daarna zou ik nog even rustig uitleggen wat me dwars zit, en dan hoop ik dat we samen tot een oplossing kunnen komen.

    Stel je wordt bemiddelaar en zet enthousiast je beste beentje voor. Na verloop van tijd komt er bij een collega-bemiddelaar echter een berichtje van een user binnen, waarin deze persoon aangeeft niet echt veel vertrouwen meer te hebben in jou als bemiddelaar. Na verloop van tijd wordt het duidelijk dat deze user niet de enige is die andere verwachtingen had toen hij/zij op je stemde en dat er eveneens een aantal andere users zijn die zich niet langer fijn voelen bij jou als bemiddelaar. Hoe zou je hiermee omgaan?
    Ouch. Nou, ik zou sowieso luisteren naar wat ze te zeggen hebben. Ik zou graag willen weten aan welke eisen ik niet voldoe, en wat er precies niet volgens verwachingen ging. Als ik denk dat het mogelijk is om me aan te passen zodat ik wel aan deze eisen voldoe, dan probeer ik dat eerst nog even. Mochten de users dan nog steeds klagen, dan denk ik eerlijk gezegd dat de lol er voor mij vanaf is, en zou ik misschien wel stoppen. Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel users ontevreden zijn. Maar ja, aan een bemiddelaar die de users niet vertrouwen heb je ook niet zoveel.

    @Jure 2.0
    Zijn er bepaalde situaties in je leven geweest (of persisterende omstandigheden) waardoor je eigenschappen hebt ontwikkeld die je ongeschikt zouden maken voor de functie van bemiddelaar? En wat ga je eraan doen om deze eigenschap aan te pakken/je niet te laten belemmeren tijdens je bemiddeling? En stel dat je ongewild hoort over gelijkende situaties (stel, iemand wordt gepest hier en jij bent vroeger ook gepest), zou je je daardoor laten meeslepen door jouw eigen achtergrond? Wat zou je doen om met beide benen op de grond te blijven staan?
    Hm, interessante vraag. Ik was vroeger (basisschool) altijd erg enthousiast over alles, maar ik ben daarna een tijdje best ongelukkig geweest (in de eerste en tweede klas vooral). Dat klinkt een beetje raar, maar ik heb nu het gevoel dat mijn enthousiasme heel snel tevoorschijn kan komen, maar ook heel snel kan verdwijnen. Ik ben wel erg goed geworden in tegen mijn zin in werken, maar daar wordt ik nooit echt blij van. Ik denk niet dat bemiddelaar zijn iets is waarbij ik op lange termijn mijn enthousiasme kan verliezen, maar het is best mogelijk.
    Ik denk dat ik me juist goed kan inleven als het gaat om gelijkende situatie, en dat dat me helpt bij de bemiddeling. Ik moet wel zeggen dat ik niet echt op een voorbeeld kan komen (want het is ook niet alsof ik enorme jeugdtrauma’s heb), dus ik vind het een beetje lastig om te zeggen. Maar ik denk wel dat dit me bij de bemiddeling niet zou belemmeren.

    Tweede vraag aan iedereen: zijn er mensen die je liever niet zou helpen? Hiermee bedoel ik geen individuen, maar 'mensen die vaak liegen', 'mensen die om de feiten heen draaien', 'mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen', noem maar op. En wat doe je als je tóch met zo'n persoon te maken krijgt?
    Mensen die niet willen luisteren naar de ander, en zich koppig aan hun eigen standpunten vastklampen. Het is lastig om een conflict op te lossen als de ene partij niet meewerkt. Ik denk dat ik die persoon duidelijk zou vragen waar hij/zij heen wil met dit conflict, en wat voor hem/haar mogelijke oplossingen zijn. Dan moet diegene wel een duidelijk antwoord geven, en dan weet ik ook waar ik naartoe moet werken.

    @Broughton
    Een vraag voor alle kandidaten. Een scenario: stel er wordt binnen de crew - via het modforum - een aantal users zwartgemaakt, waaronder mensen die jij goed kent. Iemand besluit dit naar buiten te brengen en er ontstaan rellen waardoor users en crew tegen elkaar opgezet worden en vertrouwensbanden kapot gaan. Hoe ga jij om het dilemma geheimhoudingsplicht versus de waarheid?
    Ik denk dat we beter, voor dat het naar buiten gebracht werd, die crewleden hadden kunnen aanspreken. Users zwartmaken kan namelijk echt niet. Maar aangezien het daar te laat voor is, moet ik maar even flink bemiddelen. Het belangrijkste is dat de waarheid dan ook duidelijk op tafel ligt, en het niet nog meer uit de hand loopt. Ik zou er proberen om voor te zorgen dat iedereen zijn mening kwijt kan, zonder enorm onbeschoft te zijn, wat de boel misschien een beetje verhelderd. In het verleden zijn er ook wel conflicten gewoon stopgezet door moderators, en dat lijkt me echt een heel slecht idee.
    Het lijkt me dat een aantal crewleden dan ook persoonlijk problemen hebben met de users die ze hebben zwartgemaakt, dus het lijkt me belangrijk dat die conflicten eerst opgelost worden. Dan is er nog het algemene probleem van het zwartmaken, waardoor het vertrouwen in de mods gezakt is. Ik zou de moderators proberen zover te krijgen om een topic te openen waar ze hun excuses aanbieden, en hopelijk hersteld die band van vertrouwen dan langzamerhand weer. Mocht één moderator echt iets heel onbeschofts hebben gedaan, dan lijkt me het ook wel verstandig dat diegene misschien erover nadenkt om zijn/haar positie op te geven.
    @Sempre
    Is er, op dit moment, een mogelijkheid dat je privé leven je taken als bemiddelaar in de weg gaan zitten? (Denk aan school, je thuis situatie of misschien je gezondheid, je hoeft dit niet toe te lichten.)
    Ik ga aan mijn eindexamenjaar beginnen, dus dat wordt wel stressvol. Maar goed, mijn brein is er niet op ingesteld om langer dan 1 uur per dag aan school te besteden, dus ik denk dat dat wel goed komt (met het bemiddelen, niet met school). Ik heb tot zover nog nooit gehad dat school echt in de weg stond.

    Hoeveel tijd breng je gemiddeld door op Quizlet?
    Ik surf vaak wat doelloos rond, maar ik denk ongeveer een uur per dag.

    Verwacht je dat je nog lang op Quizlet actief zal blijven?
    Als ik bemiddelaar wordt sowieso, want dan heb ik weer een doel op Quizlet. Maar anders weet ik het eigenlijk niet zo goed. Ik weet de laatste tijd eigenlijk niet zo goed wat ik wil doen op Q, maar dat kan best veranderen. Ik hoop dat de activiteit toeneemt, en niet af.

    @Rubin
    Jens en Kaat organiseerden samen een wedstrijd. In het begin werd er wel samen besproken, maar steeds meer maakte Jens zelf beslissingen zonder het aan Kaat te vragen. De wedstrijd eindigt alsof Jens de hoofdorganisator was, terwijl het de bedoeling was beiden als evenwaardige organisatoren eraan te werken. Dit zit Kaat dwars, echter vindt ze het moeilijk zelf met Jens erover te praten en schakelt jou in. Jens vindt een bemiddeling prima, maar geeft aan dat hij het druk heeft. Zowel Kaat en jij gaan hier rekening mee houden. Als bemiddelaar zou je ook geduldig moeten zijn, maar je merkt dat Jens eigenlijk wel elke dag nog online komt en redelijk actief op het forum bevindt. Er is ondertussen 1 week voorbij, maar nog steeds heb je geen antwoord van hem. Kaat merkt het ook op en stuurt je daarom de vraag: "Heb je al wat van Jens gehoord?". Wat doe je nu?
    Ik zou Kaat vragen om nog iets meer geduld te hebben, en nog even wachten. Als ik na een aantal dagen nog geen antwoord heb, dan zoek ik weer contact met Jens. Ik ga hem niet pushen, maar ik wil wel dat hij weet dat het Kaat echt dwars zit, en dat het misschien ten koste kan gaan van de vriendschap als er niks aan gedaan wordt. Het is belangrijk dat dat voor Jens duidelijk is, maar door hem te veel te pushen raakt hij misschien geïrriteerd en wil hij helemaal niet meer praten. Ik zou hem dus zeker niet wijsen op zijn forum activiteit, want dat vind hij vast vervelend. Misschien heeft hij het druk, en gewoon geen zin in iets wat veel in zijn gedachten gaat rondspoken. Het kan ook zijn dat ik hem vraag wanneer hij denkt te kunnen, als het niet te veel over komt als pushen. Maar over het algemeen hangt het er dus vanaf op welke vragen hij antwoord en in wat voor manier.
    Ik zet even 3 situaties op een rij:
    1. Er is een conflict tussen een user en een moderator. De user vraagt bij jou bemiddeling aan.
    2. Dezelfde situatie, maar hier is het de moderator die om bemiddeling vraagt.
    3. Er is een conflict tussen 2 moderators.
    Vind jij dat moderators verplicht zijn mee te doen aan een bemiddeling? Maak jij onderscheid tussen deze situaties? Indien je vind dat moderators verplicht eraan zijn: vind je in situatie 2 dat de user eveneens verplicht is mee te doen?

    Ik vind verplicht een groot woord, maar ik denk wel dat de moderators aangemoedigt moeten worden om mee te doen aan een bemiddeling. Als moderator heb je immers een voorbeeldfunctie, en is het belangrijk om naar de users te luisteren.
    Voor de user heb ik dat toch iets minder. Als de user echt weigert, dan valt daar niks aan te doen. Zolang ik maar alles duidelijk uit heb gelegd en de user het probleem ook snapt.
    Bij twee moderators vind ik zeker dat deze mee moeten doen (geen dwang, wel drang), aangezien het misschien hun dagelijkse taken en samenwerking zou kunnen belemmeren als het niet goed botert.

    @Scandal
    Naar wie kijk je op?
    Ik heb niet echt één persoon waar ik naar opkijk. Het zijn bij mij vooral fictieve personages die hun eigen belangen opzij kunnen schuiven voor die van een ander, of een groter belang. En daarnaast zowel alle mensenrechten activisten, die strijden voor de groepen van minderheden. Dat soort mensen vind ik echt geweldig.

    Wat maakt je oncomfortabel?
    Als mensen mijn humor niet snappen. Yikes. Of algemeen als dingen die ik doe of zeg niet goed worden begrepen. Dat geld ook voor andere mensen trouwens, als zoiets op TV gebeurt kan ik er ook TOTAAL niet tegen.

    Waar zie je jezelf over 3 jaar? (zowel op Quizlet als in real life)
    Op Quizlet hopelijk actief en enthousiast met iets bezig. En in real life ergens anders, en gelukkiger. Waarschijnlijk ergens aan het studeren, en hopelijk iets wat ik oprecht leuk vind. En ik hoop dat ik wat meer zelfvertrouwen heb.

    Vertel eens over toen een collega/vriend/partner zijn werk niet naar behoren deed, bijvoorbeeld bij een groepswerk. Hoe pakte je dat aan?
    Nou, de vorige keer dat zoiets gebeurde heb ik een Shakespeare parodie in mijn eentje voor Engels geschreven. Ik vond het ook leuk om te doen (nu ik er zo over nadenk stelde ik het misschien ook zelf voor, oeps), dus dat lijkt me niet echt een goed voorbeeld. Ik ben over het algemeen redelijk flexibel op dat gebied, en vind het niet erg om wat extra werk te doen. Vaak zijn er andere mensen in het groepje die er wat van zeggen, en ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat niemand in mijn groepje iets deed behalve ik.

    Wat geeft je energie?
    Rennen, of eigenlijk elke andere vorm van fysieke activiteit (tenzij er teveel armspier voor nodig is, yikes). Of helemaal opgaan in een serie of film. En een goed gesprek helpt vaak ook wel, of als ik iets grappigs zie/hoor.

    Wat ontneemt je energie?
    Als ik het gevoel heb dat ik ergens vastloop. Zowel schoolwerk als in een discussie, als de andere persoon niet wil luisteren. En te lang op één plek zijn, of het gevoel hebben dat er niks is veranderd. Oh, en als ik me verveel.

    Wat verwacht je aan te treffen op het bemiddelaars- en moderatorforum?
    Geen idee, bloedofferingen, rituelen, dat soort dingen?

    Bemiddelaars moeten niet enkel met elkaar samenwerken, maar ook met de moderators (en mij haha). Wat verwacht je van deze samenwerkingen? Wat/hoe ga je ondernemen indien het niet zo is als verwacht? (zowel als het beter als slechter is dan verwacht)
    Ik heb eigenlijk best veel vertrouwen in de crew. Naar wat ik gezien heb is het echt een groep van mensen die serieus en enthousiast te werk gaat. Ik verwacht dus dat de samenwerkingen redelijk soepel gaat. En als dat niet zo is, tja, dan pas ik me aan? Dan geef ik toe dat mijn verwachingen misschien iets te hoog lagen, maar veel zal me dat niet belemmeren. Als het zelfs beter is (damN), dan ben ik nog blijer, en ga ik heel hard schreeuwen.

    Het is algemeen geweten dat het lucht-je-hart vaak een gespreksonderwerp is op het modforum. Er zijn reeds ook al vele ingrepen gedaan over verschillende jaren. Recente ingrepen waren een sluiting voor enkele dagen en een oproep van de bemiddelaars. Wat vind jij van deze recente ingrepen en zou je iets anders gedaan hebben? (Het antwoord kan niet fout zijn want jullie hebben natuurlijk niet dezelfde achtergrondkennis als de crew.)
    Meh, ik ben nooit zo’n fan geweest van het sluiten van topics waar een conflict gaande is. Dat heb ik wel vaker zien gebeuren, en ik geloof niet dat dit echt een goede oplossing is. Het topic is dan wel dicht, maar dat geld niet voor de emoties van de users. Ik snap het ook wel weer, aangezien je als moderator natuurlijk wil dat het conflict niet uit de hand loopt. Ik had zelf een bemiddelaar ingeschakelt die in het topic begint met bemiddelen, en dan suggereert dat het conflict ergens anders doorgaat. Ik denk dat als je gelijk zoiets zegt van ‘’Doe dit ergens ander of stop ermee’’, dat de users er dan mee stoppen en dat de spanningen juist meer oplopen. Ik zou in ieder geval genoeg bemiddeling inschakelen.

    [/i]Geef een voorbeeld van toen je laatst (ik wil een uitleg over waarom je dat moment hebt gekozen): [/i]
    - Partijdig was:
    Vanavond tijdens het eten, toen mijn zusje en vader een discussie hadden over Harry Potter. Mijn vader zat het totaal af te kraken, en ik stond volledig achter mijn zusje. Harry Potter brengt bepaalde gevoelens van nostalgie met zich mee, dus daarom denk ik dat ik daar wat gevoeliger voor ben. Ik heb dit moment gekozen omdat mijn geheugen slecht is en dit letterlijk een uur geleden is gebeurt.
    - Onpartijdig was:
    Ik ben heel vaak onpartijdig, dus het is lastig om een moment te kiezen.
    Ik was altijd best wel tegen het koninklijke huis, aangezien het me nogal zinloos leek. Echter had ik het er een tijd geleden met een vriendin over, en zij heeft me er van overtuigd dat er ook voordelen zijn bij een koning hebben. Dus nu heb ik zoiets van meh, het zal wel.
    Dit leek me wel een goed moment omdat het je laat zien dat, als je je geest opensteld voor andere meningen en inzichten, je je eigen visies weer kan verleggen. Lang leve de koning.
    - Trots was op jezelf:
    Ik heb de hele vakantie zonder make-up rond gelopen (want daar doe ik normaal best moeilijk over), en daar ben ik wel trots op. Ik maak me sowieso veel minder druk om mijn uiterlijk de laatste tijd, en merk dat ik daardoor veel gelukkiger ben. Dit leek me wel een goed moment, want hoera voor zelfverzekerdheid.
    - Een glimlach op je gezicht had:
    Toen ik weer thuis was na twee weken Frankrijk. Ik hou ervan om op vakantie te zijn, maar weer thuiskomen is toch het allerfijnst. Als je op vakantie bent, waardeer je toch de comfort van je huis wat meer.
    Ik heb dit moment gekozen omdat het belangrijk is om te waarderen wat je hebt. Oh, en het was gisteren dus kan ik het me nog herinneren.
    - Iets nieuws leerde:
    Ik zal maar niet de keer zeggen dat ik leerde dat huid een orgaan was, want daar zit een nogal beschamend verhaal achter. Anyways, ik leerde laatst dat je je er soms maar even bij moet neerleggen dat dingen veranderen, en niet altijd op een goede manier. Daarnaast wordt je veel gelukkiger als je die dingen niet vergelijkt met hoe ze vroeger waren. Game of Thrones.
    Dit leek me wel een goed moment, omdat het eigenlijk op veel dingen van toepassing is.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ik ga proberen vanavond alle laatste vragen/antwoorden nog in de story te zetten. =)
    Of als iemand anders eerder tijd heeft! *O*

    Vergeet niet: morgen is het de laatste dag om te stemmen! Dus alle laatstemmers (including me): wees op tijd! ;-)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    De laatste paar vragen heb ik nu ook beantwoord!

    Tad schreef:
    Vind ik leuk. *O* Ik heb ook meteen een paar vragen. ^^
    Voor iedereen:
    > Stel dat een discussie tussen jou en een andere user op het forum uit de hand loopt, waarbij je door de hoogopgelopen emoties net wat dingen eruit hebt gegooid die je beter niet had kunnen zeggen. Hoe zou je hiermee omgaan?
    > Stel dat een van je vrienden in een ruzie betrokken is. Ze gaan in bemiddeling, die om de neutraliteit te waarborgen op touw wordt gezet door een andere bemiddelaar. Het zit echter hoog bij je vriend(in) en diegene appt jou op een late avond met zijn/haar frustraties en onzekerheden over de ruzie om stoom af te blazen en raad te krijgen. Hoe zou je hiermee omgaan?
    > Stel je wordt bemiddelaar en zet enthousiast je beste beentje voor. Na verloop van tijd komt er bij een collega-bemiddelaar echter een berichtje van een user binnen, waarin deze persoon aangeeft niet echt veel vertrouwen meer te hebben in jou als bemiddelaar. Na verloop van tijd wordt het duidelijk dat deze user niet de enige is die andere verwachtingen had toen hij/zij op je stemde en dat er eveneens een aantal andere users zijn die zich niet langer fijn voelen bij jou als bemiddelaar. Hoe zou je hiermee omgaan?

    > Eigenlijk denk ik altijd wel twee keer na voor ik iets zeg, zeker online omdat dingen daar soms toch anders overkomen dan je ze misschien bedoelt, maar zoiets kan natuurlijk altijd gebeuren. Als hier inderdaad sprake van is, zou ik niet twijfelen om mijn excuses aan te bieden – dat is dan gewoon terecht. Soms zijn alleen excuses echter niet genoeg en dan zou ik ook zeker bereid zijn om het uit te praten. Dan kan ik alleen maar hopen dat we er samen uitkomen en anders kunnen we altijd nog hulp inschakelen van een (andere) bemiddelaar.
    > Een vriendin is een vriendin en die kan naar mij toekomen als haar iets dwarszit of als ze iets kwijt wil. Dat dit over een situatie gaat die zich afspeelt op Quizlet maakt het alleen wel iets ingewikkelder. Ik zal wel gewoon een luisterend oor bieden, maar inhoudelijk zou ik mij nergens mee bemoeien. Zij zijn naar een andere bemiddelaar toe gestapt voor bemiddeling en daarom is het niet mijn taak om daar verder iets mee te doen.
    > Dit zou een nare situatie zijn; het is natuurlijk nooit prettig om te horen dat je niet aan de vooraf gestelde verwachtingen voldoet. Ik zou ten eerste bij mezelf even nagaan of ik misschien weet waar mijn fouten liggen. Ten tweede zou ik ook contact opnemen met de andere bemiddelaars over deze kwestie. Wellicht weten zij waar het fout gaat en hoe ik mijn functie beter zou kunnen bekleden. Met de tips die daaruit komen zou ik vervolgens aan de slag gaan en kijken of het zo beter gaat. Als na verloop van tijd echter blijkt dat mensen nog steeds niet tevreden zijn over mijn werk, zou ik overwegen om de functie te verlaten. Niemand heeft iets aan een bemiddelaar waarvan niemand vindt dat hij/zij de functie juist bekleedt.
    Jure schreef: (deel 2)
    Een vraag aan iedereen:
    1. Zijn er bepaalde situaties in je leven geweest (of persisterende omstandigheden) waardoor je eigenschappen hebt ontwikkeld die je ongeschikt zouden maken voor de functie van bemiddelaar? En wat ga je eraan doen om deze eigenschap aan te pakken/je niet te laten belemmeren tijdens je bemiddeling? En stel dat je ongewild hoort over gelijkende situaties (stel, iemand wordt gepest hier en jij bent vroeger ook gepest), zou je je daardoor laten meeslepen door jouw eigen achtergrond? Wat zou je doen om met beide benen op de grond te blijven staan?
    2. Tweede vraag aan iedereen: zijn er mensen die je liever niet zou helpen? Hiermee bedoel ik geen individuen, maar 'mensen die vaak liegen', 'mensen die om de feiten heen draaien', 'mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen', noem maar op. En wat doe je als je tóch met zo'n persoon te maken krijgt?


    1. Er zijn een paar vragen geweest die op vergelijkbare antwoorden doelden, dus daar verwijs ik graag naar terug. Om nog even kort te antwoorden: nee ik denk niet dat ik in de loop van mijn leven eigenschappen heb ontwikkeld die het bemiddelaarschap specifiek zouden belemmeren. En wat levenservaringen betreft: dit kan je alleen maar sterker maken en zelfs helpen bij het beter uitvoeren van je taak als bemiddelaar.
    2. Natuurlijk is het niet prettig als mensen liegen of overal omheen draaien etc.. Het is echter niet zo dat ik deze mensen niet zou willen helpen, want ik vind dat iedereen hulp verdient als hij/zij daarom vraagt. Het zal misschien wel iets lastiger werken, maar ik kan altijd proberen om die persoon iets meer te doorgronden en mogelijk de reden achter dat gedrag te zoeken. Als de bemiddeling uiteindelijk niet lukt, kan ik altijd nog om hulp vragen bij andere bemiddelaars. Maar nee, ik zou mensen niet uitsluiten omdat ze zich op een bepaalde manier gedragen – iedereen verdient een kans, om het maar even zo te zeggen.
    Broughton schreef:
    Een vraag voor alle kandidaten. Een scenario: stel er wordt binnen de crew - via het modforum - een aantal users zwartgemaakt, waaronder mensen die jij goed kent. Iemand besluit dit naar buiten te brengen en er ontstaan rellen waardoor users en crew tegen elkaar opgezet worden en vertrouwensbanden kapot gaan. Hoe ga jij om het dilemma geheimhoudingsplicht versus de waarheid?

    Geheimhoudingsplicht is geheimhoudingsplicht; die is er natuurlijk niet voor niets. Het is logisch dat je ergens eerlijk wil zijn naar de rest van Quizlet door te vertellen wat er zich voordoet achter de schermen etc., maar ik zou zeker geen informatie naar buiten brengen die ik niet naar buiten hoor te brengen. Wel denk ik dat deze situatie te complex is om in mijn eentje op te lossen, dus ik zou sowieso samenwerken met de andere bemiddelaars.
    Sempre schreef:
    Mijn excuses als deze vragen al gesteld zijn, sla ze dan vooral over haha.
    1. Is er, op dit moment, een mogelijkheid dat je privé leven je taken als bemiddelaar in de weg gaan zitten? (Denk aan school, je thuis situatie of misschien je gezondheid, je hoeft dit niet toe te lichten.)
    2. Hoeveel tijd breng je gemiddeld door op Quizlet?
    3. Verwacht je dat je nog lang op Quizlet actief zal blijven?

    1. Nee, op dit moment denk ik niet dat er iets gaat zijn dat bemiddelaarswerk zal belemmeren. Ik heb redelijk wat dingen om handen, maar weet zeker dat er genoeg tijd gaat zijn.
    2. Ik zou nu niet gauw een schatting kunnen maken, maar wat ik wel kan vertellen is dat ik gedurende de dag heel regelmatig het forum en mijn inbox refresh om op de hoogte te blijven van alles.
    3. Ja, ik ben zeker van plan nog een tijdje rond te zwerven op de site. (:
    Rubin schreef:
    Hier komen mijn vraagjes. Er is geen juist/fout antwoord en sowieso worden jullie nog opgeleid, dus geen stress bij de onderstaande vragen. :Y) Ik ben alleen benieuwd wat jullie zouden doen. ^^ Ik heb nog een 3de vraag, maar die is voor later.
    1) Jens en Kaat organiseerden samen een wedstrijd. In het begin werd er wel samen besproken, maar steeds meer maakte Jens zelf beslissingen zonder het aan Kaat te vragen. De wedstrijd eindigt alsof Jens de hoofdorganisator was, terwijl het de bedoeling was beiden als evenwaardige organisatoren eraan te werken. Dit zit Kaat dwars, echter vindt ze het moeilijk zelf met Jens erover te praten en schakelt jou in. Jens vindt een bemiddeling prima, maar geeft aan dat hij het druk heeft. Zowel Kaat en jij gaan hier rekening mee houden. Als bemiddelaar zou je ook geduldig moeten zijn, maar je merkt dat Jens eigenlijk wel elke dag nog online komt en redelijk actief op het forum bevindt. Er is ondertussen 1 week voorbij, maar nog steeds heb je geen antwoord van hem. Kaat merkt het ook op en stuurt je daarom de vraag: "Heb je al wat van Jens gehoord?". Wat doe je nu?
    2) Ik zet even 3 situaties op een rij:
    1. Er is een conflict tussen een user en een moderator. De user vraagt bij jou bemiddeling aan.
    2. Dezelfde situatie, maar hier is het de moderator die om bemiddeling vraagt.
    3. Er is een conflict tussen 2 moderators.
    Vind jij dat moderators verplicht zijn mee te doen aan een bemiddeling? Maak jij onderscheid tussen deze situaties? Indien je vind dat moderators verplicht eraan zijn: vind je in situatie 2 dat de user eveneens verplicht is mee te doen?

    1) Allereerst zou ik Jens een berichtje sturen, waarin ik hem aan de bemiddeling zou herinneren en vragen of hij nog steeds bereid is om mee te werken. Overigens zou dit natuurlijk op een vriendelijke en niet-pushende manier gebeuren, want hij heeft niet voor niets gezegd dat hij het druk heeft ondanks dat hij vaak online is. Ook zou ik Kaat vervolgens een berichtje sturen met de mededeling dat ik met haar situatie/case bezig ben, opdat zij zich niet genegeerd voelt.
    2) Niemand is verplicht om mee te werken aan bemiddeling, zo ook de moderators niet. Als je iemand verplicht zonder dat diegene er volledig voor open staat of achter staat, gaat een bemiddeling immers weinig effectief zijn. Het maakt wat dat betreft voor mij dus ook geen verschil of de moderator of de user bemiddeling aanvraagt. Wel denk ik dat moderators meer een voorbeeld ‘moeten’ zijn voor de rest van de users, dus het zou wat dat betreft wel beter zijn als zij meewerken aan bemiddeling. Maar nogmaals: ik kan niemand verplichten als dit niet effectief is.
    Scandal schreef:
    Alle vragen en antwoorden die tot hier gegeven zijn, staan opgelijst! Applausje voor mezelf! *O*
    Ikzelf heb ook nog enkele vragen. Aangezien ik al meer tijd dan voorzien in die oplijsting heb gestoken, heb ik nog geen vragen/antwoorden écht gelezen. Dus mijn excuses indien er toch een dubbele vraag in zit. ;-)
    Ik start met enkele standaardvragen om op te warmen en ga dan over naar ander soort vraagjes. ;-)
    1: Naar wie kijk je op?
    2: Wat maakt je oncomfortabel?
    3: Waar zie je jezelf over 3 jaar? (zowel op Quizlet als in real life)
    4: Vertel eens over toen een collega/vriend/partner zijn werk niet naar behoren deed, bijvoorbeeld bij een groepswerk. Hoe pakte je dat aan?
    5: Wat geeft je energie?
    6: Wat ontneemt je energie?
    7: Wat verwacht je aan te treffen op het bemiddelaars- en moderatorforum?
    8: Bemiddelaars moeten niet enkel met elkaar samenwerken, maar ook met de moderators (en mij haha). Wat verwacht je van deze samenwerkingen? Wat/hoe ga je ondernemen indien het niet zo is als verwacht? (zowel als het beter als slechter is dan verwacht)
    9: Het is algemeen geweten dat het lucht-je-hart vaak een gespreksonderwerp is op het modforum. Er zijn reeds ook al vele ingrepen gedaan over verschillende jaren. Recente ingrepen waren een sluiting voor enkele dagen en een oproep van de bemiddelaars. Wat vind jij van deze recente ingrepen en zou je iets anders gedaan hebben? (Het antwoord kan niet fout zijn want jullie hebben natuurlijk niet dezelfde achtergrondkennis als de crew.)
    10: Geef een voorbeeld van toen je laatst (ik wil een uitleg over waarom je dat moment hebt gekozen):
    - Partijdig was:
    - Onpartijdig was:
    - Trots was op jezelf:
    - Een glimlach op je gezicht had:
    - Iets nieuws leerde:

    1. Naar niemand op dit moment.
    2. Ongemakkelijke stiltes tussen mensen. Daar kan ik heel slecht tegen haha.
    3. Over 3 jaar hoop ik mijn bachelor op zak te hebben en misschien ook een master of aan een tweede bachelor begonnen te zijn. Daarbij wil ik ook op mezelf wonen. Op Quizlet zie ik mijzelf dan ook nog wel ronddwalen.
    4. Ik heb toen met diegene een gesprek daarover gehad. Bij groepswerk is het belangrijk dat iedereen zijn/haar steentje bijdraagt en communicatie is de key – dit heb ik al vaker geantwoord. Als iemand zich niet volledig inzet, zeg ik daar gerust iets van en probeer ik samen met diegene een oplossing te bedenken.
    5. Bezig zijn met dingen die ik leuk vind. Of dit nu sporten is of de stad in gaan met vrienden; zolang ik het maar leuk vind.
    6. Een hele dag niets doen, is zwaar vermoeiend – letterlijk. Ook vind ik het heel frustrerend als ik iets probeer te doen en het herhaaldelijk niet gaat zoals ik eigenlijk zou willen, bijvoorbeeld met het maken van schoolopdrachten of schrijven.
    7. Dit vind ik een lastige. Ik heb eerlijk waar geen idee. Veel extra knopjes? :’)
    8. Ik verwacht dat dit eigenlijk grotendeels goed zal verlopen, op de eventuele mogelijkheid op een paar onenigheden na. Als het een keer niet goed verloopt, kan daar altijd over gesproken worden om een oplossing te vinden. Over het algemeen ben ik niet heel koppig en zal ik mij ook zeker aanpassen als andere crewleden vinden dat ik iets anders te werk moet gaan mits er redenen voor gegeven worden. Als het beter loopt dan verwacht, tsja, dan kan ik daar alleen maar heel tevreden mee zijn.
    9. Zelf ben ik nooit actief in het LJH-topic, dus ik weet niet exact wat zich daar allemaal heeft afgespeeld. Wel valt natuurlijk door die recente ingrepen etc. op dat het zeker een gevoelige plek is onder sommige users. Daarom vind ik de ingrepen die gedaan zijn de afgelopen tijd ook goed. Het was verstandig om in ieder geval voor een aantal dagen het topic te sluiten om iedereen zo wat rust te gunnen en mogelijk wat tijd om over alles na te denken. Hiermee zijn echter de onderliggende conflicten en hoog opgelopen emoties natuurlijk niet opgelost. Het aanmoedigen van aanspreken van bemiddelaars was dan ook een goede aanvulling.
    10. – Partijdig was
    Dat was laatst in een kleine ruzie tussen een vriendin en mij.
    - Onpartijdig was
    Laatst tijdens een voetbalwedstrijd van twee clubs die ik niet kende. Mijn broertje was fanatiek aan het kijken en een van de twee aan het aanmoedigen. Mij kon het alleen vrij weinig schelen wie won haha. Oké, slap voorbeeld. Maar dit was toch echt de meest recente keer dat ik onpartijdig was don’t judge.
    - Trots was op jezelf
    Vanochtend nog, toen ik zelf een spin heb weggehaald uit mijn kamer. Iets heel kleins misschien, maar ik ben vreselijk bang voor spinnen dus ik voelde me toch wel even heel stoer ofzo. :’)
    - Een glimlach op je gezicht had
    Laatst toen de jongen die ik al een tijdje zie zitten mij vertelde dat ‘ie me mooi vond. Dat was tijdens onze eerste echte date en ik kon niet stoppen met blij zijn. c:
    - Iets nieuws leerde
    Dat was deze zomervakantie. Ik heb voor het eerst gejetskied en op een quad gereden. Dat was toch echt wel heel tof!


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Oké even een vraagje aan de kandidaten die hebben gezegd dat ze naar niemand opkijken, aangezien dit antwoord vaker is teruggekomen: zijn er wel mensen waar je veel respect voor hebt? En is dat niet hetzelfde als tegen iemand opkijken?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Vraag van Eledhel

    Oké even een vraagje aan de kandidaten die hebben gezegd dat ze naar niemand opkijken, aangezien dit antwoord vaker is teruggekomen: zijn er wel mensen waar je veel respect voor hebt? En is dat niet hetzelfde als tegen iemand opkijken?


    Hier kan ik hetzelfde antwoord op geven, ook omdat het inderdaad behoorlijk gelijk is. Nee, ik heb niemand die ik meer respecteer dan een ander. Ik respecteer iedereen net zoveel. Dat respect kun je verliezen, dat klopt. En soms heb ik groot respect voor iemand hoe die persoon een bepaalde actie aanpakt. Om even een voorbeeld te noemen, want toevallig kwam dit ergens vandaag voorbij - je hebt dat transgender stel, Rosanna en Louisa, geloof ik? Ik heb respect voor de manier waarop zij omgaan met de haat en kiezen voor hun eigen geluk en hun eigen leven en gezin. Dat bewonder ik. Maar ik ken ze verder helemaal niet als persoon, dus zij krijgen niet meer respect van me dan een ander doorsnee iemand zal krijgen. Hun acties, however, kan ik wél respecteren. Net zoals het opkijken naar iemand. Ik kijk op naar acties en respecteer acties. Niet zozeer een mens, omdat de mensen gewoon niet zo zwartwit zijn dat ik dat kan. Het is misschien een beetje een 'vaag' antwoord, maar ik vind het ook best een complex iets waar je niet zomaar 1 antwoord op kan geven. Je kunt iemand ook helemaal niet mogen en bepaalde dingen tóch van hem respecteren en anderen juist weer 'afkeuren'.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Eledhel schreef:
    Oké even een vraagje aan de kandidaten die hebben gezegd dat ze naar niemand opkijken, aangezien dit antwoord vaker is teruggekomen: zijn er wel mensen waar je veel respect voor hebt? En is dat niet hetzelfde als tegen iemand opkijken?


    Naar iemand opkijken en iemand respecteren is wel grotendeels hetzelfde, maar voor mij is dat niet exact hetzelfde. Ik heb bijvoorbeeld respect voor vrijwel iedereen en ik denk niet dat ik bepaalde mensen echt veel meer of anders respecteer dan anderen, waardoor ik ook tegen hen opkijk. Respect kan, in mijn ogen, bijvoorbeeld gaan over iemand die zijn eigen keuzes durft te maken ondanks de meningen van zijn/haar omgeving, maar ook dat ik mensen die andere religies aanhangen en/of tot een andere etniciteit behoren in hun waarde laat. Dit betekent echter niet dat ik het ook volledig met hun opvattingen eens hoef te zijn en ook niet per se tegen hen opkijk.
    Mijn excuses dat ik dit niet beter heb verwoord, maar ik weet nu even niet hoe ik het duidelijker kan maken en of dat überhaupt wel kan zonder een hele beschouwing uiteen te zetten.

    [ bericht aangepast op 22 aug 2017 - 22:06 ]


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Eledhel schreef:
    Oké even een vraagje aan de kandidaten die hebben gezegd dat ze naar niemand opkijken, aangezien dit antwoord vaker is teruggekomen: zijn er wel mensen waar je veel respect voor hebt? En is dat niet hetzelfde als tegen iemand opkijken?


    Lastige vraag. Seaworth en Apaixonar hebben beide wel hele goede uitleg vind ik. Voor mij is het ook heel erg dat ik het gevoel heb dat niet 1 iemand er heel erg bovenuit steekt. Ik kan respect hebben voor veel dingen in mensen maar niet voor 1 iemand meer dan voor een ander. Ik respecteer bepaalde kwaliteiten, of acties. En ik probeer iedereen altijd in dezelfde mate te respecteren zoals ik ook zou willen dat anderen mij respecteren. Dus kan niet verder specifieke mensen noemen die ik meer respecteer dan anderen. Ik hoop dat het een beetje een ok uitleg was. c:


    The truth is out there.

    Vandaag is de laatste dag, toch? 😱 Wat is het eigenlijk snel gegaan! Ben enorm benieuwd =)


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Jaaaaa, nu wordt het wel spannend! Nogmaals succes aan iedereen! ^^


    everything, in time