• ... die met mij mee verhuisden toen ik op mezelf ging wonen, en vervolgens gewoon niet aan de deur wilden blijven plakken.

    De setting: een rustige nacht misschien twee maanden geleden, rond een uur of half vier, net toen ik het licht uit had gedaan om te gaan slapen (mijn slaapritme heeft wat verbetering nodig, I know). Ik hoorde een raar, krakend, krabbelend geluid, een beetje alsof er misschien iets met nageltjes over mijn vloer liep. Dat was een vrij zorgwekkend idee, want ik woon 100% alleen en heb geen huisdieren behalve de ongenode spin zo nu en dan (en de cactus die ik heb vermoord door hem te veel lief te hebben en water te geven). Ik dus het licht aan doen, overal rondkijken, maar er was niets te zien, dus ik ging weer liggen. Het geluid begon opnieuw, luider, en stopte weer. Opnieuw - en toen en enorme BENG, en toen ik het licht weer aandeed bleek dat een van de twee mooi golvende Ikeaspiegels die op de deur van mijn woon-slaap-keuken-kamer naar mijn minihalletje hingen naar beneden was gekomen. Omdat de deur een stukje open stond op het moment in kwestie, viel de spiegel schuin en precies tegen een laag kastje aan, waardoor de bovenkant van de spiegel brak, er een hoop scherven werden gecreëerd en de scherpe punt van een van die scherven een kras maakte in mijn mooie, eveneens van de Ikea afkomstige lakkastje. Daarnaast zaten er ook een flinke deuk en een klein kuiltje in het linoleum. #vooraltijdbitter

    Goed, dus ik ruimde de volgende ochtend de rommel op en bewaarde de tweede grootste stukken spiegel om ze weer op te plakken als ik beter dubbelzijdig plakband had (want mijn moeder was een beetje spaarzaam geweest toen we het de eerste keer probeerden). Ik testte ook of de tweede spiegel losliet, maar die leek nog redelijk stevig, dus liet ik hem maar waar hij was. Dat was achteraf gezien een fout, want hij hield het nog een paar weken vol, maar toen besloot ook die dat de vloer een betere rustplaats was dan een deur (en wie kan het hem kwalijk nemen? ikzelf zou ook liever op een vloer liggen dan wanhopig proberen aan een deur te plakken). Deze spiegel, overigens, had wat meer respect voor mij en mijn bezittingen en A) bleef heel, B) maakte geen krassen op mijn kastje, het duurste meubelstuk in deze woning, en C) maakte geen deuken in de vloer, wat ook zeer wordt gewaardeerd.

    Toen had ik twee spiegels op de grond naast mijn bed liggen. En ze lagen daar. En ze lagen daar. En toen, afgelopen weekend, vergezelde ik mijn ouders naar een winkelcentrum om twee gaten meer in mijn lichaam te laten prikken dan ik daarvoor had (beter bekend als gaatjes voor oorbellen laten schieten, want dat was een verjaardagscadeau). Mijn vader, die graag beton in de kelder wil gieten (vraag het mij niet, ik heb geen idee), moest nog langs een bouwmarkt, waar ik lieveheersbeestjesmagneten tegenkwam die nu op mijn boiler plakken (en nog niet hebben losgelaten, want zij zijn tenminste betrouwbaar #bitter). Ik vond ook vijf meter extra sterk dubbelzijdig plakband, wat eigenlijk relevanter voor dit verhaal is dan de hele rest van deze alinea.

    Vervolgens moest ik het oude plakband van de achterkant van de spiegels krabben, wat een ongelofelijk rotwerk is en me een uur van mijn leven heeft gekost. Toen ik klaar was moest ik ook nog plakband van mijn deur krabben, wat ik achteraf gezien had moeten verwachten, maar toch een onprettige schok was. Daarna heb ik het plakband opgeplakt, per de instructies op de verplakking verpakking, aangedrukt met een lepel bij gebrek aan beter gereedschap, en de eerste spiegel met veel zorg opgeplakt op precies de hoogte die ik van tevoren met potlood en meetlint had gemarkeerd voor mezelf... en bovenop het kleine deurstopperding dat de vorige bewoner op de deur heeft geplakt en waarvan ik van tevoren nog wist dat ik het moest ontwijken. Het deurstopperding is hooguit een halve centimeter hoog, maar de onderkant van de spiegel zit nu dus toch een halve centimeter van de deur af, en je moet er niet te hard op duwen aan die kant omdat hij dan omineus begint te kraken. Dit was de spiegel die nog heel is, dus hij verdient dat soort behandeling eigenlijk niet.

    Maar oké, de andere twee spiegeldelen werden ook opnieuw bevestigd en op zich valt mijn kleine fout niet op als je er niet heel laag van de zijkant naar kijkt (waarvoor je je hoofd tegen de deur zou moeten leggen, dus ik gok dat ik dit zonder veel moeite voor de meeste gasten die niet mensen proberen af te luisteren op scheenbeenhoogte geheim zou moeten kunnen houden). Bid voor me dat het blijft hangen dit keer, alsjeblieft.

    En dan nu, AANSCHOUW (en speel "spot de badeend", als je wilt):



    tl;dr: Spiegels vielen van de deur en zijn weer opgeplakt en ik hoop erg hard dat twee keer scheepsrecht mag zijn, in dit specifieke geval. Tevens heb ik ontdekt dat ik met gemak 814 woorden kan typen over iets wat je in één zin zou kunnen vertellen.

    Dus ja, tja. Welk materiële bezit van jou heeft je recent volkomen verraden of in de steek gelaten? Deel hier je smart. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    HAHAHAHAH wat een prachtig verhaal!


    look at the stars, look how they shine for you;

    1) Wat een meesterwerk dit, topic van het jaar, bravo.
    2) Missie zoek de badeend is zo hard geslaagd lol. ik ben b-ad-eend wat wil je
    3) Ik ga een fanclub maken voor je sokken (krul)


    Heaven is a place that we all have

    Ghehe, ik heb dit topic heel geboeid gelezen. :Y) Ik kan echt niet wachten tot je eens een boek uit gaat brengen, want zelfs van verhalen over vallende spiegels zou ik je boek kopen als je het zou hebben. x)

    Maar yaaay, het is uiteindelijk goed gekomen! ^^ En arme, gebroken spiegel. :c Beterschap <3

    &Ik heb de badeend gevonden. Go me!


    Smile. You're beautiful. <3

    Missie badeend mislukt, wel een leuke bh gevonden :')
    Wel echt kut van die spiegels


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Polar schreef:
    HAHAHAHAH wat een prachtig verhaal!

    + missie badeend geslaagd, yay voor mijn normaal niet bestaande zoekkwaliteiten

    [ bericht aangepast op 22 aug 2017 - 18:36 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Als allereerste wil ik je feliciteren met je prachtige sokken, je bent dat GM-logootje naast je naam meer dan waard.^^

    Ten tweede heb ik de badeendqueeste tot een goed einde weten volbrengen.

    Ten derde vind ik dit storywaardig, mijn abo en kudo heb je!^^

    Ten vierde was die eerste gevallen spiegel echt hondsbrutaal om andere bezittingen ook kapot te maken, gelukkig had de tweede meer eergevoel en stijl.


    Queer zijn is gewoon alles

    Kalokagathia schreef:
    Ghehe, ik heb dit topic heel geboeid gelezen. :Y) Ik kan echt niet wachten tot je eens een boek uit gaat brengen, want zelfs van verhalen over vallende spiegels zou ik je boek kopen als je het zou hebben. x)

    Maar yaaay, het is uiteindelijk goed gekomen! ^^ En arme, gebroken spiegel. :c Beterschap <3

    &Ik heb de badeend gevonden. Go me!


    Dit is zo waar wow. Ik heb je topic met een lach (En een onzichtbare traan?) Gelezen, maar heb blijkbaar de badeendmissie gemist (haha).

    Ik vind je oplossing echt heel knap en ik zou me echt helemaal kapot geschrokken zijn als het mij was overkomen en ik ga nu even voor je klappen.

    (hoera)


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Je bent briljant, Inge :W
    I FOUND THE RUBBER DUCK

    Ik hoop dat ze deze keer wel blijven hangen, want ik zou me echt een ongeluk schrikken, haha :'D Hopelijk dat je harde werken beloont wordt!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Maar wat was nou het beest dan?:W

    Ik vind die eerste spiegel rude dat deze zomaar naar beneden durfde te donderen en daarmee jouw kostbare bezittingen kapot heeft gemaakt. Dat hij zelf kapot is gegaan, is zijn eigen schuld (dikke bult).

    Ik heb de badeend niet gevonden maar ik ben bij je thuis geweest en heb ze dus al een keer gezien. Hehe.

    Applaus voor dit spannende verhaal.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    "totally 100% een stuk(ke) spiegel" de PUN inge omg high five


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Polar schreef:
    HAHAHAHAH wat een prachtig verhaal!


    Dank, dank. 😊



    Adsthetic schreef:
    1) Wat een meesterwerk dit, topic van het jaar, bravo.
    2) Missie zoek de badeend is zo hard geslaagd lol. ik ben b-ad-eend wat wil je
    3) Ik ga een fanclub maken voor je sokken (krul)


    1) Oh, ik ben zo ontroerd! Ik wil graag mijn vader en moeder en badeendjes en slechte plakband bedanken, want dat zijn de echte helden die dit mogelijk hebben gemaakt.
    2) Oehhhh snap
    3) Mijn sokken zijn erg gevleid en een klein beetje geïntimideerd door dit nieuws.



    Kalokagathia schreef:
    Ghehe, ik heb dit topic heel geboeid gelezen. :Y) Ik kan echt niet wachten tot je eens een boek uit gaat brengen, want zelfs van verhalen over vallende spiegels zou ik je boek kopen als je het zou hebben. x)

    Maar yaaay, het is uiteindelijk goed gekomen! ^^ En arme, gebroken spiegel. :c Beterschap <3

    &Ik heb de badeend gevonden. Go me!


    Dat klinkt als het hoogste compliment dat je een schrijver zou kunnen geven, haha, dus heel erg bedankt. (bloos)

    Ik vrees dat beterschap in dit geval misschien niet veel meer zal uithalen, maar sst, vertel de spiegel dat niet. En yesss, goed zoekwerk!



    Catmint schreef:
    Missie badeend mislukt, wel een leuke bh gevonden :')
    Wel echt kut van die spiegels


    Jaaa, die beha was een ding dat ik ook opmerkte een tijdje nadat ik de foto had gepost. Maar goed, er zijn ergere manieren om je ondergoed op het internet te zien verschijnen, en hij is inderdaad leuk. Maar een paar euro bij de Primark. (nerd)

    Bedankt voor je spiegelsympathie!


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Kowalski schreef:
    (...)
    + missie badeend geslaagd, yay voor mijn normaal niet bestaande zoekkwaliteiten


    Yay! Nu door naar Waar is Waldo? (krul)



    Debbaut schreef:
    Als allereerste wil ik je feliciteren met je prachtige sokken, je bent dat GM-logootje naast je naam meer dan waard.^^

    Ten tweede heb ik de badeendqueeste tot een goed einde weten volbrengen.

    Ten derde vind ik dit storywaardig, mijn abo en kudo heb je!^^

    Ten vierde was die eerste gevallen spiegel echt hondsbrutaal om andere bezittingen ook kapot te maken, gelukkig had de tweede meer eergevoel en stijl.


    1) Hartelijk dank! Ik moet inderdaad ook nog iedere keer aan Quizlet denken als ik ze draag, haha.
    2) Zeer lovenswaardig, dappere ridder.
    3) Het is een tragedie dat topics geen kudo's kunnen krijgen, duidelijk. Ik ben gevleid.
    4) Ja, precies! Dat vond ik nou ook. Blij dat ik zo goed begrepen word hier.



    M0NA schreef:
    (...)

    Dit is zo waar wow. Ik heb je topic met een lach (En een onzichtbare traan?) Gelezen, maar heb blijkbaar de badeendmissie gemist (haha).

    Ik vind je oplossing echt heel knap en ik zou me echt helemaal kapot geschrokken zijn als het mij was overkomen en ik ga nu even voor je klappen.

    (hoera)


    Je ziet me niet, maar ik buig voor je zo vrijgevige applaus. Dank u, dank u. :Y)



    Talon schreef:
    Je bent briljant, Inge :W
    I FOUND THE RUBBER DUCK

    Ik hoop dat ze deze keer wel blijven hangen, want ik zou me echt een ongeluk schrikken, haha :'D Hopelijk dat je harde werken beloont wordt!


    YAY GOEDZO

    En mijn god, ik ook! Als ze weer vallen is de volgende optie gaten boren in de deur, dus de deur kan maar beter zijn steentje bijdragen om ze omhoog te houden. Hij weet wat hem anders te wachten staat.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    MrGrey schreef:
    Maar wat was nou het beest dan?:W


    Er was geen beest! Het was het gekraak van de spiegel die langzaam van mijn deur losliet. Dat was misschien inderdaad niet helemaal duidelijk als je niet in mijn hoofd zat, sorry, haha. (krul)



    Hopps schreef:
    Ik vind die eerste spiegel rude dat deze zomaar naar beneden durfde te donderen en daarmee jouw kostbare bezittingen kapot heeft gemaakt. Dat hij zelf kapot is gegaan, is zijn eigen schuld (dikke bult).

    Ik heb de badeend niet gevonden maar ik ben bij je thuis geweest en heb ze dus al een keer gezien. Hehe.

    Applaus voor dit spannende verhaal.


    Zo rude! En je hebt helemaal gelijk, eigen schuld, dikke bult (van scherven).

    Bedankt voor het applaus, en aangezien je de badeend al irl hebt aanschouwd, heb je hem technisch gezien al eerder gevonden dan alle andere mensen hier. Goed werk, jij.



    Wiarda schreef:
    "totally 100% een stuk(ke) spiegel" de PUN inge omg high five


    High five met veel plezier geaccepteerd want DANK JE ik zat stilletjes al te wachten tot iemand dat zou opmerken


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Badeend gevonden!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.