• De stelling van deze week luidt:
    Jacht op dieren mag een hobby zijn

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Ik wil een tuin vol egels

    Nee. Punt.


    Never mistake a woman's meekness for weakness.

    Stel dat jij een dier bent! oneens natuurlijk!


    ?

    Oeh, dit is een interessante. Instinctief zou je natuurlijk nee willen zeggen, maar in het grotere plaatje vind ik het op het moment eigenlijk wel een goed ding. Hier is een interessant filmpje erover:

    [ bericht aangepast op 10 sep 2017 - 17:20 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Hobby klinkt een beetje als: schiet zoveel mogelijk neer.

    Ik vind zeker dat jagen mag, gezien het uit de oertijd ofzo komt, i mean vroeger at je toch veel meer konijn en wild? Nu is het net alsof je een complete vervelende idioot bent , maar als je gewoon enkel jaagt als je dat echt wilt of nodig hebt: hoe erg is het dan?
    Gewoon niet te veel, dat is beter. Bij overschot aan (vervelende dieren): zeker.
    Maar altijd verantwoord doen.


    Aan niets denken is ook denken.

    Oh, ja, het mag zeker een hobby zijn, je mag het enkel niet beoefenen. (krul) Voor je leute dieren afschieten is onnodig cru en onethisch, naar mijn nederige opinie.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Boeit mij niet. Ik wilde mijn schietdiploma (jachtakte geloof ik) gewoon halen om Oma ffe een konijn te geven. Doet Pa niet meer YA know.


    Aan niets denken is ook denken.

    Sunfyre schreef:
    Oh, ja, het mag zeker een hobby zijn, je mag het enkel niet beoefenen. (krul) Voor je leute dieren afschieten is onnodig cru en onethisch, naar mijn nederige opinie.


    Dit.


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Ik heb op zich niets tegen jagen en zelfs niets tegen mensen die jagen om eens een lekker stukje wild te eten (jagen blijft in mijn ogen een stuk ethischer dan de vleesindustrie en het is hoe dan ook milieuvriendelijker). Maar als je het hebt over het jagen als 'hobby' dan denk ik ook aan de jacht op exotische dieren, of dieren die enkel worden neergeschoten als een soort trofee. Dat vind ik bij lange niet oké, omdat de dood van het dier dan echt geen enkel nut heeft gehad. In het wild worden dieren constant vermoord en opgegeten, maar er is geen enkel dier buiten de mens dat een ander dier zou vermoorden voor zijn hoorns, voor zijn vacht of voor zijn schedel.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik kan het niet beter verwoorden: ik ben het eens met de woorden boven me. Ethisch Eten?


    Aan niets denken is ook denken.

    Wiarda schreef:
    Oeh, dit is een interessante. Instinctief zou je natuurlijk nee willen zeggen, maar in het grotere plaatje vind ik het op het moment eigenlijk wel een goed ding. Hier is een interessant filmpje erover:


    (...)


    Voordat je gaat schreeuwen dat het zielig is, kijk deze video en denk opnieuw na over je mening.
    Ik ben dus voor de stelling, zolang het niet illegaal gebeurt en het meer goeds dan slechts op blijft leveren.


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Ten eerste: alleen in niet beschermde gebieden. Ten tweede: doe dan iets met de dieren die je schiet, maak ze niet dood voor niks. Ten derde: er moet een maximaal aantal zijn dat je mag schieten. Ten vierde: je moet zelf een vergunning hebben. Kortom: eigenlijk vind ik gewoon dat het niet mag


    -

    Helder. Ik vind vsn wel.


    Aan niets denken is ook denken.

    Hoezo is hey überhaupt een hobby om dieren dood te schieten? :W


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik vind dat er alleen "gejaagd" mag worden op dieren die niet echt zijn, zoals bv. onze 3D-doelen zijn van de handboogvereniging.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    OperaGhost schreef:
    Nee, absoluut mee oneens. En dan weet ik dat ik word bestempeld als hypocriet omdat ik wel gewoon vlees eet, maar ik ben het er niet mee eens dat je zomaar dieren mag afschieten. Vooral omdat het dier vaak gewoon kansloos is en er later niets met het vlees en de huid gedaan wordt. Bovendien is het echt niet stoer dat je van een veilige afstand een olifant afknalt en er vervolgens op poseert alsof je hem met je vuisten hebt bevochten.


    Firm believer of all that is magic