• De stelling van deze week luidt:
    Jacht op dieren mag een hobby zijn

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Ik wil een tuin vol egels

    Tarly schreef:
    Ik heb op zich niets tegen jagen en zelfs niets tegen mensen die jagen om eens een lekker stukje wild te eten (jagen blijft in mijn ogen een stuk ethischer dan de vleesindustrie en het is hoe dan ook milieuvriendelijker). Maar als je het hebt over het jagen als 'hobby' dan denk ik ook aan de jacht op exotische dieren, of dieren die enkel worden neergeschoten als een soort trofee. Dat vind ik bij lange niet oké, omdat de dood van het dier dan echt geen enkel nut heeft gehad. In het wild worden dieren constant vermoord en opgegeten, maar er is geen enkel dier buiten de mens dat een ander dier zou vermoorden voor zijn hoorns, voor zijn vacht of voor zijn schedel.

    Hier ben ik het eigenlijk helemaal mee eens.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nee, ik vind van niet. Ga dan op nepdieren schieten, of hang gewoon een schietschijf op. Zou jij het leuk vinden als er opeens ergens een haas in de bosjes zit die jóú doodschiet?

    Nee.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Nee vind ik niet, tenzij het muggen zijn


    “Normality is a paved road: It’s comfortable to walk, but no flowers grow on it.” –Vincent Van Gogh

    Jagen op dieren mag naar mijn mening alleen als moeder natuur daardoor niet meer in balans is, en onder toezicht van strenge regels. Helaas heeft de mens moeder natuur zoveel schade aangericht dat dit moet gebeuren. Als hobby keur ik het ten strengste af. er is niks stoers aan een dier neerschieten wat jou niks misdaan heeft. Schieten op dieren uit zelfverdediging keur ik tot bepaalde hoogte toe, maar dit is gewoon zielige ventjes werk. Schiet jezelf liever neer.


    Fus Ro Dah!

    Ik vind dat het niet kan een 'normaal mens' schiet je ook niet op mensen waarom dan wel op dieren. Dieren en mensen hebben een gelijkenis. allebei hebben ze een hart en allebei ademen ze. Ik vind dat je niet op dieren hoort te jagen. Want je hebt ook mensen die het doen voor de LOL maar ik snap dat niet.


    Don't tchange for other people, just stay youre self