• Voor muziek moet ik met een groepje een stuk uitkiezen en na spelen. Aangezien ik muziek als vak heb gekozen moet het allemaal wel wat netter dan voorgaande jaren; het probleem alleen is dat ik zoiets nog nooit gedaan heb. Ik speel met het groepje "This love" van Maroon 5 en ik heb geen idee hoe ik dit ga regelen met alle instrumenten.
    De zang en de drum heb ik voor elkaar, nu moet ik het nog uitzoeken met de keyboard, gitaar en basgitaar. Hoe ga ik dit aanpakken? Waar moet ik naar kijken? Hoe moet ik zoiets als groepje aanpakken? alvast bedankt!


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    ben je op zoek naar hoe je het speelt? want dan is het handig om op google: chords keyboard/piano/guitar/bass guitar this love maroon 5, op te zoeken. Dan krijg je veel handig filmpjes op youtube en websites met uitleg. Maar verder heb ik geen idee, sorry

    Heel veel suc6!


    -

    Usermeme schreef:
    Voor muziek moet ik met een groepje een stuk uitkiezen en na spelen. Aangezien ik muziek als vak heb gekozen moet het allemaal wel wat netter dan voorgaande jaren; het probleem alleen is dat ik zoiets nog nooit gedaan heb. Ik speel met het groepje "This love" van Maroon 5 en ik heb geen idee hoe ik dit ga regelen met alle instrumenten.
    De zang en de drum heb ik voor elkaar, nu moet ik het nog uitzoeken met de keyboard, gitaar en basgitaar. Hoe ga ik dit aanpakken? Waar moet ik naar kijken? Hoe moet ik zoiets als groepje aanpakken? alvast bedankt!


    Kun je niet met 1 instrument naspelen, bijvoorbeeld keyboard begeleiding en dan met de rest zingen. Als een soort cover? (:


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik weet niet of jullie noten kunnen lezen, maar er zijn simpele alternatieven waarbij je geen echte kennis voor nodig hebt.
    Voor de gitaren kun je hier kijken: https://www.songsterr.com/a/wsa/maroon-5-this-love-tab-s13567t2 (met dat gitaaricoontje rechts kun je ook switchen naar bas)
    Voor piano kun je bijvoorbeeld deze pakken: https://www.youtube.com/watch?v=eFptumg6-SU

    Als groepje is het handig om thuis de stukjes individueel te oefenen, maar probeer zodra je samen bent ook echt samen te spelen. Je hebt er niks aan als je je eigen stuk uit je hoofd kent, maar uit de maat klinkt met alle anderen ;p

    In ieder geval veel succes, voor de rest komt het gewoon neer op oefenen!


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Slughorn schreef:
    (...)

    Kun je niet met 1 instrument naspelen, bijvoorbeeld keyboard begeleiding en dan met de rest zingen. Als een soort cover? (:

    nee dat mag helaas niet

    @de rest thnx ik heb inderdaad daar zelf ook aan gedacht, maar zal dan maar eens met het groepje overleggen hoe en wat


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    AriChibi schreef:
    Ik weet niet of jullie noten kunnen lezen, maar er zijn simpele alternatieven waarbij je geen echte kennis voor nodig hebt.
    Voor de gitaren kun je hier kijken: https://www.songsterr.com/a/wsa/maroon-5-this-love-tab-s13567t2 (met dat gitaaricoontje rechts kun je ook switchen naar bas)
    Voor piano kun je bijvoorbeeld deze pakken: https://www.youtube.com/watch?v=eFptumg6-SU

    Als groepje is het handig om thuis de stukjes individueel te oefenen, maar probeer zodra je samen bent ook echt samen te spelen. Je hebt er niks aan als je je eigen stuk uit je hoofd kent, maar uit de maat klinkt met alle anderen ;p

    In ieder geval veel succes, voor de rest komt het gewoon neer op oefenen!

    ik speel zelf akoestisch gitaar dus snap die tabs niet echt, de piano is ontzettend handig bedankt!


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Usermeme schreef:
    (...)
    ik speel zelf akoestisch gitaar dus snap die tabs niet echt, de piano is ontzettend handig bedankt!


    Oh, geen probleem, ik kan het wel kort uitleggen. Je moet die lijntjes zeg maar zien zoals je op je gitaar kijkt, dus de bovenste lijn is de onderste snaar.
    De cijfers geven dan aan welke frets je ingedrukt moet houden (met welke vingers moet je natuurlijk zelf kijken hoe het uitpakt ;p)


    Dit betekent dan bijvoorbeeld dat je de onderste drie snaren op de 8e fret moet indrukken.

    Die dingen met een boogje erboven staan voor hammer-ons en pull-offs, als je daar niet bekend mee bent: je drukt op/trekt aan de snaar met je linkerhand terwijl deze nog trilt van je snaaraanslag (eh, als dat logisch klinkt..)


    Hier sla je dan de snaar aan terwijl je deze op de 8e fret ingedrukt houdt en zonder dat je de snaar opnieuw aanslaat, druk je op de 10e fret met een andere vinger en trek je deze daarna weer van die 10e fret af. Zo krijg je de noten sneller en vloeiender achter elkaar. Als je op play drukt tijdens zo'n stukje hoor je het verschil met gewone noten wel.

    De X'jes staan voor mute noten, oftewel van die bedekte snaren, zodat je een dof geluid hoort ipv dat je de snaar 'zuiver' bespeelt. Als je je rechterhandpalm tegen de snaren houdt terwijl je ze bespeelt, hoor je wel wat ik bedoel :p



    Ik denk dat dat voor deze tab wel alles is, maar sommige tabs hebben ook een '/' of een pijltje. De slash betekent dan dat je van de ene noot naar de ander moet glijden en het pijltje geeft aan hoe ver je de snaar moet verbuigen bijvoorbeeld bij sommige gitaarsolo's.

    Hopelijk helpt dit :)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Oh, extra toevoeging (ook omdat ik aan het max aantal plaatjes in die vorige post zat)

    Ik zag dat deze tab ook een pijltje heeft, maar dit rechte pijltje geeft aan dat je het akkoord naar beneden moet aanslaan:



    Dit is zo'n gitaarsolopijltje uit een andere tab:



    --

    Oh, en als het te moeilijk is, kun je ook naar het pianogedeelte kijken van de tab. De makkelijkere akkoorden daarvan zijn dan ook overgezet naar gitaar (of je laat gewoon al die XXXX dingen weg in de tab, veel verschil maakt het ook weer niet)

    [ bericht aangepast op 3 okt 2017 - 23:29 ]


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    ah duidelijk bedankt!


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Geen idee, youtube misschien daar heb je soms wel zo'n soort tuts!


    Let's see the eight world wonders, Before we six feet under.

    Speel anders de symfony van Mozard. Erg makkelijk als je goed bent in muziek. (krul)


    Nobody Say It was easy

    Ik kan zelf niet echt helpen, maar ik moet zeggen dat jullie een leuk liedje hebben uitgekozen! (krul) Luisterde ik vanochtend nog naar.


    Ik wil een tuin vol egels