• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?

    Schrijf hier dan alles van je af.


    Caution first, always.

    Ik vind het echt heel erg hoe makkelijk mannen nu links en rechts beschuldigd worden van verkrachting of aanranding, en meteen iedereen er bovenop duikt. Kevin Spacey wordt ergens van beschuldigd en zonder ook maar enig vorm van bewijs of een proces, wordt hem alles afgenomen. Niet om te zeggen dat de slachtoffers liegen, helemaal niet, maar ik vind het wel erg om te zien.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    FireKeeper schreef:
    Ik vind het echt heel erg hoe makkelijk mannen nu links en rechts beschuldigd worden van verkrachting of aanranding, en meteen iedereen er bovenop duikt. Kevin Spacey wordt ergens van beschuldigd en zonder ook maar enig vorm van bewijs of een proces, wordt hem alles afgenomen. Niet om te zeggen dat de slachtoffers liegen, helemaal niet, maar ik vind het wel erg om te zien.


    Tbh denk ik hier ook wel eens over na. Het lijkt echt een dingetje van de laatste tijd te zijn dat alle verhalen naar buiten komen. Niet dat ik de slachtoffers niet geloof, want zoiets is verschrikkelijk en blijft je voor de rest van je leven achtervolgen. Echter weet ik ook wat een valse aanklacht met iemand kan doen. Het blijft gewoon lastig, want het liefst zou ik iedereen geloven, maar ik weet het gewoon niet zo goed.


    26 - 02 - '16

    Is het al Kerstmis?


    16 - 09 - '17

    Soms vraag ik me weleens af of het allemaal ooit nog goedkomt en dan op een avond als deze, waarop je eindelijk doorhebt dat het niet meer goedkomt en waarop je een huilende vrouw tegenover je hebt zitten die onbedoeld herinneringen naar boven haalt, dan is de wereld opeens donker en grijs en ben je beangstigend alleen met al je shit terwijl anderen denken dat je aan het dromen bent. En ik doe heus mijn best om vriendelijk te lachen, maar ik weet gewoon dat het niet meer goedkomt. Het enige wat nog kan helpen is een tijdmachine. En alles blijft als een film door en door in mijn hoofd spelen en je zou denken dat het na een tijdje vervaagt, maar het is nog steeds even realistisch en het is nog altijd even zwaar. Wat als ik ja had gezegd. Wat als ik mijn trots had ingeslikt en ja had gezegd. Waarom, van al die weken, had ik juist die week uitgekozen om op eigen houtje naar huis te gaan terwijl ik dat nooit doe. Nooit, in geen van de drie jaren. Misschien, als ik een van die dingen anders had gedaan, als ik een appje had gestuurd als ik zelfs maar even interesse had getoond, was het anders gelopen. Was het niet gebeurd. En des te vaker mensen zeggen dat ik er niets aan kan doen, des te meer ik besef dat het wel mijn schuld is. Ik had er iets aan kunnen doen en dat deed ik niet en nu is het te laat. Nu zit ik in deze shit en het lijkt opeens alsof zelfmoord overal met koeienletters opgeschreven staat. In het nieuws, op Facebook, suggesties omdat ik er te veel op zoek. En ik had al deze shit kunnen voorkomen. Beperken in ieder geval. We hebben nu een dieptepunt bereikt en ik denk echt oprecht dat het niet meer goed gaat komen. Ik ben op het punt gekomen waarop ik me elke dag afvraag of er een telefoontje gaat komen. Op het punt dat ik het liefst elke minuut laat weten dat ik er nog in geloof. Maar ik geloof er niet meer in. Ik zie echt, oprecht, niet in hoe dit ooit nog goed zou moeten komen. In plaats van verdwijnen stapelen de problemen zich op en elke stap die ik dichter zet lijkt haar er tien richting de rand te drijven. En ik ben gewoon zo, zo bang. Ik wil niet meer. Ik wil niet meer blijven peinzen over hoe het zou gaan. Of ik dit keer wel juist zou handelen. Of dat ik weer laf naar al het materiaal staar zonder direct actie te ondernemen. Of ik weer spijt krijg van alle signalen die ik in de wind sla. Of ik weer de druppel zou zijn die de emmer doet overlopen. Of ik dan wel met mijn schuldgevoelens kan omgaan. En ik haat mezelf dat ik zo zwak ben, maar ik weet gewoon even niet meet waar ik de hoop vandaan moet halen. Ik zie het gewoon niet meer. Ik zie gewoon echt, echt, echt niet meer de bodem van deze put. Ik zou zoveel anders willen doen, al is het maar zodat ik mezelf in de spiegel zou kunnen aankijken en zeggen dat ik alles heb gedaan. Dat het niet mijn schuld zou zijn. En daar is het nh al te laat voor.


    She's imperfect but she tries

    Waarom heb ik plots zo veel puistjes like what. Ik ben oud, laat me oud zijn.


    Mhm?

    FireKeeper schreef:
    Ik vind het echt heel erg hoe makkelijk mannen nu links en rechts beschuldigd worden van verkrachting of aanranding, en meteen iedereen er bovenop duikt. Kevin Spacey wordt ergens van beschuldigd en zonder ook maar enig vorm van bewijs of een proces, wordt hem alles afgenomen. Niet om te zeggen dat de slachtoffers liegen, helemaal niet, maar ik vind het wel erg om te zien.

    Lusamine schreef:
    (...)

    Tbh denk ik hier ook wel eens over na. Het lijkt echt een dingetje van de laatste tijd te zijn dat alle verhalen naar buiten komen. Niet dat ik de slachtoffers niet geloof, want zoiets is verschrikkelijk en blijft je voor de rest van je leven achtervolgen. Echter weet ik ook wat een valse aanklacht met iemand kan doen. Het blijft gewoon lastig, want het liefst zou ik iedereen geloven, maar ik weet het gewoon niet zo goed.


    Ik snap jullie, maar het punt is dat het erg vaak (bijna altijd, zou ik zelfs beweren) om meer dan één aanklacht gaat in gevallen waar echt zo heftig wordt gereageerd. Zodra de bal eenmaal aan het rollen komt doordat één persoon iets zegt, komen er plotseling nog een heleboel andere verhalen naar boven. Dat was zo bij Spacey (na Anthony Rapp's verhaal bleken meerdere mensen op de House of Cards set ervaringen te hebben die daarbij aansloten), maar Weinstein is hier misschien nog steeds het ultieme voorbeeld van, want iedereen die met hem werkte bleek al jaren van zijn gedrag te weten. Het is dus vaak allemaal stukken minder spontaan of onverwacht dan het van een afstand lijkt, zelfs al komt het in één keer naar buiten.

    Daar komt bij dat valse beschuldigingen van dit soort dingen statistisch gezien heel erg zeldzaam zijn. Jullie zeiden al dat je de slachtoffers niet meteen in twijfel trekt, maar het is toch belangrijk dat in je achterhoofd te houden. Het is ook begrijpelijk dat er niet vaak over wordt gelogen, want het is zacht gezegd niet een leuk ding om al de publiciteit in zo'n zaak door te maken, absoluut ook niet voor de slachtoffers. Ook als slachtoffer kan het een impact hebben op je carrière. Het klimaat om met verhalen naar buiten te komen is nu iets beter, maar denk bijvoorbeeld aan Amber Heard, vorig jaar nog, die een enorm risico nam door haar aanklacht van Johnny Depp (die daar overigens uiteindelijk minder problemen door ondervond dan Heard zelf op carrièregebied, naar mijn idee).

    Maar goed, lang verhaal kort: ja, de reactie kan heftig lijken als je ziet dat mensen opeens de rug toe wordt gekeerd, maar bij de meeste aanklachten is dat helemaal niet zo unaniem het geval, en in situaties waar dat wel zo is - Spacey en Weinstein, bijvoorbeeld - kan er met behoorlijk grote zekerheid worden gezegd dat er toch echt wel waarheid achter die verhalen zit.

    (Daarnaast worden ze nú geboycot, maar ik ben oprecht benieuwd wat de stand van zaken zal zijn over tien jaar, in alle eerlijkheid. Mel Gibson, wiens carrière op een bepaald punt in stukken leek te liggen door zijn antisemitische opmerkingen en huiselijk geweld, was vorig jaar na een paar jaar afwezigheid uit Hollywood weer gewoon te zien in een film die voor zes Oscars werd genomineerd.)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    I am so ready for christmas.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Waititi schreef:
    (...)
    Je haalt de woorden uit mijn mond. Of "Maar als voor twintig minuten in zijn kamer gaan tukken is het toch logisch dat je dan seks gaat hebben?"


    Uhm nee.

    Ik moet wel zeggen dat ik het een vaag verhaal vindt in zijn algemeenheid, maar dat kan ook komen doordat de bron (waarvan ik het heb) letterlijk heeft vertaald in translate en niet goed vernederlands heeft of het gewoon vaag omschrijft. Maar wat je in de comments leest vind ik echt waardeloos.

    Jaaa, echt hoor. Ik weet natuurlijk ook niet of het waar is of niet, maar die comments vind ik echt schokkend eigenlijk.


    Caution first, always.

    hahahahhahahahahhhahahhahahah and yet another fucking breakdown :W


    — Inner peace, it's hard to find. —

    En weer een dag dat voorbij is gegaan waarin ik het absolute minimum voor school heb gedaan. Well, laten we met die gedachten lekker gaan slapen.:W


    Take me to wonderland

    *trompetsolo van Deliver Us van The Prince of Egypt*
    CHILLS ALL OVER MA BODY, CAUSE THIS SONG IS AMAZING

    Maar echt
    Maar echt oprecht


    Deep inside, I've never felt alive

    Nachtmerrie gehad. En nou kan ik niet meer slapen. 😟


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Aaaaaaah, vandaag mijn twee tentamens, aaaaaaah.


    Stenenlikker

    Sinds wanneer ben ik zo'n kind dat zo veel waarde hecht aan Snapchat? HAHAHA rip het is echt miet okay hoe jammer ik het vond toen ik vanochtend zag dat de 'allerbeste vriend' emoji was versprongen van persoon en dat ik daardoor net niet de twee maanden-allerbestevriendschap haal met die persoon en ik die allerbeste vriendschap (waarom the heck verschuift die ook?) terug moet verschuiven en opbouwen aka twee maanden werk en AAAH RIP ugh en het feit dat ik het echt erg af zou vinden als ik mijn 75 streakdays (wat niet eens honderd of tweehonderd ofzo is) zou verliezen (of de 69, of de 60, of basically elke streak) EN DAT LIJKT ME GEEN GOEDE EVOLUTIE AARGH RIP


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Dat ene kind dat een hele Twitterpost maakt over welke kleren je niet mat dragen of combineren. Excuse you, ik doe aan wat ik wil. Ik heb echt zin om haar een foto te sturen met zoveel mogelijk foute dingen. Kuch. Want wie geeft twee fucks dat je Adidas en Nike boven elkaar draagt?
    - rant out -


    Sidera nostra contrahent solem lunamque