• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?

    Schrijf hier dan alles van je af.


    Caution first, always.

    Godverdomme ik haat mezelf echt zo vreselijk erg.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Ohhhhh mijn god, shit, shit, en nu staat er opeens om half negen iemand OP MIJN BALKON die van buiten het raamkozijn schuurt of zo?????? Maar A) wtf, ik schrok me rot en B) ik slaap nog, mensen, en dat pas sinds half zes dus fgjkkf ik zou het waarderen als dit... niet... gebeurde?? Want ik ben nu klaarwakker en durf me ondanks de dichte gordijnen niet te bewegen omdat dit gewoon verschrikkelijk awkward is???


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ik snap jullie, maar het punt is dat het erg vaak (bijna altijd, zou ik zelfs beweren) om meer dan één aanklacht gaat in gevallen waar echt zo heftig wordt gereageerd. Zodra de bal eenmaal aan het rollen komt doordat één persoon iets zegt, komen er plotseling nog een heleboel andere verhalen naar boven. Dat was zo bij Spacey (na Anthony Rapp's verhaal bleken meerdere mensen op de House of Cards set ervaringen te hebben die daarbij aansloten), maar Weinstein is hier misschien nog steeds het ultieme voorbeeld van, want iedereen die met hem werkte bleek al jaren van zijn gedrag te weten. Het is dus vaak allemaal stukken minder spontaan of onverwacht dan het van een afstand lijkt, zelfs al komt het in één keer naar buiten.

    Daar komt bij dat valse beschuldigingen van dit soort dingen statistisch gezien heel erg zeldzaam zijn. Jullie zeiden al dat je de slachtoffers niet meteen in twijfel trekt, maar het is toch belangrijk dat in je achterhoofd te houden. Het is ook begrijpelijk dat er niet vaak over wordt gelogen, want het is zacht gezegd niet een leuk ding om al de publiciteit in zo'n zaak door te maken, absoluut ook niet voor de slachtoffers. Ook als slachtoffer kan het een impact hebben op je carrière. Het klimaat om met verhalen naar buiten te komen is nu iets beter, maar denk bijvoorbeeld aan Amber Heard, vorig jaar nog, die een enorm risico nam door haar aanklacht van Johnny Depp (die daar overigens uiteindelijk minder problemen door ondervond dan Heard zelf op carrièregebied, naar mijn idee).

    Maar goed, lang verhaal kort: ja, de reactie kan heftig lijken als je ziet dat mensen opeens de rug toe wordt gekeerd, maar bij de meeste aanklachten is dat helemaal niet zo unaniem het geval, en in situaties waar dat wel zo is - Spacey en Weinstein, bijvoorbeeld - kan er met behoorlijk grote zekerheid worden gezegd dat er toch echt wel waarheid achter die verhalen zit.

    (Daarnaast worden ze nú geboycot, maar ik ben oprecht benieuwd wat de stand van zaken zal zijn over tien jaar, in alle eerlijkheid. Mel Gibson, wiens carrière op een bepaald punt in stukken leek te liggen door zijn antisemitische opmerkingen en huiselijk geweld, was vorig jaar na een paar jaar afwezigheid uit Hollywood weer gewoon te zien in een film die voor zes Oscars werd genomineerd.)


    Ik geef je echt wel gelijk hoor, maar ik blijf het gewoon wel schokkend vinden bij de gevallen waar nu wel zo heftig wordt gereageerd. Zelf ben ik nogal van het 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is' principe, waarmee ik niet wil zeggen dat ik de slachtoffers in twijfel trek, maar het ook niet vind kunnen dat de vermeende daders zo hard gepakt worden want het is toch hun carriére die (voorlopig) verwoest is. En als alles echt helemaal waar is dan verdienen ze dat ook want een carriére staat niet tegenover het leven van het slachtoffer dat voorgoed veranderd is, maar ik vind dit gewoon een hele lastige zaak.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    FireKeeper schreef:
    (...)

    Ik geef je echt wel gelijk hoor, maar ik blijf het gewoon wel schokkend vinden bij de gevallen waar nu wel zo heftig wordt gereageerd. Zelf ben ik nogal van het 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is' principe, waarmee ik niet wil zeggen dat ik de slachtoffers in twijfel trek, maar het ook niet vind kunnen dat de vermeende daders zo hard gepakt worden want het is toch hun carriére die (voorlopig) verwoest is. En als alles echt helemaal waar is dan verdienen ze dat ook want een carriére staat niet tegenover het leven van het slachtoffer dat voorgoed veranderd is, maar ik vind dit gewoon een hele lastige zaak.


    Dat vind ik ook. Dit zijn situaties met een enorm grijs gebied omdat je niet in de hoofden zowel slachtoffers als daders kan kijken


    26 - 02 - '16

    Square schreef:
    Ohhhhh mijn god, shit, shit, en nu staat er opeens om half negen iemand OP MIJN BALKON die van buiten het raamkozijn schuurt of zo?????? Maar A) wtf, ik schrok me rot en B) ik slaap nog, mensen, en dat pas sinds half zes dus fgjkkf ik zou het waarderen als dit... niet... gebeurde?? Want ik ben nu klaarwakker en durf me ondanks de dichte gordijnen niet te bewegen omdat dit gewoon verschrikkelijk awkward is???


    Je moet iets aan je ritme doen, Inge

    [ bericht aangepast op 8 nov 2017 - 9:14 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Op naar jobcoach nummer 5
    *zucht*
    Waarom kan ik niet gewoon een en dezelfde jobcoach houden? Nu moet ik keer op keer opnieuw beginnen..


    "It means no worries, for the rest of your days"

    Eerste tentamen overleefd ^^


    Stenenlikker

    Oeeeeh oeh oeh oeh. Dit wordt een geweldige verjaardag! :3


    Smile. You're beautiful. <3

    HET IS AF


    Heaven is a place that we all have

    Lusamine schreef:
    (...)

    Dat vind ik ook. Dit zijn situaties met een enorm grijs gebied omdat je niet in de hoofden zowel slachtoffers als daders kan kijken


    Ja precies! Het is altijd een beetje gevaarlijk gebied om hierover te discusseren zonder dat het lijkt alsof je meteen partij trekt.

    // Ugh, ik haat deze stage.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Square schreef:
    Ohhhhh mijn god, shit, shit, en nu staat er opeens om half negen iemand OP MIJN BALKON die van buiten het raamkozijn schuurt of zo?????? Maar A) wtf, ik schrok me rot en B) ik slaap nog, mensen, en dat pas sinds half zes dus fgjkkf ik zou het waarderen als dit... niet... gebeurde?? Want ik ben nu klaarwakker en durf me ondanks de dichte gordijnen niet te bewegen omdat dit gewoon verschrikkelijk awkward is???


    DIT IS LETTERLIJK WAT ER BIJ MIJ VORIGE WEEK GEBEURDE EN IK MOEST LEREN VOOR EEN EXAMEN dus ben ik maar naar papa gegaan MAAR THE FEELZ


    Mhm?

    Yes weer maagbeschermers :W


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Wow, ik snap Chemie een beetje. Best wel trots


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Fijn. Mijn darmkrampen veroorzaakt door stress lijken de laatste tijd af te nemen, maar in plaats daarvan voelt het nu alsof iemand met een hamer op mijn schedel in staat te rammen ughh. Oh en ik heb ook nog rijles zometeen. What a time to be alive.

    [ bericht aangepast op 8 nov 2017 - 14:13 ]


    26 - 02 - '16

    Deze kerel is nu 5 minuten te laat


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    There are poems inside of you that paper can't handle