• Hehehe (duivel)


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Dat hij zwart is en zwart moet blijven (krul)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Kijk dat het zwart is, oké, dikke prima, spierwit ook. Of roetveegpieten. Maar die geel/groen/roze pieten kunnen van mij de pot op, dat is totaal niet uit te leggen aan de kinderen.

    Zielepiet vond ik vanmiddag wel heel schattig!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Die ziet zwart door het roet van de schoorsteen, natuurlijk.


    Mhm?

    *kreun* no, just no.


    You were born original, don't die as a copy.

    Sexy. Mag dat ook?

    Ik vind er heel eerlijk niets mis mee. Hij is zwart van het roet. Als kind ook heb ik nooit iemand hem weten beschouwen als een persoon met donkere huidskleur die als slaaf werkt, of iets dergelijk. Tradities mogen in ere gehouden worden, vind ik persoonlijk.


    Ex astris, sciencia

    Ik vind dat ze gewoon zwart moeten blijven.(krul) Op deze manier kunnen we alles wel afschaffen.


    Be yourself. No one else can -Helena Bonham Carter

    Ik vind dat volwassenen erbuiten moeten blijven. :') Mensen moeten eens stoppen met zeuren. Kijk, als mensen zich er werkelijk gediscrimineerd door voelen, moeten we daar iets aan doen. Ik vind niet dat 'wij' als 'Nederlanders of Belgen' kunnen zeggen dat 'onze' cultuur aangetast wordt door 'buitenlanders' die 'zich bemoeien' met 'onze tradities'. Dat vind ik werkelijk waar belachelijk.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    LadyBellatrix schreef:
    Ik vind dat ze gewoon zwart moeten blijven.(krul) Op deze manier kunnen we alles wel afschaffen.


    26 - 02 - '16

    Eerlijk? Ik ben tegen. Niet alleen de kleur, maar de pruiken, lippenstift en de oorbellen benadrukken de slavernij. Het kan gewoon niet. Oké, ik ben het ermee eens dan kinderen erbuiten moeten worden gehouden, maar voor de rest, wtf? Zullen we even niet vieren dat we ooit aan slavernij deden? Doei.


    i wanna die with you once or twice.

    Gewoon lekker houden zoals ze waren. Oprotten met die neppe kutpieten.
    Omdat een paar donkere mensen zich gediscrimineerd voelen word een kinderfeest verpest? Nee. Klaar.

    Sinterklaas heeft slaven gered en als dank zijn zij voor hem gaan werken. Wat is hier rasistisch aan? N.i.e.t.s.

    [ bericht aangepast op 18 nov 2017 - 21:18 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Statesman schreef:
    Gewoon lekker houden zoals ze waren. Oprotten met die neppe kutpieten.
    Omdat een paar donkere mensen zich gediscrimineerd voelen word een kinderfeest verpest? Nee. Klaar.

    Sinterklaas heeft slaven gered en als dank zijn zij voor hem gaan werken. Wat is hier rasistisch aan? N.i.e.t.s.

    Sorry, maar het verhaal van Sinterklaas en pieten hebben niks met elkaar te maken?
    Sint-Nicolaas was en heilige en een schrijver genaamd Schenkman schreef een leesboekje over dat ie 'n knecht zou hebben die een gekleurde man was. Later ontwikkelde meer boeken zich, met meer pieten. Zo ontstond zwarte piet.
    Dat is gewoonweg onzin.

    Pieten zijn zijn knechten, gwen vrijwilligers.

    [ bericht aangepast op 18 nov 2017 - 21:50 ]


    i wanna die with you once or twice.

    Ik ben voor zwarte piet. Kinderen linken het zwarte aan de schoorsteen. Het zijn de volwassenen die echt overal problemen in zien.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Het zwart komt van de schoorsteen, als kind kan je ook gewoon denken dat ze d erest van het jaar wit zijn. Ik ken zelfs kinderen die juist door de pietendiscussie hiermee geassocieerd werden, daarvoor niet.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik vind de hoofdpiet (Die man van de AH reclames) veel te veel op zichzelf lijken..
    En het is jammer dat steeds meer B-acteurs meedoen aan het sinterklaasjournaal... De A-acteurs vertrekken allemaal vanwege het gezeik..
    Qua kleur... De meeste mensen die daar over zeuren, kijken zelf niet/nauwelijks naar de programma's. (en dat deden ze voor de veranderingen al niet..)
    Zelf zie ik ze het liefste zwart. Het jaar met de clownspieten vond ik niks en sommige kinderen in mijn toenmalige klas waren super bang en hadden nachtmerries.
    Ik vind het jammer dat hier zoveel tijd aan besteed word en er zoveel ruzie om ontstaat.

    Toen je zelf kind was deze tijd magisch.. Laten we dat voor de volgende generaties zo houden!


    The thing you do mean something to people -Ncis