• Hehehe (duivel)


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Zwart door het roet is goed voor mij, met vegen of iets lijkt me daar prima voor.
    Helemaal afschaffen is voor de traditie zonde, maar ik begrijp dat het beledigend over kan komen, dus iets van verandering moet kunnen.
    (En ik en ene geval dat een jonger kind beledigd werd met de benaming van zwarte piet, dus het is niet per se een ouder/geschiedenisding. Wat alle twee net zo goed van belang is als dit voorbeeld.)

    - ik vind overigens wel idioot dat het elk jaar weer nieuws is...

    [ bericht aangepast op 18 nov 2017 - 22:36 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    SergeantBarnes schreef:
    Ik vind er heel eerlijk niets mis mee. Hij is zwart van het roet. Als kind ook heb ik nooit iemand hem weten beschouwen als een persoon met donkere huidskleur die als slaaf werkt, of iets dergelijk. Tradities mogen in ere gehouden worden, vind ik persoonlijk.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Gewoon voorstander van zwarte piet, en alleen zwarte piet. Geen gekke roetvegen of iets dergelijks. Kan dat gezeur over slavernij en discriminatie inmiddels ook echt niet meer horen.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik vind dat ze een Piet moeten veranderen in een Martin ofzo.

    Gewoon zwart blijven.
    Sorry maar die buitenlanders komen hierheen en beginnen dan onze cultuur te bekritiseren.
    Als wij dat terug zouden doen is het meteen discriminatie.
    Ik wil nu niet discriminerend zelf over komen maar zwarte piet moet zwart blijven!


    NETFLIXER 4 LIFE

    OperaGhost schreef:
    Sexy. Mag dat ook?

    😂😂😂


    And then we'll see it.

    Lucens schreef:
    Eerlijk? Ik ben tegen. Niet alleen de kleur, maar de pruiken, lippenstift en de oorbellen benadrukken de slavernij. Het kan gewoon niet. Oké, ik ben het ermee eens dan kinderen erbuiten moeten worden gehouden, maar voor de rest, wtf? Zullen we even niet vieren dat we ooit aan slavernij deden? Doei.


    And then we'll see it.

    FireKeeper schreef:
    Gewoon voorstander van zwarte piet, en alleen zwarte piet. Geen gekke roetvegen of iets dergelijks. Kan dat gezeur over slavernij en discriminatie inmiddels ook echt niet meer horen.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Lucens schreef:
    (...)
    Sorry, maar het verhaal van Sinterklaas en pieten hebben niks met elkaar te maken?
    Sint-Nicolaas was en heilige en een schrijver genaamd Schenkman schreef een leesboekje over dat ie 'n knecht zou hebben die een gekleurde man was. Later ontwikkelde meer boeken zich, met meer pieten. Zo ontstond zwarte piet.
    Dat is gewoonweg onzin.

    Pieten zijn zijn knechten, gwen vrijwilligers.


    Iedereen leert het blijkbaar anders op school en van zijn ouders.
    Sorry, maar ik heb het zo geleerd en blijf het zo zien. Wat tegenstanders vinden boeit mij geen moer.
    Laat mijn ouders lekker hun brood op de plank brengen en stop met zeiken over zwarte piet en sinterklaas. Want wie daar slecht over praat, praat ook slecht over mijn ouders en dat pik ik niet!

    [ bericht aangepast op 19 nov 2017 - 9:26 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Statesman schreef:
    (...)

    Iedereen leert het blijkbaar anders op school en van zijn ouders.
    Sorry, maar ik heb het zo geleerd en blijf het zo zien. Wat tegenstanders vinden boeit mij geen moer.
    Laat mijn ouders lekker hun brood op de plank brengen en stop met zeiken over zwarte piet en sinterklaas. Want wie daar slecht over praat, praat ook slecht over mijn ouders en dat pik ik niet!

    Dat is letterlijk het algemene figuur van zwarte piet en zijn onstaan. Je kunt niet gaan discussiëren over een feit lol.


    i wanna die with you once or twice.

    Ik vind het überhaupt jammer dat het direct gelinkt wordt aan slavernij. Toen ik jong was, werd mij verteld dat de Pieten de hulpjes van de Sint waren. Ook op de afleveringen van zo'n serie, De Pakjesboot(?) of iets in die trant, wilde ik ook zwarte Piet worden doordat Sint altijd goed voor hen was. Als er wat misging was hij nooit boos op hen.


    26 - 02 - '16

    -

    [ bericht aangepast op 21 nov 2017 - 21:43 ]


    -

    [ bericht aangepast op 10 nov 2019 - 12:04 ]


    Heaven is a place that we all have

    Lucens schreef:
    (...)
    Dat is letterlijk het algemene figuur van zwarte piet en zijn onstaan. Je kunt niet gaan discussiëren over een feit lol.


    Jajajaja. Sure.
    Elke wikipedia pagina zegt wat anders, dus laat het lekker. Als jij tegen bent, best, maar val andere er niet mee lastig.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Benet schreef:
    Ik vind het allemaal bullshit dat mensen er nu opeens tegen zijn om heel eerlijk te zijn. Sinterklaas wordt al jaren gevierd en nooit was er ook maar een discussie. Zwarte Piet is zwart dankzij het roet van de schoorsteen. Het is een kinderfeest, doe normaal.


    Amen.


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~