• In de afgelopen jaar hadden we telkens van die "geef 201X een cijfer" topics (2016, 2015, 2014, 2013, 2012). Ook leuk, hoor, maar ik ben een beetje allergisch voor alle cijfer gebaseerde evaluaties, dus als er iemand anders is die nog een "geef 2017 een cijfer" topic wil maken, be my guest, maar ik heb meer interesse in de hoogtepunten en leermomentjes van jouw 2017 waren, want daar krijg ik minder school flashbacks van.

    Dus, komt 'ie dan: wat waren de hoogtepunten van jouw 2017, wat waren de momenten dat je eventjes moest slikken en met welke nieuwe wijsheid ga jij 2018 in?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik denk dat mijn hele jaar voor driekwart, minstens, uit slik-momenten bestond; ik heb veel moeilijke knopen doorgehakt, ben eindelijk uit huis gegaan -waar ik de nodige support niet bij kreeg- en heb een baan gevonden waar ik me echt op mijn plek voelde. Hopelijk is volgens is jaar iets rustiger, ook qua stress :/


    26 - 02 - '16

    2017 was eigenlijk echt een supergoed jaar voor mij, zeker in vergelijking met vorig jaar ^^ Ik ben van opleiding veranderd, wat een goede keuze bleek te zijn want ik was door al mijn examens waardoor ik een hele zomer jeugdwerk kon doen en ongelooflijk kon groeien als hoofdmoni op speelplein en in de stuurgroep terecht kwam. Plus, ik ben met een andere organisatie mogen meegaan op een buitenlands kamp met 15-16 jarigen waardoor ik nu mee mag gaan skiën, daar ook hoofdmoni mag zijn en hopelijk volgend jaar met de oudste groep op vakantie mag gaan ^^ Oh en ik ben bèta geworden hier, nog eens (een soort van) tante (en de baby loves me), mijn broer is geslaagd voor zijn doctoraat én krijgt in april een kindje, ik ben alleen (met vrienden, maar zonder ouders) op vakantie in Griekenland geweest, mijn vriend is afgestudeerd en beginnen werken, waar hij het supergoed doet, jongens het eindigt niet misschien moet ik eens een punt zetten, haha.
    Anyways, er is zo veel goeds gebeurd in mijn leven - laten we het even niet over de wereld hebben - dat ik weinig zin heb om mijn negatieve bril op te zetten xd. Mijn boodschap naar mezelf: je kan het, gewoon doen.


    Mhm?

    Ik vind dit echt een goed topic. Mijn ouders haalde dit met kerstavond ironisch aan (we zijn niet samen op oudjaarsavond, vandaar.) Maar ze vonden het maar vaag gedoe. Sorry, maar ik vind het leuk om even terug te kijken op wat je geleerd hebt dit jaar en wat moeilijk was. Dus super goed topic!
    Misschien zal ik hier later nog dingen aan toe voegen, maar wat ik vooral geleerd heb, is om mezelf meer te laten gaan. Ik ben alcohol beginnen drinken, maar alsnog zeer weinig. En ik ben vaker eens een café ingedoken 's avonds. Nu was het wel met mijn lief, die ik dit jaar heb leren kennen hihi, maar ik heb me altijd toch wel geamuseerd. Daarnaast heb ik geleerd dat in een relatie zijn toch niet zo erg is als wat ik had gedacht.
    Wat moeilijke punten waren, en met welke wijsheid ik 2018 in ga, geen idee eigenlijk. Wel interessant om eens over na te denken.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt