• Hey liefste users,

    Sinds een jaar bestaat de mogelijkheid om een nieuw soort geslachtspoppetje te verkrijgen, een grijs/neutraal poppetje. We hebben dit speciaal geïntroduceerd voor de users die zich niet kunnen identificeren met een bepaald geslacht. Je voelt jezelf bijvoorbeeld geen jongen of geen meisje, je zit er nog mee in de knoop,...
    Je kan het hier terug lezen.



    Dit is natuurlijk niets nieuws voor de meesten onder jullie. Wat wel nieuw is, is de manier van het verkrijgen van dit poppetje. Op donderdag 4 januari is er technisch ingesteld dat je dit voortaan zelf kan instellen. Je moet dus niet meer een expliciete toestemming vragen aan het moderatorteam. We laten deze beveiliging vallen, maar hier staat tegenover dat we van ieder van jullie verwachten er op een serieuze manier met dit poppetje wordt omgegaan uit respect voor de personen die dit daadwerkelijk nodig hebben. Merken we dat er toch misbruik van gemaakt wordt, dan zullen we deze beslissing moeten omkeren, maar we gaan er natuurlijk vanuit dat dit niet nodig zal zijn. ;-)

    Hoe kan je dit poppetje toekennen?
    Via Profiel bewerken (submenu Profiel) > Profiel bewerken > Overig

    Indien er nog vragen zijn over dit poppetje, aarzel dan niet en stel ze!

    Liefs,
    Het moderatorteam


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Mag je ook het poppetje gebruiken als je niet wilt dat mensen weten welk geslacht je bent, of is dat misbruik?


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ahh dit is echt fijn. Bedankt!


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Ik vraag me enkel af hoe je hier misbruik van kunt maken?

    KyloRen schreef:
    Ik vraag me enkel af hoe je hier misbruik van kunt maken?


    Dit. Dan zou een valse woonplaats opgeven ook misbruik zijn. Of een leeftijd van 112. Ik ken namelijk niemand die daadwerkelijk 112 jaar oud is, laat staan op Quizlet zit.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2018 - 11:32 ]


    26 - 02 - '16

    Standal schreef:
    Mag je ook het poppetje gebruiken als je niet wilt dat mensen weten welk geslacht je bent, of is dat misbruik?

    Deze vraag nemen we even mee tot achter de schermen. ;-)

    KyloRen schreef:
    Ik vraag me enkel af hoe je hier misbruik van kunt maken?

    Raar maar waar is dit in het verleden maar al te vaak gebeurd, echter wel met het mannelijk poppetje. Daarom is er toen in de tijd ook de regel gekomen dat je het poppetje moet nemen dat bij jouw geslacht hoort. Maar dan spreek ik nog over de tijd voor ik moderator werd. En ik kan me inderdaad nog goed herinneren wat voor een plaag het was dat meisjes zich gingen voordoen als jongens om extra aandacht te krijgen (zelfs zonder fake-verhaal) of zodat hun creaties extra aandacht kregen omdat jongens sneller opvielen dan meisjes. Maar ik hoorde als user toen nog heel erg veel fake-verhalen waarbij meisjes express zich gingen voordoen als jongen en er een heel vals verhaal rond maakten...

    Het gebeurt voornamelijk in een 'totaalpakket'. Iemand die grappig wil zijn of zich interessant voor wil doen. En dan kan je nog gradaties erger gaan, bijvoorbeeld nepverhalen. Doorgaans als er misbruik van gemaakt wordt, dan zal er ook een fakersverhaal aan vast zitten, hoe licht of hoe zwaar dan ook.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Jaaaaaa omg ik ben echt zo blij!!


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Echt super dat jullie naar de users hebben geluisterd en hier zo’n goed besluit over hebben genomen. *O*


    MT.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Super! Echt heel erg bedankt, want ik weet honderd procent zeker dat je daar heel wat mensen blij mee gemaakt hebt! c:
    Kleine vraag op aanvulling van één die al gesteld is: wordt het ook mogelijk de geslachtspoppetjes uit te zetten? Dat lijkt me namelijk (persoonlijk) een beter idee dan dit te gebruiken en ik kan me inderdaad voorstellen dat bepaalde mensen liever niet hebben dat iedereen hun geslacht kent. (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Mijn moeder: "Doe dan geel of zo, en niet grijs." (':
    Maar wel super dat er naar de users is geluisterd en er wat mee gedaan is. Ik denk dat je nog aardig wat mensen hier erg blij maakt met deze kleine maar toch grote verandering.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Scandal schreef:
    (...)
    Raar maar waar is dit in het verleden maar al te vaak gebeurd, echter wel met het mannelijk poppetje. Daarom is er toen in de tijd ook de regel gekomen dat je het poppetje moet nemen dat bij jouw geslacht hoort. Maar dan spreek ik nog over de tijd voor ik moderator werd. En ik kan me inderdaad nog goed herinneren wat voor een plaag het was dat meisjes zich gingen voordoen als jongens om extra aandacht te krijgen (zelfs zonder fake-verhaal) of zodat hun creaties extra aandacht kregen omdat jongens sneller opvielen dan meisjes. Maar ik hoorde als user toen nog heel erg veel fake-verhalen waarbij meisjes express zich gingen voordoen als jongen en er een heel vals verhaal rond maakten...

    Het gebeurt voornamelijk in een 'totaalpakket'. Iemand die grappig wil zijn of zich interessant voor wil doen. En dan kan je nog gradaties erger gaan, bijvoorbeeld nepverhalen. Doorgaans als er misbruik van gemaakt wordt, dan zal er ook een fakersverhaal aan vast zitten, hoe licht of hoe zwaar dan ook.

    Ah, ja dat met het mannelijke poppetje heb ik ook meegemaakt inderdaad. Ik zat alleen te denken hoe je dat met zo'n grijze kon doen, maar als je daar inderdaad ook een verhaal aan hangt en ermee rond gaat bazuinen op Q... dan snap ik dat het nog misbruikt kan worden ja. Altijd jammer dat sommige mensen zich genoodzaakt voelen om dat te doen.

    Maar in ieder geval super dat mensen zich niet meer hoeven te verantwoorden voordat ze het kunnen veranderen. Zal vast een drempel voor velen zijn geweest.

    Klaar schreef:
    Super! Echt heel erg bedankt, want ik weet honderd procent zeker dat je daar heel wat mensen blij mee gemaakt hebt! c:
    Kleine vraag op aanvulling van één die al gesteld is: wordt het ook mogelijk de geslachtspoppetjes uit te zetten? Dat lijkt me namelijk (persoonlijk) een beter idee dan dit te gebruiken en ik kan me inderdaad voorstellen dat bepaalde mensen liever niet hebben dat iedereen hun geslacht kent. (:


    Ik quote even wat Erica heeft gezegd in het suggestietopic:

    Lieve iedereen,

    Zoals eerder al gezegd, nemen we alles mee wat we lezen. Intussen zijn we ermee aan de slag gegaan, hebben we al onze opties verkend en is er iets ingesteld.
    We hebben het gehad over een 4e optie 'Geen geslacht weergeven', over het geslachtensysteem helemaal af te schaffen, over een gemakkelijkere manier om het grijze poppetje aan te vragen, waardoor we uiteindelijk bij hetgeen zijn gekomen dat nu ingesteld is.

    Een optie 'Geen geslacht weergeven' leek in eerste instantie een goed idee, maar dat zou eigenlijk bijna hetzelfde betekenen als het neutrale poppetje. Daarmee wordt er namelijk ook geen geslacht weergeven. Dit is er speciaal voor de personen die zich niet identificeren met de standaard geslachten. Dus waarom heruitvinden wat er al bestaat?
    Dus verder bordurend op het neutrale poppetje: we weten dat de drempel hoger ligt om ervoor naar een moderator te gaan, maar vanwege zwaar misbruik uit het verleden, kozen we er destijds voor om de toekenning door een moderator te laten gebeuren. Ondanks de ietwat hogere drempel om het aan te vragen, is de drempel om het te krijgen zeer laag. Tot nu toe heeft 100% van degenen die het hebben aangevraagd het ook gekregen. Dus er wordt wel mild mee omgegaan, net omdat de moderators ook weten dat het moeilijker is om te vragen. Het enige wat we er misschien verder aan konden doen, was een envelopje plaatsen bij 'Profiel bewerken' om een directe lijn naar een moderator te maken indien je graag een neutraal poppetje wil. Dit idee is uiteindelijk op de 2e plaats beland.
    Waarom schaffen we anders heel het systeem niet af waarbij je een geslacht M/V/X aanduidt? Dit lijkt in een eerst opzicht een goed plan, tenminste voor iedereen die problemen ervaart met het klassieke M/V systeem. Maar niet voor de personen die net wel trots zijn op hun geslacht en daar graag voor willen uitkomen. Waarom zou je hen benadelen? Dus nee, dit is het ook niet geworden.
    Wat het wel is geworden, is een versoepeling van de regeling over het neutrale poppetje. Hier verschijnt zo een nieuwstopic van zodat iedereen op de hoogte is. Ik stel voor dat jullie dat even gaan lezen. We hebben hiervoor gekozen omdat hierbij de M/V voor zijn/haar geslacht kan blijven uitkomen, maar ook iedereen die zich hiermee niet identificeert, moet er geen extra optie aangemaakt worden zoals niets of een envelopje en wordt de drempel verlaagd. Helaas is er geen oplossing voor degenen die liever geen geslacht op hun profiel willen hebben staan.
    Hierbij is dit ook officieel afgehandeld. ;-)


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    YAAAAYYYYY dit is echt goed nieuws ^^ c:


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    God, ja, hier heb ik een tijdje op zitten wachten. Ik vind deze website best leuk en zo, en ik vind jullie mods als individuen ook echt wel lief, maar het idee dat mensen om dat poppetje moesten vragen vond ik echt zo'n raar machtsdingetje dat ik iedere keer als ik me herinnerde dat het zo werkte ik ook echt meteen verdrietig werd, of zo. Dat er van een mannelijk geslachtspoppetje misbruik gemaakt kan worden snap ik nog een pietsie beetje (ik denk dat hierin tijden ook wel erg zijn veranderd though), maar dat mensen die gewoon iets hebben van "het gaat jullie geen reet aan wat voor geslacht ik ben" geen recht hadden op dat poppetje was zo ?? raar? in mijn ogen? ik zie er exact nul niks nut van. nog steeds niet eigenlijk.

    Maar goed, yay, progress! Ik ben heel blij om dit te zien, in ieder geval c:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Super!!


    Medb - Pronouced as [me-èv]