• • Het Grote Cosplay Topic •

    In dit topic kan je vragen stellen over cosplayen, je progress en cosplays laten zien en meeten op conventies!

    Q's Cosplayers
    Naamsverandering doorgeven, aub.
    Verkleurd/Charmix Cosplay
    • Cosplays: The Winter Soldier, Azula, Warrior Winx Flora, Nyx goddess of the Night
    • Cosplans: Salazar Slytherin, Asami & Astrid (HTTYD)

    Darhk/Instagram
    • Cosplays: Kise Ryouta (Kuroko No Basket), Keith Kogane (Voltron: Legendary Defender), Saeran Choi (Mystic Messenger), H2O Delirious (YouTube persona), 2B (NieR: Automata)

    Ahomine/Instagram
    • Cosplays: Mukuro Rokudo (Katekyou Hitman Reborn), Genderbend Mukuro Rokudo (KHR), Edward Elric (Fullmetal Alchemist), Genderbend Edward Elric (FMA), Genderbend Dino Cavallone (Katekyou Hitman Reborn), Nakajima Atsushi (Bungou Stray Dogs), Hinamori Momo (Bleach), Midorima Shintarou (Kuroko no Basket), Aomine Daiki (Kuroko no Basket), Ten Years Later Lambo Bovino (Katekyou Hitman Reborn)

    Flugzeug

    Catmint
    • Cosplays: Esdeath, Sinon, Attack on Titan, Shura Kirigakure, Erza Scarlet, Edward Elric, (Evie Frye)

    YoRHa/Instagram
    • Cosplays: JJumin (Mystic Messenger), Midorima (Kuroko's Basketball) , Kuroko (Kuroko's Basketball), Akashi (Kuroko's Basketball), Sebastian (Black Butler), Finland (Hetalia), Kageyama (Haikyu), Yaku (Haikyu), Yamaguchi (Haikyu), Dazai (Bungou Stray Dogs), Munakata (DanganRonpa), Evie (Assassin's Creed), Seung-gil (Yuri on Ice), Viktor (Yuri on Ice), Mikasa (Attack on Titan)

    Semiramis/Maika 舞花 cosplay: Facebook + Instagram
    • Cosplays: Kotori Minami (Love Live), Eli Ayase (Love Live), Nico Yazawa (Love Live), Honoka Kousaka (Love Live), Rin Hoshizora (Love Live), Hanayo Koizumi (Love Live), Umi Sonoda (Love Live), Nozomi Tojo (Love Live), Hanamaru Kunikida (Love Live Sunshine), Dia Kurosawa (Love Live Sunshine), Kanan Matuura (Love Live Sunshine), Chika Takami (Love Live Sunshine), You Watanabe (Love Live Sunshine), Nero (Fate), Scathach (Fate), Gudako (Fate), Rin Tohsaka (Fate), Okita Souji (Fate), D. Va (OW), Mercy (OW), Shinoa (OnS), Soi Fon (Bleach), Kyouko Kirigiri (Danganronpa), Yue (Avatar), Yuezheng Ling (Vocaloid), Uraraka Ochako (BNHA), Elma (Dragon maids), Oshima Yuko (AKB0048), Chieri Ogata (Idolmaster: Cinderella Girls)
    • Cosplans: Enkele Aikatsu Stars cosplays, Sansa Stark (GoT), Fate cosplays (waaronder Semiramis), alle Love Live en Love Live Sunshine meisjes

    Danvers/Sapientia Cosplay: Facebook + Instagram/The Dutch Founders of Hogwarts
    • Cosplays: Skeleton Pirate (Original Character), Pocahontas (Disney), Rowena Ravenclaw (Harry Potter), Tzipporah (The Prince of Egypt), Carol Danvers/Captain Marvel (Marvel),
    • Cosplans: Bolin (Avatar: The Legend of Korra), Anastasia (Once Upon a December) & Hiccup (How To Train Your Dragon 2)

    PluviophiIe

    HalfBloodPrince/Harley Productions

    KimTaehyung
    • Cosplays: Rem, Iki Hiyori & Hanayo Koizumi

    Aventia
    • Cosplays: Amy Pond

    Roundhouse/Thorns Productions: Facebook + Instagram
    • Cosplays: Elphaba (Wicked), Amber (Sucker Punch), Bloom Warrior Winx (Winx Club), Thor (Avengers, Age of Ultron), Mega Mindy, Avatar Aang (Legend of Aang), Giselle (Enchanted), Belle (Beauty and the Beast live action), Amy Pond (Doctor Who, Impossible Astronaut), Amy Pond (Doctor Who, Time of the Angels), Ginny Weasley (Harry Potter), Hermione Granger (Harry Potter), James Potter (Harry Potter), Lily Evans (Harry Potter), Elsa (Frozen), Avatar Korra (Legend of Korra)
    • Cosplans: Godric Gryffindor (Harry Potter), Ruby Roundhouse (Jumanji: Welcome to the Jungle), Danny Phantom, Nebula (Guardians of the Galaxy), Michael Jackson (Thriller zombie version) & Anna (Olafs Frozen Adventure)

    CieI/Instagram
    • Cosplays: 707 (Mystic Messenger), Jeff the Killer, Assissins Creed & Original Character

    Denbrough/Instagram
    • Cosplays: Clementine (The Walking Dead) en Bill (IT 2017)
    • Cosplans: Stanley Uris (IT 2017), Joyce Byers (Stranger Things) en Toph Beifong (Avatar: The Legend of Aang)

    Bosphoramus
    • Cosplays: Rey (Star Wars), Luna Lovegood (Harry Potter)
    • Cosplans: Princess Zelda (Legend of Zelda: Breath of the Wild), Annabeth Chase (Percy Jackson)

    Kamerling
    • Cosplays: Margarita girl (Jurassic World)

    Chilton
    • Cosplays: Frederick Chilton (Hannibal)

    Cosplay Conventies
    3-4/03/2018 • Comic Con Rotterdam • link
          •

    10-11/03/2018 • Gothic & Fantasy Beurs • link
          •

    16-18/03/2018 • Made in Asia • link
          •

    31/03-01/04/2018 • Heroes Dutch Comic Con/De Stripdagen • link
          • Topic op Q

    07-08/04/2018 • Tomocon • link
          •

    07-08/04/2018 • F.A.C.T.S. voorjaarseditie • link
          • Barnum (misschien)

    21-22/04/2018 • Elfia Haarzuilens • link
          • Barnum - 21: Rowena Ravenclaw (Harry Potter)/22: Bolin (Avatar: The Legend of Korra)

    5-6/05/2018 • Middeleeuws Festijn Cannenburch • link
          •

    19-20/05/2018 • Middeleeuws Festijn • link
          •

    20-/05/2018 • Japanmarkt • link
          •

    26-27/05/2018 • Keltfest • link
          •


    Cosplay Sites
    CosplayNL
    Cosplaybuzz
    Coscraft
    Alles over cosplay
    Cosplay Clues






    Ik heb het topic en opzet met toestemming overgenomen van Verkleurd: Het originele topic


    [ bericht aangepast op 28 maart 2018 - 15:48 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    JONGENS, WAS 1 VAN JULLIE VANDAAG ALS ESMERALDA OP DUTCH COMIC CON? IK ZAG EERDER DAT ER IN DIT TOPIC EEN ESMERALDA COSPLAYER RONDHING.

    (SORRY VOOR DE CAPS MAAR DAN VERFUCKT Q MIJN LETTERS IIG NIET :'))


    ars moriendi

    Darhk schreef:
    (...)
    Awwhh, waarom doe je hem weg :c


    Ik heb echt te veel cosplays en deze is wel echt super leuk, maar ook heel erg oncomfortabel, want ze zit me net iets te strak. Ik zit te denken aan een andere versie van D. Va een keertje :3


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Okay, ligt dit aan mij, maar ik heb nu de hele serie van Reign gekeken en gosh, die dames hebben een aantal kostuums waar je u tegen zegt (Mary's jurk + cape wanneer ze een claim op Engeland legt tegenover Elizabeth dis & Lady Lola heeft ook er ook een aantal: omg & dubbelomg).
    Maar ik heb dus ook echt tonnen van kostuums bij de mannen gezien waarvan mijn hersens gaan draaien en denken: wat nu als ik hier een mooie ommedraai naar een "moderne" vrouw kan maken...? Eigenlijk hebben die mannen voor mij veel cuwlere kostuums dan die vrouwen x'D
    Iemand hier meer last van bij series?


    Deep inside, I've never felt alive

    Net twee daagjes Facts erop zitten ! Nog iemand geweest of was ik de enige van Quizlet? :')

    Het was wel leuk en hieronder enkele piccies van mijn Archie cosplay met enkele van mijn squad hahah c:


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Zijn er mensen die zelf cosplay maken? Ik wil gaan investeren in een naaimachine om zelf dat soort dingen te maken, maar ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen


    Seasons will change, but I shall remain

    Danvers schreef:
    Okay, ligt dit aan mij, maar ik heb nu de hele serie van Reign gekeken en gosh, die dames hebben een aantal kostuums waar je u tegen zegt (Mary's jurk + cape wanneer ze een claim op Engeland legt tegenover Elizabeth dis & Lady Lola heeft ook er ook een aantal: omg & dubbelomg).
    Maar ik heb dus ook echt tonnen van kostuums bij de mannen gezien waarvan mijn hersens gaan draaien en denken: wat nu als ik hier een mooie ommedraai naar een "moderne" vrouw kan maken...? Eigenlijk hebben die mannen voor mij veel cuwlere kostuums dan die vrouwen x'D
    Iemand hier meer last van bij series?

    Ik. Hou. Van. Borduursels. Dus ja, vooral die pakjes van de rijke mannetjes uit historische series zijn echt mijn ding omg.

    @Aventia
    Ik heb een tweedehands Singer voor zo'n 100 euro overgekocht van het zusje van mijn vriend toen zij een nieuwe kreeg, en die is echt prima! Ik zou dus ook voor tweedehands (goede) merknaaimachines kijken zoals Singer of Brother. Van de goedkopere nieuwe modellen of andere merken hoor ik wel eens dat die (bar) slechter zijn, maar dat kan ook best elitair gebrabbel zijn. En vriendin van me gebruikt bijvoorbeeld al een paar jaar met succes een Action naaimachine, al is dat vooral alleen voor zoompjes :')

    E: en naailessen zijn ook echt aan te raden, al is het professioneel of van je bejaarde buurvrouw. Ik kan namelijk nog steeds geen mooie "rechte" cirkels naaien zonder 1 steek per seconde te maken. Ha...ha.
    En haal een mooi tijdschrift met simpele patroontjes en wat patroonpapier van de markt. Als het goed is, heeft ieder tijdschrift hele simpele uitleg erin staan en (delen van) een patroon voor een simpel topje of rokje kun je echt voor iedere cosplay goed gebruiken!

    [ bericht aangepast op 10 april 2018 - 17:47 ]


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    (...)
    Ik. Hou. Van. Borduursels. Dus ja, vooral die pakjes van de rijke mannetjes uit historische series zijn echt mijn ding omg.

    @Aventia
    Ik heb een tweedehands Singer voor zo'n 100 euro overgekocht van het zusje van mijn vriend toen zij een nieuwe kreeg, en die is echt prima! Ik zou dus ook voor tweedehands (goede) merknaaimachines kijken zoals Singer of Brother. Van de goedkopere nieuwe modellen of andere merken hoor ik wel eens dat die (bar) slechter zijn, maar dat kan ook best elitair gebrabbel zijn. En vriendin van me gebruikt bijvoorbeeld al een paar jaar met succes een Action naaimachine, al is dat vooral alleen voor zoompjes :')

    E: en naailessen zijn ook echt aan te raden, al is het professioneel of van je bejaarde buurvrouw. Ik kan namelijk nog steeds geen mooie "rechte" cirkels naaien zonder 1 steek per seconde te maken. Ha...ha.
    En haal een mooi tijdschrift met simpele patroontjes en wat patroonpapier van de markt. Als het goed is, heeft ieder tijdschrift hele simpele uitleg erin staan en (delen van) een patroon voor een simpel topje of rokje kun je echt voor iedere cosplay goed gebruiken!


    Dankjewel voor de uitleg, hier heb ik zeker wat aan! Ik zag wel heel veel goedkope waren van ronde de 90, maar ik vroeg mij al af wat de kwaliteit daarvan was. Gelukkig kan ik al redelijk met de hand naaien, maar ik zal kijken of ik het nog kan verbeteren!


    Seasons will change, but I shall remain

    Aventia schreef:
    (...)

    Dankjewel voor de uitleg, hier heb ik zeker wat aan! Ik zag wel heel veel goedkope waren van ronde de 90, maar ik vroeg mij al af wat de kwaliteit daarvan was. Gelukkig kan ik al redelijk met de hand naaien, maar ik zal kijken of ik het nog kan verbeteren!


    Volgens mij zijn er ook workshops waar je ze uit kan proberen, maar sowieso is een hele simpele wel genoeg. Als je kijkt, zie je ook wel dat die dure meestal meer siersteken erop hebben en zo. Eigenlijk zijn de enige steken die ik vaak gebruik de rechte, de zigzag en de drievoudige zigzag.

    En ja, met de hand naaien heb ik ook echt heel lang gedaan voor ik de machine haalde (en borduren), maar het is wel echt wennen haha. Ik heb vaak nog de neiging om heel precieze stukjes toch met de hand te doen, omdat ik bang ben uit te schieten met de naaimachine. Hij gaat gewoon zooooo snel D: en ik ben met de hand sneller dan als ik hem langzaam laat draaien hehe


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    (...)

    Volgens mij zijn er ook workshops waar je ze uit kan proberen, maar sowieso is een hele simpele wel genoeg. Als je kijkt, zie je ook wel dat die dure meestal meer siersteken erop hebben en zo. Eigenlijk zijn de enige steken die ik vaak gebruik de rechte, de zigzag en de drievoudige zigzag.

    En ja, met de hand naaien heb ik ook echt heel lang gedaan voor ik de machine haalde (en borduren), maar het is wel echt wennen haha. Ik heb vaak nog de neiging om heel precieze stukjes toch met de hand te doen, omdat ik bang ben uit te schieten met de naaimachine. Hij gaat gewoon zooooo snel D: en ik ben met de hand sneller dan als ik hem langzaam laat draaien hehe


    Ik zag het, heel veel steken! Ik heb al rond zitten zoeken en ik zie een paar simpele van Singer, toevallig eentje bij de Lidl :'). Hand naaien vind ik zelf heel fijn, maar idd het duurt te lang als ik grote dingen wilt doen. Helemaal omdat ik langzaam kleding wil gaan aanpassen, omdat ik zo klein ben. En ja, dat wil ik niet doen met de hand (te veel tijd).


    Seasons will change, but I shall remain

    Ahomine > Bankai.

    In het licht van deze username (kinda) ook nog een cosplan. Ik wil namelijk graag Ichimaru Gin van Bleach gaan cossen :Y)

    AKA this smileyman on the right (wbw)

    [ bericht aangepast op 11 april 2018 - 15:22 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Aventia schreef:
    (...)

    Ik zag het, heel veel steken! Ik heb al rond zitten zoeken en ik zie een paar simpele van Singer, toevallig eentje bij de Lidl :'). Hand naaien vind ik zelf heel fijn, maar idd het duurt te lang als ik grote dingen wilt doen. Helemaal omdat ik langzaam kleding wil gaan aanpassen, omdat ik zo klein ben. En ja, dat wil ik niet doen met de hand (te veel tijd).


    Die van de Lidl schijnt ook goed te zijn!
    En jaaaaaa omgggg. Same. Inkorten is echt zo gedaan met die machine! Nyooom, kort! En het blijft ook beter zitten dan met de hand natuurlijk.

    [ bericht aangepast op 11 april 2018 - 15:48 ]


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    (...)

    Die van de Lidl schijnt ook goed te zijn!
    En jaaaaaa omgggg. Same. Inkorten is echt zo gedaan met die machine! Nyooom, kort! En het blijft ook beter zitten dan met de hand natuurlijk.

    Meer redenen om eentje te kopen :'). Zijn er nog spullen die verstandig zijn om er naast te kopen voor een naaimachine (naast draad natuurlijk)?


    Seasons will change, but I shall remain

    Aventia schreef:
    (...)
    Meer redenen om eentje te kopen :'). Zijn er nog spullen die verstandig zijn om er naast te kopen voor een naaimachine (naast draad natuurlijk)?


    Ik denk dat er vaak al de belangrijkste onderdelen zoals een paar voetjes bij zitten, maar zo niet dan kun je nog een ritsvoetje en een knoopvoetje halen. Ook zou ik wat extra spoeltjes halen (gewoon op aliexpress, 30 voor 2 euro of zo :'), een zo'n ding is geen 6 euro waard uit de hobbywinkel haha)

    En misschien extra naaimachinenaalden, bij de Pipoos of zo. Jeansnaalden zijn zeker handig als je zoompjes gaat naaien, want die standaardnaaldjes willen dan nog wel eens breken. Zelf heb ik ook nog ledernaalden, maar als je maar af en toe leer zou naaien, kun je ook een jeansnaald gebruiken.

    Ik weet zo even niet welke soorten er nog meer zijn, dus als je nog andere "rare" stoffen gaat naaien waarvoor een speciale naald nodig is, kun je die ook meteen halen (moet je even googelen dan). De meeste kun je echter wel met de universals doen, dus zo'n prioriteit hebben die niet.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    My goal in life is to cosplay BOTW's Kass and chase cosplayers playing their theme song on accordeon all day.


    help

    Bosphoramus schreef:
    My goal in life is to cosplay BOTW's Kass and chase cosplayers playing their theme song on accordeon all day.


    Even serieus, als je Kass' theme constant gaat spelen buiten het achterna zitten van cosplayers mag je de hele dag naast mij lopen x)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.