• Hooi!(:

    Aangezien dr genoeg over gediscussieerd wordt, bij deze een suggestietopic voor een filter wat betreft stories, maar wellicht ook handig op het forum bij de RPGs.

    Ik ben op mobiel, dus geen mooie lay out op het moment, sorry. 😅

    Anyways. Een filter zoals vroeger de TH filter, is wellicht wel fijn. Dat men aangeeft bij hun stories of het 16+ is, en om er even dieper op in te gaan, dat men ook aangeeft wát vlor 16+ dingen er in voorkomen? Seks, geweld, eetstoornissen etc. Zo kan de lezer filteren wat hij/zij liever niet ziet/leest en kunnen er triggers voorkomen worden. Natuurlijk zullen er dingen doorheen glippen, maar het is een idee?

    Welke handen gaan omhoog als tegen en welke als voor? :Y)

    Suggesties op deze suggestie zijn welkom. ^^

    Liefs!❤

    Edit: Natuurlijk wel zo dat je de filter ook uit kunt schakelen als je er geen gebruik van wilt maken. (:

    [ bericht aangepast op 19 jan 2018 - 22:03 ]

    Wel of geen filter voor triggerende onderwerpen?

    48.3% (28 stemmen)
     
    Voor!

    51.7% (30 stemmen)
     
    Tegen!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Voor, maar wel onder de voorwaarde dat mensen die het filter niet willen- het uit kunnen schakelen


    26 - 02 - '16

    Tegen, ik denk dat zo'n filter te breed gaat worden + ik kan atm heel goed leven met de huidige 16+ teksten en schrijvers die aangeven wat voor onderwerpen naar voren komen in hun story.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Heliotrope schreef:
    Voor, maar wel onder de voorwaarde dat mensen die het filter niet willen- het uit kunnen schakelen


    Oh oeps, ik nam dat als vanzelfsprekend aan. 😅 zal het even in de beginpost zetten. ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik zou eigenlijk niet weten waarom iemand tegen zou zijn. Als bepaalde mensen zich beter voelen bij een filter, vind ik wel dat het er mag komen. Een filter kun je toch aan- en uitzetten naar gelieven.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Tegen, want ik denk dat er gigantisch veel werk in gaat zitten om het te maken. Je kunt nu net zo makkelijk in het begin van je story zetten 'bevat seks, geweld, e.d). Scheelt een heleboel werk voor Rutger en zelfde effect, toch?

    Daarbij denk ik ook dat het veel gedoe is. Zo van, ik vind seks oké en wil wel een verhaal met wat actie en geweld maar geen moord en geen psychische aandoeningen maar een lichte depressie mag wel. Hoe doe je dat in hemelsnaam?

    [ bericht aangepast op 19 jan 2018 - 22:05 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik ben het er op zich mee eens, maar dan zou je wel moeten aangeven of je seks of geweld of iets anders weg wilt filteren, want iemand kan bijvoorbeeld wel over seks willen lezen, maar niet over depressie bijvoorbeeld.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Misschien kunnen we wat filters duidelijker maken, wat vinden we onder wat vallen? Ik geef even mijn ideeën, vul vooral aan of pas aan!

    Geweld - marteling ontvoering, wat valt er nog meer onder?

    Seks - uitgebreide expliciete beschrijvingen van seksuele activiteiten

    Eetstoornissen - ...

    Mentale aandoeningen - ...

    Drugs - excessief drank- en andere drugsgebruik

    ??


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Tegen, daar gaat volgens mij veel te veel werk in zitten voor iets wat je vrij makkelijk zelf kan ontwijken imo. De meeste users waarschuwen namelijk wel voor 16+ onderwerpen.


    El Diablo.

    Todoroki schreef:
    Ik ben het er op zich mee eens, maar dan zou je wel moeten aangeven of je seks of geweld of iets anders weg wilt filteren, want iemand kan bijvoorbeeld wel over seks willen lezen, maar niet over depressie bijvoorbeeld.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Het klinkt als een goed idee, maar ik denk dat het praktisch moeilijker uitvoerbaar gaat zijn dan gedacht. Het zal zwaar zijn voor de website, want het speelt dan website breed, en niet enkel op 1 subforum, maar enfin, dat doen zoekmachines ook. Maar ook alle schrijvers gaan dan hun verhalen moeten taggen. Er zijn mensen die hier schijt aan hebben, of verkeerd taggen en er dingen gefilterd worden die niet gefilterd hoeven, of andersom. Bovendien komt de volgende vraag: waar doe je allemaal filters tegen, waar leg je de grens?
    Niet verkeerd bedoeld he, als die filter er komt zet ik hem gewoon uit en dan boeit het mij niet. Maar ik kan wel inzien waarom het praktisch niet even effectief is.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Varekai schreef:
    Tegen, want ik denk dat er gigantisch veel werk in gaat zitten om het te maken. Je kunt nu net zo makkelijk in het begin van je story zetten 'bevat seks, geweld, e.d). Scheelt een heleboel werk voor Rutger en zelfde effect, toch?

    Daarbij denk ik ook dat het veel gedoe is. Zo van, ik vind seks oké en wil wel een verhaal met wat actie en geweld maar geen moord en geen psychische aandoeningen maar een lichte depressie mag wel. Hoe doe je dat in hemelsnaam?


    Ik denk dat wanneer je een dergelijke filter aanzet, het gaat over een afkeer in excessen. Als er een verhaal is dat lichte seksscènes gebruikt, die niet expliciet worden beschreven, ben ik ervoor dat het dan niet wordt aangegeven bij het filter. Net zoals met één klapje, een somber moment: dat is (volgens mij?) niet aanstootgevend.

    Het gaat om extremen, om verhalen waar het draait om geweld, seks, drugs of depressiviteit .


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik bedenk me zonet, is dit plan niet überhaupt al onmogelijk? Er zijn nu namelijk duizenden verhalen en die zouden dan eigenlijk allemaal gefilterd moeten worden.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    M0NA schreef:
    (...)

    Ik denk dat wanneer je een dergelijke filter aanzet, het gaat over een afkeer in excessen. Als er een verhaal is dat lichte seksscènes gebruikt, die niet expliciet worden beschreven, ben ik ervoor dat het dan niet wordt aangegeven bij het filter. Net zoals met één klapje, een somber moment: dat is (volgens mij?) niet aanstootgevend.

    Het gaat om extremen, om verhalen waar het draait om geweld, seks, drugs of depressiviteit .


    Maar is het niet zo dat die waarschuwingen er nu al staan? Bij de zeer heftige onderwerpen? Ik zie het regelmatig, onder de cover - "bevat (...)". En ja het staat er soms niet, maar ik denk niet dat een filter dat anders maakt voor die mensen die het sowieso al niet doen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Maluma schreef:
    Tegen, daar gaat volgens mij veel te veel werk in zitten voor iets wat je vrij makkelijk zelf kan ontwijken imo. De meeste users waarschuwen namelijk wel voor 16+ onderwerpen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik vind het een goed idee. Als de crew met een antwoord komt dat het technisch gezien niet haalbaar is, dan snap ik dat en heb ik er rust van. Maar als het wél mogelijk is, vind ik het een hele mooie tool, waarmee sommige mensen meer rust en meer leukheid op Q hebben.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.