• Once upon a time




    • Enchanted forest

    Paarse mist doemt op en slokt alles en iedereen op niemand weet wat er aan de hand is, wat die mist is op een persoon na, diegene die voor die mist heeft gezorgd, de tovenaar of heks die de persoon die diegene het meest haat wilt straffen door deze vloek die ze naar een heel ander rijk brengen het land zonder magie ook wel genoemd.




    • Storybrooke

    Ineens aan een bosrand verschijnt er een klein dorpje, storybrooke genaamd de bewoners worden er wakker en beginnen hun dag gewoon als voor hun elke andere dag, niet meer wetend wie ze echt zijn, niet meer wetend hoe ze echt heette, waar ze echt vandaan komen en wie hun ware geliefde is dat zijn de dingen die allemaal bij de vloek horen maar natuurlijk kan elke vloek verbroken worden in dit geval is er een savior die daar voor is uitverkorene maar the savior kan dat niet zonder hulp



    • Verdere info:

    Deze rpg is gebasseerd op Once upon a time maar je hoeft totaal de verhaallijn niet te volgen, alleen over die vloek is hetzelfde en dat ze niet meer weten wie ze zijn, verder kan je lekker alles zelf bepalen. Er zijn wel een paar rollen waar ik wel wat bijzonderheden bij heb en waarvan ik ook wil dat deze rollen gespeeld worden.

    - Diegene die de vloek uitspreekt: Het liefst Regina maar als Regina door niemand gespeeld wordt, wordt dit Rumplestiltskin.
    - The savior als iemand Emma speelt dan gewoon Emma, zo niet is de vraag om bij Extra neer te zetten of je graag the savior zou willen zijn zodat mocht niemand Emma spelen ik iemand anders kan uitkiezen voor the savior.
    - Believer eigenlijk een soort Henry het liefst een kind of iemand tussen de 16-18 jaar die in de US is geboren, geadopteerd is of om de een of andere manier in Storybrooke is gekomen en the savior helpt met het geloven in de vloek en de sprookjesfiguren die er rondlopen
    .




    • Storybrooke

    Storybrooke is een klein stadje in Maine waar de sprookjesfiguren leven, hier is een school en wat kleine winkeltjes en bedrijven, uiteraard heeft elke inwoner hun eigen baan, zo is er een visserswinkeltje, Granny’s, winkel van Mr.Gold nog wat bars etc.


    Invullijstje:

    Naam in Storybrooke
    Naam in the enchanted forest
    Bijnamen:
    Leeftijd:
    Wereld:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Werk Storybrooke
    Werk Enchanted forest (hieronder vallen ook koningin, koning, prins, prinses etc.)
    Geschiedenis Storybrooke:
    Geschiedenis Enchanted forest:
    Relaties Storybrooke
    Relaties enchanted forest
    Extra:
    (Bijv bezit magie, likes, dislikes.)


    Personages

    Vrouwen:
    | | Devanna Howard | | Alice | | 16 | | Darkone
    | | Wendy Darling | | Wendy Darling | | 19 | | Spideyman
    | | Dochter van Regina | | Gereserveerd door Mahigan
    | | Personage | | Gereserveerd door Appelboompje
    | | Esmee | | Esmeralda | | 19 | | Spideyman
    | | Grietje | | Gereserveerd door Pua

    Mannen
    | | Mr.Gold | | Rumplestiltskin | | 55 | | Darkone
    | | Delmar Alestorm Jones | | Zoon van Killian | | 17 | | Darkone
    | | Boone Bellamy | | Phoebus | | 31 | | Firewood
    | | William Midlin | | Tarzan | | 25 | | Firewood
    | | Peter Pan | | Gereserveerd door PhiIophobia


    [face=courier]Regels:


    Schrijf minimaal 100 tussen 200 woorden meer woorden mag natuurlijk altijd
    De huisregels van Quizlet gelden ook hier
    Alleen ik (Darkone) maak nieuwe topics aan)
    Bespeel andermans personages niet zonder toestemming
    Kinderen van bestaande sprookjesfiguren mag, wel in overleg als de ouder ervan gespeeld word en niet meer dan twee per sprookjesfiguur
    Als je niet meer mee wilt doen meldt je dan even netjes af

    — MT


    — I was lightning before the thunder —

    MT ^^
    Grace is klaar en staat open voor relaties ^^

    MT


    --

    iemand voor Keanan/delmar en Devanna?

    Het lijkt me dat iedereen wel relaties zal hebben in Storybrooke toch? Dus ik denk dat ik vanavond of zo even een lijstje met eventuele ideeën neerplant. Als iemand al sowieso een relatie voor ogen heeft met Phoebus of Tarzan ben je welkom dit voor te stellen. ^^


    — I was lightning before the thunder —

    Als iemand al dingen had bedacht voor Esmee en Wendy hoor ik het graag, ik ga ondertussen even nadenken erover c:


    --

    Geen relaties in Enchanted Forest tot dusver.

    Phoebus (Enchanted Forest) ——

    | | Devanna Victoria Howard | | Alice | | 16 | | Darkone
         

    | | Wendy Darling | | Wendy Darling | | 19 | | Spideyman
         

    | | Caroline Mills || Dochter Regina | | 19 | | Mahigan
         

    | | Personage Appelboompje
         

    | | Esmee | | Esmeralda | | 19 | | Spideyman
         

    | | Grace Grimm || Gretel | | 17 || Pua
         

    | | Ella | | Cinderella | | 20 | | H0pe
         

    | | Mr.Gold | | Rumplestiltskin | | 55 | | Darkone
         

    | | Keanan Clark | | Zoon Killian | | 21 | | Darkone
         

    | | William Midlin | | Tarzan | | 25 | | Firewood
         

    | | Peter Pan | | Gereserveerd door PhiIophobia
         

    | | Hansel | | Gereserveerd door H0pe
         

    Boone Bellamy (Storybrooke) ——
    | | Devanna Victoria Howard | | Alice | | 16 | | Darkone
          Misschien dat het al vaker voorgekomen is dat Boone het telefoontje krijgt om weer eens naar die blonde jongedame te gaan zoeken die weer eens wat gestolen heeft uit de winkel dat hij het dan braafjes voor haar koopt omdat hij haar situatie zo onterecht vindt? Het past in ieder geval in zijn geheel bij zijn personage. Misschien dat hij haar zelfs eens heeft proberen te helpen van de straat af te krijgen, maar de dame er al gauw vandoor was gegaan?

    | | Wendy Darling | | Wendy Darling | | 19 | | Spideyman
          Buiten het feit dat Boone sheriff is zie ik geen specifieke ontmoetingen naar boven komen tussen deze twee. Hij zal haar kennen vanwege zijn baan, en waarschijnlijk vriendelijk groeten wanneer hun paden kruisen maar buiten dat om zie ik niet echt veel gebeuren hier?

    | | Caroline Mills || Dochter Regina | | 19 | | Mahigan
          Boone heeft Caroline nogal veel nachten in zijn cel zitten voor het verstoren van de rust en haar drugsgebruik. Dit echter zonder concequenties, gezien de man gewoon voor wat eten in haar buik zorgt, haar volstopt met water en haar na een preek weer veilig naar huis zal brengen. Er is niet echt een bijzondere relatie te vinden hier, maar het is zeker niet alsof Boone de dame niet mag, ongeacht wie haar moeder is.

    | | Personage Appelboompje
          Komt bij personage.

    | | Esmee | | Esmeralda | | 19 | | Spideyman
          Tot dusver hebben Esmee en Boone nog geen specifieke interactie gehad, maar wanneer Boone haar toevallig eens opmerkt als ze iemands portemonnee steelt zou hij haar eigenlijk moeten oppakken. Dit doet hij echter niet, omdat hij beseft waarom ze dit daadwerkelijk doet. Je zou dus kunnen zeggen dat hun relatie zal groeien gedurende het verhaal. Zo zullen de twee ook samen in bed eindigen.

    | | Grace Grimm || Gretel | | 17 || Pua
          Te jong voor hem, ik kan hier echt geen relatie bedenken.

    | | Ella | | Cinderella | | 20 | | H0pe
          Gezien Ella niet iemand is die streken uithaalt zie ik niet echt een punt waar deze twee elkaar echt hebben ontmoet. Ook onder andere door hun leeftijd schat ik zo? Again, ook hier zou Boone haar vriendelijk begroeten wanneer zij elkaar eens spreken, dus daar gaat het zeker niet mis.

    | | Mr.Gold | | Rumplestiltskin | | 55 | | Darkone
          Boone is erg gericht op eerlijkheid en behulpzaamheid, wat betekent dat hij Mr. Gold zeker niet zal mogen, verre van zelfs. Ik zie hier geen goede relatie in, en al helemaal niet eentje die zal kunnen ontstaan.

    | | Keanan Clark | | Zoon Killian | | 21 | | Darkone
          Ik kan helemaal niets bedenken hier.

    | | William Midlin | | Tarzan | | 25 | | Firewood
          Boone en William zou je zeker vrienden kunnen noemen, maar het is niet alsof ze echt geweldige avonturen samen hebben. Hun werk brengt hen niet gauw samen, evenals hun leeftijd maar na wat biertjes hadden de twee elkaar al gauw gevonden. Als ze elkaar treffen dan moeten ze altijd even bijkletsen over de laatste gebeurtenissen.

    | | Peter Pan | | Gereserveerd door PhiIophobia
          Komt bij personage.

    | | Hansel | | Gereserveerd door H0pe
          Komt bij personage.

    Tarzan (Enchanted Forest) ——
    | | Devanna Victoria Howard | | Alice | | 16 | | Darkone
         

    | | Wendy Darling | | Wendy Darling | | 19 | | Spideyman
         

    | | Caroline Mills || Dochter Regina | | 19 | | Mahigan
         

    | | Personage Appelboompje
         

    | | Esmee | | Esmeralda | | 19 | | Spideyman
         

    | | Grace Grimm || Gretel | | 17 || Pua
         

    | | Ella | | Cinderella | | 20 | | H0pe
         

    | | Mr.Gold | | Rumplestiltskin | | 55 | | Darkone
         

    | | Keanan Clark | | Zoon Killian | | 21 | | Darkone
         

    | | Boone Bellamy | | Phoebus | | 31 | | Firewood
         

    | | Peter Pan | | Gereserveerd door PhiIophobia
         

    | | Hansel | | Gereserveerd door H0pe
         

    William Midlin (Storybrooke) ——
    | | Devanna Victoria Howard | | Alice | | 16 | | Darkone
          William voelt al gauw een connectie met de jongedame wanneer hij beseft dat ze na het stelen van zijn geld geen huis heeft, wat ervoor zorgt dat hij haar voor zolang in zijn logeerkamer laat slapen. Langzaamaan hebben de twee een soort van familieband opgebouwd waar hij haar zelfs alleen thuis durft te laten, zonder dat hij vreest voor het feit dat hij wat mist.

    | | Wendy Darling | | Wendy Darling | | 19 | | Spideyman
          William zal wel vaak in de bibliotheek te vinden zijn als het aankomt over boeken over dieren, waarschijnlijk, dus misschien dat zij hem daarom vaak kan helpen met wat hij precies nodig heeft? Ik zie haar hem wel even helpen met een bepaald boek vinden, al lijkt het me sterk dat hun paden echt kruisen buiten dat om?

    | | Caroline Mills || Dochter Regina | | 19 | | Mahigan
          Dat William en Caroline zich tot elkaar aangetrokken voelen is zowat heel Storybrooke wel duidelijk, en het feit dat dat het geval is betekent het dat het hen ook in het vizier van Regina heeft gezet. Caroline's moeder is dan ook totaal niet blij met hoe dit afloopt en wil dit totaal niet laten werken tussen deze twee. William is echter iemand die gaat voor wat hij wil, en als hij er zeker van is dat het Caroline is, dan zal hij niet lang meer vrezen voor Regina.

    | | Personage Appelboompje
          Komt bij personage.

    | | Esmee | | Esmeralda | | 19 | | Spideyman
          Ik zie William zo nu en dan wel gratis iets voor Djali doen, vooral omdat geit bij hem niet het eerste is dat bij hem opkomt als hij denkt over een huisdier. Verder zal hij het wel een interessant iets vinden, en haar daar de nodige vragen over gesteld hebben. Misschien dat ze wel eens voor simpel advies over de geit naar hem toekomt? Dus ik zou zeggen dat ze dan wel een soort van vriendschap gekweekt hebben, maar niets bijzonders?

    | | Grace Grimm || Gretel | | 17 || Pua
          Misschien dat het jonge meisje wel eens met wat jonge, gewonde vogeltjes naar zijn praktijk is gekomen toen ze deze in het bos aantrof? Verder zie ik niet echt een bijzondere band, maar ik zie hem haar zeker wel helpen wanneer ze met een gewond beestje aankomt.

    | | Ella | | Cinderella | | 20 | | H0pe
          Misschien dat William en Ella aan gedate hebben of een relatie hebben gehad? Ik zie deze twee eigenlijk zelfs wel in een serieuze relatie hebben gezeten, totdat er gewoon iets voorgevallen is wat hen uit elkaar gedreven heeft. Misschien dat ze nu gewoon vrienden zijn gebleven, omdat ze zo'n goede band hebben opgebouwd?

    | | Mr.Gold | | Rumplestiltskin | | 55 | | Darkone
          Eigenlijk hetzelfde als bij Boone, ook William zie ik geen geweldige relatie hebben met de man.

    | | Keanan Clark | | Zoon Killian | | 21 | | Darkone
          Deze twee mannen zie ik wel vrienden zijn. Sowieso werkt Keanan in het ziekenhuis en is William een dierenarts, dus dat schept ook wel een soort van band, lijkt me. Misschien dat zij vaker wat gaan drinken ergens of wel eens het strand opzoeken? Bovendien zie ik ze wel achter de dames hebben gezeten waarbij deze twee elkaars wingman waren.

    | | Boone Bellamy | | Phoebus | | 31 | | Firewood
          William en Boone zou je zeker vrienden kunnen noemen, maar het is niet alsof ze echt geweldige avonturen samen hebben. Hun werk brengt hen niet gauw samen, evenals hun leeftijd maar na wat biertjes hadden de twee elkaar al gauw gevonden. Als ze elkaar treffen dan moeten ze altijd even bijkletsen over de laatste gebeurtenissen.

    | | Peter Pan | | Gereserveerd door PhiIophobia
          Komt bij personage.

    | | Hansel | | Gereserveerd door H0pe
          Komt bij personage.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2018 - 14:22 ]


    — I was lightning before the thunder —

    Ideeetje voor Devanna en William als je er mee eens bent.

    wat als William haar betrapt op het stelen van iets? hoort dat ze nergens woont en problemen heeft en haar wilt helpen? en dat er later een vriendschappelijke relatie of zo soort van vader-dochter/broer-zus relatie uitkomt ;p

    [ bericht aangepast op 25 jan 2018 - 15:35 ]

    Dat klinkt wel goed, dat zou zeker wel bij William passen. ^^
    Ik had eigenlijk iets dat me niet helemaal goed lag, en misschien is het puur onwetendheid vanuit mijn kant (in dat geval mijn excuses)... maar je man is 21 en al arts?

    Verder ga ik nu beginnen aan de relaties. Ik moet bekennen dat ik beter zal zijn in relaties voor Storybrooke, gezien ik niet meer precies weet hoe dat allemaal loopt in het Enchanted Forest. Ik ben bekend met het feit dat de sprookjes door elkaar leven en dingen dus erg anders zijn, maar ik heb geen idee hoe mijn personages ergens tussen zouden passen. Dus ik weet niet of het nut heeft voor mij om relaties voorstellen te maken voor het Enchanted Forest, gezien ik dus niet op de hoogte ben daarvan.


    — I was lightning before the thunder —

    Firewood schreef:
    Dat klinkt wel goed, dat zou zeker wel bij William passen. ^^
    Ik had eigenlijk iets dat me niet helemaal goed lag, en misschien is het puur onwetendheid vanuit mijn kant (in dat geval mijn excuses)... maar je man is 21 en al arts?

    Verder ga ik nu beginnen aan de relaties. Ik moet bekennen dat ik beter zal zijn in relaties voor Storybrooke, gezien ik niet meer precies weet hoe dat allemaal loopt in het Enchanted Forest. Ik ben bekend met het feit dat de sprookjes door elkaar leven en dingen dus erg anders zijn, maar ik heb geen idee hoe mijn personages ergens tussen zouden passen. Dus ik weet niet of het nut heeft voor mij om relaties voorstellen te maken voor het Enchanted Forest, gezien ik dus niet op de hoogte ben daarvan.



    nu ik er over na denk is dat inderdaad wel apart/jong om al arts te zijn oops maar stagiair arts zou wel kunnen toch ;p

    Mijn relatie voorstellen voor Storybrooke staan nu in mijn lijstje. Ik hoor graag of iedereen het er mee eens is, wat aan toe te voegen heeft of zelfs een beter idee heeft. ^^ Ik vind het persoonlijk fijn om relaties echt te bespreken, zodat het wat meer diepgang krijgt, dus vrees niet om mijn pb of gb even onder te gooien met jullie ideeën. (:


    — I was lightning before the thunder —

    Firewood schreef:
    Mijn relatie voorstellen voor Storybrooke staan nu in mijn lijstje. Ik hoor graag of iedereen het er mee eens is, wat aan toe te voegen heeft of zelfs een beter idee heeft. ^^ Ik vind het persoonlijk fijn om relaties echt te bespreken, zodat het wat meer diepgang krijgt, dus vrees niet om mijn pb of gb even onder te gooien met jullie ideeën. (:


    Ik denk inderdaad dat Boone en Grace elkaar niet echt spreken verder ofzo XD

    Maar dat van William en Grace is echt een leuk idee! Misschien dat Grace elke keer als ze een gewond dier ziet in het bos hem naar hem brengt en dat ze door hem dierenarts wil worden en daarom heel graag alles wilt zien als hij de bosdiertjes behandelt. ^^

    Pua schreef:
    (...)

    Ik denk inderdaad dat Boone en Grace elkaar niet echt spreken verder ofzo XD

    Maar dat van William en Grace is echt een leuk idee! Misschien dat Grace elke keer als ze een gewond dier ziet in het bos hem naar hem brengt en dat ze door hem dierenarts wil worden en daarom heel graag alles wilt zien als hij de bosdiertjes behandelt. ^^

    Haha gelukkig maar. Ik wilde niemand namelijk achterlaten met het gevoel van "ik kan niets met je personage", maar het lukte me gewoon echt niet lol.
    Dat is wel cute, hij zou haar zeker wel vol passie willen vertellen wat hij aan het doen is met een duidelijke uitleg natuurlijk. Dus dat lijkt me inderdaad wel leuk, en gewoon lekker onschuldig. Want hey, ook grote sterke mannen kunnen onschuldig zijn haha.


    — I was lightning before the thunder —

    Alvast een mt


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Is het mogelijk dat in het rollentopic de pagina waarop de rol te vinden is erbij word vermeld in begin post?


    --