• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    AriChibi schreef:
    (...)

    Volgens mij is het zolang het een bestaand (fictief) personage/universum/locatie/weetikveel heeft een 'fanfiction', of het bekend is of niet.
    Misschien helpt het om de vraag in het officiële topic te zetten, daar zie ik vaak snel antwoorden of iets tot FOTY hoort of niet!


    Dat wilde ik dus ook doen. Maar daar voor moet ik weten welke mod ik moet vragen.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik heb antwoord; het hoort niet thuis onder de naam fanfiction, maar het mag wel mee doen bij de op-soty - ondanks dat ik biet alles zelf verzin - dus joepieeeeeee, kan ik lekker verder schrijven! 😃


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    Ik heb antwoord; het hoort niet thuis onder de naam fanfiction, maar het mag wel mee doen bij de op-soty - ondanks dat ik biet alles zelf verzin - dus joepieeeeeee, kan ik lekker verder schrijven! 😃

    Mooi! Kun je weer verder (hoera)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Pff, wat is SOTY?
    Inspiratie voor mijn SOTY verhaal? Nul. Inspiratie voor een niet-SOTY verhaal? Triljard.


    Hoe is dat bij jullie?


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Seasons schreef:
    Pff, wat is SOTY?
    Inspiratie voor mijn SOTY verhaal? Nul. Inspiratie voor een niet-SOTY verhaal? Triljard.


    Hoe is dat bij jullie?


    Valt mee, maar ik ben juist met een triljoen andere dingen bezig waardoor mijn SOTY verhaal dan juist het enige ding is dat niet uitgesteld wordt, haha.

    Misschien helpt het om die inspiratie voor dat andere verhaal er alvast uit te krijgen, dmv een plan of outline? Dan heb je naast alle hype wellicht weer wat meer 'ruimte' om dingen voor je SOTY verhaal te bedenken :Y).

    Voor mij helpt het overigens ook als ik bijvoorbeeld een verhaal lees of een film kijk van een soortgelijk genre. Doordat je gewoon geniet zonder na te denken, schiet je weer een beetje in de sfeer en zie je misschien wat elementjes die je stiekem kunt jatten en eigen kunt maken. (nerd)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    (...)

    Valt mee, maar ik ben juist met een triljoen andere dingen bezig waardoor mijn SOTY verhaal dan juist het enige ding is dat niet uitgesteld wordt, haha.

    Misschien helpt het om die inspiratie voor dat andere verhaal er alvast uit te krijgen, dmv een plan of outline? Dan heb je naast alle hype wellicht weer wat meer 'ruimte' om dingen voor je SOTY verhaal te bedenken :Y).

    Voor mij helpt het overigens ook als ik bijvoorbeeld een verhaal lees of een film kijk van een soortgelijk genre. Doordat je gewoon geniet zonder na te denken, schiet je weer een beetje in de sfeer en zie je misschien wat elementjes die je stiekem kunt jatten en eigen kunt maken. (nerd)

    Ja, dat werkte dus averechts, haha.
    Ik schreef het inderdaad allemaal op en werd alleen maar meer excited! (x


    Helaas is het nogal een winter-achtig verhaal, en volgens mij heb ik alle kerstfilms al wel gezien op Netflix. Hopelijk komt het terug als ik zo meteen in de zomer verlang naar de koele winter.
    Voorlopig maak ik mij er nog niet zo druk om, maar jammer vind ik het wel.


    Een moeilijke factor aan het verhaal is ook dat het vooral om echt twee personen gaat, met weinig invloed van buitenaf.
    Weet iemand toevallig zulk soort films? De enige film die mij daaraan doet denken is Carnage.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Seasons schreef:
    Pff, wat is SOTY?
    Inspiratie voor mijn SOTY verhaal? Nul. Inspiratie voor een niet-SOTY verhaal? Triljard.


    Hoe is dat bij jullie?


    Ik heb eindelijk weer schrijftijd dus joepie. Ik heb op voorhand alles al goed gepland en per hoofdstuk de grote lijnen uitgeschreven dus gelukkig kan ik weer snel in het verhaal komen.
    Het enige wat voor demotivatie momenteel zorgt is dat ik echt 0 reacties krijg... Ik weet dat die niet belangrijk zijn, maar als je een tijdje niet hebt geschreven is zelfs een simpele 'hey leuk dat het verhaal verder gaat' wel fijn om te horen.

    En ik begin ook langzaam te merken dat contemporary fantasy misschien niet 100% mijn genre is haha


    The soul needs autumn.

    Lmao ik wilde vandaag enkele SOTY verhalen inhalen van anderen waar ik mega mee achtersta *kuch* Fluisterstemmen *kuch*, maar eeeh het leest zo toch net iets té ongemakkelijk (;


    The soul needs autumn.

    @wervelwind: lol dit is echt een domme vraag wss, maar wat is contemporary fantasy? :o


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    @wervelwind: lol dit is echt een domme vraag wss, maar wat is contemporary fantasy? :o



    Oh zo fantasy die zich in het heden afspeelt dus eh goh niet echt Twilight want that is paranormal romance, maar ik denk bijvoorbeeld aan The Mortal Instruments en zo van die series.

    Ik ben het meer gewend om epic fantasy te schrijven, dat is dus zo de 'klassieke' fantasy die zich in een meer middeleeuwen-achtige wereld afspeelt (Lord of the Rings, Game of Thrones, Eragon, ....)

    [ bericht aangepast op 1 april 2018 - 11:47 ]


    The soul needs autumn.

    Als volgend jaar het thema iets met horror is, zal ik schrijven over een forum met rare accentjes op alle klinkers :Y)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik heb het gevoel dat ik beter schrijf in het ik-perspectief.
    Oftewel: alles mag opnieuw ):

    Gaat het beter bij jullie?
    En heeft trouwens iemand tips voor het plotten? Ik. Weet. Niets. Ugh. :((


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Hoe belangrijk vinden jullie de afbeelding die bij de hoofdstukken staat?
    Want vroeger verspilde ik zóveel tijd aan het zoeken van de perfecte afbeeldingen... Nu zoek ik eerder een afbeelding die bij één hoofdstuk (niet zo'n Quizlet-hoofdstuk, maar een echt) past en ik voel me echt tien keer relaxter. (krul)


    The soul needs autumn.

    Okay, ik heb toch maar besloten mijn verhaal op te geven en een nieuw te beginnen. Want ik denk dat al de twijfels die ik de laatste tijd heb, wel een duidelijk teken zijn dat het misschien nu niet het perfecte moment is om dit verhaal te schrijven, ):


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    Okay, ik heb toch maar besloten mijn verhaal op te geven en een nieuw te beginnen. Want ik denk dat al de twijfels die ik de laatste tijd heb, wel een duidelijk teken zijn dat het misschien nu niet het perfecte moment is om dit verhaal te schrijven, ):


    Komt goed! Het verhaal dat ik nu schrijf, stond bijvoorbeeld ook al 2-3 jaar in de kast stof te vangen. Daarbij heb ik misschien 5% van het originele idee behouden toen ik dit jaar opnieuw begon, en het gaat ook een stuk beter dan toen ik voor het eerst er aan zat.

    Ik zou er gewoon op terugkomen als je voelt dat je er goed in kan zitten en nu werken aan dat verhaal waar je zo'n zin in had :Y)


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.