• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    AriChibi schreef:
    (...)

    Ikzelf heb ook altijd dat probleem, haha. Ik ben een tijd DM geweest in D&D/Warhammer campagnes dus personages, locaties, quests, dialoog etc zijn vrij makkelijk te bedenken voor mij, maar het echte plot laat ik meestal vanzelf ontstaan door de personages maar wat te laten doen, lol.

    Wat bij mij wel vaak werkt is om de personages in ieder geval een backstory te geven, dan te bedenken hoe ze problemen van vroeger willen oplossen of wat voor dromen ze achterna gaan. Deze kun je dan een beetje in elkaar vlechten tot subplots die samen met je main probleem de basis van je verhaallijn vormen. Als je de setting en details al hebt, kun je bedenken waar je welk subplotje wilt uitvoeren, hoe ze daar komen, wat voor mensen daar wonen, hoe de situatie daar is etc en zo kun je het dan verder uitwerken.

    Ik zeg het ook alleen maar alsof het simpel is, haha, maar wanneer je beter bent in het maken van personages dan een plot, moet je naar hen luisteren en ze het plot geven dat zij willen :')

    En volgens mij mag iedere inzending, zolang het maar binnen het thema past


    Bedankt voor de tip! (K)


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Mag ik even huilen? Mijn laptop crashte en toen was ik al mijn woorden van vanavond kwijt :c (goed, dat waren er nog maar 200, maartoch. Het is meer dan ik in tijden hieraan geschreven heb)


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Mag ik even huilen? Mijn laptop crashte en toen was ik al mijn woorden van vanavond kwijt :c (goed, dat waren er nog maar 200, maartoch. Het is meer dan ik in tijden hieraan geschreven heb)


    RIP :(

    Ik schrijf tegenwoordig ook in Google docs specifiek door dat gebeuren D:


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Necessity schreef:
    Mag ik even huilen? Mijn laptop crashte en toen was ik al mijn woorden van vanavond kwijt :c (goed, dat waren er nog maar 200, maartoch. Het is meer dan ik in tijden hieraan geschreven heb)

    Aw wat vervelend! Daar ben ik ook altijd huiverig voor. Daarom sla ik alles altijd meteen op op mijn externe harde schijf. Kan niet voorzichtig genoeg zijn met dit soort dingen... (no_chears)

    Uhg, ik wil uploaden )):


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Mijn verhaal lijkt het best goed te doen, het krijgt kudo's en staat regelmatig in de top, maar ik krijg er maar geen abonnees bij. Hebben jullie nog tips?


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    Mijn verhaal lijkt het best goed te doen, het krijgt kudo's en staat regelmatig in de top, maar ik krijg er maar geen abonnees bij. Hebben jullie nog tips?

    Maak 10 nepaccounts!

    Maar geen idee, ik weet ook niet echt wat abonnees trekt. Ik zie ze wel vaker bij fanfictions die veel updaten, maar om daar je verhaal dan naar te schrijven is ook weer zo... D:


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik denk dat sommige mensen geen abbo nemen omdat je er altijd mail van krijgt, dat is ook wel irritant soms.


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    Ik denk dat sommige mensen geen abbo nemen omdat je er altijd mail van krijgt, dat is ook wel irritant soms.

    Je kunt die mail uitzetten?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Phos schreef:
    (...)
    Je kunt die mail uitzetten?

    Is er dan een aparte pagina waar je je abbos kan bekijken? :o Ik dacht dat abbo daar puur om draaide, om mailtje te krijgen op quizlet over een nieuw hoofdstuk?
    Of bedoel je mails op je echte mailadres? Want die staan bij mij ook wel uit al. Ik heb het over priveberichten hier haha
    Als je er priveberichten van krijgen kan uitschakelen, nvm deze comment dan haha


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    (...)
    Is er dan een aparte pagina waar je je abbos kan bekijken? :o Ik dacht dat abbo daar puur om draaide, om mailtje te krijgen op quizlet over een nieuw hoofdstuk?
    Of bedoel je mails op je echte mailadres? Want die staan bij mij ook wel uit al. Ik heb het over priveberichten hier haha
    Als je er priveberichten van krijgen kan uitschakelen, nvm deze comment dan haha

    ik krijg mail, geen pb's. dus t zou vast ook kunnen?
    Edit; het kan

    [ bericht aangepast op 6 maart 2018 - 20:56 ]


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Pixielisje schreef:
    (...)
    Is er dan een aparte pagina waar je je abbos kan bekijken? :o Ik dacht dat abbo daar puur om draaide, om mailtje te krijgen op quizlet over een nieuw hoofdstuk?
    Of bedoel je mails op je echte mailadres? Want die staan bij mij ook wel uit al. Ik heb het over priveberichten hier haha
    Als je er priveberichten van krijgen kan uitschakelen, nvm deze comment dan haha

    Er is een aparte pagina bij 'fav' --> 'abonnementen', en je kunt het uitzetten. Maar dan kun je volgens mij een abo even goed vervangen door het verhaal als favoriet toe te voegen, of een bladwijzer te zetten, dus denk niet dat veel mensen er gebruik van maken.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Phos schreef:
    (...)
    Er is een aparte pagina bij 'fav' --> 'abonnementen', en je kunt het uitzetten. Maar dan kun je volgens mij een abo even goed vervangen door het verhaal als favoriet toe te voegen, of een bladwijzer te zetten, dus denk niet dat veel mensen er gebruik van maken.


    Mij lukt het nooit om een bladwijzer toe te voegen!
    Ben ik nou zo dom, of is er gewoon een dingetje wat je maar mét moet weten?


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    (...)

    Mij lukt het nooit om een bladwijzer toe te voegen!
    Ben ik nou zo dom, of is er gewoon een dingetje wat je maar mét moet weten?

    Volgens mij kun je er enkel een gebruiken als je het hoofdstuk leest, dan geeft hij aan waar je blijft.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Oké, mijn hoofdstuk is nagekeken, maar ik twijfel of ik het nu al direct online moet gooien. Maar aan de andere kant: wanneer anders?


    There are poems inside of you that paper can't handle