• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    aarsvogel schreef:
    Oei, wat vervelend allebei!
    @Seasons, beterschap! Ik hoop dat je snel weer kan schrijven- en alle andere dingen die je graag doet!

    @SonOfGondor, dat is helemaal niet zo! Je verhaal klinkt echt heel erg gaaf juist, gewoon doorgaan! Je schrijft heel prettig, meen ik oprecht^^

    Thanks. Hoge verwachtingen heb ik niet, maar gewoon weer kunnen schrijven zou al fijn zijn! :3


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    SonOfGondor schreef:
    (...)


    Aaaw, dank je wel! Dat helpt <3


    Altijd graag gedaan <3


    Stenenlikker

    aarsvogel schreef:
    Even een vraagje.
    Het is wel inhoudelijk, maar geen spoiler hoor.

    Zouden jullie liever lezen vanuit het perspectief van de ontvoerder of van de gijzelaar?

    Eerlijk gezegd? Allebei. Niet om en om, maar bijvoorbeeld geleidelijk aan van het ene naar het andere perspectief.
    Hoewel je zijn/haar visie ook wel kan krijgen met gijzelaarsperspectief door bijvoorbeeld dagboeken of versprekingen natuurlijk!

    SonOfGondor schreef:
    Mijn motivatie is echt weg. Ik herinnerde me ineens kritiek dat ik kreeg op een ander verhaal en ik voel me meteen een verschrikkelijke schrijfster. Ik haat dit gevoel.

    Ik heb zelf ook altijd dat ik me heel snel aangevallen voel door kritiek. Wat voor mij altijd helpt is om het even te negeren, rustig te worden (desnoods door tegen anderen te zeggen hoe kut het is, haha), en daarna op een positieve manier te bekijken. Zo van, welke verbeteringen kan ik door dit kritiek maken.
    Normaal skipte ik de laatste stap gewoon omdat ik het gevoel verschrikkelijk vond, maar wanneer ik actief kijk naar verbeterpunten en ze dan toepas, voel ik me er vrolijker door? Idk.

    Als het kritiek iets was als "je story is slecht" though moet je gewoon iets hebben van "je hoofd is slecht", haha. Wie cared.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.


    Eerlijk gezegd? Allebei. Niet om en om, maar bijvoorbeeld geleidelijk aan van het ene naar het andere perspectief.
    Hoewel je zijn/haar visie ook wel kan krijgen met gijzelaarsperspectief door bijvoorbeeld dagboeken of versprekingen natuurlijk!


    Eh, watte? Ik snap je niet echt...


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    (...)

    Eh, watte? Ik snap je niet echt...


    Zeg maar, niet uitsluitend één perspectief haha.
    Gijzelaar lijkt me wel het leukste, maar wat stukjes vanuit het perspectief van de ontvoerder zijn dan ook leuk tussendoor


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    (...)

    Zeg maar, niet uitsluitend één perspectief haha.
    Gijzelaar lijkt me wel het leukste, maar wat stukjes vanuit het perspectief van de ontvoerder zijn dan ook leuk tussendoor


    Aha, bedankt! Waarschijnlijk wordt het een beetje wisselend... ugh mijn story is veel te vaag om uit te leggen!


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    @aarsvogel
    Ik sluit me aan bij AriChibi. Wisselend lijkt me inderdaad het leukste! Ik heb al wel wat detectives/thrillers gelezen en hoewel het bij mij vaak politieagenten zijn die de hoofdrol hebben, vind ik het het leukste als er soms ook ineens zo stukjes van de ontvoerder/moordenaar tussen zitten. Dit hoeft zeker niet met enige regelmaat of heel strikt, maar zo af en toe (wanneer het voor jou het beste aanvoelt) ineens een stukje vanuit een ander perspectief kan er voor zorgen dat de lezer meer geïnteresseerd wordt of het verhaal net spannender gaat vinden.

    @SonOfGonder
    Ik weet niet welke kritiek je hebt gekregen, maar ik hou echt heel veel van jouw schrijfstijl. Momenteel heb ik geen tijd om te lezen (rip mijn inbox met al die meldingen van nieuwe hoofdstukken), maar vanaf de paasvakantie ben ik van plan alles van iedereen bij te lezen. Je schrijft toch over selkies, niet? Dat spreekt me sowieso aan en ik ben er van overtuigd dat je er weer iets prachtigs van gaat maken.
    Als de kritiek gegrond is, kan je er proberen mee te werken. Soms zien lezers dingen die je zelf niet opmerkt, natuurlijk is het wel fijner als ze het niet heel aanvallend ofzo verwoorden.
    Vergeet ook niet dat niet iedereen dezelfde dingen graag leest. Je gaat nooit iedereen kunnen plezieren dus als jij vindt dat de kritiek/opmerking niet terecht is, probeer deze dan maar gewoon te negeren.
    Je kan het trouwens ook positief bekijken: deze persoon deed de moeite om aan jou te vertellen wat hem/haar stoorde. Dat betekent dat deze persoon denkt dat je op dat vlak beter kan zijn en je ook zeker nog een kans wilt geven. Ik krijg echt zo goed als geen reacties, wat voor mij overkomt als dat het mensen eigenlijk allemaal niet zo veel kan schelen.

    Ik ga wel eerlijk zeggen: je gaat erg je best moeten doen als je De Wilde Jacht wilt overtreffen want man ik denk soms nog steeds aan dat verhaal/haar er inspiratie uit. (flower)


    The soul needs autumn.

    Toetsweek eindelijk afgelopen, dus weer wat tijd! De afgelopen week ook wat mensjes om hulp en inspiratie gevraagt, dus hopenlijk vanmiddag er even lekker tegenaan!

    Ho gaat het met jullie schrijf-vooruitgang?


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    Toetsweek eindelijk afgelopen, dus weer wat tijd! De afgelopen week ook wat mensjes om hulp en inspiratie gevraagt, dus hopenlijk vanmiddag er even lekker tegenaan!

    Ho gaat het met jullie schrijf-vooruitgang?


    Het stagneert een beetje.
    Nou ja, door drukte schrijf ik een beetje te kortaf. Meestal maakt dat niet uit, want ik vul het later aan wanneer ik meer tijd heb, maar het aanvullen gaat nu veel stroever waardoor ik daar eigenlijk teveel tijd aan kwijt ben en het een beetje geforceerd leest, haha.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik ben de schrijversfeel weer een beetje heel erg kwijt... Als ik ga zitten om te schrijven komt er gewoon erg weinig uit, het lukt niet echt...
    Maar ik denk niet dat dit aan mijn verhaal ligt, want ik hou van mijn twee hoofdpersonages en heb nog heel veel dingen voor ze in petto.


    Stenenlikker

    Psssssst mensjes?
    Weten jullie toevallig of een van de wedstrijd organisatoren Nederlands is? Bij eentje staat er namelijk België(maar die zoek ik niet) en de rest heeft onzin plaatsen.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    Psssssst mensjes?
    Weten jullie toevallig of een van de wedstrijd organisatoren Nederlands is? Bij eentje staat er namelijk België(maar die zoek ik niet) en de rest heeft onzin plaatsen.


    Oei geen idee, misschien kan je het even vragen in het officiële SOTY topic?


    The soul needs autumn.

    aarsvogel schreef:
    Psssssst mensjes?
    Weten jullie toevallig of een van de wedstrijd organisatoren Nederlands is? Bij eentje staat er namelijk België(maar die zoek ik niet) en de rest heeft onzin plaatsen.

    Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar waarom heb je een Nederlandse organisator nodig?
    Ik kan je er helaas ook niet echt mee helpen, sorry.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Napels schreef:
    (...)
    Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar waarom heb je een Nederlandse organisator nodig?
    Ik kan je er helaas ook niet echt mee helpen, sorry.


    Ik wil meedoen met een foty, maar weet eigenlijk niet of het mee mag doen (is niet enorm bekend zeg maar). En daarom wilde ik het vragen aan een van die mensjes, maar het is wel handig dan een Nederlands persoon te vragen, aangezien het in België helemaal niet bekend is.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    (...)

    Ik wil meedoen met een foty, maar weet eigenlijk niet of het mee mag doen (is niet enorm bekend zeg maar). En daarom wilde ik het vragen aan een van die mensjes, maar het is wel handig dan een Nederlands persoon te vragen, aangezien het in België helemaal niet bekend is.


    Volgens mij is het zolang het een bestaand (fictief) personage/universum/locatie/weetikveel heeft een 'fanfiction', of het bekend is of niet.
    Misschien helpt het om de vraag in het officiële topic te zetten, daar zie ik vaak snel antwoorden of iets tot FOTY hoort of niet!


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.