• ... dat blijkt elke dag opnieuw als ik weer eens merk dat een taalconstructie ik die perfect Standaardnederlands achtte, blijkbaar gewoon Vlaamse tussentaal zijn. (cat) Frustrerend. Vandaag weer drie ontdekkingen gedaan:

          a) Er zijn VRESELIJK VEEL woorden die weliswaar correct zijn in het Standaardnederlands maar die enkel in Vlaanderen gebruikt worden??? (Vluchtmisdrijf? Dovemansgesprek? Langspeelfilm? Volgens taaltelefoon gebruiken jullie die niet???)
          b) Uitdrukkingen? De kat op het spek binden? What? Wij zeggen "de kat bij de melk zetten", namelijk. Nog zoiets dat taaltelefoon vermeldde: vijgen na Pasen/mosterd na de maaltijd? Persoonlijk kén ik de laatste wel, maar ik zou 'm never nooit gebruiken, haha.
          c) het van het is blijkbaar Vlaamse spreektaal. Zou je van het moeten zijn. Begrijp ik nu waarom jullie allemaal "je van het" schrijven in plaats van "het van het". (krul)

    Achtja, het is ondanks m'n frustratie leerzaam. :Y) Welke verschillen tussen Vlaams-Nederlands en Nederlands-Nederlands vinden jullie het leukst/raarst/mooist/grappigst? (Buiten poepen dan, want die kennen we onderhand allemaal al. (krul))


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Klaar schreef:
    Over jullie betekenis van lopen kan ik overigens ook niet heen.
    Van traag naar snel zou ik zeggen: slenteren < wandelen/stappen < joggen < lopen < hardlopen < rennen


    Ik ben een keer op bezoek geweest bij Belgen en toen de vrouw zei dat ze (overdag) ging stappen, ontstond er toch wel verwarring. Aangezien ik stappen alleen ken als uitgaan en midden op de dag leek me dat een beetje moeilijk.


    Physics is awesome

    Toch vraag ik mij af hoe dat zit met het woord "snollen"? De één gebruikt het wel en de ander niet.
    Wij in Nederland gebruiken dat meer als een soort scheldwoord.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Nee nee nee jongens het is steen papier schaar! Geen andere volgorde & woorden mogelijk c:


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Maim schreef:
    Nee nee nee jongens het is steen papier schaar! Geen andere volgorde & woorden mogelijk c:


    kan een mod deze post aub leeghalen? dit is niet oké. niet oké.
    @THEOVERSLEPT: ik heb geen idee wat snollen is, sorry, haha. :')


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    MacGyver schreef:
    (...)

    Ik ben een keer op bezoek geweest bij Belgen en toen de vrouw zei dat ze (overdag) ging stappen, ontstond er toch wel verwarring. Aangezien ik stappen alleen ken als uitgaan en midden op de dag leek me dat een beetje moeilijk.


    Uitgaan als in naar een fuif gaan/één gaan drinken met vrienden/so on of wat bedoel je ermee? Want ik zie niet hoe je dat in die context kunt gebruiken, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Maim schreef:
    Nee nee nee jongens het is steen papier schaar! Geen andere volgorde & woorden mogelijk c:


    Natuurlijk zijn er wel andere volgordes en woorden mogelijk. Het zijn gewoon de verkeerde volgorde en woordjes. ;)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Klaar schreef:
    (...)

    kan een mod deze post aub leeghalen? dit is niet oké. niet oké.
    @THEOVERSLEPT: ik heb geen idee wat snollen is, sorry, haha. :')

    Haha, LATEN STAAN.



    Het wordt gebruikt in plaats van "rondsnuffelen"?


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Klaar schreef:
    (...)

    Uitgaan als in naar een fuif gaan/één gaan drinken met vrienden/so on of wat bedoel je ermee? Want ik zie niet hoe je dat in die context kunt gebruiken, haha.


    Naar de disco/een club gaan en de hele nacht dansen & drinken, dat is wat voor mij uitgaan betekent.


    Physics is awesome

    Klaar schreef:
    (...)

    kan een mod deze post aub leeghalen? dit is niet oké. niet oké.
    @THEOVERSLEPT: ik heb geen idee wat snollen is, sorry, haha. :')


    Nee zeker haal ik die niet leeg, want wat er in staat is volledig correct.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Klaar schreef:
    (...)

    kan een mod deze post aub leeghalen? dit is niet oké. niet oké.

    Nooooo!

    Patholoog schreef:
    (...)

    Natuurlijk zijn er wel andere volgordes en woorden mogelijk. Het zijn gewoon de verkeerde volgorde en woordjes. ;)


    Ja oke oke, maar steen papier klaar bekt gewoon zo lekker c:

    Kennen de Belgen hier trouwens de uitdrukking dat iets lekker bekt?
    Ik typte het vanuit het niets eigenlijk, maar weet dus niet of het bekend is haha

    [ bericht aangepast op 30 jan 2018 - 18:20 ]


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Klaar schreef:
    Over jullie betekenis van lopen kan ik overigens ook niet heen.
    Van traag naar snel zou ik zeggen: slenteren < wandelen/stappen < joggen < lopen < hardlopen < rennen


    Voor mij is joggen en hardlopen toch echt hetzelfde... En dan op de plek van hardlopen op dit moment.

    Ik vind "Ik zie u graag" ook echt zo leuk. En "Ik heb schrik"
    Love it.

    Als iemand in mijn omgeving Vlaams nadoet, worden er voornamelijk dit soort termen tussen gegooid: " Allee Allee, Ploppekes"
    Idk waarom haha.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    ik vind het woord kleedje voor een jurk altijd een beetje stom. een jurk is toch gewoon een jurk?? XD

    Ik ga altijd stuk om microgolf. :'D

    yellowbadger schreef:
    ik vind het woord kleedje voor een jurk altijd een beetje stom. een jurk is toch gewoon een jurk?? XD

    Hierbij denk ik ook altijd aan hoe moordenaars hun slachtoffers oprollen in een vloerkleed. I'm so sorry!


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo


    02:49 Oh God, is dit hoe Belgen ons Nederlanders nadoen? :'D


    ars moriendi