• Liefste users,

    Zoals de titel het al zegt: we zijn op zoek naar nieuwe moderators. De moderatorverkiezingen hebben het jaar 2017 geskipt, maar in 2018 zoeken we toch versterking voor het huidige team. We gaan op zoek naar 8 à 10 nieuwe moderators, dat is onze richtlijn. Laten we meteen beginnen aan de kern van dit topic!

    Wat is een moderator?
    Een moderator is een persoon die met zijn of haar extra functies de zaken op Quizlet op gang houdt. Lekker vaag natuurlijk! Maar hier vind je een globaal overzicht van de verschillende dingen waarmee een moderator zich bezig houdt. Het topic is niet meer helemaal up-to-date, maar de grote lijnen staan er. Wat staat er niet in? Denk aan acties/projecten op poten zetten om de activiteit op Quizlet te bevorderen, de suggestie- en klachtenwerking, huisregels onderhouden, oude takenpakkettopics updaten...
    Laat je zeker niet ontmoedigen door de hele waslijst aan taken/opdrachten! We hebben achter de schermen een onderlinge takenverdeling zodat je moderator kan zijn naargelang jouw eigen tijd.

    Wat verlangen wij van jou als moderator?
    Je hebt een hart voor Quizlet en haar users en hebt dus het beste met iedereen voor. Je wil op een actieve manier een steentje bijdragen om Quizlet te verbeteren. Maar we zoeken niet gewoon iemand die Quizlet wil verbeteren, maar je moet ook kritisch kunnen zijn. Kritisch voor jezelf, voor de crew, voor de users,... en anderzijds ook tegen kritiek kunnen. Je moet met andere woorden op een goede manier feedback kunnen geven maar ook openstaan voor de ontvangst van feedback. Bezit jij deze kwaliteiten? Stel je dan kandidaat!

    Hoe zit een moderatorverkiezing in elkaar?
    Na de inschrijfperiode zal het moderatorteam elke kandidaat individueel beoordelen. Wanneer iedereen de lijst van kandidaten heeft doorlopen, zullen de voorkeuren en tegenstemmen naast elkaar gelegd worden. Dan wordt er besproken wie er doorgelaten zal worden tot de tweede ronde. Tijdens deze tweede ronde zullen een 20-tal users een extra formulier voorgeschoteld krijgen, weliswaar een examen. Hierin zullen zij casussen moeten oplossen, binnen de deadline van 14 dagen. Na deze deadline zal het team weer elk formulier nakijken (en verbeteren) en zal ook hier gestemd worden. Uiteindelijk zullen er 8 à 10 kandidaten tot mod verkozen worden.

    Inschrijven?
    De inschrijvingen lopen van 1 februari 2018 tot en met 14 februari 2018, 23u59.




    Wat rest ons nog te zeggen?
    We hebben nog enkele tips:
    -Probeer uitgebreid te antwoorden.
    Tijdens het nakijken van de inzendingen kijken we naar wie ons geschikt lijkt om in ons team te komen. Hoe meer je over jezelf vertelt, hoe beter wij kunnen inschatten of je bij het team past. Probeer er daarom zeker voor te zorgen dat elke vraag wordt beantwoord met minstens 5 zinnen.

    -Wees zelfverzekerd.
    Probeer ons te overtuigen van je kwaliteiten. Waar ben jij goed in? Prijs jezelf een beetje aan. Probeer ons te overtuigen dat jij het moet worden en niet iemand anders.

    -Wees concreet.
    Geef voorbeelden hoe jij de site wil helpen. Heb jij goede ideeën voor onze site? Werk je efficiënt in groepsverband? Vind je het takenpakket leuk? En waarom wil je iets terugdoen voor de site? Onderbouw je antwoord goed, zodat wij een goed beeld krijgen van jou en waarom jij in ons team zou passen. Het antwoord 'Ik wil moderator worden, omdat het me leuk lijkt,' vinden wij niet onderbouwd genoeg. We willen weten waarom jij het leuk vindt om dit werk te doen.

    - Geef eigenschappen op, geen vaardigheden.
    Vaardigheden leer je door te oefenen in de praktijk. Iemand met een rijbewijs heeft als vaardigheid dat hij goed kan rijden, omdat hij dit veel heeft geoefend. Eigenschappen duiden op je karakter. Dat gaat over hoe je bent, hoe je als mens in elkaar zit. Aan alle eigenschappen die je kan bedenken hangen voordelen en nadelen.

    - Geef eigenschappen op die gerelateerd zijn aan het moderatorwerk.
    We willen weten of je goede eigenschappen passen binnen het team, je slechte eigenschappen te overzien zijn en je met die zes (opgesomde) eigenschappen een goede moderator zou kunnen zijn. Dan willen we dus eigenschappen horen die te maken hebben met discussiëren, vragen beantwoorden, lange teksten schrijven, problemen oplossen, nieuwe ideeën bedenken enzovoorts. We vinden het niet interessant dat je goed kan basketballen of iets dergelijks. Dat heeft niets met de functie moderator te maken. Daarmee is de vraag eigenlijk niet correct beantwoord. Dit is voor ons zeker een minpunt in het aanmeldformulier waardoor velen van ons de aanmelding zullen afkeuren.

    - Neem rustig de tijd.
    We raden iedereen aan om rustig de tijd te nemen om alles in te vullen. Zo krijg je de kans om goed na te denken over je antwoorden zodat de kwaliteit ervan optimaal is. Op deze manier krijg je later geen spijt van je antwoorden. Het is niet ongewoon dat mensen uren spenderen aan het invullen van een belangrijk formulier. Neem dus je tijd en denk goed na over elk antwoord.


    Maar ook een kleine FAQ van door de jaren heen:
    - Hoelang duurt het nakijken van de aanmeldingen?
    Daar kunnen wij geen tijd op plakken. Het hangt af van het aantal aanmeldingen en de tijd die we hebben. We doen zeker ons best om alle aanmeldingen aandachtig door te nemen en houden jullie meteen op de hoogte wanneer de tweede ronde is begonnen.


    - Hoeveel nieuwe moderators zoeken jullie?
    Wij zijn van plan ongeveer 8 à 10 kandidaten aan te nemen. Het aantal kan verschillen naargelang het aantal geschikte kandidaten, dus het kan iets minder of iets meer worden.


    - Ben ik te jong voor de functie als moderator?
    Wij sluiten geen enkele leeftijd uit, dus niemand zal te jong zijn. Het belangrijkste is namelijk dat jij eigenschappen bezit om een goede moderator te worden. Niemand is meteen klaar om als moderator te beginnen. Iedereen zal namelijk eerst wat opgeleid moeten worden. Wij hebben er vertrouwen in dat ook jonge leden veel kunnen bijleren en zo uitgroeien tot een bekwame moderator!
    Er zijn in het verleden meerdere jonge users aangenomen. Je hoeft je zeker geen zorgen te maken of je nu te jong bent. Zolang jij enkele eigenschappen hebt die goed bij een moderator passen en gemotiveerd bent veel bij te leren om vaardigheden te bezitten die bij een moderator passen, twijfel dan niet!


    - Ben ik wel goed genoeg?
    Niemand start als de perfecte moderator. Iedereen moet het vak leren. Je moet goed worden in het moderator zijn en daarbij helpen de andere moderators. Wij zorgen voor een korte opleiding waarin we jullie de kneepjes van het vak leren. Het moderator zijn is iets specifieks en kan je niet vanaf dag één perfect. De oude mods trainen jullie hierin zodat jullie opgroeien tot kwaliteitsvolle, zelfstandige mods. Daarbij heb je ook nog een heel team achter je staan en als je het zelf niet weet, staan de andere mods altijd voor je klaar om je te helpen.


    - Hoeveel tijd spendeer je aan moderatortaken?
    Dat is voor iedereen anders. De ene kan meer tijd spenderen dan de andere. We leggen geen minimum op, maar je moet proberen om toch te zorgen voor een minimale dienstverlening, zowel voor de users als jouw collega's. We hebben er zeker begrip voor als je het eens druk hebt op school, met examens, op het (studenten)werk. Het is niet de bedoeling om je op te geven als je een heel erg druk leven hebt en nu al weinig tijd hebt voor Quizlet.
    Let op: tijdens de inwerkperiode moet je wel actief mee kunnen draaien. Ervaring leert dat deze heel intensief is.



    Hiermee is zowat alles gezegd. Is er iets toch nog niet duidelijk? Aarzel dan niet om het in dit topic te posten!

    We wensen jullie enorm veel succes en we hopen jullie binnenkort te kunnen voorstellen aan de versterking!

    Veel liefs,
    Het moderatorteam


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Iedere keer denk ik 'ik ga meedoen' en iedere keer doe ik het uiteindelijk niet :') Ik ben zo erg.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Phos schreef:
    Iedere keer denk ik 'ik ga meedoen' en iedere keer doe ik het uiteindelijk niet :') Ik ben zo erg.


    Waarom niet? Je hebt nog een paar uurtjes en niet geschoten altijd mis, zou ik zeggen!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ristridin schreef:
    (...)

    Waarom niet? Je hebt nog een paar uurtjes en niet geschoten altijd mis, zou ik zeggen!

    Nee, in een paar uur een degelijke aanmelding maken kan ik sowieso niet :') Maar ik denk dat ik hier gewoon te weinig tijd voor heb en ik wil ook geen mod worden en dan na een paar maanden zeggen dat ik het toch niet kan combineren met al de rest.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Volgens mij heb ik de mijne al ingeleverd ^^


    ''With all due respect, which is none...''

    Phos schreef:
    (...)
    Nee, in een paar uur een degelijke aanmelding maken kan ik sowieso niet :') Maar ik denk dat ik hier gewoon te weinig tijd voor heb en ik wil ook geen mod worden en dan na een paar maanden zeggen dat ik het toch niet kan combineren met al de rest.

    Ik vind het persoonlijk heel tof van je dat je dat zo eerlijk zegt! Ik denk inderdaad als je geen eens tijd hebt gehad om een aanmelding te schrijven, het ook knap lastig wordt tijdens het mod zijn zelf (mocht je het halen). (;


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik wilde super tof om 23:59 aanmelden, maar dat zou sowieso fout gaan. Anyway, nu maar afwachten (nerd)


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Senua schreef:
    Ik wilde super tof om 23:59 aanmelden, maar dat zou sowieso fout gaan. Anyway, nu maar afwachten (nerd)


    Da's inderdaad een risky plan.:P


    Queer zijn is gewoon alles

    Nog minder dan een uur nu! Ö


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Oh, guess who joined the race guys.


    Heaven is a place that we all have

    ads schreef:
    Oh, guess who joined the race guys.


    That’s right, it’s me.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Nu moeten we afwachten.
    Nu moeten we ook onze pb inbox in de gaten houden.


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden

    Nu ga ik toekijken hoe iedereen die meedoet stress krijgt. (pirate)


    26 - 02 - '16

    Lol ik heb mezelf ingeschreven maar had dit topic niet goed doorgelezen gezien de medicatie.... zie nu pas dat ze willen dat je zo uitgebreid mogelijk doet terwijl ik dacht kort maar krachtig XD fail again


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Bokeh schreef:
    Nu ga ik toekijken hoe iedereen die meedoet stress krijgt. (pirate)


    Yesss


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    IrishNialler schreef:
    Lol ik heb mezelf ingeschreven maar had dit topic niet goed doorgelezen gezien de medicatie.... zie nu pas dat ze willen dat je zo uitgebreid mogelijk doet terwijl ik dacht kort maar krachtig XD fail again


    Natuurlijk, als er instaat wat we willen horen en het is overtuigend, maak je nog altijd een kans.:p


    Queer zijn is gewoon alles