• Liefste users,

    Zoals de titel het al zegt: we zijn op zoek naar nieuwe moderators. De moderatorverkiezingen hebben het jaar 2017 geskipt, maar in 2018 zoeken we toch versterking voor het huidige team. We gaan op zoek naar 8 à 10 nieuwe moderators, dat is onze richtlijn. Laten we meteen beginnen aan de kern van dit topic!

    Wat is een moderator?
    Een moderator is een persoon die met zijn of haar extra functies de zaken op Quizlet op gang houdt. Lekker vaag natuurlijk! Maar hier vind je een globaal overzicht van de verschillende dingen waarmee een moderator zich bezig houdt. Het topic is niet meer helemaal up-to-date, maar de grote lijnen staan er. Wat staat er niet in? Denk aan acties/projecten op poten zetten om de activiteit op Quizlet te bevorderen, de suggestie- en klachtenwerking, huisregels onderhouden, oude takenpakkettopics updaten...
    Laat je zeker niet ontmoedigen door de hele waslijst aan taken/opdrachten! We hebben achter de schermen een onderlinge takenverdeling zodat je moderator kan zijn naargelang jouw eigen tijd.

    Wat verlangen wij van jou als moderator?
    Je hebt een hart voor Quizlet en haar users en hebt dus het beste met iedereen voor. Je wil op een actieve manier een steentje bijdragen om Quizlet te verbeteren. Maar we zoeken niet gewoon iemand die Quizlet wil verbeteren, maar je moet ook kritisch kunnen zijn. Kritisch voor jezelf, voor de crew, voor de users,... en anderzijds ook tegen kritiek kunnen. Je moet met andere woorden op een goede manier feedback kunnen geven maar ook openstaan voor de ontvangst van feedback. Bezit jij deze kwaliteiten? Stel je dan kandidaat!

    Hoe zit een moderatorverkiezing in elkaar?
    Na de inschrijfperiode zal het moderatorteam elke kandidaat individueel beoordelen. Wanneer iedereen de lijst van kandidaten heeft doorlopen, zullen de voorkeuren en tegenstemmen naast elkaar gelegd worden. Dan wordt er besproken wie er doorgelaten zal worden tot de tweede ronde. Tijdens deze tweede ronde zullen een 20-tal users een extra formulier voorgeschoteld krijgen, weliswaar een examen. Hierin zullen zij casussen moeten oplossen, binnen de deadline van 14 dagen. Na deze deadline zal het team weer elk formulier nakijken (en verbeteren) en zal ook hier gestemd worden. Uiteindelijk zullen er 8 à 10 kandidaten tot mod verkozen worden.

    Inschrijven?
    De inschrijvingen lopen van 1 februari 2018 tot en met 14 februari 2018, 23u59.




    Wat rest ons nog te zeggen?
    We hebben nog enkele tips:
    -Probeer uitgebreid te antwoorden.
    Tijdens het nakijken van de inzendingen kijken we naar wie ons geschikt lijkt om in ons team te komen. Hoe meer je over jezelf vertelt, hoe beter wij kunnen inschatten of je bij het team past. Probeer er daarom zeker voor te zorgen dat elke vraag wordt beantwoord met minstens 5 zinnen.

    -Wees zelfverzekerd.
    Probeer ons te overtuigen van je kwaliteiten. Waar ben jij goed in? Prijs jezelf een beetje aan. Probeer ons te overtuigen dat jij het moet worden en niet iemand anders.

    -Wees concreet.
    Geef voorbeelden hoe jij de site wil helpen. Heb jij goede ideeën voor onze site? Werk je efficiënt in groepsverband? Vind je het takenpakket leuk? En waarom wil je iets terugdoen voor de site? Onderbouw je antwoord goed, zodat wij een goed beeld krijgen van jou en waarom jij in ons team zou passen. Het antwoord 'Ik wil moderator worden, omdat het me leuk lijkt,' vinden wij niet onderbouwd genoeg. We willen weten waarom jij het leuk vindt om dit werk te doen.

    - Geef eigenschappen op, geen vaardigheden.
    Vaardigheden leer je door te oefenen in de praktijk. Iemand met een rijbewijs heeft als vaardigheid dat hij goed kan rijden, omdat hij dit veel heeft geoefend. Eigenschappen duiden op je karakter. Dat gaat over hoe je bent, hoe je als mens in elkaar zit. Aan alle eigenschappen die je kan bedenken hangen voordelen en nadelen.

    - Geef eigenschappen op die gerelateerd zijn aan het moderatorwerk.
    We willen weten of je goede eigenschappen passen binnen het team, je slechte eigenschappen te overzien zijn en je met die zes (opgesomde) eigenschappen een goede moderator zou kunnen zijn. Dan willen we dus eigenschappen horen die te maken hebben met discussiëren, vragen beantwoorden, lange teksten schrijven, problemen oplossen, nieuwe ideeën bedenken enzovoorts. We vinden het niet interessant dat je goed kan basketballen of iets dergelijks. Dat heeft niets met de functie moderator te maken. Daarmee is de vraag eigenlijk niet correct beantwoord. Dit is voor ons zeker een minpunt in het aanmeldformulier waardoor velen van ons de aanmelding zullen afkeuren.

    - Neem rustig de tijd.
    We raden iedereen aan om rustig de tijd te nemen om alles in te vullen. Zo krijg je de kans om goed na te denken over je antwoorden zodat de kwaliteit ervan optimaal is. Op deze manier krijg je later geen spijt van je antwoorden. Het is niet ongewoon dat mensen uren spenderen aan het invullen van een belangrijk formulier. Neem dus je tijd en denk goed na over elk antwoord.


    Maar ook een kleine FAQ van door de jaren heen:
    - Hoelang duurt het nakijken van de aanmeldingen?
    Daar kunnen wij geen tijd op plakken. Het hangt af van het aantal aanmeldingen en de tijd die we hebben. We doen zeker ons best om alle aanmeldingen aandachtig door te nemen en houden jullie meteen op de hoogte wanneer de tweede ronde is begonnen.


    - Hoeveel nieuwe moderators zoeken jullie?
    Wij zijn van plan ongeveer 8 à 10 kandidaten aan te nemen. Het aantal kan verschillen naargelang het aantal geschikte kandidaten, dus het kan iets minder of iets meer worden.


    - Ben ik te jong voor de functie als moderator?
    Wij sluiten geen enkele leeftijd uit, dus niemand zal te jong zijn. Het belangrijkste is namelijk dat jij eigenschappen bezit om een goede moderator te worden. Niemand is meteen klaar om als moderator te beginnen. Iedereen zal namelijk eerst wat opgeleid moeten worden. Wij hebben er vertrouwen in dat ook jonge leden veel kunnen bijleren en zo uitgroeien tot een bekwame moderator!
    Er zijn in het verleden meerdere jonge users aangenomen. Je hoeft je zeker geen zorgen te maken of je nu te jong bent. Zolang jij enkele eigenschappen hebt die goed bij een moderator passen en gemotiveerd bent veel bij te leren om vaardigheden te bezitten die bij een moderator passen, twijfel dan niet!


    - Ben ik wel goed genoeg?
    Niemand start als de perfecte moderator. Iedereen moet het vak leren. Je moet goed worden in het moderator zijn en daarbij helpen de andere moderators. Wij zorgen voor een korte opleiding waarin we jullie de kneepjes van het vak leren. Het moderator zijn is iets specifieks en kan je niet vanaf dag één perfect. De oude mods trainen jullie hierin zodat jullie opgroeien tot kwaliteitsvolle, zelfstandige mods. Daarbij heb je ook nog een heel team achter je staan en als je het zelf niet weet, staan de andere mods altijd voor je klaar om je te helpen.


    - Hoeveel tijd spendeer je aan moderatortaken?
    Dat is voor iedereen anders. De ene kan meer tijd spenderen dan de andere. We leggen geen minimum op, maar je moet proberen om toch te zorgen voor een minimale dienstverlening, zowel voor de users als jouw collega's. We hebben er zeker begrip voor als je het eens druk hebt op school, met examens, op het (studenten)werk. Het is niet de bedoeling om je op te geven als je een heel erg druk leven hebt en nu al weinig tijd hebt voor Quizlet.
    Let op: tijdens de inwerkperiode moet je wel actief mee kunnen draaien. Ervaring leert dat deze heel intensief is.



    Hiermee is zowat alles gezegd. Is er iets toch nog niet duidelijk? Aarzel dan niet om het in dit topic te posten!

    We wensen jullie enorm veel succes en we hopen jullie binnenkort te kunnen voorstellen aan de versterking!

    Veel liefs,
    Het moderatorteam


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Thanks, thanks, thanks.

    Ik moet nog even wachten voor ik mijn moderator CV dinges kan inleveren.
    (Mijn tablet heeft auto correctie, vervelend)

    Kan je na moderator ook nog eens, bijvoorbeeld vertrouwenspersoon worden? Aangezien ik ook ooit nog mee wil doen aan die verkiezingen.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2018 - 9:48 ]


    ''With all due respect, which is none...''

    H0pe schreef:
    Thanks, thanks, thanks.

    Ik moet nog even wachten voor ik mijn moderator CV dinges kan inleveren.
    (Mijn tablet heeft auto correctie, vervelend)

    Kan je na moderator ook nog eens, bijvoorbeeld vertrouwenspersoon worden? Aangezien ik ook ooit nog mee wil doen aan die verkiezingen.


    Dat mag, zolang je die twee functies strikt gescheiden houdt. De vertrouwenspersonen zijn geen crew en is dus ook geen officiële Quizletfunctie maar een userinitiatief. Je mag dus ook geen modinfo gebruiken in je functie als vertrouwenspersoon.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Dat mag, zolang je die twee functies strikt gescheiden houdt. De vertrouwenspersonen zijn geen crew en is dus ook geen officiële Quizletfunctie maar een userinitiatief. Je mag dus ook geen modinfo gebruiken in je functie als vertrouwenspersoon.



    Dit klinkt een beetje stom,
    maar wat is modinfo?
    Zijn dat je rechten als mod of zo?


    ''With all due respect, which is none...''

    H0pe schreef:
    (...)


    Dit klinkt een beetje stom,
    maar wat is modinfo?
    Zijn dat je rechten als mod of zo?


    Alle informatie die op het modforum staat en die niet gecommuniceerd wordt met users. Geheime informatie dus die niet mag lekken wegens privacy of gevoeligheid of gewoon omdat we er op termijn de users mee willen verrassen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Alle informatie die op het modforum staat en die niet gecommuniceerd wordt met users. Geheime informatie dus die niet mag lekken wegens privacy of gevoeligheid of gewoon omdat we er op termijn de users mee willen verrassen.


    Nu klink je alsof moderators James Bond zijn.
    Uuuhmm, wat is nog meer handig om te weten. Ik had namelijk nog iets bedacht.
    Kan je als moderator ook een break nemen? Voor een tijdje niet op Q komen?
    Aangezien je wel nodig bent, volgens mij.
    Alleen tegelijkertijd mag je voor privé ook een tijdje niet.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2018 - 11:30 ]


    ''With all due respect, which is none...''

    H0pe schreef:
    (...)

    Nu klink je alsof moderators James Bond zijn.
    Uuuhmm, wat is nog meer handig om te weten. Ik had namelijk nog iets bedacht.
    Kan je als moderator ook een break nemen? Voor een tijdje niet op Q komen?
    Aangezien je wel nodig bent, volgens mij.
    Alleen tegelijkertijd mag je voor privé ook een tijdje niet.


    Klinkt spannender dan het effectief is hoor.:p
    Zolang je dat aankondigd mag je jezelf altijd even op pauze zetten, zolang je na een paar weken maar weer terug actief wordt. Maar het is uiteindelijk maar een hobby en geen werk.(: Als er iets belangrijk is dan mag je dat altijd voor laten op het modwerk.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Klinkt spannender dan het effectief is hoor.:p
    Zolang je dat aankondigd mag je jezelf altijd even op pauze zetten, zolang je na een paar weken maar weer terug actief wordt. Maar het is uiteindelijk maar een hobby en geen werk.(: Als er iets belangrijk is dan mag je dat altijd voor laten op het modwerk.


    En moeilijker met je ''modtaken'' en je ''modregels.''

    Je mag andere mods altijd om hulp vragen
    en wat nou als niemand nou weet wat te doen?


    ''With all due respect, which is none...''

    H0pe schreef:
    (...)

    En moeilijker met je ''modtaken'' en je ''modregels.''

    Je mag andere mods altijd om hulp vragen
    en wat nou als niemand nou weet wat te doen?


    Daar helpen we je allemaal mee in de opleidingsfase.^^

    We zijn een team voor iets, er wordt altijd naar oplossingen voor elk probleem gezocht en soms is het lastiger, maar het raakt altijd opgelost.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Daar helpen we je allemaal mee in de opleidingsfase.^^

    We zijn een team voor iets, er wordt altijd naar oplossingen voor elk probleem gezocht en soms is het lastiger, maar het raakt altijd opgelost.


    Opleidingsface, ook weer een moeilijke term.

    Wat nou als er onderling ruzie komt tussen de moderators?


    ''With all due respect, which is none...''

    Ik was eerst zo enthousiast, maar nu weet ik het niet meer >.< Ik wil al zo lang eens een keertje meedoen en ik wil ook echt mod worden, maar hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik twijfel. Ik twijfel vooral over het feit of ik genoeg tijd ga hebben, want ik zit met mijn studies die nogal wat tijd opslurpen. Ik ben sowieso ongeveer een uur online op Q per dag, maar ik weet niet of dat genoeg is voor het mod werk en ik wil ook nog actief blijven als gewone user natuurlijk... So i don't know what to do.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    H0pe schreef:
    (...)

    Opleidingsface, ook weer een moeilijke term.

    Wat nou als er onderling ruzie komt tussen de moderators?


    Het moment dat we je leren om een goede mod te worden.:p

    Daar hebben we bemiddelaars voor.^^


    Queer zijn is gewoon alles

    Catullus schreef:
    Ik was eerst zo enthousiast, maar nu weet ik het niet meer >.< Ik wil al zo lang eens een keertje meedoen en ik wil ook echt mod worden, maar hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik twijfel. Ik twijfel vooral over het feit of ik genoeg tijd ga hebben, want ik zit met mijn studies die nogal wat tijd opslurpen. Ik ben sowieso ongeveer een uur online op Q per dag, maar ik weet niet of dat genoeg is voor het mod werk en ik wil ook nog actief blijven als gewone user natuurlijk... So i don't know what to do.


    Waag gewoon je kans, uiteindelijk gaat die combinatie meestal vanzelf.(:


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik heb mee gedaan hopelijk met een beetje fatsoenlijke antwoorden gezien ik niet helder kan denken door mijn medicatie XD


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik ben super benieuwd naar het aantal aanmeldingen! En naar wie zich gaat aanmelden!

    Ik ben eigenlijk altijd graag moderator geweest. Ik vond het gevoel dat ik kon bijdragen aan deze site geweldig. Als user probeer je vaak wel iets en dat lukt ook, maar ik kon net dat tikkeltje meer als moderator. Ik vond (en nu als administrator ook nog) al die projectjes geweldig om aan mee te werken.
    Daarbij is het team, van welk jaar/lichting dan ook, super om mee te werken. De verschillende leeftijden, regio's, persoonlijkheden,... dat is gewoonweg geweldig. Dat zorgt voor diversiteit en een kritische blik. Iedereen heeft ook een eigen favoriete bezigheid op Quizlet en als je dan alles samen kan combineren, dat maakt een geweldig geheel. =)
    En ohja, de ban-knop. Ook leuk. :Y)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Ik ben super benieuwd naar het aantal aanmeldingen! En naar wie zich gaat aanmelden!

    Ik ben eigenlijk altijd graag moderator geweest. Ik vond het gevoel dat ik kon bijdragen aan deze site geweldig. Als user probeer je vaak wel iets en dat lukt ook, maar ik kon net dat tikkeltje meer als moderator. Ik vond (en nu als administrator ook nog) al die projectjes geweldig om aan mee te werken.
    Daarbij is het team, van welk jaar/lichting dan ook, super om mee te werken. De verschillende leeftijden, regio's, persoonlijkheden,... dat is gewoonweg geweldig. Dat zorgt voor diversiteit en een kritische blik. Iedereen heeft ook een eigen favoriete bezigheid op Quizlet en als je dan alles samen kan combineren, dat maakt een geweldig geheel. =)
    En ohja, de ban-knop. Ook leuk. :Y)


    Ik krijg toch elke keer weer kippenvel van plezier als ik daarop mag klikken. Damn, feels good!


    Queer zijn is gewoon alles