• Nummero 2! Klaag lekker verder iedereen.

    Aangezien Q voor het grootste gedeelte bestaat uit menstruerende vrouwen, en menstruatie nu eenmaal geen ritje over de regenboog is, leek het mij wel interessant om een topic te openen waarin we kunnen klagen over onze pijntjes, ongemakken en de oneerlijkheid. Last van PMS en de daarbij behorende stemmingswisselingen en pijnlijke borsten, of hulp nodig met het aanpakken van het wassen van bebloede kleding? Zoek niet verder!
    De reden dat ik dit topic open, is omdat ik merkte dat ik zelf graag wilde klagen over mijn regels, en nog wat vragen had over hoe dingen aan te pakken, of puur om ervaringen uit te wisselen. Dus laat je gaan.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Levana schreef:
    (...)

    Ja, ik ben volgens mij vrijwel nooit precies op het 'juiste' tijdstip ongesteld geworden. :') Het blijft bij mij nooit echt een maand weg, al is dat vroeger wel regelmatig gebeurd, maar bij mij zit er vaak een week of vijf, zes, tussen. En dan begint het ook niet echt op dezelfde dag, maar juist een halve week eerder of later dan de vorige keer, lol.

    En nee, al een jaar of drie niet meer. :') Ik ben drie jaar geleden op kamers gaan wonen en mijn moeder was in die tijd al gestopt met menstrueren. Mijn zusje woont wel dichtbij me op kamers, maar we wonen niet samen. Het liep bij ons thuis vroeger ook nooit echt gelijk, dus het is gewoon mijn eigen 'schuld'. :')


    Ah ja, dan denk ik dat het idd gewoon aan je hormoonhuishouding ligt D:. Dan zegt de dokter idd alleen pil of deal with it :(.

    Een vriendin van me heeft overigens precies hetzelfde, maar zij heeft wel voor de pil gekozen. Toen werd ze in haar stopweek alsnog pas op de laatste dag ongesteld :'). Ik zou gewoon je baarmoeder de schuld geven.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    (...)

    Ah ja, dan denk ik dat het idd gewoon aan je hormoonhuishouding ligt D:. Dan zegt de dokter idd alleen pil of deal with it :(.

    Een vriendin van me heeft overigens precies hetzelfde, maar zij heeft wel voor de pil gekozen. Toen werd ze in haar stopweek alsnog pas op de laatste dag ongesteld :'). Ik zou gewoon je baarmoeder de schuld geven.


    Always blame the uterus. :Y)

    Nee, ik denk ook niet dat er wat aan te doen valt en op zich is het ook niet te erg, maar af en toe zou ik wel willen dat ik het zou weten, zeg maar. :') Ik ga waarschijnlijk binnenkort langs de huisarts voor een ander dingetje, dus ik kan het altijd vragen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Mijn ongesteldheid blijft tot nu toe weg. Ik had verwacht dat het rond nu toch wel zou komen. En ik krijg vlak voor mijn ongesteldheid altijd wel puisten, maar nu is het erg. De een is nog niet weg of de volgende komt alweer op. Het zijn ook geen kleine puistjes, maar echt van die puisten en ik ben er niet blij mee. Ik hoop wel dat het betekent dat mijn ongesteldheid eraan zit te komen.


    Physics is awesome

    Gisteren eindelijk geworden. Hopelijk komt het volgende keer iets vroeger.


    Physics is awesome

    Ik ben het vandaag geworden en ugh, ik heb kinda veel meer buikpijn dan anders, help?


    obsessive rage

    Ik dacht dat ik geluk had en het pas ergens volgende week zou worden want ik heb een superdruk weekend voor de boeg. Maar natuurlijk besluit mijn lichaam dit keer een keer vroeg te zijn en ben ik het vandaag geworden. Aaaaaargh


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Jongens ik heb een vraag, omdat ik er laatst een discussie over Had met een vriendin.

    Op mijn 18e werd ik pas ongesteld, het ziekenhuis moest iets wegknippen omdat ik zo'n last van mijn buik had en het hoopte dus kennelijk op in mijn buik. Sindsdien ben ik zeer onregelmatig geweest. (Ben zelf aan de lichte kant) dan twee maanden niet, dan vier dagen licht etc.. op het laatst, rond 21 werd ik wel elke maand, maar drie/vier dagen heeel licht. Zo dat was mijn voorgeschiedenis.

    Ik heb anderhalf jaar terug een Implanon laten zetten. En ik ben het nooit meer geworden. Soms last van emoties maar verder dus niet ongesteld ofzo. Nu is de grote vraag, kan ik dan nu ook zwanger worden? Of niet? Want het is anders dan de pil zegmaar. En aangezien ik het dus al 1,5 jaar niet ben geweest...
    Ik heb 8 maanden een vriend gehad en we hadden vaak genoeg zonder bescherming seks (niet zwanger geworden) maar nu heb ik dus een nieuwe scharrel en ja. Ik wil het zeker weten haha


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    Jongens ik heb een vraag, omdat ik er laatst een discussie over Had met een vriendin.

    Op mijn 18e werd ik pas ongesteld, het ziekenhuis moest iets wegknippen omdat ik zo'n last van mijn buik had en het hoopte dus kennelijk op in mijn buik. Sindsdien ben ik zeer onregelmatig geweest. (Ben zelf aan de lichte kant) dan twee maanden niet, dan vier dagen licht etc.. op het laatst, rond 21 werd ik wel elke maand, maar drie/vier dagen heeel licht. Zo dat was mijn voorgeschiedenis.

    Ik heb anderhalf jaar terug een Implanon laten zetten. En ik ben het nooit meer geworden. Soms last van emoties maar verder dus niet ongesteld ofzo. Nu is de grote vraag, kan ik dan nu ook zwanger worden? Of niet? Want het is anders dan de pil zegmaar. En aangezien ik het dus al 1,5 jaar niet ben geweest...
    Ik heb 8 maanden een vriend gehad en we hadden vaak genoeg zonder bescherming seks (niet zwanger geworden) maar nu heb ik dus een nieuwe scharrel en ja. Ik wil het zeker weten haha


    Het is een anticonceptiemiddel en zou je dus tegen zwangerschap moeten beschermen. Ik heb het opgezocht en als het goed is, beschermt het staafje dat de arts in je arm heeft geplaatst je 3 jaar tegen zwangerschap. Er stond ook dat je menstruatie kan wegblijven. Volgens een andere site voorkomt het staafje in je arm (implanon) dat er een eitje vrijkomt uit je eierstokken. Dat zou verklaren waarom je niet meer ongesteld word, aangezien je alleen ongesteld word als je een onbevrucht eitje hebt.

    Heeft je huisarts of de arts die de implanon heeft ingebracht je wel informatie erover gegeven?


    Physics is awesome

    CarIyIe schreef:
    (...)

    Het is een anticonceptiemiddel en zou je dus tegen zwangerschap moeten beschermen. Ik heb het opgezocht en als het goed is, beschermt het staafje dat de arts in je arm heeft geplaatst je 3 jaar tegen zwangerschap. Er stond ook dat je menstruatie kan wegblijven. Volgens een andere site voorkomt het staafje in je arm (implanon) dat er een eitje vrijkomt uit je eierstokken. Dat zou verklaren waarom je niet meer ongesteld word, aangezien je alleen ongesteld word als je een onbevrucht eitje hebt.

    Heeft je huisarts of de arts die de implanon heeft ingebracht je wel informatie erover gegeven?



    Nee niet zulk soort info. Maar ik stelde toen ook geen vragen ofzo want had ook van alles al opgezocht. Hij gaf me alleen een kaartje met dat ik zo'n ding heb en dat ik het altijd moet kunnen voelen als ik hem aanraak, want als het niet zo is dan is de werking niet goed. En dat ik hem in 2020 moet laten vervangen. En dat als ik hem er eerder uit wil dat dat kan. Etc.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Abbunny schreef:
    Ik ben het vandaag geworden en ugh, ik heb kinda veel meer buikpijn dan anders, help?

    heb ik ook gehad twee maanden geleden. Had toen het gevoel dat ik bijna ging sterven van de pijn.

    net ongesteld geworden 😑

    Ik mag geen medicatie (ook geen pijnstillers dus) op mijn kamer hebben en nu ben ik ongesteld maar ik vind het echt te gênant om aan de begleiding om mijn pijnstillend daarvoor te vragen dus ga ik halfdood van de pijn.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Prim schreef:
    Ik mag geen medicatie (ook geen pijnstillers dus) op mijn kamer hebben en nu ben ik ongesteld maar ik vind het echt te gênant om aan de begleiding om mijn pijnstillend daarvoor te vragen dus ga ik halfdood van de pijn.


    Ook niet maar een kleine hoeveelheid? Ik heb 2 pilletjes aleve feminax op m'n kamer liggen (zoveel mag je er per keer) en als ze op zijn kan ik in 't weekend een nieuwe dosering halen bij m'n ouders als ik de lege strip zozegmaar inlever.

    Of zit je intern? Want dan is het inderdaad lastig :/


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Ook niet maar een kleine hoeveelheid? Ik heb 2 pilletjes aleve feminax op m'n kamer liggen (zoveel mag je er per keer) en als ze op zijn kan ik in 't weekend een nieuwe dosering halen bij m'n ouders als ik de lege strip zozegmaar inlever.

    Of zit je intern? Want dan is het inderdaad lastig :/

    Ja ik zit intern. Gelukkig is bij mij de buikpijn na 2 dagen wel over maar ik ging echt half dood


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Cyclus is nu weer ongeveer 28 dagen, tenminste tot nu toe. *klopt heel hard af*

    Misschien doordat ik ben ga sporten en er zo weer wat meer regelmaat in komt. Ik hoop dat het zo blijft zonder uitschieters met 31 of meer dagen.

    Lijkt ook wel alsof ik het kouder heb dan normaal, hoewel de korte nachtjes ook niet mee helpen.


    Physics is awesome