• Nummero 2! Klaag lekker verder iedereen.

    Aangezien Q voor het grootste gedeelte bestaat uit menstruerende vrouwen, en menstruatie nu eenmaal geen ritje over de regenboog is, leek het mij wel interessant om een topic te openen waarin we kunnen klagen over onze pijntjes, ongemakken en de oneerlijkheid. Last van PMS en de daarbij behorende stemmingswisselingen en pijnlijke borsten, of hulp nodig met het aanpakken van het wassen van bebloede kleding? Zoek niet verder!
    De reden dat ik dit topic open, is omdat ik merkte dat ik zelf graag wilde klagen over mijn regels, en nog wat vragen had over hoe dingen aan te pakken, of puur om ervaringen uit te wisselen. Dus laat je gaan.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    AroonCat schreef:
    Heeft er iemand ervaring met een inwendige echoscopie??? Ik ben alsnog doorverwezen naar de gynaecoloog en die wilt me testen voor het PolyCysteus Ovarium Syndroom... Lekker als maagd, een staaf in je schede...


    Oh, dat heb ik al eens gehad. Dat is toch standaard bij elke jaarlijkse controle? (Ik ben ook nog maagd haha, dus rip)
    Ik moet wel bekennen dat het pijn deed, maar ik was ook heel zenuwachtig. So yea not going to lie. Je voelt het ook bewegen en zo. Maar het duurt normaal niet lang en daarna is het gewoon ok. :)


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Oh, dat heb ik al eens gehad. Dat is toch standaard bij elke jaarlijkse controle? (Ik ben ook nog maagd haha, dus rip)
    Ik moet wel bekennen dat het pijn deed, maar ik was ook heel zenuwachtig. So yea not going to lie. Je voelt het ook bewegen en zo. Maar het duurt normaal niet lang en daarna is het gewoon ok. :)


    Ik heb geen jaarlijkse controle? Ik ben gewoon doorverwezen voor klachten en toen kwam ik er achter dat er dus een inwendige echoscopie bij komt kijken, wat me helemaal niet aan staat, alles ervan niet. Hoe gaat zoiets in zijn werk?


    « The "earth" without "art" is just "eh." »

    AroonCat schreef:
    (...)

    Ik heb geen jaarlijkse controle? Ik ben gewoon doorverwezen voor klachten en toen kwam ik er achter dat er dus een inwendige echoscopie bij komt kijken, wat me helemaal niet aan staat, alles ervan niet. Hoe gaat zoiets in zijn werk?


    Oh, echt? ;o
    Nou ja mijn moeder en dokter staan er wel op om toch jaarlijks eens alles te checken (ivm kanker en vibromen in de familie, dus vandaar)
    Het is niet zo erg hoor eigenlijk. Ze doen er ook gel op zodat het makkelijk gaat. Normaal heb je er dus geen last van zelfs maar als maagd wss wel dus. Maar je voelt het echt niet lang. Verder is het wel eennfijn onderzoek want je ligt dus naast de monitor zoals bij een echo. Je kan dus gewoon meekijken en normaal kan je dokter dan ook kijken naar je nieren en lever ook dacht ik (het is al even geleden maar het is iig een grondige controle). Het duurt ook echt max 10 minutjes of zo


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Oh, echt? ;o
    Nou ja mijn moeder en dokter staan er wel op om toch jaarlijks eens alles te checken (ivm kanker en vibromen in de familie, dus vandaar)
    Het is niet zo erg hoor eigenlijk. Ze doen er ook gel op zodat het makkelijk gaat. Normaal heb je er dus geen last van zelfs maar als maagd wss wel dus. Maar je voelt het echt niet lang. Verder is het wel eennfijn onderzoek want je ligt dus naast de monitor zoals bij een echo. Je kan dus gewoon meekijken en normaal kan je dokter dan ook kijken naar je nieren en lever ook dacht ik (het is al even geleden maar het is iig een grondige controle). Het duurt ook echt max 10 minutjes of zo


    Ah, okay, dus we kijken samen gewoon naar de monitor en dan zal de arts vast bespreken wat die ziet op het scherm. Het enige waar ik nu nog van moet rillen is dat de afspraak staat met een mannelijke arts, dat vind ik echt geen prettig idee. Mijn schoonmoeder gaat sowieso vanmiddag bellen om te bespreken hoe het zal gaan, dus ik hoop dat ik dan ook een vrouwelijke arts kan krijgen. Verder ga ik denk ik maar bedenken wat ik kan doen zodat het minder vervelend aanvoelt


    « The "earth" without "art" is just "eh." »

    AroonCat schreef:
    (...)

    Ah, okay, dus we kijken samen gewoon naar de monitor en dan zal de arts vast bespreken wat die ziet op het scherm. Het enige waar ik nu nog van moet rillen is dat de afspraak staat met een mannelijke arts, dat vind ik echt geen prettig idee. Mijn schoonmoeder gaat sowieso vanmiddag bellen om te bespreken hoe het zal gaan, dus ik hoop dat ik dan ook een vrouwelijke arts kan krijgen. Verder ga ik denk ik maar bedenken wat ik kan doen zodat het minder vervelend aanvoelt


    Ja, normaal wel.
    En ja mijn gynae is ook een oude man. Maar die is echt heel lief en geruststellend geweest. Ik had er ook heel veel schrik voor maar je moet je bedenken dat die man dag in dag uit dat doet, dus hij gaat jou echt niet vreemd bekijken haha. En dat zijn vaak ook de liefste. Ik heb eerder een voorkeur voor een man dan een vrouw eigenlijk puur daarvoor haha omdat een vrouw vaker dr voorkeur heeft en uit zichzelf kan spreken snap je? Terwijl een man puur medisch praat natuurlijk


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    Ik kom ook even binnenvallen
    meisjes, ik dacht altijd dat ik de ongelukkige kiddo was met een heavy flow, dus ik nam altijd mijn pil twee maand door zodat ik ze minder vaak moest hebben
    maar ik merkte dat ik echt super neerslachtig was van de pil, dus ik ben er compleet mee gestopt en niet alleen voel ik me ook stukken beter maar ik heb ook gewoon veel minder ongesteld? wel nog altijd even lang (7 dagen rip) maar echt no joke, zoveel minder! I didn't know it was possible but i love it
    ik heb nu wel veel meer acne plots door die wisselende hormonen, dus als iemand daar tips voor heeft? Ik heb het voornamelijk op mijn schouders namelijk :'( alsof ik terug de pubertijd in ben haha

    Also, heeft iemand hier ook last van irritatie van maandverband en tampons? Ik probeer nu 100 procent katoenen maandverbanden en daardoor heb ik nu geen last meer, maar tampons yikes dat brandt :') Ik hoop dat ik niet de enige ben haha


    Wat fijn dat je nu minder vloeit. Met maandverband heb ik het soms gehad, vooral tijdens of na het fietsen of als een maandverband veel bloed had opgevangen op een warme dag. Omdat het dan meer kan gaan broeien en soms vond mijn huid maandverband niet tof ofzo en dan ging het ook irriteren.

    Met tampons heb ik tot nu toe geen last van irritaties en ik hoop dat het zo blijft. Ik weet niet of je al meerdere merken tampons hebt uitgeprobeerd, maar anders zou ik dat doen.



    Physics is awesome

    Pixielisje schreef:
    Ik kom ook even binnenvallen
    meisjes, ik dacht altijd dat ik de ongelukkige kiddo was met een heavy flow, dus ik nam altijd mijn pil twee maand door zodat ik ze minder vaak moest hebben
    maar ik merkte dat ik echt super neerslachtig was van de pil, dus ik ben er compleet mee gestopt en niet alleen voel ik me ook stukken beter maar ik heb ook gewoon veel minder ongesteld? wel nog altijd even lang (7 dagen rip) maar echt no joke, zoveel minder! I didn't know it was possible but i love it
    ik heb nu wel veel meer acne plots door die wisselende hormonen, dus als iemand daar tips voor heeft? Ik heb het voornamelijk op mijn schouders namelijk :'( alsof ik terug de pubertijd in ben haha

    Also, heeft iemand hier ook last van irritatie van maandverband en tampons? Ik probeer nu 100 procent katoenen maandverbanden en daardoor heb ik nu geen last meer, maar tampons yikes dat brandt :') Ik hoop dat ik niet de enige ben haha


    Chill dat het minder heftig is, wel weer jammer van de acné. Zelf heb ik (nog) nooit last gehad van acné, idk why maar ben er blij mee haha. Regelmatig reinigen idk?

    Zoals hierboven had ik idd ook last van maandverband wanneer die al wat “voller” zat en het door wrijving etc ging broeien, dat ging het wel een beetje jeuken/vervelend voelen.
    Tampons heb ik nog geen last van gehad, welk merk gebruik je?


    I just caught the wave in your eyes

    Ja ik mag sinds vannacht ook weer. En vanochtend werd ik gewoon wakker van krampen ;-;


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik ben blij dat ik niet ongesteld ben op de aankomende vakantie. Dit betekend dat ik gewoon kan zwemmen (dance)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik dacht dat ik het ergens volgende week zou worden maar werd er opeens vannochtend mee verrast. Dat was even paniek want ik zit in een kliniek en ik mag niet het terrein af en de winkel hier heeft niet de tampons die ik nodig heb.(ik was van plan ze volgende week mee te nemen van thuis als ik op verlof was). Ik heb dus snel mijn moeder gebeld (die op het punt stond weg te gaan voor het weekend) en die heeft ze nog snel gebracht, lieve mama.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik snap dat krampen kut vervelend zijn, maar ik word ongesteld zonder die dingen, wat heel fijn is, begrijp me niet verkeerd, maar ik weet dus nooit wanneer ik zou moeten. Dus ik wist wel dat ik ergens deze week moest, maar ja. Net als je denkt dat je wel kan gaan zwemmen omdat het toch niet komt, word je het. Zonder aankondiging. Gelukkig had ik een zwarte broek aan en moest ik in de ochtend naar de wc maar vervelend is t wel. Ik moest dit ff schrijven.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik ben zo jaloers. Ik weet via een app ongeveer wel wanneer ik ongesteld moet worden, al ben ik nu volgens mij vroeger want de krampen die ik vandaag had
    echt god take me ik kon er echt van janken

    Ik voel je Mare. Soms komen ze bij mij ook wel eens heel raar en dat is echt meestal op de momenten dat je het echt niet wilt hebben ugh.
    Zwarte broeken zijn echt zulke life-savers echt. ZIjn er hier nog meiden die enkel zwarte broeken dragen als ze ongesteld zijn? Ik echt altijd, better safe than sorry haha


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    Ik ben zo jaloers. Ik weet via een app ongeveer wel wanneer ik ongesteld moet worden, al ben ik nu volgens mij vroeger want de krampen die ik vandaag had
    echt god take me ik kon er echt van janken

    Ik voel je Mare. Soms komen ze bij mij ook wel eens heel raar en dat is echt meestal op de momenten dat je het echt niet wilt hebben ugh.
    Zwarte broeken zijn echt zulke life-savers echt. ZIjn er hier nog meiden die enkel zwarte broeken dragen als ze ongesteld zijn? Ik echt altijd, better safe than sorry haha


    Niet altijd zwarte broeken, maar een donkerblauwe spijkerbroek kan ook wel wat verbergen.

    Ik heb het idee dat ik het ga worden, want de laatste paar keer werd ik steeds tegen het einde van de maand ongesteld. Ik hoop zo dat het morgen komt als het wat koeler is en ik niet uit elke porie zweet.


    Physics is awesome

    Ik leef echt met jullie meiden mee die het nu zijn met dit weer.
    Met die warmte is het toch niet uit te houden? Dat had ik in ieder geval vorige week.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Wel de hele dag door vlagen met buikpijn, dan heb ik buikpijn en dan is het weer over en later op de dag heb ik dan weer buikpijn.


    Physics is awesome